abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82816962

Welkom in alweer deel 234 van deze succesvolle reeks. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken.

======================================================================================

>> Algemeen
In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia.

Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld, een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom.

Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst.

======================================================================================

>> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport
In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig.

>> Met de StudentenOV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen
Met je StudentenOV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de Beneluxtrein (Amsterdam - Roosendaal) en de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo). Voor de hogesnelheidstreinen ICE (Amsterdam - Arnhem) en Fyra (Amsterdam - Rotterdam via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor ICE bedraagt 2 euro, de toeslagen voor Fyra zijn hier te vinden. Beide toeslagen zijn in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je StudentenOV-Chipkaart niet geldig. Voor algemene informatie over het reizen met je StudentenOV-Chipkaart kun je het beste in dit topic terecht.

>> Reizen over de HSL-Zuid
Sinds september 2009 rijdt NS Hispeed ieder uur op de HSL-Zuid een pendeldienst tussen Amsterdam en Rotterdam. De reistijd bedraagt 41 minuten, waarvan 26 minuten tussen Rotterdam en Schiphol en 15 minuten van Schiphol naar Amsterdam Centraal. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Tevens is het mogelijk om een voordeliger Superdiscount kaartje te kopen. De tarieven voor Fyra zijn op deze pagina te vinden.

Met ingang van de Dienstregeling 2010, is ook de Thalys over de HSL-Zuid gaan rijden. Tussen Amsterdam en Rotterdam wordt nog met een snelheid van 160km/h gereden, vlak na Rotterdam gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk op NsHispeed of TGV-Europe.

Station Breda is voorlopig nog niet op het HSL-netwerk aangesloten.

>> Met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten naar het buitenland
Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een StudentenOV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden.

>> Afkortingen en treinserienummers
Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht.
Voor informatie over Wijzigingsbladen wat betreft materieelinzet, LM-ritten, splitsen en combineren en dergelijke kan je op deze website terecht.

>> Geldigheid Studenten OV/Voordeeluren etc. op feestdagen
Er bestaat onduidelijkheid over de feestdagen welke anno 2010 gelden bij de Nederlandse Spoorwegen.
Dit zijn: Goede Vrijdag (2 april), 2e paasdag (5 april), Koninginnedag (30 april), Bevrijdingsdag (5 mei), Hemelvaartsdag (13 mei), 14 mei (dag na Hemelvaart), 2e pinksterdag (24 mei) aldus NS.nl.
======================================================================================

>> Verhalen
Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations of spoorlijnen. Ook over stations welke (tijdelijk) gesloten zijn door bijvoorbeeld werkzaamheden, mogen hier niet ontbreken. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder;
Hoek van Holland Haven - von_Preussen
Kesteren - Dr_Flash
Uithuizen - Socios
Buitenpost - Peterselieman
Newcastle Central Station - bork
IJmondlijn - von_Preussen
Harlingen Haven - Socios
Harlingen (- Haven) - Greavy

>> Tripreports
Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn;
Reis door België, met name op station Binch - Dr_Flash
6834 kilometer InterRail - Igen
Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash
Polen - Zug-Chef
Eerste Klas door Nederland - Ireyon
VSM-Rit Apeldoorn - Beekbergen - Greavy
SSN-Kerstrit naar Münster, Duitsland - greavy
Zwitserland - sander89
De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp
Monaco - KapiteinT
Koninklijke wachtkamers - Bork
NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash

======================================================================================

Het staat iedereen vrij om de OP aan te passen. Dus laat je creativiteit de vrije loop!

[ Bericht 59% gewijzigd door #ANONIEM op 15-06-2010 09:50:00 ]
pi_82816980
Fipo.
pi_82816996
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 00:09 schreef greavy het volgende:
Nice Ireyon. Veel succes.
Veel uren nodig om in Budapest te komen?

Voll
Edit: Toch niet
Faal.

FOK!silver ftw. Die layout geeft de postaantallen van een topic wèl goed aan.
  dinsdag 15 juni 2010 @ 00:12:43 #4
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_82817005
Fuck die V250. Waarom is de OP er niet
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 00:09 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Ach, dat valt ook wel weer mee.
Ik hoor het in de GTW niet eens meer.
En me eraan storen doe ik al helemaal niet. Lekker krantje lezen of mp3 op en je hebt er echt geen last van.
Alsof een HC met MP3 op kan gaan zitten
pi_82817013
Hoi. Is dit het treinentopic? Ik ben door Socios gestuurd.
  dinsdag 15 juni 2010 @ 00:13:37 #6
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_82817050
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 00:12 schreef Myraela het volgende:
Hoi. Is dit het treinentopic? Ik ben door Socios gestuurd.
Hoi. Titel zegt het al.
pi_82817069
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 00:09 schreef greavy het volgende:
Nice Ireyon. Veel succes.
Veel uren nodig om in Budapest te komen?
Nouja, mijn reisgenoten willen liever niet een hele dag in een trein zitten, dus het worden etappes van Roosendaal - München, - Wenen, - Budapest, - Salzburg, - Venetië, - Florence, - Freiburg, - Roosendaal. 't Zou in zo'n anderhalve week te doen moeten zijn.
pi_82817079
Ik lees geen TT's. Ook geen OP's.
pi_82817148
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 00:12 schreef Myraela het volgende:
Hoi. Is dit het treinentopic? Ik ben door Socios gestuurd.
Ohnee een lekker wijf in ons topic.. Bijna nog opwindender dan het toilet van een gemoderniseerde ICM .
pi_82817170
Greavy jongen...

Dat was gewoon een mooi-als-het-waar-zou-zijn voorstellingen van die baan . Niks is zo mooi als in de verhalen.

Oh, wanneer gaan we nou eens raggen door dat dorp van je? De tsx heeft nu 70cc
pi_82817172
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 00:12 schreef greavy het volgende:
Fuck die V250. Waarom is de OP er niet
[..]

Alsof een HC met MP3 op kan gaan zitten
Das pech hebben voor die HC. Voor hem is het zijn beroep, dat hoor je op gegeven moment echt niet meer.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_82817176
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 00:12 schreef Myraela het volgende:
Hoi. Is dit het treinentopic? Ik ben door Socios gestuurd.
Welkom liefie.
  dinsdag 15 juni 2010 @ 00:16:48 #13
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_82817189
Ehm: Oude OP: Gelieve niet te posten!
MarkoAlmelo, je hebt de oude OP mee gekopieerd.

Enne Ireyon, succes met je interrail. Lijkt mij ook vet om een keer te doen.
Misschien dat ik mijn ouders zo ver krijg voor een weekje Duitsland met interrail (en dergelijke)
pi_82817205
Vanmorgen zag ik...



en



...op Utrecht Centraal staan.
Dat was een leuk begin van deze oranje dag.

Goed topic verder wel!
gr gr
  dinsdag 15 juni 2010 @ 00:17:42 #15
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_82817218

tvp en tevens crosspost

[ Bericht 43% gewijzigd door bork op 15-06-2010 00:26:39 ]
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 15 juni 2010 @ 00:17:42 #16
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_82817219
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 00:16 schreef greavy het volgende:
Ehm: Oude OP: Gelieve niet te posten!
MarkoAlmelo, je hebt de oude OP mee gekopieerd.

Die opmerking wilde ik maken
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_82817233
Ik reis met de metro naar school. Telt dat ook?
pi_82817253
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 00:18 schreef Myraela het volgende:
Ik reis met de metro naar school. Telt dat ook?
Eigenlijk niet.
pi_82817254
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 00:16 schreef greavy het volgende:
Ehm: Oude OP: Gelieve niet te posten!
MarkoAlmelo, je hebt de oude OP mee gekopieerd.

Enne Ireyon, succes met je interrail. Lijkt mij ook vet om een keer te doen.
Misschien dat ik mijn ouders zo ver krijg voor een weekje Duitsland met interrail (en dergelijke)
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 00:17 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Die opmerking wilde ik maken
Stelletje huulerds over de OP
  dinsdag 15 juni 2010 @ 00:19:00 #20
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_82817274
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 00:18 schreef Myraela het volgende:
Ik reis met de metro naar school. Telt dat ook?
Metro is geen echte trein
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 00:17 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Die opmerking wilde ik maken
pi_82817279
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 00:18 schreef Socios het volgende:

[..]

Eigenlijk niet.
Ja godverdomme. Jij haalt me hierheen.
pi_82817298
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 00:15 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Ohnee een lekker wijf in ons topic.. Bijna nog opwindender dan het toilet van een gemoderniseerde ICM .
gr gr
pi_82817321
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 00:19 schreef Myraela het volgende:
Ja godverdomme. Jij haalt me hierheen.
Reis dan keertje met de trein naar Leeuwarden. Prachtig intercitystuk erbij.
pi_82817347
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 00:19 schreef Socios het volgende:

[..]

Reis dan keertje met de trein naar Leeuwarden. Prachtig intercitystuk erbij.
Ik ging laatst voor de lol naar Utrecht met de trein. Een gele.
pi_82817367
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 00:20 schreef Myraela het volgende:
Ik ging laatst voor de lol naar Utrecht met de trein. Een gele.
Het is een begin.
pi_82817395
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 00:19 schreef Myraela het volgende:

[..]

Ja godverdomme. Jij haalt me hierheen.
Ik vind je wel lief hoor
pi_82817415
Ja! En ik ben laatst naar weert gegaan met de trein. Toen ging ik perongeluk eerste klas zitten.
pi_82817435
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 00:22 schreef Myraela het volgende:
Ja! En ik ben laatst naar weert gegaan met de trein. Toen ging ik perongeluk eerste klas zitten.
Mooi stuk naar Weert.

En werd je gecontroleerd?
pi_82817495
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 00:22 schreef Socios het volgende:

[..]

Mooi stuk naar Weert.

En werd je gecontroleerd?
Nee, ik ben na een volgende halte wel doorgelopen naar 2de klas. Ik ben nogal een stresskippetje.
pi_82817507
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 00:24 schreef Myraela het volgende:
Nee, ik ben na een volgende halte wel doorgelopen naar 2de klas. Ik ben nogal een stresskippetje.
Wat moest je in Weert btw?
pi_82817519
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 00:24 schreef Socios het volgende:

[..]

Wat moest je in Weert btw?
Ik ging naar iemand toe.
pi_82817579
En nu leest niemand de OP meer
pi_82817616
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 00:26 schreef MarkoAlmelo het volgende:
En nu leest niemand de OP meer
Ik lees het ieder deel weer opnieuw.

En ik bestuur de bestandjes van het materieel.
pi_82817636
Die OP is lang gast. Zeg gewoon "Wij houden van treinen, praat met ons mee!"
pi_82817664
Weert

Daar heb ik ooit een brommer gehaald en die naar zoetermeer gereden. Wat een grap was dat
pi_82817683
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 00:28 schreef Myraela het volgende:
Die OP is lang gast. Zeg gewoon "Wij houden van treinen, praat met ons mee!"
We hebben een nieuwe gemaakt, maar marko faalt gewoon
  dinsdag 15 juni 2010 @ 00:29:20 #37
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_82817690
Jij wel Socios. Ik kijk er soms vluchtig doorheen.

Zaterdag afspraak @ SSN voor planning stoomrit naar de Zeeuwse Sloelijn. Eens de mogelijkheden doorspreken daarzo.
pi_82817694
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 00:28 schreef Yreal het volgende:
Daar heb ik ooit een brommer gehaald en die naar zoetermeer gereden. Wat een grap was dat
Dude.

Hoelang onderweg geweest?
pi_82817704
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 00:29 schreef greavy het volgende:
Zaterdag afspraak @ SSN voor planning stoomrit naar de Zeeuwse Sloelijn. Eens de mogelijkheden doorspreken daarzo.
Houd ons op de hoogte!
pi_82817812
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 00:29 schreef Socios het volgende:

[..]

Dude.

Hoelang onderweg geweest?
De theorie was 4 uur.

ik had echter vertraging met de trein en toen was het al donker toen ik eindhoven uitwas.

13 uur laten ben ik net buiten cappele a/d ijsel maar een tentje in gekropen en gesmeekt om te mogen bellen. Was daarna wel fucking gezzelig daar. Breeka , net buiten cappele in de richting van krimpen. aanrijder.

Volgende dag met vriendin met tomtom achterop in een uurtje thuis.
  dinsdag 15 juni 2010 @ 00:32:35 #41
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_82817818
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 00:29 schreef Socios het volgende:

[..]

Houd ons op de hoogte!
Dat zal ik zeker doen
Na het gesprek alles weer verder uitwerken.

Ik weet inmiddels al een ongevere prijs wat het zal worden per persoon: Hoogstens ¤50,00 bij 200 deelnemers.
Hoe ik dit ga bereiken, moet ik nog bekijken. (o.a. kijken wat bij de ledenadministratie SSN te bereiken valt, want het doel is om de SSN te helpen).
pi_82817880
Waar is de goede op dan? wiki?

[ Bericht 94% gewijzigd door #ANONIEM op 15-06-2010 00:35:47 ]
  dinsdag 15 juni 2010 @ 00:36:26 #43
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_82817936
Staat in de Wiki, maar niet helemaal kopieëren. Vanaf ongeveer de helft staat de oude op Staat duidelijk aangegeven.

Vanaf hier: " Oude OP: Gelieve niet te posten! " moet je stoppen met kopieeren.
pi_82817960
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 00:36 schreef greavy het volgende:
Staat in de Wiki, maar niet helemaal kopieëren. Vanaf ongeveer de helft staat de oude op Staat duidelijk aangegeven.
Ik slaap al half dus t viel me niet echt op, zo ziet t er alweer aardig uit volgens mij
  dinsdag 15 juni 2010 @ 00:38:52 #45
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_82818001
Waar zijn de links en dergelijke?
Die moet je ook kopieeren (die UBB codes enzo )

Tip: Haal uit de Wiki http://wiki.fok.nl/index.php/OP/Trein het goede, zonder de oude mee te kopiëren.
pi_82820863
quote:
Op maandag 14 juni 2010 23:51 schreef greavy het volgende:

[..]

Ja, dat moet terug komen
Dat gelijkvloerse instap is misschien wel handig, maar een rolstoel had vandaag in Dordrecht toch echt een loopbrug nodig om in de trein te komen. Ze kwam met haar voorwiel anders tussen het perron en traptrede te zitten.

Vandaag een HC die vond dat SLT behoorlijk klote is, vooral als je er een tijdje in zit "ding dong Dames en heren, het volgende station is X", en dat continu
"Ding dong. Het volgende station is Y, deze stoptrein zal doorrijden naar Z en nog stoppen te I, J, K, L et cetera. Hier kunt u overstappen op de treinen naar ...."
Bij een langer stationnement (bijv. de 5100 die uit Roosendaal komt en in Dordrecht halteert), krijg je weer de omroep "goedemiddag dames en heren, welkom in de stoptrein naar A,B,C,D,E,F,G et cetera"
Blablabla.. Die melding staat vaak zat uit, als je oplet zie je toch op alle schermen staan op welk station je bent. Tenzij die faalde zoals ik laatst meemaakte.
pi_82820865
Maargoed. SLT Die mag (Zonder de melding) wel tussen Utrecht / Zwolle rijden Al zal dat nooooit gebeuren.
  dinsdag 15 juni 2010 @ 08:14:20 #48
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_82821207
Sinds wanneer is dit topic de PUB SC?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_82821215
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 08:14 schreef Duvel het volgende:
Sinds wanneer is dit topic de PUB SC?
Echt he. Vervelende rotpubers.
pi_82821245
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 00:19 schreef Myraela het volgende:

[..]

Ja godverdomme. Jij haalt me hierheen.
Stuur ik je bij deze weer weg.
pi_82821269
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 08:18 schreef Anne het volgende:

[..]

Stuur ik je bij deze weer weg.
Houd je Socios dan wel hier, dan is het goed.
  dinsdag 15 juni 2010 @ 10:13:19 #52
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_82823750
Hallo ieder,

Een beetje aan de late kant, maar wegens storingen met de webserver waar ik mijn eigen domein heb (en ook een foto-album), lukte het uploaden niet goed. Hierbij een reisverslag.

Zaterdag ochtend, ik ga vroeg de trein in, omdat ik ook vroeg in Leer wil zijn.
Vertrek uit Zwijndrecht was 5.36 naar Rotterdam Centraal, met de eerste stoptrein deze dag.


Een goederentrein komt Zwijndrecht passeren, zoals vaak gebeurt op een zaterdag ochtend.
Tussen 6 en half 7 kan je er soms wel 5 verwachten.


De zon komt op, en het land is nog dauwig. Tussen Gouda en Utrecht.

Eenmaal in Groningen aangekomen, had ik een ruime overstap. Het is een 2-uursdienst naar Leer.


ICMm 4023 staat nog solo te wachten in Groningen op versterking om naar Schiphol te vertrekken.


De trein vanuit Den Haag komt binnen in Groningen.

Uiteindelijk de trein naar Leer, Duitsland. Dit ging maar tot Zuidbroek, aldaar ik met bussen verder moest wegens werkzaamheden tussen Zuidbroek en Nieuweschans. Busvervoer vond tot Leer plaats.
Omdat ik hier een Niedersachsen-ticket heb, mag ik niet met de InterCity, en breekt het wachten aan in Duitsland. Broodjes gehaald bij de bakker op Leer. Een echte aanrader!


In Duitsland staat een InterCity gereed.


Een E-loc van de SBB staat geparkeerd in Leer, en hoeft niet in actie te komen.


Een overzicht van het station in Leer, Duitsland.


DB komt nogmaals met een IC voorbij in Leer.


Uiteindelijk komt DB ook nog met een RE-trein voorbij, maar ik moet nog langer wachten.


Nogmaals een RE-trein in Leer.


Dezelfde trein vanaf de andere kant.


De Intercity heeft hier ook een stuurstand, en de andere kant een E-loc.


Dit setje kwam even voorbij, en ging kopmaken en er weer vandoor.


Vanaf de andere kant

Hier nam ik de RE richting Bremen Hbf, maar omdat deze +25 klokte bij binnenkomst in Leer, ben ik tot Hude gegaan. Had ik doorgereisd, had ik mijn overstap terug niet gehaald, en uiteindelijk met de treinen in Nederland erg slecht uitgekomen.


Vlakbij Oldenburg (Oldb) kwamen we ook nog langs een oude locomotievenloods die mij niet onopgemerkt bleef.


In Hude werd je welkom geheten in meerdere talen, in de tunnel.


En hiermee ging ik terug naar Oldenburg en Leer.


Een trein van de NordWestBahn in Oldenburg.


Genoeg materieel in Oldenburg zo te zien.

Aangekomen in Leer ben ik uiteindelijk naar Emden Hbf afgereisd, om daar met dezelfde RE terug te gaan, die ik anders uit Leer zou nemen, richting Salzbergen.


Een 'line-up' in Emden Hbf


Deze trein stond ook maar lucht te happen in Emden Hbf.


Emden Hbf beschikt ook over een stoomloc op een dood spoor.


Een aantal locs staan te niksen bij Emden.


Hier mag je niet uitstappen. Althans, aan die zijde niet.

Aangekomen in Salzbergen zag ik weer een stoomloc staan, die ik dus ook even moest fotograferen.



De stoomloc in Salzbergen vanaf de andere kant.

Vanaf Salzbergen ben ik met de WestFalenBahn naar Bentheim afgereisd, om daar met IC-Berlijn naar Nederland terug te keren.


In Bentheim stond deze loc + rijtuigen te niksen.


Stationsgebouw van Bad Bentheim


NMBS-loc 2805 kwam in Bentheim aan met een goederentrein, die daar afgelost werd door een Duitse loc.


Deze dus.


De trein die mij van Salzbergen naar Bentheim bracht, van de WestFalenBahn.


De IC-Berlijn kwam in Bentheim al een met de Duitse loc, die aldaar werd afgelost door de Nederlandse E-loc 1739. Helaas is die foto mislukt.

Nu nog wat naambordjes in Duitsland:












  dinsdag 15 juni 2010 @ 11:20:49 #53
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_82826384
Goed zo jongen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_82827364
Zit nu in sgm 2 over de rijngouwe lijn .
Sgm >>> trams
  dinsdag 15 juni 2010 @ 12:15:14 #55
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_82828398
Greavy, wat dacht je? "Laat ik de bordjesbaas maar eens gaan nadoen?" Goed bezig.
  dinsdag 15 juni 2010 @ 12:31:42 #56
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_82829041
Flash zei toen zelf dat ik die bordjes ook moest doen, en dacht, ach, wat kan het kwaad.
  dinsdag 15 juni 2010 @ 12:35:10 #57
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_82829200
Papenburg heb ik nog steeds niet Maar hoe ben je van Bremen naar Salzbergen gekomen dan?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 15 juni 2010 @ 12:38:13 #58
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_82829334
Ik ben niet in Bremen geweest. Hude ben ik teruggegaan. Mijn trein klokte in Leer +26, waardoor ik de overstap in Bremen moeilijk kon halen.
Terug naar Leer, en zo naar Salzbergen met de RE.
Alhoewel ik dan eerst nog naar Emden Hbf geweest was, en dat in het tijdschema paste.
Vanuit Emden gaat een rechtstreekse RE via Leer naar Münster Hbf, die dus ook Salzbergen aandoet.
  dinsdag 15 juni 2010 @ 12:42:15 #59
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_82829507
Oh zo, okee. Ik doe Papenburg nog weleens samen met dat hele kluitje Emden - Norddeich Mole, ligt toch lekker bij elkaar in de buurt. Ooit een keer
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 15 juni 2010 @ 13:24:21 #60
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_82831360
Zaterdag 5 juni, een reis naar NedTrain Haarlem, om daar via C-Tracks een rondleiding te krijgen.

Vertrek begon in Zwijndrecht, en zou via de HSL naar Amsterdam C. Aangekomen op Zwijndrecht in de vroege ochtend, kwam ik deze CTA tegen:

De fouten die het weergeeft zijn: Sneltrein in plaats van Stoptrein, eindpunt Rotterdam Station in plaats van Schiedam Centrum, en de stop Rotterdam Centraal mist.

Omdat ik via Dordrecht met de IC van 6.42 naar Rotterdam zou, kon ik nog een paar foto's schieten:

Een overzicht van spoor 3 + 4

Hier sporen 1 en 2.

Hier kwamen één of twee, hoeveel het waren weet ik zo niet meer, aanzetten in Zwijndrecht, en voerden mij naar Dordrecht, aldaar ik een Unimat van Strukton zag staan:


Genoeg gekletst, het gaat hier over NedTrain, en bij deze dus:


Nog draaistellen nodig? NedTrain heeft er genoeg in Haarlem


Een reserve loc. De 708 wordt alleen gebruikt als de 707 ermee ophoudt, en dat gebeurd niet vaak. Waarom een tweede loc in Haarlem zal je denken? Er was één loc meer gemaakt is dan nodig, en dient als reserve nu. Omdat Haarlem een belangrijk proces heeft met renovatie van ICM, en straks DD-AR naar DDZ, is er gekozen om de loc in Haarlem te stallen. Hij staat niemand in de weg.


D-loc 707 van NedTrain Haarlem doet zijn werk nog steeds, maar hoeft vandaag niet in actie te komen. In Haarlem wordt nu niet gewerkt.


Deze NiTeQ loc wordt ook regelmatig gebruikt, om bijvoorbeeld rijtuigen naar binnen te rijden, de werkplaats in. Waarom deze loc? Omdat deze elektrisch is aangedreven, door een accu. Hierdoor komt bijna geen vervuiling voor in de werkplaats zelf. Hij heeft geen diesel nodig, maar dat is wel mogelijk. Bij erg zwaar werk schakelt de dieselmotor zich ook in.


ICMm 4083 staat als eerste ICMm-III binnen om OBIS en WiFi ingebouwd te krijgen. Dit gebeurt bij de reeds gemoderneriseerde stellen waar dit nog niet in zit, in de oude loods/werkplaats. Daar is namelijk genoeg ruimte over. De plannen zijn om tegelijk 2 stellen mee te nemen. Ze willen dit snel afgehandeld hebben namelijk. Tijd is geld natuurlijk.


Ook de Jaap kregen wij te zien. Deze staat binnen voor ATB-inbouw, wat door NedTrain medewerkers in eigen tijd wordt uitgevoerd.


Hier is de ICM-IV al grotendeels gestript.


Eveneens als de kopbak.


Wij mochten ook bij een bak van ICM-IV naar binnen, volgens mij de 4202. Hier kan je duidelijk zien dat de binnenkant helemaal is gestript, en wordt uiteindelijk in nieuwe vorm opgebouwd.
Een nieuw iets wat ICMm ook heeft, is een rails. Met deze rails kunnen ze de stoelen en dergelijke exact op de juiste plaats laten zetten, en hoeft er niet met een meetlint en dergelijke gewerkt te worden. Op de foto zie je dat ook ter hoogte van de trap, dat daar iets aan de rails hangt. Hierdoor gaat het proces ook sneller.


Wij kwamen hierna bij de schadeherstel afdelingen. Hier staat ook een DD-AR bak, die bij de aanrijding met Plan V 419 in Leidschendam in aanraking is geweest. Deze bak wordt niet meer gerapareerd, maar door NedTrain gebruikt als oefenobject voor DDZ. Hier gaan ze (inmiddels al mee bezig) het dak gedeeltelijk uitzagen, om met airco te testen.


Hier zie je een gedeeltelijk frame van de airco.


In de werkplaats hangt dit bord ook met informatie over de productielijn van ICM(m).


Deze kopbak is al gespoten. Maar hiermee is het nog niet klaar. Hierna begint de bestickering. Om geen vreemde effecten te krijgen met een sticker die niet naadloos bij randen aansluit, zijn daar plekken blauw gespoten, om dat effect minder groot te laten blijken. Het valt je zelfs niet eens op.


Als toevoeging ook nog de ramen die in de Stiltecoupé worden geplaatst.
Ik ben vergeten te vragen waarom het lijkt dat er een uitklapraam in zit, terwijl die met schroeven dichtgemaakt is.


Hier een Mock-Up van het toekomstige DDZ. Hierin word met interieur en dergelijke getest, om mogelijkheden aan NS Reizigers te laten zien. Omdat dit nog een geheim project is, moest je je camera opbergen. Je mocht geen enkele foto maken. Vanaf deze kant en afstand mocht het wel, omdat je aan de binnenkant toch niks kan zien.


Tweemaal een kopbak van ICMm, en helemaal rechts een tussenbak.


De cabinedeuren van ICMm mogen niet ontbreken. De vraag was ook gekomen waarom maar aan één kant van de trein, en niet beide kanten een deur zit. Dit komt omdat er maar één trap is, aan één kant. Voor zit de deur dus bijvoorbeeld links, en achter rechts.


ICMm 4206 staat al bijna helemaal gereed klaar. Ze zijn nu bezig met testen met de spanning en dergelijke, en inmiddels zijn er al proefritten mee gereden.


ICMm 4206 vanaf de zijkant.


VIRM komt ook voor in Haarlem, en hier een VIRM-IV, voor reparatie.


Wat elektronica bij deze VIRM.


Loc 1711 staat al een aantal weken bij NedTrain Haarlem voor onderhoud en schade herstel.


De treinen worden gewoon over deze normaal hoogte gelegen rails naar binnen gereden. Dat wij lager staan, komt omdat wij in een soort van put staan. Hier zie je de 'doorloopsluis' tussen 2 bakken bij een VIRM.




Bij deze ICMm stonden wat elektronica kasten open, zoals hier te zien is.


Omdat het doel van deze excursie het steunen van het Riksja project bij NedTrain was, werd hier namens C-Tracks bij de eerste groep dit overhandigt. Omdat een derde groep mislukt was, had Spoorflex ook één fiets gesteund. De tweede rondleiding zorgde voor een derde fiets.

Omdat ik (en nog iemand) het zonde vonden om weer naar huis te gaan, hebben wij Enkhuizen nog even aangedaan.


Station Enkhuizen


DDM-1 te Enkhuizen, met de kopbak met Ooievaar erop.


Vanaf de andere kant, met loc 1848.

Vanaf hier zouden we via Hoorn naar Alkmaar gaan, om daar de 800 naar Utrecht te nemen. Omdat de trein vanuit Hoorn naar Alkmaar niet reed, zijn we doorgegaan naar Amsterdam, en daar naar Utrecht. Vanuit Utrecht ben ik met de omgeleide IC naar Dordrecht gegaan, en daar naar Zwijndrecht overgestapt. Zo, dat was weer een dagje vol met treinen.
  Redactie Sport dinsdag 15 juni 2010 @ 13:52:12 #61
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_82832461
Om nog even terug te komen op de post van IntercityAPT in het vorige topic:
quote:
Gisteren zag ik bij aankomst in Rotterdam een SGMm en een ICM gekreukeld tegen elkaar aan staan. Wat is er gebeurd?
Op somda vertelt broek53 vandaag:
quote:
Op donderdag jl is de 2973 nogal hard zijdelings/frontaal op de 4228 + 4040 gebotst op een opstelspoor van Rotterdam C
Beide stellen zijn vanmorgen naar Haarlem gegaan, waarbij de 4228 één boegdeur miste.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  dinsdag 15 juni 2010 @ 14:43:24 #62
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_82834529
Als toevoeging voor het renovatieproces ICM heb ik een folder ingescand die wij kregen voor het renovatieproces met ICM.

De afbeeldingen zijn aan de grote kant, maar verkleinen maakt het onduidelijker. Zo is het het duidelijkst. Scrollen etc werkt ook

http://www.durkhoutsma.nl/treinen/Renovatie%20ICM/
pi_82835280
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 07:34 schreef Crientj het volgende:
Maargoed. SLT
Jij snapt het.
  dinsdag 15 juni 2010 @ 15:06:23 #64
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_82835429
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 13:24 schreef greavy het volgende:
Als toevoeging ook nog de ramen die in de Stiltecoupé worden geplaatst.
Ik ben vergeten te vragen waarom het lijkt dat er een uitklapraam in zit, terwijl die met schroeven dichtgemaakt is.
Ik gok om dezelfde reden dat de kopbakken van VIRM nog uitsparingen hebben voor de pantografen: omdat het goedkoper is dan het hele productieproces aanpassen.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 15 juni 2010 @ 15:09:53 #65
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_82835588
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 15:06 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Ik gok om dezelfde reden dat de kopbakken van VIRM nog uitsparingen hebben voor de pantografen: omdat het goedkoper is dan het hele productieproces aanpassen.

Ik gok bij het ICMm op een andere verklaring. Mocht een treinstel stilvallen en de airco valt uit dat de HC met de sleutel er alsnog voor kan zorgen dat er frisse lucht binnen komt.

In elke bak zitten namelijk meerdere van dat soort ramen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 15 juni 2010 @ 15:13:53 #66
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_82835747
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 15:09 schreef Peterselieman het volgende:

[..]


Ik gok bij het ICMm op een andere verklaring. Mocht een treinstel stilvallen en de airco valt uit dat de HC met de sleutel er alsnog voor kan zorgen dat er frisse lucht binnen komt.

In elke bak zitten namelijk meerdere van dat soort ramen.
Dat klinkt ook wel aannemelijk.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_82835763
De spoortunnel in Delft is nu al een jaar vertraagd.
best knap dat je in een half jaar voorbereidend werk een jaar vertraging oploopt.

Hoe kan je nu zo belachelijk slecht plannen
Dat is echt iets pro-rails eigen
Zo ongeveer alle belangrijke stationnen gaan nu een bouwput worden, of zijn het al. En pro-rail maar door blijven plannen. Ze hadden beter de rails op kunnen waarderen dan al die stations
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_82836433
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 15:09 schreef Peterselieman het volgende:

[..]


Ik gok bij het ICMm op een andere verklaring. Mocht een treinstel stilvallen en de airco valt uit dat de HC met de sleutel er alsnog voor kan zorgen dat er frisse lucht binnen komt.

In elke bak zitten namelijk meerdere van dat soort ramen.
ICMm en ICRm hebben dit inderdaad. Het voorste en het achterste raam van elke coupé.
pi_82836941
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 13:24 schreef greavy het volgende:
Zaterdag 5 juni, een reis naar NedTrain Haarlem, om daar via C-Tracks een rondleiding te krijgen.

blablabla trein blabla werkplaats blablabla ICMm blabla
Leuke foto's! Hoe was ja aan deze rondleiding gekomen?
  dinsdag 15 juni 2010 @ 16:07:46 #70
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_82838406
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 15:09 schreef Peterselieman het volgende:

[..]


Ik gok bij het ICMm op een andere verklaring. Mocht een treinstel stilvallen en de airco valt uit dat de HC met de sleutel er alsnog voor kan zorgen dat er frisse lucht binnen komt.

In elke bak zitten namelijk meerdere van dat soort ramen.
Ik heb het nagevraagd, en dat klopt inderdaad. Mocht de airco uitvallen, kan de HC of machinist, of wat van NS-personeel dan ook, de ramen ontgrendelen, en openen.
  dinsdag 15 juni 2010 @ 16:10:27 #71
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_82838522
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 15:38 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Leuke foto's! Hoe was ja aan deze rondleiding gekomen?
C-Tracks, de organisator/eigenaar daarvan, werkt bij Spoorflex, en heeft vaker deze excursies georganiseerd.
Hij had dit nu weer gepland, en onder andere op Somda en Opeens Had Ik Het gepost, waardoor ik mij had ingeschreven.
De opbrengsten hiervan komen/kwamen ten goede voor het Riksja project, wat NedTrain heeft voor bepaalde landen, om die fietsen te laten restaureren, die inmiddels op de schroot liggen.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 15 juni 2010 @ 16:19:18 #72
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_82839011
Leuke folder, alleen je bent station 7 vergeten in te scannen
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 15 juni 2010 @ 16:28:14 #73
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_82839561
Staat er nu wel op. Was station 7 vergeten op de website te zetten.
  dinsdag 15 juni 2010 @ 17:19:46 #74
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_82842048
Leuke reportage over Haarlem. Altijd leuk, werkplaatsen bezoeken.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_82842703
Even voor zorgen dat we een nieuwe page beginnen. ik word een beetje gaar van al die foto's op mijn scherm .
pi_82842747
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 17:34 schreef Yreal het volgende:
Even voor zorgen dat we een nieuwe page beginnen. ik word een beetje gaar van al die foto's op mijn scherm .
Yes please. ;o Heerlijk mobielvriendelijk ook.
  Redactie Sport dinsdag 15 juni 2010 @ 17:46:21 #77
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_82843216
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 17:34 schreef Yreal het volgende:
Even voor zorgen dat we een nieuwe page beginnen. ik word een beetje gaar van al die foto's op mijn scherm .
Beetje onzinnig, aangezien je het aantal posts per pagina zelf in kunt stellen. Ik zit bijvoorbeeld nog op pagina 2 (met 50 ppp).
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  dinsdag 15 juni 2010 @ 18:10:58 #78
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_82844316
Wat ben ik ook een treinennerd ook he? Hier voorbuiten fluit een kind heel even op een fluit, en ik kijk meteen rond naar sluitende deuren
pi_82844352


Een SGMm bij vertrekt richting Hengelo te Almelo de Riet.
pi_82845242
Ik zat zondag in zo'n nieuwe stoptrein. Best sjieke dingen! Lawaai valt erg mee (daar was ik bang voor met die rubber seals in de coupé, zonder extra deurtje ertussen), en rijcomfort is ook prima.

Je moet alleen niet tegenover iemand zitten, tenzij je diegene heel lief vindt. Ik zat met mijn knieën zo'n beetje tégen het stoeltje tegenover me aan.
  dinsdag 15 juni 2010 @ 18:51:08 #81
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_82846004
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 17:46 schreef dennistd het volgende:

[..]

Beetje onzinnig, aangezien je het aantal posts per pagina zelf in kunt stellen. Ik zit bijvoorbeeld nog op pagina 2 (met 50 ppp).
Hier ut zelfde hoor, 50 posts per pagina.
pi_82846051
ja nou dus , ik en crientje zitten op een mobiel. als je dan 30 biljard plaatjes moet laden, is kut hoor
pi_82846099
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 18:52 schreef Yreal het volgende:
ja nou dus , ik en crientje zitten op een mobiel. als je dan 30 biljard plaatjes moet laden, is kut hoor
Het treinpics, -nieuws en -praattopic, deel 234
  dinsdag 15 juni 2010 @ 18:55:44 #84
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_82846220
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 18:53 schreef MarkoAlmelo het volgende:

[..]

Het treinpics, -nieuws en -praattopic, deel 234
Ja. Moet je maar naar een teksttopic gaan, Plaatjes blijven en zijn gewoon goed
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 15 juni 2010 @ 18:58:33 #85
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_82846355
Eigenlijk moet het forum een optie bieden om plaatjes bij een mobiele layout standaard niet in te laden. Maar hier moeten we gewoon pics blijven posten.
pi_82846383
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 18:52 schreef Yreal het volgende:
ja nou dus , ik en crientje zitten op een mobiel. als je dan 30 biljard plaatjes moet laden, is kut hoor
Nja, als ik hier eens kijk via telefoon dan maakt het opzich niet uit. Tis alleen niet zo fijn als er meer dan 15 plaatjes op een pagina staan.
pi_82846422
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 18:58 schreef James1988 het volgende:
Eigenlijk moet het forum een optie bieden om plaatjes bij een mobiele layout standaard niet in te laden. Maar hier moeten we gewoon pics blijven posten.
Dat, of zoals bij quote dat de boel veranderd in [Afbeelding].
  dinsdag 15 juni 2010 @ 19:09:44 #88
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_82846858
Op zich zijn een aantal plaatjes prima (ik fok! ook meestal mobiel), maar een strengere selectie in een reisverslag zou fijn zijn. We (ik iig) hoeven niet élke trein, bordje of stoeptegel van elke minuut van de reis te zien.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_82848640
Dat ben ik zeker met ziggy eens. Zoals die unimat op Dordrecht. Die staat daar al zeker een jaar.
En de 100e VIRM foto op een station is ook niet boeiend meer. Als ik een VIRM wel zien dan ga ik zelf wel even naar het station.
Unieke foto's daar gaat het om. Foto's van dingen/plaatsen die niet alledaags zijn voor de Nederlandse treinreiziger.
En als het er zoveel zijn, zou een spoiler dan niet nuttig zijn? Ik erger me er nogal aan dat door die plaatjes de page steeds langer wordt, waardoor je niet al kan lezen terwijl de plaatjes geladen worden.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_82848739
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 18:58 schreef James1988 het volgende:
Eigenlijk moet het forum een optie bieden om plaatjes bij een mobiele layout standaard niet in te laden. Maar hier moeten we gewoon pics blijven posten.
Open een topic in: FOK!features, Bugs & Development

Laten we afspreken dat men niet meer dan 10 foto's per post plaatst dan?
Wil diegene er wel meer posten, zet ze dan even achter een linkje.
  dinsdag 15 juni 2010 @ 19:51:25 #91
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_82848773
20% korting bij Servex: klik
pi_82848784
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 19:48 schreef Ascendancy het volgende:
Unieke foto's daar gaat het om. Foto's van dingen/plaatsen die niet alledaags zijn voor de Nederlandse treinreiziger.
Kwaliteit gaat boven kwantiteit.
pi_82848841
Ik vind het wel leuk dat er (zoveel) foto's komen.
Ik woon niet in Nederland dus het boeit me wel om eens andere treinen dan deze hier te zien...

Misschien moet ik hier ook wel wat meer foto's plaatsen van Belgische treinen?
pi_82849057
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 19:52 schreef trainfreak het volgende:
Misschien moet ik hier ook wel wat meer foto's plaatsen van Belgische treinen?
Je moet niks, maar wat mij betreft is het meer dan welkom
  dinsdag 15 juni 2010 @ 19:59:25 #95
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_82849198
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 15:06 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Ik gok om dezelfde reden dat de kopbakken van VIRM nog uitsparingen hebben voor de pantografen: omdat het goedkoper is dan het hele productieproces aanpassen.
Dat komt omdat ze oude VIRM-stammen hebben verlengd met nieuwe bakken, waarbij de panto op de nieuwe bak zit ivm andere/extra tractie oid.
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
pi_82849248
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 19:52 schreef trainfreak het volgende:
Ik vind het wel leuk dat er (zoveel) foto's komen.
Ik woon niet in Nederland dus het boeit me wel om eens andere treinen dan deze hier te zien...

Misschien moet ik hier ook wel wat meer foto's plaatsen van Belgische treinen?
Maak liever foto's van jullie stations
Pro-rail bouwt op ieder groot station tegenwoordig alweer nieuwbouw ( ) en op ieder klein station mag je tegenwoordig al blij zijn als er 2 overkappingen zijn
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  dinsdag 15 juni 2010 @ 20:05:04 #97
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_82849510
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 19:52 schreef trainfreak het volgende:
Ik vind het wel leuk dat er (zoveel) foto's komen.
Ik woon niet in Nederland dus het boeit me wel om eens andere treinen dan deze hier te zien...

Misschien moet ik hier ook wel wat meer foto's plaatsen van Belgische treinen?
Meer foto's = meer plezier

Doe vooral posten als je wat hebt
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_82852066
Afgelopen zaterdag vierde men 125 jaar kusttram.
De NMBS legde hiervoor een extra trein in, gesleept met zowel stoom- als dieseltractie.
Het grootste deel treinfoto's van die dag zijn jammergenoeg mislukt.
Toch een drietal foto's van anderhalf uur in De Pinte (L75).

De 5404 is met de speciale trein op weg naar Oostende:


De 2132 met de IR naar Kortrijk:


Captrain 6602 met een korte containtertrein:


Van de stoom- en dieselritten heb ik ook een filmpje:

(Je kan het ook bekijken in HD)
pi_82852075
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 20:00 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Maak liever foto's van jullie stations
Pro-rail bouwt op ieder groot station tegenwoordig alweer nieuwbouw ( ) en op ieder klein station mag je tegenwoordig al blij zijn als er 2 overkappingen zijn
Nou kan je zeggen wat je wil, Maar ik vind gouda een stuk fijner dan Amsterdam Sloterdijk
pi_82852358
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 20:54 schreef Yreal het volgende:

[..]

Nou kan je zeggen wat je wil, Maar ik vind gouda een stuk fijner dan Amsterdam Sloterdijk
Gouda is ook niet echt een klein station.
Ik heb het over stations als sliedrecht, waar je op spoor 2 staanplaatsen hebt terwijl in de spits het hele perron volstaat. Dan bij je toch een overkapping? Zelfs buiten de spits zijn die 6 plaatsen nooit genoeg.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')