abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 21 mei 2010 @ 11:06:24 #251
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_81710567
Het wordt alleen maar onduidelijker.
Op de OV-Chip websites en dergeliijke vind je tegenstrijdige berichten van elkaar.
Dat zelf NS-personeel, of ander OV-personeel niet eens weet hoe en wat in een aantal kwesties, is toch zorgelijk?

Vergeet je bij de NS 4x of vaker uit te checken, waardoor je borg weg is, kan je je geld niet meer terugclaimen onder het motto van "het is je eigen fout". In sommige gevallen wordt zelf je OV-Chipkaart geblokkeerd.

Zelf zit ik momenteel ook redelijk wat na te speuren over de OV-Chipkaart. Het onderwerp boeit mij redelijk veel, en ben vooral nieuwsgierig naar de dingen die er beter kunnen, wat er fout gaat, en waarom.

Misschien dat ik binnenkort wel een PDFje maak met meer informatie over bepaalde onderwerpen, qua reizen bij de NS met de OV-Chipkaart.
pi_81711029
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 11:01 schreef Peterselieman het volgende:
Als de hobbyisten er al niet uitkomen, hoe moet de gewone man dit soort zaken dan weten?
De gewone man gaat ook niet van Venlo naar Weert via Eindhoven, maar via Roermond.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 21 mei 2010 @ 11:22:36 #253
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_81711219
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 11:18 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

De gewone man gaat ook niet van Venlo naar Weert via Eindhoven, maar via Roermond.
mja en dan loop je tegen het probleem aan dat je bij vervoerder 1 uit moet checken in Roermond en dan bij vervoerder 2 weer in moet checken.

Moet je weer de juiste paaltjes zoeken
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 21 mei 2010 @ 11:29:31 #254
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_81711540
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 10:44 schreef greavy het volgende:
De kortste route geldt ook met Veolia, Arriva, Syntus en Connexxion treinen.
Dat kan niet want de reismogelijk 'Venlo-Weert via Roermond' bestaat helemaal niet voor de chipkaart. Als je bij NS in- en uitcheckt berekent het systeem de prijs via de route en het tarief van NS. Via Eindhoven dus.

Het zelfde bestaat nu ook al op een paar lijnen met papieren kaartjes: als je een kaartje Hengelo-Zupthen koopt betaal je voor de NS-route (en dus niet voor de kortste route). Bij de chipkaart zal het precies hetzelfde gaan.
  vrijdag 21 mei 2010 @ 11:31:14 #255
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_81711619
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 11:22 schreef Peterselieman het volgende:

mja en dan loop je tegen het probleem aan dat je bij vervoerder 1 uit moet checken in Roermond en dan bij vervoerder 2 weer in moet checken.
Precies ja, de gewone man weet toch zeker niet welke vervoerder nou precies op welke lijn rijdt? De gewone man reist niet met NS of Veolia of whatever, maar met de trein.
  vrijdag 21 mei 2010 @ 11:39:04 #256
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_81711997
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 11:29 schreef ReisT het volgende:

[..]

Dat kan niet want de reismogelijk 'Venlo-Weert via Roermond' bestaat helemaal niet voor de chipkaart. Als je bij NS in- en uitcheckt berekent het systeem de prijs via de route en het tarief van NS. Via Eindhoven dus.

Het zelfde bestaat nu ook al op een paar lijnen met papieren kaartjes: als je een kaartje Hengelo-Zupthen koopt betaal je voor de NS-route (en dus niet voor de kortste route). Bij de chipkaart zal het precies hetzelfde gaan.
Misschien dat ik het verkeerd uitlegde.

Wanneer je van Hengelo naar Zutphen wilt, geeft de reisplanner de route met Syntus aan.
Wil je persé met de NS reizen, zal je een VIA-kaartje moeten gebruiken. Reis je met de OV-Chipkaart, en ga je dus niet via het advies van de reisplanner, reis je zwart. Je beschikt dan niet over een geldig vervoersbewijs.

Ja, je betaalt aan de NS de kosten, maar de NS doet deze kosten weer verdelen aan Syntus en dergelijke.

Wil je van Venlo naar Weert, kan je echt wel een Via-route Roermond aangeven. Het tarief wordt hier niet anders door.
Wil je vanuit Venlo naar Weert, via de aangegeven route, waarbij je een geldig vervoersbewijs hebt, kan je kiezen voor de opties:
1) Volledig los kaartje; Goedkoopste oplossing op dit moment
2) Venlo - Roermond met een los kaartje, Roermond - Weert met de chipkaart
3) Los kaartje; Venlo - Weert via Eindhoven (Volledig NS)
4) Venlo - Eindhoven met de chipkaart, en Eindhoven - Weert met de chipkaart (Volledig NS)
Bij optie 3 en 4 reis je met een zogeheten omreisroute, wat je extra centen kost.

Wanneer je incheckt met je chipkaart in Venlo, je richting Eindhoven gaat, en weer uitcheckt in Weert, heb je het stuk Heeze - Weert zwart gereden. Het tarief wat hier berekend word door de chipkaart is Venlo - Weert, en dus met de overstap in Roermond.
De Chipkaart weet niet wanneer jij op een lijn reist van een andere vervoerder, en gaat van de snelste route uit, welke de reisplanner ook zal aangeven.
pi_81712560
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 11:31 schreef ReisT het volgende:

[..]

Precies ja, de gewone man weet toch zeker niet welke vervoerder nou precies op welke lijn rijdt? De gewone man reist niet met NS of Veolia of whatever, maar met de trein.
Dit is natuurlijk onzin, dat staat duidelijk in de reisplanner aangegeven, op de CTA's op 't station en levensgroot op de trein zelf. De persoon die dat niet ziet is niet de gewone man maar de achterlijke gladiolenman.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 21 mei 2010 @ 11:51:49 #258
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_81712618
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 11:50 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Dit is natuurlijk onzin, dat staat duidelijk in de reisplanner aangegeven, op de CTA's op 't station en levensgroot op de trein zelf. De persoon die dat niet ziet is niet de gewone man maar de achterlijke gladiolenman.
het zal je verbazen hoeveel daarvan er in Nederland rondlopen
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport vrijdag 21 mei 2010 @ 12:02:39 #259
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_81713106
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 11:39 schreef greavy het volgende:

[..]

Wanneer je van Hengelo naar Zutphen wilt, geeft de reisplanner de route met Syntus aan.
Wil je persé met de NS reizen, zal je een VIA-kaartje moeten gebruiken.
Juist niet: het probleem is dat dit traject uit het NS-tarief is gehaald, waardoor er altijd via Deventer gerekend wordt, maar je mag wel via Goor reizen. Wil je goedkoper uit zijn dan moet je juist een via-kaartje kopen via Goor.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  vrijdag 21 mei 2010 @ 12:06:41 #260
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_81713294
En daar heb je gelijk in. Zie het nu ook staan. Syntus handhaaft een ander tariefstelsel zo te zien.

Maar zoals ik al vermeldde, als je Venlo-Weert wilt doen, met de chipkaart, en niet uitcheckt in Eindhoven en weer incheckt, zal je het rechtstreekse tarief Venlo-Weert betalen.
pi_81714230
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 11:51 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

het zal je verbazen hoeveel daarvan er in Nederland rondlopen
Ik ken niemand in de regio die niet snapt dat de NS hier niet meer rijdt
Wel moeten ze gewoon 1 uniform chipkaart net hebben.
En zeker een begrenzing op de kosten per dag.
Dat is ook veel makkelijker dan dagkaarten laden.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  vrijdag 21 mei 2010 @ 12:40:54 #262
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_81714765
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 12:27 schreef Ascendancy het volgende:
[....]
Dat is ook veel makkelijker dan dagkaarten laden.
Ja, en dan zeker bij een trip door Nederland 10x in- en uitchecken?
Vb: Zwijndrecht - Amsterdam - Alkmaar (in-uitcheck)- Enkhuizen - Lelystad (in-uitcheck) - Utrecht - Rhenen (In-uitcheck) - Arnhem en ga zo maar door.. Dat maakt het comfortabel zeg
Dan laad ik liever een dagkaart erop, en check pas weer op mijn eindpunt uit (wat natuurlijk hetzelfde kan zijn als je beginpunt.)
pi_81722491
Totaal ander vraagje;

http://www.koopem.nl/aanbiedingen/1745/ns-dagkaart-17-50#2192
Te vertrouwen of niet? ;o Zoek toch nog een dagkaart om een keertje weer overal heen te gaan
  vrijdag 21 mei 2010 @ 17:09:20 #264
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_81727345
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 12:06 schreef greavy het volgende:En daar heb je gelijk in. Zie het nu ook staan. Syntus handhaaft een ander tariefstelsel zo te zien.

Maar zoals ik al vermeldde, als je Venlo-Weert wilt doen, met de chipkaart, en niet uitcheckt in Eindhoven en weer incheckt, zal je het rechtstreekse tarief Venlo-Weert betalen.
Syntus hanteert het gewone tarief, er is alleen ruzie om de verdeling van de opbrengsten. Daarom moet je expliciet aangeven met welke vervoerder je wil reizen. En me de komst van de OV-chipkaart geldt dat niet alleen meer voor deze Syntus-lijnen maar voor alle reizen die langs verschillende routes met verschillende vervoerders mogelijk zijn. Je moet bij inchecken aangeven met welke vervoerder je gaat reizen. (het ergste voorbeeld wordt over een paar jaar Arnhem-Doetinchem waar twee verschillende vervoerders gaan rijden.)

Verder kan je helemaal niet met de chipkaart via de snelste route van Venlo naar Weert reizen. Als je incheckt bij NS geef je aan dat je alleen met NS-treinen reisten dat kan dus alleen maar via Eindhoven.
pi_81727493
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 12:40 schreef greavy het volgende:

[..]

Ja, en dan zeker bij een trip door Nederland 10x in- en uitchecken?
Vb: Zwijndrecht - Amsterdam - Alkmaar (in-uitcheck)- Enkhuizen - Lelystad (in-uitcheck) - Utrecht - Rhenen (In-uitcheck) - Arnhem en ga zo maar door.. Dat maakt het comfortabel zeg
Dan laad ik liever een dagkaart erop, en check pas weer op mijn eindpunt uit (wat natuurlijk hetzelfde kan zijn als je beginpunt.)
Er zijn misschien 100 mensen in Nederland die zulke treinritjes maken.
De meeste mensen kopen een dagkaart omdat het voordeeliger is dan alle losse kaartjes. En ze naar meerdere plaatsen ver van elkaar moeten
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_81727602
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 15:28 schreef Crientj het volgende:
Totaal ander vraagje;

http://www.koopem.nl/aanbiedingen/1745/ns-dagkaart-17-50#2192
Te vertrouwen of niet? ;o Zoek toch nog een dagkaart om een keertje weer overal heen te gaan
Die site ken ik niet, maar ik weet wel dat een aantal regionale kranten ook dagkaarten verkopen voor 17,50. Je bestelt ze op internet en dan krijg je een e-ticket. Bijvoorbeeld hier.

Edit: zie net dat die site die jij had naar het bestelsysteem van de regionale kranten leidt. Maakt dus niet zo veel uit, maar zou het voor de zekerheid via zo'n krant doen.
  vrijdag 21 mei 2010 @ 17:31:09 #267
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_81728398
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 15:28 schreef Crientj het volgende:
Totaal ander vraagje;

http://www.koopem.nl/aanbiedingen/1745/ns-dagkaart-17-50#2192
Te vertrouwen of niet? ;o Zoek toch nog een dagkaart om een keertje weer overal heen te gaan
Die is zeker te vertrouwen.
Je moet, wanneer je de code doorkrijgt via e-mail, via E-ticket op ns.nl/eticket de couponcode invullen.
Heb er meermaals besteld, en ook al van deze actie gebruik gemaakt.

Deze aanbieding heb ik - en een ander - hier ook al eerder gepost.
pi_81746673
Even iets anders dan die OV-faalkaart: Ik zag vandaag om 21:40 uur de DE2 186 door Zutphen rijden. Toen ik een foto wilde maken was 'ie al weer weg
  zaterdag 22 mei 2010 @ 00:00:28 #269
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_81747046
Jup, dat kan kloppen. Heb dit ook vernomen van anderen. Stel kwam uit de richting van Blerick, en is via de Maaslijn richting Nijmegen / Zutphen / Winterswijk vertrokken.

Tevens een faal van de TRDL die Wierden in zijn pakket heeft zitten:
quote:
Stel 3409 had een defect en werd in Enschede gewisseld voor een ICM zodat trein 7986 tot Wierden kon worden gereden. Echter werd deze trein in Wierden op het bovenleiding loze spoor 3 binnen genomen. De stellen van trein 80180 (3x ICMm) zijn nu op weg naar Wierden om het gestrande stel weer onder de draad te trekken.
Staat op Somda.. Echt een faal.
pi_81747404
omg
pi_81751386
Aah heb daar rond half 12 niets van gemerkt, of is dit nog later gebeurt?.. Oohja 10 min geleden was er ook niets meer te zien
  zaterdag 22 mei 2010 @ 03:07:46 #272
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_81751646
Net dit weer tegengekomen, AnsaldoBreda reageert op kritiek
quote:
Kunt u dan in ieder geval verzekeren dat de treinen op 1 januari 2008 zullen rijden?
(Manager AnsaldoBreda:) ,,De datum die ik kan geven is een datum die hoe dan ook afhankelijk zou zijn van andere data. Op dit moment zijn er geen absolute data. Laten we zeggen dat we eraan werken om al in 2007 de eerste leveringen te realiseren. Maar alles is afhankelijk van het moment waarop de trein op de lijn kan rijden en getest kan worden. We moeten geen valse verwachtingen voeden met valse informatie. We zijn daar heel transparant in.´´

2010?
,,Als het 2010 wordt krijg je de sleutel van deze fabriek. Dan kunnen we wel sluiten.´´

2009?
,,Daar durf ik om te wedden.´´
!
pi_81752304
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 03:07 schreef James1988 het volgende:
Net dit weer tegengekomen, AnsaldoBreda reageert op kritiek
[..]

!
Gefeliciteerd U bent mogelijk een winnaar! Maak snel deze envelop open! En zie hoe U de gelukkige eigenaar kan worden van een FANTASTISCHE auto treinenfabriek!
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 22 mei 2010 @ 16:46:41 #274
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_81763891
Dat het bedrijf nog bestaat zeg ...
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_81764025
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 16:46 schreef Peterselieman het volgende:
Dat het bedrijf nog bestaat zeg ...
Dacht dat het NRC nu de sleutels van dat bedrijf krijgt?
pi_81764998
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 16:46 schreef Peterselieman het volgende:
Dat het bedrijf nog bestaat zeg ...
Gelijk een vervolgorder plaatsen als het materieel over 20 jaar al is afgeschreven, de V300!
http://www.ansaldobreda.it/schedaProdotto.aspx?idProdotto=21&idCategoria=2&idSottoCategoria=5
pi_81765545
Gaat men serieus gewoon ICE-tunnels in om dit te filmen?



  zaterdag 22 mei 2010 @ 18:00:36 #278
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_81765852
Zojuist verzonden:
quote:
Van: James1988
Aan: Redactie binnenland NRC Next


Geachte heer/mevrouw,

In december 2005 stond er in uw krant een interview met de projectleider Stefano Fannucci AnsaldoBreda, over de problemen en vertragingen met de V250-hogesnelheidstreinen die NS Hispeed door AnsaldoBreda laat bouwen.

In dat interview stond onderstaand fragment:

<citaat>
Kunt u dan in ieder geval verzekeren dat de treinen op 1 januari 2008 zullen rijden?
(...)

2010?
"Als het 2010 wordt krijg je de sleutel van deze fabriek. Dan kunnen we wel sluiten."
<einde citaat>

Inmiddels is het jaar 2010 al bijna half verstreken, en er zijn inderdaad een paar treinstellen in Nederland. Deze rijden echter nog niet in reguliere reizigersdienst, en het laatste nieuws wat mij heeft bereikt is dat er talloze problemen zijn waardoor deze stellen terug moeten naar de fabriek.

Het lijkt erop dat het AnsaldoBreda ook niet in 2010 gaat lukken om alle stellen geleverd te krijgen, in tegenstelling tot eerder gemaakte afspraken.

Bij deze mijn vraag: wanneer gaat u terug naar Italië, om de door dhr. Fannucci beloofde sleutel van de fabriek op te halen?

Met vriendelijke groet,
James1988
pi_81766347
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 18:00 schreef James1988 het volgende:
Zojuist verzonden:
Goeie!

Ben benieuwd!
pi_81767482
Whehe
dag
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 22 mei 2010 @ 18:57:45 #281
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_81767509
Geniaal
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 22 mei 2010 @ 19:15:15 #282
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_81768024
Alleen kom ik er juist nu wel achter dat mijn mailserver niet werkt, omdat mijn host mijn hele machine heeft afgesloten i.v.m. een aanval. Gelukkig heb ik nog tot maandagochtend om dat te fixen, ik verwacht geen snel antwoord.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 23 mei 2010 @ 13:42:44 #283
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_81788757
Op de site van Luc Peulen kwam ik deze bijzondere foto tegen:

http://www.lucpeulen.nl/site/permalink.php?ID=010751

Een SLT die zo ongeveer in de bosjes staat
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_81789694
Is dat bij de fabriek ofzo? Als het daar vol staat moet je met creatieve oplossingen komen.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 23 mei 2010 @ 14:10:52 #285
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_81789733
quote:
Op zondag 23 mei 2010 14:09 schreef KapiteinT het volgende:
Is dat bij de fabriek ofzo? Als het daar vol staat moet je met creatieve oplossingen komen.
stel was op doorreis en was daar ff aan de kant gezet om later opgehaald te worden
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 23 mei 2010 @ 14:26:08 #286
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_81790184
Mooie foto je ziet helemaal niks meer van een spoor ofzo, inderdaad net of hij zo in het gras staat.
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  zondag 23 mei 2010 @ 15:25:49 #287
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_81791783
Door vandalisme ligt het traject Geldermalsen <-> 's-Hertogenbosch strop.
pi_81791856
Is er weer koper gejat? Of gewoon een stel grappenmakers?
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  zondag 23 mei 2010 @ 15:28:24 #289
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_81791866
Gisteravond lag een deel van de LGV Nord in Frankrijk ook plat i.v.m. koperdiefstal. Eurostar-treinen Parijs <-> Londen hadden een vertraging van 90 minuten gemiddeld.

Achterlijke koperdieven
  zondag 23 mei 2010 @ 15:33:24 #290
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_81792001
quote:
Op zondag 23 mei 2010 15:28 schreef Ascendancy het volgende:
Is er weer koper gejat? Of gewoon een stel grappenmakers?
Goed mogelijk.

Koper is astronomisch duur en zeldzaam te verkrijgen, dieven verdienen er goud aan.
  zondag 23 mei 2010 @ 16:06:17 #291
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_81792812
Tussen Geldermalsen en 's Hertogenbosch is er koper gejat.

Koper is, zoals olyfes2 zegt, erg duur. Je kan er veel geld voor krijgen.
pi_81800108
Op internet een figuur kunnen vinden met de koperprijzen over de afgelopen vijf jaar. Ik weet niet precies hoeveel kilo je kan krijgen voor deze bedragen (Pond), maar het lijkt wel te tonen dat de prijs tussen mei 2006 en mei 2008 nog bijna 30% hoger lag. Lag het aantal koperdiefstallen toen (nog) hoger?

  zondag 23 mei 2010 @ 20:43:08 #293
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_81801965
hoi
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 24 mei 2010 @ 00:53:28 #294
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_81816198
quote:
Op zondag 23 mei 2010 20:07 schreef busfoto.nl het volgende:
Op internet een figuur kunnen vinden met de koperprijzen over de afgelopen vijf jaar. Ik weet niet precies hoeveel kilo je kan krijgen voor deze bedragen (Pond), maar het lijkt wel te tonen dat de prijs tussen mei 2006 en mei 2008 nog bijna 30% hoger lag. Lag het aantal koperdiefstallen toen (nog) hoger?

[ afbeelding ]
Dat zou goed kunnen.

Ook dieven zijn op de hoogte van laag- en hoogconjunctuur.
  maandag 24 mei 2010 @ 10:15:38 #295
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_81821732
--laatmaar--
pi_81822024
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 17:47 schreef Socios het volgende:
Gaat men serieus gewoon ICE-tunnels in om dit te filmen?




ik vind het een wonder dat die gast het overleefd. De zuiging bij 300 km/h lijkt mij vrij heftig. Volgens mij moet je dan lood in je schoenen hebben of 250 kg wegen om nog te kunnen blijven staan. Buiten dat om lijkt me de herry ook niet om uit te staan. Zeker niet wanneer ie trein de tunnel inschiet.
pi_81822086
quote:
Op maandag 24 mei 2010 10:28 schreef ghizzer het volgende:

[..]

ik vind het een wonder dat die gast het overleefd. De zuiging bij 300 km/h lijkt mij vrij heftig. Volgens mij moet je dan lood in je schoenen hebben of 250 kg wegen om nog te kunnen blijven staan. Buiten dat om lijkt me de herry ook niet om uit te staan. Zeker niet wanneer ie trein de tunnel inschiet.
De maker heeft de filmpjes dan ook als ondertitel "Video over de zuigwerking" gegeven. Wil daarmee blijkbaar laten zien dat dat wel meevalt. Alhoewel je wel echt een gigantische randdebiel moet zijn om dat zo te gaan uitproberen.
  maandag 24 mei 2010 @ 11:14:32 #298
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_81823205
quote:
"Treinsurfer geen treinsurfer"

De man die zaterdag zwaar gewond is geraakt op het Centraal Station, was geen treinsurfer. Dat beweert het Wolfert Lyceum, de werkgever van de 23-jarige man uit Delft.

De man zou in de nacht van zaterdag op zondag klem zijn komen te zitten, toen hij op het laatste moment de trein in wilde stappen. Hij werd meegesleurd en kwam tussen de trein en het perron terecht.

Het slachtoffer, een docent wiskunde, ligt met een klaplong, een paar gebroken ribben, een gebroken arm en een zware hersenschudding op de Intensive-Care-afdeling van het Erasmus MC. Hij is buiten levensgevaar, maar wordt onder narcose gehouden.

De politie blijft bij haar lezing, dat er sprake was van treinsurfen. Meerdere getuigen zouden hebben gezien dat hij aan een openstaand raam zou hebben gehangen. Bovendien waren bij het vertrek van de trein alle deuren gesloten, heeft de machinist van de trein tegenover de politie verklaard.
Ach, het is waar je van houdt.. De man hing aan het raam omdat deze de trein zou hebben gemist, en alle deuren al gesloten waren..
pi_81823510
quote:
Op zondag 23 mei 2010 15:28 schreef Ascendancy het volgende:
Is er weer koper gejat? Of gewoon een stel grappenmakers?
Gisteren met de bus over dat traject gegaan, schijnbaar over een lengte van 8 kilometer...
  maandag 24 mei 2010 @ 11:37:58 #300
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_81823964
Dat hoeft niet persé. Je kan niet overal de treinen laten keren.
In Zaltbommel kan je niet alle treinen afwerken, is het station bij mijn weten te klein voor.
Daarom dat de treinen in Geldermalsen en Den Bosch eindigden, en verder busvervoer plaatsvond.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')