Plan X, beter bekend onder de naam Blauwe Engel bedoel jequote:Op vrijdag 28 mei 2010 00:45 schreef greavy het volgende:
[ afbeelding ]
29 December: Welk type trein was dit ook alweer? Stond/staat te Winterswijk.
Dan snap je meteen waarom mensen het ook wel een hondenkop noemenquote:
quote:
In welke trein reed deze? Stoptrein richting Wolvega denk ik?quote:Op vrijdag 28 mei 2010 09:22 schreef Socios het volgende:
Plan V.![]()
[ afbeelding ]
Plan V te Lw op 8 november 2007.
Nice ! Had ik niet verwacht.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 09:58 schreef Socios het volgende:
Gewoon in de Intercitydienst.![]()
Net als onderstaande Plan T:
[ afbeelding ]
Plan T 531 te Lw op 19 juni 2008.
Ik zag hem vanochtend in Zutphen staan...quote:Op vrijdag 28 mei 2010 00:45 schreef greavy het volgende:
[ afbeelding ]
29 December: Welk type trein was dit ook alweer? Stond/staat te Winterswijk.
Grappigquote:Op vrijdag 28 mei 2010 10:20 schreef Peterselieman het volgende:
Vroeger (tot DRGL 2007) gebeurde het op vrijdagmiddag dat er 3x V vanuit Rotterdam naar Leeuwarden kwam. Dit setje ging dan om 22:34 uur weer terug.
Ja, die bek mag zeker dicht.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 12:10 schreef Ascendancy het volgende:
tvp(laatje)
[ afbeelding ]
ICE3 op münchen hbf, die met de bek open duidelijk minder mooi is
Is dit serieus? Die bakken zijn toch ook nog eens veel korter, dat zal lekker werken tussen Rsd - Den Haag.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 12:54 schreef greavy het volgende:
Oja, en dan nog iets: Waar er nu 3 of 4 Plan V rijden, willen ze kijken of ze het met 1 SLT-IV kunnen doen
Veel machinisten en HC's hebben weinig hoop, en zeggen dat er in de spits toch wel een VI of 2x IV nodig is.
'k Heb trouwens viavia (ja daar houden jullie niet van, jammer danquote:Op vrijdag 28 mei 2010 12:55 schreef greavy het volgende:
[..]
Ja, die bek mag zeker dicht.
Gelukkig kan dat bij ICE, bij de V250 niet
over de V250 dus.quote:Die neus wordt niet dichtgemaakt. Het enige wat eraan gedaan wordt is het plaatsen van canvas flappen in de opening, zodat alle apparatuur daarachter niet te zien is. Ik heb deze oplossing al mogen aanschouwen, maar echt mooi is het niet
Inderdaad. Je bent hard genaaid als je in Hardewijk woont en iedere dag in de spits met SLT naar Utrecht moet. Want het gaat toch ook DD-AR vervangen?quote:Op vrijdag 28 mei 2010 13:29 schreef Dr_Flash het volgende:
weet je hoe lang 20 minuten is als je moet staan?![]()
Zet er lekker schuifwandwagens in als mensen toch als koeien vervoerd moeten worden
Ja, dat mag ik ook hopen. Volgens deze machinisten zal het in het begin komen "omdat er nog veel problemen met koppelen zijn" en "we niet genoeg SLT-VI beschikbaar hebben." en "er nog veel storingen zijn"quote:Op vrijdag 28 mei 2010 13:15 schreef KapiteinT het volgende:
Ik mag hopen dat dat laatste inderdaad niet waar is. Een SLT 4tje is qua stoelen te vergelijken met een SGMm 3tje, en die rijden nu ook niet los in de 5100.
De NS heeft er ook geen moeite mee om mensen tussen Amersfoort en Zwolle en verder (Groningen) te laten staan. Dan zijn allemaal veel langere stukken.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 13:40 schreef greavy het volgende:
En 20 minuten staan is verrekte lang zeg![]()
Rotterdam Centraal - Zwijndrecht is met de stopper ongeveer 20 minuten, en dat wil je echt niet staan hoor![]()
2 uur staan in een IC. Vind je het gek dat mensen liever de auto pakkenquote:Op vrijdag 28 mei 2010 13:48 schreef Lord_Brett_Sinclair het volgende:
[..]
De NS heeft er ook geen moeite mee om mensen tussen Amersfoort en Zwolle en verder (Groningen) te laten staan. Dan zijn allemaal veel langere stukken.
Het zou zomaar kunnen dat die lint ergens in de achterhoek rijdtquote:Op vrijdag 28 mei 2010 13:48 schreef Hr-Flip het volgende:
20 minuten staan, is te lang.
Vraag het deze kerel en hij lacht erom
[ afbeelding ]
Zo laten we het SLT speelgoed maar vergeten.
Lang leve diesel, lang leve DM'90
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
rare waar is dit?
Vaker gebeurt het normaal gesproken niet. In de spits wordt er soms niet gekoppeld, om de reden van de lengte. Daar hadden ze toen scheit aan. Ja, het is al meer dan een jaar geleden.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 14:14 schreef Ascendancy het volgende:
Ik dacht dat er altijd pas in Utrecht sowieso gekoppeld werd.
En gisteren werd nog gezegd dat dat in de spits(meer bakken dus) Sowieso niet gebeurde?
Waarom deden ze dit dan? En gebeurt het vaker?
Wat dacht je van "Die wordt er dan ook vorstelijk voor betaald"?quote:Op vrijdag 28 mei 2010 13:48 schreef Hr-Flip het volgende:
20 minuten staan, is te lang.
Vraag het deze kerel en hij lacht erom
[ afbeelding ]
Op de Veluwelijn is het maximum zelfs 14 bakken.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 14:23 schreef thats-me het volgende:
Zowiezo mag er (in reizigersdienst) niet met meer als 4 x een IV-tje worden gereden dus 16bakken, dus dit mag/kan niet eens..
quote:Op vrijdag 28 mei 2010 15:10 schreef Mr.Jorn. het volgende:
Wie weet wat er aan de hand is in Groningen?
quote:Sein+overwegstoring Assen - Groningen
Tussen Assen en Groningen moeten reizigers rekening houden met een vertraging van 15 tot 30 minuten.
Door een sein- en overwegstoring rijden er tussen Assen en Groningen minder treinen en er rijden bussen.
Prognose:
* Rest van de dag.
edit: Broek53 op somda meldt nog:quote:Sein, overweg èn wisselstoring tussen Asn en Gn als gevolg van blikseminslag. tussen Assen en Haren zeer beperkt treinverkeer (1 trein die pendelt) en tussen Haren en Groningen geen treinverkeer.
quote:Dat klinkt als een voltreffer in een relaiskast. In dat geval mag je tamelijk blij zijn als de zaak morgen weer draait.
Achja.. 'k Heb mezelf ondertussen aangeleerd om bij al die prognoses standaard +10 uur te tellen, dan zit het meestal wel wat dichter bij de praktijk.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 15:37 schreef Viezze het volgende:
Kut ProRail ook altijd, eerst zeggen dat het naar verwachting rond 4 uur is verholpen en het vervolgens bijstellen naar 2 uur 's nachts. Dan maar via Leeuwarden naar huis
Auw. Mijn ogen. Sommige foto's zijn leuk heur, maar als je de overbelichte iets zou bewerken zou het er wat mooier uitkomen.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 15:41 schreef greavy het volgende:
Stoomritten tussen Vlaardingen Centrum en Hoek van Holland, 30 April 2010
[ afbeelding ]
Vlak voor vertrek in Zwijndrecht kwam loc 6431 met aanhang langs Zwijndrecht, op weg richting Dordrecht en verder.
[ afbeelding ]
Dit was het doel van de dag.
[ afbeelding ]
Bordje op de VSM-rijtuigen.
[ afbeelding ]
Watervullen te Hoek van Holland ging met een brandslang, waarbij je hier ziet hoe het de loc in gaat.
[ afbeelding ]
Stoomloc 23 071 te Hoek van Holland.
[ afbeelding ]
Links de stoomloc 23 071, en de NS kwam nog even langs met een SGMm.
[ afbeelding ]
Loc 23 076 komt voorop binnen te Vlaardingen Centrum, om even later met rit 2 naar Hoek van Holland te vertrekken.
[ afbeelding ]
Loc 23 071 te Hoek van Holland. De loc aan de andere zijde (23 076) stond meer in de publiciteit.
[ afbeelding ]
Wij gingen naar spoor 3 te Hoek van Holland, waar de NS doorgaans op de sporen hiernaast stopt, richting Hoek van Holland Haven.
[ afbeelding ]
Loc 23 071 had weinig moeite met stoom uit te blazen onderweg naar Vlaardingen.
[ afbeelding ]
Loc 23 076 komt voorop in Vlaardingen Centrum binnen voor rit 3 naar Hoek van Holland.
[ afbeelding ]
Voorop liep continu loc 23 071
[ afbeelding ]
Anders geworden als gehoopt, dankzij de palen, maar een overzichtsfoto van de compositie te Hoek van Holland.
[ afbeelding ]
Loc 23 076 met links een SGMm.
Voor meer foto's verwijs ik je naar dit album.
quote:Op vrijdag 28 mei 2010 15:37 schreef Viezze het volgende:
Kut ProRail ook altijd, eerst zeggen dat het naar verwachting rond 4 uur is verholpen en het vervolgens bijstellen naar 2 uur 's nachts. Dan maar via Leeuwarden naar huis
Het is heel vaak de NS die de prognose veel gunstiger zet dan ProRail, terwijl die eerste er compleet geen invloed op heeft...quote:Op vrijdag 28 mei 2010 15:37 schreef Viezze het volgende:
Kut ProRail ook altijd, eerst zeggen dat het naar verwachting rond 4 uur is verholpen en het vervolgens bijstellen naar 2 uur 's nachts. Dan maar via Leeuwarden naar huis
Ik zou wel willen, maar ik weet echt niet hoequote:Op vrijdag 28 mei 2010 15:43 schreef Crientj het volgende:
[..]
Auw. Mijn ogen. Sommige foto's zijn leuk heur, maar als je de overbelichte iets zou bewerken zou het er wat mooier uitkomen.
Zolang jij het niet nodig vindt voor je eigen collectie, gewoon lekker niet doen.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 16:04 schreef greavy het volgende:
[..]
Ik zou wel willen, maar ik weet echt niet hoe![]()
Ben een leek op foto's bewerken, en dat doe ik meestal ook niet
Onzin? Valt reuze mee. En zo moeilijk is het toch ook weer niet om het contrast en de rest aan te passen ?quote:Op vrijdag 28 mei 2010 16:26 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Zolang jij het niet nodig vindt voor je eigen collectie, gewoon lekker niet doen.
Het is maar onzin imo. Dat fotografen onderling elkaar zitten te pushen moeten ze zelf weten, maar zolang jij je foto's goed vindt, lekker zo houden.
Tis ook een kutwerk het goed te leren.
Contrast aanpassen maakt de achtergrond misschien minder fel, maar verandert ook het deel van de foto waar het om gaat. De trein.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 16:37 schreef Crientj het volgende:
[..]
Onzin? Valt reuze mee. En zo moeilijk is het toch ook weer niet om het contrast en de rest aan te passen ?
Jup en ik maak mijn foto's met alle mogelijke belichtingsvormen, contrast- en kleurcorrectiesquote:Op vrijdag 28 mei 2010 16:44 schreef greavy het volgende:
Ik vind het fotoverneukerij als je het gaat bewerken. Je maakt de foto zoals je het maakt.
Ah, krijgen we die discussie weer.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 16:44 schreef greavy het volgende:
Ik vind het fotoverneukerij als je het gaat bewerken. Je maakt de foto zoals je het maakt.
Fotoverneukerij?quote:Op vrijdag 28 mei 2010 16:44 schreef greavy het volgende:
Ik vind het fotoverneukerij als je het gaat bewerken. Je maakt de foto zoals je het maakt.
De enige toevoegingen die ik maak met FastStone Photo Resizer zijn resize en watermerk, wat hij voor mij automatisch doet (kopie maken).
Dat is een totaal ander verhaal.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 16:46 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Contrast aanpassen maakt de achtergrond misschien minder fel, maar verandert ook het deel van de foto waar het om gaat. De trein.
En ik geloof dat zug-chef hier laatst een keer een foto had geplaatst waarbij hij een bovenleidingspaal had weggehaald zodat je de hele trein zag. Dat slaat toch nergens op. En de bovenleiding hoort toch bij het rijden van treinen met elektrische locs.
ben ik ff blij dat ik vroeg was vandaagquote:Op vrijdag 28 mei 2010 15:37 schreef Viezze het volgende:
Kut ProRail ook altijd, eerst zeggen dat het naar verwachting rond 4 uur is verholpen en het vervolgens bijstellen naar 2 uur 's nachts. Dan maar via Leeuwarden naar huis
Mja, op een deel van het traject kunnen prima treinen rijden, terwijl tussen Assen en Groningen helemaal niets rijdt.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 18:02 schreef Unreal88 het volgende:
maar hoe zat het nou? Ik ging per se met de auto naar assen vanuit groningen om vanuit assen naar meppel te gaan. Maar er reden ineens toch wel weer treinen?
Bij een wadloper was de oplossing: zet de verwarming maar aanquote:Op vrijdag 28 mei 2010 18:01 schreef Unreal88 het volgende:
is het erg als het lampje van storing koeling brandt?
Tussen Arnhem en Nijmegen omreizen via Utrecht?quote:Op vrijdag 28 mei 2010 18:07 schreef Fixers het volgende:
Tussen Arnhem en Nijmegen is het ook weer bal. Voorlopig advies is omrijden via utrecht.
Aldus Stevanvdw op Somda.quote:Nog een verstoring; Trein 10566 heeft een persoon aangereden tussen Wolvega en Steenwijk.
Gelukkig hoef ik vandaag niet naar Friesland..quote:Reizigers tussen 's-Hertogenbosch en Arnhem/Deventer reizen via Utrecht C en Amersfoort.
Reizigers tussen Arnhem en Lent reizen via Nijmegen.
Door een blikseminslag kan er volgens mij geen juiste rijrichting worden ingesteld. Volgens mij moet tussen Onnen en Assen met aanwijzing STS worden gereden, dus op zicht en kondigen de overwegen niet normaal aan. Dan duurt die 18 km opeens heel lang.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 18:05 schreef greavy het volgende:
Tussen Assen en Zwolle en verder rijden wel treinen, en er is één trein tussen Assen en Haren die heen en weer pendelt.
Het lijkt me hier eerder dat er een enorme vetvlek op de lens zit of zo. Daar is niet echt tegenop te bewerken natuurlijkquote:Op vrijdag 28 mei 2010 16:04 schreef greavy het volgende:
[..]
Ik zou wel willen, maar ik weet echt niet hoe![]()
Ben een leek op foto's bewerken, en dat doe ik meestal ook niet
Dat is wel een heel lamme versie van "ik weet niet hoe Irfanview werkt" natuurlijk.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 16:44 schreef greavy het volgende:
Ik vind het fotoverneukerij als je het gaat bewerken. Je maakt de foto zoals je het maakt.
ik wilde 17.53 via Leeuwarden naar Zwolle, maar de trein naar den haag stond klaar en die vertrok gewoon, liep een paar minuten vertraging op maar ik was mooi op tijd in Zwolle.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 17:51 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ben ik ff blij dat ik vroeg was vandaag
Je had overigens ook bus 50 of bus 319 naar Assen kunnen nemen
TROTS is daar uitgevallen. Dat is een belangrijk systeem waar het automatisch instellen van de rijwegen (seinen op groen zetten) afhankelijk van is. Zonder TROTS moet de treindienstleider iedere trein handmatig bedienen.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 20:56 schreef Fixers het volgende:
En de problemen tussen arnhem en den bosch zijn weer opgelost. Ik ben er fijntjes precies omheen gereden :| en ben anderhalf uur later dan geplanned.
Wat is er eigenlijk gebeurd rondom nijmegen? Eerst was het allen tot arnhem, daarna ook tot den bosch. En vanaf arnhem ook problemen richting tiel...
Dat zou ook goed mogelijk zijn, onderweg meermalig de lens schoongemaakt. Dat krijg je als je de hele tijd met je lens in de stoom zitquote:Op vrijdag 28 mei 2010 20:52 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Het lijkt me hier eerder dat er een enorme vetvlek op de lens zit of zo. Daar is niet echt tegenop te bewerken natuurlijk
Bij elke trein waar het goed gaat ben je dan TROTS op je werk.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 21:04 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
TROTS is daar uitgevallen. Dat is een belangrijk systeem waar het automatisch instellen van de rijwegen (seinen op groen zetten) afhankelijk van is. Zonder TROTS moet de treindienstleider iedere trein handmatig bedienen.
Op Somda lees ik van Keesje:quote:Op vrijdag 28 mei 2010 18:38 schreef Unreal88 het volgende:
Ja steenwijk-wolvega was een aanrijding met een persoon, hoorde ik net op Meppel
quote:Om precies te zijn bij De Blesse en werd gereden door de 4081 solo.
Het lijkt er idd op. Maar op dit tijdstip rijden er weinig treinen meer in het noorden, dus verstoringen hebben niet al te grote gevolgen meerquote:Op vrijdag 28 mei 2010 22:25 schreef greavy het volgende:
En ligt het aan mij, of is de verstoring tussen Haren en Groningen verholpen?
Je bent wel lekker creatief bezig vandaag he? Tussen Haren en Groningen was niets aan de hand, tussen Onnen Zuid en Assen wel. Op OHIH maakte je er zelfs "tussen Assen en Assen" van.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 22:25 schreef greavy het volgende:
[..]
En ligt het aan mij, of is de verstoring tussen Haren en Groningen verholpen?
Je bent ingehaald door de nieuwsuser.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 23:33 schreef Dr_Flash het volgende:
OHIH![]()
Volgens mij ben ik daar nog steeds topposter
Hou me op de hoogte wanneer het zo ver isquote:Op vrijdag 28 mei 2010 23:45 schreef greavy het volgende:
Als normaal lid ben je dat. Op 500 posts na ben je bijna ingehaald nu.
Aannemende dat je er Fles bent.
Gemiddeld 5 berichten per dag, sta je op dit moment op.quote:Fles
Geregistreerd: maandag 17 april 2006, 13:07
Laatst bezocht: maandag 03 augustus 2009, 21:25
Total posts: 7506
[3.37% van alle berichten / 5.00 berichten per dag]
quote:ZWOLLE. EINDPUNT. EN NU ALLEMAAL OPROTTEN OF IK TRAP JE DER UIT![]()
Dat is die Belgische!quote:Op zaterdag 29 mei 2010 00:20 schreef greavy het volgende:
[ afbeelding ]
Hier staat de loc weer aan de voorzijde van de rijtuigen. Welke loc is dit?
Wat vindt jij zo opvallend aan dat bordje? Staat er Belgie "Allez sjefke, ge moet neie overlopen als dat rooie lampie nog brand."quote:Op vrijdag 28 mei 2010 20:47 schreef trainfreak het volgende:
Een goeie 3 weken geleden ben ik eventjes naar Zeeland gegaan.
Veel foto's heb ik niet gemaakt, veel plaatsjes zijn moeilijk om met de auto te doen (parkeren enzo..)
Het eerste wat opvalt aan een overweg in Nederland:
[ afbeelding ]
Zo, dit was het, hopelijk hebben jullie ervan genoten
Ja, zonder nummerweergave. En je koppeling met BEPAC en VKL kan je ook wel vergetenquote:Op vrijdag 28 mei 2010 21:04 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
TROTS is daar uitgevallen. Dat is een belangrijk systeem waar het automatisch instellen van de rijwegen (seinen op groen zetten) afhankelijk van is. Zonder TROTS moet de treindienstleider iedere trein handmatig bedienen.
TROTS draait op meer systemen, zoals alle onderdelen van de treindienstleider overigens. Dat het systeem in zijn geheel dan toch plat is gegaan heeft een andere oorzaak. En gezien de bug die we laatst nog in hete systeem hebben gevonden, zoek ik meer in die richting... (te sneu, want TROTS valt in het rijtje met InfoPlus en de OV-Chip wat betreft kosten en uitstellen).quote:Op vrijdag 28 mei 2010 22:24 schreef Peterselieman het volgende:Mooi kut dat je zo afhankelijk bent van één systeem en dat er niet een soort van backup is die het overneemt in het geval van calamiteiten.
Nogmaals: tussen Assen en Groningen was er geen probleem met TROTS. Dat speelde op Post Arnhem.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 12:41 schreef dennistd het volgende:
Maar wat ik me afvraag: een stuk als Assen-Groningen kun je toch best handmatig en zonder TNV bedienen? Of is het probleem dat ze treindienstleider van dat stuk een nog veel groter gebied moet doen en dus zijn aandacht niet op Assen-Groningen kan richten?
hmm, ik was duidelijjk nog niet wakkerquote:Op zaterdag 29 mei 2010 13:00 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Nogmaals: tussen Assen en Groningen was er geen probleem met TROTS. Dat speelde op Post Arnhem.
Bij Groningen was de bliksem ingeslagen. Ik weet niet precies het fijne ervan, maar het kwam erop neer dat elke overweg met 10 km/h moest worden aangereden en dat er met een aanwijzing STS werd gereden.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 13:23 schreef Ascendancy het volgende:
En dat is wel wat moeilijker om handmatig te doen of niet?![]()
Maar wat was gisteren dan het probleem bij groningen ziggy? Kon de TDL niet meer zien waar de treinen reden? Of functioneerde de seinen niet?
Want in beide gevallen kan je op een dergelijk rustig traject toch handmatig rijden en contact houden met de TDL?
r.i.p. Marielquote:Op vrijdag 28 mei 2010 18:38 schreef Unreal88 het volgende:
Ja steenwijk-wolvega was een aanrijding met een persoon, hoorde ik net op Meppel
sterkte, denk ik?quote:Op zaterdag 29 mei 2010 16:25 schreef iwantyoumore het volgende:
[..]
r.i.p. Marielwaarom deed je dit?
Er zijn in de seinzaal van Groningen iets van 4 of 5 werkplekken voor divere delen van Noord-Nederland. Voor het te monitoren baanvak naar Zwolle zit één treindienstleider achter een aantal schermen. Bij storing is het ineens noeste arbeid i.p.v. alleen maar een oogje in het zeil houden terwijl je zit te FOK!ken. Heeft weinig zin om daar ineens 3 of 4 man achter dat bureau te plempen.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 14:46 schreef dennistd het volgende:
Op zijn er ook gewoon te weinig werkplekken voor extra mensen?
Leuk geprobeerd, maar het getroffen baanvak valt onder Zwolle.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 18:24 schreef Socios het volgende:
[..]
Er zijn in de seinzaal van Groningen iets van 4 of 5 werkplekken voor divere delen van Noord-Nederland. Voor het te monitoren baanvak naar Zwolle zit één treindienstleider achter een aantal schermen. Bij storing is het ineens noeste arbeid i.p.v. alleen maar een oogje in het zeil houden terwijl je zit te FOK!ken. Heeft weinig zin om daar ineens 3 of 4 man achter dat bureau te plempen.
Ik zal kijken wat ik voor je kan doen...quote:Op zaterdag 29 mei 2010 18:29 schreef Dammie het volgende:
Treinennieuws.nl is op zoek naar een beetje hulp ze willen een database vol met treinenlinks. Misschien willen jullie een handje helpen door jullie "Favorieten" te delen???
http://www.treinennieuws.nl/treinennieuws-gaat-links-verzamelen
Daar zal het echt niet veel anders werken.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 18:51 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Leuk geprobeerd, maar het getroffen baanvak valt onder Zwolle.
Dat is Loc 3 "Bison", die is afgelopen winter opgeknapt en voorzien van een nieuw kleurtje (was eerst donkerrood).quote:Op zaterdag 29 mei 2010 00:20 schreef greavy het volgende:
[...]
[ afbeelding ]
Hier staat de loc weer aan de voorzijde van de rijtuigen. Welke loc is dit?
[...]
Ben jij een Limburger of zo?quote:
mja, die stukken liggen er niet goed bij volgens mijquote:Op zaterdag 29 mei 2010 21:04 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh jawel hoor. Oudelande heb je nog, en Ovezande. En bij Coudorpe ga je uiteindelijk de plomp in, daar houdt het wel zo'n beetje op ja
Geen Limburger maar Brabander, maar was gewoon een foutje (had eerst wat anders getypt namelijk)quote:Op zaterdag 29 mei 2010 20:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ben jij een Limburger of zo?![]()
Leuke foto's wel trouwens
Waarom ook niet. Done.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 18:29 schreef Dammie het volgende:
Treinennieuws.nl is op zoek naar een beetje hulp ze willen een database vol met treinenlinks. Misschien willen jullie een handje helpen door jullie "Favorieten" te delen???
http://www.treinennieuws.nl/treinennieuws-gaat-links-verzamelen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Waarom ook niet. Done.Thx voor je tip.....hier niet....zal eens kijken wat het kan zijn.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het nieuwste kinderforum van Nederland.
In de ideale wereld, waar alles precies op tijd rijdt en er geen storinkjes of werkzaamheden zijn? Vooral monitoren. Vooruit kijken of er geen conflicten ontstaan in het plan, dat soort dingen. Ook rangeren doe ik graag met de hand, want dat is vaak krap tussen de normale treinenloop door gepland.quote:Op zondag 30 mei 2010 01:12 schreef Ascendancy het volgende:
Ja Ziggy, wat doe jij daar eigenlijk de hele dag als de computer alles doet, en zodra er iets fout gaat het aantal treinen per uur gehalveerd wordt?
Zo iemand doet het er gewoon om ja. Gelukkig heeft de trein de achterkant nog geschapt, zodat die idioot er gratis nog wat schade bij heeft.quote:Op zondag 30 mei 2010 11:17 schreef Dr_Flash het volgende:
Jezus wat een apen. Gevalletje Darwin Award
Dat wil ik ook wel eens weten, heb dat ding ook al meerdere malen zien staan en me afgevraagd of dat ding nog ergens nuttig voor is.quote:Op zondag 30 mei 2010 13:18 schreef ghizzer het volgende:
waarom staat er al tijden een oude belgische diesselloc (lijk wel wat op een sik van de voorkant) weg te roesten op station Zutphen?
Verzekeraar mag die idioot niet compenseren.quote:Op zondag 30 mei 2010 11:26 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Zo iemand doet het er gewoon om ja. Gelukkig heeft de trein de achterkant nog geschapt, zodat die idioot er gratis nog wat schade bij heeft.
Bedoel je zo'n loc?quote:Op zondag 30 mei 2010 13:18 schreef ghizzer het volgende:
waarom staat er al tijden een oude belgische diesselloc (lijk wel wat op een sik van de voorkant) weg te roesten op station Zutphen?
die ja. Zutphen is sowieso een begraafplaats van ouwe rommel. Wordt een x tijd dat ze die zooi waar ze toch niets mee doen wegslepen.quote:Op zondag 30 mei 2010 16:12 schreef dennistd het volgende:
[..]
Bedoel je zo'n loc?
[ afbeelding ]
Dat is geen Belgische loc maar een Nederlandse 2200-loc die verkocht is aan België maar later weer van de NMBS gekocht door ik neem aan Structon (deze aannemer zit in Zutphen). Die zal hem wel als onderdelenleverancier gebruiken denk ik.
Hmm, mal sehenquote:Op zondag 30 mei 2010 21:49 schreef James1988 het volgende:
4 open tickets van DB (enkele reis) voor ¤ 122, bij de Duitse Saturn: DB-actie (Google vertaald).
Wat ik begrijp van de website (es ist Deutsch, ja!) zijn het 4 open tickets en moet je voordat je vertrekt ingeven waar je vandaan komt, en waar je heen gaat. De kaartjes schijnen geldig te zijn in alle binnenlandse treinen van DB, inclusief de ICE, m.u.v. CityNightLine.
Fles, iets voor jou?
quote:VELUWE - In twintig jaar tijd hebben 204 mensen zelfmoord gepleegd op de spoorlijn tussen Amersfoort en Zwolle. Dat blijkt uit cijfers die het weekblad Elsevier heeft opgeëist via de wet openbaarheid van bestuur. Landelijk scoort deze lijn daarmee het hoogst sinds 1980. Per jaar plegen gemiddeld zo'n tien mensen zelfmoord op deze spoorlijn.
Het totaal aantal zelfdodingen laat de laatste jaren een dalende lijn zien. Het aantal zelfdodingen op de spoorlijn over de Noord-Veluwe blijft echter gelijk.
Als één van de oorzaken voor het hoge aantal op de lijn tussen Amersfoort en Zwolle wordt de aanwezigheid genoemd van psychiatrisch ziekenhuis Meerkanten op landgoed Veldwijk. Juist psychiatrische patiënten kiezen vaak voor zelfdoding door voor een trein te springen.
Uitgerekend is ook welke schade wordt veroorzaakt door een zelfdoding. Het gaat om 22.000 euro. Het gaat dan onder meer om de kosten van inzet van hulpdiensten maar ook kosten voor ProRail. Dat loopt uiteen van kosten van begeleiding van personeel tot vertraging van treinen. Landelijk heeft ProRail inmiddels ruim dertig miljoen gestoken om het aantal zelfdodingen op het spoor terug te dringen. Bij Meerkanten is een groot hek geplaatst langs de spoorlijn.
Daar had Elsevier of HP/De Tijd laatst statistieken van. Is helaas al met het oud papier mee, maar het interweps zal het artikel vast nog wel hebben.quote:Op zondag 30 mei 2010 23:52 schreef Ascendancy het volgende:
Is het het hoogst scorende in het algemeen, of naar aantal kilometers spoor?
Want dan is het ook wel enigszins logisch.
Het is 1 van de langste baanvakken waar een IC nergens stopt. En het is er niet uizonderlijk dun bevolkt.
Best leuk dat er oud materieel staat, als het er dan maar wel een beetje toonbaar uit ziet. Als ze het toch laten wegroesten kunnen zee het net zo goed helemaal afvoeren ben ik van mening.quote:Op zondag 30 mei 2010 18:40 schreef Socios het volgende:
Prachtig toch? Oud materieel lekker laten staan imo.
quote:Op maandag 31 mei 2010 16:52 schreef Dr_Flash het volgende:
En die graf-idioten verpesten het voor normale mensen die WEL op een doordachte plek gaan staanIneens is iedereen met een fototoestel een Groot Risico
Opsluiten dat kutvolk.
Precies. Die mensen willen per se de beste plaat hebben, maar brengen hiermee niet alleen zichzelf maar ook anderen in gevaar.quote:Op maandag 31 mei 2010 16:52 schreef Dr_Flash het volgende:
En die graf-idioten verpesten het voor normale mensen die WEL op een doordachte plek gaan staanIneens is iedereen met een fototoestel een Groot Risico
Opsluiten dat kutvolk.
Misschien heb jij je uiterlijk meequote:Op maandag 31 mei 2010 17:01 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]ik heb ook een foto toestel!
ik ben heul geen Groot Risico
Zeg eh...quote:Op maandag 31 mei 2010 17:25 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Misschien heb jij je uiterlijk mee![]()
Mannen met een fototoestel, en helemaal als ze een bril dragen....Nou, daar weten de securitymuppets wel raad mee
![]()
Misschien moeten we ze eens wat vertellen over linnen schoudertassen![]()
Teeheheeheeheeeeequote:Op maandag 31 mei 2010 17:36 schreef Socios het volgende:
Ik heb een linnen schoudertas met TEE erop, vet hè?![]()
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 28% gewijzigd door #ANONIEM op 31-05-2010 18:47:40 ]
Staat de deur van de machinist nou open van die VIRM?quote:Op maandag 31 mei 2010 19:22 schreef Dr_Flash het volgende:
En een hele mooie plaat van 2 treinen die elkaar hier met een gecombineerde snelheid van 260 km/h kruisen. Alleen jammer van dat reflectorpaaltje![]()
[ afbeelding ]
Zo te zien wel jaquote:Op maandag 31 mei 2010 21:20 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Staat de deur van de machinist nou open van die VIRM?
'k Zie die deur sowieso vaker open dan dicht .. 't Lijkt wel alsof het verplicht is om bij aankomst uit een nog rijdende trein te stappen.quote:Op maandag 31 mei 2010 21:20 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Staat de deur van de machinist nou open van die VIRM?
\Misschien is dat juist wel de bedoeling van de machinistquote:Op maandag 31 mei 2010 21:24 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Zal wel lekker tochten dan bij 130 km/u.
Verbruikt de trein daar niet meer door?quote:Op maandag 31 mei 2010 21:27 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
\Misschien is dat juist wel de bedoeling van de machinist
HJa dat zag ik later ook iddquote:Op maandag 31 mei 2010 21:20 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Staat de deur van de machinist nou open van die VIRM?
Een beetje meer wel ja, maar het zal niet al te veel uitmaken vermoed ik, ondanks dat de luchtstromen wel wat verstoord worden.quote:Op maandag 31 mei 2010 21:30 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Verbruikt de trein daar niet meer door?
Op 130km/u worden luchtstromen best wel bepalend.quote:Op maandag 31 mei 2010 21:36 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Een beetje meer wel ja, maar het zal niet al te veel uitmaken vermoed ik, ondanks dat de luchtstromen wel wat verstoord worden.
Heb een tijdje geleden in Woerden op m'n trein staan wachten. Leuk station is dat, komt heel erg veel voorbij!quote:Op maandag 31 mei 2010 19:22 schreef Dr_Flash het volgende:
Groetjes uit Woerden, waar ze wel weten hoe ze een mooi historisch stationsgebouw moeten verkrachten
foto's
Dat connexion ding kan het in de spits niet aanquote:Op maandag 31 mei 2010 22:26 schreef Ascendancy het volgende:
Ik weet dat de VIRM airco heeft.
Zonder zou het in de zomer in een volle trein een sauna worden
quote:Op maandag 31 mei 2010 21:45 schreef Ascendancy het volgende:
Is dit overigens wel veilig? Had er niet gewoon airco in de cabine geplaatst kunnen worden, net als in de rest van de virm.
Dat weet je dan sinds 41 minuten begrijp ikquote:
quote:Op maandag 31 mei 2010 22:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
[..]
Dat weet je dan sinds 41 minuten begrijp ik
In de eerste quote zeg ik toch "net als in de rest van de VIRM".quote:Op maandag 31 mei 2010 22:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
[..]
Dat weet je dan sinds 41 minuten begrijp ik
Moet ie het wel doen cq aan staanquote:Op maandag 31 mei 2010 22:32 schreef James1988 het volgende:
De airco's in een VIRM-4 zijn goed. In een bloedhete augustus op het perron staan - strak in het pak, want werkkleding - en dan instappen in een ijskoude trein. Heerlijk!
Fotograverende maniakken daargelaten. Waarom moet iets dergelijks anoniem? Dit kan je toch best schrijven als zijnde bestuur of machinisten van die club.quote:Op maandag 31 mei 2010 22:54 schreef greavy het volgende:
Met vriendelijke groet,
anonieme VSM-medewerkers.
De eerste is inmiddels al verlopen, de andere 2 nog niet. Doe er je voordeel mee.quote:Fabian-uit-DE schreef op OHIH:
Hi,
er zijn nu speciale aanbiedingen van Deutsche Bahn, vanwege vieren 175 jaar spoorwegen in Duitsland:
1.) het Jubiläums-Ticket: te koop alleen op 17 mei, je kunt reizen tussen 1 en 30 juni. Twee (of een) personen voor slechts 35 euro een enkele reis door Duitsland. Treinbinding verplicht.
Jubiläum Ticket
2.) het 175 uren-Jubiläums-Pass: geldig 175 uren (7 dagen en 7 uren), heel Duitsland, 2e klas, 175 euro (t/m 26 jaren: 145 euro). Verkrijgbaar vanaf 17 mei en je kunt in de periode van 13 juni t/m 31 augustus 175 uren kriskras door Duitsland reizen. Ook geldig op 7 december 2010.
3.) het maand-Jubiläums-Pass: geldig een maand, heel Duitsland, 2e klas, 299 euro (t/m 26 jaren: 246 euro). Verkrijgbaar vanaf 17 mei en je kunt in de periode van 13 juni t/m 31 augustus een maand kriskras door Duitsland reizen. Ook geldig op 7 december 2010.
http://www.bahn.de/p/view(...)jubilaeumspass.shtml
Het Jubiläums-Ticket is op 17 mei alleen via http://www.bahn.de/reiseauskunft verkrijgbaar, de Jubiläums-Passen zijn vanaf 17 mei via de Fahrkarten-Shop op http://www.bahn.de te bestellen.
Gooi een balletje op in KLB of ONZ.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 11:12 schreef greavy het volgende:
Om dit enkel voor Fok! users te doen, is erg duur. Dan zouden er vanuit Fok! 100 tot 150 man moeten komen.
Dat is mogelijk, maar of dat gebeurt?
Waarschijnlijk zal dat wel mogelijk zijn. Voor deze rit word er echter met een stoomtrein gereden.quote:
KLB = Klaagbaak?quote:
Logischquote:Op dinsdag 1 juni 2010 11:12 schreef greavy het volgende:
Om dit enkel voor Fok! users te doen, is erg duur. Dan zouden er vanuit Fok! 100 tot 150 man moeten komen.
Dat is mogelijk, maar of dat gebeurt?
De promotie word ook op Opeens Had Ik Het gedaan, eveneens Somda, HGBTF etc.
Dit is een exclusieve rit, die bijna nooit georganiseerd word. Dat is de reden dat ik het juist wél organiseer.
| 1 2 3 4 5 6 | 1) Lage-Zwaluwe - Moerdijk 0 2) Lage-Zwaluwe - Oosterhout 1 3) Zeeuwse Sloelijn 0 4)Maakt niet uit 5 Totaal: 6 |
quote:Op dinsdag 1 juni 2010 11:28 schreef Socios het volgende:
Exclusief: Stoomtreinrit naar goederenspoor
Tactisch.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 11:28 schreef Socios het volgende:
Exclusief: Stoomtreinrit naar goederenspoor
Wij proberen het te plannen op een moment dat het niet zozeer in de weg ligt met andere evenementen op het spoor.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 12:46 schreef trainfreak het volgende:
Ik heb op HGBTF gestemd voor 'maakt mij niet uit'
Als het mogelijk zou zijn, probeer dan rekening te houden dat het in België dit jaar 175 jaar Belgische spoorwegen is... Er zijn daar ook wat evenementen gepland. (Ok, geen 01 die rijdt enzo, maar toch)
quote:Winterswijk-Arnhem
Dinsdag 1 Juni 15:25
Oorzaak
Tussen Zevenaar en Doetinchem rijden minder treinen door een seinstoring.
Verwachting
Houdt u rekening met een extra reistijd van ongeveer 30 min. De verstoring is naar verwachting rond 17:00 uur verholpen.
Reisadvies
quote:Op dinsdag 1 juni 2010 15:26 schreef Guppyfriend het volgende:
Ach, als we zo gaan beginnen, kunnen we Arnhem-Winterswijk hier ook nog wel even vermelden:
[..]
quote:ProRail rondt herstelwerkzaamheden af
1 juni 2010
De herstelwerkzaamheden op het traject Arnhem-Winterswijk zijn gereed. De afgelopen nachten zijn alle 280 printplaten vervangen. Tegelijkertijd is Syntus begonnen met uitbetaling van de eerste driehonderd aanvragen voor de reizigersvergoeding.
Printplaten
De vervanging van de printplaten tussen Didam en Terborg zijn vervangen nadat deze onderdelen van de zogenaamde assentellers storing vertoonden in combinatie met het gebruik van de magneetremmen van de treinen. Dit bleek na oplevering van de werkzaamheden na 6 mei. Sindsdien heeft ProRail dag en nacht gewerkt aan het vervangen van de printplaten.
Afronden werkzaamheden
ProRail verwacht dat met de aanpak van de assentellers op dit traject een grote storingsbron is weggenomen. Echter, gezien de hoogfrequente verbinding op dit enkel spoor, zal de reiziger bij relatief kleine storingen ook in de toekomst nog altijd hinder kunnen ondervinden. De komende weken werkt ProRail nog aan het afronden van de werkzaamheden. Er staat nog veel materiaal langs het spoor dat zal worden opgeruimd. Ook vinden er nog kleinere restwerkzaamheden plaats.
Aanvragen reizigersvergoeding ontvangen
ProRail en Syntus bieden reizigers een eenmalige vergoeding voor de grote hoeveelheid vertragingen in de afgelopen periode. Inmiddels is bij ruim driehonderd aanvragen tot uitbetaling overgegaan. Deze reizigers ontvangen binnenkort de vergoeding op hun rekening. Helaas ontvangt Syntus veel onvolledige aanvragen. Deze mensen worden verzocht alsnog de benodigde documenten (zoals kopie vervoerbewijzen) toe te sturen. Meer informatie over de reizigersvergoeding is te vinden op www.syntus.nl.
Bron: ProRail
Het is niet voor niets de Nederlandse Bermuda Driehoekquote:Op dinsdag 1 juni 2010 15:34 schreef Ascendancy het volgende:
Wat een wanprestatie levert dat bedrijf daar.
Na al die maanden moet je toch inmiddels wel gevonden kunnen hebben wat het probleem is.
De techniek is van hunzelf.
Zolang Eurlings zijn duimen omhoog steekt à la Nina Brink, zal er niets veranderen.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 15:34 schreef Ascendancy het volgende:
Wat een wanprestatie levert dat bedrijf daar.
Na al die maanden moet je toch inmiddels wel gevonden kunnen hebben wat het probleem is.
De techniek is van hunzelf.
Ik denk niet dat reizigers eeuwig die GtbV-formuliertjes blijven invullen.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 15:32 schreef greavy het volgende:
[..]
ProFail heeft net laten weten dat alle 280 chips zijn vernieuwd
[..]
Moeten ze het niet op Arnhem - Winterswijk willen proberen, want daar zijn te veel storingenquote:Op dinsdag 1 juni 2010 15:44 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik denk niet dat reizigers eeuwig die GtbV-formuliertjes blijven invullen.
Een passende reactie van de topmannen Syntus en ProRail is dat ze zich gezamenlijk verontschuldigen voor hun geleverde wanprestaties.
De kans dat beiden 'zelfmoord plegen' is overigens groter dan de kans dat ze publiekelijk door het stof gaan...
Richard de Mos moet het een keer proberen als verkeersminister.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 15:44 schreef Ascendancy het volgende:
PVV: "geld naar het spoor? Dat ligt er toch allang"
Nou ik denk het wel andersquote:Op dinsdag 1 juni 2010 15:44 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik denk niet dat reizigers eeuwig die GtbV-formuliertjes blijven invullen.
quote:'s-Hertogenbosch-Eindhoven/Tilburg
Dinsdag 1 Juni 15:48
Oorzaak
Tussen 's-Hertogenbosch en Tilburg/Vught rijden minder treinen door een wisselstoring.
Verwachting
Houdt u rekening met een extra reistijd van 15 - 30 min. De verstoring is naar verwachting rond 17:30 uur verholpen.
quote:Roosendaal-Breda
Dinsdag 1 Juni 15:35
Oorzaak
Tussen Roosendaal en Breda rijden minder treinen door een seinstoring.
Verwachting
De verstoring is naar verwachting rond 16:45 uur verholpen.
Jupquote:Op dinsdag 1 juni 2010 16:18 schreef Dr_Flash het volgende:
Moet nou echt ELKE storing hier gemeld worden??
Wil je een RSS-feed in de OP?quote:Op dinsdag 1 juni 2010 16:18 schreef Dr_Flash het volgende:
Moet nou echt ELKE storing hier gemeld worden??
Die excuses zijn vorige week paginagroot in de lokale kranten gepubliceerd.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 15:44 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik denk niet dat reizigers eeuwig die GtbV-formuliertjes blijven invullen.
Een passende reactie van de topmannen Syntus en ProRail is dat ze zich gezamenlijk verontschuldigen voor hun geleverde wanprestaties.
De kans dat beiden 'zelfmoord plegen' is overigens groter dan de kans dat ze publiekelijk door het stof gaan...
Het zou pas nieuws zijn als ze de IC naar Enschede op spoor 3 in Almelo binnen zouden nemenquote:
Wacht maar tot ze daar aan het werk gaanquote:Op dinsdag 1 juni 2010 16:20 schreef Guppyfriend het volgende:
Nee, want het gaat ook heel vaak goed! In de iets meer dan anderhalf jaar dat ik nou van Arnhem naar Utrecht ga, heb ik pas twee keer echt om moeten rijden. En de overige vertraging is ook niet noemenswaardig. En dat is ook wel heel fijn
Ik weet t...quote:Op dinsdag 1 juni 2010 17:01 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Wacht maar tot ze daar aan het werk gaan
De keuze is gevallen op Lage Zwaluwe - Oosterhout.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 18:32 schreef Dr_Flash het volgende:
Is de keuze nou gevalen of zijn er drie opties?
Je hoeft niet elke keer die hele lap mee te kopiëren![]()
Moerdijk ben ik al geweest trouwens.
Vanaf Lage Zwaluwe kun je er wel gewoon komen hoorquote:Op dinsdag 1 juni 2010 18:24 schreef Peterselieman het volgende:
Ik denk niet dat je ver gaat komen richting Oosterhout: http://www.verlatenspoor.nl/reportage21-2.htm
Spoor is deels opgebroken
Jup. Gilze-Rijen - Oosterhout is opgebroken.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 18:43 schreef dennistd het volgende:
[..]
Vanaf Lage Zwaluwe kun je er wel gewoon komen hoor
Ik zie het. Lijn lijkt ook nog in gebruik te zijnquote:Op dinsdag 1 juni 2010 18:25 schreef greavy het volgende:
Hmm, vreemd. De SSN gaf zelf de mogelijkheid naar Oosterhout.
Lukt dat alsnog niet, zullen wij voor Moerdijk gaan.
En wij vertrekken uit Lage-Zwaluwe, niet uit Gilze-Rijen
Kijk ook maar op Google Maps, de lijn is er nog steeds.
Op Lage-Zwaluwe - Oosterhout rijdt 1x per dag een goederentrein van Railion / DB Schenker.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 18:52 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik zie het. Lijn lijkt ook nog in gebruik te zijn
Ook best. Als we dan verder verstoken blijven van alle meldingen over losse draadjes in schubbenkuttenveen waar niemand last van heeft en het topic verder kunnen gebruiken voor interessante zaken zoals reisverslagen, plaatjes etc, vind ik het een goed ideequote:Op dinsdag 1 juni 2010 18:35 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Doe eens niet zo conservatief.
Kom ik met ideeën, is het weer niet goed...
Dat is net zoiets als de spoorlijn over de afsluitdijk geloof ik. Iedereen heeft het er eens in de zoveel jaar over, alleen het komt er nooit van.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 20:21 schreef James1988 het volgende:
Jammer dat Gilze-Rijen - Oosterhout is opgebroken. Het spoor vanaf Gz naar Oosterhout lag er tot vorig jaar nog, maar is toen opgebroken volgens mij. Hopelijk krijgt Oosterhout weer een spooraansluiting mocht de spoorlijn Breda - Utrecht worden aangelegd.
Voor reizigers bedoel ik.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 20:24 schreef Zug-Chef het volgende:
Oosterhout heeft een spoorverbinding hoor. En er komt vrijwel elke werkdag nog een trein ook.
Het verschil is dat de A27 steeds verder dichtslibt en dat er dringend ingegrepen moet worden door de snelweg te verbreden. Studies hebben al aangetoond dat het kostenefficiënter is om dan meteen een spoorweg aangelegd wordt, dan dat dat later wordt gedaan. Bovendien is er een behoorlijk reizigerspotentieel en is het meteen een uitwijkroute voor wanneer een van de andere routes platligt.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 20:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat is net zoiets als de spoorlijn over de afsluitdijk geloof ik. Iedereen heeft het er eens in de zoveel jaar over, alleen het komt er nooit van.
betekent wel weer dat wat werkzoekenden aan de slag kunnenquote:Op dinsdag 1 juni 2010 20:35 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja, plus dat je WEER een set grote dure spoorbruggen over de grote rivieren nodig hebt.
Er komt nu toch al een nieuwe brug.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 20:35 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja, plus dat je WEER een set grote dure spoorbruggen over de grote rivieren nodig hebt.
Nah watquote:Op dinsdag 1 juni 2010 20:53 schreef James1988 het volgende:
Bij de A27 zou je juist níet nog meer nieuwe bruggen nodig hebben...
Fles, de Merwedebrug is 4 banen. Waarvan de binnenste banen te smal. De brug gaat er sowieso aan. Hij kan niet op andere manieren verbeedt worden.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 20:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nah watje wil gewoon 6 banen autoweg en een dubbele spoorlijn over evenveel brug aanleggen als waarover nu 4 banen autoweg gaan?
Je moet de politiek in jij
![]()
Nog even @Greavy: geen kat gaat 50 euro of nog meer betalen voor een slagje Rtd - Lage Zwaluwe - Weststad. Plan dan minstens een fatsoenlijke ronde (onder de 400 km is sowieso geen optie dus).
Dan moet je toch nog steeds een extra brug bouwen voor die trein jeweetzquote:Op dinsdag 1 juni 2010 21:01 schreef James1988 het volgende:
Goed lezen Fles... je moet hoe dan ook de bruggen vervangen, want 6 banen weg past echt niet over de Merwedebrug. 4 banen past al amper. Je hebt 3 Merwedebruggen nodig om 6 banen + spoorlijn kwijt te kunnen daar... kun je net zo goed in één keer doorpakken met bouwen.
Als je dan toch bezig bent...
Nee. De plannen zijn om de brug dan als 1 geheel te bouwen.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 21:07 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dan moet je toch nog steeds een extra brug bouwen voor die trein jeweetz
Dan heb je dus ook nog een brug over het Amsterdam-Rijnkanaal nodig...quote:Op dinsdag 1 juni 2010 21:27 schreef James1988 het volgende:
Nee, even serieus. Je zou de spoorlijn na Everdingen verder de A27 kunnen laten volgen, en pas bij knooppunt Lunetten laat je hem los. Je takt dan ten noorden van Houten aan op de spoorlijn Utrecht - Den Bosch.
Moet iedere week opnieuw ofzo.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 23:18 schreef Ascendancy het volgende:
En dat duurt meer dan een jaar?
Het spoor daar is al járen aan het inklinkenquote:Op dinsdag 1 juni 2010 23:42 schreef TeringHenkie het volgende:
En doe dat dan ook eens op Amsterdam-Utrecht *hobbel hobbel*
Waarom schudden VIRMs trouwens zo idioot heen en weer als ze over een rechtdoorgaande wissel rijden? Liggen die door de constructie hoger tov. de rest van het spoor ofzo in verband met verzakken?
"De" ERTMS? Er zijn zoveel levels en versies mogelijk, over welke gaat het hier dan?quote:Op woensdag 2 juni 2010 08:22 schreef James1988 het volgende:
De ERTMS op Amsterdam - Utrecht is anders al in gebruik hoor.
De ERTMS Level 2-installatie zoals die door onze Canadese vrienden van Bombardier is aangelegd. Ik meen dat dit 2 maanden terug in gebruik is genomen, ook al zijn er nog geen NS-treinen die hier gebruik van maken... het systeem wat er ligt is namelijk dual signalling: ERTMS en ATB tegelijk.quote:Op woensdag 2 juni 2010 09:44 schreef ReisT het volgende:
[..]
"De" ERTMS? Er zijn zoveel levels en versies mogelijk, over welke gaat het hier dan?
En kan je verklaren hoe ERTMS dan in gebruik kan zijn terwijl dat niet in de treinen is ingebouwd.
Veel. De meeste zelfdodingen vinden op het spoor plaats.quote:Op woensdag 2 juni 2010 11:43 schreef Ascendancy het volgende:
Hoeveel % van de jaarlijkse vertragingen wordt eigenlijk veroorzaakt door springers en dom volk wat over spoorlijnen loopt? Of vallen die laatste al onder de 30% vandalisme?
Waar moet die Thalys heen dan?quote:Op woensdag 2 juni 2010 11:47 schreef greavy het volgende:
Zou wel mogen hoor, Thalys op Amsterdam - Utrecht.
Alhoewel de ICE ook vet is.
Ik blijf dit een vette trein vinden:
[ afbeelding ]
Shinkansen 500.
Weinig, maar zeker niet geen. Als er een verstoring is ergens tussen Amsterdam Centraal en Hoofddorp wordt de Thalys meestal omgeleid via Den Bosch / Utrecht. Op Ut - Asd zou men dan nog wat winst kunnen halen met ERTMS. Ut - Bd met 200 km/h langs de A27 mag van mij ook best wel.quote:Op woensdag 2 juni 2010 11:32 schreef dennistd het volgende:
Ware het niet dat er zo weinig Thalyssen rijden op Amsterdam-Utrecht
Die was zeker zwaar vertraagd?quote:Op woensdag 2 juni 2010 15:24 schreef dennistd het volgende:
[ afbeelding ]
Loc 1769
Met de internationale trein uit Berlijn naar Schiphol, te Oldenzaal
Kreeg net antwoord:quote:Ik lees met veel belangstelling altijd de onderzoeksrapporten na incidenten op het spoor. Ik ben eigenlijk heel benieuwd naar het verhaal over de botsing bij Barendrecht eind september 2009. Op welke termijn is daar een rapport over te verwachten?
Dus dan weten we datquote:Geachte heer Fles,
Net als u zijn wij heel benieuwd naar het rapport over het incident bij Barendrecht. Het is echter niet in onze hand.
Het onderzoek wordt verricht door De Onderzoeksraad voor de Veiligheid. (www.ovv.nl)
Het is ons niet bekend wanneer de OVV met haar rapport komt, naar verwachting duurt dit nog 6 tot 9 maanden.
Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Inspectie Verkeer en Waterstaat
Toezichteenheid Rail
NS heeft een paar keer een subsidieaanbod van Eurlings afgeslagen, het lijkt erop dat ERTMS niet zo'n haast heeft voor NSR...quote:Op woensdag 2 juni 2010 13:49 schreef KapiteinT het volgende:
Het is op den duur toch wel de bedoeling ERMTS in Nederlandse treinen te zetten? Is hier al meer over bekend?
Precies, dat bedoelde ik, alleen Level 2 is actief.quote:Op woensdag 2 juni 2010 10:05 schreef dennistd het volgende:
Er zijn testritten gehouden met een HSA-Traxx. Ik neem aan dat dat op level 2 is gebeurd, aangezien er geen ERTMS-seinen langs de baan staan (alleen normale seinen met een rij lampjes ernaast voor als het sein buiten werking is)
Het is ook de vraag of het met die kleine tijdwinst de investering waard is. Maar het zou leuk zijn als alle nieuwe treinen met ERMTS worden uitgerust en dat is bij SLT volgens mij niet het geval.quote:Op woensdag 2 juni 2010 19:07 schreef davidov2009 het volgende:
^^ Ja inderdaad, beetje raar misschien maar NS hecht daar niet zo'n waarde aan, die investeren liever in de stationsomgeving e.d.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |