quote:ZWOLLE. EINDPUNT. EN NU ALLEMAAL OPROTTEN OF IK TRAP JE DER UIT![]()
Dat is die Belgische!quote:Op zaterdag 29 mei 2010 00:20 schreef greavy het volgende:
[ afbeelding ]
Hier staat de loc weer aan de voorzijde van de rijtuigen. Welke loc is dit?
Wat vindt jij zo opvallend aan dat bordje? Staat er Belgie "Allez sjefke, ge moet neie overlopen als dat rooie lampie nog brand."quote:Op vrijdag 28 mei 2010 20:47 schreef trainfreak het volgende:
Een goeie 3 weken geleden ben ik eventjes naar Zeeland gegaan.
Veel foto's heb ik niet gemaakt, veel plaatsjes zijn moeilijk om met de auto te doen (parkeren enzo..)
Het eerste wat opvalt aan een overweg in Nederland:
[ afbeelding ]
Zo, dit was het, hopelijk hebben jullie ervan genoten
Ja, zonder nummerweergave. En je koppeling met BEPAC en VKL kan je ook wel vergetenquote:Op vrijdag 28 mei 2010 21:04 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
TROTS is daar uitgevallen. Dat is een belangrijk systeem waar het automatisch instellen van de rijwegen (seinen op groen zetten) afhankelijk van is. Zonder TROTS moet de treindienstleider iedere trein handmatig bedienen.
TROTS draait op meer systemen, zoals alle onderdelen van de treindienstleider overigens. Dat het systeem in zijn geheel dan toch plat is gegaan heeft een andere oorzaak. En gezien de bug die we laatst nog in hete systeem hebben gevonden, zoek ik meer in die richting... (te sneu, want TROTS valt in het rijtje met InfoPlus en de OV-Chip wat betreft kosten en uitstellen).quote:Op vrijdag 28 mei 2010 22:24 schreef Peterselieman het volgende:Mooi kut dat je zo afhankelijk bent van één systeem en dat er niet een soort van backup is die het overneemt in het geval van calamiteiten.
Nogmaals: tussen Assen en Groningen was er geen probleem met TROTS. Dat speelde op Post Arnhem.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 12:41 schreef dennistd het volgende:
Maar wat ik me afvraag: een stuk als Assen-Groningen kun je toch best handmatig en zonder TNV bedienen? Of is het probleem dat ze treindienstleider van dat stuk een nog veel groter gebied moet doen en dus zijn aandacht niet op Assen-Groningen kan richten?
hmm, ik was duidelijjk nog niet wakkerquote:Op zaterdag 29 mei 2010 13:00 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Nogmaals: tussen Assen en Groningen was er geen probleem met TROTS. Dat speelde op Post Arnhem.
Bij Groningen was de bliksem ingeslagen. Ik weet niet precies het fijne ervan, maar het kwam erop neer dat elke overweg met 10 km/h moest worden aangereden en dat er met een aanwijzing STS werd gereden.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 13:23 schreef Ascendancy het volgende:
En dat is wel wat moeilijker om handmatig te doen of niet?![]()
Maar wat was gisteren dan het probleem bij groningen ziggy? Kon de TDL niet meer zien waar de treinen reden? Of functioneerde de seinen niet?
Want in beide gevallen kan je op een dergelijk rustig traject toch handmatig rijden en contact houden met de TDL?
r.i.p. Marielquote:Op vrijdag 28 mei 2010 18:38 schreef Unreal88 het volgende:
Ja steenwijk-wolvega was een aanrijding met een persoon, hoorde ik net op Meppel
sterkte, denk ik?quote:Op zaterdag 29 mei 2010 16:25 schreef iwantyoumore het volgende:
[..]
r.i.p. Marielwaarom deed je dit?
Er zijn in de seinzaal van Groningen iets van 4 of 5 werkplekken voor divere delen van Noord-Nederland. Voor het te monitoren baanvak naar Zwolle zit één treindienstleider achter een aantal schermen. Bij storing is het ineens noeste arbeid i.p.v. alleen maar een oogje in het zeil houden terwijl je zit te FOK!ken. Heeft weinig zin om daar ineens 3 of 4 man achter dat bureau te plempen.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 14:46 schreef dennistd het volgende:
Op zijn er ook gewoon te weinig werkplekken voor extra mensen?
Leuk geprobeerd, maar het getroffen baanvak valt onder Zwolle.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 18:24 schreef Socios het volgende:
[..]
Er zijn in de seinzaal van Groningen iets van 4 of 5 werkplekken voor divere delen van Noord-Nederland. Voor het te monitoren baanvak naar Zwolle zit één treindienstleider achter een aantal schermen. Bij storing is het ineens noeste arbeid i.p.v. alleen maar een oogje in het zeil houden terwijl je zit te FOK!ken. Heeft weinig zin om daar ineens 3 of 4 man achter dat bureau te plempen.
Ik zal kijken wat ik voor je kan doen...quote:Op zaterdag 29 mei 2010 18:29 schreef Dammie het volgende:
Treinennieuws.nl is op zoek naar een beetje hulp ze willen een database vol met treinenlinks. Misschien willen jullie een handje helpen door jullie "Favorieten" te delen???
http://www.treinennieuws.nl/treinennieuws-gaat-links-verzamelen
Daar zal het echt niet veel anders werken.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 18:51 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Leuk geprobeerd, maar het getroffen baanvak valt onder Zwolle.
Dat is Loc 3 "Bison", die is afgelopen winter opgeknapt en voorzien van een nieuw kleurtje (was eerst donkerrood).quote:Op zaterdag 29 mei 2010 00:20 schreef greavy het volgende:
[...]
[ afbeelding ]
Hier staat de loc weer aan de voorzijde van de rijtuigen. Welke loc is dit?
[...]
Ben jij een Limburger of zo?quote:
mja, die stukken liggen er niet goed bij volgens mijquote:Op zaterdag 29 mei 2010 21:04 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh jawel hoor. Oudelande heb je nog, en Ovezande. En bij Coudorpe ga je uiteindelijk de plomp in, daar houdt het wel zo'n beetje op ja
Geen Limburger maar Brabander, maar was gewoon een foutje (had eerst wat anders getypt namelijk)quote:Op zaterdag 29 mei 2010 20:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ben jij een Limburger of zo?![]()
Leuke foto's wel trouwens
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |