Klopt ja en dat kan binnen een uur voor vertrek van de FYRA nog.quote:Op maandag 24 mei 2010 12:10 schreef dennistd het volgende:
Als je vooraf met een superdiscount boekt wel ja
Dat komt door die lage bezettingsgraadquote:Op maandag 24 mei 2010 12:14 schreef Socios het volgende:
[..]
Klopt ja en dat kan een uur voor vertrek van de FYRA nog.![]()
Men hoeft niet weken of maanden van te voren te reserveren zoals vaak bij buitenlandse reizen het geval is voor een goedkoop treinkaartje.
Je bedoelt deze combi neem ik aan? http://www.lucpeulen.nl/site/permalink.php?ID=010787quote:Op maandag 24 mei 2010 12:18 schreef KipSiam het volgende:
Vorige weekeinde reed er een combi van 4 1600's, twee benelux-kopstellen en een intercitywagon getrokken door twee groene diesellocs van de werkplaats in Maastricht op en neer over de spoorbrug over de Maas in Maastricht.
Die lijn wordt "binnenkort" actief in gebruik genomen voor een tramverbinding als spoorlijn Maastricht - Lanaken.
Had helaas geen fototoestel mee dus geen foto's!
Wat een wil een treinreiziger nog meer? Lekker goedkoper, sneller en met een ruime zitplaats reizen tussen beide steden in plaats van duurder, langzamer en in veel te drukke reguliere intercity´s.quote:
Het betroffen geen Benelux-stuurstanden, maar gewoon de ICRm stuurstanden. Tevens waren het serie 1700/1800 E-locs en geen serie 1600 E-locs.quote:Op maandag 24 mei 2010 12:18 schreef KipSiam het volgende:
Vorige weekeinde reed er een combi van 4 1600's, twee benelux-kopstellen en een intercitywagon getrokken door twee groene diesellocs van de werkplaats in Maastricht op en neer over de spoorbrug over de Maas in Maastricht.
Die lijn wordt "binnenkort" actief in gebruik genomen voor een tramverbinding als spoorlijn Maastricht - Lanaken.
Had helaas geen fototoestel mee dus geen foto's!
Waarom moet er zoveel zooi mee om die lijn te testen? Hebben ze geen betontesttreinquote:Op maandag 24 mei 2010 12:30 schreef greavy het volgende:
[..]
Het betroffen geen Benelux-stuurstanden, maar gewoon de ICRm stuurstanden. Tevens waren het serie 1700/1800 E-locs en geen serie 1600 E-locs.
Nog een paar foto's van Luc Puelen:
http://www.lucpeulen.nl/site/permalink.php?ID=010797
http://www.lucpeulen.nl/site/permalink.php?ID=010802
http://www.lucpeulen.nl/site/permalink.php?ID=010778
http://www.lucpeulen.nl/site/permalink.php?ID=010782
Maar de conclusie is dus dat het wel meevaltquote:Op maandag 24 mei 2010 10:31 schreef Igen het volgende:
De maker heeft de filmpjes dan ook als ondertitel "Video over de zuigwerking" gegeven. Wil daarmee blijkbaar laten zien dat dat wel meevalt. Alhoewel je wel echt een gigantische randdebiel moet zijn om dat zo te gaan uitproberen.
Heeft te maken met 2 auto's die een aanrijding hadden gekregen (niet op een overweg of dergelijke) maar in één van de auto's een verdacht pakketje is gevonden..quote:Politie Tilburg-Den Bosch
Tussen Tilburg en Den Bosch moeten reizigers rekening houden met een vertraging van meer dan 60 minuten.
Op last van de politie rijden er tussen Tilburg en Den Bosch geen treinen.
* Doorgaande reizigers tussen Den Bosch en Tilburg kunnen omreizen via Eindhoven.
Prognose:
* einde tussen 16.00 en 17:00 uur.
quote:Op maandag 24 mei 2010 15:41 schreef dennistd het volgende:
jawel hoor, dat was de 747 die ivm negatieve herinneringen aan de kapingen omgenummerd is naar de 758, wat pas begin jaren negentig gebeurd is (hoezo laat...)
Mja. Een eigengereide eenmansactie dus. Beetje onzin om na zoiets een treinstel te gaan omnummeren eigenlijk, maar goedquote:(de omnummering was een actie van een spoorwegbeambte die vond dat dit direct na de kaping had moeten gebeuren)
Bovendien is het ook een stukje bijgeloof.quote:Op maandag 24 mei 2010 15:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
[..]
Mja. Een eigengereide eenmansactie dus. Beetje onzin om na zoiets een treinstel te gaan omnummeren eigenlijk, maar goed
Het zal niet de eerste 747 zijn die gekaapt wordt iddquote:Op maandag 24 mei 2010 20:31 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Bovendien is het ook een stukje bijgeloof.
Lekkerquote:Op maandag 24 mei 2010 20:02 schreef Dr_Flash het volgende:
Zo. De oogst van afgelopen weekend![]()
[ afbeelding ]
Schöner Tag Ticket NRW he. Voor 25 euro een dag lang met alle treinen behalve ICE en IC dwars door heel Nordrhein-Westfalen. En bussen, trams, dat soort shit. Voor 35 euro heb je een meerpersoonskaart waar je met maximaal 5 man tegelijk op kan. Dan is het best te doen.quote:Op maandag 24 mei 2010 20:55 schreef greavy het volgende:
Met wat van ticket reis jij eigenlijk in het buitenland Flash?
Lijkt mij dat het nogal wat duiten per jaar kost, met losse tickets enzo..
Wat minder landschap?? Pardon?? Dat hele Mongolië is zo kaal, leeg en vlak, daar kan de Noordoostpolder nog een puntje aan zuigenquote:Op maandag 24 mei 2010 22:27 schreef HomoSaabiens het volgende:
Waarom de voorkeur voor die route? Het is zeker zo dat de Transmon de touristische route bij uitstek is, maar naar ik heb begrepen is het ook de mooiste route. De Transsib schijnt redelijk saai te zijn als je vanuit Ulan-Ude verder richting Vladivostok gaat, de Trans Manchuria optie heeft ook een wat minder landschap.
Die foto wat ik genomen heb was op het station Albufeiraquote:Op maandag 24 mei 2010 22:35 schreef HomoSaabiens het volgende:
Dan verschillen we toch met elkaar van mening Dr Flash wat betreft Mongolie, maar dat geeft niet.Nogmaals, dat van de Trans Manchuria heb ik van horen zeggen, van iemand die alle drie de treinreizen minimaal een keer heeft gemaakt.
Toevallig ga ik over drie weken naar dat plaatsje in Zuid-Portugal, Lagos!Ik zal alleen van daaruit niet in Azie belanden denk ik, haha.
Je vergeet Nijverdal nogquote:Op maandag 24 mei 2010 21:57 schreef Dr_Flash het volgende:
Netjes bork
Dat wordt een wegstreeplijstje dan. Veenendaal West is het niet toch. Oss, Maassluis, Vlaardingen... wat hebben we nog meer? Tilburg West? Tilburg zou kunnen![]()
Oh Winterswijk nogen Delfzijl. Van wat me zo te binnen schiet.
Crypto-Limburgerquote:
Ah ja natuurlijk, how could I?quote:
De foto wat ik geschoten heb...quote:
Nee. Idiootquote:Op maandag 24 mei 2010 22:49 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
De foto wat ik geschoten heb...
Zo goed?
Neigingen zeg je? Ik zie het probleem niet zoquote:Op maandag 24 mei 2010 22:52 schreef RubenK het volgende:
zit er zo een eikel hier met zelfmoord neigingen op het perron bij castricum waardoor we niet verder kunnen omdat we moeten wachten op professionele hulp...
Mja, snel meenemen en daarna op zo iemand inpraten zou ik doen, maar de hulpverleners kiezen andersquote:Op maandag 24 mei 2010 22:54 schreef dennistd het volgende:
Dan heb je toch genoeg aan een agent met handboeien? Ene pols vastmaken aan de boeien, andere kant vastmaken aan een paal op het perron. Wedden dat ie niet meer op het spoor kan springen?
Of ben ik nu wat te hard?
Gewoon een douwtje gevenquote:Op maandag 24 mei 2010 22:56 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Mja, snel meenemen en daarna op zo iemand inpraten zou ik doen, maar de hulpverleners kiezen anders
ik nou ook niet echt, zeker geen reden om 25 minuten stil te gaan staanquote:Op maandag 24 mei 2010 22:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Neigingen zeg je? Ik zie het probleem niet zo
Bij Gilze-Rijnen is het iemand wél geluktquote:Op maandag 24 mei 2010 22:52 schreef RubenK het volgende:zit er zo een eikel hier met zelfmoord neigingen op het perron bij castricum waardoor we niet verder kunnen omdat we moeten wachten op professionele hulp...
rustig maarquote:Op maandag 24 mei 2010 22:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee. Idioot
DE foto DIE ik geschoten heb.
of
HET plaatje DAT (en nog steeds niet wat) ik geschoten heb.
Oftewel: Zo ongeveer tot einde dienst van vandaagquote:Aanrijding-met persoon Gilze-Rijen
Tussen Breda en Tilburg moeten reizigers rekening houden met een vertraging van 30 tot 45 minuten.
Door een aanrijding met een persoon rijden er tussen Breda en Gilze-Rijen geen treinen maar bussen.oorgaande reizigers tussen Tilburg en Den Haag Centraal, tussen Eindhoven en Rotterdam Centraal, tussen Eindhoven en Den Haag Centraal, tussen Nijmegen en Roosendaal en tussen Tilburg en Rotterdam Centraal kunnen omreizen via Utrecht Centraal.
Prognose:
*Einde tussen 24.00 en 01.00 uur
Jezus lul, het is half twaalf geweest, wat wil je nou??quote:Op maandag 24 mei 2010 23:39 schreef greavy het volgende:
Inmiddels heeft ProFail het al bijgesteld:
[..]
Oftewel: Zo ongeveer tot einde dienst van vandaag![]()
Springer of niet.quote:Op maandag 24 mei 2010 23:39 schreef greavy het volgende:
Inmiddels heeft ProFail het al bijgesteld:
[..]
Oftewel: Zo ongeveer tot einde dienst van vandaag![]()
Precies... En een beetje medeleven mag ook wel, al is het maar voor de machinist...quote:Op maandag 24 mei 2010 23:59 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Springer of niet.
Je kan moeilijk de treinen 1 voor 1 over het lijk heen laten rijden.
Zouden ze een nieuw storingentraject in de achterhoek gevonden hebben?quote:Seinstoring Vorden-Winterswijk
Tussen Zutphen en Winterswijk moeten reizigers rekening houden met een vertraging van ongeveer 60 minuten.
Door een seinstoring rijden er tussen Vorden en Winterswijk geen treinen.
Prognose:
* Einde tussen 11.00 en 12.00 uur
niet, want het lijk moet ook opgeruimd wordenquote:Op maandag 24 mei 2010 23:03 schreef Dr_Flash het volgende:
Gewoon een douwtje gevenHeeft die gast zijn zin, en er valt maar 1 trein uit
Dubbelspoor zonder seinen en overwegen en met maar slechts enkele handbediende wissels. Veel beter dan dat kan het bijna nietquote:Op dinsdag 25 mei 2010 09:37 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik zou als ik Winterswijk was, kluunspoortjes naar Bocholt en Borken gaan aaneggen en zo
Zoals het in 1880 was dus eigenlijkquote:Op dinsdag 25 mei 2010 09:44 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dubbelspoor zonder seinen en overwegen en met maar slechts enkele handbediende wissels. Veel beter dan dat kan het bijna niet
quote:Op dinsdag 25 mei 2010 09:50 schreef Guppyfriend het volgende:
Wat zijn die Duitse bordjes ook leukAl die mooie letters!
Als Grafisch Ontwerper ga ik hier toch een beetje van watertanden
quote:Op dinsdag 25 mei 2010 10:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]Eindelijk!
![]()
?
Nee maar vertel eens, hoe heten al die verschillende fonts die voorkomen zeg maar? Daar zou ik nog weleens wat meer over willen weten
quote:Op dinsdag 25 mei 2010 10:11 schreef Dr_Flash het volgende:
Voorbeelden:
1. Futura
[ afbeelding ]
2. Een gothische variant
[ afbeelding ]
3. DB Type (denk ik)
[ afbeelding ]
4. moet ik je schuldig blijven... een gevallethe whatthefont, zou ik zeggenwel een mooie b
[ afbeelding ]
5. DB Type for sure
[ afbeelding ]
Nee nee nee, jullie snappen er helemaal niks van!quote:Op maandag 24 mei 2010 22:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee. Idioot
DE foto DIE ik geschoten heb.
of
HET plaatje DAT (en nog steeds niet wat) ik geschoten heb.
Om exact te zijn, is het tussen Lichtenvoorde-Groenlo en Winterswijk en betreft een blokstoring, sinds 9.15.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 09:34 schreef dennistd het volgende:
[..]
Zouden ze een nieuw storingentraject in de achterhoek gevonden hebben?
Wauw coolquote:Op dinsdag 25 mei 2010 10:14 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]![]()
Een aantal zijn natuurlijk het DB Type, ofwel het Deutsche Bahn AG, speciaal voor DB ontworpen door Christian Schwartz und Erik Spiekermann. Dit is een officiele letter die ook gewoon te koop is. Hij bestaat uit 34 varianten![]()
Deze letter heb je voornamelijk vastgelegd op de blauwe borden, zoals Hemmerde, Sennestadt en Dortmund-Hörde.
Een prachtige variant op het DB Type is de Futura. Ook een Duitse letter, ontworpen door Paul Renner. Dat is een van mijn favoriete letters, en in NL zie je hem eigenlijk veels te weinig naar mijn zin. Die letter wordt op jouw bordjes onder andere gebruikt op DO-Löttringhausen, Horn - Bad Meinberg en Sennelager. In onderkast is deze letter makkelijk te herkennen aan de t's die op kruisjes lijken en de ronde a.
En dan heb je natuurlijk nog de oude gothische letters af en toe ertussen. Bij Bredelar dus. Ook mooi
Wil je zelf kijken welke letter je te pakken hebt? Kijk dan eens op www.whatthefont.com. Erg handige site!
Nu moet ik echt even gaan werken![]()
Oh ja, natuurlijkquote:Op dinsdag 25 mei 2010 10:18 schreef KapiteinT het volgende:
Nee nee nee, jullie snappen er helemaal niks van!
Het is: De foto welke ik genomen heb.
Ik kom uit op Engschrift DIN op verschillende manieren, alleen klopt die b dan niet dusquote:Op dinsdag 25 mei 2010 10:34 schreef James1988 het volgende:
DIN 1451 Engschrift. Gratis te downloaden op http://automatsvet.cz/traffic/ (let niet op de niet-werkende plaatjes). Zie verder Wikipedia.
Directe link: http://automatsvet.cz/traffic/de.zip
Overtrekken in Illustrator.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 11:18 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik kom uit op Engschrift DIN op verschillende manieren, alleen klopt die b dan niet dus
Dat zou een optie kunnen zijn, ik kom er ook even niet uit met die b...quote:
Is de linker niet mat'46 273? Zou ik zo zeggen als ik hem ziequote:Op dinsdag 25 mei 2010 11:13 schreef greavy het volgende:
Kwam deze foto tegen:
[ afbeelding ]
Een turqoise 1100 naast een 1010, met rechts achteraan een BR 120 157. Wat voor een treinstel die linker is, weet ik niet.
Š Nico Spilt
Nee klopt, die b is echt totaaaal anders. ;o Verdorie, nu wil ik ook nog weten welk font het is.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 11:21 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Dat zou een optie kunnen zijn, ik kom er ook even niet uit met die b...
Helvetica is het inderdaad niet, DIN ook niet. Hmm, ik kom erop terug
Maar de 252 heeft volgens mij geen rode band maar een zandkleurigequote:Op dinsdag 25 mei 2010 11:31 schreef ReisT het volgende:
Het is geem mat '46 want die heeft geen deuren direct bij de bakovergang, mat '36 had dat wel dus moet het de 252 zijn op deze foto. Die turqoise loc, dat is dus de 1125 met de nummerplaten van de 1122.
Dat klinkt heel logisch.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 11:36 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik denk dat het gewoon een variant op DIN Engschrift is waarbij de onderkast b geen schreef heeft gekregen, in tegenstelling tot alle andere letters die daarvoor in aanmerking komen (hoewel, een schreef is het ook niet echt. Hoe noem je zo'n pootje?). Ik vond er nog eentje:
[ afbeelding ]
Zoiets ja. Het was tevens tijdens het evenement NS150 (150 jarig bestaan).quote:Op dinsdag 25 mei 2010 11:37 schreef dennistd het volgende:
[..]
Maar de 252 heeft volgens mij geen rode band maar een zandkleurige
whatthefont biedt geen uitkomst, alle lettertypen hebben zowel bij de d als de b een pootjequote:Op dinsdag 25 mei 2010 11:36 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik denk dat het gewoon een variant op DIN Engschrift is waarbij de onderkast b geen schreef heeft gekregen, in tegenstelling tot alle andere letters die daarvoor in aanmerking komen (hoewel, een schreef is het ook niet echt. Hoe noem je zo'n pootje?). Ik vond er nog eentje:
[ afbeelding ]
De d met, de b zonder "pootje"Wie verzint dat?
![]()
Mja, zo ver was ik dus ook inmiddelsquote:Op dinsdag 25 mei 2010 11:55 schreef dennistd het volgende:
[..]
whatthefont biedt geen uitkomst, alle lettertypen hebben zowel bij de d als de b een pootje
Laat de Deutsche Bahn het uitzoekenquote:Op dinsdag 25 mei 2010 12:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Mja, zo ver was ik dus ook inmiddels
We staan voor een MYSTERIE![]()
Ik ook! Heb net een b in InDesign gezet en ben er met alle letters die ik hier op mn werk heb langsgegaan. Maar geen ronde b aan de onderkant...quote:Op dinsdag 25 mei 2010 11:31 schreef Crientj het volgende:
[..]
Nee klopt, die b is echt totaaaal anders. ;o Verdorie, nu wil ik ook nog weten welk font het is.
Het pootje is een deel van de 'stok' van de letter, de stok is het lange stuk van de b. Bij een schreefletter komt het schreefje dus aan de einden van de stok.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 11:36 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik denk dat het gewoon een variant op DIN Engschrift is waarbij de onderkast b geen schreef heeft gekregen, in tegenstelling tot alle andere letters die daarvoor in aanmerking komen (hoewel, een schreef is het ook niet echt. Hoe noem je zo'n pootje?). Ik vond er nog eentje:
[ afbeelding ]
De d met, de b zonder "pootje"Wie verzint dat?
![]()
Vul hier je station in en onderaan kun je dan vertrekstaten krijgenquote:Op dinsdag 25 mei 2010 14:00 schreef Irritatie100 het volgende:
Kan ik ook ergens online de vertrekstaten bekijken?
Jep, http://ns.nl/vertrekstaten/bhv0.pdfquote:Op dinsdag 25 mei 2010 14:00 schreef Irritatie100 het volgende:
Kan ik ook ergens online de vertrekstaten bekijken?
Nee, je moet eerst met nachtlijn 452 naar Utrecht Centraal reizen en daar een trein pakken.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 14:26 schreef Irritatie100 het volgende:
Ok, uit die vertrekstaten opzoeken kom ik niet echt![]()
Dan maar hier vragen: zit Amersfoort op het nachtnet op zaterdagnacht?
Ook primaquote:Op dinsdag 25 mei 2010 14:31 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Nee, je moet eerst met nachtlijn 452 naar Utrecht Centraal reizen en daar een trein pakken.
Van 6 juli t/m 22 augustus wel, dan gaat er elke nacht (muv maandag) om 2.36u een trein naar Schiphol via Utrecht en om 4.20u naar Enschedequote:Op dinsdag 25 mei 2010 14:26 schreef Irritatie100 het volgende:
Ok, uit die vertrekstaten opzoeken kom ik niet echt![]()
Dan maar hier vragen: zit Amersfoort op het nachtnet op zaterdagnacht?
Ik ben op 12 juni in Amf en moet dan 's nachts naar Rtd, dus helaasquote:Op dinsdag 25 mei 2010 14:38 schreef dennistd het volgende:
[..]
Van 6 juli t/m 22 augustus wel, dan gaat er elke nacht (muv maandag) om 2.36u een trein naar Schiphol via Utrecht en om 4.20u naar Enschede
Dat is daar sinds een paar weken gebruikelijk ja. Al schijnt er ook nog steeds af en toe SGMm tussen te zitten.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 17:31 schreef Irritatie100 het volgende:
Vanmiddag trouwens SLT op de Hoekse Lijn
Dat is planmatig tegenwoordig, als het goed is is de hele Hoekse lijn nu SLT. Twee van de drie omlopen Utrecht-Baarn waren vandaag trouwens ook SLT.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 17:31 schreef Irritatie100 het volgende:
Vanmiddag trouwens SLT op de Hoekse Lijn
Dat heb ik meer met de SGM.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 17:52 schreef Crientj het volgende:
Ja. en die krengen zitten voor geen meter.
Je hebt er amper beenruimte in duude. ;o
"We denken dat". Bemoedigend.quote:"Dames en heren, goedenavond. We denken dat we achter een goederentrein aanrijden, daarom rijden we niet met volle snelheid. Deze trein had al een vertraging van 10 minuten en deze zal daardoor iets verder oplopen. Onze excuses voor het ongemak."
quote:
Kan het zijn dat deze berichten iets met elkaar te maken hebben?quote:Op dinsdag 25 mei 2010 18:32 schreef Ofyles2 het volgende:
Geen treinverkeer tussen Delft en Rotterdam: stoptrein in brand.
Ik reed van Rotterdam naar Breda, waar op dat moment grote onduidelijkheid heerste over wat er aan de hand was. De trein die ik had, de 1900 naar Venlo, keerde ook te Rotterdam. De 2200-sneltrein naar Breda keerde eveneens te Rotterdam en zat stampvol. Ik had wel zitplek.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 19:28 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
[..]
Kan het zijn dat deze berichten iets met elkaar te maken hebben?
Hmm, nog nooit gezienquote:Op dinsdag 25 mei 2010 17:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat is daar sinds een paar weken gebruikelijk ja. Al schijnt er ook nog steeds af en toe SGMm tussen te zitten.
Ziet eruit als een vaste remquote:Op dinsdag 25 mei 2010 19:38 schreef Jeroen_L het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
http://twitgoo.com/x6l3n
Bestaat nu niet meer in die hoedanigheid, althans het was vrij groen toen ik er in 2007 (?) met een trein doorheen reed.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 22:23 schreef KipSiam het volgende:
Even een vraagje - ik heb ooit (meer dan 10 jaar geleden) een foto gevonden van een trein die ergens in de jaren '60/'70/'80 op een spoorlijn vanaf Noord-Limburg (Weert?!) door een zandverstuiving reed.
Kent iemand daar foto's van? Vond het wel bizar, wist niet dat zoiets bestond in Nederland.
Toffe platen. Bij die middelste wat het duidelijk wel beter, want laat de auto's maar wachtenquote:Op woensdag 26 mei 2010 00:25 schreef busfoto.nl het volgende:
Vroeger, toen het echt niet allemaal beter was!
Trein door de zandvlakte, Budel:
[ afbeelding ]
Overweg snelweg A2 bij Nieuwersluis
[ afbeelding ]
Hoe trams vroeger werden gesloopt
[ afbeelding ]
Jammer dat zoiets nu niet meer kanquote:Op woensdag 26 mei 2010 09:29 schreef dennistd het volgende:
Zo'n trein zal maar net kapot gaan midden op de A2
Van treinen op de vliegbasis zijn idd weinig tot geen beschikbare foto's, maar weet wel een site die je zou moeten kunnen bekoren:quote:Op woensdag 26 mei 2010 10:06 schreef Socios het volgende:
Ik zocht nog naar foto´s van de treinen naar Stiens die reden over Vliegbasis Leeuwarden. Kan ze niet vinden helaas.
Jammer genoeg zijn die niet te vinden...quote:Op woensdag 26 mei 2010 10:06 schreef Socios het volgende:
Ik zocht nog naar foto´s van de treinen naar Stiens die reden over Vliegbasis Leeuwarden. Kan ze niet vinden helaas.
Hee zat jij daar ook in? Dat we met die Plan U de zinkfabriek in gereden zijnquote:Op dinsdag 25 mei 2010 23:18 schreef busfoto.nl het volgende:
Bestaat nu niet meer in die hoedanigheid, althans het was vrij groen toen ik er in 2007 (?) met een trein doorheen reed.
Lijkt iedereen een goed idee. Honderd jaar geleden al. Die dijk is ooit zo breed gemaakt omdat er rekening gehouden is met een spoorlijn. Helaas groeide het autoverkeer iets te snel waardoor het daar nooit van gekomen is. Anders was het met de ontsluiting van de Wieringermeer en Friesland wel heel anders afgelopen. Dat is nu gewoon nog steeds ontwikkelingsland.quote:Op woensdag 26 mei 2010 11:16 schreef greavy het volgende:
[..]
Jammer genoeg zijn die niet te vinden...
En wie is hier voorstander van een spoortracé over de afsluitdijk?
Lijkt mij wel een goed idee, maar of het rendabel is te krijgen blijft de vraag..
Present: Idee: HSL-Noord, tussen Amsterdam en Hamburgquote:Op woensdag 26 mei 2010 11:16 schreef greavy het volgende:
[..]
En wie is hier voorstander van een spoortracé over de afsluitdijk?
Lijkt mij wel een goed idee, maar of het rendabel is te krijgen blijft de vraag..
Nee dat is omdat dat ding er graftiefes lang over doet en je voor hetzelfde geld met hetzelfde comfort met een EuroLines naar Praag kunt of zo. DUH dat er niemand in zit.quote:Op woensdag 26 mei 2010 12:08 schreef Peterselieman het volgende:
Het komt er toch niet van. Het reizigerspotentieel is te gering. Behalve in de spitsuren en op zondagavond zitten er niet echt veel mensen in de Qliner tussen Leeuwarden en Alkmaar.
Leeuwarden - Alkmaar is 2 uur ja. Met een sneltrein tussen beide plaatsen op een nieuw aan te leggen spoor moet er minimaal 45 minuten af kunnen, als het al niet een vol uur is.quote:Op woensdag 26 mei 2010 12:11 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee dat is omdat dat ding er graftiefes lang over doet en je voor hetzelfde geld met hetzelfde comfort met een EuroLines naar Praag kunt of zo. DUH dat er niemand in zit.
ik heb het vanaf Groningen wel eens gedaan. Puur omdat het sneller is. Terug ging ik uiteraard wel onderlangsquote:Op woensdag 26 mei 2010 12:30 schreef greavy het volgende:
Ja, wie gaat er nou voor zijn plezier 2 uur in een bus zitten..
Ik kies dan liever de trein uit Leeuwarden naar Alkmaar, wat weliswaar nog langer is.
Groningen - Alkmaar? Kan nooit veel sneller zijnquote:Op woensdag 26 mei 2010 12:31 schreef Peterselieman het volgende:
ik heb het vanaf Groningen wel eens gedaan. Puur omdat het sneller is.
Scheelt toch 15 minutenquote:Op woensdag 26 mei 2010 12:40 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Groningen - Alkmaar? Kan nooit veel sneller zijn
Als je het goed doet, 3 minuten, anders 13 minuten.quote:
5 minuten. Want dat lopen van het station naar het busstation slaat natuurlijk helemaal nergens opquote:Op woensdag 26 mei 2010 12:43 schreef greavy het volgende:
Trein: 3:02 (¤29,80 VOL, ¤17,90 REDUCTIE)
Trein/Bus: 2:59 (¤20,60 totaal)
3 minuten sneller
[..]
Als je het goed doet, 3 minuten, anders 13 minuten.![]()
Ja, zie de reisdatum. Dat is in de periode dat Arnhem eruit ligtquote:Op woensdag 26 mei 2010 13:44 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
Is dit nieuw, een ICE Amsterdam-Eindhoven-Frankfurt(-Karlsruhe)?
link
Net zoals het 10 minuten lopen is van Utrecht Centraal naar het stadsbusstation. Aldus 9292OV...quote:Op woensdag 26 mei 2010 12:45 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
5 minuten. Want dat lopen van het station naar het busstation slaat natuurlijk helemaal nergens op
Net als dat 9292ov denkt dat ik met de interliner een trein naar groningen niet kan halen die 8 minuten na aankomst op jaarbeursplein vertrekt.
Tsja die minuten die ze aangeven worden door een bejaarde achterste voren lopend achter een rollator nog gehaald.quote:Op woensdag 26 mei 2010 14:40 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Net zoals het 10 minuten lopen is van Utrecht Centraal naar het stadsbusstation. Aldus 9292OV...
Niet zeggenquote:Op woensdag 26 mei 2010 13:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat is in de periode dat Arnhem eruit ligt![]()
quote:Op woensdag 26 mei 2010 14:40 schreef KapiteinT het volgende:
Net zoals het 10 minuten lopen is van Utrecht Centraal naar het stadsbusstation. Aldus 9292OV...
Stel je komt op 18B aan, dan is het simpel. Je volgt de menigte niet, maar je gaat meteen naar 19B, haalt daar veel mensen in, gaat dan snel met de trap naar boven en als je handig bent sta in binnen 5 minuten ondanks de drukte waar je wezen moetquote:Op woensdag 26 mei 2010 14:48 schreef computergirl het volgende:
[..]
stel je komt aan op perron an de andere kant van station en als het heeeel druk op station waardoor je niet lekker door kan lopen is en je moet nog op het busstationde juiste halte zoeken zoeken en die is helemaal achteraan :
Ja, maar die achteruitlopende bejaarde met rollator haalt geen mensen in en gaat al helemaal niet met de trap naar bovenquote:Op woensdag 26 mei 2010 14:53 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Stel je komt op 18B aan, dan is het simpel. Je volgt de menigte niet, maar je gaat meteen naar 19B, haalt daar veel mensen in, gaat dan snel met de trap naar boven en als je handig bent sta in binnen 5 minuten ondanks de drukte waar je wezen moet
klopt, maar het was bij wijze van sprekenquote:Op woensdag 26 mei 2010 15:03 schreef dennistd het volgende:
[..]
Ja, maar die achteruitlopende bejaarde met rollator haalt geen mensen in en gaat al helemaal niet met de trap naar boven
Heel toevallig staat daar officieel ook 5 minuten voor. Het is de overstaptijd trein<->bus die overdreven lang is.quote:Op woensdag 26 mei 2010 15:31 schreef greavy het volgende:
Zelf mijn oma die met 2 krukken loopt, en echt niet snel kan lopen,(bijna) geen trappen kan lopen, redt het nog om vanaf sp 12b via de lift in nog geen 5 minuten op sp 1 (trein ri. Baarn) te komen![]()
Die !quote:Op woensdag 26 mei 2010 15:31 schreef greavy het volgende:
Welke
Zekurrrrr weten. Was voor mij de eerste en vooralsnog enige keer dat ik met een NVBS-treinexcursie ben meegeweest. Vond het wel aardig alleen blijf ik het jammer vinden wat voor soort mensen er vaak meegaan op dat soort excursies. Vooral het wegschreeuwen bij fotostops, ik kon daar alleen maar om lachen.quote:Op woensdag 26 mei 2010 11:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hee zat jij daar ook in? Dat we met die Plan U de zinkfabriek in gereden zijnVet was dat
Heb geen foto's van treinen op de vliegbasis, maar ik heb wel deze foto. Ik heb m gemaakt tijdens een open dag van de luchtmacht, de eerste en enige keer dat ik zo'n evenement heb bezocht.quote:Op woensdag 26 mei 2010 10:06 schreef Socios het volgende:
Ik zocht nog naar foto´s van de treinen naar Stiens die reden over Vliegbasis Leeuwarden. Kan ze niet vinden helaas.
Nou, ik mag hopen dat het er zo vroeger niet bij lagquote:Op woensdag 26 mei 2010 16:00 schreef busfoto.nl het volgende:
Het gehele tracé tussen Leeuwarden en Stiens is opgeruimd, maar op het terrein van de vliegbasis ligt het spoor er nog gewoon zoals vroeger
Het gaat over de ICE he, niet over een goederentreinquote:Op woensdag 26 mei 2010 14:35 schreef Ascendancy het volgende:
en meer industrie(philips bijvoorbeeld).
Dat is wel een beetje gęnant ja. Erger vind ik nog het soort sociopathen dat meegaat op zulke excursiesquote:Op woensdag 26 mei 2010 15:56 schreef busfoto.nl het volgende:
Zekurrrrr weten. Was voor mij de eerste en vooralsnog enige keer dat ik met een NVBS-treinexcursie ben meegeweest. Vond het wel aardig alleen blijf ik het jammer vinden wat voor soort mensen er vaak meegaan op dat soort excursies. Vooral het wegschreeuwen bij fotostops, ik kon daar alleen maar om lachen.
Ik zou zeggen, speel met 9292ov.nl, wees de meute te slim af.quote:Op woensdag 26 mei 2010 14:47 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Niet zeggenIk probeer het nog even te vergeten...
is niet waar. Bij het FEC is het spoor deels overgroeid en in de stad liggen hier en daar nog stukjes. Daarnaast ligt er richting Jelsum nog spoor.quote:Op woensdag 26 mei 2010 16:00 schreef busfoto.nl het volgende:
Het gehele tracé tussen Leeuwarden en Stiens is opgeruimd
O, dan had ik het verkeerd. Kom daar niet elke dag, tis een pokke-eind rijden dat Leeuwarden!quote:Op woensdag 26 mei 2010 16:13 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
is niet waar. Bij het FEC is het spoor deels overgroeid en in de stad liggen hier en daar nog stukjes. Daarnaast ligt er richting Jelsum nog spoor.
De internetverbinding van Fles heeft de snelheid van een slak, vandaarquote:Op woensdag 26 mei 2010 18:03 schreef busfoto.nl het volgende:
Hier worden de foto's automatisch resized. Gebeurt dat niet bij elke browser?
En waar denk jij dat bijvoorbeeld de TGV voor gebruikt wordt? Echt niet alleen voor dagjesmensen.quote:Op woensdag 26 mei 2010 16:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Het gaat over de ICE he, niet over een goederentrein
Ja, nadat hij eerst voor Jan Lul de hele 5 MB foto heeft ingeladenquote:Op woensdag 26 mei 2010 18:03 schreef busfoto.nl het volgende:
Hier worden de foto's automatisch resized. Gebeurt dat niet bij elke browser?
Nee voor staalrollen, nou goed?quote:Op woensdag 26 mei 2010 18:13 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
En waar denk jij dat bijvoorbeeld de TGV voor gebruikt wordt? Echt niet alleen voor dagjesmensen.
Ga je nog serieus reageren of probeer je je eerdere domme opmerking te verbergen door nu te trollen?quote:
Weet ikquote:Op woensdag 26 mei 2010 18:17 schreef Dr_Flash het volgende:
@PSM met mijn internetverbinding is niks mis, 100 mbps full-duplex.
Domme opmerking? Eindhoven mag dan meer inwoners hebben dan Arnhem (al zal het niet veel schelen) en eventueel zelfs meer in- en uitstappers dan Arnhem, al zal ook dat niet veel schelen. Arnhem heeft gewoon als knooppunt een functie voor een veel groter gebied dan Eindhoven.quote:Op woensdag 26 mei 2010 18:21 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Ga je nog serieus reageren of probeer je je eerdere domme opmerking te verbergen door nu te trollen?
Hier word ik op voorhand een beetje bang vanquote:
afbraak van onnodige sporen is niet handig, want die heeft Leeuwarden nauwelijks meerquote:Op woensdag 26 mei 2010 19:32 schreef greavy het volgende:
Jup.
Zal gaan om werkzaamheden zoals:
-Wissels vervangen door onderhoudsarme wissels
-Houten liggers vervangen door betonnen
-Waarschijnlijk zal er ook het een en ander aan het electische gedeelte vervangen worden
-afbraak onnodige sporen (zijn de laatste tijd érg goed in)
-Ballastvernieuwing
-versleten spoor vervangen en/of slijpen
-Beveilingsverbeteringen
-Spoor weer opnieuw instoppen
-evt. ook de perrons weer afvlakken/uitlijnen.
Ik had een tijdje geleden gelezen dat Leeuwarden 'snellere' wissels krijgt, en verbetering van infrastructuur richting Sneek, Harlingen, Groningen, en vanuit Groningen richting Nieuweschans en Roodeschool.
Klik hier voor meer informatie over dit project
Dit gaat over de V250's... voor zover mij bekend werkt zijn vader voor NS Hispeed.quote:Rickiiej op OpeensHadIkHet:
In Nederland is, dat ik van m'n pa heb begrepen, alleen de pantograaf en de ATB goedgekeurd. In België nog niks, daar zitten ze nog steeds met de Profiel Vrije Ruimte problematiek. Bij een storing zou de treeplank uitschuiven die vervolgens buiten profiel is.
Ze hebben Lwsks al goeddeels opgebroken en het noordelijk deel van het emplacement al eens aangepakt. Ik gok er nu op dat de hoofdsporen aan de beurt zijn.quote:Op woensdag 26 mei 2010 20:21 schreef greavy het volgende:
Oja, die sporen zijn al opgebroken. Daar heb je helemaal gelijk in. Alhoewel er best wat sporen/wissels op het emplacement liggen
Nu hebben ze alles in één keer, want anders krijg je meerdere buitendienst stellingen, wat ook niet logisch is.
Zal mij benieuwen hoe snel het er gaat, en met hoeveel materieel ze ter plaatse zijn
Zijn we lekker mee dan. Heb je al bericht wanneer je de sleutel van de fabriek kunt gaan halen?quote:Op woensdag 26 mei 2010 20:23 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dit gaat over de V250's... voor zover mij bekend werkt zijn vader voor NS Hispeed.
Ik meen dat het hele CIS wordt vervangen door EBP. En spoortje 19 wordt doorgetrokken, wissel eruit, S-borden weg en van 19a naar 19b totaal gecontroleerd spoor. Zijn we ook van die Engelsman 979 af, die al maanden loopt te etteren met niet willen omlopen enzo.quote:Op woensdag 26 mei 2010 19:36 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hier word ik op voorhand een beetje bang van
spoor 19 doortrekken is wel handig. Zo heb je een extra doorgaand spoor en kan een trein vanuit Heerenveen tegelijkertijd binnenkomen, terwijl er een andere in die richting vertrekt en er een Arrivatrein op hetzelfde moment richting Sneek of Harlingen gaat.quote:Op woensdag 26 mei 2010 20:33 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ik meen dat het hele CIS wordt vervangen door EBP. En spoortje 19 wordt doorgetrokken, wissel eruit, S-borden weg en van 19a naar 19b totaal gecontroleerd spoor. Zijn we ook van die Engelsman 979 af, die al maanden loopt te etteren met niet willen omlopen enzo.
lijkt me niet, maar je hebt nu wel meer uitwijkmogelijkheden.quote:Op woensdag 26 mei 2010 20:58 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik ken het emplacement Leeuwarden niet ook maar bij benadering uit mijn hoofd hoor, maar begrijp ik dat er een soort van ontvlechting gepland is?
Op zich kon dat al, vanwege de twee sets wissels tussen 23/24 en 3/4. Maar voor rangeren is het erg fijn, zeker vanaf de werkplaats.quote:Op woensdag 26 mei 2010 20:51 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
spoor 19 doortrekken is wel handig. Zo heb je een extra doorgaand spoor en kan een trein vanuit Heerenveen tegelijkertijd binnenkomen, terwijl er een andere in die richting vertrekt en er een Arrivatrein op hetzelfde moment richting Sneek of Harlingen gaat.
Die loc 25000 ernaast is in 1953-55 voor het eerst op de baan verschenen. Je moet het relatief zien hequote:Op woensdag 26 mei 2010 21:41 schreef Hr-Flip het volgende:
uhmmm trainfreak, die TGV op je eerste foto staat, is toch al van 1982 dus zo nieuw is die niet
mja, je moet hoe dan ook alle sporen oversteken als je vanuit de werkplaats naar het Arrivadeel van het emplacement wilt, dus echt een groot voordeel is het niet lijkt me.quote:Op woensdag 26 mei 2010 21:35 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Op zich kon dat al, vanwege de twee sets wissels tussen 23/24 en 3/4. Maar voor rangeren is het erg fijn, zeker vanaf de werkplaats.
Wel geinig om te zien dat mensen dit ontwerp uit de jaren '70 nog steeds modern vinden (het eerste treinstel met deze kop (in andere kleuren) werd in '78 geleverd).quote:Op woensdag 26 mei 2010 21:47 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Die loc 25000 ernaast is in 1953-55 voor het eerst op de baan verschenen. Je moet het relatief zien he
Niks nieuws toch? Een Koploper kennen we ook al sinds 1977.quote:Op woensdag 26 mei 2010 22:04 schreef busfoto.nl het volgende:
[..]
Wel geinig om te zien dat mensen dit ontwerp uit de jaren '70 nog steeds modern vinden (het eerste treinstel met deze kop (in andere kleuren) werd in '78 geleverd).
Is dat ding over Bentheim gekomen dan, of is deze foto tijdens de heraanleg gemaakt toen ze sporen in Enschede nog doorverbonden waren?quote:Op woensdag 26 mei 2010 21:25 schreef Hr-Flip het volgende:
[ afbeelding ]
Stel van Syntus en van de PEG op het opstelterrein van Hengelo
Waarom heb je je nog niet hier gemeldquote:Op woensdag 26 mei 2010 18:16 schreef James1988 het volgende:
Als ik op mijn telefoon kijk, worden de foto's met de mobiele layout ook niet geresized. De browser schaalt de pagina echter wel, waardoor de teksten zo groot zijn als de ruggengraat van de PvdA. (HTC Desire-gebruiker hier).
Spoor 35 is correct en tevens juist. Het spoor ligt aan de zuidzijde naast spoor 1. Als je alle sporen van Nijmegen optelt dan zijn het er idd ooit wel richting de 35 geweest.quote:Op woensdag 26 mei 2010 22:29 schreef Crientj het volgende:
LOL. Volgens mij is iemand mij aan het wijsmaken dat nijmegen 35 sporen heeft?
Tenminste, die wees dat ActueleVertrektijden een foutje gaf, met een trein dat normaal naar Cuijk vertrekt vanaf spoor 35?
Wtfquote:Op woensdag 26 mei 2010 22:32 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Spoor 35 is correct en tevens juist. Het spoor ligt aan de zuidzijde naast spoor 1. Als je alle sporen van Nijmegen optelt dan zijn het er idd ooit wel richting de 35 geweest.
Er zijn ook onooglijk kleine stationnetjes in Duitsland die aleen maar Gleis 201 t/m Gleis 204 hebben. Het is maar een nominaal onderscheid, niet eens ordinaal, laat staan rationeelquote:Op woensdag 26 mei 2010 22:32 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Spoor 35 is correct en tevens juist. Het spoor ligt aan de zuidzijde naast spoor 1. Als je alle sporen van Nijmegen optelt dan zijn het er idd ooit wel richting de 35 geweest.
Wie wil er nou ook naar Alkmaar vanuit Leeuwarden of Groningen? Natuurlijk zitten die bussen niet vol. Een trein zal het iets beter maken, maar veel niet. Je zei eerder dat Groningen-Alkmaar met de bus net wat sneller is. Voor Groningen-Amsterdam (of een andere randstad-stad) geldt dat helemaal niet, maar is de auto wel superieur vanwege de A7 en de A6. Een HSL Noord over de afsluitdijk via de Wieringermeerpolder, Hoorn en de Purmer naar Amsterdam, dáár hebben ze in het Noorden wat aan. Als je via Alkmaar gaat heb je alsnog een onhandige omweg en daarna een slome IC door de Zaanstad (die de afgelopen jaren iets van 8 minuten langzamer is geworden) naar A'dam.quote:Op woensdag 26 mei 2010 12:08 schreef Peterselieman het volgende:
Het komt er toch niet van. Het reizigerspotentieel is te gering. Behalve in de spitsuren en op zondagavond zitten er niet echt veel mensen in de Qliner tussen Leeuwarden en Alkmaar.
En ik zeg dat die in 1964-1976 gebouwd zijn!quote:Op woensdag 26 mei 2010 21:47 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Die loc 25000 ernaast is in 1953-55 voor het eerst op de baan verschenen. Je moet het relatief zien he
Dat maakt het nog steeds niet logisch om een spoor dat naast spoor 1 ligt zo'n hoog nummer te geven. Eigenlijk zou het spoor 0 moeten zijn.quote:Op woensdag 26 mei 2010 22:32 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Als je alle sporen van Nijmegen optelt dan zijn het er idd ooit wel richting de 35 geweest.
Die TGV ziet er moderner uit dan het 'oude krot' ernaast.quote:Op donderdag 27 mei 2010 10:01 schreef Dr_Flash het volgende:
Je zegt maar een eind raakIk zal nogeens voor je opkomen
Hoe kan hij überhaupt zo'n foto maken? precies tussen de sporen in?quote:Op woensdag 26 mei 2010 22:17 schreef dennistd het volgende:
[..]
Is dat ding over Bentheim gekomen dan, of is deze foto tijdens de heraanleg gemaakt toen ze sporen in Enschede nog doorverbonden waren?
Als ik me niet vergis heeft hij bij NedTrain gewerktquote:Op donderdag 27 mei 2010 10:47 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Hoe kan hij überhaupt zo'n foto maken? precies tussen de sporen in?
Ja. Maar die nummering lijkt onlogisch. Vroeger heeft er volgens mij wel een spoor 1 gelegen.quote:Op donderdag 27 mei 2010 11:24 schreef James1988 het volgende:
In Breda hebben we ook zoiets... het eerste spoor is spoor 2 en die is alleen van buitenaf te bereiken, niet via de stationshal...
quote:Op donderdag 27 mei 2010 12:10 schreef greavy het volgende:
Deventer heeft ook een spoor 2 welke niet via de stationshal bereikbaar is.
Maar wel mét OV-chip incheckpaaltjes.quote:Op donderdag 27 mei 2010 11:24 schreef James1988 het volgende:
In Breda hebben we ook zoiets... het eerste spoor is spoor 2 en die is alleen van buitenaf te bereiken, niet via de stationshal...
En dat is correctquote:Op donderdag 27 mei 2010 10:59 schreef dennistd het volgende:
[..]
Als ik me niet vergis heeft hij bij NedTrain gewerkt
Soms stoppen er treinen op spoor 2. Toen met een tijd geleden bezig was met het aanleggen van een tunnel vertrok de sneltrein naar Amsterdam bijvoorbeeld van dat spoor.quote:Op donderdag 27 mei 2010 12:16 schreef Fixers het volgende:
[..]
Maar wel mét OV-chip incheckpaaltjes.
Ik zie een vertraging van +4 en een van +7. Dat hoeft natuurlijk niet gelijk een calamiteit te zijn. Is het niet deels enkelspoor? Dan heb je met één defecte trein natuurlijk al snel een domino-effect.quote:Op donderdag 27 mei 2010 15:19 schreef greavy het volgende:
Er lijkt wel weer een storing aan te komen tussen Arnhem en Winterswijk: Meerdere (oplopende) vertragingen, en uitvallende treinen. En natuurlijk het bekende traject.
Rond half 1 vanmiddag was dit ook al het geval![]()
NS & ProRail zwijgen echter in alle talen.
Ik kan je inderdaad vertellen dat het iemand gelukt was....helaas....treinverkeer lag plat door mijn oomquote:Op maandag 24 mei 2010 23:35 schreef greavy het volgende:
[..]
Bij Gilze-Rijnen is het iemand wél gelukt![]()
Treinverkeer ligt daar nu plat..
Prognose is 23:30, en op dit moment vallen de treintjes nog lekker uit..
Of voor de nabestaanden.....quote:Op dinsdag 25 mei 2010 09:29 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Precies... En een beetje medeleven mag ook wel, al is het maar voor de machinist...
Ik bedoel er ook niet mee te zeggen dat het een storing is, maar zeker een verstoring. Defecte trein of dergelijke.Want er valt de hele tijd een trein uit, en die daarop keert ook.quote:Op donderdag 27 mei 2010 15:40 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ik zie een vertraging van +4 en een van +7. Dat hoeft natuurlijk niet gelijk een calamiteit te zijn. Is het niet deels enkelspoor? Dan heb je met één defecte trein natuurlijk al snel een domino-effect.
Owquote:Op donderdag 27 mei 2010 15:53 schreef ivetje het volgende:
Ik kan je inderdaad vertellen dat het iemand gelukt was....helaas....treinverkeer lag plat door mijn oomGeen idee waarom....maar ik vind het vreselijk dat ie het heeft gedaan. Morgen begrafenis.....
Beetje dom dat iemand nog steeds denkt dat dat wat uitmaaktquote:Op donderdag 27 mei 2010 16:07 schreef busfoto.nl het volgende:
Zeer vervelend voor jou en de andere nabestaanden.
Er wordt nooit bericht over zelfmoord(pogingen) in de krant, dit om andere mensen niet op verkeerde ideeen te brengen.
Hmm...zo had ik het nog niet bekeken eigenlijk. Klinkt wel logisch, maar het helpt volgens mij niet echt nee...quote:Op donderdag 27 mei 2010 16:07 schreef busfoto.nl het volgende:
Zeer vervelend voor jou en de andere nabestaanden.
Er wordt nooit bericht over zelfmoord(pogingen) in de krant, dit om andere mensen niet op verkeerde ideeen te brengen.
Het blijft ongeveer gelijk, maar sinds 2004 zit er wél een stijgende lijn in met suīcidale acties op het spoor.quote:Het aantal suīcides op het spoor in 2007 bedroeg 193. De doelstelling (permanente verbetering)
met betrekking tot suīcides wordt nog niet gehaald. Het gaat hierbij om een
aandeel van slechts 13% van het totaal aantal suīcides in Nederland in 2007.
Het aantal suīcides op het spoor is gedurende de hele periode 1998 – 2007 ongeveer
constant. Het vijfjaargemiddelde ligt ongeveer op het niveau van 180 doden per jaa
quote:Op donderdag 27 mei 2010 15:59 schreef ivetje het volgende:
Dank je. Het is gewoon zo lastig om te verwerken als iemand zo uit het leven stapt. En het is ook vreselijk voor de machinist en alle hulpverleners enzo. En iemand heeft het zien gebeuren ook nog. Ik snap gewoon niet dat je dat doet en dat maakt het extra lastig om te verwerken. En de reden zal altijd wel gheim blijven...hij is zomaar weggegaan zonder iets achter te laten
Dat is dus de X 73900, bijgenaamd Baleines bleues of Cocombre.quote:Op woensdag 26 mei 2010 21:34 schreef trainfreak het volgende:
Een tamelijk nieuw stelletje, de bijnaam is dildo, misschien weet iemand de 'echte' naam?:
[ afbeelding ]
Ik wens je ook veel sterkte, ivetje.quote:Op donderdag 27 mei 2010 16:27 schreef greavy het volgende:
Ten eerste veel sterkte!
Het helpt zeker niet, dat de pers er niks aan besteed.
Uit de 'Veiligheidsbalans 2008'(Laatst uitgegeven versie) van Inspectie van Verkeer en Waterstaat (IVW) (PDF) weergeeft een stijging van suīcidale acties op het spoor.
Een quote hieruit:
[..]
Het blijft ongeveer gelijk, maar sinds 2004 zit er wél een stijgende lijn in met suīcidale acties op het spoor.
Als je de verhalen nu al hoort, zal dit de komende jaren alleen maar toenemen. Per maand zijn er meer dan 10 suīcidale acties langs het spoor, gemiddeld bekeken.
Je kunt toch zelf wel bedenken dat de slagingskans bij deze methode wel wat hoger ligt dan 2 %, toch?quote:Op donderdag 27 mei 2010 18:34 schreef Ascendancy het volgende:
Ik vraag mij af. 2% van alle zelfmoorden slaagt, volgens wikipedia.
Zijn er dan ook in 2007 bijna tienduizend pogende springers geweest?
In Leeuwarden ligt perron 8 naast 5b. Wel logisch, omdat de eerdere perrons spoor 51 t/m 55 waren. 56 en 57 liggen er naast en het eerste spoor dat dan over is, is 58. Dat is nu een klein kopspoortje waarvandaan max 6 bakken GTW voor de sneltrein naar Groningen kunnen vertrekken.quote:Op donderdag 27 mei 2010 10:06 schreef greavy het volgende:
Dat is niet alleen in Nijmegen. Zo kent Dordrecht ook spoor 15 & 20 (perronsporen), en ligt ook naast spoor 1, waarbij vanaf 15 Arriva vertrekt, en 20 zelden gebruikt wordt. Meestal een trein wegrangeren.
Zwolle heeft ook hetzelfde. Spoor 14, 15 en 16. Vanaf 14 vertrekt de stoptrein naar Groningen 1x/u, vanaf 15 de trein naar Emmen, en 16 durf ik niet te zeggen.
Dan heb je nog spoor 12, waar de trein naar Kampen vertrekt. Ook dit ligt naast spoor 1. En het zijn steeds kopspoortjes
En ik verwacht dat er nog wel een paar stations zijn, die dit hebben.
Naja ik vraag mij dat dan af.quote:Op donderdag 27 mei 2010 18:56 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Je kunt toch zelf wel bedenken dat de slagingskans bij deze methode wel wat hoger ligt dan 2 %, toch?
Gecondoleerd met het verlies en heel veel sterkte met de verwerking.quote:Op donderdag 27 mei 2010 15:53 schreef ivetje het volgende:
[..]
Ik kan je inderdaad vertellen dat het iemand gelukt was....helaas....treinverkeer lag plat door mijn oomGeen idee waarom....maar ik vind het vreselijk dat ie het heeft gedaan. Morgen begrafenis.....
Zocht eigenlijk meer informatie, maar kwam op dit topic uit via google. Er heeft ook niets in de krant gestaan ofzo
Wat verwachtte je dan anders?quote:Op donderdag 27 mei 2010 19:56 schreef Peterselieman het volgende:
Vandaag ff naar Noord-Holland geweest. Terugreis alleen maar schommelboten getroffen
Noord-Holland is toch richting Den Helderquote:Op donderdag 27 mei 2010 20:44 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Vanaf Amersfoort naar Groningen koplopers
Klopt, maar dat weet je dat ze daar in de IC's zitten. Maar tegenwoordig draait er ook een extra setje schommelboten mee in de Noord-Oost. Dat is een stuk minder.quote:Op donderdag 27 mei 2010 20:45 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Noord-Holland is toch richting Den Helder
Was toch ooit een setje Schaukelboote met extra 1e klas voor een ambtenarentrein ook? Naast de 4444/4231?quote:Op donderdag 27 mei 2010 20:48 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Klopt, maar dat weet je dat ze daar in de IC's zitten. Maar tegenwoordig draait er ook een extra setje schommelboten mee in de Noord-Oost. Dat is een stuk minder.
Ik meende dat dit de 8498 en 8499 waren die tussen Arnhem en Den Haag pendelden. Dit was uiteraard allemaal voor de verlenging die al het bestaande VIRM (serie 8200 en 8400) ondergaan heeft.quote:Op donderdag 27 mei 2010 20:52 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Was toch ooit een setje Schaukelboote met extra 1e klas voor een ambtenarentrein ook? Naast de 4444/4231?
Daar is toch helemaal geen VIRM nodig.quote:Op donderdag 27 mei 2010 20:48 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Klopt, maar dat weet je dat ze daar in de IC's zitten. Maar tegenwoordig draait er ook een extra setje schommelboten mee in de Noord-Oost. Dat is een stuk minder.
door het verVIRMmen van twee drukke treinen in de NO sparen ze een machinist 's ochtends op Zwolle - Utrecht en 's middags op Utrecht - Zwolle uit, omdat ze zo een voortrein opgeheven hebben.quote:Op donderdag 27 mei 2010 20:56 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Daar is toch helemaal geen VIRM nodig.
En lijkt me lastig met al die koffers altijd in die trein.
Ik hou het al zeker een half jaar niet meer bij, iedere werkdag Utrecht-Amsterdam Amstel v.v. = schommelboot heen, schommelboot terug, maar gelukkig steeds maar 20 minuutjes! Als er nou een beetje variatie was, okee, maar dit ga ik echt niet bijhouden ofzo. Hoe vaak ik een conducteur tegenkom ook niet, gemiddeld iets van 0,75 keer per week schat ik zo.quote:Op donderdag 27 mei 2010 20:51 schreef KapiteinT het volgende:
Ik houd sinds de 12e van deze maand bij in welke treinen ik zit. Inmiddels al 1081km gemaakt en vandaag pas voor het eerst in een trein gezeten waar ik al een keer eerder in heb gezeten.
Dagelijks Schiphol - Utrecht is ook een flinke overdosis aan VIRM's. Ik verwacht dan ook niet dat ik het jaren ga volhouden om het bij te houden, maar vind het nu wel even leuk om te kijken wanneer ik in welke trein zit en waar ik deze dan later weer tegen kom.quote:Op donderdag 27 mei 2010 22:10 schreef ReisT het volgende:
[..]
Ik hou het al zeker een half jaar niet meer bij, iedere werkdag Utrecht-Amsterdam Amstel v.v. = schommelboot heen, schommelboot terug, maar gelukkig steeds maar 20 minuutjes! Als er nou een beetje variatie was, okee, maar dit ga ik echt niet bijhouden ofzo. Hoe vaak ik een conducteur tegenkom ook niet, gemiddeld iets van 0,75 keer per week schat ik zo.
Ja vind ik ook, alhoewel er eigenlijk niet heel veel anders is, behalve een iets ander interieur. Ik vind de VIRMs met 'stoffen' stoelen ook wel oké. Alleen de plastic stoelen zijn echt 3 keer niks.quote:Op donderdag 27 mei 2010 22:12 schreef Ascendancy het volgende:
Laatste generatie VIRM's zijn gelukkig een stuk beter. En die rijden verassend vaak op de Oude Lijn.
Had VIRM 1 niet dat irritante doedelzakgeluid?quote:Op donderdag 27 mei 2010 22:25 schreef dennistd het volgende:
Ik vind juist de VIRM 2/3 (roze bekleding) ontzettend kut zitten... Geef mij maar VIRM 4 of VIRM 1
Ligt eraan waar je zit.quote:Op donderdag 27 mei 2010 22:28 schreef dennistd het volgende:
Die heeft daar wel het meeste last van ja, maar ik vind niet dat je er last van hebt
Die VIRM 1 en 4 stoelen zitten inderdaad wel fijn ja, vind alleen dat rare 'plastic' materiaal van die VIRM 1 stoelen niet fijn, krijg er altijd het idee van dat die hartstikke smerig zijn.quote:Op donderdag 27 mei 2010 22:25 schreef dennistd het volgende:
Ik vind juist de VIRM 2/3 (roze bekleding) ontzettend kut zitten... Geef mij maar VIRM 4 of VIRM 1
Die blauwe en roze stoelen lijken totaal niet op elkaar.quote:Op donderdag 27 mei 2010 22:55 schreef ReisT het volgende:
Ik vind het knap altijd dat iedereen zoveel verschil ontdekt tussen VIRM-stoelen, ik vind het allemaal vergelijkbaar eigenlijk. Zolang je niet in de kopbakken zit (=geluidsoverlast) is het niet zo veel verschil allemaal.
En de beste ztiplaatsen (in materieel waar ik helaas niet vaak mee reis) blijven altijd nog die oranje banken in ICM/ICR. Waarvan het aantal helaas in hoog tempo afneemt...
VIRM-2 en 3 hebben dat ook en bij VIRM-1 loop ik altijd even door tot de bakken die er later zijn bijgekomen, dat zijn stoffen stoelen die ook in coach-opstelling staan. Alle VIRMs hebben dus eigenlijk coach-opstelling.quote:Op donderdag 27 mei 2010 23:11 schreef James1988 het volgende:
Wat ik een enorm pluspunt vind aan VIRM-4 is dat er onderin overal een coach-opstelling is. Dit vind ik zo veel fijner zitten... want dan heb ik meer beenruimte.
Dat vind ik dan weer opmerkelijk. Dat je in coach meer beenruimte vindt dan in Vis-a-vis. Ligt er ook aan waarmee je mag knietje-vrijen aan de overkant natuurlijkquote:Op donderdag 27 mei 2010 23:11 schreef James1988 het volgende:
Wat ik een enorm pluspunt vind aan VIRM-4 is dat er onderin overal een coach-opstelling is. Dit vind ik zo veel fijner zitten... want dan heb ik meer beenruimte.
Amersfoort?quote:Op donderdag 27 mei 2010 23:28 schreef KapiteinT het volgende:
Klein quiz-vraagje tussen alle VIRMs door. Op welk station heeft deze vertrekstaat gehangen?
[ afbeelding ]
Jup. En een bronvermelding zou handig zijn Dennisquote:Op donderdag 27 mei 2010 23:35 schreef dennistd het volgende:
Plan T mogelijk in september terzijde
Vanaf het wijzigingsblad van september staan er geen diensten voor Plan T meer gepland. De stellen gaan dan mogelijk terzijde.
Dit is uiteraard wel afhankelijk van de instroom van SLT. Bij een normale instroomhoeveelheid zou het dus per september over en uit zijn voor de oudste Nederlandse treinstellen.
Laten we niet doen alsof er iets vreselijk bijzonders aan de hand is. 46 jaar is lang, maar niet overdreven. En dan nog wordt Plan T allicht overleefd door Plan V.quote:Op donderdag 27 mei 2010 23:35 schreef dennistd het volgende:
Plan T mogelijk in september terzijde
Vanaf het wijzigingsblad van september staan er geen diensten voor Plan T meer gepland. De stellen gaan dan mogelijk terzijde.
Dit is uiteraard wel afhankelijk van de instroom van SLT. Bij een normale instroomhoeveelheid zou het dus per september over en uit zijn voor de oudste Nederlandse treinstellen.
Jaaaaa!quote:
Wacht nou eerst maar eens rustig af, voorlopig zit er nog zat van die handel in de sprinters Breukelen - Rhenen en de InterCityquote:Op donderdag 27 mei 2010 23:43 schreef greavy het volgende:
Zoals verwacht, zou Plan T einde van dit jaar al niet halen.
Opzich vind ik het jammer, want zijn mooie treintjes om te zien![]()
Maarja, Het hele Mat'64 gebeuren is per 13 juni al uit de 5100 (Stoptrein )Roosendaal -) Dordrecht - Den Haag CS) en de 6000 (Stoptrein Utrecht - Tiel) en de 13600 (Stoptrein Utrecht - Breda).
De 5100 gaat SLT overheersen met af en toe eens mDDM, en de 6000 en 13600 SGMm, mDDM en DD-AR
Ik wou zeggen, mijn laatste gok was Nieuw Vennep geweest, het MOEST daar zijn ergensquote:Op donderdag 27 mei 2010 23:44 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Jaaaaa!![]()
Er staat:
Schiphol,
Amsterdam / Duivendrecht, Hilversum
Oftewel: alle treinen op dit bord gaan naar Schiphol, waarna sommige doorrijden naar Amsterdam Centraal en andere naar Hilversum. Op Hoofddorp hangt een soortgelijk bord, maar daar staan ook treinen naar Lelystad op.
Dit bord heeft in 2005 op Leiden Centraal gehangen en staat nu inmiddels alweer een jaartje bij mij.
Breukelen - Rhenen is logisch dat daar nog geen SLT rijdt, want het heeft daar problemen met zijn treeplanken, tussen Utrecht en Rhenen.quote:Op donderdag 27 mei 2010 23:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wacht nou eerst maar eens rustig af, voorlopig zit er nog zat van die handel in de sprinters Breukelen - Rhenen en de InterCityUtrecht - Almere Oostvaarders. De Duitsers hebben er een spreekwoord voor
klopt ja, al was Mat64 daar al sinds 2006 weg ten faveure van SGMm, maar okeequote:Op donderdag 27 mei 2010 23:47 schreef greavy het volgende:
Tussen Utrecht en Baarn zit er tegenwoordig wel SLT
In 2009 en 2010 heb ik toch regelmatig Mat'64 meegemaakt.quote:Op donderdag 27 mei 2010 23:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
klopt ja, al was Mat64 daar al sinds 2006 weg ten faveure van SGMm, maar okee
Ik ook wel eigenlijkquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |