mooie beeldenquote:Op dinsdag 30 maart 2010 22:42 schreef Peterselieman het volgende:
Kwam op een andere site dit toffe filmpje met oude beelden tegen:
Als je vanuit een liefhebberij praat misschien wel. Als zakelijk alternatief is de Beneluxtrein een lachertje.quote:
'quote:Op woensdag 31 maart 2010 08:51 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Als je vanuit een liefhebberij praat misschien wel. Als zakelijk alternatief is de Beneluxtrein een lachertje.
Historische fout idd.quote:Op woensdag 31 maart 2010 08:56 schreef Yreal het volgende:
[..]
'
Oneens. Dordrecht en roosendaal mag ie wat mij betreft ook wel overslaan, maar de freckin regering zit in den haag
Voordeel voor jou zekerquote:Op woensdag 31 maart 2010 08:56 schreef Yreal het volgende:
[..]
'
Oneens. Dordrecht en roosendaal mag ie wat mij betreft ook wel overslaan, maar de freckin regering zit in den haag
Welk belang dient dord dan? Amsterdam is de hoofdstad, den haag zit de regering en rotterdam is ongeveer het centrum van onze economie. Schiphol is de nationale luchthaven...quote:Op woensdag 31 maart 2010 09:39 schreef greavy het volgende:
[..]
Voordeel voor jou zeker![]()
Van mij mag ie er wel stoppen, want anders moet ik een kut eind omreizen, ALS ik er mee zou willen
Roosendaal is nog altijd een belangrijk spoorwegknooppunt voor duizenden reizigers per dag, niet te vergeten de kortste weg naar Antwerpen voor een complete provincie en West Brabant.quote:Op woensdag 31 maart 2010 10:58 schreef Yreal het volgende:
[..]
Welk belang dient dord dan? Amsterdam is de hoofdstad, den haag zit de regering en rotterdam is ongeveer het centrum van onze economie. Schiphol is de nationale luchthaven...
en dord en roosendaal?Voor jouw is dit een gevalletje persoonlijk gewin. Als ik dat wou zou ik wel een HSL halte bij zoetermeer willen
![]()
Zwolle -> roosendaal doortrekken naar vlissingen, want de overstap tussen die trein en de treinen naar vlissingen is zoon beetje alles wat daar overstapt, en Dat boemeltje naar antwerpen nog een keer per uur laten rijden als sneltrein. Klaarquote:Op woensdag 31 maart 2010 11:04 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Roosendaal is nog altijd een belangrijk spoorwegknooppunt voor duizenden reizigers per dag, niet te vergeten de kortste weg naar Antwerpen voor een complete provincie en West Brabant.
Van "duizenden" reizigers per dag wordt men niet heel warm, zeker niet als je dat vergelijkt met knooppunten als Amsterdam, Rotterdam, Utrecht...quote:Op woensdag 31 maart 2010 11:04 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Roosendaal is nog altijd een belangrijk spoorwegknooppunt voor duizenden reizigers per dag, niet te vergeten de kortste weg naar Antwerpen voor een complete provincie en West Brabant.
Na Bergen op Zoom is dat ding leeg volgens mij. Is dat zinvol?quote:Op woensdag 31 maart 2010 11:07 schreef Yreal het volgende:
[..]
Zwolle -> roosendaal doortrekken naar vlissingen, want de overstap tussen die trein en de treinen naar vlissingen is zoon beetje alles wat daar overstapt, en Dat boemeltje naar antwerpen nog een keer per uur laten rijden als sneltrein. Klaar
snap jij dan hoe het kan dat de 1ste klas thalys naar Brussel iedere dag volgeboekt zit terwijl in de internationale trein niemand zit?quote:Op woensdag 31 maart 2010 08:56 schreef Yreal het volgende:
[..]
'
Oneens. Dordrecht en roosendaal mag ie wat mij betreft ook wel overslaan, maar de freckin regering zit in den haag
quote:Op woensdag 31 maart 2010 14:00 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
.. terwijl in de internationale trein niemand zit?
De Benelux mag dan een onbetrouwbare treinserie zijn, maar er zit altijd toch redelijk wat volk in.quote:Op woensdag 31 maart 2010 14:00 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
snap jij dan hoe het kan dat de 1ste klas thalys naar Brussel iedere dag volgeboekt zit terwijl in de internationale trein niemand zit?
quote:Op dinsdag 30 maart 2010 22:42 schreef Peterselieman het volgende:
Kwam op een andere site dit toffe filmpje met oude beelden tegen:
Eg nie! Twee weken geleden viel de thalys 's ochtends uit, moest ik met de internationale trein. Er zaten 4 mensen in het eerste klasse rijtuig.quote:Op woensdag 31 maart 2010 14:14 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De Benelux mag dan een onbetrouwbare treinserie zijn, maar er zit altijd toch redelijk wat volk in.
Ja, omdat dat ding gebruikt word door mensen die naar brusselzuid willen voor verdere aansluitingen die dan niet nog eens 25 euro extra aan de thalys betalen. Deze mensen zitten dus nooit 1ste klasquote:Op woensdag 31 maart 2010 14:29 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Eg nie! Twee weken geleden viel de thalys 's ochtends uit, moest ik met de internationale trein. Er zaten 4 mensen in het eerste klasse rijtuig.
Hij vertrekt 's ochtends 3 minuten eerder dan de thalys van Rdam Centraal, dus dan kan je goed zien wat de bezetting is, en die is echt laag. Nog niet Fyra-laag, maar de thalys zit echt altijd vol.
quote:De hogesnelheidstrein Fyra die tussen Amsterdam en Rotterdam rijdt, trekt nog maar weinig belangstelling. De bezettingsgraad van de snelle trein ligt sinds de start vorig jaar september op 15 procent.
Dit blijkt uit het voortgangsrapport 26 HSL-Zuid, dat minister Camiel Eurlings (Verkeer en Waterstaat) woensdag aan de Tweede Kamer heeft aangeboden.
Landelijk ligt de gemiddelde bezetting van de Nederlandse Spoorwegen op 29 procent, terwijl de treinen in de Randstad nog voller zijn.
NS Hispeed, de exploitant van de Fyra, noemde de eerste resultaten met de Fyra in januari nog ''bemoedigend''.
De eerste vier maanden lag de bezettingsgraad van de nieuwe hogesnelheidsverbinding nog op 19 procent. De trein rijdt voorlopig nog één keer per uur, maar het is de bedoeling de frequentie op te voeren.
Dat was leuk. Met een 6400 op en neer naar Akzo in Delfzijl geweest.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 15:01 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Morgenochtend eens meetoeren met een goederentrein. Het gele hesje ligt al klaar.
Sorry hoor, maar ik heb toch al 2x meegemaakt dat ik ook in de 1ste Klas nog 'mocht' vragen of ik hier kon zitten.. Een lege Beneluxtrein is echt een uitzondering.quote:Op woensdag 31 maart 2010 14:35 schreef James1988 het volgende:
De tweede klasse zit meestal een stuk voller... veel studenten enzo.
hmmm...ik rij al een paar jaar 3-4 keer per week tussen Rotterdam en Brussel heen en weer. Op sommige dagen is íe best druk, maar echt niet vergelijkbaar met de Thalys. En meestal is dat ding gewoon leeg. Uitzondering maandagochtend, donderdag- en vrijdag-avond in brusselse europarlement-weken.quote:Op woensdag 31 maart 2010 14:52 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar ik heb toch al 2x meegemaakt dat ik ook in de 1ste Klas nog 'mocht' vragen of ik hier kon zitten.. Een lege Beneluxtrein is echt een uitzondering.
Trein beschoten nabij Gorinchemquote:Trein vermoedelijk beschoten nabij Hardingsveld - Giessendam
woensdag 31 maart 2010 10:20
Gorinchem - Een machinist van vervoersbedrijf Arirva heeft woensdagmorgen de trein stilgezet op station Gorinchem omdat hij het vermoeden had dat zijn trein beschoten was. Dit maakte een woordvoerder van het Korps Landelijke Politiediensten bekend.
Foto: Archief Martin Zaagman
De trein reed in de richting van Geldermalsen toen de machinist ter hoogte van Hardingsveld - Giessendam een klap hoorde. Hierop besloot de Arivva medewerker de politie in te schakelen en op het eerst volgende station de trein stil te zetten.
Op last van de politie werd enige tijd het treinverkeer stilgelegd tussen Geldermalsen en Dordrecht. Nadat het treinstel door de politie was bekeken, bleek er een klein deukje in de trein te zitten. Technisch onderzoek zal moeten uitwijzen wat er precies gebeurd is. Volgens de woordvoerder is nog niet vast komen te staan waardoor het deukje is ontstaan.
Het treinverkeer is omstreeks 10.00 uur weer hervat.
Een jaar of tien, vijftien geleden is er een trein beschoten bij, ik meen, Hedel. De dader is toen wel gepakt, dus het zou zomaar kunnen dat ook deze keer de schutter gevonden wordt.quote:Op woensdag 31 maart 2010 15:18 schreef greavy het volgende:
[..]
Trein beschoten nabij Gorinchem
Dat is een keer iets anders.. Hierdoor viel Engels Mondelinge uit op school
De docent kon niet op school komen..
En als er echt geschoten is: de dader vind je toch niet meer verwacht ik![]()
Als het goed is met de nieuwe dienstregeling, eind dit jaar dus.quote:Op woensdag 31 maart 2010 15:07 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Weet iemand trouwens wanneer de Fyra nou over de HSL naar Brussel door gaat? En waar we op wachten?
Het kan goedkoper, maar dan moet je eerder boekenquote:Op woensdag 31 maart 2010 17:17 schreef SingleCoil het volgende:
..en zou die dan een beetje betaalbaar zijn? Een retourtje Rdam-Bxl met de Thalys is 160 eur...
...en niet in de spits. Maar ik wil wél in de spits, en dan zijn er geen goedkope ticketsquote:Op woensdag 31 maart 2010 17:20 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het kan goedkoper, maar dan moet je eerder boeken
Als je vroeg genoeg boekt kun je voor 75 euro klaar zijn in de spits. Vertrek om 6:58 uit Rotterdam, aankomst 8:12 in Brussel. Terug 16:50, aankomst 18:01 in Rotterdamquote:Op woensdag 31 maart 2010 17:24 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
...en niet in de spits. Maar ik wil wél in de spits, en dan zijn er geen goedkope tickets
Benelux is één van de best bezette treinseries van Nederland (vaak beter dan de IC Vlissingen-Rotterdam-Amsterdam). Maar inderdaad, daarnaast zit de Thalys meestal ook vol; misschien dat 't iets te maken heeft met de kwaliteit van het Belgische wegennetquote:Op woensdag 31 maart 2010 14:39 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ja, omdat dat ding gebruikt word door mensen die naar brusselzuid willen voor verdere aansluitingen die dan niet nog eens 25 euro extra aan de thalys betalen. Deze mensen zitten dus nooit 1ste klas![]()
Benelux heb ik trouwens een keer op zondag om 6.35 gehad. Zaten al knap wat mensen in
Nou kijk, NS beweerd bij hoog en laag dat de het een eigen opgezette ACTIE is (waarvan ze de duur zelf mogen bepalen, in dit geval in de rustige zomerperiode dus), en dat ze helemaal niet juridisch gedwongen zijn /waren om NS Jaarkaarthouders gratis met Fyra/HSL te laten reizen, zoals allerlei bronnen beweerden. Waar het juridisch getouwtrek waarschijnlijk op uit loopt is dat er binnenkort een berichtje naar de Jaarkaarthouders gaat dat ze na 1 september alsnog moeten dokken voor Fyra, en dat dit ook in de Alg Voorwaarden van NS stond/staat, waarbij het regeltje "geldig in alle binnenlandse treinen" op de achterkant van hun kaart over-ruled wordt door deze voorwaarden. Op alle nieuw uit te geven jaarkaarten zal verplichting tot Fyra toeslag vermeld worden. Dat bijv. voor ICE niet betaald hoeft te worden is ook wel verklaarbaar, gezien deze trein over hetzelfde 'goedkope' spoor rijdt en (praktisch) even snel is als de IC, alleen meer comfort heeft. Het draaiende houden van de Fyra kost echter zoveel geld meer, dat ze wel hoge toeslagen moeten eisen. Tweede punt is dan weer hoe lang die hoge toeslagen nog stand houden, waarschijnlijk tot het faillisement van de HSA, waarna de HSL exploitatie opnieuw aanbesteed wordt.quote:Op woensdag 31 maart 2010 14:20 schreef De_Hertog het volgende:
http://www.nu.nl/politiek(...)ng-zwijggeld-ns.html
Hoe zit het nou precies? Ze mochten geen toeslag vragen, maar de klanten die het al betaald hadden krijgen het niet terug? En nnu hoeft het 'tijdelijk' niet, maar na 1 september mag het dus plots wel?
De voltallige Tweede Kamer heeft zich echter hard gemaakt dat zowel bij aanpassing van de huidige concessie als bij evt. nieuwe aanbesteding dit de opname van de hsl in het hoofdrailnet (en die is al onderhands aan NS gegund na 2015) niet in de weg moeten staan. Ze willen gewoon van de absurde, verlieslatende situatie af. Ja, Nederland steekt ook wel eens een middelvinger uit naar Europa*: de hsl heeft ons wel 7 miljard gekost, dan wordt er eens een grens getrokken. Het zijn maar richtlijnen®eltjes he, de Duitsers komen hier niet met tanks binnenvallen als we ons er niet aan houdenquote:Op woensdag 31 maart 2010 18:39 schreef James1988 het volgende:
Watbetreft een faillissement van HSA: wanneer dit gebeurt mag HSA nog tot één jaar lang doorrijden, waarbij het ministerie de kosten draagt. Daarna mag een nieuwe partij het overnemen, maar dit zal niet op dezelfde voorwaarden zijn als het HSA-contract, dit i.v.m. nieuwe Europese regelgevingen.
Dat is wel een erg kromme vergelijking. Ja, de Beneluxtrein is vaak vol maar het is eigenlijk maar een heel klein treintje, en zes of zeven bakken per uur vol krijgen is niet zo moeilijk. Zou de Benelux met 12 bakken dubbeldeksmat rijden dan was ie ook maar half vol.quote:Op woensdag 31 maart 2010 17:38 schreef davidov2009 het volgende:
[..]
Benelux is één van de best bezette treinseries van Nederland (vaak beter dan de IC Vlissingen-Rotterdam-Amsterdam).
Sterker nog, ik reis nog wel eens met de laatste stoptrein uit Maastricht ri. het noorden en dat is een verkapte ledig mat rit. 3x plan V, met voor mij dan een eigen Vtje.quote:Op woensdag 31 maart 2010 19:49 schreef Socios het volgende:
Sowieso rijden er alleen in de spits treinen die een bezettingsgraad van 100% hebben. Daarbuiten ligt deze veel en veel lager. Ga maar eens ´s avonds met de trein. Coupeetje voor jezelf is absoluut geen zeldzaamheid.
Ah...en jij het al eens zo´n ticket geboekt? Zoals gezegd, ik doe die trip al jeren en nog nooit kon ik en goedkoop ticket krijgen...quote:Op woensdag 31 maart 2010 17:35 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Als je vroeg genoeg boekt kun je voor 75 euro klaar zijn in de spits. Vertrek om 6:58 uit Rotterdam, aankomst 8:12 in Brussel. Terug 16:50, aankomst 18:01 in Rotterdam
Die cabineramen.quote:Op woensdag 31 maart 2010 21:44 schreef Dr_Flash het volgende:
DeventerICMm 4031 staat als rangeerdeel in het zonnetje.
[ afbeelding ]
idd. Ik ga altijd eerste klas omdat de tweede stapvol zit. Veel gezinnen van afrikaanse afkomst met ladingen kinderen en koffers etc.quote:Op woensdag 31 maart 2010 14:52 schreef Ireyon het volgende:
Een lege Beneluxtrein is echt een uitzondering.
Goh, lijkt heel erg op deze. Maar vind jouwe mooier.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 21:55 schreef Zug-Chef het volgende:
HSL![]()
Benelux op de Oude Lijn
[ afbeelding ]
NMBS 2833 is met een stam I10 rijtuigen als Benelux trein 9236 naar Brussel Zuid onderweg als het station van Delft bijna gepasseerd wordt. Links een oud plakaat van limonadefabrikant Ranja, rechts het stadskantoor en een deel van de Oude Kerk. Zondag 28 maart 2010
Maar ik twijfel wel of het 'echt' is, morgen 1 april...quote:Op woensdag 31 maart 2010 23:17 schreef trainfreak het volgende:
Misschien stond de foto hier al, maar dit zijn dus de GEN stellen voor de NMBS:
[ afbeelding ]
Foto gevonden op HGBTF, fotograaf onbekend
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |