abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 29 mei 2010 @ 00:34:27 #94
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_82049370

Eentje uit de 'oude doos': een ongemoderniseerde Thalys bracht me over de oude route naar Parijs.


Een metrobordje


De Eiffeltoren


Een duif.


De RATP exploiteert samen met de SNCF het Parijse RER-netwerk. Lijnen A en B zijn van de RATP, lijnen C, D en E zijn van de SNCF.


Eurostar van Paris-Nord naar Londen


Een Thalys


Doorkijkje langs de Thalys


Thalys met broertje

Foto's van mij, april 2009.
  zaterdag 29 mei 2010 @ 00:41:12 #95
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_82049577
De beste omroep ooit in de trein had ik in een tijd lang voordat digitale camera's bestonden trouwens

We schrijven eind juni 1993, toen er nog Plan X reed tussen Zwolle en Kampen. Een bloedhete vrijdagmiddag, de trein terug naar Zwolle vol met scholieren en een conducteur die het lichtelijk gehad had
quote:
ZWOLLE. EINDPUNT. EN NU ALLEMAAL OPROTTEN OF IK TRAP JE DER UIT


WTF
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_82052964
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 00:20 schreef greavy het volgende:

[ afbeelding ]
Hier staat de loc weer aan de voorzijde van de rijtuigen. Welke loc is dit?
Dat is die Belgische!
Bij de SGB is het loc 3, 'Bison'

Ik ben er geweest op donderdag
pi_82053156
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 20:47 schreef trainfreak het volgende:
Een goeie 3 weken geleden ben ik eventjes naar Zeeland gegaan.
Veel foto's heb ik niet gemaakt, veel plaatsjes zijn moeilijk om met de auto te doen (parkeren enzo..)

Het eerste wat opvalt aan een overweg in Nederland:
[ afbeelding ]

Zo, dit was het, hopelijk hebben jullie ervan genoten
Wat vindt jij zo opvallend aan dat bordje? Staat er Belgie "Allez sjefke, ge moet neie overlopen als dat rooie lampie nog brand."
pi_82053709
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 00:34 schreef James1988 het volgende:
[ afbeelding ]
Een duif.
pi_82055723
tvp
pi_82056079
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 21:04 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

TROTS is daar uitgevallen. Dat is een belangrijk systeem waar het automatisch instellen van de rijwegen (seinen op groen zetten) afhankelijk van is. Zonder TROTS moet de treindienstleider iedere trein handmatig bedienen.
Ja, zonder nummerweergave. En je koppeling met BEPAC en VKL kan je ook wel vergeten
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 22:24 schreef Peterselieman het volgende:Mooi kut dat je zo afhankelijk bent van één systeem en dat er niet een soort van backup is die het overneemt in het geval van calamiteiten.
TROTS draait op meer systemen, zoals alle onderdelen van de treindienstleider overigens. Dat het systeem in zijn geheel dan toch plat is gegaan heeft een andere oorzaak. En gezien de bug die we laatst nog in hete systeem hebben gevonden, zoek ik meer in die richting... (te sneu, want TROTS valt in het rijtje met InfoPlus en de OV-Chip wat betreft kosten en uitstellen).

Wat overigens nog niet bestaat is een uitvalpost, dit bleek met de huidige meuk te ingewikkeld te worden en niet te beheren...
  Redactie Sport zaterdag 29 mei 2010 @ 12:41:16 #101
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_82057365
Maar wat ik me afvraag: een stuk als Assen-Groningen kun je toch best handmatig en zonder TNV bedienen? Of is het probleem dat ze treindienstleider van dat stuk een nog veel groter gebied moet doen en dus zijn aandacht niet op Assen-Groningen kan richten?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zaterdag 29 mei 2010 @ 12:53:17 #102
71721 Alexxxxx
Friespeuk
pi_82057627

Merk en type: Uromag
Eigenaar: Uromag
Land van herkomst: Spanje
Locatie: München
Datum: 20 april 2010
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
Bijzonderheden: foto genomen op Bauma 2010
  zaterdag 29 mei 2010 @ 13:00:15 #103
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_82057783
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 12:41 schreef dennistd het volgende:
Maar wat ik me afvraag: een stuk als Assen-Groningen kun je toch best handmatig en zonder TNV bedienen? Of is het probleem dat ze treindienstleider van dat stuk een nog veel groter gebied moet doen en dus zijn aandacht niet op Assen-Groningen kan richten?
Nogmaals: tussen Assen en Groningen was er geen probleem met TROTS. Dat speelde op Post Arnhem.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_82058454
En dat is wel wat moeilijker om handmatig te doen of niet?

Maar wat was gisteren dan het probleem bij groningen ziggy? Kon de TDL niet meer zien waar de treinen reden? Of functioneerde de seinen niet?
Want in beide gevallen kan je op een dergelijk rustig traject toch handmatig rijden en contact houden met de TDL?
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  Redactie Sport zaterdag 29 mei 2010 @ 14:34:52 #105
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_82060552
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 13:00 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Nogmaals: tussen Assen en Groningen was er geen probleem met TROTS. Dat speelde op Post Arnhem.
hmm, ik was duidelijjk nog niet wakker
mijn excuses
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zaterdag 29 mei 2010 @ 14:39:13 #106
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_82060661
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 13:23 schreef Ascendancy het volgende:
En dat is wel wat moeilijker om handmatig te doen of niet?

Maar wat was gisteren dan het probleem bij groningen ziggy? Kon de TDL niet meer zien waar de treinen reden? Of functioneerde de seinen niet?
Want in beide gevallen kan je op een dergelijk rustig traject toch handmatig rijden en contact houden met de TDL?
Bij Groningen was de bliksem ingeslagen. Ik weet niet precies het fijne ervan, maar het kwam erop neer dat elke overweg met 10 km/h moest worden aangereden en dat er met een aanwijzing STS werd gereden.
Bij een TROTS-storing weet je simpelweg niet welke trein waar rijdt. Zoals Doc_Zenith al zei: je hebt dan ook geen voeding meer van BEPAC (voor de reisinfo en de CTA's e.d.) en VKL (onder andere meten van vertragingen en het doorgeven van treinnummers aan buurposten). Zonder treinnummers werkt ARI ook niet meer en moet je alle rijwegen handmatig instellen. Dat is met twee treinen in het uur op een simpel baanvak wel te doen, maar ik kan me voorstellen dat het op een werkplek als Arnhem of Nijmegen wat gecompliceerder is.
En ja, ik weet dat ze het vroeger ook handmatig deden, maar toen werkten er ook wat meer treindienstleiders tegelijk op een werkplek.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  Redactie Sport zaterdag 29 mei 2010 @ 14:46:58 #107
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_82060891
Wat ik me afvraag: is het niet mogelijk om voor dat soort gevallen treindienstleiders die normaal gesproken vrij zijn op te roepen? Op zijn er ook gewoon te weinig werkplekken voor extra mensen?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_82062231
Hmm wat doet de buffel van Zwolle - Kampen op Hengelo?

Of gaat die ook terzijde?
  zaterdag 29 mei 2010 @ 16:20:19 #109
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_82063391
Nee, die gaat niet terzijde, maar stellen moeten ook onderhoud krijgen

de stellen 3427-3436 en 3443-3447 zijn terzijde gesteld
  zaterdag 29 mei 2010 @ 16:25:40 #110
303351 iwantyoumore
makemecrazyyy
pi_82063542
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 18:38 schreef Unreal88 het volgende:
Ja steenwijk-wolvega was een aanrijding met een persoon, hoorde ik net op Meppel
r.i.p. Mariel waarom deed je dit?

[ Bericht 2% gewijzigd door iwantyoumore op 29-05-2010 16:50:58 ]
  zaterdag 29 mei 2010 @ 17:24:26 #111
71721 Alexxxxx
Friespeuk
pi_82065210
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 16:25 schreef iwantyoumore het volgende:

[..]

r.i.p. Mariel waarom deed je dit?
sterkte, denk ik?


Merk en type: Hydrema
Eigenaar: Hydrema
Land van herkomst: Denemarken
Locatie: München
Datum: 20 april 2010
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
Bijzonderheden: foto genomen op Bauma 2010
pi_82067013
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 14:46 schreef dennistd het volgende:
Op zijn er ook gewoon te weinig werkplekken voor extra mensen?
Er zijn in de seinzaal van Groningen iets van 4 of 5 werkplekken voor divere delen van Noord-Nederland. Voor het te monitoren baanvak naar Zwolle zit één treindienstleider achter een aantal schermen. Bij storing is het ineens noeste arbeid i.p.v. alleen maar een oogje in het zeil houden terwijl je zit te FOK!ken. Heeft weinig zin om daar ineens 3 of 4 man achter dat bureau te plempen.
pi_82067142
Treinennieuws.nl is op zoek naar een beetje hulp ze willen een database vol met treinenlinks. Misschien willen jullie een handje helpen door jullie "Favorieten" te delen???

http://www.treinennieuws.nl/treinennieuws-gaat-links-verzamelen
Het nieuwste kinderforum van Nederland.
  zaterdag 29 mei 2010 @ 18:30:51 #114
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_82067185
Nee. Er zijn genoeg treinensites.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 29 mei 2010 @ 18:51:52 #115
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_82067858
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 18:24 schreef Socios het volgende:

[..]

Er zijn in de seinzaal van Groningen iets van 4 of 5 werkplekken voor divere delen van Noord-Nederland. Voor het te monitoren baanvak naar Zwolle zit één treindienstleider achter een aantal schermen. Bij storing is het ineens noeste arbeid i.p.v. alleen maar een oogje in het zeil houden terwijl je zit te FOK!ken. Heeft weinig zin om daar ineens 3 of 4 man achter dat bureau te plempen.
Leuk geprobeerd, maar het getroffen baanvak valt onder Zwolle.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  zaterdag 29 mei 2010 @ 19:46:39 #116
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_82069867
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 18:29 schreef Dammie het volgende:
Treinennieuws.nl is op zoek naar een beetje hulp ze willen een database vol met treinenlinks. Misschien willen jullie een handje helpen door jullie "Favorieten" te delen???

http://www.treinennieuws.nl/treinennieuws-gaat-links-verzamelen
Ik zal kijken wat ik voor je kan doen...
pi_82072036
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 18:51 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Leuk geprobeerd, maar het getroffen baanvak valt onder Zwolle.
Daar zal het echt niet veel anders werken.
  zaterdag 29 mei 2010 @ 20:43:13 #118
158713 Maranelloot
Je voelt je lekkerder...
pi_82072553
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 00:20 schreef greavy het volgende:
[...]
[ afbeelding ]
Hier staat de loc weer aan de voorzijde van de rijtuigen. Welke loc is dit?
[...]
Dat is Loc 3 "Bison", die is afgelopen winter opgeknapt en voorzien van een nieuw kleurtje (was eerst donkerrood).

Ik was er zelf de 13e, hier een paar foto's:

Loc 521, die het nodige rangeerwerk voor zijn rekening nam. De SGB heeft aan het perron in Goes nog geen omloopspoor.


Loc 4389 (voormalig Loc 4) "Ing H.F. Enter", deze is inmiddels alweer even uit roulatie. Ik geloof dat hij wel opgeknapt gaat worden.


Loc 2 "Borsele" net binnengelopen in Goes vanuit Hoedekenskerke


Loc 3 "Bison" te Goes


Duitse railbus die opgeknapt wordt. Hiermee gaan ze deze zomer rijden tot aan Baarland (1 station verder dan Hoedekenskerke, het huidige eindpunt).


Loc 2 en Loc 3 ontmoeten elkaar in 's Gravenpolder


Plan U te Hoedekenskerke


2 treinen (Plan U en Loc 3 "Bison" met een korte stam blokkendozen) te Hoedekenskerke

Meer foto's op http://gallery.sanderprin(...)naarhetverleden2010/

[ Bericht 0% gewijzigd door Maranelloot op 29-05-2010 21:13:19 ]
Rallye.NL - Dé Nederlandse Peugeot Rallye Site!
  zaterdag 29 mei 2010 @ 20:46:20 #119
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_82072711
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 20:43 schreef Maranelloot het volgende:

Duitse railbus wat opgeknapt wordt.
Ben jij een Limburger of zo?

Leuke foto's wel trouwens
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_82072767
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 20:46 schreef Dr_Flash het volgende:
Leuke foto's wel trouwens
Vooral die laatste twee met Plan U. Pittoresk stationnetje erbij.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 29 mei 2010 @ 20:59:29 #121
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_82073361
nice zeg.

Als ze door gaan rijden naar Baarland, dan moet ik maar eens een ritje gaan maken. Veel verder kun je namelijk niet
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 29 mei 2010 @ 21:04:24 #122
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_82073627
Oh jawel hoor. Oudelande heb je nog, en Ovezande. En bij Coudorpe ga je uiteindelijk de plomp in, daar houdt het wel zo'n beetje op ja
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 29 mei 2010 @ 21:17:53 #123
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_82074398
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 21:04 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh jawel hoor. Oudelande heb je nog, en Ovezande. En bij Coudorpe ga je uiteindelijk de plomp in, daar houdt het wel zo'n beetje op ja
mja, die stukken liggen er niet goed bij volgens mij
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 29 mei 2010 @ 21:17:57 #124
158713 Maranelloot
Je voelt je lekkerder...
pi_82074401
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 20:46 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ben jij een Limburger of zo?

Leuke foto's wel trouwens
Geen Limburger maar Brabander, maar was gewoon een foutje (had eerst wat anders getypt namelijk)

Maar bedankt

Overigens ben ik zelf jaaaaren geleden toen ik nog een klein ventje was weleens meegereden tot aan Oudelande. Ik geloof dat ze de rest van de lijn in de toekomst ook willen opknappen zodat ze weer tot het 'echte' eindpunt doorkunnen.
Rallye.NL - Dé Nederlandse Peugeot Rallye Site!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')