Nee klopt, die b is echt totaaaal anders. ;o Verdorie, nu wil ik ook nog weten welk font het is.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 11:21 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Dat zou een optie kunnen zijn, ik kom er ook even niet uit met die b...
Helvetica is het inderdaad niet, DIN ook niet. Hmm, ik kom erop terug
Maar de 252 heeft volgens mij geen rode band maar een zandkleurigequote:Op dinsdag 25 mei 2010 11:31 schreef ReisT het volgende:
Het is geem mat '46 want die heeft geen deuren direct bij de bakovergang, mat '36 had dat wel dus moet het de 252 zijn op deze foto. Die turqoise loc, dat is dus de 1125 met de nummerplaten van de 1122.
Dat klinkt heel logisch.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 11:36 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik denk dat het gewoon een variant op DIN Engschrift is waarbij de onderkast b geen schreef heeft gekregen, in tegenstelling tot alle andere letters die daarvoor in aanmerking komen (hoewel, een schreef is het ook niet echt. Hoe noem je zo'n pootje?). Ik vond er nog eentje:
[ afbeelding ]
Zoiets ja. Het was tevens tijdens het evenement NS150 (150 jarig bestaan).quote:Op dinsdag 25 mei 2010 11:37 schreef dennistd het volgende:
[..]
Maar de 252 heeft volgens mij geen rode band maar een zandkleurige
whatthefont biedt geen uitkomst, alle lettertypen hebben zowel bij de d als de b een pootjequote:Op dinsdag 25 mei 2010 11:36 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik denk dat het gewoon een variant op DIN Engschrift is waarbij de onderkast b geen schreef heeft gekregen, in tegenstelling tot alle andere letters die daarvoor in aanmerking komen (hoewel, een schreef is het ook niet echt. Hoe noem je zo'n pootje?). Ik vond er nog eentje:
[ afbeelding ]
De d met, de b zonder "pootje"Wie verzint dat?
![]()
Mja, zo ver was ik dus ook inmiddelsquote:Op dinsdag 25 mei 2010 11:55 schreef dennistd het volgende:
[..]
whatthefont biedt geen uitkomst, alle lettertypen hebben zowel bij de d als de b een pootje
Laat de Deutsche Bahn het uitzoekenquote:Op dinsdag 25 mei 2010 12:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Mja, zo ver was ik dus ook inmiddels
We staan voor een MYSTERIE![]()
Ik ook! Heb net een b in InDesign gezet en ben er met alle letters die ik hier op mn werk heb langsgegaan. Maar geen ronde b aan de onderkant...quote:Op dinsdag 25 mei 2010 11:31 schreef Crientj het volgende:
[..]
Nee klopt, die b is echt totaaaal anders. ;o Verdorie, nu wil ik ook nog weten welk font het is.
Het pootje is een deel van de 'stok' van de letter, de stok is het lange stuk van de b. Bij een schreefletter komt het schreefje dus aan de einden van de stok.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 11:36 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik denk dat het gewoon een variant op DIN Engschrift is waarbij de onderkast b geen schreef heeft gekregen, in tegenstelling tot alle andere letters die daarvoor in aanmerking komen (hoewel, een schreef is het ook niet echt. Hoe noem je zo'n pootje?). Ik vond er nog eentje:
[ afbeelding ]
De d met, de b zonder "pootje"Wie verzint dat?
![]()
Vul hier je station in en onderaan kun je dan vertrekstaten krijgenquote:Op dinsdag 25 mei 2010 14:00 schreef Irritatie100 het volgende:
Kan ik ook ergens online de vertrekstaten bekijken?
Jep, http://ns.nl/vertrekstaten/bhv0.pdfquote:Op dinsdag 25 mei 2010 14:00 schreef Irritatie100 het volgende:
Kan ik ook ergens online de vertrekstaten bekijken?
Nee, je moet eerst met nachtlijn 452 naar Utrecht Centraal reizen en daar een trein pakken.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 14:26 schreef Irritatie100 het volgende:
Ok, uit die vertrekstaten opzoeken kom ik niet echt![]()
Dan maar hier vragen: zit Amersfoort op het nachtnet op zaterdagnacht?
Ook primaquote:Op dinsdag 25 mei 2010 14:31 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Nee, je moet eerst met nachtlijn 452 naar Utrecht Centraal reizen en daar een trein pakken.
Van 6 juli t/m 22 augustus wel, dan gaat er elke nacht (muv maandag) om 2.36u een trein naar Schiphol via Utrecht en om 4.20u naar Enschedequote:Op dinsdag 25 mei 2010 14:26 schreef Irritatie100 het volgende:
Ok, uit die vertrekstaten opzoeken kom ik niet echt![]()
Dan maar hier vragen: zit Amersfoort op het nachtnet op zaterdagnacht?
Ik ben op 12 juni in Amf en moet dan 's nachts naar Rtd, dus helaasquote:Op dinsdag 25 mei 2010 14:38 schreef dennistd het volgende:
[..]
Van 6 juli t/m 22 augustus wel, dan gaat er elke nacht (muv maandag) om 2.36u een trein naar Schiphol via Utrecht en om 4.20u naar Enschede
Dat is daar sinds een paar weken gebruikelijk ja. Al schijnt er ook nog steeds af en toe SGMm tussen te zitten.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 17:31 schreef Irritatie100 het volgende:
Vanmiddag trouwens SLT op de Hoekse Lijn
Dat is planmatig tegenwoordig, als het goed is is de hele Hoekse lijn nu SLT. Twee van de drie omlopen Utrecht-Baarn waren vandaag trouwens ook SLT.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 17:31 schreef Irritatie100 het volgende:
Vanmiddag trouwens SLT op de Hoekse Lijn
Dat heb ik meer met de SGM.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 17:52 schreef Crientj het volgende:
Ja. en die krengen zitten voor geen meter.
Je hebt er amper beenruimte in duude. ;o
"We denken dat". Bemoedigend.quote:"Dames en heren, goedenavond. We denken dat we achter een goederentrein aanrijden, daarom rijden we niet met volle snelheid. Deze trein had al een vertraging van 10 minuten en deze zal daardoor iets verder oplopen. Onze excuses voor het ongemak."
quote:
Kan het zijn dat deze berichten iets met elkaar te maken hebben?quote:Op dinsdag 25 mei 2010 18:32 schreef Ofyles2 het volgende:
Geen treinverkeer tussen Delft en Rotterdam: stoptrein in brand.
Ik reed van Rotterdam naar Breda, waar op dat moment grote onduidelijkheid heerste over wat er aan de hand was. De trein die ik had, de 1900 naar Venlo, keerde ook te Rotterdam. De 2200-sneltrein naar Breda keerde eveneens te Rotterdam en zat stampvol. Ik had wel zitplek.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 19:28 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
[..]
Kan het zijn dat deze berichten iets met elkaar te maken hebben?
Hmm, nog nooit gezienquote:Op dinsdag 25 mei 2010 17:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat is daar sinds een paar weken gebruikelijk ja. Al schijnt er ook nog steeds af en toe SGMm tussen te zitten.
Ziet eruit als een vaste remquote:Op dinsdag 25 mei 2010 19:38 schreef Jeroen_L het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
http://twitgoo.com/x6l3n
Bestaat nu niet meer in die hoedanigheid, althans het was vrij groen toen ik er in 2007 (?) met een trein doorheen reed.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 22:23 schreef KipSiam het volgende:
Even een vraagje - ik heb ooit (meer dan 10 jaar geleden) een foto gevonden van een trein die ergens in de jaren '60/'70/'80 op een spoorlijn vanaf Noord-Limburg (Weert?!) door een zandverstuiving reed.
Kent iemand daar foto's van? Vond het wel bizar, wist niet dat zoiets bestond in Nederland.
Toffe platen. Bij die middelste wat het duidelijk wel beter, want laat de auto's maar wachtenquote:Op woensdag 26 mei 2010 00:25 schreef busfoto.nl het volgende:
Vroeger, toen het echt niet allemaal beter was!
Trein door de zandvlakte, Budel:
[ afbeelding ]
Overweg snelweg A2 bij Nieuwersluis
[ afbeelding ]
Hoe trams vroeger werden gesloopt
[ afbeelding ]
Jammer dat zoiets nu niet meer kanquote:Op woensdag 26 mei 2010 09:29 schreef dennistd het volgende:
Zo'n trein zal maar net kapot gaan midden op de A2
Van treinen op de vliegbasis zijn idd weinig tot geen beschikbare foto's, maar weet wel een site die je zou moeten kunnen bekoren:quote:Op woensdag 26 mei 2010 10:06 schreef Socios het volgende:
Ik zocht nog naar foto´s van de treinen naar Stiens die reden over Vliegbasis Leeuwarden. Kan ze niet vinden helaas.
Jammer genoeg zijn die niet te vinden...quote:Op woensdag 26 mei 2010 10:06 schreef Socios het volgende:
Ik zocht nog naar foto´s van de treinen naar Stiens die reden over Vliegbasis Leeuwarden. Kan ze niet vinden helaas.
Hee zat jij daar ook in? Dat we met die Plan U de zinkfabriek in gereden zijnquote:Op dinsdag 25 mei 2010 23:18 schreef busfoto.nl het volgende:
Bestaat nu niet meer in die hoedanigheid, althans het was vrij groen toen ik er in 2007 (?) met een trein doorheen reed.
Lijkt iedereen een goed idee. Honderd jaar geleden al. Die dijk is ooit zo breed gemaakt omdat er rekening gehouden is met een spoorlijn. Helaas groeide het autoverkeer iets te snel waardoor het daar nooit van gekomen is. Anders was het met de ontsluiting van de Wieringermeer en Friesland wel heel anders afgelopen. Dat is nu gewoon nog steeds ontwikkelingsland.quote:Op woensdag 26 mei 2010 11:16 schreef greavy het volgende:
[..]
Jammer genoeg zijn die niet te vinden...
En wie is hier voorstander van een spoortracé over de afsluitdijk?
Lijkt mij wel een goed idee, maar of het rendabel is te krijgen blijft de vraag..
Present: Idee: HSL-Noord, tussen Amsterdam en Hamburgquote:Op woensdag 26 mei 2010 11:16 schreef greavy het volgende:
[..]
En wie is hier voorstander van een spoortracé over de afsluitdijk?
Lijkt mij wel een goed idee, maar of het rendabel is te krijgen blijft de vraag..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |