Hier word ik op voorhand een beetje bang vanquote:
afbraak van onnodige sporen is niet handig, want die heeft Leeuwarden nauwelijks meerquote:Op woensdag 26 mei 2010 19:32 schreef greavy het volgende:
Jup.
Zal gaan om werkzaamheden zoals:
-Wissels vervangen door onderhoudsarme wissels
-Houten liggers vervangen door betonnen
-Waarschijnlijk zal er ook het een en ander aan het electische gedeelte vervangen worden
-afbraak onnodige sporen (zijn de laatste tijd érg goed in)
-Ballastvernieuwing
-versleten spoor vervangen en/of slijpen
-Beveilingsverbeteringen
-Spoor weer opnieuw instoppen
-evt. ook de perrons weer afvlakken/uitlijnen.
Ik had een tijdje geleden gelezen dat Leeuwarden 'snellere' wissels krijgt, en verbetering van infrastructuur richting Sneek, Harlingen, Groningen, en vanuit Groningen richting Nieuweschans en Roodeschool.
Klik hier voor meer informatie over dit project
Dit gaat over de V250's... voor zover mij bekend werkt zijn vader voor NS Hispeed.quote:Rickiiej op OpeensHadIkHet:
In Nederland is, dat ik van m'n pa heb begrepen, alleen de pantograaf en de ATB goedgekeurd. In België nog niks, daar zitten ze nog steeds met de Profiel Vrije Ruimte problematiek. Bij een storing zou de treeplank uitschuiven die vervolgens buiten profiel is.
Ze hebben Lwsks al goeddeels opgebroken en het noordelijk deel van het emplacement al eens aangepakt. Ik gok er nu op dat de hoofdsporen aan de beurt zijn.quote:Op woensdag 26 mei 2010 20:21 schreef greavy het volgende:
Oja, die sporen zijn al opgebroken. Daar heb je helemaal gelijk in. Alhoewel er best wat sporen/wissels op het emplacement liggen
Nu hebben ze alles in één keer, want anders krijg je meerdere buitendienst stellingen, wat ook niet logisch is.
Zal mij benieuwen hoe snel het er gaat, en met hoeveel materieel ze ter plaatse zijn
Zijn we lekker mee dan. Heb je al bericht wanneer je de sleutel van de fabriek kunt gaan halen?quote:Op woensdag 26 mei 2010 20:23 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dit gaat over de V250's... voor zover mij bekend werkt zijn vader voor NS Hispeed.
Ik meen dat het hele CIS wordt vervangen door EBP. En spoortje 19 wordt doorgetrokken, wissel eruit, S-borden weg en van 19a naar 19b totaal gecontroleerd spoor. Zijn we ook van die Engelsman 979 af, die al maanden loopt te etteren met niet willen omlopen enzo.quote:Op woensdag 26 mei 2010 19:36 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hier word ik op voorhand een beetje bang van
spoor 19 doortrekken is wel handig. Zo heb je een extra doorgaand spoor en kan een trein vanuit Heerenveen tegelijkertijd binnenkomen, terwijl er een andere in die richting vertrekt en er een Arrivatrein op hetzelfde moment richting Sneek of Harlingen gaat.quote:Op woensdag 26 mei 2010 20:33 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ik meen dat het hele CIS wordt vervangen door EBP. En spoortje 19 wordt doorgetrokken, wissel eruit, S-borden weg en van 19a naar 19b totaal gecontroleerd spoor. Zijn we ook van die Engelsman 979 af, die al maanden loopt te etteren met niet willen omlopen enzo.
lijkt me niet, maar je hebt nu wel meer uitwijkmogelijkheden.quote:Op woensdag 26 mei 2010 20:58 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik ken het emplacement Leeuwarden niet ook maar bij benadering uit mijn hoofd hoor, maar begrijp ik dat er een soort van ontvlechting gepland is?
Op zich kon dat al, vanwege de twee sets wissels tussen 23/24 en 3/4. Maar voor rangeren is het erg fijn, zeker vanaf de werkplaats.quote:Op woensdag 26 mei 2010 20:51 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
spoor 19 doortrekken is wel handig. Zo heb je een extra doorgaand spoor en kan een trein vanuit Heerenveen tegelijkertijd binnenkomen, terwijl er een andere in die richting vertrekt en er een Arrivatrein op hetzelfde moment richting Sneek of Harlingen gaat.
Die loc 25000 ernaast is in 1953-55 voor het eerst op de baan verschenen. Je moet het relatief zien hequote:Op woensdag 26 mei 2010 21:41 schreef Hr-Flip het volgende:
uhmmm trainfreak, die TGV op je eerste foto staat, is toch al van 1982 dus zo nieuw is die niet
mja, je moet hoe dan ook alle sporen oversteken als je vanuit de werkplaats naar het Arrivadeel van het emplacement wilt, dus echt een groot voordeel is het niet lijkt me.quote:Op woensdag 26 mei 2010 21:35 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Op zich kon dat al, vanwege de twee sets wissels tussen 23/24 en 3/4. Maar voor rangeren is het erg fijn, zeker vanaf de werkplaats.
Wel geinig om te zien dat mensen dit ontwerp uit de jaren '70 nog steeds modern vinden (het eerste treinstel met deze kop (in andere kleuren) werd in '78 geleverd).quote:Op woensdag 26 mei 2010 21:47 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Die loc 25000 ernaast is in 1953-55 voor het eerst op de baan verschenen. Je moet het relatief zien he
Niks nieuws toch? Een Koploper kennen we ook al sinds 1977.quote:Op woensdag 26 mei 2010 22:04 schreef busfoto.nl het volgende:
[..]
Wel geinig om te zien dat mensen dit ontwerp uit de jaren '70 nog steeds modern vinden (het eerste treinstel met deze kop (in andere kleuren) werd in '78 geleverd).
Is dat ding over Bentheim gekomen dan, of is deze foto tijdens de heraanleg gemaakt toen ze sporen in Enschede nog doorverbonden waren?quote:Op woensdag 26 mei 2010 21:25 schreef Hr-Flip het volgende:
[ afbeelding ]
Stel van Syntus en van de PEG op het opstelterrein van Hengelo
Waarom heb je je nog niet hier gemeldquote:Op woensdag 26 mei 2010 18:16 schreef James1988 het volgende:
Als ik op mijn telefoon kijk, worden de foto's met de mobiele layout ook niet geresized. De browser schaalt de pagina echter wel, waardoor de teksten zo groot zijn als de ruggengraat van de PvdA. (HTC Desire-gebruiker hier).
Spoor 35 is correct en tevens juist. Het spoor ligt aan de zuidzijde naast spoor 1. Als je alle sporen van Nijmegen optelt dan zijn het er idd ooit wel richting de 35 geweest.quote:Op woensdag 26 mei 2010 22:29 schreef Crientj het volgende:
LOL. Volgens mij is iemand mij aan het wijsmaken dat nijmegen 35 sporen heeft?
Tenminste, die wees dat ActueleVertrektijden een foutje gaf, met een trein dat normaal naar Cuijk vertrekt vanaf spoor 35?
Wtfquote:Op woensdag 26 mei 2010 22:32 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Spoor 35 is correct en tevens juist. Het spoor ligt aan de zuidzijde naast spoor 1. Als je alle sporen van Nijmegen optelt dan zijn het er idd ooit wel richting de 35 geweest.
Er zijn ook onooglijk kleine stationnetjes in Duitsland die aleen maar Gleis 201 t/m Gleis 204 hebben. Het is maar een nominaal onderscheid, niet eens ordinaal, laat staan rationeelquote:Op woensdag 26 mei 2010 22:32 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Spoor 35 is correct en tevens juist. Het spoor ligt aan de zuidzijde naast spoor 1. Als je alle sporen van Nijmegen optelt dan zijn het er idd ooit wel richting de 35 geweest.
Wie wil er nou ook naar Alkmaar vanuit Leeuwarden of Groningen? Natuurlijk zitten die bussen niet vol. Een trein zal het iets beter maken, maar veel niet. Je zei eerder dat Groningen-Alkmaar met de bus net wat sneller is. Voor Groningen-Amsterdam (of een andere randstad-stad) geldt dat helemaal niet, maar is de auto wel superieur vanwege de A7 en de A6. Een HSL Noord over de afsluitdijk via de Wieringermeerpolder, Hoorn en de Purmer naar Amsterdam, dáár hebben ze in het Noorden wat aan. Als je via Alkmaar gaat heb je alsnog een onhandige omweg en daarna een slome IC door de Zaanstad (die de afgelopen jaren iets van 8 minuten langzamer is geworden) naar A'dam.quote:Op woensdag 26 mei 2010 12:08 schreef Peterselieman het volgende:
Het komt er toch niet van. Het reizigerspotentieel is te gering. Behalve in de spitsuren en op zondagavond zitten er niet echt veel mensen in de Qliner tussen Leeuwarden en Alkmaar.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |