Ik heb meerdere (RET) OV-chipkaarten dus ik zal het voor de grap eens proberen van de week.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 14:48 schreef SingleCoil het volgende:
wat een gezeur weer, over die ovchip. Krijg je dat er ook weer makkelijk af, die cementlijm?
Je hebt de trein naar Barneveld Centrum genomen ipv die naar Ede-Wageningenquote:Op dinsdag 30 maart 2010 14:40 schreef Delta09 het volgende:
Ja die valleilijn. Wat is dat voorn verneukt ding! Waarom kunnen ze gvd niet van Ede naar Amersfoort gewoon 2 baans houden. Zodat je als je op Amersfoort naar Barneveld Centrum gaat, je dan niet nog is 20 min moet wachten op die trein naar Ede
Hengelo is nou niet bepaald een station waar je niet kunt kruisen hoor, er vertrekken maar acht treinen per uur per spoor, en 's avond maar zes.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 14:05 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Je moet geen onnodige kruisingen gaan creëren.
Mja, je hebt nog een zwik goederentreinen en dat worden er alleen maar meer.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 15:49 schreef dennistd het volgende:
[..]
Hengelo is nou niet bepaald een station waar je niet kunt kruisen hoor, er vertrekken maar acht treinen per uur per spoor, en 's avond maar zes.
Dat was het al, dus dat is niets nieuwsquote:Op dinsdag 30 maart 2010 15:37 schreef De_Hertog het volgende:
Het wordt nu wel een beetje erg lachwekkend met die chipkaart zeg...
Gaat weer lekker in Nederland ...quote:Op dinsdag 30 maart 2010 15:43 schreef citywok het volgende:
http://www.nrc.nl/binnenl(...)2C_NS_bood_zwijggeld
Er zijn twee gaten per halfuur waar je makkelijk doorheen kunt zonder last te hebben van goederen: van .35 tot .44 en van .56 tot .03. De enige goederentrein waar je last van hebt is die van Almelo -> Bentheim, andersom niet. Deze kom om .51 door op het halfuur dat ik hier heb gepakt.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 16:13 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Mja, je hebt nog een zwik goederentreinen en dat worden er alleen maar meer.
Ik snap dat gezeik niet: ja, je kunt nog steeds zonder geldig plaatsbewijs reizen. Nee het mag nog steeds niet. Wat is er bijzonder aan?quote:Op dinsdag 30 maart 2010 15:37 schreef De_Hertog het volgende:
Het wordt nu wel een beetje erg lachwekkend met die chipkaart zeg...
quote:Op dinsdag 30 maart 2010 15:43 schreef citywok het volgende:
http://www.nrc.nl/binnenl(...)2C_NS_bood_zwijggeld
Dat is geen Traxx, dat is een BR 189, aka ES64F4.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 15:24 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[ afbeelding ]
traxx loc met goederen te Almelo
Aah je hebt gelijk, wist ik nietquote:Op dinsdag 30 maart 2010 17:36 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat is geen Traxx, dat is een BR 189, aka ES64F4.
Is dat ook voor maandnetkaarten? En begrijp ik nu goed dat je met een abonnement wel een toeslag moet halen, maar dat deze ¤0,00 kost?quote:Op dinsdag 30 maart 2010 15:43 schreef citywok het volgende:
http://www.nrc.nl/binnenl(...)2C_NS_bood_zwijggeld
Cabinekaart ook?quote:Op dinsdag 30 maart 2010 15:01 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Morgenochtend eens meetoeren met een goederentrein. Het gele hesje ligt al klaar.
IVW is ok wel gevoelig voor aluhoedjes denk ikquote:
De Vrijheidstrein heeft een uitzondering, omdat het in gelegenheid van een speciale feestdag / evenement in Nederland rijdt. Hij mag daarom ook niet lang na 5 Mei rijden, en zal dan terzijde gezet worden.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 19:30 schreef James1988 het volgende:
Hoe voldoet die trein aan de eisen die het IVW stelt? Ik zie nou niet bepaald een wit vlak voorop
Het niet veel langer doorrijden van 5 mei heeft er meer mee te maken dat kort daarna zijn revisietermijn verstreken isquote:Op dinsdag 30 maart 2010 19:32 schreef greavy het volgende:
De Vrijheidstrein heeft een uitzondering, omdat het in gelegenheid van een speciale feestdag / evenement in Nederland rijdt. Hij mag daarom ook niet lang na 5 Mei rijden, en zal dan terzijde gezet worden.
Een rood vlak aan de voorkant is ook toegestaan. Ik las dan ook op de Twitter van ProRail dat hij alleen met de rode kant naar voren mag rijden. Hoe ze dat gaan doen is alleen een tweede...quote:Op dinsdag 30 maart 2010 19:32 schreef greavy het volgende:
De Vrijheidstrein heeft een uitzondering, omdat het in gelegenheid van een speciale feestdag / evenement in Nederland rijdt. Hij mag daarom ook niet lang na 5 Mei rijden, en zal dan terzijde gezet worden.
Keren wel, omdraaien niet.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 19:55 schreef thats-me het volgende:
Dat kan ook niet, want het stel rijd naar elke uithoek van Nederland, en dan heb je echt niet de mogelijkheid om de trein om te keren..
Bron: De Persquote:Fyra is zwaar verliesgevend
Door: Bram de Vrind
Gepubliceerd: vandaag 20:34
Update: vandaag 20:40
De hogesnelheidslijn Fyra is een half jaar na haar introductie nog altijd zwaar verliesgevend. Dat meldt de NOS. De supersnelle trein kampt met bovengemiddeld veel vertragingen wegens problemen met het veiligheidssysteem en de passagiers blijven weg.
De NS lijdt onder financieel onder de verliesmakende lijn.
De Fyra heeft gemiddeld een bezettingsgraad van 15 procent. Dat betekent dat gemiddeld 15 procent van de zitplaatsen bezet is. In een normale trein ligt de bezettingsgraad grofweg twee keer zo hoog.
Het is mogelijk dat het hoge aantal vertragingen de reizigers afschrikt. Minister Eurlings meldde begin deze maand dat minder dan 80 procent van de treinen op tijd rijdt. De internationale hogesnelheidstrein Thalys scoort nog veel slechter. Daarvan is de punctualiteit slechts 36,8 procent.
De vertragingen worden vooral veroorzaakt door storingen aan de baanelementen van het beveiligingssysteem ERTMS. De Thalys kampt nog eens met problemen bij de Nederland-Belgische grens. Als daar twee treinen elkaar passeren, valt er eentje stil.
De problemen bij de hogesnelheidslijnen drukken zwaar op de begroting van de NS. HSL-tak NS Highspeed van de spoorwegen leedt ovrig jaar 106 miljoen euro verlies.
De verliezen komen niet geheel onverwachts. Vertrekkend directeur van NS Highspeed Michiel van Roozendaal zei rekening te houden met vier tot vijf jaar verliezen. Al in 2004 waarschuwde onderzoeksbureau McKinsey dat de lijn enorm verliesgevend zou kunnen worden.
Koploper er boven heeft ook geen witvlak, en heeft het niks met bouwjaar te maken?quote:Op dinsdag 30 maart 2010 19:30 schreef James1988 het volgende:
Hoe voldoet die trein aan de eisen die het IVW stelt? Ik zie nou niet bepaald een wit vlak voorop
wit of geel vlak.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 20:52 schreef Brembo het volgende:
[..]
Koploper er boven heeft ook geen witvlak, en heeft het niks met bouwjaar te maken?
Ohja, het is een aantal vertragingen dat mensen afschrikt..quote:
mooie beeldenquote:Op dinsdag 30 maart 2010 22:42 schreef Peterselieman het volgende:
Kwam op een andere site dit toffe filmpje met oude beelden tegen:
Als je vanuit een liefhebberij praat misschien wel. Als zakelijk alternatief is de Beneluxtrein een lachertje.quote:
'quote:Op woensdag 31 maart 2010 08:51 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Als je vanuit een liefhebberij praat misschien wel. Als zakelijk alternatief is de Beneluxtrein een lachertje.
Historische fout idd.quote:Op woensdag 31 maart 2010 08:56 schreef Yreal het volgende:
[..]
'
Oneens. Dordrecht en roosendaal mag ie wat mij betreft ook wel overslaan, maar de freckin regering zit in den haag
Voordeel voor jou zekerquote:Op woensdag 31 maart 2010 08:56 schreef Yreal het volgende:
[..]
'
Oneens. Dordrecht en roosendaal mag ie wat mij betreft ook wel overslaan, maar de freckin regering zit in den haag
Welk belang dient dord dan? Amsterdam is de hoofdstad, den haag zit de regering en rotterdam is ongeveer het centrum van onze economie. Schiphol is de nationale luchthaven...quote:Op woensdag 31 maart 2010 09:39 schreef greavy het volgende:
[..]
Voordeel voor jou zeker![]()
Van mij mag ie er wel stoppen, want anders moet ik een kut eind omreizen, ALS ik er mee zou willen
Roosendaal is nog altijd een belangrijk spoorwegknooppunt voor duizenden reizigers per dag, niet te vergeten de kortste weg naar Antwerpen voor een complete provincie en West Brabant.quote:Op woensdag 31 maart 2010 10:58 schreef Yreal het volgende:
[..]
Welk belang dient dord dan? Amsterdam is de hoofdstad, den haag zit de regering en rotterdam is ongeveer het centrum van onze economie. Schiphol is de nationale luchthaven...
en dord en roosendaal?Voor jouw is dit een gevalletje persoonlijk gewin. Als ik dat wou zou ik wel een HSL halte bij zoetermeer willen
![]()
Zwolle -> roosendaal doortrekken naar vlissingen, want de overstap tussen die trein en de treinen naar vlissingen is zoon beetje alles wat daar overstapt, en Dat boemeltje naar antwerpen nog een keer per uur laten rijden als sneltrein. Klaarquote:Op woensdag 31 maart 2010 11:04 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Roosendaal is nog altijd een belangrijk spoorwegknooppunt voor duizenden reizigers per dag, niet te vergeten de kortste weg naar Antwerpen voor een complete provincie en West Brabant.
Van "duizenden" reizigers per dag wordt men niet heel warm, zeker niet als je dat vergelijkt met knooppunten als Amsterdam, Rotterdam, Utrecht...quote:Op woensdag 31 maart 2010 11:04 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Roosendaal is nog altijd een belangrijk spoorwegknooppunt voor duizenden reizigers per dag, niet te vergeten de kortste weg naar Antwerpen voor een complete provincie en West Brabant.
Na Bergen op Zoom is dat ding leeg volgens mij. Is dat zinvol?quote:Op woensdag 31 maart 2010 11:07 schreef Yreal het volgende:
[..]
Zwolle -> roosendaal doortrekken naar vlissingen, want de overstap tussen die trein en de treinen naar vlissingen is zoon beetje alles wat daar overstapt, en Dat boemeltje naar antwerpen nog een keer per uur laten rijden als sneltrein. Klaar
snap jij dan hoe het kan dat de 1ste klas thalys naar Brussel iedere dag volgeboekt zit terwijl in de internationale trein niemand zit?quote:Op woensdag 31 maart 2010 08:56 schreef Yreal het volgende:
[..]
'
Oneens. Dordrecht en roosendaal mag ie wat mij betreft ook wel overslaan, maar de freckin regering zit in den haag
quote:Op woensdag 31 maart 2010 14:00 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
.. terwijl in de internationale trein niemand zit?
De Benelux mag dan een onbetrouwbare treinserie zijn, maar er zit altijd toch redelijk wat volk in.quote:Op woensdag 31 maart 2010 14:00 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
snap jij dan hoe het kan dat de 1ste klas thalys naar Brussel iedere dag volgeboekt zit terwijl in de internationale trein niemand zit?
quote:Op dinsdag 30 maart 2010 22:42 schreef Peterselieman het volgende:
Kwam op een andere site dit toffe filmpje met oude beelden tegen:
Eg nie! Twee weken geleden viel de thalys 's ochtends uit, moest ik met de internationale trein. Er zaten 4 mensen in het eerste klasse rijtuig.quote:Op woensdag 31 maart 2010 14:14 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De Benelux mag dan een onbetrouwbare treinserie zijn, maar er zit altijd toch redelijk wat volk in.
Ja, omdat dat ding gebruikt word door mensen die naar brusselzuid willen voor verdere aansluitingen die dan niet nog eens 25 euro extra aan de thalys betalen. Deze mensen zitten dus nooit 1ste klasquote:Op woensdag 31 maart 2010 14:29 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Eg nie! Twee weken geleden viel de thalys 's ochtends uit, moest ik met de internationale trein. Er zaten 4 mensen in het eerste klasse rijtuig.
Hij vertrekt 's ochtends 3 minuten eerder dan de thalys van Rdam Centraal, dus dan kan je goed zien wat de bezetting is, en die is echt laag. Nog niet Fyra-laag, maar de thalys zit echt altijd vol.
quote:De hogesnelheidstrein Fyra die tussen Amsterdam en Rotterdam rijdt, trekt nog maar weinig belangstelling. De bezettingsgraad van de snelle trein ligt sinds de start vorig jaar september op 15 procent.
Dit blijkt uit het voortgangsrapport 26 HSL-Zuid, dat minister Camiel Eurlings (Verkeer en Waterstaat) woensdag aan de Tweede Kamer heeft aangeboden.
Landelijk ligt de gemiddelde bezetting van de Nederlandse Spoorwegen op 29 procent, terwijl de treinen in de Randstad nog voller zijn.
NS Hispeed, de exploitant van de Fyra, noemde de eerste resultaten met de Fyra in januari nog ''bemoedigend''.
De eerste vier maanden lag de bezettingsgraad van de nieuwe hogesnelheidsverbinding nog op 19 procent. De trein rijdt voorlopig nog één keer per uur, maar het is de bedoeling de frequentie op te voeren.
Dat was leuk. Met een 6400 op en neer naar Akzo in Delfzijl geweest.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 15:01 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Morgenochtend eens meetoeren met een goederentrein. Het gele hesje ligt al klaar.
Sorry hoor, maar ik heb toch al 2x meegemaakt dat ik ook in de 1ste Klas nog 'mocht' vragen of ik hier kon zitten.. Een lege Beneluxtrein is echt een uitzondering.quote:Op woensdag 31 maart 2010 14:35 schreef James1988 het volgende:
De tweede klasse zit meestal een stuk voller... veel studenten enzo.
hmmm...ik rij al een paar jaar 3-4 keer per week tussen Rotterdam en Brussel heen en weer. Op sommige dagen is íe best druk, maar echt niet vergelijkbaar met de Thalys. En meestal is dat ding gewoon leeg. Uitzondering maandagochtend, donderdag- en vrijdag-avond in brusselse europarlement-weken.quote:Op woensdag 31 maart 2010 14:52 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar ik heb toch al 2x meegemaakt dat ik ook in de 1ste Klas nog 'mocht' vragen of ik hier kon zitten.. Een lege Beneluxtrein is echt een uitzondering.
Trein beschoten nabij Gorinchemquote:Trein vermoedelijk beschoten nabij Hardingsveld - Giessendam
woensdag 31 maart 2010 10:20
Gorinchem - Een machinist van vervoersbedrijf Arirva heeft woensdagmorgen de trein stilgezet op station Gorinchem omdat hij het vermoeden had dat zijn trein beschoten was. Dit maakte een woordvoerder van het Korps Landelijke Politiediensten bekend.
Foto: Archief Martin Zaagman
De trein reed in de richting van Geldermalsen toen de machinist ter hoogte van Hardingsveld - Giessendam een klap hoorde. Hierop besloot de Arivva medewerker de politie in te schakelen en op het eerst volgende station de trein stil te zetten.
Op last van de politie werd enige tijd het treinverkeer stilgelegd tussen Geldermalsen en Dordrecht. Nadat het treinstel door de politie was bekeken, bleek er een klein deukje in de trein te zitten. Technisch onderzoek zal moeten uitwijzen wat er precies gebeurd is. Volgens de woordvoerder is nog niet vast komen te staan waardoor het deukje is ontstaan.
Het treinverkeer is omstreeks 10.00 uur weer hervat.
Een jaar of tien, vijftien geleden is er een trein beschoten bij, ik meen, Hedel. De dader is toen wel gepakt, dus het zou zomaar kunnen dat ook deze keer de schutter gevonden wordt.quote:Op woensdag 31 maart 2010 15:18 schreef greavy het volgende:
[..]
Trein beschoten nabij Gorinchem
Dat is een keer iets anders.. Hierdoor viel Engels Mondelinge uit op school
De docent kon niet op school komen..
En als er echt geschoten is: de dader vind je toch niet meer verwacht ik![]()
Als het goed is met de nieuwe dienstregeling, eind dit jaar dus.quote:Op woensdag 31 maart 2010 15:07 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Weet iemand trouwens wanneer de Fyra nou over de HSL naar Brussel door gaat? En waar we op wachten?
Het kan goedkoper, maar dan moet je eerder boekenquote:Op woensdag 31 maart 2010 17:17 schreef SingleCoil het volgende:
..en zou die dan een beetje betaalbaar zijn? Een retourtje Rdam-Bxl met de Thalys is 160 eur...
...en niet in de spits. Maar ik wil wél in de spits, en dan zijn er geen goedkope ticketsquote:Op woensdag 31 maart 2010 17:20 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het kan goedkoper, maar dan moet je eerder boeken
Als je vroeg genoeg boekt kun je voor 75 euro klaar zijn in de spits. Vertrek om 6:58 uit Rotterdam, aankomst 8:12 in Brussel. Terug 16:50, aankomst 18:01 in Rotterdamquote:Op woensdag 31 maart 2010 17:24 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
...en niet in de spits. Maar ik wil wél in de spits, en dan zijn er geen goedkope tickets
Benelux is één van de best bezette treinseries van Nederland (vaak beter dan de IC Vlissingen-Rotterdam-Amsterdam). Maar inderdaad, daarnaast zit de Thalys meestal ook vol; misschien dat 't iets te maken heeft met de kwaliteit van het Belgische wegennetquote:Op woensdag 31 maart 2010 14:39 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ja, omdat dat ding gebruikt word door mensen die naar brusselzuid willen voor verdere aansluitingen die dan niet nog eens 25 euro extra aan de thalys betalen. Deze mensen zitten dus nooit 1ste klas![]()
Benelux heb ik trouwens een keer op zondag om 6.35 gehad. Zaten al knap wat mensen in
Nou kijk, NS beweerd bij hoog en laag dat de het een eigen opgezette ACTIE is (waarvan ze de duur zelf mogen bepalen, in dit geval in de rustige zomerperiode dus), en dat ze helemaal niet juridisch gedwongen zijn /waren om NS Jaarkaarthouders gratis met Fyra/HSL te laten reizen, zoals allerlei bronnen beweerden. Waar het juridisch getouwtrek waarschijnlijk op uit loopt is dat er binnenkort een berichtje naar de Jaarkaarthouders gaat dat ze na 1 september alsnog moeten dokken voor Fyra, en dat dit ook in de Alg Voorwaarden van NS stond/staat, waarbij het regeltje "geldig in alle binnenlandse treinen" op de achterkant van hun kaart over-ruled wordt door deze voorwaarden. Op alle nieuw uit te geven jaarkaarten zal verplichting tot Fyra toeslag vermeld worden. Dat bijv. voor ICE niet betaald hoeft te worden is ook wel verklaarbaar, gezien deze trein over hetzelfde 'goedkope' spoor rijdt en (praktisch) even snel is als de IC, alleen meer comfort heeft. Het draaiende houden van de Fyra kost echter zoveel geld meer, dat ze wel hoge toeslagen moeten eisen. Tweede punt is dan weer hoe lang die hoge toeslagen nog stand houden, waarschijnlijk tot het faillisement van de HSA, waarna de HSL exploitatie opnieuw aanbesteed wordt.quote:Op woensdag 31 maart 2010 14:20 schreef De_Hertog het volgende:
http://www.nu.nl/politiek(...)ng-zwijggeld-ns.html
Hoe zit het nou precies? Ze mochten geen toeslag vragen, maar de klanten die het al betaald hadden krijgen het niet terug? En nnu hoeft het 'tijdelijk' niet, maar na 1 september mag het dus plots wel?
De voltallige Tweede Kamer heeft zich echter hard gemaakt dat zowel bij aanpassing van de huidige concessie als bij evt. nieuwe aanbesteding dit de opname van de hsl in het hoofdrailnet (en die is al onderhands aan NS gegund na 2015) niet in de weg moeten staan. Ze willen gewoon van de absurde, verlieslatende situatie af. Ja, Nederland steekt ook wel eens een middelvinger uit naar Europa*: de hsl heeft ons wel 7 miljard gekost, dan wordt er eens een grens getrokken. Het zijn maar richtlijnen®eltjes he, de Duitsers komen hier niet met tanks binnenvallen als we ons er niet aan houdenquote:Op woensdag 31 maart 2010 18:39 schreef James1988 het volgende:
Watbetreft een faillissement van HSA: wanneer dit gebeurt mag HSA nog tot één jaar lang doorrijden, waarbij het ministerie de kosten draagt. Daarna mag een nieuwe partij het overnemen, maar dit zal niet op dezelfde voorwaarden zijn als het HSA-contract, dit i.v.m. nieuwe Europese regelgevingen.
Dat is wel een erg kromme vergelijking. Ja, de Beneluxtrein is vaak vol maar het is eigenlijk maar een heel klein treintje, en zes of zeven bakken per uur vol krijgen is niet zo moeilijk. Zou de Benelux met 12 bakken dubbeldeksmat rijden dan was ie ook maar half vol.quote:Op woensdag 31 maart 2010 17:38 schreef davidov2009 het volgende:
[..]
Benelux is één van de best bezette treinseries van Nederland (vaak beter dan de IC Vlissingen-Rotterdam-Amsterdam).
Sterker nog, ik reis nog wel eens met de laatste stoptrein uit Maastricht ri. het noorden en dat is een verkapte ledig mat rit. 3x plan V, met voor mij dan een eigen Vtje.quote:Op woensdag 31 maart 2010 19:49 schreef Socios het volgende:
Sowieso rijden er alleen in de spits treinen die een bezettingsgraad van 100% hebben. Daarbuiten ligt deze veel en veel lager. Ga maar eens ´s avonds met de trein. Coupeetje voor jezelf is absoluut geen zeldzaamheid.
Ah...en jij het al eens zo´n ticket geboekt? Zoals gezegd, ik doe die trip al jeren en nog nooit kon ik en goedkoop ticket krijgen...quote:Op woensdag 31 maart 2010 17:35 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Als je vroeg genoeg boekt kun je voor 75 euro klaar zijn in de spits. Vertrek om 6:58 uit Rotterdam, aankomst 8:12 in Brussel. Terug 16:50, aankomst 18:01 in Rotterdam
Die cabineramen.quote:Op woensdag 31 maart 2010 21:44 schreef Dr_Flash het volgende:
DeventerICMm 4031 staat als rangeerdeel in het zonnetje.
[ afbeelding ]
idd. Ik ga altijd eerste klas omdat de tweede stapvol zit. Veel gezinnen van afrikaanse afkomst met ladingen kinderen en koffers etc.quote:Op woensdag 31 maart 2010 14:52 schreef Ireyon het volgende:
Een lege Beneluxtrein is echt een uitzondering.
Goh, lijkt heel erg op deze. Maar vind jouwe mooier.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 21:55 schreef Zug-Chef het volgende:
HSL![]()
Benelux op de Oude Lijn
[ afbeelding ]
NMBS 2833 is met een stam I10 rijtuigen als Benelux trein 9236 naar Brussel Zuid onderweg als het station van Delft bijna gepasseerd wordt. Links een oud plakaat van limonadefabrikant Ranja, rechts het stadskantoor en een deel van de Oude Kerk. Zondag 28 maart 2010
Maar ik twijfel wel of het 'echt' is, morgen 1 april...quote:Op woensdag 31 maart 2010 23:17 schreef trainfreak het volgende:
Misschien stond de foto hier al, maar dit zijn dus de GEN stellen voor de NMBS:
[ afbeelding ]
Foto gevonden op HGBTF, fotograaf onbekend
mooier dan onze sletjesquote:Op woensdag 31 maart 2010 23:17 schreef trainfreak het volgende:
Misschien stond de foto hier al, maar dit zijn dus de GEN stellen voor de NMBS:
[ afbeelding ]
Foto gevonden op HGBTF, fotograaf onbekend
Wat is dat trouwens voor een afwijkend sein rechts? Volgens mij zit daar geel boven ipv groen?quote:Op woensdag 31 maart 2010 23:02 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Goh, lijkt heel erg op deze. Maar vind jouwe mooier.
Restantje van de tijd dat er nog seinbeeld "dubbel geel" bestond, van voor de UIC richtlijnen die groen-geel-rood voorschreven.quote:Op donderdag 1 april 2010 10:00 schreef dennistd het volgende:
[..]
Wat is dat trouwens voor een afwijkend sein rechts? Volgens mij zit daar geel boven ipv groen?
quote:Op dinsdag 30 maart 2010 14:48 schreef SingleCoil het volgende:
wat een gezeur weer, over die ovchip. Krijg je dat er ook weer makkelijk af, die cementlijm?
quote:Op dinsdag 30 maart 2010 14:49 schreef Kankerkachelsverkopert het volgende:
[..]
Ik heb meerdere (RET) OV-chipkaarten dus ik zal het voor de grap eens proberen van de week.
Het wordt zeker lachwekkend, want het was gewoon een 1 APRIL GRAPquote:Op dinsdag 30 maart 2010 15:37 schreef De_Hertog het volgende:
Het wordt nu wel een beetje erg lachwekkend met die chipkaart zeg...
In de eerste klas is vaak heel veel ruimte, en daar gaat het om: de eerste klas in de Thalys zit vrijwel altijd vol. Tussen Adam en Rdam is gewoon nationaal verkeer.quote:Op woensdag 31 maart 2010 22:22 schreef computergirl het volgende:
[..]
idd. Ik ga altijd eerste klas omdat de tweede stapvol zit. Veel gezinnen van afrikaanse afkomst met ladingen kinderen en koffers etc.
De eerste klas zit tussen Adam en Rdam ook vaak vol in de spits
...en wat een giller zeg! Hoe bedenken ze het! Geniaal!quote:Op donderdag 1 april 2010 10:15 schreef davidov2009 het volgende:
[..]
[..]
[..]
Het wordt zeker lachwekkend, want het was gewoon een 1 APRIL GRAP![]()
(Bron: ProRail)quote:Nachtelijke testritten V250 AnsaldoBreda
Geplaatst: 26 maart 2010
In de komende periode worden er 's nachts testritten op het zuidelijke deel van de Hogesnelheidslijn (HSL) tussen Rotterdam en Breda uitgevoerd met een treinstel van het type V250 AnsaoldoBreda (treintype dat in de toekomst onder de productnaam Fyra gaat rijden op de HSL). De maximale snelheid kan daarbij oplopen tot 250 km/u. Tijdens de testen worden diverse technische aspecten en procedures getest.
Nacht en/of dag Tijd Tracé
Vrijdag 2 op zaterdag 3 april 23.00 uur - 05.30 uur Rotterdam–Breda
Zaterdag 3 op zondag 4 april 23.00 uur - 05.00 uur Rotterdam–Breda
Er staat nu ook een foto bij van de voorkant. Nu komt het dus wel geloofwaardiger overquote:Op donderdag 1 april 2010 12:46 schreef Dr_Flash het volgende:
die foto's van die Desiro ML stellen voor het GEN circuleren al langer, dat geloof ik echt wel hoorDie mogen in NL ook wel komen rijden, zijn goeie treintjes
Via de Ponlijn, Kesteren en Groesbeek!quote:Op donderdag 1 april 2010 13:07 schreef James1988 het volgende:
Nou, ik heb gehoord dat men de Betuweroute wil openstellen voor reizigersverkeer... er zouden zelfs al constructieve gesprekken zijn geweest met Thalys en NS Hispeed om een ICE Amsterdam / Nijmegen / Keulen in te leggen
Bron: OHIH.quote:Keyrail: Ombouw Betuweroute voor reizigersverkeer
Woensdag 31 maart 2010
Zwijndrecht - Keyrail (de exploitant van de Betuwelijn) heeft besloten om de spoorlijn tussen Kijfhoek en de Duitse grens geschikt te maken voor reizigersverkeer. Dit liet woordvoerster Lia Erpen vanmiddag weten.
De tegenvallende vervoersresultaten (op dit moment zo'n 300 treinen per week in plaats van de beoogde 650) hebben Keyrail genoodzaakt op zoek te gaan naar andere inkomsten. Het aanbieden van reizigerstreinen over de spoorlijn is de uitkomst van een intern onderzoek.
Mede door de langdurige buitendienststelling van de westzijde te Arnhem heeft Keyrail besloten hun eigen spoorlijn open te stellen. Hierdoor ontstaat de mogelijkheid om met de ICE vanaf Emmerich via het zogeheten A15-tracé bij Meteren weer af te buigen naar Utrecht en Amsterdam. Ook wordt er samen met Thalys en Deutsche Bahn/NS Hispeed gewerkt aan een verbinding tussen Rotterdam/Antwerpen (via Breda en Meteren) en Keulen. Tot slot wordt er nog gedacht om een verbinding vanaf Amsterdam/Utrecht naar Nijmegen en Kleef/Keulen.
Op korte termijn zullen er enkele aanpassingen gedaan worden aan de tunnels bij Zevenaar, onder het Pannerdensch Kanaal en de Sophiatunnel bij Hendrik Ido Ambacht. Deze zijn noodzakelijk om bij calamiteiten reizigers te kunnen evacueren. Bij Barendrecht zal een aanpassing van de huidige tunnel nodig zijn, op dit moment is Keyrail met IVW bezig voor een tijdelijke ontheffing. Keyrail denkt dat de aanpassingen binnen een jaar gereed kunnen zijn. De aanpassingen van de lijn van Nijmegen naar Kleef worden op dit moment samen met de stadsregio Nijmegen bekeken. Geschat wordt dat de kosten voor de aanpassingen op de Betuwelijn rond de 15 miljoen Euro liggen.
Persbericht Keyrail
Ouwe driek trapt even naquote:Op donderdag 1 april 2010 13:29 schreef James1988 het volgende:
En dit is een mooie column: http://frontpage.fok.nl/c(...)iceert-zichzelf.html
Met een aftakking naar de Rijn om tijdens de buitendienststelling van Arnhem-West de treinen per binnenvaartschip naar Emmerich te vervoeren.quote:Op donderdag 1 april 2010 13:26 schreef Dr_Flash het volgende:
Via de Ponlijn, Kesteren en Groesbeek!
Ik stond vanochtend net over de belgische grens stil in de Thalys, rond half tien. De trein moest gereset worden en er moesten enige testen uitgevoerd worden. Uiteindelijke vertraging 28 minuten. Typisch hč, nét weer geen half uur...quote:Op donderdag 1 april 2010 11:16 schreef JDude het volgende:
Thalys in oostelijke richting door Breda. HSL weer kaduuk?
Wat krijg je dan terug bij een half uur vertraging? Toch maar een paar procent (nog niet eens een kwart volgens mij) van de prijs in tegoedbonnenquote:Op donderdag 1 april 2010 14:31 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Ik stond vanochtend net over de belgische grens stil in de Thalys, rond half tien. De trein moest gereset worden en er moesten enige testen uitgevoerd worden. Uiteindelijke vertraging 28 minuten. Typisch hč, nét weer geen half uur...
Verschrikkelijk die gastquote:Ouwe driek trapt even na![]()
Waren zeker 2 Thalys-stellen elkaar gepasseerd?quote:Op donderdag 1 april 2010 14:31 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Ik stond vanochtend net over de belgische grens stil in de Thalys, rond half tien. De trein moest gereset worden en er moesten enige testen uitgevoerd worden. Uiteindelijke vertraging 28 minuten. Typisch hč, nét weer geen half uur...
quote:Op donderdag 1 april 2010 14:37 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Wat krijg je dan terug bij een half uur vertraging? Toch maar een paar procent (nog niet eens een kwart volgens mij) van de prijs in tegoedbonnen :X ?
Overigens stond er vanmorgen bij Tilburg ook een mooie Thalys.. stil te staan.
1 2 3 4 5 6 | Hoeveel vertraging had u? Hoeveel compensatie ontvangt u? Minder dan 30 minuten U krijgt geen compensatie 30 t/m 59 minuten 20% van uw ticketprijs enkele reis in Thalys-tegoedbonnen 60 t/m 119 minuten 50% van uw ticketprijs enkele reis in Thalys-tegoedbonnen of 25% van uw ticketprijs enkele reis in geld 120 minuten of meer 100% van uw ticketprijs enkele reis in Thalys-tegoedbonnen of 50% van uw ticketprijs enkele reis in geld |
Eerlijk en slim? Waar ;oquote:Op donderdag 1 april 2010 16:02 schreef James1988 het volgende:
Ik heb mijn voordeelurenkaart binnengekregen, op een OV-chipkaart. Nu staat daar op de voorkant "Eerlijk en slim", srsly? Wat de zwarte balk achterop doet (zoals bij een PIN-pas) is me ook niet helemaal duidelijk...
Overigens kan ik automatisch opladen kennelijk pas activeren als ik er al mee gereisd heb, wat is dat voor bullshit?
Het staat in het hologram... als je 'm schuin tegen het licht houdt, en er van rechtsonderaf op kijkt, zie je het OV-chipkaartlogo overal staan. Middenbovenaan de kaart staat dan ook "OV-chipkaart" en als je de kaart verdraait verandert dat in "Eerlijk en slim".quote:Op donderdag 1 april 2010 16:19 schreef Crientj het volgende:
[..]
Eerlijk en slim? Waar ;o
*Kaart onderzoekt.
Hij heeft in dit geval wel gelijk in mijn ogen.quote:Op donderdag 1 april 2010 15:00 schreef Stefanovic83 het volgende:
[..]
Verschrikkelijk die gastHij is de verpersoonlijking van zeurend, ontevreden over-alles-zeikend Nederland.
Meest negatieve persoon op deze aardkloot!
Eerlijk zal wel, maar het systeem is allesbehalve slim.quote:Op donderdag 1 april 2010 17:33 schreef SingleCoil het volgende:
Wat is er dan niet eerlijk en slim aan?
Dat..quote:Op donderdag 1 april 2010 17:47 schreef James1988 het volgende:
[..]
Eerlijk zal wel, maar het systeem is allesbehalve slim.
En aan 'via-'reizen hebben ze niet gedacht.. en aan het meenemen van mensen met korting.. en aan het maken van een rondreis.. en aan toeslag in (hogesnelheids)treinen.. en aan het meenemen van een fiets of hond.. en aan het reizen naar het buitenland.quote:Op donderdag 1 april 2010 17:49 schreef Yreal het volgende:
[..]
Dat..
Serieus . 2 chipkaarten, 1 voor met en 1 voor zonder korting. En over 1ste en 2de klas hebben ze ook niet nagedacht
Dat wel. Aleen een beetje grappig dat juist hij zo'n stuk schrijft over Roverquote:Op donderdag 1 april 2010 17:15 schreef Duvel het volgende:
[..]
Hij heeft in dit geval wel gelijk in mijn ogen.
En aan een dagmaximum, en aan maandkaarten op je kaart laden, en aan reizen met meerdere vervoerders (NS-Veolia-NS)quote:Op donderdag 1 april 2010 17:53 schreef Ireyon het volgende:
En aan 'via-'reizen hebben ze niet gedacht.. en aan het meenemen van mensen met korting.. en aan het maken van een rondreis.. en aan toeslag in (hogesnelheids)treinen.. en aan het meenemen van een fiets of hond.. en aan het reizen naar het buitenland.
Half hetzelfde als een dagmaximum, maar een automatische 'kies de goedkoopste optie' (dagkaartje bus vs saldo reizen)quote:Op donderdag 1 april 2010 18:28 schreef James1988 het volgende:
[..]
En aan een dagmaximum, en aan maandkaarten op je kaart laden, en aan reizen met meerdere vervoerders (NS-Veolia-NS)
Laatst nog geinformeerd hierover en het schijnt nog minstens 1 jaar en waarschijnlijk 2 jaar te duren voordat dat mogelijk isquote:Op donderdag 1 april 2010 18:28 schreef James1988 het volgende:
[..]
En aan een dagmaximum, en aan maandkaarten op je kaart laden, en aan reizen met meerdere vervoerders (NS-Veolia-NS)
Sittard - Maastricht - Heerlen blijft toch wel favorietquote:Op zaterdag 13 maart 2010 11:59 schreef Ireyon het volgende:
.. interessante trajecten in Nederland;
- Over verhoogde dijken rijden en zo uitzicht hebben over een halve provincie in Zeeland
- Bijna-dood ervaringen tussen Leiden en Utrecht
- Door uitgestorven bossen rijden tussen Nijmegen en Venlo
- Mooie natuur en uitzicht op twee rivieren tussen Nijmegen en Arnhem
- Prachtig uitzicht op de heuvels van Limburg tussen Maastricht en Heerlen
What the hell?quote:Op donderdag 1 april 2010 18:56 schreef RubenK het volgende:
[..]
Laatst nog geinformeerd hierover en het schijnt nog minstens 1 jaar en waarschijnlijk 2 jaar te duren voordat dat mogelijk is
Ha, dan zal mijn kaart wel oud zijn.quote:Op donderdag 1 april 2010 16:48 schreef James1988 het volgende:
[..]
Het staat in het hologram... als je 'm schuin tegen het licht houdt, en er van rechtsonderaf op kijkt, zie je het OV-chipkaartlogo overal staan. Middenbovenaan de kaart staat dan ook "OV-chipkaart" en als je de kaart verdraait verandert dat in "Eerlijk en slim".
As if.
De Heuvellandlijn: Maastricht - Kerkrade, alhoewel velen het bij Maastricht - Heerlen laten, adviseer ik ook verder te gaan naar Kerkrade. De trein heeft een kering van 3 minuten, als ik mij niet vergis.quote:Op donderdag 1 april 2010 18:57 schreef RubenK het volgende:
Morgen wil ik een leuk ritje maken met mijn winterweer actie dagkaartHeeft iemand suggesties van een route waar veel te zien is?
Agglomeratie van ciirca 200.000 mensen van wie er velen in Den Haag / Rotterdam etc. werken. Jemoet eens weten hoeveel er iedere keer in Dordt in- en uitstappen...een groot gemis als die trein niet meer rijdt.quote:Op woensdag 31 maart 2010 10:58 schreef Yreal het volgende:
[..]
Welk belang dient dord dan? Amsterdam is de hoofdstad, den haag zit de regering en rotterdam is ongeveer het centrum van onze economie. Schiphol is de nationale luchthaven...
Och, vast makkelijker dan die dingen voor de ov-chipkaartquote:Op vrijdag 2 april 2010 00:16 schreef dennistd het volgende:
Vandaag meegeweest met de Vrijheidstrein op Enschede-Apeldoorn:
Foto's volgen morgen, mijn kaartlezer doet wat moeilijk vanavond.
Dan wordt het dusquote:Op donderdag 1 april 2010 13:07 schreef James1988 het volgende:
Nou, ik heb gehoord dat men de Betuweroute wil openstellen voor reizigersverkeer... er zouden zelfs al constructieve gesprekken zijn geweest met Thalys en NS Hispeed om een ICE Amsterdam / Nijmegen / Keulen in te leggen
Helaas, 39 minuten te laat.quote:Op vrijdag 2 april 2010 00:38 schreef SpeedyRich het volgende:
[..]
Dan wordt het dus
NS ICE :
Amsterdam - Rotterdam over de HSL en dan naar de betuwe route richting zevenaar...
Dat gaat 'm niet worden, aangezien Woerden - Utrecht gestremd is. Geen idee of ie tot Hmla kan komen en dan via Dvd verder?quote:Op vrijdag 2 april 2010 09:04 schreef greavy het volgende:
Oja, hij staat stuk in Rotterdam, en moet nog helemaal naar Onnen..
Klopt. Volgens verwachtingen raakt hij er ook niet snel weg; Hij moet weggesleept worden, en in verband met de wisselstoring bij Vleuten rijden er minder treinen.quote:Op vrijdag 2 april 2010 09:08 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat gaat 'm niet worden, aangezien Woerden - Utrecht gestremd is. Geen idee of ie tot Hmla kan komen en dan via Dvd verder?
quote:9800: Rijdt alleen Gvc - Wd
1700: Rijdt niet tussen Gvc en Ut
500: Rijdt niet tussen Gvc en Ut
2000: Opgeheven
21700 en 20500 lijken vooralsnog wel te rijden.
Quote van Somda:quote:Op vrijdag 2 april 2010 09:12 schreef RubenK het volgende:
Iemand enig idee in welke ritten benelux de I6/I10 rijtuigen zitten?
Er rijden 2 stammen I6/I10, waar tegenover staat dat er één vingerverf stam minder rijdt.quote:Wel wijzigt deels de omloop met I6/I10 al ingaande 29-03:
ma-vr: 9201/32/37/64 en 9209/40/45/72.
za en zo: 9205/36/41/68 en 9209/40/45/72.
Och, ze slepen wel meer met materieel. Zo gaan de Emmer V'tjes naar Maastricht voor onderhoud en rijden er regelmatig VIRM's vanaf Roosendaal naar Onnen voor onderhoudquote:Op vrijdag 2 april 2010 09:04 schreef greavy het volgende:
Of zijn telefoon
Ik doe altijd me telefoon opladen, kan ik tenminste normaal internetten zonder me batterij leeg raakt, als ik zo'n hele dag aan het reizen ben
Oja, hij staat stuk in Rotterdam, en moet nog helemaal naar Onnen..
Volgens NS Hispeed kost het met de CityNightLine 53,50 enkele reisquote:Op vrijdag 2 april 2010 10:56 schreef JDude het volgende:
Godskolere zeg, gewoon even via interwebs een prijsopgave voor Deventer-Praag via Berlijn op de kop tikken is er niet meer bij geloof ik.
Never mind, gelukt via bahn.de. Maar voor 8 personen ā 300,- p.p. kunnen we vaak tanken.
We krijgen ook genoeg lege Buffels van Onnen om te tanken in Groningen.quote:Op vrijdag 2 april 2010 10:30 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Och, ze slepen wel meer met materieel. Zo gaan de Emmer V'tjes naar Maastricht voor onderhoud en rijden er regelmatig VIRM's vanaf Roosendaal naar Onnen voor onderhoud
Veel onderhoud krijgen die toch niet in Onnen? Het meeste wordt volgens mij in Hengelo gedaan.quote:Op vrijdag 2 april 2010 11:29 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
We krijgen ook genoeg lege Buffels van Onnen om te tanken in Groningen.
Ook de stoptrein welquote:En Arriva gebruikt regelmatig de sneltrein Groningen-Leeuwarden om defect spul naar de werkplaats in Leeuwarden te slepen.
Daar zou ik nog eens naar kunnen kijken dan. Al zou een dagverbinding beter uitkomen.quote:Op vrijdag 2 april 2010 11:23 schreef dennistd het volgende:
Volgens NS Hispeed kost het met de CityNightLine 53,50 enkele reis
ja, dat klopt, alhoewel er vaak een V"tje defect onderweg achterblijft, of zoals afgelopen week de wissels bij den bosch defect staan.quote:Op vrijdag 2 april 2010 10:30 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Och, ze slepen wel meer met materieel. Zo gaan de Emmer V'tjes naar Maastricht voor onderhoud en rijden er regelmatig VIRM's vanaf Roosendaal naar Onnen voor onderhoud
Geen idee. Daar houd ik me niet mee bezig.quote:Op vrijdag 2 april 2010 11:33 schreef dennistd het volgende:
Heeft Onnen ook Buffeltjes in onderhoud dan? Ik dacht dat deze alleen in Zwolle werden onderhouden. Als Zwolle sluit dan gaat het naar Hengelo als het goed is.
Waar gingen die Plan U's heen danquote:Op vrijdag 2 april 2010 23:52 schreef dennistd het volgende:
Vanavond de Plan U's in Hengelo gefotografeerd en gefilmd. Helaas met een uur vertraging en een spoorwijziging voor de pimpel -> Schiphol, waardoor mijn filmpje nogal mislukt is... Morgen maar eens een poging doen om er een fatsoenlijk filmpje van te maken...
Oke grappig, nooit geweten.quote:Op vrijdag 2 april 2010 23:59 schreef dennistd het volgende:
Die gaan na dit weekend roestrijden, één bleef er in Hengelo en de ander is naar Oldenzaal gegaan.
Zie http://roestrijden.nl/
Niet slim van die vrachtwagen chauffeur dat die was vergeten rekening mee te houden dat ze trailer uitzwaaid.quote:
Jaa, de koerier was er om 19:30 uur. Viel nog mee dusquote:Op vrijdag 2 april 2010 23:21 schreef greavy het volgende:
en al thuis guppyfriend?
De gtw"tjes van arriva zijn wwel tof. Lekker over de schouder van mcn meekijken. Vandaag tussen Leeuwarden en Dronrijp gedaan (ri. Harlingen)
Niet slim van die vrachtwagenchauffeur??? Die was de bocht al aan het inzetten toen die personenauto ging rijden. Die personenauto was dus ook niet de snuggerste. Was die namelijk blijven staan dan had het gekund.quote:Op zaterdag 3 april 2010 03:00 schreef sander89 het volgende:
[..]
Niet slim van die vrachtwagen chauffeur dat die was vergeten rekening mee te houden dat ze trailer uitzwaaid.
Dat ook nog precies op dat moment trein langs komt is wel erg ongelukkig, gelukkig wachte de vrachtwagen chauffeur niet 10 sec langer daarmee.
Ohw, was jij dat.quote:Op zaterdag 3 april 2010 07:58 schreef greavy het volgende:
Na dit weekend post ik wat fotootjes van Harlingen Haven, de verbouwing enzo, ben ik gisteravond nog geweest
Had je mij gezien dan (liep er wel met me pa..)?quote:
En dat terwijl ik de reis boek voor aankomende zaterdagquote:Notificatie
* U kunt op dit moment treinreizen boeken vanaf 04/08/2010
Klopt.quote:Op zaterdag 3 april 2010 11:14 schreef JDude het volgende:
Er was laatst toch ook al een filmpje op precies dezelfde plek, waar de bomen meer dan een kwartier gesloten bleven?
Da's inderdaad een goede manier om reizigers weer uit de trein en in de auto te krijgen.quote:Op zaterdag 3 april 2010 12:53 schreef Ofyles2 het volgende:
Een brainfart van de werkgroep heeft o.a. tot dit geresulteerd:
NS overweegt duurder kaartje tijdens spits
Misschien kom je er hier achter:quote:Op zaterdag 3 april 2010 13:00 schreef Stefanovic83 het volgende:
Och die spotters.. Ik zie er ook geregeld 1 lopen op vrijdagmiddag bij Hilversum Noord, ventje van een jaar of 16-22 (ik kan slecht schatten)
Wie o wie?
Dat is met elke spitsreiziger zo. Of denken ze dat die mensen voor hun lol om half acht een trein in duiken.quote:Op zaterdag 3 april 2010 13:09 schreef Ofyles2 het volgende:
De automobilist pakken is altijd controversieel, maar ik snap niet dat de OV-reiziger weer moet boeten voor iets waarvoor ze niet gekozen hebben.
De politiek neemt al jaren de burger op de korrel, ongetwijfeld geholpen door de vertruttingspolitiek die het CDA voert.quote:Op zaterdag 3 april 2010 13:14 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Dat is met elke spitsreiziger zo. Of denken ze dat die mensen voor hun lol om half acht een trein in duiken.
Jaja......hoe wil je dat meten dan? Warmte sensoren in de zittingen of zo? Het is nu ook al bekend dat voor en achter in meestal (iets) meer plek is, toch stappen daar de minste mensen in.quote:Op zaterdag 3 april 2010 15:21 schreef James1988 het volgende:
Daarnaast zou een druktemeter o.i.d. op de nieuwe CTA's ook wel kunnen helpen. Als je daar kunt tonen dat er 10 bakken aankomen waar in de uiteinden minder mensen zitten (kleurcodes misschien, groen = weinig mensen, rood = veel mensen), zou dat ook de spreiding wel helpen denk ik.
Dat gaat natuurlijk nooit werken, want dan heb je constant een een grote groep mensen die door één deurtje aan een uiteinde van de trein moeten. 'k Denk dat het juist veel zal schelen, als je zeker wist dat de trein telkens op dezelfde plek zou stoppen.quote:Op zaterdag 3 april 2010 15:21 schreef James1988 het volgende:
Wat ook zou helpen is om de reizigers zich beter te laten spreiden... volgens mij is een heel simpele manier om niet altijd bij het bakbord te stoppen, maar willekeurig ergens langs het perron. Dan weer aan het einde, dan weer aan het begin, dan halverwege, enz.
Gewichtquote:Op zaterdag 3 april 2010 15:31 schreef computergirl het volgende:
[..]
hoe wil je dat meten dan? Warmte sensoren in de zittingen of zo?
Zo kan het nog is 20 jaar meegaan!quote:Op vrijdag 2 april 2010 11:24 schreef dennistd het volgende:
Hier trouwens nog wat foto's van de vrijheidstrein gisteren:
[ afbeelding ]
Plan T 520
Vrijheidstrein als sprinter uit Apeldoorn, te Enschede
[ afbeelding ]
Plan T 520
Vrijheidstrein als sprinter naar Apeldoorn, te Enschede
[ afbeelding ]
Plan T 520
Filmzaal van de vrijheidstrein
[ afbeelding ]
Plan T 520
Eerste klas-afdeling van de vrijheidstrein
[ afbeelding ]
Plan T 520
Expositie 'niet weggooien' in de vrijheidstrein
[ afbeelding ]
Plan T 520
De vrijheidstrein vanuit de vrijheidstrein, tussen station Deventer en de IJsselbrug
Dat hoort bij de grote crisisbezuinigingsplannen. Reizigers de trein uit jagen zodat er minder geinvesteerd hoeft te worden in het openbaarvervoer.quote:Op zaterdag 3 april 2010 13:09 schreef Ofyles2 het volgende:
De automobilist pakken is altijd controversieel, maar ik snap niet dat de OV-reiziger weer moet boeten voor iets waarvoor ze niet gekozen hebben.
Is s' hertogenbosch bijv. dan beter? daar heb je midden op het perron aan elke kant 1 roltrap (met daarachter een gewone trap verstopt) daamee zorg je niet bepaald voor een betere spreiding in de trein en op het perron.quote:Op zaterdag 3 april 2010 17:11 schreef Eix het volgende:
Waarom lastig doen met gewicht berekenen en dergelijke?
Als je een betere spreiding wilt moet je het probleem bij de kern aanpakken,dus zorgen dat de entree naar de perrons centraal ligt en niet ergens helemaal voor of achteraan. Eindhoven is in dit opzicht een draak van een station.
quote:Op zaterdag 3 april 2010 17:23 schreef computergirl het volgende:
[..]
Je moet zorgen dat je meerdere entrees hebt, zoals bij Adam Centraal
ja, ik ga er ook heenquote:Op zaterdag 3 april 2010 18:52 schreef lezut het volgende:
Ik heb vaak genoeg gezien dat de IC Almelo - Enschede achterin nog helemaal leeg was, terwijl het voorin proppen was. Mensen zijn moeilijk bestuurbare wezens wat dat betreft.
Iemand hier die nog naar de Rail Carriere dagen gaat?
Ik denk het persoonlijk niet...quote:Op zaterdag 3 april 2010 19:00 schreef Socios het volgende:
Is dat ook voor banen bij de Nederlandse Spoorwegen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 3 april 2010 19:39 schreef Lady-Miekie het volgende:
tvp voor de vrijheidstrein!!Je zit goed, hoor. Pics, dan wil ik je best aanraken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Yeah!quote:Op zaterdag 3 april 2010 19:40 schreef Socios het volgende:
[..]
Je zit goed, hoor. Pics, dan wil ik je best aanraken.
Je tieten welteverstaan. Je kleine teen of je knieholte is doorgaans wat minder belangstelling voorquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 3 april 2010 19:51 schreef James1988 het volgende:
Guys, guys, komt er eens een vrouw in dit treinautistentopic (nofi), jagen jullie haar meteen weer weg met zulke vuilpraterij.Ah joh ik kan wel wat hebbenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Voor de liefhebbers: too bad, m'n tieten lijken in de verste verte niet op treinen dus dan zou ik zwaar offtopic gaan![]()
Haha goedzo, maar welkom hoor. Reis je veel met de trein?quote:Op zaterdag 3 april 2010 19:58 schreef Lady-Miekie het volgende:
Ah joh ik kan wel wat hebben![]()
Voor de liefhebbers: too bad, m'n tieten lijken in de verste verte niet op treinen dus dan zou ik zwaar offtopic gaan
quote:Op zaterdag 3 april 2010 19:51 schreef James1988 het volgende:
dit treinautistentopic (nofi),[..]Je bent een beetje in de warSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En? Geslaagd?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
Nee, dat zeg ik ook niet. Maar het was wel opgebroken voordat die kabel er kwam te liggenquote:Op zaterdag 3 april 2010 20:51 schreef Zug-Chef het volgende:
Wie zegt dat dat stukje spoor al jaren is opgebroken? Is het niet namelijk.
Bedankt!quote:Op zaterdag 3 april 2010 19:59 schreef Socios het volgende:
[..]
Haha goedzo, maar welkom hoor. Reis je veel met de trein?
quote:Op zaterdag 3 april 2010 20:37 schreef Dr_Flash het volgende:
Ergens in het land is, als gevolg van wat wijzigingen in de infrastructuur, de volgende situatie te vinden. Het gaat met name om het middelste stukje spoor, met een lengte van enkele tientallen meters, zonder aansluiting op wat dan ook. Nu krijg je als Meesterproef voor het diploma Vingerverver Eerste Klasse de volgende opdracht.
Je staat met je kabel op punt A. Je moet een manier bedenken om die kabel van punt A naar punt B te trekken. Hoe doe je dat?
a) Ik kies de groene route, noordelijk om het obstakel heen
b) Ik kies de bruine route, zuidelijk om het obstakel heen
c) Ik kies de blauwe route, er dwars overheen. Dat is de kortste weg.
d) Geen van bovengenoemde antwoorden.
[ afbeelding ]
Het juiste antwoord:Altijd leuk die sporen rond UtrechtSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En? Geslaagd?Altijd onderweg naar het avontuur
Met dank aan mijn riante busoverstap (7 min plus bus nog eens 5 min te laat bleek later...) te Oldenzaal heb ik ook even gekeken naar de Plan U die daar stond (113, gaf nog "Aachen" als bestemmingquote:
Beetje verder kijken op de site en je ziet vanzelf het antwoord op je vraagquote:Op zaterdag 3 april 2010 22:40 schreef spectrumanalyser het volgende:
zeg die dienstregeling van de vrijheidstrein:
zondag 4 april: Amersfoort - niet weggooien
wtf ? is het een wegwerptrein misschien
[ afbeelding ]
Alsof een VIRM-zesje in de ochtendspits genoeg isquote:Op zaterdag 3 april 2010 15:21 schreef James1988 het volgende:
Ik mag toch hopen dat dit een lolbroek is... laat NS eerst maar eens wat langere treinen inzetten, als 7 of 10 bakken ICRm niet voldoende is gooien ze er maar een VIRM-zesje (eventueel met een viertje erachter) ertegenaan.
Nee hoor, de intercities richting Arnhem, Maastricht en Alkmaar (en verder) hebben zowel a als b nodig. Behalve op zondag, maar we hadden het over de spits geloof ikquote:Op zaterdag 3 april 2010 18:49 schreef Ireyon het volgende:
Waar elke trein van perron a of b vertrekt waardoor nog steeds iedereen aan één kant instapt
Ik dacht dat de IC naar Maastricht/Heerlen op zondag ook als vleugeltrein reed.quote:Op zondag 4 april 2010 08:46 schreef computergirl het volgende:
[..]
Nee hoor, de intercities richting Arnhem, Maastricht en Alkmaar (en verder) hebben zowel a als b nodig. Behalve op zondag, maar we hadden het over de spits geloof ik
Ik zat te denken aan de IC Den Haag/Rotterdam-Enschede.quote:Op zondag 4 april 2010 09:05 schreef greavy het volgende:
jep, die rijdt ook als vleugeltrein., net als Rotterdam-Leeuwarden samen met Den Haag-Groningen tussen Utrecht/Zwolle. a+b nodig. alkmaar-maastricht/heerlen heeft dat tot ze splitsen/vanaf ze splitsen ook nodig. En zo heb je nog wel een paar treinseries die dat hebben gleoof ik
Diie rijden niet meer gekoppeld.quote:Op zondag 4 april 2010 09:06 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik zat te denken aan de IC Den Haag/Rotterdam-Enschede.
Ik twijfel nog aan de stoptrein Utrecht-Tiel/Breda (ik weet niet of deze nog bestaat).
Dan zijn ze vast niet lang genoeg om het perron van de IC leiden te bevolken.quote:
Klopt. Het zijn dan gewoon 2 stelletjesquote:Op zondag 4 april 2010 12:58 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Dan zijn ze vast niet lang genoeg om het perron van de IC leiden te bevolken.
Bronquote:Tientallen boetes tijdens treincontroles
Uitgegeven: 4 april 2010 12:03
Laatst gewijzigd: 4 april 2010 12:15
DRIEBERGEN - Tijdens een grote controle in de treinen tussen Rotterdam en Den Haag heeft de spoorwegpolitie in de nacht van zaterdag op zondag tientallen passagiers beboet en enkelen aangehouden.
Š ANPDat heeft het Korps landelijke politiediensten (KLPD) bekendgemaakt.
De politie hield twee personen aan omdat ze niet mee wilden werken aan hun staandehouding in de trein. Zij moesten mee naar het bureau om hun identiteit vast te stellen.
Een van hen kreeg een proces-verbaal, de ander moest een nacht doorbrengen in de cel.
Roken
De politie gaf 38 keer een bekeuring wegens roken in de trein, voeten op de bank, geluidsoverlast, openbare dronkenschap en het niet tonen van een identiteitsbewijs.
Ook betrapte de politie vier personen die nog een straf hadden openstaan bij justitie. Verder kregen 83 zwartrijders een boete.
Acht politiemensen hielden de controles tussen tien uur 's avonds en vijf uur 's ochtends. In totaal controleerde de politie zestien treinen.
quote:Parallel naast de strafbepaling van openbare dronkenschap van artikel 453 WvSr staat de strafbepaling van artikel 426 WvSr. Deze bepaling stelt strafbaar hij die "in staat van dronkenschap verkeert, hetzij in het openbaar het verkeer belemmert of de orde verstoort, hetzij eens anders veiligheid bedreigt, hetzij enige handeling verricht waarbij, tot voorkoming van gevaar voor leven of gezondheid van derden, bijzondere omzichtigheid of voorzorgen worden vereist."
Door het al decennialang gedogen van jouw soort randgroepvolk, HEBBEN we al een heel vervelende samenleving.quote:Op zondag 4 april 2010 13:45 schreef Ascendancy het volgende:
Als je voor alles wat niet mag direct een boete krijgt, krijg je een heel vervelende samenleving.
Ben ik nu opeens randgroepvolk?quote:Op zondag 4 april 2010 14:05 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Door het al decennialang gedogen van jouw soort randgroepvolk, HEBBEN we al een heel vervelende samenleving.
Nee, dat kusjekroel gedrag zoals in Nederland normaal gebeurt werkt lekker.quote:Op zondag 4 april 2010 14:10 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Ben ik nu opeens randgroepvolk?![]()
Ik zeg alleen maar dat alles direct hard aanpakken niet werkt. Kijk naar de VS.
De reden ook dat ik 30 april dit land geheel verlaat en niks met dat kut feest te maken wil hebben. Je wilt niet weten wat voor sjonnies er op die dag, vooral na afloop, in de treinen zitten....quote:Op zondag 4 april 2010 13:47 schreef greavy het volgende:
Hiervoor worden al niet veel goede acties voor gehouden, en als er eens een goede actie komt waarbij gelijk boetes worden uitgedeeld, vind ik het meer dan terecht.
Wie zegt dat persoon X het niet vaker doet, in de trein? De nachtnet treinen zijn immers al de lastigste treinen qua passagiers (dronken reizigers die uit zijn gegaan et cetera), en mogen ze dit vaker doen. Regels zijn regels. Af en toe een overtreding is oké, maar het gebeurd in die treinen wel zéér vaak..
Ik heb soms ook de mogelijkheid om met de nachttrein richting huis te gaan, en de laatste 4 km met de taxi, maar ik neem altijd de taxi vanuit Rotterdam, want die nachttreinen zijn echt geen pleziertje.. Een deel is er tuig, omdat ze dronken et cetera zijn![]()
Ja precies. Uitstekende dag om in België wat kantoorurenlijntjes af te werkenquote:Op zondag 4 april 2010 14:40 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
De reden ook dat ik 30 april dit land geheel verlaat en niks met dat kut feest te maken wil hebben. Je wilt niet weten wat voor sjonnies er op die dag, vooral na afloop, in de treinen zitten....
Dat mag ook niet.quote:Op zondag 4 april 2010 14:16 schreef dennistd het volgende:
En wat is het nou voor moeite om er even een krantje neer te leggen als je zo graag met je voeten op de bank wilt zitten?
Dat doe ik vaak genoeg, en heb er zelfs nog nooit iets over gehoord van een conducteur. Wat kan dat voor kwaad dan (in een rustige trein).quote:
Ik ben er al 2x op gewezen dat dit niet mag.quote:Op zondag 4 april 2010 16:37 schreef dennistd het volgende:
[..]
Dat doe ik vaak genoeg, en heb er zelfs nog nooit iets over gehoord van een conducteur. Wat kan dat voor kwaad dan (in een rustige trein).
quote:Op zondag 4 april 2010 15:56 schreef Ascendancy het volgende:
@flash: En waarom kan je dat niet normaal zeggen
Ik ook een aantal keren, de ene conducteur vindt het geen probleem (of heeft iets anders aan het hoofd) en de andere kijkt je boos aan. Zelfs al meegemaakt dat de conducteur zei dat ik even een krantje eronder moest leggen. Wellicht een goede vraag om direct aan NS te stellen.quote:Op zondag 4 april 2010 16:38 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Ik ben er al 2x op gewezen dat dit niet mag.
En er worden ook dieseltreinen of rijtuigen getrokken door diesellocs ingezet op internationale diensten.quote:Op zondag 4 april 2010 22:43 schreef TeringHenkie het volgende:
In Denemarken tuffen ze vrolijk met een stinkdiesel door woonwijken![]()
Ik ga bij jou thuis toch ook niet met m'n schoenen op je bank zitten? Nou dan.quote:Op zondag 4 april 2010 23:02 schreef Kyoshi het volgende:
[..]
Ik ook een aantal keren, de ene conducteur vindt het geen probleem (of heeft iets anders aan het hoofd) en de andere kijkt je boos aan. Zelfs al meegemaakt dat de conducteur zei dat ik even een krantje eronder moest leggen. Wellicht een goede vraag om direct aan NS te stellen.
Nee, want ik heb thuis geen treinquote:Op zondag 4 april 2010 23:15 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik ga bij jou thuis toch ook niet met m'n schoenen op je bank zitten? Nou dan.
Ik ga bij jou thuis ook geen kaartjes knippen?quote:Op zondag 4 april 2010 23:15 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik ga bij jou thuis toch ook niet met m'n schoenen op je bank zitten? Nou dan.
WTF daar gaat het toch niet over? Waarom moet je zonodig met je poten op de bank tegenover je? Daar moet straks toch ook weer iemand zitten, waar jij net je vieze schoenen neer moest leggen?quote:Op zondag 4 april 2010 23:33 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
Ik ga bij jou thuis ook geen kaartjes knippen?
ben ik volledig met je eens.quote:Op zondag 4 april 2010 23:19 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Nee, want ik heb thuis geen trein![]()
't Gaat ze er toch om dat de stoelen niet vuil worden, als er een krantje onder m'n schoenen ligt gaat dat argument niet op en moeten ze niet zo zeuren hoor.. Als er geen krant onder ligt is een bekeuring natuurlijk meer dan terecht.
En als er een krant onder ligt dan is het nog steeds vies voor diegene na je? Doe rustig man.quote:Op zondag 4 april 2010 23:42 schreef Duvel het volgende:
[..]
WTF daar gaat het toch niet over? Waarom moet je zonodig met je poten op de bank tegenover je? Daar moet straks toch ook weer iemand zitten, waar jij net je vieze schoenen neer moest leggen?
Ik kan me werkelijk niet voorstellen dat mensen niet snappen dat dit soort gedrag gewoon aso is. Ze zouden godverdomme je poten er af moeten zagen met een langzaam draaiende kettingzaag en de stompjes dicht moeten schroeien met zwavelzuur. Of iets van vergelijkbare strekking.
(Bron: de helpdeskmiep op NS.nl)quote:Mag ik wel met mijn voeten op de bank als ik een krant onder mijn voeten leg?
Uw voeten mogen niet op de bank. Ook niet als u een krantje onder uw voeten legt.
Er was een tijdje terug nog een plaatje op geenstijl van een conducteur die met zijn voeten op een bank lag (ook met krant eronder)quote:Op zondag 4 april 2010 23:46 schreef James1988 het volgende:
NS is er anders vrij helder in:
[..]
(Bron: de helpdeskmiep op NS.nl)
Ga in Nederland eens kijken bij Born/Holtum, daar rijden diesels ook gewoon door het dorp.quote:Op zondag 4 april 2010 22:43 schreef TeringHenkie het volgende:
In Denemarken tuffen ze vrolijk met een stinkdiesel door woonwijken![]()
Daarom ben ik ook voor de coach opstelling! Geen irritante mensen tegenover je, een klaptafeltje voor je spulletjes, en geen gore bank omdat een of andere aso daar zo nodig zijn poten op moet leggen.quote:Op maandag 5 april 2010 00:09 schreef James1988 het volgende:
In coach-opstelling heb je daar minder last van, dan kun je je benen enigszins strekkenVis-a-vis-opstelling vind ik persoonlijk niet prettig, en laat ik als het mogelijk is ook schieten.
Waarom moet ik rustig doen? Omdat een deel van de mensheid zich verlaagt tot asogedrag hoef ik daar toch niet in mee te gaan?quote:Op zondag 4 april 2010 23:44 schreef Unreal88 het volgende:
[..]
En als er een krant onder ligt dan is het nog steeds vies voor diegene na je? Doe rustig man.
Tof zoietsquote:Op maandag 5 april 2010 01:47 schreef Zug-Chef het volgende:
Ahh. Born in Limburg en woonwijken... dat moet natuurlijk gevisualiseerd worden:
Kolenveredelaar Enerco in het Limburgse Born nabij Sittard kreeg in 2009 geregeld bezoek van vervoerder SNCF Fret Benelux, ondertussen overgegaan in Captrain Benelux. De terminal ligt aan de rand van een woonwijk. Foto's: Vrijdag 26 juni 2009
[ afbeelding ]
Nadat de trein beladen bij Enerco in Born beladen is, wordt koers gezet naar Sittard, zo'n 4km verderop gelegen. De lijn voert eerst door deze vrij luxe woonwijk van Born. Nadat de trein in Sittard is aangekomen, zal de lok om de trein heen rijden, waarna het wachten begint op vertrektijd. Voor de rangeerder zit het werk erop. De machinist die 's nachts de lege trein in Sittard heeft afgeleverd, zal later in de middag de trein via Eindhoven en Breda richting Roosendaal rijden.
En nog een plaatje van de terminal for-those-who-care:
[ afbeelding ]
SNCF Fret bezoekt gemiddeld tweemaal per week de terminal om een sleep kolenwagens met kolen te beladen. Het wolkendek breekt langzaam en de zon komt tevoorschijn, als de SNCF 1616 met 31 beladen Fcs'n gereed staat om te worden gewogen. Helaas heeft men de voorste kraan wat abrupt uitgezet, waardoor die nog een flink eind de hoogte insteekt.
Witte rokjesquote:Op maandag 5 april 2010 08:33 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Daarom ben ik ook voor de coach opstelling! Geen irritante mensen tegenover je, een klaptafeltje voor je spulletjes, en geen gore bank omdat een of andere aso daar zo nodig zijn poten op moet leggen.
Dat asosociale gedrag altijd. Ik kan met geen goed fatsoen nog een witte broek of rok aan
Van wanneer? Afgelopen zomer ben ik 1 dag op en neer geweest vanuit Utrecht, kan gewoon hoorquote:Op maandag 5 april 2010 04:43 schreef James1988 het volgende:
Argh, ik zit allemaal oude treinentopics terug te kijken en zie daar foto's van Fles in Frankrijk... met allerlei SNCF-spul erop. Ik wil ook
Of Den Bosch, daar loopt het spoor naar de Heineken Brouwerij ook door een woonwijk. Al is de laatste keer dat dat bereden is ook al heel wat jaar geleden toen de trein met die mega groene bierkratten op het brouwerij terrein is gestald.quote:Op maandag 5 april 2010 01:31 schreef Eix het volgende:
[..]
Ga in Nederland eens kijken bij Born/Holtum, daar rijden diesels ook gewoon door het dorp.En zo zijn er vast en zeker veel meer plekken te vinden.
Geen idee, ik zag er affices over hangen in Leiden vrijdagquote:Op maandag 5 april 2010 12:34 schreef Duvel het volgende:
Weet iemand trouwens waarom het nachtnet Utrecht - Rotterdam via Gouda binnenkort niet meer rijdt in de nacht van donderdag op vrijdag?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |