abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 26 mei 2010 @ 18:16:00 #176
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_81931046
Als ik op mijn telefoon kijk, worden de foto's met de mobiele layout ook niet geresized. De browser schaalt de pagina echter wel, waardoor de teksten zo groot zijn als de ruggengraat van de PvdA. (HTC Desire-gebruiker hier).

Ofwel: resizen!
  woensdag 26 mei 2010 @ 18:17:29 #177
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_81931086
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 18:03 schreef busfoto.nl het volgende:
Hier worden de foto's automatisch resized. Gebeurt dat niet bij elke browser?
Ja, nadat hij eerst voor Jan Lul de hele 5 MB foto heeft ingeladen

@PSM met mijn internetverbinding is niks mis, 100 mbps full-duplex.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 26 mei 2010 @ 18:18:21 #178
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_81931113
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 18:13 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

En waar denk jij dat bijvoorbeeld de TGV voor gebruikt wordt? Echt niet alleen voor dagjesmensen.
Nee voor staalrollen, nou goed?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_81931182
Het scollt bij mij ook een stuk langzamer dan anders, die grote foto's
pi_81931199
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 18:18 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nee voor staalrollen, nou goed?
Ga je nog serieus reageren of probeer je je eerdere domme opmerking te verbergen door nu te trollen?
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 26 mei 2010 @ 18:25:47 #181
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_81931377
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 18:17 schreef Dr_Flash het volgende:
@PSM met mijn internetverbinding is niks mis, 100 mbps full-duplex.
Weet ik
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 26 mei 2010 @ 18:40:32 #182
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_81931926
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 18:21 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Ga je nog serieus reageren of probeer je je eerdere domme opmerking te verbergen door nu te trollen?
Domme opmerking? Eindhoven mag dan meer inwoners hebben dan Arnhem (al zal het niet veel schelen) en eventueel zelfs meer in- en uitstappers dan Arnhem, al zal ook dat niet veel schelen. Arnhem heeft gewoon als knooppunt een functie voor een veel groter gebied dan Eindhoven.

En nog los daarvan: Bedenk dat die lijn sowieso maar bij de gratie van de DB ook even het land uit gaat en dan maar even tot Amsterdam doorrijdt. Meer is het niet. De belangrijkste reden om die lijn over Arnhem naar Utrecht te laten rijden is dus (in mijn optiek) het feit dat ze daarmee Duisburg en Oberhausen beter kunnen bedienen. Arnhem ligt dan toevallig op de route ja. Maar Arnhem of Eindhoven maakt al niet veel uit, en zal de Duitsers echt totaal worst wezen hoor

Al gelooft NS HiSpeed dan dat ze daar heel wat over te zeggen hebben

Oh, en zoek eens op wat trollen is, dit was overduidelijk een grap
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 26 mei 2010 @ 18:40:45 #183
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_81931936
Al in februari had ik, heel enthousiast, al een weekendje in een hotel in Hagen geboekt, omdat het toen goedkoop was en ik er vanuit ging dat ik eind mei wel voldoende fit zou zijn voor zoeen escapade. En dus vertrok ik vrijdagmiddag na m'n werk via Nijmegen en Venlo naar Hagen. Veel meer dan dat zat er voor de vrijdag niet in. Daarom hier alleen wat foto's van de zaterdag en de zondag.

Dortmund Hbf, 22 mei 2010. Twee treinstellen type LINT41 staan klaar om als RB53 Ardey-Bahn te vertrekken naar Schwerte (Ruhr), een stukje van ongeveer 20 km.



Schwerte (Ruhr), 22 mei 2010. Een dieseltreinstel BR628 komt voorrijden als RegionalExpress naar Warburg.



Ik neem deze trein tot de eerste halte, Fröndenberg. Daar stap ik over in de LINT naar Winterberg. Alleen had ik er even niet aan gedacht dat er in een LINT weliswaar ongeveer 377 fietsen gaan, maar dan geen mensen meer. Op zaterdagochtend met stralend weer vanuit het Ruhrgebiet naar het Sauerland willen... Ik had kunnen weten dat het een slecht plan was Maar goed. In Fröndenberg nog even gecargospot



Lach maar, het belangrijkste staat erop

Vanuit Winterberg reed ik via Bestwig naar de oostrand van NRW, Warburg. Daarvandaan een eind richting het noorden, naar Altenbeken (bekend van het viaduct) en Paderborn. In Paderborn hangt een fraaie gedenkplaquette:



Op de terugweg richting mijn hotel in Hagen werd in Unna nog even fijntjes aangegeven wie de schuld heeft van de nog steeds gedwongen overstap in Kaldenkirchen:



Dan de zondag. Ik had mijn oog laten vallen op twee bordjesrijke lijntjes die vanuit Bielefeld richting Altenbeken en Paderborn lopen, en besloot mezelf even snel en comfortabel naar het startpunt van de dag te laten vervoeren. Tussen Hamm en Bielefeld wordt inderdaad lekker doorgekacheld, dat stuk gaat in 3 minuten minder dan het 20 km kortere traject Hagen - Hamm.



Deze ICE werd gereden met een dubbel setje, zodat het geheel in Bielefeld nog maar juist langs het perron paste.



Bij een overstap in Paderborn bleek ik 68 minuten de tijd te hebben. Nou, dan kan er nog wel een extra slagje naar Altenbeken tussendoor Hier twee FLIRTS van verschillende vervoerders in Paderborn. De rechtse is van Keolis/EuroBahn, die ook graag naar Venlo hadden willen rijden, maar ja...



Vanuit Bielefeld ging het over Münster en Enschede terug naar Utrecht. In Münster nog even een onbeschaamd broodje schnitzel gegeten



En de bordjesoogst was al eerder te zien
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 26 mei 2010 @ 19:00:32 #184
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_81932771
Nice pics!
De ICE rijdt tenminste in Duitsland ongeveer 200 Zķ hoort het.

Ben ik blij dat ik TopicGallery heb ingeschakeld, scheelt scrollen en laden
  woensdag 26 mei 2010 @ 19:06:21 #185
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_81933075
Op flinke stukken van het net rijden ook gewone IC's 200 he. En ICE's 250-300. Maar hier was 200 kennelijk even de max.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 26 mei 2010 @ 19:23:55 #186
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_81933838
Prutsrail is nogal wat van plan in Leeuwarden. Op 5 en 6 juni rijdt geen enkele trein naar de stad toe.

Groot onderhoud dus
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 26 mei 2010 @ 19:32:22 #187
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_81934277
Jup.

Zal gaan om werkzaamheden zoals:
-Wissels vervangen door onderhoudsarme wissels
-Houten liggers vervangen door betonnen
-Waarschijnlijk zal er ook het een en ander aan het electische gedeelte vervangen worden
-afbraak onnodige sporen (zijn de laatste tijd érg goed in)
-Ballastvernieuwing
-versleten spoor vervangen en/of slijpen
-Beveilingsverbeteringen
-Spoor weer opnieuw instoppen
-evt. ook de perrons weer afvlakken/uitlijnen.

Ik had een tijdje geleden gelezen dat Leeuwarden 'snellere' wissels krijgt, en verbetering van infrastructuur richting Sneek, Harlingen, Groningen, en vanuit Groningen richting Nieuweschans en Roodeschool.
Klik hier voor meer informatie over dit project

[ Bericht 3% gewijzigd door greavy op 26-05-2010 19:43:58 ]
  woensdag 26 mei 2010 @ 19:33:01 #188
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_81934307
Op 5 en 6 juni voert ProRail groot onderhoud uit in Leeuwarden.
Wat de werkzaamheden inhouden, zal in de trend van wisselvervanging, spoorvernieuwing en dergelijke zijn.

Tijdens dit weekend rijden er helemaal GEEN treinen van en naar Leeuwarden.

Leeuwarden - Harlingen (- Haven)
* Reis tussen Leeuwarden en Harlingen met de Arriva bus.

Leeuwarden - Sneek (- Stavoren)
* Reis tussen Leeuwarden en Sneek (en Stavoren) met de Arriva bus.

Leeuwarden - Groningen
* Reis tussen Leeuwarden en Hurdergaryp met de Arriva bus, en verder met de Arriva-trein.

Leeuwarden - Zwolle
* Reis tussen Leeuwarden en Akkrum met de NS-Snelbus
* Reis tussen Leeuwarden, Grou en Akkrum met de NS-Stopbus
* Alle Intercity's tussen Akkrum en Zwolle stoppen op alle tussengelegen stations.
* Alle Intercity's richting Zwolle vertrekken enkele minuten eerder van Heerenveen en Steenwijk.
De IC Groningen/Leeuwarden - Den Haag C./Rotterdam C.: V. Akkrum: .48, V. Heerenveen: .57, V. Wolvega: .05, V. Steenwijk: .13, V. Meppel: .22, A. Zwolle: .40
De IC Groningen/Leeuwarden - Schiphol serie: V. Akkrum: .18, V. Heerenveen: .27, V. Wolvega: .35, V. Steenwijk: .43, V. Meppel: .52, A. Zwolle: .10
* Serie IC Groningen/Leeuwarden - Den Haag C/Rotterdam C: In Utrecht Centraal wordt de trein niet ontkoppelt, en rijdt in zijn geheel door naar Den Haag Centraal. Te Utrecht Centraal staat aan de overzijde van het perron een Intercity naar Rotterdam Centraal klaar.
Vanuit Rotterdam Centraal wordt ook niet gekoppeld, en staat / komt de Intercity richting Amersfoort/Zwolle aan de overzijde van het perron.
* Er geldt een negatief reisadvies vanuit Leeuwarden voor bezoekers van het concert van Guus Meeuwis in Heerenveen op 5 juni.


Extra reistijd: Een kwartier tot een half uur.
  woensdag 26 mei 2010 @ 19:36:22 #189
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_81934468
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 19:32 schreef greavy het volgende:
-Beveilingsverbeteringen
Hier word ik op voorhand een beetje bang van
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 26 mei 2010 @ 20:09:50 #190
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_81936226
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 19:32 schreef greavy het volgende:
Jup.

Zal gaan om werkzaamheden zoals:
-Wissels vervangen door onderhoudsarme wissels
-Houten liggers vervangen door betonnen
-Waarschijnlijk zal er ook het een en ander aan het electische gedeelte vervangen worden
-afbraak onnodige sporen (zijn de laatste tijd érg goed in)
-Ballastvernieuwing
-versleten spoor vervangen en/of slijpen
-Beveilingsverbeteringen
-Spoor weer opnieuw instoppen
-evt. ook de perrons weer afvlakken/uitlijnen.

Ik had een tijdje geleden gelezen dat Leeuwarden 'snellere' wissels krijgt, en verbetering van infrastructuur richting Sneek, Harlingen, Groningen, en vanuit Groningen richting Nieuweschans en Roodeschool.
Klik hier voor meer informatie over dit project
afbraak van onnodige sporen is niet handig, want die heeft Leeuwarden nauwelijks meer
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 26 mei 2010 @ 20:21:05 #191
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_81936800
Oja, die sporen zijn al opgebroken. Daar heb je helemaal gelijk in. Alhoewel er best wat sporen/wissels op het emplacement liggen

Nu hebben ze alles in één keer, want anders krijg je meerdere buitendienst stellingen, wat ook niet logisch is.
Zal mij benieuwen hoe snel het er gaat, en met hoeveel materieel ze ter plaatse zijn

Oja, over dat project: Zal hier nog niet volledig mee te maken hebben. De tijd is daarvoor wel erg kort voor..
  woensdag 26 mei 2010 @ 20:23:41 #192
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_81936931
quote:
Rickiiej op OpeensHadIkHet:
In Nederland is, dat ik van m'n pa heb begrepen, alleen de pantograaf en de ATB goedgekeurd. In België nog niks, daar zitten ze nog steeds met de Profiel Vrije Ruimte problematiek. Bij een storing zou de treeplank uitschuiven die vervolgens buiten profiel is.
Dit gaat over de V250's... voor zover mij bekend werkt zijn vader voor NS Hispeed.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 26 mei 2010 @ 20:23:49 #193
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_81936935
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 20:21 schreef greavy het volgende:
Oja, die sporen zijn al opgebroken. Daar heb je helemaal gelijk in. Alhoewel er best wat sporen/wissels op het emplacement liggen

Nu hebben ze alles in één keer, want anders krijg je meerdere buitendienst stellingen, wat ook niet logisch is.
Zal mij benieuwen hoe snel het er gaat, en met hoeveel materieel ze ter plaatse zijn
Ze hebben Lwsks al goeddeels opgebroken en het noordelijk deel van het emplacement al eens aangepakt. Ik gok er nu op dat de hoofdsporen aan de beurt zijn.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 26 mei 2010 @ 20:26:59 #194
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_81937116
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 20:23 schreef James1988 het volgende:

[..]

Dit gaat over de V250's... voor zover mij bekend werkt zijn vader voor NS Hispeed.
Zijn we lekker mee dan. Heb je al bericht wanneer je de sleutel van de fabriek kunt gaan halen?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 26 mei 2010 @ 20:28:30 #195
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_81937206
Nee, mijn mailserver ligt nog steeds plat dankzij die stomme host. Ik heb zondag wel nog een mailtje gestuurd naar het NRC met een alternatief adres... maar daar vooralsnog niets ontvangen.
  woensdag 26 mei 2010 @ 20:33:29 #196
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_81937474
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 19:36 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Hier word ik op voorhand een beetje bang van
Ik meen dat het hele CIS wordt vervangen door EBP. En spoortje 19 wordt doorgetrokken, wissel eruit, S-borden weg en van 19a naar 19b totaal gecontroleerd spoor. Zijn we ook van die Engelsman 979 af, die al maanden loopt te etteren met niet willen omlopen enzo.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 26 mei 2010 @ 20:51:29 #197
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_81938915
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 20:33 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Ik meen dat het hele CIS wordt vervangen door EBP. En spoortje 19 wordt doorgetrokken, wissel eruit, S-borden weg en van 19a naar 19b totaal gecontroleerd spoor. Zijn we ook van die Engelsman 979 af, die al maanden loopt te etteren met niet willen omlopen enzo.
spoor 19 doortrekken is wel handig. Zo heb je een extra doorgaand spoor en kan een trein vanuit Heerenveen tegelijkertijd binnenkomen, terwijl er een andere in die richting vertrekt en er een Arrivatrein op hetzelfde moment richting Sneek of Harlingen gaat.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 26 mei 2010 @ 20:58:32 #198
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_81939471
Ik ken het emplacement Leeuwarden niet ook maar bij benadering uit mijn hoofd hoor, maar begrijp ik dat er een soort van ontvlechting gepland is?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 26 mei 2010 @ 21:05:00 #199
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_81940006
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 20:58 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik ken het emplacement Leeuwarden niet ook maar bij benadering uit mijn hoofd hoor, maar begrijp ik dat er een soort van ontvlechting gepland is?
lijkt me niet, maar je hebt nu wel meer uitwijkmogelijkheden.

Zo kun je ook makkelijker een NS trein op spoor 2 binnennemen en dan via 19 en verder uithaalspoor 80 het boeltje eenvoudiger om kunt rangeren
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 26 mei 2010 @ 21:25:12 #200
138687 Hr-Flip
flipperderflap
pi_81941592


IC Tussen Hengelo en Bentheim




Stel van Syntus en van de PEG op het opstelterrein van Hengelo




Een stel van Syntus snort door de achterhoek
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')