Ja. Maar die nummering lijkt onlogisch. Vroeger heeft er volgens mij wel een spoor 1 gelegen.quote:Op donderdag 27 mei 2010 11:24 schreef James1988 het volgende:
In Breda hebben we ook zoiets... het eerste spoor is spoor 2 en die is alleen van buitenaf te bereiken, niet via de stationshal...
quote:Op donderdag 27 mei 2010 12:10 schreef greavy het volgende:
Deventer heeft ook een spoor 2 welke niet via de stationshal bereikbaar is.
Maar wel mét OV-chip incheckpaaltjes.quote:Op donderdag 27 mei 2010 11:24 schreef James1988 het volgende:
In Breda hebben we ook zoiets... het eerste spoor is spoor 2 en die is alleen van buitenaf te bereiken, niet via de stationshal...
En dat is correctquote:Op donderdag 27 mei 2010 10:59 schreef dennistd het volgende:
[..]
Als ik me niet vergis heeft hij bij NedTrain gewerkt
Soms stoppen er treinen op spoor 2. Toen met een tijd geleden bezig was met het aanleggen van een tunnel vertrok de sneltrein naar Amsterdam bijvoorbeeld van dat spoor.quote:Op donderdag 27 mei 2010 12:16 schreef Fixers het volgende:
[..]
Maar wel mét OV-chip incheckpaaltjes.
Ik zie een vertraging van +4 en een van +7. Dat hoeft natuurlijk niet gelijk een calamiteit te zijn. Is het niet deels enkelspoor? Dan heb je met één defecte trein natuurlijk al snel een domino-effect.quote:Op donderdag 27 mei 2010 15:19 schreef greavy het volgende:
Er lijkt wel weer een storing aan te komen tussen Arnhem en Winterswijk: Meerdere (oplopende) vertragingen, en uitvallende treinen. En natuurlijk het bekende traject.
Rond half 1 vanmiddag was dit ook al het geval![]()
NS & ProRail zwijgen echter in alle talen.
Ik kan je inderdaad vertellen dat het iemand gelukt was....helaas....treinverkeer lag plat door mijn oomquote:Op maandag 24 mei 2010 23:35 schreef greavy het volgende:
[..]
Bij Gilze-Rijnen is het iemand wél gelukt![]()
Treinverkeer ligt daar nu plat..
Prognose is 23:30, en op dit moment vallen de treintjes nog lekker uit..
Of voor de nabestaanden.....quote:Op dinsdag 25 mei 2010 09:29 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Precies... En een beetje medeleven mag ook wel, al is het maar voor de machinist...
Ik bedoel er ook niet mee te zeggen dat het een storing is, maar zeker een verstoring. Defecte trein of dergelijke.Want er valt de hele tijd een trein uit, en die daarop keert ook.quote:Op donderdag 27 mei 2010 15:40 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ik zie een vertraging van +4 en een van +7. Dat hoeft natuurlijk niet gelijk een calamiteit te zijn. Is het niet deels enkelspoor? Dan heb je met één defecte trein natuurlijk al snel een domino-effect.
Owquote:Op donderdag 27 mei 2010 15:53 schreef ivetje het volgende:
Ik kan je inderdaad vertellen dat het iemand gelukt was....helaas....treinverkeer lag plat door mijn oomGeen idee waarom....maar ik vind het vreselijk dat ie het heeft gedaan. Morgen begrafenis.....
Beetje dom dat iemand nog steeds denkt dat dat wat uitmaaktquote:Op donderdag 27 mei 2010 16:07 schreef busfoto.nl het volgende:
Zeer vervelend voor jou en de andere nabestaanden.
Er wordt nooit bericht over zelfmoord(pogingen) in de krant, dit om andere mensen niet op verkeerde ideeen te brengen.
Hmm...zo had ik het nog niet bekeken eigenlijk. Klinkt wel logisch, maar het helpt volgens mij niet echt nee...quote:Op donderdag 27 mei 2010 16:07 schreef busfoto.nl het volgende:
Zeer vervelend voor jou en de andere nabestaanden.
Er wordt nooit bericht over zelfmoord(pogingen) in de krant, dit om andere mensen niet op verkeerde ideeen te brengen.
Het blijft ongeveer gelijk, maar sinds 2004 zit er wél een stijgende lijn in met suïcidale acties op het spoor.quote:Het aantal suïcides op het spoor in 2007 bedroeg 193. De doelstelling (permanente verbetering)
met betrekking tot suïcides wordt nog niet gehaald. Het gaat hierbij om een
aandeel van slechts 13% van het totaal aantal suïcides in Nederland in 2007.
Het aantal suïcides op het spoor is gedurende de hele periode 1998 – 2007 ongeveer
constant. Het vijfjaargemiddelde ligt ongeveer op het niveau van 180 doden per jaa
quote:Op donderdag 27 mei 2010 15:59 schreef ivetje het volgende:
Dank je. Het is gewoon zo lastig om te verwerken als iemand zo uit het leven stapt. En het is ook vreselijk voor de machinist en alle hulpverleners enzo. En iemand heeft het zien gebeuren ook nog. Ik snap gewoon niet dat je dat doet en dat maakt het extra lastig om te verwerken. En de reden zal altijd wel gheim blijven...hij is zomaar weggegaan zonder iets achter te laten
Dat is dus de X 73900, bijgenaamd Baleines bleues of Cocombre.quote:Op woensdag 26 mei 2010 21:34 schreef trainfreak het volgende:
Een tamelijk nieuw stelletje, de bijnaam is dildo, misschien weet iemand de 'echte' naam?:
[ afbeelding ]
Ik wens je ook veel sterkte, ivetje.quote:Op donderdag 27 mei 2010 16:27 schreef greavy het volgende:
Ten eerste veel sterkte!
Het helpt zeker niet, dat de pers er niks aan besteed.
Uit de 'Veiligheidsbalans 2008'(Laatst uitgegeven versie) van Inspectie van Verkeer en Waterstaat (IVW) (PDF) weergeeft een stijging van suïcidale acties op het spoor.
Een quote hieruit:
[..]
Het blijft ongeveer gelijk, maar sinds 2004 zit er wél een stijgende lijn in met suïcidale acties op het spoor.
Als je de verhalen nu al hoort, zal dit de komende jaren alleen maar toenemen. Per maand zijn er meer dan 10 suïcidale acties langs het spoor, gemiddeld bekeken.
Je kunt toch zelf wel bedenken dat de slagingskans bij deze methode wel wat hoger ligt dan 2 %, toch?quote:Op donderdag 27 mei 2010 18:34 schreef Ascendancy het volgende:
Ik vraag mij af. 2% van alle zelfmoorden slaagt, volgens wikipedia.
Zijn er dan ook in 2007 bijna tienduizend pogende springers geweest?
In Leeuwarden ligt perron 8 naast 5b. Wel logisch, omdat de eerdere perrons spoor 51 t/m 55 waren. 56 en 57 liggen er naast en het eerste spoor dat dan over is, is 58. Dat is nu een klein kopspoortje waarvandaan max 6 bakken GTW voor de sneltrein naar Groningen kunnen vertrekken.quote:Op donderdag 27 mei 2010 10:06 schreef greavy het volgende:
Dat is niet alleen in Nijmegen. Zo kent Dordrecht ook spoor 15 & 20 (perronsporen), en ligt ook naast spoor 1, waarbij vanaf 15 Arriva vertrekt, en 20 zelden gebruikt wordt. Meestal een trein wegrangeren.
Zwolle heeft ook hetzelfde. Spoor 14, 15 en 16. Vanaf 14 vertrekt de stoptrein naar Groningen 1x/u, vanaf 15 de trein naar Emmen, en 16 durf ik niet te zeggen.
Dan heb je nog spoor 12, waar de trein naar Kampen vertrekt. Ook dit ligt naast spoor 1. En het zijn steeds kopspoortjes
En ik verwacht dat er nog wel een paar stations zijn, die dit hebben.
Naja ik vraag mij dat dan af.quote:Op donderdag 27 mei 2010 18:56 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Je kunt toch zelf wel bedenken dat de slagingskans bij deze methode wel wat hoger ligt dan 2 %, toch?
Gecondoleerd met het verlies en heel veel sterkte met de verwerking.quote:Op donderdag 27 mei 2010 15:53 schreef ivetje het volgende:
[..]
Ik kan je inderdaad vertellen dat het iemand gelukt was....helaas....treinverkeer lag plat door mijn oomGeen idee waarom....maar ik vind het vreselijk dat ie het heeft gedaan. Morgen begrafenis.....
Zocht eigenlijk meer informatie, maar kwam op dit topic uit via google. Er heeft ook niets in de krant gestaan ofzo
Wat verwachtte je dan anders?quote:Op donderdag 27 mei 2010 19:56 schreef Peterselieman het volgende:
Vandaag ff naar Noord-Holland geweest. Terugreis alleen maar schommelboten getroffen
Noord-Holland is toch richting Den Helderquote:Op donderdag 27 mei 2010 20:44 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Vanaf Amersfoort naar Groningen koplopers
Klopt, maar dat weet je dat ze daar in de IC's zitten. Maar tegenwoordig draait er ook een extra setje schommelboten mee in de Noord-Oost. Dat is een stuk minder.quote:Op donderdag 27 mei 2010 20:45 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Noord-Holland is toch richting Den Helder
Was toch ooit een setje Schaukelboote met extra 1e klas voor een ambtenarentrein ook? Naast de 4444/4231?quote:Op donderdag 27 mei 2010 20:48 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Klopt, maar dat weet je dat ze daar in de IC's zitten. Maar tegenwoordig draait er ook een extra setje schommelboten mee in de Noord-Oost. Dat is een stuk minder.
Ik meende dat dit de 8498 en 8499 waren die tussen Arnhem en Den Haag pendelden. Dit was uiteraard allemaal voor de verlenging die al het bestaande VIRM (serie 8200 en 8400) ondergaan heeft.quote:Op donderdag 27 mei 2010 20:52 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Was toch ooit een setje Schaukelboote met extra 1e klas voor een ambtenarentrein ook? Naast de 4444/4231?
Daar is toch helemaal geen VIRM nodig.quote:Op donderdag 27 mei 2010 20:48 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Klopt, maar dat weet je dat ze daar in de IC's zitten. Maar tegenwoordig draait er ook een extra setje schommelboten mee in de Noord-Oost. Dat is een stuk minder.
door het verVIRMmen van twee drukke treinen in de NO sparen ze een machinist 's ochtends op Zwolle - Utrecht en 's middags op Utrecht - Zwolle uit, omdat ze zo een voortrein opgeheven hebben.quote:Op donderdag 27 mei 2010 20:56 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Daar is toch helemaal geen VIRM nodig.
En lijkt me lastig met al die koffers altijd in die trein.
Ik hou het al zeker een half jaar niet meer bij, iedere werkdag Utrecht-Amsterdam Amstel v.v. = schommelboot heen, schommelboot terug, maar gelukkig steeds maar 20 minuutjes! Als er nou een beetje variatie was, okee, maar dit ga ik echt niet bijhouden ofzo. Hoe vaak ik een conducteur tegenkom ook niet, gemiddeld iets van 0,75 keer per week schat ik zo.quote:Op donderdag 27 mei 2010 20:51 schreef KapiteinT het volgende:
Ik houd sinds de 12e van deze maand bij in welke treinen ik zit. Inmiddels al 1081km gemaakt en vandaag pas voor het eerst in een trein gezeten waar ik al een keer eerder in heb gezeten.
Dagelijks Schiphol - Utrecht is ook een flinke overdosis aan VIRM's. Ik verwacht dan ook niet dat ik het jaren ga volhouden om het bij te houden, maar vind het nu wel even leuk om te kijken wanneer ik in welke trein zit en waar ik deze dan later weer tegen kom.quote:Op donderdag 27 mei 2010 22:10 schreef ReisT het volgende:
[..]
Ik hou het al zeker een half jaar niet meer bij, iedere werkdag Utrecht-Amsterdam Amstel v.v. = schommelboot heen, schommelboot terug, maar gelukkig steeds maar 20 minuutjes! Als er nou een beetje variatie was, okee, maar dit ga ik echt niet bijhouden ofzo. Hoe vaak ik een conducteur tegenkom ook niet, gemiddeld iets van 0,75 keer per week schat ik zo.
Ja vind ik ook, alhoewel er eigenlijk niet heel veel anders is, behalve een iets ander interieur. Ik vind de VIRMs met 'stoffen' stoelen ook wel oké. Alleen de plastic stoelen zijn echt 3 keer niks.quote:Op donderdag 27 mei 2010 22:12 schreef Ascendancy het volgende:
Laatste generatie VIRM's zijn gelukkig een stuk beter. En die rijden verassend vaak op de Oude Lijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |