Plan X, beter bekend onder de naam Blauwe Engel bedoel jequote:Op vrijdag 28 mei 2010 00:45 schreef greavy het volgende:
[ afbeelding ]
29 December: Welk type trein was dit ook alweer? Stond/staat te Winterswijk.
Dan snap je meteen waarom mensen het ook wel een hondenkop noemenquote:
quote:
In welke trein reed deze? Stoptrein richting Wolvega denk ik?quote:Op vrijdag 28 mei 2010 09:22 schreef Socios het volgende:
Plan V.![]()
[ afbeelding ]
Plan V te Lw op 8 november 2007.
Nice ! Had ik niet verwacht.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 09:58 schreef Socios het volgende:
Gewoon in de Intercitydienst.![]()
Net als onderstaande Plan T:
[ afbeelding ]
Plan T 531 te Lw op 19 juni 2008.
Ik zag hem vanochtend in Zutphen staan...quote:Op vrijdag 28 mei 2010 00:45 schreef greavy het volgende:
[ afbeelding ]
29 December: Welk type trein was dit ook alweer? Stond/staat te Winterswijk.
Grappigquote:Op vrijdag 28 mei 2010 10:20 schreef Peterselieman het volgende:
Vroeger (tot DRGL 2007) gebeurde het op vrijdagmiddag dat er 3x V vanuit Rotterdam naar Leeuwarden kwam. Dit setje ging dan om 22:34 uur weer terug.
Ja, die bek mag zeker dicht.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 12:10 schreef Ascendancy het volgende:
tvp(laatje)
[ afbeelding ]
ICE3 op münchen hbf, die met de bek open duidelijk minder mooi is
Is dit serieus? Die bakken zijn toch ook nog eens veel korter, dat zal lekker werken tussen Rsd - Den Haag.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 12:54 schreef greavy het volgende:
Oja, en dan nog iets: Waar er nu 3 of 4 Plan V rijden, willen ze kijken of ze het met 1 SLT-IV kunnen doen
Veel machinisten en HC's hebben weinig hoop, en zeggen dat er in de spits toch wel een VI of 2x IV nodig is.
'k Heb trouwens viavia (ja daar houden jullie niet van, jammer danquote:Op vrijdag 28 mei 2010 12:55 schreef greavy het volgende:
[..]
Ja, die bek mag zeker dicht.
Gelukkig kan dat bij ICE, bij de V250 niet
over de V250 dus.quote:Die neus wordt niet dichtgemaakt. Het enige wat eraan gedaan wordt is het plaatsen van canvas flappen in de opening, zodat alle apparatuur daarachter niet te zien is. Ik heb deze oplossing al mogen aanschouwen, maar echt mooi is het niet
Inderdaad. Je bent hard genaaid als je in Hardewijk woont en iedere dag in de spits met SLT naar Utrecht moet. Want het gaat toch ook DD-AR vervangen?quote:Op vrijdag 28 mei 2010 13:29 schreef Dr_Flash het volgende:
weet je hoe lang 20 minuten is als je moet staan?![]()
Zet er lekker schuifwandwagens in als mensen toch als koeien vervoerd moeten worden
Ja, dat mag ik ook hopen. Volgens deze machinisten zal het in het begin komen "omdat er nog veel problemen met koppelen zijn" en "we niet genoeg SLT-VI beschikbaar hebben." en "er nog veel storingen zijn"quote:Op vrijdag 28 mei 2010 13:15 schreef KapiteinT het volgende:
Ik mag hopen dat dat laatste inderdaad niet waar is. Een SLT 4tje is qua stoelen te vergelijken met een SGMm 3tje, en die rijden nu ook niet los in de 5100.
De NS heeft er ook geen moeite mee om mensen tussen Amersfoort en Zwolle en verder (Groningen) te laten staan. Dan zijn allemaal veel langere stukken.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 13:40 schreef greavy het volgende:
En 20 minuten staan is verrekte lang zeg![]()
Rotterdam Centraal - Zwijndrecht is met de stopper ongeveer 20 minuten, en dat wil je echt niet staan hoor![]()
2 uur staan in een IC. Vind je het gek dat mensen liever de auto pakkenquote:Op vrijdag 28 mei 2010 13:48 schreef Lord_Brett_Sinclair het volgende:
[..]
De NS heeft er ook geen moeite mee om mensen tussen Amersfoort en Zwolle en verder (Groningen) te laten staan. Dan zijn allemaal veel langere stukken.
Het zou zomaar kunnen dat die lint ergens in de achterhoek rijdtquote:Op vrijdag 28 mei 2010 13:48 schreef Hr-Flip het volgende:
20 minuten staan, is te lang.
Vraag het deze kerel en hij lacht erom
[ afbeelding ]
Zo laten we het SLT speelgoed maar vergeten.
Lang leve diesel, lang leve DM'90
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
rare waar is dit?
Vaker gebeurt het normaal gesproken niet. In de spits wordt er soms niet gekoppeld, om de reden van de lengte. Daar hadden ze toen scheit aan. Ja, het is al meer dan een jaar geleden.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 14:14 schreef Ascendancy het volgende:
Ik dacht dat er altijd pas in Utrecht sowieso gekoppeld werd.
En gisteren werd nog gezegd dat dat in de spits(meer bakken dus) Sowieso niet gebeurde?
Waarom deden ze dit dan? En gebeurt het vaker?
Wat dacht je van "Die wordt er dan ook vorstelijk voor betaald"?quote:Op vrijdag 28 mei 2010 13:48 schreef Hr-Flip het volgende:
20 minuten staan, is te lang.
Vraag het deze kerel en hij lacht erom
[ afbeelding ]
Op de Veluwelijn is het maximum zelfs 14 bakken.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 14:23 schreef thats-me het volgende:
Zowiezo mag er (in reizigersdienst) niet met meer als 4 x een IV-tje worden gereden dus 16bakken, dus dit mag/kan niet eens..
quote:Op vrijdag 28 mei 2010 15:10 schreef Mr.Jorn. het volgende:
Wie weet wat er aan de hand is in Groningen?
quote:Sein+overwegstoring Assen - Groningen
Tussen Assen en Groningen moeten reizigers rekening houden met een vertraging van 15 tot 30 minuten.
Door een sein- en overwegstoring rijden er tussen Assen en Groningen minder treinen en er rijden bussen.
Prognose:
* Rest van de dag.
edit: Broek53 op somda meldt nog:quote:Sein, overweg èn wisselstoring tussen Asn en Gn als gevolg van blikseminslag. tussen Assen en Haren zeer beperkt treinverkeer (1 trein die pendelt) en tussen Haren en Groningen geen treinverkeer.
quote:Dat klinkt als een voltreffer in een relaiskast. In dat geval mag je tamelijk blij zijn als de zaak morgen weer draait.
Achja.. 'k Heb mezelf ondertussen aangeleerd om bij al die prognoses standaard +10 uur te tellen, dan zit het meestal wel wat dichter bij de praktijk.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 15:37 schreef Viezze het volgende:
Kut ProRail ook altijd, eerst zeggen dat het naar verwachting rond 4 uur is verholpen en het vervolgens bijstellen naar 2 uur 's nachts. Dan maar via Leeuwarden naar huis
Auw. Mijn ogen. Sommige foto's zijn leuk heur, maar als je de overbelichte iets zou bewerken zou het er wat mooier uitkomen.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 15:41 schreef greavy het volgende:
Stoomritten tussen Vlaardingen Centrum en Hoek van Holland, 30 April 2010
[ afbeelding ]
Vlak voor vertrek in Zwijndrecht kwam loc 6431 met aanhang langs Zwijndrecht, op weg richting Dordrecht en verder.
[ afbeelding ]
Dit was het doel van de dag.
[ afbeelding ]
Bordje op de VSM-rijtuigen.
[ afbeelding ]
Watervullen te Hoek van Holland ging met een brandslang, waarbij je hier ziet hoe het de loc in gaat.
[ afbeelding ]
Stoomloc 23 071 te Hoek van Holland.
[ afbeelding ]
Links de stoomloc 23 071, en de NS kwam nog even langs met een SGMm.
[ afbeelding ]
Loc 23 076 komt voorop binnen te Vlaardingen Centrum, om even later met rit 2 naar Hoek van Holland te vertrekken.
[ afbeelding ]
Loc 23 071 te Hoek van Holland. De loc aan de andere zijde (23 076) stond meer in de publiciteit.
[ afbeelding ]
Wij gingen naar spoor 3 te Hoek van Holland, waar de NS doorgaans op de sporen hiernaast stopt, richting Hoek van Holland Haven.
[ afbeelding ]
Loc 23 071 had weinig moeite met stoom uit te blazen onderweg naar Vlaardingen.
[ afbeelding ]
Loc 23 076 komt voorop in Vlaardingen Centrum binnen voor rit 3 naar Hoek van Holland.
[ afbeelding ]
Voorop liep continu loc 23 071
[ afbeelding ]
Anders geworden als gehoopt, dankzij de palen, maar een overzichtsfoto van de compositie te Hoek van Holland.
[ afbeelding ]
Loc 23 076 met links een SGMm.
Voor meer foto's verwijs ik je naar dit album.
quote:Op vrijdag 28 mei 2010 15:37 schreef Viezze het volgende:
Kut ProRail ook altijd, eerst zeggen dat het naar verwachting rond 4 uur is verholpen en het vervolgens bijstellen naar 2 uur 's nachts. Dan maar via Leeuwarden naar huis
Het is heel vaak de NS die de prognose veel gunstiger zet dan ProRail, terwijl die eerste er compleet geen invloed op heeft...quote:Op vrijdag 28 mei 2010 15:37 schreef Viezze het volgende:
Kut ProRail ook altijd, eerst zeggen dat het naar verwachting rond 4 uur is verholpen en het vervolgens bijstellen naar 2 uur 's nachts. Dan maar via Leeuwarden naar huis
Ik zou wel willen, maar ik weet echt niet hoequote:Op vrijdag 28 mei 2010 15:43 schreef Crientj het volgende:
[..]
Auw. Mijn ogen. Sommige foto's zijn leuk heur, maar als je de overbelichte iets zou bewerken zou het er wat mooier uitkomen.
Zolang jij het niet nodig vindt voor je eigen collectie, gewoon lekker niet doen.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 16:04 schreef greavy het volgende:
[..]
Ik zou wel willen, maar ik weet echt niet hoe![]()
Ben een leek op foto's bewerken, en dat doe ik meestal ook niet
Onzin? Valt reuze mee. En zo moeilijk is het toch ook weer niet om het contrast en de rest aan te passen ?quote:Op vrijdag 28 mei 2010 16:26 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Zolang jij het niet nodig vindt voor je eigen collectie, gewoon lekker niet doen.
Het is maar onzin imo. Dat fotografen onderling elkaar zitten te pushen moeten ze zelf weten, maar zolang jij je foto's goed vindt, lekker zo houden.
Tis ook een kutwerk het goed te leren.
Contrast aanpassen maakt de achtergrond misschien minder fel, maar verandert ook het deel van de foto waar het om gaat. De trein.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 16:37 schreef Crientj het volgende:
[..]
Onzin? Valt reuze mee. En zo moeilijk is het toch ook weer niet om het contrast en de rest aan te passen ?
Jup en ik maak mijn foto's met alle mogelijke belichtingsvormen, contrast- en kleurcorrectiesquote:Op vrijdag 28 mei 2010 16:44 schreef greavy het volgende:
Ik vind het fotoverneukerij als je het gaat bewerken. Je maakt de foto zoals je het maakt.
Ah, krijgen we die discussie weer.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 16:44 schreef greavy het volgende:
Ik vind het fotoverneukerij als je het gaat bewerken. Je maakt de foto zoals je het maakt.
Fotoverneukerij?quote:Op vrijdag 28 mei 2010 16:44 schreef greavy het volgende:
Ik vind het fotoverneukerij als je het gaat bewerken. Je maakt de foto zoals je het maakt.
De enige toevoegingen die ik maak met FastStone Photo Resizer zijn resize en watermerk, wat hij voor mij automatisch doet (kopie maken).
Dat is een totaal ander verhaal.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 16:46 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Contrast aanpassen maakt de achtergrond misschien minder fel, maar verandert ook het deel van de foto waar het om gaat. De trein.
En ik geloof dat zug-chef hier laatst een keer een foto had geplaatst waarbij hij een bovenleidingspaal had weggehaald zodat je de hele trein zag. Dat slaat toch nergens op. En de bovenleiding hoort toch bij het rijden van treinen met elektrische locs.
ben ik ff blij dat ik vroeg was vandaagquote:Op vrijdag 28 mei 2010 15:37 schreef Viezze het volgende:
Kut ProRail ook altijd, eerst zeggen dat het naar verwachting rond 4 uur is verholpen en het vervolgens bijstellen naar 2 uur 's nachts. Dan maar via Leeuwarden naar huis
Mja, op een deel van het traject kunnen prima treinen rijden, terwijl tussen Assen en Groningen helemaal niets rijdt.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 18:02 schreef Unreal88 het volgende:
maar hoe zat het nou? Ik ging per se met de auto naar assen vanuit groningen om vanuit assen naar meppel te gaan. Maar er reden ineens toch wel weer treinen?
Bij een wadloper was de oplossing: zet de verwarming maar aanquote:Op vrijdag 28 mei 2010 18:01 schreef Unreal88 het volgende:
is het erg als het lampje van storing koeling brandt?
Tussen Arnhem en Nijmegen omreizen via Utrecht?quote:Op vrijdag 28 mei 2010 18:07 schreef Fixers het volgende:
Tussen Arnhem en Nijmegen is het ook weer bal. Voorlopig advies is omrijden via utrecht.
Aldus Stevanvdw op Somda.quote:Nog een verstoring; Trein 10566 heeft een persoon aangereden tussen Wolvega en Steenwijk.
Gelukkig hoef ik vandaag niet naar Friesland..quote:Reizigers tussen 's-Hertogenbosch en Arnhem/Deventer reizen via Utrecht C en Amersfoort.
Reizigers tussen Arnhem en Lent reizen via Nijmegen.
Door een blikseminslag kan er volgens mij geen juiste rijrichting worden ingesteld. Volgens mij moet tussen Onnen en Assen met aanwijzing STS worden gereden, dus op zicht en kondigen de overwegen niet normaal aan. Dan duurt die 18 km opeens heel lang.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 18:05 schreef greavy het volgende:
Tussen Assen en Zwolle en verder rijden wel treinen, en er is één trein tussen Assen en Haren die heen en weer pendelt.
Het lijkt me hier eerder dat er een enorme vetvlek op de lens zit of zo. Daar is niet echt tegenop te bewerken natuurlijkquote:Op vrijdag 28 mei 2010 16:04 schreef greavy het volgende:
[..]
Ik zou wel willen, maar ik weet echt niet hoe![]()
Ben een leek op foto's bewerken, en dat doe ik meestal ook niet
Dat is wel een heel lamme versie van "ik weet niet hoe Irfanview werkt" natuurlijk.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 16:44 schreef greavy het volgende:
Ik vind het fotoverneukerij als je het gaat bewerken. Je maakt de foto zoals je het maakt.
ik wilde 17.53 via Leeuwarden naar Zwolle, maar de trein naar den haag stond klaar en die vertrok gewoon, liep een paar minuten vertraging op maar ik was mooi op tijd in Zwolle.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 17:51 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ben ik ff blij dat ik vroeg was vandaag
Je had overigens ook bus 50 of bus 319 naar Assen kunnen nemen
TROTS is daar uitgevallen. Dat is een belangrijk systeem waar het automatisch instellen van de rijwegen (seinen op groen zetten) afhankelijk van is. Zonder TROTS moet de treindienstleider iedere trein handmatig bedienen.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 20:56 schreef Fixers het volgende:
En de problemen tussen arnhem en den bosch zijn weer opgelost. Ik ben er fijntjes precies omheen gereden :| en ben anderhalf uur later dan geplanned.
Wat is er eigenlijk gebeurd rondom nijmegen? Eerst was het allen tot arnhem, daarna ook tot den bosch. En vanaf arnhem ook problemen richting tiel...
Dat zou ook goed mogelijk zijn, onderweg meermalig de lens schoongemaakt. Dat krijg je als je de hele tijd met je lens in de stoom zitquote:Op vrijdag 28 mei 2010 20:52 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Het lijkt me hier eerder dat er een enorme vetvlek op de lens zit of zo. Daar is niet echt tegenop te bewerken natuurlijk
Bij elke trein waar het goed gaat ben je dan TROTS op je werk.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 21:04 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
TROTS is daar uitgevallen. Dat is een belangrijk systeem waar het automatisch instellen van de rijwegen (seinen op groen zetten) afhankelijk van is. Zonder TROTS moet de treindienstleider iedere trein handmatig bedienen.
Op Somda lees ik van Keesje:quote:Op vrijdag 28 mei 2010 18:38 schreef Unreal88 het volgende:
Ja steenwijk-wolvega was een aanrijding met een persoon, hoorde ik net op Meppel
quote:Om precies te zijn bij De Blesse en werd gereden door de 4081 solo.
Het lijkt er idd op. Maar op dit tijdstip rijden er weinig treinen meer in het noorden, dus verstoringen hebben niet al te grote gevolgen meerquote:Op vrijdag 28 mei 2010 22:25 schreef greavy het volgende:
En ligt het aan mij, of is de verstoring tussen Haren en Groningen verholpen?
Je bent wel lekker creatief bezig vandaag he? Tussen Haren en Groningen was niets aan de hand, tussen Onnen Zuid en Assen wel. Op OHIH maakte je er zelfs "tussen Assen en Assen" van.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 22:25 schreef greavy het volgende:
[..]
En ligt het aan mij, of is de verstoring tussen Haren en Groningen verholpen?
Je bent ingehaald door de nieuwsuser.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 23:33 schreef Dr_Flash het volgende:
OHIH![]()
Volgens mij ben ik daar nog steeds topposter
Hou me op de hoogte wanneer het zo ver isquote:Op vrijdag 28 mei 2010 23:45 schreef greavy het volgende:
Als normaal lid ben je dat. Op 500 posts na ben je bijna ingehaald nu.
Aannemende dat je er Fles bent.
Gemiddeld 5 berichten per dag, sta je op dit moment op.quote:Fles
Geregistreerd: maandag 17 april 2006, 13:07
Laatst bezocht: maandag 03 augustus 2009, 21:25
Total posts: 7506
[3.37% van alle berichten / 5.00 berichten per dag]
quote:ZWOLLE. EINDPUNT. EN NU ALLEMAAL OPROTTEN OF IK TRAP JE DER UIT![]()
Dat is die Belgische!quote:Op zaterdag 29 mei 2010 00:20 schreef greavy het volgende:
[ afbeelding ]
Hier staat de loc weer aan de voorzijde van de rijtuigen. Welke loc is dit?
Wat vindt jij zo opvallend aan dat bordje? Staat er Belgie "Allez sjefke, ge moet neie overlopen als dat rooie lampie nog brand."quote:Op vrijdag 28 mei 2010 20:47 schreef trainfreak het volgende:
Een goeie 3 weken geleden ben ik eventjes naar Zeeland gegaan.
Veel foto's heb ik niet gemaakt, veel plaatsjes zijn moeilijk om met de auto te doen (parkeren enzo..)
Het eerste wat opvalt aan een overweg in Nederland:
[ afbeelding ]
Zo, dit was het, hopelijk hebben jullie ervan genoten
Ja, zonder nummerweergave. En je koppeling met BEPAC en VKL kan je ook wel vergetenquote:Op vrijdag 28 mei 2010 21:04 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
TROTS is daar uitgevallen. Dat is een belangrijk systeem waar het automatisch instellen van de rijwegen (seinen op groen zetten) afhankelijk van is. Zonder TROTS moet de treindienstleider iedere trein handmatig bedienen.
TROTS draait op meer systemen, zoals alle onderdelen van de treindienstleider overigens. Dat het systeem in zijn geheel dan toch plat is gegaan heeft een andere oorzaak. En gezien de bug die we laatst nog in hete systeem hebben gevonden, zoek ik meer in die richting... (te sneu, want TROTS valt in het rijtje met InfoPlus en de OV-Chip wat betreft kosten en uitstellen).quote:Op vrijdag 28 mei 2010 22:24 schreef Peterselieman het volgende:Mooi kut dat je zo afhankelijk bent van één systeem en dat er niet een soort van backup is die het overneemt in het geval van calamiteiten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |