abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81942255
Afgelopen zaterdag ben ik even naar Duinkerke gereden.
Ik ben er maar een goeie 20 minuten gebleven omdat er niet zo veel te beleven was.
Het was mijn eerste ervaring met spotten in Frankrijk, alle foto's zijn vanaf het perron gemaakt.

Oud en nieuw naast elkaar:


Een rangeerloc:


Een tamelijk nieuw stelletje, de bijnaam is dildo, misschien weet iemand de 'echte' naam?:


En van de andere kant:


De andere kant van de eerste trein:


Een overgang om naar het andere perron te gaan:


Enkele minuten voor de trein binnenkwam, kwam er personeel uit het hokje gekropen om de overgang te 'beveiligen' zodat de volgende trein kan binnenrijden:


En enkele minuten later vertrok hij terug:


Dit was het, hierna ben ik terug naar België gereden voor wat anders
  woensdag 26 mei 2010 @ 21:35:06 #202
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_81942331
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 20:51 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

spoor 19 doortrekken is wel handig. Zo heb je een extra doorgaand spoor en kan een trein vanuit Heerenveen tegelijkertijd binnenkomen, terwijl er een andere in die richting vertrekt en er een Arrivatrein op hetzelfde moment richting Sneek of Harlingen gaat.
Op zich kon dat al, vanwege de twee sets wissels tussen 23/24 en 3/4. Maar voor rangeren is het erg fijn, zeker vanaf de werkplaats.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  woensdag 26 mei 2010 @ 21:41:05 #203
138687 Hr-Flip
flipperderflap
pi_81942855
uhmmm trainfreak, die TGV op je eerste foto staat, is toch al van 1982 dus zo nieuw is die niet
  woensdag 26 mei 2010 @ 21:47:34 #204
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_81943335
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 21:41 schreef Hr-Flip het volgende:
uhmmm trainfreak, die TGV op je eerste foto staat, is toch al van 1982 dus zo nieuw is die niet
Die loc 25000 ernaast is in 1953-55 voor het eerst op de baan verschenen. Je moet het relatief zien he
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 26 mei 2010 @ 21:58:50 #205
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_81944251
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 21:35 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Op zich kon dat al, vanwege de twee sets wissels tussen 23/24 en 3/4. Maar voor rangeren is het erg fijn, zeker vanaf de werkplaats.
mja, je moet hoe dan ook alle sporen oversteken als je vanuit de werkplaats naar het Arrivadeel van het emplacement wilt, dus echt een groot voordeel is het niet lijkt me.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 26 mei 2010 @ 22:02:04 #206
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_81944488
Dat 'Dildo'-ding is een X73900 volgens mij, en staat ook wel bekend als Coradia A TER genoemd. Ze worden gebouwd door Alstom, en zijn onderdeel van dezelfde familie als de befaamde LINTjes: Coradia.
pi_81944626
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 21:47 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Die loc 25000 ernaast is in 1953-55 voor het eerst op de baan verschenen. Je moet het relatief zien he
Wel geinig om te zien dat mensen dit ontwerp uit de jaren '70 nog steeds modern vinden (het eerste treinstel met deze kop (in andere kleuren) werd in '78 geleverd).
  woensdag 26 mei 2010 @ 22:12:43 #208
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_81945322
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 22:04 schreef busfoto.nl het volgende:

[..]

Wel geinig om te zien dat mensen dit ontwerp uit de jaren '70 nog steeds modern vinden (het eerste treinstel met deze kop (in andere kleuren) werd in '78 geleverd).
Niks nieuws toch? Een Koploper kennen we ook al sinds 1977.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport woensdag 26 mei 2010 @ 22:17:26 #209
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_81945666
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 21:25 schreef Hr-Flip het volgende:
[ afbeelding ]
Stel van Syntus en van de PEG op het opstelterrein van Hengelo
Is dat ding over Bentheim gekomen dan, of is deze foto tijdens de heraanleg gemaakt toen ze sporen in Enschede nog doorverbonden waren?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_81946027
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 18:16 schreef James1988 het volgende:
Als ik op mijn telefoon kijk, worden de foto's met de mobiele layout ook niet geresized. De browser schaalt de pagina echter wel, waardoor de teksten zo groot zijn als de ruggengraat van de PvdA. (HTC Desire-gebruiker hier).
Waarom heb je je nog niet hier gemeld ?
HTC Desire #7 - Waar sommigen hem nog steeds niet hebben


Overigens één van de betere topics in de reeks dit, heerlijk al die foto's
pi_81946604
LOL. Volgens mij is iemand mij aan het wijsmaken dat nijmegen 35 sporen heeft?

Tenminste, die wees dat ActueleVertrektijden een foutje gaf, met een trein dat normaal naar Cuijk vertrekt vanaf spoor 35?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 26 mei 2010 @ 22:32:11 #212
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_81946750
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 22:29 schreef Crientj het volgende:
LOL. Volgens mij is iemand mij aan het wijsmaken dat nijmegen 35 sporen heeft?

Tenminste, die wees dat ActueleVertrektijden een foutje gaf, met een trein dat normaal naar Cuijk vertrekt vanaf spoor 35?
Spoor 35 is correct en tevens juist. Het spoor ligt aan de zuidzijde naast spoor 1. Als je alle sporen van Nijmegen optelt dan zijn het er idd ooit wel richting de 35 geweest.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_81946880
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 22:32 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Spoor 35 is correct en tevens juist. Het spoor ligt aan de zuidzijde naast spoor 1. Als je alle sporen van Nijmegen optelt dan zijn het er idd ooit wel richting de 35 geweest.
Wtf Waarom wil je 35 sporen hebben.

Nou ja, dat is een nieuw plaatje maken.
  woensdag 26 mei 2010 @ 22:54:25 #214
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_81948218
Om even terug te komen op het werk bij Leeuwarden: Capaciteitsanalyse en capaciteitsvergrotingsplan naar aanleiding van de overbelastverklaring Leeuwarden (ProRail)

Een erg interessant stuk wat gaat over de Noordelijke(Friese) Nevenlijnen, en Leeuwarden.
Ook betreffende het emplacement over Leeuwarden.

[ Bericht 5% gewijzigd door greavy op 26-05-2010 23:07:26 ]
  woensdag 26 mei 2010 @ 23:09:25 #215
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_81949182
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 22:32 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Spoor 35 is correct en tevens juist. Het spoor ligt aan de zuidzijde naast spoor 1. Als je alle sporen van Nijmegen optelt dan zijn het er idd ooit wel richting de 35 geweest.
Er zijn ook onooglijk kleine stationnetjes in Duitsland die aleen maar Gleis 201 t/m Gleis 204 hebben. Het is maar een nominaal onderscheid, niet eens ordinaal, laat staan rationeel

Je ziet soms ook dat sporen A t/m Z genoemd worden. En er is geen reden om te denken dat iets als Spoor Blauw, Spoor Geel, Spoor Rood niet zou kunnen. Al worden belangenorganisaties voor kleurenblinden daar waarschijnlijk niet zo heppie van
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport woensdag 26 mei 2010 @ 23:23:45 #216
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_81950050
Eigenlijk is het natuurlijk gewoon spoor 135
Maar als je het zo gaat rekenen gaat Gilze-Rijen winnen met 934 denk ik
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_81953515
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 12:08 schreef Peterselieman het volgende:
Het komt er toch niet van. Het reizigerspotentieel is te gering. Behalve in de spitsuren en op zondagavond zitten er niet echt veel mensen in de Qliner tussen Leeuwarden en Alkmaar.
Wie wil er nou ook naar Alkmaar vanuit Leeuwarden of Groningen? Natuurlijk zitten die bussen niet vol. Een trein zal het iets beter maken, maar veel niet. Je zei eerder dat Groningen-Alkmaar met de bus net wat sneller is. Voor Groningen-Amsterdam (of een andere randstad-stad) geldt dat helemaal niet, maar is de auto wel superieur vanwege de A7 en de A6. Een HSL Noord over de afsluitdijk via de Wieringermeerpolder, Hoorn en de Purmer naar Amsterdam, dáár hebben ze in het Noorden wat aan. Als je via Alkmaar gaat heb je alsnog een onhandige omweg en daarna een slome IC door de Zaanstad (die de afgelopen jaren iets van 8 minuten langzamer is geworden) naar A'dam.
Killing as few patients as possible.
pi_81957288
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 21:47 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Die loc 25000 ernaast is in 1953-55 voor het eerst op de baan verschenen. Je moet het relatief zien he
En ik zeg dat die in 1964-1976 gebouwd zijn!
http://en.wikipedia.org/wiki/SNCF_Class_BB_25500
  donderdag 27 mei 2010 @ 10:01:33 #219
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_81958702
Je zegt maar een eind raak Ik zal nogeens voor je opkomen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 27 mei 2010 @ 10:02:25 #220
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_81958734
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 22:32 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Als je alle sporen van Nijmegen optelt dan zijn het er idd ooit wel richting de 35 geweest.
Dat maakt het nog steeds niet logisch om een spoor dat naast spoor 1 ligt zo'n hoog nummer te geven. Eigenlijk zou het spoor 0 moeten zijn.
  donderdag 27 mei 2010 @ 10:06:31 #221
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_81958877
Dat is niet alleen in Nijmegen. Zo kent Dordrecht ook spoor 15 & 20 (perronsporen), en ligt ook naast spoor 1, waarbij vanaf 15 Arriva vertrekt, en 20 zelden gebruikt wordt. Meestal een trein wegrangeren.

Zwolle heeft ook hetzelfde. Spoor 14, 15 en 16. Vanaf 14 vertrekt de stoptrein naar Groningen 1x/u, vanaf 15 de trein naar Emmen, en 16 durf ik niet te zeggen.
Dan heb je nog spoor 12, waar de trein naar Kampen vertrekt. Ook dit ligt naast spoor 1. En het zijn steeds kopspoortjes

En ik verwacht dat er nog wel een paar stations zijn, die dit hebben.
pi_81959261
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 10:01 schreef Dr_Flash het volgende:
Je zegt maar een eind raak Ik zal nogeens voor je opkomen
Die TGV ziet er moderner uit dan het 'oude krot' ernaast.
pi_81960483
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 22:17 schreef dennistd het volgende:

[..]

Is dat ding over Bentheim gekomen dan, of is deze foto tijdens de heraanleg gemaakt toen ze sporen in Enschede nog doorverbonden waren?
Hoe kan hij überhaupt zo'n foto maken? precies tussen de sporen in?
  Redactie Sport donderdag 27 mei 2010 @ 10:59:25 #224
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_81961001
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 10:47 schreef MarkoAlmelo het volgende:

[..]

Hoe kan hij überhaupt zo'n foto maken? precies tussen de sporen in?
Als ik me niet vergis heeft hij bij NedTrain gewerkt
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 27 mei 2010 @ 11:24:25 #225
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_81962139
In Breda hebben we ook zoiets... het eerste spoor is spoor 2 en die is alleen van buitenaf te bereiken, niet via de stationshal...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')