Op zich kon dat al, vanwege de twee sets wissels tussen 23/24 en 3/4. Maar voor rangeren is het erg fijn, zeker vanaf de werkplaats.quote:Op woensdag 26 mei 2010 20:51 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
spoor 19 doortrekken is wel handig. Zo heb je een extra doorgaand spoor en kan een trein vanuit Heerenveen tegelijkertijd binnenkomen, terwijl er een andere in die richting vertrekt en er een Arrivatrein op hetzelfde moment richting Sneek of Harlingen gaat.
Die loc 25000 ernaast is in 1953-55 voor het eerst op de baan verschenen. Je moet het relatief zien hequote:Op woensdag 26 mei 2010 21:41 schreef Hr-Flip het volgende:
uhmmm trainfreak, die TGV op je eerste foto staat, is toch al van 1982 dus zo nieuw is die niet
mja, je moet hoe dan ook alle sporen oversteken als je vanuit de werkplaats naar het Arrivadeel van het emplacement wilt, dus echt een groot voordeel is het niet lijkt me.quote:Op woensdag 26 mei 2010 21:35 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Op zich kon dat al, vanwege de twee sets wissels tussen 23/24 en 3/4. Maar voor rangeren is het erg fijn, zeker vanaf de werkplaats.
Wel geinig om te zien dat mensen dit ontwerp uit de jaren '70 nog steeds modern vinden (het eerste treinstel met deze kop (in andere kleuren) werd in '78 geleverd).quote:Op woensdag 26 mei 2010 21:47 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Die loc 25000 ernaast is in 1953-55 voor het eerst op de baan verschenen. Je moet het relatief zien he
Niks nieuws toch? Een Koploper kennen we ook al sinds 1977.quote:Op woensdag 26 mei 2010 22:04 schreef busfoto.nl het volgende:
[..]
Wel geinig om te zien dat mensen dit ontwerp uit de jaren '70 nog steeds modern vinden (het eerste treinstel met deze kop (in andere kleuren) werd in '78 geleverd).
Is dat ding over Bentheim gekomen dan, of is deze foto tijdens de heraanleg gemaakt toen ze sporen in Enschede nog doorverbonden waren?quote:Op woensdag 26 mei 2010 21:25 schreef Hr-Flip het volgende:
[ afbeelding ]
Stel van Syntus en van de PEG op het opstelterrein van Hengelo
Waarom heb je je nog niet hier gemeldquote:Op woensdag 26 mei 2010 18:16 schreef James1988 het volgende:
Als ik op mijn telefoon kijk, worden de foto's met de mobiele layout ook niet geresized. De browser schaalt de pagina echter wel, waardoor de teksten zo groot zijn als de ruggengraat van de PvdA. (HTC Desire-gebruiker hier).
Spoor 35 is correct en tevens juist. Het spoor ligt aan de zuidzijde naast spoor 1. Als je alle sporen van Nijmegen optelt dan zijn het er idd ooit wel richting de 35 geweest.quote:Op woensdag 26 mei 2010 22:29 schreef Crientj het volgende:
LOL. Volgens mij is iemand mij aan het wijsmaken dat nijmegen 35 sporen heeft?
Tenminste, die wees dat ActueleVertrektijden een foutje gaf, met een trein dat normaal naar Cuijk vertrekt vanaf spoor 35?
Wtfquote:Op woensdag 26 mei 2010 22:32 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Spoor 35 is correct en tevens juist. Het spoor ligt aan de zuidzijde naast spoor 1. Als je alle sporen van Nijmegen optelt dan zijn het er idd ooit wel richting de 35 geweest.
Er zijn ook onooglijk kleine stationnetjes in Duitsland die aleen maar Gleis 201 t/m Gleis 204 hebben. Het is maar een nominaal onderscheid, niet eens ordinaal, laat staan rationeelquote:Op woensdag 26 mei 2010 22:32 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Spoor 35 is correct en tevens juist. Het spoor ligt aan de zuidzijde naast spoor 1. Als je alle sporen van Nijmegen optelt dan zijn het er idd ooit wel richting de 35 geweest.
Wie wil er nou ook naar Alkmaar vanuit Leeuwarden of Groningen? Natuurlijk zitten die bussen niet vol. Een trein zal het iets beter maken, maar veel niet. Je zei eerder dat Groningen-Alkmaar met de bus net wat sneller is. Voor Groningen-Amsterdam (of een andere randstad-stad) geldt dat helemaal niet, maar is de auto wel superieur vanwege de A7 en de A6. Een HSL Noord over de afsluitdijk via de Wieringermeerpolder, Hoorn en de Purmer naar Amsterdam, dáár hebben ze in het Noorden wat aan. Als je via Alkmaar gaat heb je alsnog een onhandige omweg en daarna een slome IC door de Zaanstad (die de afgelopen jaren iets van 8 minuten langzamer is geworden) naar A'dam.quote:Op woensdag 26 mei 2010 12:08 schreef Peterselieman het volgende:
Het komt er toch niet van. Het reizigerspotentieel is te gering. Behalve in de spitsuren en op zondagavond zitten er niet echt veel mensen in de Qliner tussen Leeuwarden en Alkmaar.
En ik zeg dat die in 1964-1976 gebouwd zijn!quote:Op woensdag 26 mei 2010 21:47 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Die loc 25000 ernaast is in 1953-55 voor het eerst op de baan verschenen. Je moet het relatief zien he
Dat maakt het nog steeds niet logisch om een spoor dat naast spoor 1 ligt zo'n hoog nummer te geven. Eigenlijk zou het spoor 0 moeten zijn.quote:Op woensdag 26 mei 2010 22:32 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Als je alle sporen van Nijmegen optelt dan zijn het er idd ooit wel richting de 35 geweest.
Die TGV ziet er moderner uit dan het 'oude krot' ernaast.quote:Op donderdag 27 mei 2010 10:01 schreef Dr_Flash het volgende:
Je zegt maar een eind raakIk zal nogeens voor je opkomen
Hoe kan hij überhaupt zo'n foto maken? precies tussen de sporen in?quote:Op woensdag 26 mei 2010 22:17 schreef dennistd het volgende:
[..]
Is dat ding over Bentheim gekomen dan, of is deze foto tijdens de heraanleg gemaakt toen ze sporen in Enschede nog doorverbonden waren?
Als ik me niet vergis heeft hij bij NedTrain gewerktquote:Op donderdag 27 mei 2010 10:47 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Hoe kan hij überhaupt zo'n foto maken? precies tussen de sporen in?
Ja. Maar die nummering lijkt onlogisch. Vroeger heeft er volgens mij wel een spoor 1 gelegen.quote:Op donderdag 27 mei 2010 11:24 schreef James1988 het volgende:
In Breda hebben we ook zoiets... het eerste spoor is spoor 2 en die is alleen van buitenaf te bereiken, niet via de stationshal...
quote:Op donderdag 27 mei 2010 12:10 schreef greavy het volgende:
Deventer heeft ook een spoor 2 welke niet via de stationshal bereikbaar is.
Maar wel mét OV-chip incheckpaaltjes.quote:Op donderdag 27 mei 2010 11:24 schreef James1988 het volgende:
In Breda hebben we ook zoiets... het eerste spoor is spoor 2 en die is alleen van buitenaf te bereiken, niet via de stationshal...
En dat is correctquote:Op donderdag 27 mei 2010 10:59 schreef dennistd het volgende:
[..]
Als ik me niet vergis heeft hij bij NedTrain gewerkt
Soms stoppen er treinen op spoor 2. Toen met een tijd geleden bezig was met het aanleggen van een tunnel vertrok de sneltrein naar Amsterdam bijvoorbeeld van dat spoor.quote:Op donderdag 27 mei 2010 12:16 schreef Fixers het volgende:
[..]
Maar wel mét OV-chip incheckpaaltjes.
Ik zie een vertraging van +4 en een van +7. Dat hoeft natuurlijk niet gelijk een calamiteit te zijn. Is het niet deels enkelspoor? Dan heb je met één defecte trein natuurlijk al snel een domino-effect.quote:Op donderdag 27 mei 2010 15:19 schreef greavy het volgende:
Er lijkt wel weer een storing aan te komen tussen Arnhem en Winterswijk: Meerdere (oplopende) vertragingen, en uitvallende treinen. En natuurlijk het bekende traject.
Rond half 1 vanmiddag was dit ook al het geval![]()
NS & ProRail zwijgen echter in alle talen.
Ik kan je inderdaad vertellen dat het iemand gelukt was....helaas....treinverkeer lag plat door mijn oomquote:Op maandag 24 mei 2010 23:35 schreef greavy het volgende:
[..]
Bij Gilze-Rijnen is het iemand wél gelukt![]()
Treinverkeer ligt daar nu plat..
Prognose is 23:30, en op dit moment vallen de treintjes nog lekker uit..
Of voor de nabestaanden.....quote:Op dinsdag 25 mei 2010 09:29 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Precies... En een beetje medeleven mag ook wel, al is het maar voor de machinist...
Ik bedoel er ook niet mee te zeggen dat het een storing is, maar zeker een verstoring. Defecte trein of dergelijke.Want er valt de hele tijd een trein uit, en die daarop keert ook.quote:Op donderdag 27 mei 2010 15:40 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ik zie een vertraging van +4 en een van +7. Dat hoeft natuurlijk niet gelijk een calamiteit te zijn. Is het niet deels enkelspoor? Dan heb je met één defecte trein natuurlijk al snel een domino-effect.
Owquote:Op donderdag 27 mei 2010 15:53 schreef ivetje het volgende:
Ik kan je inderdaad vertellen dat het iemand gelukt was....helaas....treinverkeer lag plat door mijn oomGeen idee waarom....maar ik vind het vreselijk dat ie het heeft gedaan. Morgen begrafenis.....
Beetje dom dat iemand nog steeds denkt dat dat wat uitmaaktquote:Op donderdag 27 mei 2010 16:07 schreef busfoto.nl het volgende:
Zeer vervelend voor jou en de andere nabestaanden.
Er wordt nooit bericht over zelfmoord(pogingen) in de krant, dit om andere mensen niet op verkeerde ideeen te brengen.
Hmm...zo had ik het nog niet bekeken eigenlijk. Klinkt wel logisch, maar het helpt volgens mij niet echt nee...quote:Op donderdag 27 mei 2010 16:07 schreef busfoto.nl het volgende:
Zeer vervelend voor jou en de andere nabestaanden.
Er wordt nooit bericht over zelfmoord(pogingen) in de krant, dit om andere mensen niet op verkeerde ideeen te brengen.
Het blijft ongeveer gelijk, maar sinds 2004 zit er wél een stijgende lijn in met suïcidale acties op het spoor.quote:Het aantal suïcides op het spoor in 2007 bedroeg 193. De doelstelling (permanente verbetering)
met betrekking tot suïcides wordt nog niet gehaald. Het gaat hierbij om een
aandeel van slechts 13% van het totaal aantal suïcides in Nederland in 2007.
Het aantal suïcides op het spoor is gedurende de hele periode 1998 – 2007 ongeveer
constant. Het vijfjaargemiddelde ligt ongeveer op het niveau van 180 doden per jaa
quote:Op donderdag 27 mei 2010 15:59 schreef ivetje het volgende:
Dank je. Het is gewoon zo lastig om te verwerken als iemand zo uit het leven stapt. En het is ook vreselijk voor de machinist en alle hulpverleners enzo. En iemand heeft het zien gebeuren ook nog. Ik snap gewoon niet dat je dat doet en dat maakt het extra lastig om te verwerken. En de reden zal altijd wel gheim blijven...hij is zomaar weggegaan zonder iets achter te laten
Dat is dus de X 73900, bijgenaamd Baleines bleues of Cocombre.quote:Op woensdag 26 mei 2010 21:34 schreef trainfreak het volgende:
Een tamelijk nieuw stelletje, de bijnaam is dildo, misschien weet iemand de 'echte' naam?:
[ afbeelding ]
Ik wens je ook veel sterkte, ivetje.quote:Op donderdag 27 mei 2010 16:27 schreef greavy het volgende:
Ten eerste veel sterkte!
Het helpt zeker niet, dat de pers er niks aan besteed.
Uit de 'Veiligheidsbalans 2008'(Laatst uitgegeven versie) van Inspectie van Verkeer en Waterstaat (IVW) (PDF) weergeeft een stijging van suïcidale acties op het spoor.
Een quote hieruit:
[..]
Het blijft ongeveer gelijk, maar sinds 2004 zit er wél een stijgende lijn in met suïcidale acties op het spoor.
Als je de verhalen nu al hoort, zal dit de komende jaren alleen maar toenemen. Per maand zijn er meer dan 10 suïcidale acties langs het spoor, gemiddeld bekeken.
Je kunt toch zelf wel bedenken dat de slagingskans bij deze methode wel wat hoger ligt dan 2 %, toch?quote:Op donderdag 27 mei 2010 18:34 schreef Ascendancy het volgende:
Ik vraag mij af. 2% van alle zelfmoorden slaagt, volgens wikipedia.
Zijn er dan ook in 2007 bijna tienduizend pogende springers geweest?
In Leeuwarden ligt perron 8 naast 5b. Wel logisch, omdat de eerdere perrons spoor 51 t/m 55 waren. 56 en 57 liggen er naast en het eerste spoor dat dan over is, is 58. Dat is nu een klein kopspoortje waarvandaan max 6 bakken GTW voor de sneltrein naar Groningen kunnen vertrekken.quote:Op donderdag 27 mei 2010 10:06 schreef greavy het volgende:
Dat is niet alleen in Nijmegen. Zo kent Dordrecht ook spoor 15 & 20 (perronsporen), en ligt ook naast spoor 1, waarbij vanaf 15 Arriva vertrekt, en 20 zelden gebruikt wordt. Meestal een trein wegrangeren.
Zwolle heeft ook hetzelfde. Spoor 14, 15 en 16. Vanaf 14 vertrekt de stoptrein naar Groningen 1x/u, vanaf 15 de trein naar Emmen, en 16 durf ik niet te zeggen.
Dan heb je nog spoor 12, waar de trein naar Kampen vertrekt. Ook dit ligt naast spoor 1. En het zijn steeds kopspoortjes
En ik verwacht dat er nog wel een paar stations zijn, die dit hebben.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |