abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81986088
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 18:56 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Je kunt toch zelf wel bedenken dat de slagingskans bij deze methode wel wat hoger ligt dan 2 %, toch?
Naja ik vraag mij dat dan af.
Als bij treinverkeer, wat 1/6e van het totaal aantal zelfmoorden is, meer dan 50% "succesvol" is dan is dat bij de rest dus nog maar 1.6% die lukt.
Ook vroeg ik me af hoeveel mensen er wel op tijd van het station worden geplukt, hoeveel treinen weten te remmen etc.

In Dordrecht was laatst een incident waarbij een man dacht voor een doorrijdende trein te springen, die toch bleek te stoppen waarbij hij alleen werd geraakt, maar niet overreden.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_81986149
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 15:53 schreef ivetje het volgende:

[..]

Ik kan je inderdaad vertellen dat het iemand gelukt was....helaas....treinverkeer lag plat door mijn oom Geen idee waarom....maar ik vind het vreselijk dat ie het heeft gedaan. Morgen begrafenis.....

Zocht eigenlijk meer informatie, maar kwam op dit topic uit via google. Er heeft ook niets in de krant gestaan ofzo
Gecondoleerd met het verlies en heel veel sterkte met de verwerking.
  donderdag 27 mei 2010 @ 20:41:26 #253
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_81986210
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 19:56 schreef Peterselieman het volgende:
Vandaag ff naar Noord-Holland geweest. Terugreis alleen maar schommelboten getroffen
Wat verwachtte je dan anders?
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 27 mei 2010 @ 20:44:32 #254
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_81986407
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 20:41 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Wat verwachtte je dan anders?
Vanaf Amersfoort naar Groningen koplopers
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_81986450
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 20:44 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Vanaf Amersfoort naar Groningen koplopers
Noord-Holland is toch richting Den Helder
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 27 mei 2010 @ 20:48:21 #256
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_81986665
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 20:45 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Noord-Holland is toch richting Den Helder
Klopt, maar dat weet je dat ze daar in de IC's zitten. Maar tegenwoordig draait er ook een extra setje schommelboten mee in de Noord-Oost. Dat is een stuk minder.
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 27 mei 2010 @ 20:50:58 #257
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_81986857
Schommelboten
pi_81986925
Ik houd sinds de 12e van deze maand bij in welke treinen ik zit. Inmiddels al 1081km gemaakt en vandaag pas voor het eerst in een trein gezeten waar ik al een keer eerder in heb gezeten. Had niet gedacht dat dat zo lang zou duren.
  donderdag 27 mei 2010 @ 20:52:10 #259
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_81986940
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 20:48 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Klopt, maar dat weet je dat ze daar in de IC's zitten. Maar tegenwoordig draait er ook een extra setje schommelboten mee in de Noord-Oost. Dat is een stuk minder.
Was toch ooit een setje Schaukelboote met extra 1e klas voor een ambtenarentrein ook? Naast de 4444/4231?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 27 mei 2010 @ 20:56:18 #260
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_81987221
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 20:52 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Was toch ooit een setje Schaukelboote met extra 1e klas voor een ambtenarentrein ook? Naast de 4444/4231?
Ik meende dat dit de 8498 en 8499 waren die tussen Arnhem en Den Haag pendelden. Dit was uiteraard allemaal voor de verlenging die al het bestaande VIRM (serie 8200 en 8400) ondergaan heeft.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_81987254
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 20:48 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Klopt, maar dat weet je dat ze daar in de IC's zitten. Maar tegenwoordig draait er ook een extra setje schommelboten mee in de Noord-Oost. Dat is een stuk minder.
Daar is toch helemaal geen VIRM nodig.
En lijkt me lastig met al die koffers altijd in die trein.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 27 mei 2010 @ 20:59:50 #262
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_81987478
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 20:56 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Daar is toch helemaal geen VIRM nodig.
En lijkt me lastig met al die koffers altijd in die trein.
door het verVIRMmen van twee drukke treinen in de NO sparen ze een machinist 's ochtends op Zwolle - Utrecht en 's middags op Utrecht - Zwolle uit, omdat ze zo een voortrein opgeheven hebben.

Iets van 18 bakken ICM worden vervangen door 14 bakken VIRM
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_81987694
Hoe bedoel je voortrein?
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  Redactie Sport donderdag 27 mei 2010 @ 21:07:42 #264
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_81988181
In de spits rijdt de trein Leeuwarden-Rotterdam los van de trein Groningen-Den Haag/Schiphol. Dit omdat de trein anders te lang zou worden.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_81990207
Hehe, mensen! Ik ben d'r weer!

Ik heb wat minder gefokt de laatste maanden. Beetje druk gehad. Ik zal vanaf nu dus weer eens rondhangen.
  donderdag 27 mei 2010 @ 22:10:22 #266
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_81994523
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 20:51 schreef KapiteinT het volgende:
Ik houd sinds de 12e van deze maand bij in welke treinen ik zit. Inmiddels al 1081km gemaakt en vandaag pas voor het eerst in een trein gezeten waar ik al een keer eerder in heb gezeten.
Ik hou het al zeker een half jaar niet meer bij, iedere werkdag Utrecht-Amsterdam Amstel v.v. = schommelboot heen, schommelboot terug, maar gelukkig steeds maar 20 minuutjes! Als er nou een beetje variatie was, okee, maar dit ga ik echt niet bijhouden ofzo. Hoe vaak ik een conducteur tegenkom ook niet, gemiddeld iets van 0,75 keer per week schat ik zo.
pi_81994703
Laatste generatie VIRM's zijn gelukkig een stuk beter. En die rijden verassend vaak op de Oude Lijn.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_81995214
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 22:10 schreef ReisT het volgende:

[..]

Ik hou het al zeker een half jaar niet meer bij, iedere werkdag Utrecht-Amsterdam Amstel v.v. = schommelboot heen, schommelboot terug, maar gelukkig steeds maar 20 minuutjes! Als er nou een beetje variatie was, okee, maar dit ga ik echt niet bijhouden ofzo. Hoe vaak ik een conducteur tegenkom ook niet, gemiddeld iets van 0,75 keer per week schat ik zo.
Dagelijks Schiphol - Utrecht is ook een flinke overdosis aan VIRM's. Ik verwacht dan ook niet dat ik het jaren ga volhouden om het bij te houden, maar vind het nu wel even leuk om te kijken wanneer ik in welke trein zit en waar ik deze dan later weer tegen kom.
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 22:12 schreef Ascendancy het volgende:
Laatste generatie VIRM's zijn gelukkig een stuk beter. En die rijden verassend vaak op de Oude Lijn.
Ja vind ik ook, alhoewel er eigenlijk niet heel veel anders is, behalve een iets ander interieur. Ik vind de VIRMs met 'stoffen' stoelen ook wel oké. Alleen de plastic stoelen zijn echt 3 keer niks.
pi_81995759
Wees maar blij dat ze VIRM-4 een roze ICMm-interieur hebben bespaard.
  Redactie Sport donderdag 27 mei 2010 @ 22:25:20 #270
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_81995831
Ik vind juist de VIRM 2/3 (roze bekleding) ontzettend kut zitten... Geef mij maar VIRM 4 of VIRM 1
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_81995951
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 22:25 schreef dennistd het volgende:
Ik vind juist de VIRM 2/3 (roze bekleding) ontzettend kut zitten... Geef mij maar VIRM 4 of VIRM 1
Had VIRM 1 niet dat irritante doedelzakgeluid?
  Redactie Sport donderdag 27 mei 2010 @ 22:28:46 #272
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_81996088
Die heeft daar wel het meeste last van ja, maar ik vind niet dat je er last van hebt
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_81996300
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 22:28 schreef dennistd het volgende:
Die heeft daar wel het meeste last van ja, maar ik vind niet dat je er last van hebt
Ligt eraan waar je zit.
pi_81996525
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 22:25 schreef dennistd het volgende:
Ik vind juist de VIRM 2/3 (roze bekleding) ontzettend kut zitten... Geef mij maar VIRM 4 of VIRM 1
Die VIRM 1 en 4 stoelen zitten inderdaad wel fijn ja, vind alleen dat rare 'plastic' materiaal van die VIRM 1 stoelen niet fijn, krijg er altijd het idee van dat die hartstikke smerig zijn.

Beste stoelen (in materieel waar ik vaak mee reis) blijven toch die in de ICRm, hoop altijd maar weer dat ik deze tegen kom tussen Zwolle-Roosendaal.
  donderdag 27 mei 2010 @ 22:55:35 #275
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_81998720
Ik vind het knap altijd dat iedereen zoveel verschil ontdekt tussen VIRM-stoelen, ik vind het allemaal vergelijkbaar eigenlijk. Zolang je niet in de kopbakken zit (=geluidsoverlast) is het niet zo veel verschil allemaal.

En de beste ztiplaatsen (in materieel waar ik helaas niet vaak mee reis) blijven altijd nog die oranje banken in ICM/ICR. Waarvan het aantal helaas in hoog tempo afneemt...
pi_81999572
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 22:55 schreef ReisT het volgende:
Ik vind het knap altijd dat iedereen zoveel verschil ontdekt tussen VIRM-stoelen, ik vind het allemaal vergelijkbaar eigenlijk. Zolang je niet in de kopbakken zit (=geluidsoverlast) is het niet zo veel verschil allemaal.

En de beste ztiplaatsen (in materieel waar ik helaas niet vaak mee reis) blijven altijd nog die oranje banken in ICM/ICR. Waarvan het aantal helaas in hoog tempo afneemt...
Die blauwe en roze stoelen lijken totaal niet op elkaar.

Ik vind ICM nog steeds het fijnst. Belachelijk veel ruimte en heerlijk zachte stoelen.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  donderdag 27 mei 2010 @ 23:11:56 #277
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_82000370
Wat ik een enorm pluspunt vind aan VIRM-4 is dat er onderin overal een coach-opstelling is. Dit vind ik zo veel fijner zitten... want dan heb ik meer beenruimte.
pi_82000749
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 23:11 schreef James1988 het volgende:
Wat ik een enorm pluspunt vind aan VIRM-4 is dat er onderin overal een coach-opstelling is. Dit vind ik zo veel fijner zitten... want dan heb ik meer beenruimte.
VIRM-2 en 3 hebben dat ook en bij VIRM-1 loop ik altijd even door tot de bakken die er later zijn bijgekomen, dat zijn stoffen stoelen die ook in coach-opstelling staan. Alle VIRMs hebben dus eigenlijk coach-opstelling.
  donderdag 27 mei 2010 @ 23:23:15 #279
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_82001155
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 23:11 schreef James1988 het volgende:
Wat ik een enorm pluspunt vind aan VIRM-4 is dat er onderin overal een coach-opstelling is. Dit vind ik zo veel fijner zitten... want dan heb ik meer beenruimte.
Dat vind ik dan weer opmerkelijk. Dat je in coach meer beenruimte vindt dan in Vis-a-vis. Ligt er ook aan waarmee je mag knietje-vrijen aan de overkant natuurlijk
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_82001508
Klein quiz-vraagje tussen alle VIRMs door. Op welk station heeft deze vertrekstaat gehangen?

  donderdag 27 mei 2010 @ 23:31:00 #281
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_82001695
Hoofddorp?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_82001790
Almelo
pi_82001884
Beide fout. Bij die in Hoofddorp staat er ook Lelystad bij en die van Almelo is ook anders.
  Redactie Sport donderdag 27 mei 2010 @ 23:35:11 #284
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_82001978
Plan T mogelijk in september terzijde
Vanaf het wijzigingsblad van september staan er geen diensten voor Plan T meer gepland. De stellen gaan dan mogelijk terzijde.

Dit is uiteraard wel afhankelijk van de instroom van SLT. Bij een normale instroomhoeveelheid zou het dus per september over en uit zijn voor de oudste Nederlandse treinstellen.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 27 mei 2010 @ 23:38:56 #285
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_82002193
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 23:28 schreef KapiteinT het volgende:
Klein quiz-vraagje tussen alle VIRMs door. Op welk station heeft deze vertrekstaat gehangen?

[ afbeelding ]
Amersfoort?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_82002263
Nee ook niet. Let op de schuine streep en komma's.
  donderdag 27 mei 2010 @ 23:40:34 #287
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_82002286
Leiden Centraal
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 27 mei 2010 @ 23:43:15 #288
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_82002427
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 23:35 schreef dennistd het volgende:
Plan T mogelijk in september terzijde
Vanaf het wijzigingsblad van september staan er geen diensten voor Plan T meer gepland. De stellen gaan dan mogelijk terzijde.

Dit is uiteraard wel afhankelijk van de instroom van SLT. Bij een normale instroomhoeveelheid zou het dus per september over en uit zijn voor de oudste Nederlandse treinstellen.
Jup. En een bronvermelding zou handig zijn Dennis
Broek53 van Somda in dit geval

Zoals verwacht, zou Plan T einde van dit jaar al niet halen.
Opzich vind ik het jammer, want zijn mooie treintjes om te zien
Maarja, Het hele Mat'64 gebeuren is per 13 juni al uit de 5100 (Stoptrein )Roosendaal -) Dordrecht - Den Haag CS) en de 6000 (Stoptrein Utrecht - Tiel) en de 13600 (Stoptrein Utrecht - Breda).

De 5100 gaat SLT overheersen met af en toe eens mDDM, en de 6000 en 13600 SGMm, mDDM en DD-AR
  donderdag 27 mei 2010 @ 23:43:55 #289
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_82002461
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 23:35 schreef dennistd het volgende:
Plan T mogelijk in september terzijde
Vanaf het wijzigingsblad van september staan er geen diensten voor Plan T meer gepland. De stellen gaan dan mogelijk terzijde.

Dit is uiteraard wel afhankelijk van de instroom van SLT. Bij een normale instroomhoeveelheid zou het dus per september over en uit zijn voor de oudste Nederlandse treinstellen.
Laten we niet doen alsof er iets vreselijk bijzonders aan de hand is. 46 jaar is lang, maar niet overdreven. En dan nog wordt Plan T allicht overleefd door Plan V.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_82002486
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 23:40 schreef Dr_Flash het volgende:
Leiden Centraal
Jaaaaa!

Er staat:
Schiphol,
Amsterdam / Duivendrecht, Hilversum

Oftewel: alle treinen op dit bord gaan naar Schiphol, waarna sommige doorrijden naar Amsterdam Centraal en andere naar Hilversum. Op Hoofddorp hangt een soortgelijk bord, maar daar staan ook treinen naar Lelystad op.

Dit bord heeft in 2005 op Leiden Centraal gehangen en staat nu inmiddels alweer een jaartje bij mij.
  donderdag 27 mei 2010 @ 23:45:45 #291
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_82002583
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 23:43 schreef greavy het volgende:

Zoals verwacht, zou Plan T einde van dit jaar al niet halen.
Opzich vind ik het jammer, want zijn mooie treintjes om te zien
Maarja, Het hele Mat'64 gebeuren is per 13 juni al uit de 5100 (Stoptrein )Roosendaal -) Dordrecht - Den Haag CS) en de 6000 (Stoptrein Utrecht - Tiel) en de 13600 (Stoptrein Utrecht - Breda).

De 5100 gaat SLT overheersen met af en toe eens mDDM, en de 6000 en 13600 SGMm, mDDM en DD-AR
Wacht nou eerst maar eens rustig af, voorlopig zit er nog zat van die handel in de sprinters Breukelen - Rhenen en de InterCity Utrecht - Almere Oostvaarders. De Duitsers hebben er een spreekwoord voor
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 27 mei 2010 @ 23:46:25 #292
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_82002627
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 23:44 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Jaaaaa!

Er staat:
Schiphol,
Amsterdam / Duivendrecht, Hilversum

Oftewel: alle treinen op dit bord gaan naar Schiphol, waarna sommige doorrijden naar Amsterdam Centraal en andere naar Hilversum. Op Hoofddorp hangt een soortgelijk bord, maar daar staan ook treinen naar Lelystad op.

Dit bord heeft in 2005 op Leiden Centraal gehangen en staat nu inmiddels alweer een jaartje bij mij.
Ik wou zeggen, mijn laatste gok was Nieuw Vennep geweest, het MOEST daar zijn ergens
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 27 mei 2010 @ 23:47:49 #293
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_82002712
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 23:45 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wacht nou eerst maar eens rustig af, voorlopig zit er nog zat van die handel in de sprinters Breukelen - Rhenen en de InterCity Utrecht - Almere Oostvaarders. De Duitsers hebben er een spreekwoord voor
Breukelen - Rhenen is logisch dat daar nog geen SLT rijdt, want het heeft daar problemen met zijn treeplanken, tussen Utrecht en Rhenen.

Tussen Utrecht en Baarn zit er tegenwoordig wel SLT
  donderdag 27 mei 2010 @ 23:49:33 #294
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_82002790
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 23:47 schreef greavy het volgende:

Tussen Utrecht en Baarn zit er tegenwoordig wel SLT
klopt ja, al was Mat64 daar al sinds 2006 weg ten faveure van SGMm, maar okee
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 27 mei 2010 @ 23:53:41 #295
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_82003002
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 23:49 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

klopt ja, al was Mat64 daar al sinds 2006 weg ten faveure van SGMm, maar okee
In 2009 en 2010 heb ik toch regelmatig Mat'64 meegemaakt.


Plan V 499 (?) passeert mij te Soest, aldaar ik zelf in 2x Plan V zit.

Plan V 463 te Utrecht, komende vanaf Baarn, en weer terug zal gaan richting Baarn.

En zo heb ik het daar vaak meegemaakt. Alhoewel ik SGMm ook vaak gezien heb daar.
  donderdag 27 mei 2010 @ 23:59:12 #296
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_82003280
either way, bewijs te meer dat het Mat64 nog zomaar niet uitgeroeid is. Wat rijdt er naar Emmen tegenwoordig?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_82003403
Ik ga mat'64 missen
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  vrijdag 28 mei 2010 @ 00:05:14 #298
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_82003586
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 00:01 schreef Ascendancy het volgende:
Ik ga mat'64 missen
Ik ook wel eigenlijk Dat is toch decennialang meer dan beeldbepalend geweest. Ik geloof niet dat er ooit 1 meterieeltype zo nadrukkelijk zijn sporen heeft nagelaten, of het moet "de stoomtrein" als zodanig zijn (1839 - 1958, en dat is nog kort vergeleken bij de ons omringende landen)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 28 mei 2010 @ 00:09:13 #299
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_82003803
Mat'64 rijdt naar Emmen, maar rijdt ook nog steeds in Limburg.


Plan V 964 te Marienberg, op weg naar Emmen als Stoptrein.
Dit zal straks ook niet meer te zien zijn, Plan V op de Emmerlijn.

Als het aan Arriva ligt, word Marienberg in de toekomst ook een Sneltrein-station.


Dit beeld zullen we in de 5100 niet meer krijgen, na 13 Juni, als alles goed gaat:

3x Plan V komt Zwijndrecht binnen.

En ja, ik zal het zeker missen. Ik wachtte op Zwijndrecht meestal 12 minuten langer om niet in mDDM/DD-AR te hoeven, maar met Mat'64 te reizen
  vrijdag 28 mei 2010 @ 00:13:29 #300
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_82003996
Mijn eerste digitale treinenfoto ooit was een Plan V in Amersfoort op 21 juni 2002
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')