mooier dan onze sletjesquote:Op woensdag 31 maart 2010 23:17 schreef trainfreak het volgende:
Misschien stond de foto hier al, maar dit zijn dus de GEN stellen voor de NMBS:
[ afbeelding ]
Foto gevonden op HGBTF, fotograaf onbekend
Wat is dat trouwens voor een afwijkend sein rechts? Volgens mij zit daar geel boven ipv groen?quote:Op woensdag 31 maart 2010 23:02 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Goh, lijkt heel erg op deze. Maar vind jouwe mooier.
Restantje van de tijd dat er nog seinbeeld "dubbel geel" bestond, van voor de UIC richtlijnen die groen-geel-rood voorschreven.quote:Op donderdag 1 april 2010 10:00 schreef dennistd het volgende:
[..]
Wat is dat trouwens voor een afwijkend sein rechts? Volgens mij zit daar geel boven ipv groen?
quote:Op dinsdag 30 maart 2010 14:48 schreef SingleCoil het volgende:
wat een gezeur weer, over die ovchip. Krijg je dat er ook weer makkelijk af, die cementlijm?
quote:Op dinsdag 30 maart 2010 14:49 schreef Kankerkachelsverkopert het volgende:
[..]
Ik heb meerdere (RET) OV-chipkaarten dus ik zal het voor de grap eens proberen van de week.
Het wordt zeker lachwekkend, want het was gewoon een 1 APRIL GRAPquote:Op dinsdag 30 maart 2010 15:37 schreef De_Hertog het volgende:
Het wordt nu wel een beetje erg lachwekkend met die chipkaart zeg...
In de eerste klas is vaak heel veel ruimte, en daar gaat het om: de eerste klas in de Thalys zit vrijwel altijd vol. Tussen Adam en Rdam is gewoon nationaal verkeer.quote:Op woensdag 31 maart 2010 22:22 schreef computergirl het volgende:
[..]
idd. Ik ga altijd eerste klas omdat de tweede stapvol zit. Veel gezinnen van afrikaanse afkomst met ladingen kinderen en koffers etc.
De eerste klas zit tussen Adam en Rdam ook vaak vol in de spits
...en wat een giller zeg! Hoe bedenken ze het! Geniaal!quote:Op donderdag 1 april 2010 10:15 schreef davidov2009 het volgende:
[..]
[..]
[..]
Het wordt zeker lachwekkend, want het was gewoon een 1 APRIL GRAP![]()
(Bron: ProRail)quote:Nachtelijke testritten V250 AnsaldoBreda
Geplaatst: 26 maart 2010
In de komende periode worden er 's nachts testritten op het zuidelijke deel van de Hogesnelheidslijn (HSL) tussen Rotterdam en Breda uitgevoerd met een treinstel van het type V250 AnsaoldoBreda (treintype dat in de toekomst onder de productnaam Fyra gaat rijden op de HSL). De maximale snelheid kan daarbij oplopen tot 250 km/u. Tijdens de testen worden diverse technische aspecten en procedures getest.
Nacht en/of dag Tijd Tracé
Vrijdag 2 op zaterdag 3 april 23.00 uur - 05.30 uur Rotterdam–Breda
Zaterdag 3 op zondag 4 april 23.00 uur - 05.00 uur Rotterdam–Breda
Er staat nu ook een foto bij van de voorkant. Nu komt het dus wel geloofwaardiger overquote:Op donderdag 1 april 2010 12:46 schreef Dr_Flash het volgende:
die foto's van die Desiro ML stellen voor het GEN circuleren al langer, dat geloof ik echt wel hoorDie mogen in NL ook wel komen rijden, zijn goeie treintjes
Via de Ponlijn, Kesteren en Groesbeek!quote:Op donderdag 1 april 2010 13:07 schreef James1988 het volgende:
Nou, ik heb gehoord dat men de Betuweroute wil openstellen voor reizigersverkeer... er zouden zelfs al constructieve gesprekken zijn geweest met Thalys en NS Hispeed om een ICE Amsterdam / Nijmegen / Keulen in te leggen
Bron: OHIH.quote:Keyrail: Ombouw Betuweroute voor reizigersverkeer
Woensdag 31 maart 2010
Zwijndrecht - Keyrail (de exploitant van de Betuwelijn) heeft besloten om de spoorlijn tussen Kijfhoek en de Duitse grens geschikt te maken voor reizigersverkeer. Dit liet woordvoerster Lia Erpen vanmiddag weten.
De tegenvallende vervoersresultaten (op dit moment zo'n 300 treinen per week in plaats van de beoogde 650) hebben Keyrail genoodzaakt op zoek te gaan naar andere inkomsten. Het aanbieden van reizigerstreinen over de spoorlijn is de uitkomst van een intern onderzoek.
Mede door de langdurige buitendienststelling van de westzijde te Arnhem heeft Keyrail besloten hun eigen spoorlijn open te stellen. Hierdoor ontstaat de mogelijkheid om met de ICE vanaf Emmerich via het zogeheten A15-tracé bij Meteren weer af te buigen naar Utrecht en Amsterdam. Ook wordt er samen met Thalys en Deutsche Bahn/NS Hispeed gewerkt aan een verbinding tussen Rotterdam/Antwerpen (via Breda en Meteren) en Keulen. Tot slot wordt er nog gedacht om een verbinding vanaf Amsterdam/Utrecht naar Nijmegen en Kleef/Keulen.
Op korte termijn zullen er enkele aanpassingen gedaan worden aan de tunnels bij Zevenaar, onder het Pannerdensch Kanaal en de Sophiatunnel bij Hendrik Ido Ambacht. Deze zijn noodzakelijk om bij calamiteiten reizigers te kunnen evacueren. Bij Barendrecht zal een aanpassing van de huidige tunnel nodig zijn, op dit moment is Keyrail met IVW bezig voor een tijdelijke ontheffing. Keyrail denkt dat de aanpassingen binnen een jaar gereed kunnen zijn. De aanpassingen van de lijn van Nijmegen naar Kleef worden op dit moment samen met de stadsregio Nijmegen bekeken. Geschat wordt dat de kosten voor de aanpassingen op de Betuwelijn rond de 15 miljoen Euro liggen.
Persbericht Keyrail
Ouwe driek trapt even naquote:Op donderdag 1 april 2010 13:29 schreef James1988 het volgende:
En dit is een mooie column: http://frontpage.fok.nl/c(...)iceert-zichzelf.html
Met een aftakking naar de Rijn om tijdens de buitendienststelling van Arnhem-West de treinen per binnenvaartschip naar Emmerich te vervoeren.quote:Op donderdag 1 april 2010 13:26 schreef Dr_Flash het volgende:
Via de Ponlijn, Kesteren en Groesbeek!
Ik stond vanochtend net over de belgische grens stil in de Thalys, rond half tien. De trein moest gereset worden en er moesten enige testen uitgevoerd worden. Uiteindelijke vertraging 28 minuten. Typisch hè, nét weer geen half uur...quote:Op donderdag 1 april 2010 11:16 schreef JDude het volgende:
Thalys in oostelijke richting door Breda. HSL weer kaduuk?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |