Naja ik vraag mij dat dan af.quote:Op donderdag 27 mei 2010 18:56 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Je kunt toch zelf wel bedenken dat de slagingskans bij deze methode wel wat hoger ligt dan 2 %, toch?
Gecondoleerd met het verlies en heel veel sterkte met de verwerking.quote:Op donderdag 27 mei 2010 15:53 schreef ivetje het volgende:
[..]
Ik kan je inderdaad vertellen dat het iemand gelukt was....helaas....treinverkeer lag plat door mijn oomGeen idee waarom....maar ik vind het vreselijk dat ie het heeft gedaan. Morgen begrafenis.....
Zocht eigenlijk meer informatie, maar kwam op dit topic uit via google. Er heeft ook niets in de krant gestaan ofzo
Wat verwachtte je dan anders?quote:Op donderdag 27 mei 2010 19:56 schreef Peterselieman het volgende:
Vandaag ff naar Noord-Holland geweest. Terugreis alleen maar schommelboten getroffen
Noord-Holland is toch richting Den Helderquote:Op donderdag 27 mei 2010 20:44 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Vanaf Amersfoort naar Groningen koplopers
Klopt, maar dat weet je dat ze daar in de IC's zitten. Maar tegenwoordig draait er ook een extra setje schommelboten mee in de Noord-Oost. Dat is een stuk minder.quote:Op donderdag 27 mei 2010 20:45 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Noord-Holland is toch richting Den Helder
Was toch ooit een setje Schaukelboote met extra 1e klas voor een ambtenarentrein ook? Naast de 4444/4231?quote:Op donderdag 27 mei 2010 20:48 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Klopt, maar dat weet je dat ze daar in de IC's zitten. Maar tegenwoordig draait er ook een extra setje schommelboten mee in de Noord-Oost. Dat is een stuk minder.
Ik meende dat dit de 8498 en 8499 waren die tussen Arnhem en Den Haag pendelden. Dit was uiteraard allemaal voor de verlenging die al het bestaande VIRM (serie 8200 en 8400) ondergaan heeft.quote:Op donderdag 27 mei 2010 20:52 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Was toch ooit een setje Schaukelboote met extra 1e klas voor een ambtenarentrein ook? Naast de 4444/4231?
Daar is toch helemaal geen VIRM nodig.quote:Op donderdag 27 mei 2010 20:48 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Klopt, maar dat weet je dat ze daar in de IC's zitten. Maar tegenwoordig draait er ook een extra setje schommelboten mee in de Noord-Oost. Dat is een stuk minder.
door het verVIRMmen van twee drukke treinen in de NO sparen ze een machinist 's ochtends op Zwolle - Utrecht en 's middags op Utrecht - Zwolle uit, omdat ze zo een voortrein opgeheven hebben.quote:Op donderdag 27 mei 2010 20:56 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Daar is toch helemaal geen VIRM nodig.
En lijkt me lastig met al die koffers altijd in die trein.
Ik hou het al zeker een half jaar niet meer bij, iedere werkdag Utrecht-Amsterdam Amstel v.v. = schommelboot heen, schommelboot terug, maar gelukkig steeds maar 20 minuutjes! Als er nou een beetje variatie was, okee, maar dit ga ik echt niet bijhouden ofzo. Hoe vaak ik een conducteur tegenkom ook niet, gemiddeld iets van 0,75 keer per week schat ik zo.quote:Op donderdag 27 mei 2010 20:51 schreef KapiteinT het volgende:
Ik houd sinds de 12e van deze maand bij in welke treinen ik zit. Inmiddels al 1081km gemaakt en vandaag pas voor het eerst in een trein gezeten waar ik al een keer eerder in heb gezeten.
Dagelijks Schiphol - Utrecht is ook een flinke overdosis aan VIRM's. Ik verwacht dan ook niet dat ik het jaren ga volhouden om het bij te houden, maar vind het nu wel even leuk om te kijken wanneer ik in welke trein zit en waar ik deze dan later weer tegen kom.quote:Op donderdag 27 mei 2010 22:10 schreef ReisT het volgende:
[..]
Ik hou het al zeker een half jaar niet meer bij, iedere werkdag Utrecht-Amsterdam Amstel v.v. = schommelboot heen, schommelboot terug, maar gelukkig steeds maar 20 minuutjes! Als er nou een beetje variatie was, okee, maar dit ga ik echt niet bijhouden ofzo. Hoe vaak ik een conducteur tegenkom ook niet, gemiddeld iets van 0,75 keer per week schat ik zo.
Ja vind ik ook, alhoewel er eigenlijk niet heel veel anders is, behalve een iets ander interieur. Ik vind de VIRMs met 'stoffen' stoelen ook wel oké. Alleen de plastic stoelen zijn echt 3 keer niks.quote:Op donderdag 27 mei 2010 22:12 schreef Ascendancy het volgende:
Laatste generatie VIRM's zijn gelukkig een stuk beter. En die rijden verassend vaak op de Oude Lijn.
Had VIRM 1 niet dat irritante doedelzakgeluid?quote:Op donderdag 27 mei 2010 22:25 schreef dennistd het volgende:
Ik vind juist de VIRM 2/3 (roze bekleding) ontzettend kut zitten... Geef mij maar VIRM 4 of VIRM 1
Ligt eraan waar je zit.quote:Op donderdag 27 mei 2010 22:28 schreef dennistd het volgende:
Die heeft daar wel het meeste last van ja, maar ik vind niet dat je er last van hebt
Die VIRM 1 en 4 stoelen zitten inderdaad wel fijn ja, vind alleen dat rare 'plastic' materiaal van die VIRM 1 stoelen niet fijn, krijg er altijd het idee van dat die hartstikke smerig zijn.quote:Op donderdag 27 mei 2010 22:25 schreef dennistd het volgende:
Ik vind juist de VIRM 2/3 (roze bekleding) ontzettend kut zitten... Geef mij maar VIRM 4 of VIRM 1
Die blauwe en roze stoelen lijken totaal niet op elkaar.quote:Op donderdag 27 mei 2010 22:55 schreef ReisT het volgende:
Ik vind het knap altijd dat iedereen zoveel verschil ontdekt tussen VIRM-stoelen, ik vind het allemaal vergelijkbaar eigenlijk. Zolang je niet in de kopbakken zit (=geluidsoverlast) is het niet zo veel verschil allemaal.
En de beste ztiplaatsen (in materieel waar ik helaas niet vaak mee reis) blijven altijd nog die oranje banken in ICM/ICR. Waarvan het aantal helaas in hoog tempo afneemt...
VIRM-2 en 3 hebben dat ook en bij VIRM-1 loop ik altijd even door tot de bakken die er later zijn bijgekomen, dat zijn stoffen stoelen die ook in coach-opstelling staan. Alle VIRMs hebben dus eigenlijk coach-opstelling.quote:Op donderdag 27 mei 2010 23:11 schreef James1988 het volgende:
Wat ik een enorm pluspunt vind aan VIRM-4 is dat er onderin overal een coach-opstelling is. Dit vind ik zo veel fijner zitten... want dan heb ik meer beenruimte.
Dat vind ik dan weer opmerkelijk. Dat je in coach meer beenruimte vindt dan in Vis-a-vis. Ligt er ook aan waarmee je mag knietje-vrijen aan de overkant natuurlijkquote:Op donderdag 27 mei 2010 23:11 schreef James1988 het volgende:
Wat ik een enorm pluspunt vind aan VIRM-4 is dat er onderin overal een coach-opstelling is. Dit vind ik zo veel fijner zitten... want dan heb ik meer beenruimte.
Amersfoort?quote:Op donderdag 27 mei 2010 23:28 schreef KapiteinT het volgende:
Klein quiz-vraagje tussen alle VIRMs door. Op welk station heeft deze vertrekstaat gehangen?
[ afbeelding ]
Jup. En een bronvermelding zou handig zijn Dennisquote:Op donderdag 27 mei 2010 23:35 schreef dennistd het volgende:
Plan T mogelijk in september terzijde
Vanaf het wijzigingsblad van september staan er geen diensten voor Plan T meer gepland. De stellen gaan dan mogelijk terzijde.
Dit is uiteraard wel afhankelijk van de instroom van SLT. Bij een normale instroomhoeveelheid zou het dus per september over en uit zijn voor de oudste Nederlandse treinstellen.
Laten we niet doen alsof er iets vreselijk bijzonders aan de hand is. 46 jaar is lang, maar niet overdreven. En dan nog wordt Plan T allicht overleefd door Plan V.quote:Op donderdag 27 mei 2010 23:35 schreef dennistd het volgende:
Plan T mogelijk in september terzijde
Vanaf het wijzigingsblad van september staan er geen diensten voor Plan T meer gepland. De stellen gaan dan mogelijk terzijde.
Dit is uiteraard wel afhankelijk van de instroom van SLT. Bij een normale instroomhoeveelheid zou het dus per september over en uit zijn voor de oudste Nederlandse treinstellen.
Jaaaaa!quote:
Wacht nou eerst maar eens rustig af, voorlopig zit er nog zat van die handel in de sprinters Breukelen - Rhenen en de InterCityquote:Op donderdag 27 mei 2010 23:43 schreef greavy het volgende:
Zoals verwacht, zou Plan T einde van dit jaar al niet halen.
Opzich vind ik het jammer, want zijn mooie treintjes om te zien![]()
Maarja, Het hele Mat'64 gebeuren is per 13 juni al uit de 5100 (Stoptrein )Roosendaal -) Dordrecht - Den Haag CS) en de 6000 (Stoptrein Utrecht - Tiel) en de 13600 (Stoptrein Utrecht - Breda).
De 5100 gaat SLT overheersen met af en toe eens mDDM, en de 6000 en 13600 SGMm, mDDM en DD-AR
Ik wou zeggen, mijn laatste gok was Nieuw Vennep geweest, het MOEST daar zijn ergensquote:Op donderdag 27 mei 2010 23:44 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Jaaaaa!![]()
Er staat:
Schiphol,
Amsterdam / Duivendrecht, Hilversum
Oftewel: alle treinen op dit bord gaan naar Schiphol, waarna sommige doorrijden naar Amsterdam Centraal en andere naar Hilversum. Op Hoofddorp hangt een soortgelijk bord, maar daar staan ook treinen naar Lelystad op.
Dit bord heeft in 2005 op Leiden Centraal gehangen en staat nu inmiddels alweer een jaartje bij mij.
Breukelen - Rhenen is logisch dat daar nog geen SLT rijdt, want het heeft daar problemen met zijn treeplanken, tussen Utrecht en Rhenen.quote:Op donderdag 27 mei 2010 23:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wacht nou eerst maar eens rustig af, voorlopig zit er nog zat van die handel in de sprinters Breukelen - Rhenen en de InterCityUtrecht - Almere Oostvaarders. De Duitsers hebben er een spreekwoord voor
klopt ja, al was Mat64 daar al sinds 2006 weg ten faveure van SGMm, maar okeequote:Op donderdag 27 mei 2010 23:47 schreef greavy het volgende:
Tussen Utrecht en Baarn zit er tegenwoordig wel SLT
In 2009 en 2010 heb ik toch regelmatig Mat'64 meegemaakt.quote:Op donderdag 27 mei 2010 23:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
klopt ja, al was Mat64 daar al sinds 2006 weg ten faveure van SGMm, maar okee
Ik ook wel eigenlijkquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |