die ja. Zutphen is sowieso een begraafplaats van ouwe rommel. Wordt een x tijd dat ze die zooi waar ze toch niets mee doen wegslepen.quote:Op zondag 30 mei 2010 16:12 schreef dennistd het volgende:
[..]
Bedoel je zo'n loc?
[ afbeelding ]
Dat is geen Belgische loc maar een Nederlandse 2200-loc die verkocht is aan België maar later weer van de NMBS gekocht door ik neem aan Structon (deze aannemer zit in Zutphen). Die zal hem wel als onderdelenleverancier gebruiken denk ik.
Hmm, mal sehenquote:Op zondag 30 mei 2010 21:49 schreef James1988 het volgende:
4 open tickets van DB (enkele reis) voor ¤ 122, bij de Duitse Saturn: DB-actie (Google vertaald).
Wat ik begrijp van de website (es ist Deutsch, ja!) zijn het 4 open tickets en moet je voordat je vertrekt ingeven waar je vandaan komt, en waar je heen gaat. De kaartjes schijnen geldig te zijn in alle binnenlandse treinen van DB, inclusief de ICE, m.u.v. CityNightLine.
Fles, iets voor jou?
quote:VELUWE - In twintig jaar tijd hebben 204 mensen zelfmoord gepleegd op de spoorlijn tussen Amersfoort en Zwolle. Dat blijkt uit cijfers die het weekblad Elsevier heeft opgeëist via de wet openbaarheid van bestuur. Landelijk scoort deze lijn daarmee het hoogst sinds 1980. Per jaar plegen gemiddeld zo'n tien mensen zelfmoord op deze spoorlijn.
Het totaal aantal zelfdodingen laat de laatste jaren een dalende lijn zien. Het aantal zelfdodingen op de spoorlijn over de Noord-Veluwe blijft echter gelijk.
Als één van de oorzaken voor het hoge aantal op de lijn tussen Amersfoort en Zwolle wordt de aanwezigheid genoemd van psychiatrisch ziekenhuis Meerkanten op landgoed Veldwijk. Juist psychiatrische patiënten kiezen vaak voor zelfdoding door voor een trein te springen.
Uitgerekend is ook welke schade wordt veroorzaakt door een zelfdoding. Het gaat om 22.000 euro. Het gaat dan onder meer om de kosten van inzet van hulpdiensten maar ook kosten voor ProRail. Dat loopt uiteen van kosten van begeleiding van personeel tot vertraging van treinen. Landelijk heeft ProRail inmiddels ruim dertig miljoen gestoken om het aantal zelfdodingen op het spoor terug te dringen. Bij Meerkanten is een groot hek geplaatst langs de spoorlijn.
Daar had Elsevier of HP/De Tijd laatst statistieken van. Is helaas al met het oud papier mee, maar het interweps zal het artikel vast nog wel hebben.quote:Op zondag 30 mei 2010 23:52 schreef Ascendancy het volgende:
Is het het hoogst scorende in het algemeen, of naar aantal kilometers spoor?
Want dan is het ook wel enigszins logisch.
Het is 1 van de langste baanvakken waar een IC nergens stopt. En het is er niet uizonderlijk dun bevolkt.
Best leuk dat er oud materieel staat, als het er dan maar wel een beetje toonbaar uit ziet. Als ze het toch laten wegroesten kunnen zee het net zo goed helemaal afvoeren ben ik van mening.quote:Op zondag 30 mei 2010 18:40 schreef Socios het volgende:
Prachtig toch? Oud materieel lekker laten staan imo.
quote:Op maandag 31 mei 2010 16:52 schreef Dr_Flash het volgende:
En die graf-idioten verpesten het voor normale mensen die WEL op een doordachte plek gaan staanIneens is iedereen met een fototoestel een Groot Risico
Opsluiten dat kutvolk.
Precies. Die mensen willen per se de beste plaat hebben, maar brengen hiermee niet alleen zichzelf maar ook anderen in gevaar.quote:Op maandag 31 mei 2010 16:52 schreef Dr_Flash het volgende:
En die graf-idioten verpesten het voor normale mensen die WEL op een doordachte plek gaan staanIneens is iedereen met een fototoestel een Groot Risico
Opsluiten dat kutvolk.
Misschien heb jij je uiterlijk meequote:Op maandag 31 mei 2010 17:01 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]ik heb ook een foto toestel!
ik ben heul geen Groot Risico
Zeg eh...quote:Op maandag 31 mei 2010 17:25 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Misschien heb jij je uiterlijk mee![]()
Mannen met een fototoestel, en helemaal als ze een bril dragen....Nou, daar weten de securitymuppets wel raad mee
![]()
Misschien moeten we ze eens wat vertellen over linnen schoudertassen![]()
Teeheheeheeheeeeequote:Op maandag 31 mei 2010 17:36 schreef Socios het volgende:
Ik heb een linnen schoudertas met TEE erop, vet hè?![]()
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 28% gewijzigd door #ANONIEM op 31-05-2010 18:47:40 ]
Staat de deur van de machinist nou open van die VIRM?quote:Op maandag 31 mei 2010 19:22 schreef Dr_Flash het volgende:
En een hele mooie plaat van 2 treinen die elkaar hier met een gecombineerde snelheid van 260 km/h kruisen. Alleen jammer van dat reflectorpaaltje![]()
[ afbeelding ]
Zo te zien wel jaquote:Op maandag 31 mei 2010 21:20 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Staat de deur van de machinist nou open van die VIRM?
'k Zie die deur sowieso vaker open dan dicht .. 't Lijkt wel alsof het verplicht is om bij aankomst uit een nog rijdende trein te stappen.quote:Op maandag 31 mei 2010 21:20 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
\Misschien is dat juist wel de bedoeling van de machinistquote:Op maandag 31 mei 2010 21:24 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Zal wel lekker tochten dan bij 130 km/u.
Verbruikt de trein daar niet meer door?quote:Op maandag 31 mei 2010 21:27 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
\Misschien is dat juist wel de bedoeling van de machinist
HJa dat zag ik later ook iddquote:Op maandag 31 mei 2010 21:20 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Een beetje meer wel ja, maar het zal niet al te veel uitmaken vermoed ik, ondanks dat de luchtstromen wel wat verstoord worden.quote:Op maandag 31 mei 2010 21:30 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Verbruikt de trein daar niet meer door?
Op 130km/u worden luchtstromen best wel bepalend.quote:Op maandag 31 mei 2010 21:36 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Een beetje meer wel ja, maar het zal niet al te veel uitmaken vermoed ik, ondanks dat de luchtstromen wel wat verstoord worden.
Heb een tijdje geleden in Woerden op m'n trein staan wachten. Leuk station is dat, komt heel erg veel voorbij!quote:Op maandag 31 mei 2010 19:22 schreef Dr_Flash het volgende:
Groetjes uit Woerden, waar ze wel weten hoe ze een mooi historisch stationsgebouw moeten verkrachten
foto's
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |