abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81942255
Afgelopen zaterdag ben ik even naar Duinkerke gereden.
Ik ben er maar een goeie 20 minuten gebleven omdat er niet zo veel te beleven was.
Het was mijn eerste ervaring met spotten in Frankrijk, alle foto's zijn vanaf het perron gemaakt.

Oud en nieuw naast elkaar:


Een rangeerloc:


Een tamelijk nieuw stelletje, de bijnaam is dildo, misschien weet iemand de 'echte' naam?:


En van de andere kant:


De andere kant van de eerste trein:


Een overgang om naar het andere perron te gaan:


Enkele minuten voor de trein binnenkwam, kwam er personeel uit het hokje gekropen om de overgang te 'beveiligen' zodat de volgende trein kan binnenrijden:


En enkele minuten later vertrok hij terug:


Dit was het, hierna ben ik terug naar België gereden voor wat anders
  woensdag 26 mei 2010 @ 21:35:06 #202
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_81942331
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 20:51 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

spoor 19 doortrekken is wel handig. Zo heb je een extra doorgaand spoor en kan een trein vanuit Heerenveen tegelijkertijd binnenkomen, terwijl er een andere in die richting vertrekt en er een Arrivatrein op hetzelfde moment richting Sneek of Harlingen gaat.
Op zich kon dat al, vanwege de twee sets wissels tussen 23/24 en 3/4. Maar voor rangeren is het erg fijn, zeker vanaf de werkplaats.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  woensdag 26 mei 2010 @ 21:41:05 #203
138687 Hr-Flip
flipperderflap
pi_81942855
uhmmm trainfreak, die TGV op je eerste foto staat, is toch al van 1982 dus zo nieuw is die niet
  woensdag 26 mei 2010 @ 21:47:34 #204
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_81943335
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 21:41 schreef Hr-Flip het volgende:
uhmmm trainfreak, die TGV op je eerste foto staat, is toch al van 1982 dus zo nieuw is die niet
Die loc 25000 ernaast is in 1953-55 voor het eerst op de baan verschenen. Je moet het relatief zien he
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 26 mei 2010 @ 21:58:50 #205
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_81944251
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 21:35 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Op zich kon dat al, vanwege de twee sets wissels tussen 23/24 en 3/4. Maar voor rangeren is het erg fijn, zeker vanaf de werkplaats.
mja, je moet hoe dan ook alle sporen oversteken als je vanuit de werkplaats naar het Arrivadeel van het emplacement wilt, dus echt een groot voordeel is het niet lijkt me.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 26 mei 2010 @ 22:02:04 #206
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_81944488
Dat 'Dildo'-ding is een X73900 volgens mij, en staat ook wel bekend als Coradia A TER genoemd. Ze worden gebouwd door Alstom, en zijn onderdeel van dezelfde familie als de befaamde LINTjes: Coradia.
pi_81944626
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 21:47 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Die loc 25000 ernaast is in 1953-55 voor het eerst op de baan verschenen. Je moet het relatief zien he
Wel geinig om te zien dat mensen dit ontwerp uit de jaren '70 nog steeds modern vinden (het eerste treinstel met deze kop (in andere kleuren) werd in '78 geleverd).
  woensdag 26 mei 2010 @ 22:12:43 #208
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_81945322
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 22:04 schreef busfoto.nl het volgende:

[..]

Wel geinig om te zien dat mensen dit ontwerp uit de jaren '70 nog steeds modern vinden (het eerste treinstel met deze kop (in andere kleuren) werd in '78 geleverd).
Niks nieuws toch? Een Koploper kennen we ook al sinds 1977.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport woensdag 26 mei 2010 @ 22:17:26 #209
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_81945666
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 21:25 schreef Hr-Flip het volgende:
[ afbeelding ]
Stel van Syntus en van de PEG op het opstelterrein van Hengelo
Is dat ding over Bentheim gekomen dan, of is deze foto tijdens de heraanleg gemaakt toen ze sporen in Enschede nog doorverbonden waren?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_81946027
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 18:16 schreef James1988 het volgende:
Als ik op mijn telefoon kijk, worden de foto's met de mobiele layout ook niet geresized. De browser schaalt de pagina echter wel, waardoor de teksten zo groot zijn als de ruggengraat van de PvdA. (HTC Desire-gebruiker hier).
Waarom heb je je nog niet hier gemeld ?
HTC Desire #7 - Waar sommigen hem nog steeds niet hebben


Overigens één van de betere topics in de reeks dit, heerlijk al die foto's
pi_81946604
LOL. Volgens mij is iemand mij aan het wijsmaken dat nijmegen 35 sporen heeft?

Tenminste, die wees dat ActueleVertrektijden een foutje gaf, met een trein dat normaal naar Cuijk vertrekt vanaf spoor 35?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 26 mei 2010 @ 22:32:11 #212
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_81946750
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 22:29 schreef Crientj het volgende:
LOL. Volgens mij is iemand mij aan het wijsmaken dat nijmegen 35 sporen heeft?

Tenminste, die wees dat ActueleVertrektijden een foutje gaf, met een trein dat normaal naar Cuijk vertrekt vanaf spoor 35?
Spoor 35 is correct en tevens juist. Het spoor ligt aan de zuidzijde naast spoor 1. Als je alle sporen van Nijmegen optelt dan zijn het er idd ooit wel richting de 35 geweest.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_81946880
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 22:32 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Spoor 35 is correct en tevens juist. Het spoor ligt aan de zuidzijde naast spoor 1. Als je alle sporen van Nijmegen optelt dan zijn het er idd ooit wel richting de 35 geweest.
Wtf Waarom wil je 35 sporen hebben.

Nou ja, dat is een nieuw plaatje maken.
  woensdag 26 mei 2010 @ 22:54:25 #214
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_81948218
Om even terug te komen op het werk bij Leeuwarden: Capaciteitsanalyse en capaciteitsvergrotingsplan naar aanleiding van de overbelastverklaring Leeuwarden (ProRail)

Een erg interessant stuk wat gaat over de Noordelijke(Friese) Nevenlijnen, en Leeuwarden.
Ook betreffende het emplacement over Leeuwarden.

[ Bericht 5% gewijzigd door greavy op 26-05-2010 23:07:26 ]
  woensdag 26 mei 2010 @ 23:09:25 #215
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_81949182
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 22:32 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Spoor 35 is correct en tevens juist. Het spoor ligt aan de zuidzijde naast spoor 1. Als je alle sporen van Nijmegen optelt dan zijn het er idd ooit wel richting de 35 geweest.
Er zijn ook onooglijk kleine stationnetjes in Duitsland die aleen maar Gleis 201 t/m Gleis 204 hebben. Het is maar een nominaal onderscheid, niet eens ordinaal, laat staan rationeel

Je ziet soms ook dat sporen A t/m Z genoemd worden. En er is geen reden om te denken dat iets als Spoor Blauw, Spoor Geel, Spoor Rood niet zou kunnen. Al worden belangenorganisaties voor kleurenblinden daar waarschijnlijk niet zo heppie van
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport woensdag 26 mei 2010 @ 23:23:45 #216
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_81950050
Eigenlijk is het natuurlijk gewoon spoor 135
Maar als je het zo gaat rekenen gaat Gilze-Rijen winnen met 934 denk ik
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_81953515
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 12:08 schreef Peterselieman het volgende:
Het komt er toch niet van. Het reizigerspotentieel is te gering. Behalve in de spitsuren en op zondagavond zitten er niet echt veel mensen in de Qliner tussen Leeuwarden en Alkmaar.
Wie wil er nou ook naar Alkmaar vanuit Leeuwarden of Groningen? Natuurlijk zitten die bussen niet vol. Een trein zal het iets beter maken, maar veel niet. Je zei eerder dat Groningen-Alkmaar met de bus net wat sneller is. Voor Groningen-Amsterdam (of een andere randstad-stad) geldt dat helemaal niet, maar is de auto wel superieur vanwege de A7 en de A6. Een HSL Noord over de afsluitdijk via de Wieringermeerpolder, Hoorn en de Purmer naar Amsterdam, dáár hebben ze in het Noorden wat aan. Als je via Alkmaar gaat heb je alsnog een onhandige omweg en daarna een slome IC door de Zaanstad (die de afgelopen jaren iets van 8 minuten langzamer is geworden) naar A'dam.
Killing as few patients as possible.
pi_81957288
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 21:47 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Die loc 25000 ernaast is in 1953-55 voor het eerst op de baan verschenen. Je moet het relatief zien he
En ik zeg dat die in 1964-1976 gebouwd zijn!
http://en.wikipedia.org/wiki/SNCF_Class_BB_25500
  donderdag 27 mei 2010 @ 10:01:33 #219
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_81958702
Je zegt maar een eind raak Ik zal nogeens voor je opkomen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 27 mei 2010 @ 10:02:25 #220
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_81958734
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 22:32 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Als je alle sporen van Nijmegen optelt dan zijn het er idd ooit wel richting de 35 geweest.
Dat maakt het nog steeds niet logisch om een spoor dat naast spoor 1 ligt zo'n hoog nummer te geven. Eigenlijk zou het spoor 0 moeten zijn.
  donderdag 27 mei 2010 @ 10:06:31 #221
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_81958877
Dat is niet alleen in Nijmegen. Zo kent Dordrecht ook spoor 15 & 20 (perronsporen), en ligt ook naast spoor 1, waarbij vanaf 15 Arriva vertrekt, en 20 zelden gebruikt wordt. Meestal een trein wegrangeren.

Zwolle heeft ook hetzelfde. Spoor 14, 15 en 16. Vanaf 14 vertrekt de stoptrein naar Groningen 1x/u, vanaf 15 de trein naar Emmen, en 16 durf ik niet te zeggen.
Dan heb je nog spoor 12, waar de trein naar Kampen vertrekt. Ook dit ligt naast spoor 1. En het zijn steeds kopspoortjes

En ik verwacht dat er nog wel een paar stations zijn, die dit hebben.
pi_81959261
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 10:01 schreef Dr_Flash het volgende:
Je zegt maar een eind raak Ik zal nogeens voor je opkomen
Die TGV ziet er moderner uit dan het 'oude krot' ernaast.
pi_81960483
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 22:17 schreef dennistd het volgende:

[..]

Is dat ding over Bentheim gekomen dan, of is deze foto tijdens de heraanleg gemaakt toen ze sporen in Enschede nog doorverbonden waren?
Hoe kan hij überhaupt zo'n foto maken? precies tussen de sporen in?
  Redactie Sport donderdag 27 mei 2010 @ 10:59:25 #224
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_81961001
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 10:47 schreef MarkoAlmelo het volgende:

[..]

Hoe kan hij überhaupt zo'n foto maken? precies tussen de sporen in?
Als ik me niet vergis heeft hij bij NedTrain gewerkt
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 27 mei 2010 @ 11:24:25 #225
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_81962139
In Breda hebben we ook zoiets... het eerste spoor is spoor 2 en die is alleen van buitenaf te bereiken, niet via de stationshal...
  donderdag 27 mei 2010 @ 11:57:58 #226
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_81963783
En deze natuurlijk

I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  donderdag 27 mei 2010 @ 12:10:17 #227
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_81964411
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 11:24 schreef James1988 het volgende:
In Breda hebben we ook zoiets... het eerste spoor is spoor 2 en die is alleen van buitenaf te bereiken, niet via de stationshal...
Ja. Maar die nummering lijkt onlogisch. Vroeger heeft er volgens mij wel een spoor 1 gelegen.

Deventer heeft ook een spoor 2 welke niet via de stationshal bereikbaar is.
Spoor 1 ligt hier nog wel, echter geen perronspoor. Deze ligt aan de kant van Enschede, aan het uiteinde van het perron bij spoor 2. Tot in hoeverre er iets opgebroken is, weet ik niet.

Edit: Het perron van spoor 2 is volgens Google Maps gebouwd op spoor 1
In Streetview goed te zien:
Station Deventer, perron spoor 2 op spoor 1 gebouwd
  donderdag 27 mei 2010 @ 12:11:45 #228
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_81964471
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 12:10 schreef greavy het volgende:

Deventer heeft ook een spoor 2 welke niet via de stationshal bereikbaar is.


enig idee waarom??
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_81964670
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 11:24 schreef James1988 het volgende:
In Breda hebben we ook zoiets... het eerste spoor is spoor 2 en die is alleen van buitenaf te bereiken, niet via de stationshal...
Maar wel mét OV-chip incheckpaaltjes.
  donderdag 27 mei 2010 @ 12:45:02 #230
138687 Hr-Flip
flipperderflap
pi_81965787
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 10:59 schreef dennistd het volgende:

[..]

Als ik me niet vergis heeft hij bij NedTrain gewerkt
En dat is correct
Overigens het stel is via Bentheim gekomen, en dat was t.b.v. het 75e jarig bestaan van de NVBS.
Hij stond daar om de bemanning even de tijd te geven om een hapje te eten, en koffie te nuttigen.
pi_81965937
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 11:57 schreef bork het volgende:
En deze natuurlijk

[ afbeelding ]
Die is vet ev0l.
  donderdag 27 mei 2010 @ 14:52:49 #232
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_81971072
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 12:16 schreef Fixers het volgende:

[..]

Maar wel mét OV-chip incheckpaaltjes.
Soms stoppen er treinen op spoor 2. Toen met een tijd geleden bezig was met het aanleggen van een tunnel vertrok de sneltrein naar Amsterdam bijvoorbeeld van dat spoor.
  donderdag 27 mei 2010 @ 15:19:44 #233
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_81972227
Er lijkt wel weer een storing aan te komen tussen Arnhem en Winterswijk: Meerdere (oplopende) vertragingen, en uitvallende treinen. En natuurlijk het bekende traject.
Rond half 1 vanmiddag was dit ook al het geval
NS & ProRail zwijgen echter in alle talen.
  donderdag 27 mei 2010 @ 15:40:17 #234
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_81973132
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 15:19 schreef greavy het volgende:
Er lijkt wel weer een storing aan te komen tussen Arnhem en Winterswijk: Meerdere (oplopende) vertragingen, en uitvallende treinen. En natuurlijk het bekende traject.
Rond half 1 vanmiddag was dit ook al het geval
NS & ProRail zwijgen echter in alle talen.
Ik zie een vertraging van +4 en een van +7. Dat hoeft natuurlijk niet gelijk een calamiteit te zijn. Is het niet deels enkelspoor? Dan heb je met één defecte trein natuurlijk al snel een domino-effect.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  donderdag 27 mei 2010 @ 15:53:28 #235
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_81973722
quote:
Op maandag 24 mei 2010 23:35 schreef greavy het volgende:

[..]

Bij Gilze-Rijnen is het iemand wél gelukt
Treinverkeer ligt daar nu plat..
Prognose is 23:30, en op dit moment vallen de treintjes nog lekker uit..
Ik kan je inderdaad vertellen dat het iemand gelukt was....helaas....treinverkeer lag plat door mijn oom Geen idee waarom....maar ik vind het vreselijk dat ie het heeft gedaan. Morgen begrafenis.....

Zocht eigenlijk meer informatie, maar kwam op dit topic uit via google. Er heeft ook niets in de krant gestaan ofzo
To infinity…and beyond!
  donderdag 27 mei 2010 @ 15:55:18 #236
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_81973805
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 09:29 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Precies... En een beetje medeleven mag ook wel, al is het maar voor de machinist...
Of voor de nabestaanden.....

ik praat zelf ook op deze manier als ik door zoiets vertraging heb. Maar als ik het nu zo lees hier komt het toch hard aan als je die persoon kent
To infinity…and beyond!
  donderdag 27 mei 2010 @ 15:56:26 #237
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_81973862
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 15:40 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Ik zie een vertraging van +4 en een van +7. Dat hoeft natuurlijk niet gelijk een calamiteit te zijn. Is het niet deels enkelspoor? Dan heb je met één defecte trein natuurlijk al snel een domino-effect.
Ik bedoel er ook niet mee te zeggen dat het een storing is, maar zeker een verstoring. Defecte trein of dergelijke.Want er valt de hele tijd een trein uit, en die daarop keert ook.
Misschien dat iemand het hier weet

Of er staan teveel stellen defect aan de kant, wat mij niet verbaast..
  donderdag 27 mei 2010 @ 15:57:05 #238
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_81973885
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 15:53 schreef ivetje het volgende:
Ik kan je inderdaad vertellen dat het iemand gelukt was....helaas....treinverkeer lag plat door mijn oom Geen idee waarom....maar ik vind het vreselijk dat ie het heeft gedaan. Morgen begrafenis.....
Ow da's wel andere koek dan ja Sterkte ivetje!
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 27 mei 2010 @ 15:59:10 #239
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_81973970
Dank je. Het is gewoon zo lastig om te verwerken als iemand zo uit het leven stapt. En het is ook vreselijk voor de machinist en alle hulpverleners enzo. En iemand heeft het zien gebeuren ook nog. Ik snap gewoon niet dat je dat doet en dat maakt het extra lastig om te verwerken. En de reden zal altijd wel gheim blijven...hij is zomaar weggegaan zonder iets achter te laten
To infinity…and beyond!
pi_81974307
Zeer vervelend voor jou en de andere nabestaanden.

Er wordt nooit bericht over zelfmoord(pogingen) in de krant, dit om andere mensen niet op verkeerde ideeen te brengen.
  donderdag 27 mei 2010 @ 16:08:15 #241
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_81974348
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 16:07 schreef busfoto.nl het volgende:
Zeer vervelend voor jou en de andere nabestaanden.

Er wordt nooit bericht over zelfmoord(pogingen) in de krant, dit om andere mensen niet op verkeerde ideeen te brengen.
Beetje dom dat iemand nog steeds denkt dat dat wat uitmaakt
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 27 mei 2010 @ 16:11:43 #242
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_81974483
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 16:07 schreef busfoto.nl het volgende:
Zeer vervelend voor jou en de andere nabestaanden.

Er wordt nooit bericht over zelfmoord(pogingen) in de krant, dit om andere mensen niet op verkeerde ideeen te brengen.
Hmm...zo had ik het nog niet bekeken eigenlijk. Klinkt wel logisch, maar het helpt volgens mij niet echt nee...
To infinity…and beyond!
  donderdag 27 mei 2010 @ 16:27:48 #243
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_81975137
Ten eerste veel sterkte!

Het helpt zeker niet, dat de pers er niks aan besteed.

Uit de 'Veiligheidsbalans 2008'(Laatst uitgegeven versie) van Inspectie van Verkeer en Waterstaat (IVW) (PDF) weergeeft een stijging van suïcidale acties op het spoor.

Een quote hieruit:
quote:
Het aantal suïcides op het spoor in 2007 bedroeg 193. De doelstelling (permanente verbetering)
met betrekking tot suïcides wordt nog niet gehaald. Het gaat hierbij om een
aandeel van slechts 13% van het totaal aantal suïcides in Nederland in 2007.
Het aantal suïcides op het spoor is gedurende de hele periode 1998 – 2007 ongeveer
constant. Het vijfjaargemiddelde ligt ongeveer op het niveau van 180 doden per jaa
Het blijft ongeveer gelijk, maar sinds 2004 zit er wél een stijgende lijn in met suïcidale acties op het spoor.
Als je de verhalen nu al hoort, zal dit de komende jaren alleen maar toenemen. Per maand zijn er meer dan 10 suïcidale acties langs het spoor, gemiddeld bekeken.

[ Bericht 7% gewijzigd door greavy op 27-05-2010 16:36:40 ]
  Moderator donderdag 27 mei 2010 @ 18:12:29 #244
155227 crew  Guppy
dus
pi_81979427
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 15:59 schreef ivetje het volgende:
Dank je. Het is gewoon zo lastig om te verwerken als iemand zo uit het leven stapt. En het is ook vreselijk voor de machinist en alle hulpverleners enzo. En iemand heeft het zien gebeuren ook nog. Ik snap gewoon niet dat je dat doet en dat maakt het extra lastig om te verwerken. En de reden zal altijd wel gheim blijven...hij is zomaar weggegaan zonder iets achter te laten



Sterkte Ivetje
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  donderdag 27 mei 2010 @ 18:27:49 #245
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_81979964
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 21:34 schreef trainfreak het volgende:
Een tamelijk nieuw stelletje, de bijnaam is dildo, misschien weet iemand de 'echte' naam?:
[ afbeelding ]
Dat is dus de X 73900, bijgenaamd Baleines bleues of Cocombre.
pi_81980194
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 16:27 schreef greavy het volgende:
Ten eerste veel sterkte!

Het helpt zeker niet, dat de pers er niks aan besteed.

Uit de 'Veiligheidsbalans 2008'(Laatst uitgegeven versie) van Inspectie van Verkeer en Waterstaat (IVW) (PDF) weergeeft een stijging van suïcidale acties op het spoor.

Een quote hieruit:
[..]

Het blijft ongeveer gelijk, maar sinds 2004 zit er wél een stijgende lijn in met suïcidale acties op het spoor.
Als je de verhalen nu al hoort, zal dit de komende jaren alleen maar toenemen. Per maand zijn er meer dan 10 suïcidale acties langs het spoor, gemiddeld bekeken.
Ik wens je ook veel sterkte, ivetje.


Ik vraag mij af. 2% van alle zelfmoorden slaagt, volgens wikipedia.
Zijn er dan ook in 2007 bijna tienduizend pogende springers geweest?
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  Redactie Sport donderdag 27 mei 2010 @ 18:45:19 #247
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_81980653
Ik denk dat dat ook betrekking heeft op zaken als polsen doorsnijden of ophangen, die lijken mij een stuk minder vaak succesvol (sorry voor het woord) dan voor de trein springen. Om nog maar niet te spreken van een overdosis.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 27 mei 2010 @ 18:56:53 #248
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_81981136
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 18:34 schreef Ascendancy het volgende:
Ik vraag mij af. 2% van alle zelfmoorden slaagt, volgens wikipedia.
Zijn er dan ook in 2007 bijna tienduizend pogende springers geweest?
Je kunt toch zelf wel bedenken dat de slagingskans bij deze methode wel wat hoger ligt dan 2 %, toch?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 27 mei 2010 @ 19:56:18 #249
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_81983684
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 10:06 schreef greavy het volgende:
Dat is niet alleen in Nijmegen. Zo kent Dordrecht ook spoor 15 & 20 (perronsporen), en ligt ook naast spoor 1, waarbij vanaf 15 Arriva vertrekt, en 20 zelden gebruikt wordt. Meestal een trein wegrangeren.

Zwolle heeft ook hetzelfde. Spoor 14, 15 en 16. Vanaf 14 vertrekt de stoptrein naar Groningen 1x/u, vanaf 15 de trein naar Emmen, en 16 durf ik niet te zeggen.
Dan heb je nog spoor 12, waar de trein naar Kampen vertrekt. Ook dit ligt naast spoor 1. En het zijn steeds kopspoortjes

En ik verwacht dat er nog wel een paar stations zijn, die dit hebben.
In Leeuwarden ligt perron 8 naast 5b. Wel logisch, omdat de eerdere perrons spoor 51 t/m 55 waren. 56 en 57 liggen er naast en het eerste spoor dat dan over is, is 58. Dat is nu een klein kopspoortje waarvandaan max 6 bakken GTW voor de sneltrein naar Groningen kunnen vertrekken.

Spoortje 16 in Zwolle is een uitwijkspoortje. Wordt in normale dienstregeling nauwelijks gebruikt.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 27 mei 2010 @ 19:56:50 #250
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_81983708
Vandaag ff naar Noord-Holland geweest. Terugreis alleen maar schommelboten getroffen
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')