Net zoals het 10 minuten lopen is van Utrecht Centraal naar het stadsbusstation. Aldus 9292OV...quote:Op woensdag 26 mei 2010 12:45 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
5 minuten. Want dat lopen van het station naar het busstation slaat natuurlijk helemaal nergens op
Net als dat 9292ov denkt dat ik met de interliner een trein naar groningen niet kan halen die 8 minuten na aankomst op jaarbeursplein vertrekt.
Tsja die minuten die ze aangeven worden door een bejaarde achterste voren lopend achter een rollator nog gehaald.quote:Op woensdag 26 mei 2010 14:40 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Net zoals het 10 minuten lopen is van Utrecht Centraal naar het stadsbusstation. Aldus 9292OV...
Niet zeggenquote:Op woensdag 26 mei 2010 13:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat is in de periode dat Arnhem eruit ligt![]()
quote:Op woensdag 26 mei 2010 14:40 schreef KapiteinT het volgende:
Net zoals het 10 minuten lopen is van Utrecht Centraal naar het stadsbusstation. Aldus 9292OV...
Stel je komt op 18B aan, dan is het simpel. Je volgt de menigte niet, maar je gaat meteen naar 19B, haalt daar veel mensen in, gaat dan snel met de trap naar boven en als je handig bent sta in binnen 5 minuten ondanks de drukte waar je wezen moetquote:Op woensdag 26 mei 2010 14:48 schreef computergirl het volgende:
[..]
stel je komt aan op perron an de andere kant van station en als het heeeel druk op station waardoor je niet lekker door kan lopen is en je moet nog op het busstationde juiste halte zoeken zoeken en die is helemaal achteraan :
Ja, maar die achteruitlopende bejaarde met rollator haalt geen mensen in en gaat al helemaal niet met de trap naar bovenquote:Op woensdag 26 mei 2010 14:53 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Stel je komt op 18B aan, dan is het simpel. Je volgt de menigte niet, maar je gaat meteen naar 19B, haalt daar veel mensen in, gaat dan snel met de trap naar boven en als je handig bent sta in binnen 5 minuten ondanks de drukte waar je wezen moet
klopt, maar het was bij wijze van sprekenquote:Op woensdag 26 mei 2010 15:03 schreef dennistd het volgende:
[..]
Ja, maar die achteruitlopende bejaarde met rollator haalt geen mensen in en gaat al helemaal niet met de trap naar boven
Heel toevallig staat daar officieel ook 5 minuten voor. Het is de overstaptijd trein<->bus die overdreven lang is.quote:Op woensdag 26 mei 2010 15:31 schreef greavy het volgende:
Zelf mijn oma die met 2 krukken loopt, en echt niet snel kan lopen,(bijna) geen trappen kan lopen, redt het nog om vanaf sp 12b via de lift in nog geen 5 minuten op sp 1 (trein ri. Baarn) te komen![]()
Die !quote:Op woensdag 26 mei 2010 15:31 schreef greavy het volgende:
Welke
Zekurrrrr weten. Was voor mij de eerste en vooralsnog enige keer dat ik met een NVBS-treinexcursie ben meegeweest. Vond het wel aardig alleen blijf ik het jammer vinden wat voor soort mensen er vaak meegaan op dat soort excursies. Vooral het wegschreeuwen bij fotostops, ik kon daar alleen maar om lachen.quote:Op woensdag 26 mei 2010 11:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hee zat jij daar ook in? Dat we met die Plan U de zinkfabriek in gereden zijnVet was dat
Heb geen foto's van treinen op de vliegbasis, maar ik heb wel deze foto. Ik heb m gemaakt tijdens een open dag van de luchtmacht, de eerste en enige keer dat ik zo'n evenement heb bezocht.quote:Op woensdag 26 mei 2010 10:06 schreef Socios het volgende:
Ik zocht nog naar foto´s van de treinen naar Stiens die reden over Vliegbasis Leeuwarden. Kan ze niet vinden helaas.
Nou, ik mag hopen dat het er zo vroeger niet bij lagquote:Op woensdag 26 mei 2010 16:00 schreef busfoto.nl het volgende:
Het gehele tracé tussen Leeuwarden en Stiens is opgeruimd, maar op het terrein van de vliegbasis ligt het spoor er nog gewoon zoals vroeger
Het gaat over de ICE he, niet over een goederentreinquote:Op woensdag 26 mei 2010 14:35 schreef Ascendancy het volgende:
en meer industrie(philips bijvoorbeeld).
Dat is wel een beetje gênant ja. Erger vind ik nog het soort sociopathen dat meegaat op zulke excursiesquote:Op woensdag 26 mei 2010 15:56 schreef busfoto.nl het volgende:
Zekurrrrr weten. Was voor mij de eerste en vooralsnog enige keer dat ik met een NVBS-treinexcursie ben meegeweest. Vond het wel aardig alleen blijf ik het jammer vinden wat voor soort mensen er vaak meegaan op dat soort excursies. Vooral het wegschreeuwen bij fotostops, ik kon daar alleen maar om lachen.
Ik zou zeggen, speel met 9292ov.nl, wees de meute te slim af.quote:Op woensdag 26 mei 2010 14:47 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Niet zeggenIk probeer het nog even te vergeten...
is niet waar. Bij het FEC is het spoor deels overgroeid en in de stad liggen hier en daar nog stukjes. Daarnaast ligt er richting Jelsum nog spoor.quote:Op woensdag 26 mei 2010 16:00 schreef busfoto.nl het volgende:
Het gehele tracé tussen Leeuwarden en Stiens is opgeruimd
O, dan had ik het verkeerd. Kom daar niet elke dag, tis een pokke-eind rijden dat Leeuwarden!quote:Op woensdag 26 mei 2010 16:13 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
is niet waar. Bij het FEC is het spoor deels overgroeid en in de stad liggen hier en daar nog stukjes. Daarnaast ligt er richting Jelsum nog spoor.
De internetverbinding van Fles heeft de snelheid van een slak, vandaarquote:Op woensdag 26 mei 2010 18:03 schreef busfoto.nl het volgende:
Hier worden de foto's automatisch resized. Gebeurt dat niet bij elke browser?
En waar denk jij dat bijvoorbeeld de TGV voor gebruikt wordt? Echt niet alleen voor dagjesmensen.quote:Op woensdag 26 mei 2010 16:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Het gaat over de ICE he, niet over een goederentrein
Ja, nadat hij eerst voor Jan Lul de hele 5 MB foto heeft ingeladenquote:Op woensdag 26 mei 2010 18:03 schreef busfoto.nl het volgende:
Hier worden de foto's automatisch resized. Gebeurt dat niet bij elke browser?
Nee voor staalrollen, nou goed?quote:Op woensdag 26 mei 2010 18:13 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
En waar denk jij dat bijvoorbeeld de TGV voor gebruikt wordt? Echt niet alleen voor dagjesmensen.
Ga je nog serieus reageren of probeer je je eerdere domme opmerking te verbergen door nu te trollen?quote:
Weet ikquote:Op woensdag 26 mei 2010 18:17 schreef Dr_Flash het volgende:
@PSM met mijn internetverbinding is niks mis, 100 mbps full-duplex.
Domme opmerking? Eindhoven mag dan meer inwoners hebben dan Arnhem (al zal het niet veel schelen) en eventueel zelfs meer in- en uitstappers dan Arnhem, al zal ook dat niet veel schelen. Arnhem heeft gewoon als knooppunt een functie voor een veel groter gebied dan Eindhoven.quote:Op woensdag 26 mei 2010 18:21 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Ga je nog serieus reageren of probeer je je eerdere domme opmerking te verbergen door nu te trollen?
Hier word ik op voorhand een beetje bang vanquote:
afbraak van onnodige sporen is niet handig, want die heeft Leeuwarden nauwelijks meerquote:Op woensdag 26 mei 2010 19:32 schreef greavy het volgende:
Jup.
Zal gaan om werkzaamheden zoals:
-Wissels vervangen door onderhoudsarme wissels
-Houten liggers vervangen door betonnen
-Waarschijnlijk zal er ook het een en ander aan het electische gedeelte vervangen worden
-afbraak onnodige sporen (zijn de laatste tijd érg goed in)
-Ballastvernieuwing
-versleten spoor vervangen en/of slijpen
-Beveilingsverbeteringen
-Spoor weer opnieuw instoppen
-evt. ook de perrons weer afvlakken/uitlijnen.
Ik had een tijdje geleden gelezen dat Leeuwarden 'snellere' wissels krijgt, en verbetering van infrastructuur richting Sneek, Harlingen, Groningen, en vanuit Groningen richting Nieuweschans en Roodeschool.
Klik hier voor meer informatie over dit project
Dit gaat over de V250's... voor zover mij bekend werkt zijn vader voor NS Hispeed.quote:Rickiiej op OpeensHadIkHet:
In Nederland is, dat ik van m'n pa heb begrepen, alleen de pantograaf en de ATB goedgekeurd. In België nog niks, daar zitten ze nog steeds met de Profiel Vrije Ruimte problematiek. Bij een storing zou de treeplank uitschuiven die vervolgens buiten profiel is.
Ze hebben Lwsks al goeddeels opgebroken en het noordelijk deel van het emplacement al eens aangepakt. Ik gok er nu op dat de hoofdsporen aan de beurt zijn.quote:Op woensdag 26 mei 2010 20:21 schreef greavy het volgende:
Oja, die sporen zijn al opgebroken. Daar heb je helemaal gelijk in. Alhoewel er best wat sporen/wissels op het emplacement liggen
Nu hebben ze alles in één keer, want anders krijg je meerdere buitendienst stellingen, wat ook niet logisch is.
Zal mij benieuwen hoe snel het er gaat, en met hoeveel materieel ze ter plaatse zijn
Zijn we lekker mee dan. Heb je al bericht wanneer je de sleutel van de fabriek kunt gaan halen?quote:Op woensdag 26 mei 2010 20:23 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dit gaat over de V250's... voor zover mij bekend werkt zijn vader voor NS Hispeed.
Ik meen dat het hele CIS wordt vervangen door EBP. En spoortje 19 wordt doorgetrokken, wissel eruit, S-borden weg en van 19a naar 19b totaal gecontroleerd spoor. Zijn we ook van die Engelsman 979 af, die al maanden loopt te etteren met niet willen omlopen enzo.quote:Op woensdag 26 mei 2010 19:36 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hier word ik op voorhand een beetje bang van
spoor 19 doortrekken is wel handig. Zo heb je een extra doorgaand spoor en kan een trein vanuit Heerenveen tegelijkertijd binnenkomen, terwijl er een andere in die richting vertrekt en er een Arrivatrein op hetzelfde moment richting Sneek of Harlingen gaat.quote:Op woensdag 26 mei 2010 20:33 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ik meen dat het hele CIS wordt vervangen door EBP. En spoortje 19 wordt doorgetrokken, wissel eruit, S-borden weg en van 19a naar 19b totaal gecontroleerd spoor. Zijn we ook van die Engelsman 979 af, die al maanden loopt te etteren met niet willen omlopen enzo.
lijkt me niet, maar je hebt nu wel meer uitwijkmogelijkheden.quote:Op woensdag 26 mei 2010 20:58 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik ken het emplacement Leeuwarden niet ook maar bij benadering uit mijn hoofd hoor, maar begrijp ik dat er een soort van ontvlechting gepland is?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |