Sorry hoor, maar ik heb toch al 2x meegemaakt dat ik ook in de 1ste Klas nog 'mocht' vragen of ik hier kon zitten.. Een lege Beneluxtrein is echt een uitzondering.quote:Op woensdag 31 maart 2010 14:35 schreef James1988 het volgende:
De tweede klasse zit meestal een stuk voller... veel studenten enzo.
hmmm...ik rij al een paar jaar 3-4 keer per week tussen Rotterdam en Brussel heen en weer. Op sommige dagen is íe best druk, maar echt niet vergelijkbaar met de Thalys. En meestal is dat ding gewoon leeg. Uitzondering maandagochtend, donderdag- en vrijdag-avond in brusselse europarlement-weken.quote:Op woensdag 31 maart 2010 14:52 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar ik heb toch al 2x meegemaakt dat ik ook in de 1ste Klas nog 'mocht' vragen of ik hier kon zitten.. Een lege Beneluxtrein is echt een uitzondering.
Trein beschoten nabij Gorinchemquote:Trein vermoedelijk beschoten nabij Hardingsveld - Giessendam
woensdag 31 maart 2010 10:20
Gorinchem - Een machinist van vervoersbedrijf Arirva heeft woensdagmorgen de trein stilgezet op station Gorinchem omdat hij het vermoeden had dat zijn trein beschoten was. Dit maakte een woordvoerder van het Korps Landelijke Politiediensten bekend.
Foto: Archief Martin Zaagman
De trein reed in de richting van Geldermalsen toen de machinist ter hoogte van Hardingsveld - Giessendam een klap hoorde. Hierop besloot de Arivva medewerker de politie in te schakelen en op het eerst volgende station de trein stil te zetten.
Op last van de politie werd enige tijd het treinverkeer stilgelegd tussen Geldermalsen en Dordrecht. Nadat het treinstel door de politie was bekeken, bleek er een klein deukje in de trein te zitten. Technisch onderzoek zal moeten uitwijzen wat er precies gebeurd is. Volgens de woordvoerder is nog niet vast komen te staan waardoor het deukje is ontstaan.
Het treinverkeer is omstreeks 10.00 uur weer hervat.
Een jaar of tien, vijftien geleden is er een trein beschoten bij, ik meen, Hedel. De dader is toen wel gepakt, dus het zou zomaar kunnen dat ook deze keer de schutter gevonden wordt.quote:Op woensdag 31 maart 2010 15:18 schreef greavy het volgende:
[..]
Trein beschoten nabij Gorinchem
Dat is een keer iets anders.. Hierdoor viel Engels Mondelinge uit op school
De docent kon niet op school komen..
En als er echt geschoten is: de dader vind je toch niet meer verwacht ik![]()
Als het goed is met de nieuwe dienstregeling, eind dit jaar dus.quote:Op woensdag 31 maart 2010 15:07 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Weet iemand trouwens wanneer de Fyra nou over de HSL naar Brussel door gaat? En waar we op wachten?
Het kan goedkoper, maar dan moet je eerder boekenquote:Op woensdag 31 maart 2010 17:17 schreef SingleCoil het volgende:
..en zou die dan een beetje betaalbaar zijn? Een retourtje Rdam-Bxl met de Thalys is 160 eur...
...en niet in de spits. Maar ik wil wél in de spits, en dan zijn er geen goedkope ticketsquote:Op woensdag 31 maart 2010 17:20 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het kan goedkoper, maar dan moet je eerder boeken
Als je vroeg genoeg boekt kun je voor 75 euro klaar zijn in de spits. Vertrek om 6:58 uit Rotterdam, aankomst 8:12 in Brussel. Terug 16:50, aankomst 18:01 in Rotterdamquote:Op woensdag 31 maart 2010 17:24 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
...en niet in de spits. Maar ik wil wél in de spits, en dan zijn er geen goedkope tickets
Benelux is één van de best bezette treinseries van Nederland (vaak beter dan de IC Vlissingen-Rotterdam-Amsterdam). Maar inderdaad, daarnaast zit de Thalys meestal ook vol; misschien dat 't iets te maken heeft met de kwaliteit van het Belgische wegennetquote:Op woensdag 31 maart 2010 14:39 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ja, omdat dat ding gebruikt word door mensen die naar brusselzuid willen voor verdere aansluitingen die dan niet nog eens 25 euro extra aan de thalys betalen. Deze mensen zitten dus nooit 1ste klas![]()
Benelux heb ik trouwens een keer op zondag om 6.35 gehad. Zaten al knap wat mensen in
Nou kijk, NS beweerd bij hoog en laag dat de het een eigen opgezette ACTIE is (waarvan ze de duur zelf mogen bepalen, in dit geval in de rustige zomerperiode dus), en dat ze helemaal niet juridisch gedwongen zijn /waren om NS Jaarkaarthouders gratis met Fyra/HSL te laten reizen, zoals allerlei bronnen beweerden. Waar het juridisch getouwtrek waarschijnlijk op uit loopt is dat er binnenkort een berichtje naar de Jaarkaarthouders gaat dat ze na 1 september alsnog moeten dokken voor Fyra, en dat dit ook in de Alg Voorwaarden van NS stond/staat, waarbij het regeltje "geldig in alle binnenlandse treinen" op de achterkant van hun kaart over-ruled wordt door deze voorwaarden. Op alle nieuw uit te geven jaarkaarten zal verplichting tot Fyra toeslag vermeld worden. Dat bijv. voor ICE niet betaald hoeft te worden is ook wel verklaarbaar, gezien deze trein over hetzelfde 'goedkope' spoor rijdt en (praktisch) even snel is als de IC, alleen meer comfort heeft. Het draaiende houden van de Fyra kost echter zoveel geld meer, dat ze wel hoge toeslagen moeten eisen. Tweede punt is dan weer hoe lang die hoge toeslagen nog stand houden, waarschijnlijk tot het faillisement van de HSA, waarna de HSL exploitatie opnieuw aanbesteed wordt.quote:Op woensdag 31 maart 2010 14:20 schreef De_Hertog het volgende:
http://www.nu.nl/politiek(...)ng-zwijggeld-ns.html
Hoe zit het nou precies? Ze mochten geen toeslag vragen, maar de klanten die het al betaald hadden krijgen het niet terug? En nnu hoeft het 'tijdelijk' niet, maar na 1 september mag het dus plots wel?
De voltallige Tweede Kamer heeft zich echter hard gemaakt dat zowel bij aanpassing van de huidige concessie als bij evt. nieuwe aanbesteding dit de opname van de hsl in het hoofdrailnet (en die is al onderhands aan NS gegund na 2015) niet in de weg moeten staan. Ze willen gewoon van de absurde, verlieslatende situatie af. Ja, Nederland steekt ook wel eens een middelvinger uit naar Europa*: de hsl heeft ons wel 7 miljard gekost, dan wordt er eens een grens getrokken. Het zijn maar richtlijnen®eltjes he, de Duitsers komen hier niet met tanks binnenvallen als we ons er niet aan houdenquote:Op woensdag 31 maart 2010 18:39 schreef James1988 het volgende:
Watbetreft een faillissement van HSA: wanneer dit gebeurt mag HSA nog tot één jaar lang doorrijden, waarbij het ministerie de kosten draagt. Daarna mag een nieuwe partij het overnemen, maar dit zal niet op dezelfde voorwaarden zijn als het HSA-contract, dit i.v.m. nieuwe Europese regelgevingen.
Dat is wel een erg kromme vergelijking. Ja, de Beneluxtrein is vaak vol maar het is eigenlijk maar een heel klein treintje, en zes of zeven bakken per uur vol krijgen is niet zo moeilijk. Zou de Benelux met 12 bakken dubbeldeksmat rijden dan was ie ook maar half vol.quote:Op woensdag 31 maart 2010 17:38 schreef davidov2009 het volgende:
[..]
Benelux is één van de best bezette treinseries van Nederland (vaak beter dan de IC Vlissingen-Rotterdam-Amsterdam).
Sterker nog, ik reis nog wel eens met de laatste stoptrein uit Maastricht ri. het noorden en dat is een verkapte ledig mat rit. 3x plan V, met voor mij dan een eigen Vtje.quote:Op woensdag 31 maart 2010 19:49 schreef Socios het volgende:
Sowieso rijden er alleen in de spits treinen die een bezettingsgraad van 100% hebben. Daarbuiten ligt deze veel en veel lager. Ga maar eens ´s avonds met de trein. Coupeetje voor jezelf is absoluut geen zeldzaamheid.
Ah...en jij het al eens zo´n ticket geboekt? Zoals gezegd, ik doe die trip al jeren en nog nooit kon ik en goedkoop ticket krijgen...quote:Op woensdag 31 maart 2010 17:35 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Als je vroeg genoeg boekt kun je voor 75 euro klaar zijn in de spits. Vertrek om 6:58 uit Rotterdam, aankomst 8:12 in Brussel. Terug 16:50, aankomst 18:01 in Rotterdam
Die cabineramen.quote:Op woensdag 31 maart 2010 21:44 schreef Dr_Flash het volgende:
DeventerICMm 4031 staat als rangeerdeel in het zonnetje.
[ afbeelding ]
idd. Ik ga altijd eerste klas omdat de tweede stapvol zit. Veel gezinnen van afrikaanse afkomst met ladingen kinderen en koffers etc.quote:Op woensdag 31 maart 2010 14:52 schreef Ireyon het volgende:
Een lege Beneluxtrein is echt een uitzondering.
Goh, lijkt heel erg op deze. Maar vind jouwe mooier.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 21:55 schreef Zug-Chef het volgende:
HSL![]()
Benelux op de Oude Lijn
[ afbeelding ]
NMBS 2833 is met een stam I10 rijtuigen als Benelux trein 9236 naar Brussel Zuid onderweg als het station van Delft bijna gepasseerd wordt. Links een oud plakaat van limonadefabrikant Ranja, rechts het stadskantoor en een deel van de Oude Kerk. Zondag 28 maart 2010
Maar ik twijfel wel of het 'echt' is, morgen 1 april...quote:Op woensdag 31 maart 2010 23:17 schreef trainfreak het volgende:
Misschien stond de foto hier al, maar dit zijn dus de GEN stellen voor de NMBS:
[ afbeelding ]
Foto gevonden op HGBTF, fotograaf onbekend
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |