abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 26 mei 2010 @ 19:32:22 #187
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_81934277
Jup.

Zal gaan om werkzaamheden zoals:
-Wissels vervangen door onderhoudsarme wissels
-Houten liggers vervangen door betonnen
-Waarschijnlijk zal er ook het een en ander aan het electische gedeelte vervangen worden
-afbraak onnodige sporen (zijn de laatste tijd érg goed in)
-Ballastvernieuwing
-versleten spoor vervangen en/of slijpen
-Beveilingsverbeteringen
-Spoor weer opnieuw instoppen
-evt. ook de perrons weer afvlakken/uitlijnen.

Ik had een tijdje geleden gelezen dat Leeuwarden 'snellere' wissels krijgt, en verbetering van infrastructuur richting Sneek, Harlingen, Groningen, en vanuit Groningen richting Nieuweschans en Roodeschool.
Klik hier voor meer informatie over dit project

[ Bericht 3% gewijzigd door greavy op 26-05-2010 19:43:58 ]
  woensdag 26 mei 2010 @ 19:33:01 #188
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_81934307
Op 5 en 6 juni voert ProRail groot onderhoud uit in Leeuwarden.
Wat de werkzaamheden inhouden, zal in de trend van wisselvervanging, spoorvernieuwing en dergelijke zijn.

Tijdens dit weekend rijden er helemaal GEEN treinen van en naar Leeuwarden.

Leeuwarden - Harlingen (- Haven)
* Reis tussen Leeuwarden en Harlingen met de Arriva bus.

Leeuwarden - Sneek (- Stavoren)
* Reis tussen Leeuwarden en Sneek (en Stavoren) met de Arriva bus.

Leeuwarden - Groningen
* Reis tussen Leeuwarden en Hurdergaryp met de Arriva bus, en verder met de Arriva-trein.

Leeuwarden - Zwolle
* Reis tussen Leeuwarden en Akkrum met de NS-Snelbus
* Reis tussen Leeuwarden, Grou en Akkrum met de NS-Stopbus
* Alle Intercity's tussen Akkrum en Zwolle stoppen op alle tussengelegen stations.
* Alle Intercity's richting Zwolle vertrekken enkele minuten eerder van Heerenveen en Steenwijk.
De IC Groningen/Leeuwarden - Den Haag C./Rotterdam C.: V. Akkrum: .48, V. Heerenveen: .57, V. Wolvega: .05, V. Steenwijk: .13, V. Meppel: .22, A. Zwolle: .40
De IC Groningen/Leeuwarden - Schiphol serie: V. Akkrum: .18, V. Heerenveen: .27, V. Wolvega: .35, V. Steenwijk: .43, V. Meppel: .52, A. Zwolle: .10
* Serie IC Groningen/Leeuwarden - Den Haag C/Rotterdam C: In Utrecht Centraal wordt de trein niet ontkoppelt, en rijdt in zijn geheel door naar Den Haag Centraal. Te Utrecht Centraal staat aan de overzijde van het perron een Intercity naar Rotterdam Centraal klaar.
Vanuit Rotterdam Centraal wordt ook niet gekoppeld, en staat / komt de Intercity richting Amersfoort/Zwolle aan de overzijde van het perron.
* Er geldt een negatief reisadvies vanuit Leeuwarden voor bezoekers van het concert van Guus Meeuwis in Heerenveen op 5 juni.


Extra reistijd: Een kwartier tot een half uur.
  woensdag 26 mei 2010 @ 19:36:22 #189
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_81934468
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 19:32 schreef greavy het volgende:
-Beveilingsverbeteringen
Hier word ik op voorhand een beetje bang van
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 26 mei 2010 @ 20:09:50 #190
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_81936226
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 19:32 schreef greavy het volgende:
Jup.

Zal gaan om werkzaamheden zoals:
-Wissels vervangen door onderhoudsarme wissels
-Houten liggers vervangen door betonnen
-Waarschijnlijk zal er ook het een en ander aan het electische gedeelte vervangen worden
-afbraak onnodige sporen (zijn de laatste tijd érg goed in)
-Ballastvernieuwing
-versleten spoor vervangen en/of slijpen
-Beveilingsverbeteringen
-Spoor weer opnieuw instoppen
-evt. ook de perrons weer afvlakken/uitlijnen.

Ik had een tijdje geleden gelezen dat Leeuwarden 'snellere' wissels krijgt, en verbetering van infrastructuur richting Sneek, Harlingen, Groningen, en vanuit Groningen richting Nieuweschans en Roodeschool.
Klik hier voor meer informatie over dit project
afbraak van onnodige sporen is niet handig, want die heeft Leeuwarden nauwelijks meer
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 26 mei 2010 @ 20:21:05 #191
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_81936800
Oja, die sporen zijn al opgebroken. Daar heb je helemaal gelijk in. Alhoewel er best wat sporen/wissels op het emplacement liggen

Nu hebben ze alles in één keer, want anders krijg je meerdere buitendienst stellingen, wat ook niet logisch is.
Zal mij benieuwen hoe snel het er gaat, en met hoeveel materieel ze ter plaatse zijn

Oja, over dat project: Zal hier nog niet volledig mee te maken hebben. De tijd is daarvoor wel erg kort voor..
  woensdag 26 mei 2010 @ 20:23:41 #192
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_81936931
quote:
Rickiiej op OpeensHadIkHet:
In Nederland is, dat ik van m'n pa heb begrepen, alleen de pantograaf en de ATB goedgekeurd. In België nog niks, daar zitten ze nog steeds met de Profiel Vrije Ruimte problematiek. Bij een storing zou de treeplank uitschuiven die vervolgens buiten profiel is.
Dit gaat over de V250's... voor zover mij bekend werkt zijn vader voor NS Hispeed.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 26 mei 2010 @ 20:23:49 #193
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_81936935
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 20:21 schreef greavy het volgende:
Oja, die sporen zijn al opgebroken. Daar heb je helemaal gelijk in. Alhoewel er best wat sporen/wissels op het emplacement liggen

Nu hebben ze alles in één keer, want anders krijg je meerdere buitendienst stellingen, wat ook niet logisch is.
Zal mij benieuwen hoe snel het er gaat, en met hoeveel materieel ze ter plaatse zijn
Ze hebben Lwsks al goeddeels opgebroken en het noordelijk deel van het emplacement al eens aangepakt. Ik gok er nu op dat de hoofdsporen aan de beurt zijn.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 26 mei 2010 @ 20:26:59 #194
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_81937116
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 20:23 schreef James1988 het volgende:

[..]

Dit gaat over de V250's... voor zover mij bekend werkt zijn vader voor NS Hispeed.
Zijn we lekker mee dan. Heb je al bericht wanneer je de sleutel van de fabriek kunt gaan halen?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 26 mei 2010 @ 20:28:30 #195
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_81937206
Nee, mijn mailserver ligt nog steeds plat dankzij die stomme host. Ik heb zondag wel nog een mailtje gestuurd naar het NRC met een alternatief adres... maar daar vooralsnog niets ontvangen.
  woensdag 26 mei 2010 @ 20:33:29 #196
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_81937474
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 19:36 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Hier word ik op voorhand een beetje bang van
Ik meen dat het hele CIS wordt vervangen door EBP. En spoortje 19 wordt doorgetrokken, wissel eruit, S-borden weg en van 19a naar 19b totaal gecontroleerd spoor. Zijn we ook van die Engelsman 979 af, die al maanden loopt te etteren met niet willen omlopen enzo.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 26 mei 2010 @ 20:51:29 #197
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_81938915
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 20:33 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Ik meen dat het hele CIS wordt vervangen door EBP. En spoortje 19 wordt doorgetrokken, wissel eruit, S-borden weg en van 19a naar 19b totaal gecontroleerd spoor. Zijn we ook van die Engelsman 979 af, die al maanden loopt te etteren met niet willen omlopen enzo.
spoor 19 doortrekken is wel handig. Zo heb je een extra doorgaand spoor en kan een trein vanuit Heerenveen tegelijkertijd binnenkomen, terwijl er een andere in die richting vertrekt en er een Arrivatrein op hetzelfde moment richting Sneek of Harlingen gaat.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 26 mei 2010 @ 20:58:32 #198
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_81939471
Ik ken het emplacement Leeuwarden niet ook maar bij benadering uit mijn hoofd hoor, maar begrijp ik dat er een soort van ontvlechting gepland is?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 26 mei 2010 @ 21:05:00 #199
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_81940006
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 20:58 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik ken het emplacement Leeuwarden niet ook maar bij benadering uit mijn hoofd hoor, maar begrijp ik dat er een soort van ontvlechting gepland is?
lijkt me niet, maar je hebt nu wel meer uitwijkmogelijkheden.

Zo kun je ook makkelijker een NS trein op spoor 2 binnennemen en dan via 19 en verder uithaalspoor 80 het boeltje eenvoudiger om kunt rangeren
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 26 mei 2010 @ 21:25:12 #200
138687 Hr-Flip
flipperderflap
pi_81941592


IC Tussen Hengelo en Bentheim




Stel van Syntus en van de PEG op het opstelterrein van Hengelo




Een stel van Syntus snort door de achterhoek
pi_81942255
Afgelopen zaterdag ben ik even naar Duinkerke gereden.
Ik ben er maar een goeie 20 minuten gebleven omdat er niet zo veel te beleven was.
Het was mijn eerste ervaring met spotten in Frankrijk, alle foto's zijn vanaf het perron gemaakt.

Oud en nieuw naast elkaar:


Een rangeerloc:


Een tamelijk nieuw stelletje, de bijnaam is dildo, misschien weet iemand de 'echte' naam?:


En van de andere kant:


De andere kant van de eerste trein:


Een overgang om naar het andere perron te gaan:


Enkele minuten voor de trein binnenkwam, kwam er personeel uit het hokje gekropen om de overgang te 'beveiligen' zodat de volgende trein kan binnenrijden:


En enkele minuten later vertrok hij terug:


Dit was het, hierna ben ik terug naar België gereden voor wat anders
  woensdag 26 mei 2010 @ 21:35:06 #202
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_81942331
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 20:51 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

spoor 19 doortrekken is wel handig. Zo heb je een extra doorgaand spoor en kan een trein vanuit Heerenveen tegelijkertijd binnenkomen, terwijl er een andere in die richting vertrekt en er een Arrivatrein op hetzelfde moment richting Sneek of Harlingen gaat.
Op zich kon dat al, vanwege de twee sets wissels tussen 23/24 en 3/4. Maar voor rangeren is het erg fijn, zeker vanaf de werkplaats.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  woensdag 26 mei 2010 @ 21:41:05 #203
138687 Hr-Flip
flipperderflap
pi_81942855
uhmmm trainfreak, die TGV op je eerste foto staat, is toch al van 1982 dus zo nieuw is die niet
  woensdag 26 mei 2010 @ 21:47:34 #204
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_81943335
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 21:41 schreef Hr-Flip het volgende:
uhmmm trainfreak, die TGV op je eerste foto staat, is toch al van 1982 dus zo nieuw is die niet
Die loc 25000 ernaast is in 1953-55 voor het eerst op de baan verschenen. Je moet het relatief zien he
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 26 mei 2010 @ 21:58:50 #205
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_81944251
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 21:35 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Op zich kon dat al, vanwege de twee sets wissels tussen 23/24 en 3/4. Maar voor rangeren is het erg fijn, zeker vanaf de werkplaats.
mja, je moet hoe dan ook alle sporen oversteken als je vanuit de werkplaats naar het Arrivadeel van het emplacement wilt, dus echt een groot voordeel is het niet lijkt me.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 26 mei 2010 @ 22:02:04 #206
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_81944488
Dat 'Dildo'-ding is een X73900 volgens mij, en staat ook wel bekend als Coradia A TER genoemd. Ze worden gebouwd door Alstom, en zijn onderdeel van dezelfde familie als de befaamde LINTjes: Coradia.
pi_81944626
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 21:47 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Die loc 25000 ernaast is in 1953-55 voor het eerst op de baan verschenen. Je moet het relatief zien he
Wel geinig om te zien dat mensen dit ontwerp uit de jaren '70 nog steeds modern vinden (het eerste treinstel met deze kop (in andere kleuren) werd in '78 geleverd).
  woensdag 26 mei 2010 @ 22:12:43 #208
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_81945322
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 22:04 schreef busfoto.nl het volgende:

[..]

Wel geinig om te zien dat mensen dit ontwerp uit de jaren '70 nog steeds modern vinden (het eerste treinstel met deze kop (in andere kleuren) werd in '78 geleverd).
Niks nieuws toch? Een Koploper kennen we ook al sinds 1977.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport woensdag 26 mei 2010 @ 22:17:26 #209
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_81945666
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 21:25 schreef Hr-Flip het volgende:
[ afbeelding ]
Stel van Syntus en van de PEG op het opstelterrein van Hengelo
Is dat ding over Bentheim gekomen dan, of is deze foto tijdens de heraanleg gemaakt toen ze sporen in Enschede nog doorverbonden waren?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_81946027
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 18:16 schreef James1988 het volgende:
Als ik op mijn telefoon kijk, worden de foto's met de mobiele layout ook niet geresized. De browser schaalt de pagina echter wel, waardoor de teksten zo groot zijn als de ruggengraat van de PvdA. (HTC Desire-gebruiker hier).
Waarom heb je je nog niet hier gemeld ?
HTC Desire #7 - Waar sommigen hem nog steeds niet hebben


Overigens één van de betere topics in de reeks dit, heerlijk al die foto's
pi_81946604
LOL. Volgens mij is iemand mij aan het wijsmaken dat nijmegen 35 sporen heeft?

Tenminste, die wees dat ActueleVertrektijden een foutje gaf, met een trein dat normaal naar Cuijk vertrekt vanaf spoor 35?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 26 mei 2010 @ 22:32:11 #212
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_81946750
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 22:29 schreef Crientj het volgende:
LOL. Volgens mij is iemand mij aan het wijsmaken dat nijmegen 35 sporen heeft?

Tenminste, die wees dat ActueleVertrektijden een foutje gaf, met een trein dat normaal naar Cuijk vertrekt vanaf spoor 35?
Spoor 35 is correct en tevens juist. Het spoor ligt aan de zuidzijde naast spoor 1. Als je alle sporen van Nijmegen optelt dan zijn het er idd ooit wel richting de 35 geweest.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_81946880
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 22:32 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Spoor 35 is correct en tevens juist. Het spoor ligt aan de zuidzijde naast spoor 1. Als je alle sporen van Nijmegen optelt dan zijn het er idd ooit wel richting de 35 geweest.
Wtf Waarom wil je 35 sporen hebben.

Nou ja, dat is een nieuw plaatje maken.
  woensdag 26 mei 2010 @ 22:54:25 #214
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_81948218
Om even terug te komen op het werk bij Leeuwarden: Capaciteitsanalyse en capaciteitsvergrotingsplan naar aanleiding van de overbelastverklaring Leeuwarden (ProRail)

Een erg interessant stuk wat gaat over de Noordelijke(Friese) Nevenlijnen, en Leeuwarden.
Ook betreffende het emplacement over Leeuwarden.

[ Bericht 5% gewijzigd door greavy op 26-05-2010 23:07:26 ]
  woensdag 26 mei 2010 @ 23:09:25 #215
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_81949182
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 22:32 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Spoor 35 is correct en tevens juist. Het spoor ligt aan de zuidzijde naast spoor 1. Als je alle sporen van Nijmegen optelt dan zijn het er idd ooit wel richting de 35 geweest.
Er zijn ook onooglijk kleine stationnetjes in Duitsland die aleen maar Gleis 201 t/m Gleis 204 hebben. Het is maar een nominaal onderscheid, niet eens ordinaal, laat staan rationeel

Je ziet soms ook dat sporen A t/m Z genoemd worden. En er is geen reden om te denken dat iets als Spoor Blauw, Spoor Geel, Spoor Rood niet zou kunnen. Al worden belangenorganisaties voor kleurenblinden daar waarschijnlijk niet zo heppie van
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport woensdag 26 mei 2010 @ 23:23:45 #216
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_81950050
Eigenlijk is het natuurlijk gewoon spoor 135
Maar als je het zo gaat rekenen gaat Gilze-Rijen winnen met 934 denk ik
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_81953515
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 12:08 schreef Peterselieman het volgende:
Het komt er toch niet van. Het reizigerspotentieel is te gering. Behalve in de spitsuren en op zondagavond zitten er niet echt veel mensen in de Qliner tussen Leeuwarden en Alkmaar.
Wie wil er nou ook naar Alkmaar vanuit Leeuwarden of Groningen? Natuurlijk zitten die bussen niet vol. Een trein zal het iets beter maken, maar veel niet. Je zei eerder dat Groningen-Alkmaar met de bus net wat sneller is. Voor Groningen-Amsterdam (of een andere randstad-stad) geldt dat helemaal niet, maar is de auto wel superieur vanwege de A7 en de A6. Een HSL Noord over de afsluitdijk via de Wieringermeerpolder, Hoorn en de Purmer naar Amsterdam, dáár hebben ze in het Noorden wat aan. Als je via Alkmaar gaat heb je alsnog een onhandige omweg en daarna een slome IC door de Zaanstad (die de afgelopen jaren iets van 8 minuten langzamer is geworden) naar A'dam.
Killing as few patients as possible.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')