Nogmaals: tussen Assen en Groningen was er geen probleem met TROTS. Dat speelde op Post Arnhem.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 12:41 schreef dennistd het volgende:
Maar wat ik me afvraag: een stuk als Assen-Groningen kun je toch best handmatig en zonder TNV bedienen? Of is het probleem dat ze treindienstleider van dat stuk een nog veel groter gebied moet doen en dus zijn aandacht niet op Assen-Groningen kan richten?
hmm, ik was duidelijjk nog niet wakkerquote:Op zaterdag 29 mei 2010 13:00 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Nogmaals: tussen Assen en Groningen was er geen probleem met TROTS. Dat speelde op Post Arnhem.
Bij Groningen was de bliksem ingeslagen. Ik weet niet precies het fijne ervan, maar het kwam erop neer dat elke overweg met 10 km/h moest worden aangereden en dat er met een aanwijzing STS werd gereden.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 13:23 schreef Ascendancy het volgende:
En dat is wel wat moeilijker om handmatig te doen of niet?![]()
Maar wat was gisteren dan het probleem bij groningen ziggy? Kon de TDL niet meer zien waar de treinen reden? Of functioneerde de seinen niet?
Want in beide gevallen kan je op een dergelijk rustig traject toch handmatig rijden en contact houden met de TDL?
r.i.p. Marielquote:Op vrijdag 28 mei 2010 18:38 schreef Unreal88 het volgende:
Ja steenwijk-wolvega was een aanrijding met een persoon, hoorde ik net op Meppel
sterkte, denk ik?quote:Op zaterdag 29 mei 2010 16:25 schreef iwantyoumore het volgende:
[..]
r.i.p. Marielwaarom deed je dit?
Er zijn in de seinzaal van Groningen iets van 4 of 5 werkplekken voor divere delen van Noord-Nederland. Voor het te monitoren baanvak naar Zwolle zit één treindienstleider achter een aantal schermen. Bij storing is het ineens noeste arbeid i.p.v. alleen maar een oogje in het zeil houden terwijl je zit te FOK!ken. Heeft weinig zin om daar ineens 3 of 4 man achter dat bureau te plempen.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 14:46 schreef dennistd het volgende:
Op zijn er ook gewoon te weinig werkplekken voor extra mensen?
Leuk geprobeerd, maar het getroffen baanvak valt onder Zwolle.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 18:24 schreef Socios het volgende:
[..]
Er zijn in de seinzaal van Groningen iets van 4 of 5 werkplekken voor divere delen van Noord-Nederland. Voor het te monitoren baanvak naar Zwolle zit één treindienstleider achter een aantal schermen. Bij storing is het ineens noeste arbeid i.p.v. alleen maar een oogje in het zeil houden terwijl je zit te FOK!ken. Heeft weinig zin om daar ineens 3 of 4 man achter dat bureau te plempen.
Ik zal kijken wat ik voor je kan doen...quote:Op zaterdag 29 mei 2010 18:29 schreef Dammie het volgende:
Treinennieuws.nl is op zoek naar een beetje hulp ze willen een database vol met treinenlinks. Misschien willen jullie een handje helpen door jullie "Favorieten" te delen???
http://www.treinennieuws.nl/treinennieuws-gaat-links-verzamelen
Daar zal het echt niet veel anders werken.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 18:51 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Leuk geprobeerd, maar het getroffen baanvak valt onder Zwolle.
Dat is Loc 3 "Bison", die is afgelopen winter opgeknapt en voorzien van een nieuw kleurtje (was eerst donkerrood).quote:Op zaterdag 29 mei 2010 00:20 schreef greavy het volgende:
[...]
[ afbeelding ]
Hier staat de loc weer aan de voorzijde van de rijtuigen. Welke loc is dit?
[...]
Ben jij een Limburger of zo?quote:
mja, die stukken liggen er niet goed bij volgens mijquote:Op zaterdag 29 mei 2010 21:04 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh jawel hoor. Oudelande heb je nog, en Ovezande. En bij Coudorpe ga je uiteindelijk de plomp in, daar houdt het wel zo'n beetje op ja
Geen Limburger maar Brabander, maar was gewoon een foutje (had eerst wat anders getypt namelijk)quote:Op zaterdag 29 mei 2010 20:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ben jij een Limburger of zo?![]()
Leuke foto's wel trouwens
Waarom ook niet. Done.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 18:29 schreef Dammie het volgende:
Treinennieuws.nl is op zoek naar een beetje hulp ze willen een database vol met treinenlinks. Misschien willen jullie een handje helpen door jullie "Favorieten" te delen???
http://www.treinennieuws.nl/treinennieuws-gaat-links-verzamelen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Waarom ook niet. Done.Thx voor je tip.....hier niet....zal eens kijken wat het kan zijn.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het nieuwste kinderforum van Nederland.
In de ideale wereld, waar alles precies op tijd rijdt en er geen storinkjes of werkzaamheden zijn? Vooral monitoren. Vooruit kijken of er geen conflicten ontstaan in het plan, dat soort dingen. Ook rangeren doe ik graag met de hand, want dat is vaak krap tussen de normale treinenloop door gepland.quote:Op zondag 30 mei 2010 01:12 schreef Ascendancy het volgende:
Ja Ziggy, wat doe jij daar eigenlijk de hele dag als de computer alles doet, en zodra er iets fout gaat het aantal treinen per uur gehalveerd wordt?
Zo iemand doet het er gewoon om ja. Gelukkig heeft de trein de achterkant nog geschapt, zodat die idioot er gratis nog wat schade bij heeft.quote:Op zondag 30 mei 2010 11:17 schreef Dr_Flash het volgende:
Jezus wat een apen. Gevalletje Darwin Award
Dat wil ik ook wel eens weten, heb dat ding ook al meerdere malen zien staan en me afgevraagd of dat ding nog ergens nuttig voor is.quote:Op zondag 30 mei 2010 13:18 schreef ghizzer het volgende:
waarom staat er al tijden een oude belgische diesselloc (lijk wel wat op een sik van de voorkant) weg te roesten op station Zutphen?
Verzekeraar mag die idioot niet compenseren.quote:Op zondag 30 mei 2010 11:26 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Zo iemand doet het er gewoon om ja. Gelukkig heeft de trein de achterkant nog geschapt, zodat die idioot er gratis nog wat schade bij heeft.
Bedoel je zo'n loc?quote:Op zondag 30 mei 2010 13:18 schreef ghizzer het volgende:
waarom staat er al tijden een oude belgische diesselloc (lijk wel wat op een sik van de voorkant) weg te roesten op station Zutphen?
die ja. Zutphen is sowieso een begraafplaats van ouwe rommel. Wordt een x tijd dat ze die zooi waar ze toch niets mee doen wegslepen.quote:Op zondag 30 mei 2010 16:12 schreef dennistd het volgende:
[..]
Bedoel je zo'n loc?
[ afbeelding ]
Dat is geen Belgische loc maar een Nederlandse 2200-loc die verkocht is aan België maar later weer van de NMBS gekocht door ik neem aan Structon (deze aannemer zit in Zutphen). Die zal hem wel als onderdelenleverancier gebruiken denk ik.
Hmm, mal sehenquote:Op zondag 30 mei 2010 21:49 schreef James1988 het volgende:
4 open tickets van DB (enkele reis) voor ¤ 122, bij de Duitse Saturn: DB-actie (Google vertaald).
Wat ik begrijp van de website (es ist Deutsch, ja!) zijn het 4 open tickets en moet je voordat je vertrekt ingeven waar je vandaan komt, en waar je heen gaat. De kaartjes schijnen geldig te zijn in alle binnenlandse treinen van DB, inclusief de ICE, m.u.v. CityNightLine.
Fles, iets voor jou?
quote:VELUWE - In twintig jaar tijd hebben 204 mensen zelfmoord gepleegd op de spoorlijn tussen Amersfoort en Zwolle. Dat blijkt uit cijfers die het weekblad Elsevier heeft opgeëist via de wet openbaarheid van bestuur. Landelijk scoort deze lijn daarmee het hoogst sinds 1980. Per jaar plegen gemiddeld zo'n tien mensen zelfmoord op deze spoorlijn.
Het totaal aantal zelfdodingen laat de laatste jaren een dalende lijn zien. Het aantal zelfdodingen op de spoorlijn over de Noord-Veluwe blijft echter gelijk.
Als één van de oorzaken voor het hoge aantal op de lijn tussen Amersfoort en Zwolle wordt de aanwezigheid genoemd van psychiatrisch ziekenhuis Meerkanten op landgoed Veldwijk. Juist psychiatrische patiënten kiezen vaak voor zelfdoding door voor een trein te springen.
Uitgerekend is ook welke schade wordt veroorzaakt door een zelfdoding. Het gaat om 22.000 euro. Het gaat dan onder meer om de kosten van inzet van hulpdiensten maar ook kosten voor ProRail. Dat loopt uiteen van kosten van begeleiding van personeel tot vertraging van treinen. Landelijk heeft ProRail inmiddels ruim dertig miljoen gestoken om het aantal zelfdodingen op het spoor terug te dringen. Bij Meerkanten is een groot hek geplaatst langs de spoorlijn.
Daar had Elsevier of HP/De Tijd laatst statistieken van. Is helaas al met het oud papier mee, maar het interweps zal het artikel vast nog wel hebben.quote:Op zondag 30 mei 2010 23:52 schreef Ascendancy het volgende:
Is het het hoogst scorende in het algemeen, of naar aantal kilometers spoor?
Want dan is het ook wel enigszins logisch.
Het is 1 van de langste baanvakken waar een IC nergens stopt. En het is er niet uizonderlijk dun bevolkt.
Best leuk dat er oud materieel staat, als het er dan maar wel een beetje toonbaar uit ziet. Als ze het toch laten wegroesten kunnen zee het net zo goed helemaal afvoeren ben ik van mening.quote:Op zondag 30 mei 2010 18:40 schreef Socios het volgende:
Prachtig toch? Oud materieel lekker laten staan imo.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |