abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79746501

Welkom in alweer deel 221 van deze succesvolle reeks. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken.

======================================================================================

>> Algemeen
In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia.

Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld, een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom.

Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst.

======================================================================================

>> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport
In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig.

>> Met de StudentenOV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen
Met je StudentenOV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de Beneluxtrein (Amsterdam - Roosendaal) en de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo). Voor de hogesnelheidstreinen ICE (Amsterdam - Arnhem) en Fyra (Amsterdam - Rotterdam via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor ICE bedraagt 2 euro, de toeslagen voor Fyra zijn hier te vinden. Beide toeslagen zijn in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je StudentenOV-Chipkaart niet geldig. Voor algemene informatie over het reizen met je StudentenOV-Chipkaart kun je het beste in dit topic terecht.

>> Reizen over de HSL-Zuid
Sinds september 2009 rijdt NS Hispeed ieder uur op de HSL-Zuid een pendeldienst tussen Amsterdam en Rotterdam. De reistijd bedraagt 41 minuten, waarvan 26 minuten tussen Rotterdam en Schiphol en 15 minuten van Schiphol naar Amsterdam Centraal. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Tevens is het mogelijk om een voordeliger Superdiscount kaartje te kopen. De tarieven voor Fyra zijn op deze pagina te vinden.

Met ingang van de Dienstregeling 2010, is ook de Thalys over de HSL-Zuid gaan rijden. Tussen Amsterdam en Rotterdam wordt nog met een snelheid van 160km/h gereden, vlak na Rotterdam gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk op NsHispeed of TGV-Europe.

Station Breda is voorlopig nog niet op het HSL-netwerk aangesloten.

>> Met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten naar het buitenland
Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een StudentenOV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden.

Voor reizen naar het buitenland is je dagkaart geldig tot en met het laatste station voor de grens. Vanaf het betreffende station moet de volledige prijs voor een kaartje betaald worden, dus inclusief het Nederlandse traject tot aan de grens.

>> Afkortingen en treinserienummers
Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht.

======================================================================================

>> Verhalen
Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations of spoorlijnen. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder;
Hoek van Holland Haven - von_Preussen
Kesteren - Dr_Flash
Uithuizen - Socios
Buitenpost - Peterselieman
Newcastle Central Station - bork
IJmondlijn - von_Preussen

>> Tripreports
Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn;
Reis door België, met name op station Binch - Dr_Flash
6834 kilometer InterRail - Igen
Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash
Polen - Zug-Chef
Eerste Klas door Nederland - Ireyon
Harlingen Haven - Socios
VSM-Rit Apeldoorn - Beekbergen - Greavy
SSN-Kerstrit naar Münster, Duitsland - greavy
Zwitserland - sander89
De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp
Monaco - KapiteinT
Koninklijke wachtkamers - Bork
Eerste klas door Nederland(Deel 1) - Greavy
Eerste klas richting het Noorden(Deel 2) - Greavy
Eerste klas door Nederland: Kriskras(Deel 3) - Greavy

>> Materieel Informatie
Er is veel materieel in de omloop. Hiervoor zijn enkele bestanden gemaakt, met informatie.
Hierin is onder andere te vinden welk materieel nog in de omloop is, maar ook informatie over het terzijde gesteld materieel.
Plan T - (Laatste update: 24-3-2010 (Excel 2007) )
Plan T - (Laatste update: 24-3-2010 (Excel 2003) )
======================================================================================

Het staat iedereen vrij om de OP aan te passen. Dus laat je creativiteit de vrije loop!
pi_79746511
Fipo gemacht.
pi_79746578
Ja die valleilijn. Wat is dat voorn verneukt ding! Waarom kunnen ze gvd niet van Ede naar Amersfoort gewoon 2 baans houden. Zodat je als je op Amersfoort naar Barneveld Centrum gaat, je dan niet nog is 20 min moet wachten op die trein naar Ede
pi_79746672
Ja hoi!
  Moderator dinsdag 30 maart 2010 @ 14:45:52 #5
155227 crew  Guppy
dus
pi_79746788
O hai
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_79746915
wat een gezeur weer, over die ovchip. Krijg je dat er ook weer makkelijk af, die cementlijm?
Mu!
pi_79746959
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 14:48 schreef SingleCoil het volgende:
wat een gezeur weer, over die ovchip. Krijg je dat er ook weer makkelijk af, die cementlijm?
Ik heb meerdere (RET) OV-chipkaarten dus ik zal het voor de grap eens proberen van de week.
  dinsdag 30 maart 2010 @ 14:59:38 #8
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_79747394
De Vrijheidstrein heeft nog een aantal problemen, werd vandaag opgemerkt op Somda, namelijk rem- en wielproblemen.
Momenteel staat de 520 hiervoor in Eindhoven (Kuilwielenbank). Als het meezit is hij vanaf april te zien.
Verwachting is dat hij straks rechtstreeks richting Den Bosch gaat, om daar naar de Watergraafsmeer te verkassen.

De OV-chip heeft altijd al gefaald, nog nooit iets echt goeds aan gevonden.

[ Bericht 16% gewijzigd door greavy op 30-03-2010 15:06:07 ]
  dinsdag 30 maart 2010 @ 15:01:51 #9
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_79747479
Morgenochtend eens meetoeren met een goederentrein. Het gele hesje ligt al klaar.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  dinsdag 30 maart 2010 @ 15:03:40 #10
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_79747542
Oja, de OP is ook weer recent aangepast (Tripreports). Even de indeling aangepast, zoals de Eerste klas door Nederland (van mij) onderelkaar, en dergelijke.
pi_79748236

Lint 41 op het zakpoor van Almelo


traxx loc met goederen te Almelo

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-03-2010 15:39:41 ]
  dinsdag 30 maart 2010 @ 15:37:10 #12
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_79748708
Het wordt nu wel een beetje erg lachwekkend met die chipkaart zeg...
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_79748810
Hola!
Op vrijdag 12 augustus 2005 01:46 schreef ElisaB het volgende:
Wat is SHERMAN leuk he Bloes O+
  Redactie Sport dinsdag 30 maart 2010 @ 15:46:56 #15
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_79749108
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 14:40 schreef Delta09 het volgende:
Ja die valleilijn. Wat is dat voorn verneukt ding! Waarom kunnen ze gvd niet van Ede naar Amersfoort gewoon 2 baans houden. Zodat je als je op Amersfoort naar Barneveld Centrum gaat, je dan niet nog is 20 min moet wachten op die trein naar Ede
Je hebt de trein naar Barneveld Centrum genomen ipv die naar Ede-Wageningen
Beide rijden om het halfuur waardoor je op Amersfoort-Barneveld Centrum een kwartiersdienst hebt.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport dinsdag 30 maart 2010 @ 15:49:05 #16
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_79749198
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 14:05 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Je moet geen onnodige kruisingen gaan creëren.
Hengelo is nou niet bepaald een station waar je niet kunt kruisen hoor, er vertrekken maar acht treinen per uur per spoor, en 's avond maar zes.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 30 maart 2010 @ 16:13:38 #17
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_79750198
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 15:49 schreef dennistd het volgende:

[..]

Hengelo is nou niet bepaald een station waar je niet kunt kruisen hoor, er vertrekken maar acht treinen per uur per spoor, en 's avond maar zes.
Mja, je hebt nog een zwik goederentreinen en dat worden er alleen maar meer.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 30 maart 2010 @ 16:14:39 #18
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_79750239
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 15:37 schreef De_Hertog het volgende:
Het wordt nu wel een beetje erg lachwekkend met die chipkaart zeg...
Dat was het al, dus dat is niets nieuws
quote:
Gaat weer lekker in Nederland ...
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport dinsdag 30 maart 2010 @ 16:23:38 #19
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_79750656
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 16:13 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Mja, je hebt nog een zwik goederentreinen en dat worden er alleen maar meer.
Er zijn twee gaten per halfuur waar je makkelijk doorheen kunt zonder last te hebben van goederen: van .35 tot .44 en van .56 tot .03. De enige goederentrein waar je last van hebt is die van Almelo -> Bentheim, andersom niet. Deze kom om .51 door op het halfuur dat ik hier heb gepakt.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_79753083
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 15:37 schreef De_Hertog het volgende:
Het wordt nu wel een beetje erg lachwekkend met die chipkaart zeg...
Ik snap dat gezeik niet: ja, je kunt nog steeds zonder geldig plaatsbewijs reizen. Nee het mag nog steeds niet. Wat is er bijzonder aan?

De ovchip werkt gewoon hartstikke goed, ik heb 'm nu meer dan een jaar en nog nooit problemen mee gehad.

Maar voor de liefhebber van de kaartjes met de tang wrs wel een doorn in het oog
Mu!
  dinsdag 30 maart 2010 @ 17:36:26 #22
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_79753554
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 15:24 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[ afbeelding ]
traxx loc met goederen te Almelo
Dat is geen Traxx, dat is een BR 189, aka ES64F4.
pi_79753908
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 17:36 schreef James1988 het volgende:

[..]

Dat is geen Traxx, dat is een BR 189, aka ES64F4.
Aah je hebt gelijk, wist ik niet weet wat geleerd
bedankt
  dinsdag 30 maart 2010 @ 17:48:40 #24
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_79753975
De Traxx-locs lijken wel op de EuroSprinters, maar je kunt ze makkelijk uit elkaar houden door te kijken naar de zijkant. Zitten er horizontale strepen op (uitstulpingen ahw), dan zijn het EuroSprinters van Siemens. Is de zijkant vlak, dan is het een Traxx van Bombardier.
pi_79753990
quote:
Is dat ook voor maandnetkaarten? En begrijp ik nu goed dat je met een abonnement wel een toeslag moet halen, maar dat deze ¤0,00 kost?
  Redactie Sport dinsdag 30 maart 2010 @ 17:51:11 #26
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_79754071
Er zitten een aantal verschillen in het uiterlijk, waarvan de duidelijkste de zijkant is, die bij de 189 geribbeld is en bij de 186 (traxx) niet:

PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  dinsdag 30 maart 2010 @ 18:05:04 #27
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_79754523
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 15:01 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Morgenochtend eens meetoeren met een goederentrein. Het gele hesje ligt al klaar.
Cabinekaart ook?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 30 maart 2010 @ 18:21:31 #28
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_79755217
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 18:05 schreef Duvel het volgende:

[..]

Cabinekaart ook?
IVW is ok wel gevoelig voor aluhoedjes denk ik
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 30 maart 2010 @ 18:52:35 #29
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_79756488
poeh, gelukt!

9:21 Utrecht Centraal11 Amersfoort Intercity (NS)
11:14 Groningen 2b
11:19 Groningen 1b Nieuweschans Stoptrein (Arriva)
12:04 Nieuweschans 1
12:12 Nieuweschans 1 Groningen Stoptrein (Arriva)
12:58 Groningen 1b
13:01 Groningen 1a Delfzijl Stoptrein (Arriva)
13:39 Delfzijl 1
13:44 Delfzijl 1 Groningen Stoptrein (Arriva)
14:12 Sauwerd 1
14:17 Sauwerd 2 Roodeschool Stoptrein (Arriva)
14:51 Roodeschool 1
15:11 Roodeschool 1 Groningen Stoptrein (Arriva)
15:56 Groningen 2a
16:06 Groningen 3b Zwolle Intercity (NS)
18:06 Hilversum 4
18:14 Hilversum 2 Utrecht Centraal Intercity (NS)
18:27 Utrecht Ovvecht 2
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  dinsdag 30 maart 2010 @ 18:58:46 #30
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_79756743
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 18:05 schreef Duvel het volgende:

[..]

Cabinekaart ook?
Ja hoor.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_79757729
TVP

  dinsdag 30 maart 2010 @ 19:28:54 #32
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_79758033


Foto's van Somda-gebruiker groen47.
Hierbij was de Vrijheidstrein onderweg van Eindhoven naar de Watergraafsmeer (passage te Vught)
  dinsdag 30 maart 2010 @ 19:30:25 #33
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_79758101
Hoe voldoet die trein aan de eisen die het IVW stelt? Ik zie nou niet bepaald een wit vlak voorop
  dinsdag 30 maart 2010 @ 19:32:04 #34
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_79758169
1 April grap: Rover zou OV-Chipkaart met cementlijm gekraakt hebben
Dat melden ze op Treinreiziger, die dit nieuws van de Volkskrant hebben. Die zeggen dat het een 1 aprilgrap is.
Alhoewel het toch wel mogelijk is, lijkt mij..
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 19:30 schreef James1988 het volgende:
Hoe voldoet die trein aan de eisen die het IVW stelt? Ik zie nou niet bepaald een wit vlak voorop
De Vrijheidstrein heeft een uitzondering, omdat het in gelegenheid van een speciale feestdag / evenement in Nederland rijdt. Hij mag daarom ook niet lang na 5 Mei rijden, en zal dan terzijde gezet worden.
  Redactie Sport dinsdag 30 maart 2010 @ 19:34:24 #35
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_79758259
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 19:32 schreef greavy het volgende:
De Vrijheidstrein heeft een uitzondering, omdat het in gelegenheid van een speciale feestdag / evenement in Nederland rijdt. Hij mag daarom ook niet lang na 5 Mei rijden, en zal dan terzijde gezet worden.
Het niet veel langer doorrijden van 5 mei heeft er meer mee te maken dat kort daarna zijn revisietermijn verstreken is
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  dinsdag 30 maart 2010 @ 19:39:58 #36
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_79758488
LED-frontseinen op een Plan T
Of is dat soms expres voor de betere zichtbaarheid ter compensatie van het niet aanwezige witte front?
Wel creatief om aan beide kanten ook die beschermplaten voor de koppeling in dezelfde kleur als de neus te verven!
pi_79758516
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 19:32 schreef greavy het volgende:
De Vrijheidstrein heeft een uitzondering, omdat het in gelegenheid van een speciale feestdag / evenement in Nederland rijdt. Hij mag daarom ook niet lang na 5 Mei rijden, en zal dan terzijde gezet worden.
Een rood vlak aan de voorkant is ook toegestaan. Ik las dan ook op de Twitter van ProRail dat hij alleen met de rode kant naar voren mag rijden. Hoe ze dat gaan doen is alleen een tweede...
  Redactie Sport dinsdag 30 maart 2010 @ 19:43:36 #38
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_79758647
Dat lijkt me grote onzin, er staat alleen iets over een geel of wit vlak van een minimale grootte, en of ie nu groen, grijs, paars of blauw is, dat doet er niks toe.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  dinsdag 30 maart 2010 @ 19:45:03 #39
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_79758720
En kijk die rode locs hierboven eens waarom zouden die dan een wit vlak op de neus hebben gekregen als rood ook mocht?

Los daarvan heb ik de vrijheidstrein van de week al eens voorbij zien rijden (vanuit de tegentrein dus gebeurde snel) toen was de rode neus de achterkant.
pi_79758762
Oh sorry, geel is inderdaad de andere toegestane kleur. Feit blijft dat hij volgens de ProRail twitter alleen met de rode kant naar voren mag rijden, maar misschien heeft dat ook te maken met dat hij dan rood-wit-blauw is en niet andersom.
pi_79759188
Dat kan ook niet, want het stel rijd naar elke uithoek van Nederland, en dan heb je echt niet de mogelijkheid om de trein om te keren..
pi_79759345
Zijn er mensen die met het paasweekend ook naar de '175 jaar spoorwegen in Duitsland' evenementen naar Duitsland gaan?
  dinsdag 30 maart 2010 @ 20:07:59 #43
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_79759816
Nee, ik heb de mogelijkheden bekeken, maar dat is voor wegens andere verplichtingen (helaas) niet te doen, eveneens als Bebra eind April. Misschien is daar echter nog één dag een gaatje te vinden.

Over de vrijheidstrein: Dat is klinkklare nonsens, hij mag beide kanten uitrijden, met beide neuzen voorop.
Op die twitter staat niet te lezen dat het verplicht is, om de rode kant voorop te hebben. Het zou een mooi beeld zijn, maar een dergelijke verplichting is er niet. IVW heeft voor beide kleuren een ontheffing gegeven, omdat het stel dan ook terzijde gaat, wat te maken heeft met een (bijna) verlopen revisietermijn. Deze verloopt op 20 mei. Alhoewel het stel al in de 'verlengingstermijn' zit. De echte revisie is al bijna anderhalf jaar afgelopen. Een verlenging is dus anderhalf jaar geldig.
  dinsdag 30 maart 2010 @ 20:18:50 #44
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_79760378
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 19:55 schreef thats-me het volgende:
Dat kan ook niet, want het stel rijd naar elke uithoek van Nederland, en dan heb je echt niet de mogelijkheid om de trein om te keren..
Keren wel, omdraaien niet. Al zijn er wel plekken waar dat kan, bijvoorbeeld ten oosten van Groningen, en in een driehoek als Vught-Boxtel-Tilburg.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_79761055
Vandaag even gestrand in Gilze Rijen door een verdacht pakketje in Breda. Leek eerst heel erg lang te gaan duren, maar na 5 minuten ofzo mochten we toch opeens verder rijden.. iemand iets van mee gekregen?
  dinsdag 30 maart 2010 @ 20:39:56 #46
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_79761524
Ongelofelijk, NS doet alsof het gratis reizen met Fyra voor abonnementhouders een cadeautje is... zie deze brief dan!

Sowieso is het al een vuile truc dat ze reizigers die recht hebben op reizen met Fyra, toch vragen om zo'n ticket af te drukken. Ik vraag me af wat er gebeurt als de reizigers dat níet doen... beboeten? Dat lijkt me alleen maar reden voor een nieuwe juridische procedure.

Speaking of which:
quote:
Fyra is zwaar verliesgevend

Door: Bram de Vrind
Gepubliceerd: vandaag 20:34
Update: vandaag 20:40

De hogesnelheidslijn Fyra is een half jaar na haar introductie nog altijd zwaar verliesgevend. Dat meldt de NOS. De supersnelle trein kampt met bovengemiddeld veel vertragingen wegens problemen met het veiligheidssysteem en de passagiers blijven weg.

De NS lijdt onder financieel onder de verliesmakende lijn.

De Fyra heeft gemiddeld een bezettingsgraad van 15 procent. Dat betekent dat gemiddeld 15 procent van de zitplaatsen bezet is. In een normale trein ligt de bezettingsgraad grofweg twee keer zo hoog.

Het is mogelijk dat het hoge aantal vertragingen de reizigers afschrikt. Minister Eurlings meldde begin deze maand dat minder dan 80 procent van de treinen op tijd rijdt. De internationale hogesnelheidstrein Thalys scoort nog veel slechter. Daarvan is de punctualiteit slechts 36,8 procent.

De vertragingen worden vooral veroorzaakt door storingen aan de baanelementen van het beveiligingssysteem ERTMS. De Thalys kampt nog eens met problemen bij de Nederland-Belgische grens. Als daar twee treinen elkaar passeren, valt er eentje stil.

De problemen bij de hogesnelheidslijnen drukken zwaar op de begroting van de NS. HSL-tak NS Highspeed van de spoorwegen leedt ovrig jaar 106 miljoen euro verlies.

De verliezen komen niet geheel onverwachts. Vertrekkend directeur van NS Highspeed Michiel van Roozendaal zei rekening te houden met vier tot vijf jaar verliezen. Al in 2004 waarschuwde onderzoeksbureau McKinsey dat de lijn enorm verliesgevend zou kunnen worden.
Bron: De Pers
pi_79762171
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 19:30 schreef James1988 het volgende:
Hoe voldoet die trein aan de eisen die het IVW stelt? Ik zie nou niet bepaald een wit vlak voorop
Koploper er boven heeft ook geen witvlak, en heeft het niks met bouwjaar te maken?
  dinsdag 30 maart 2010 @ 21:00:28 #48
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_79762665
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 20:52 schreef Brembo het volgende:

[..]

Koploper er boven heeft ook geen witvlak, en heeft het niks met bouwjaar te maken?
wit of geel vlak.

En hier was een ontheffing voor.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 30 maart 2010 @ 21:24:18 #49
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_79764075
Ik had ook zo'n brief, tsk. Waarschijnlijk zijn die V250-stellen ook niet klaar voor augustus, anders had ik 'm nog even leuk uit kunnen testen voor weinig.
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
pi_79765813
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 20:39 schreef James1988 het volgende:

Speaking of which:
[..]

Bron: De Pers
Ohja, het is een aantal vertragingen dat mensen afschrikt.. Niet één woord over het feit dat men niet graag meer betaald voor een kutproduct. Die toeslag afschaffen voor abonnementhouders is al een redelijke zet, nu nog voor de rest van treinreizend Nederland.
pi_79765850
HSL
Benelux op de Oude Lijn


NMBS 2833 is met een stam I10 rijtuigen als Benelux trein 9236 naar Brussel Zuid onderweg als het station van Delft bijna gepasseerd wordt. Links een oud plakaat van limonadefabrikant Ranja, rechts het stadskantoor en een deel van de Oude Kerk. Zondag 28 maart 2010
  dinsdag 30 maart 2010 @ 22:06:46 #52
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_79766499
Kijk Zug, jij snapt het. En verdorie, nu krijg ik ineens zin in Ranja.

Maak je ook zo'n plaat als FairyTaleRail van start gaat met Venturio's over de oude route?

Edit: update over het buiten profiel zijn in België van de V250, dit klopt niet. De trein zelf is binnen profiel, maar als er een storing optreedt en de treeplank niet terug inschuift, is de boel buiten profiel.

[ Bericht 17% gewijzigd door James1988 op 30-03-2010 22:22:47 ]
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 30 maart 2010 @ 22:42:27 #53
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_79768687
Kwam op een andere site dit toffe filmpje met oude beelden tegen:

Altijd onderweg naar het avontuur
pi_79770023
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 22:42 schreef Peterselieman het volgende:
Kwam op een andere site dit toffe filmpje met oude beelden tegen:


mooie beelden

IRC
Blauwe locs
pi_79776416
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 21:55 schreef Zug-Chef het volgende:
HSL
Benelux op de Oude Lijn
Als je vanuit een liefhebberij praat misschien wel. Als zakelijk alternatief is de Beneluxtrein een lachertje.
Mu!
  woensdag 31 maart 2010 @ 08:54:55 #56
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_79776485
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 20:39 schreef James1988 het volgende:

De supersnelle trein
Bron: De Pers
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_79776519
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 08:51 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

Als je vanuit een liefhebberij praat misschien wel. Als zakelijk alternatief is de Beneluxtrein een lachertje.
'

Oneens. Dordrecht en roosendaal mag ie wat mij betreft ook wel overslaan, maar de freckin regering zit in den haag
  woensdag 31 maart 2010 @ 09:36:26 #58
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_79777406
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 08:56 schreef Yreal het volgende:

[..]

'

Oneens. Dordrecht en roosendaal mag ie wat mij betreft ook wel overslaan, maar de freckin regering zit in den haag
Historische fout idd.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 31 maart 2010 @ 09:39:30 #59
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_79777483
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 08:56 schreef Yreal het volgende:

[..]

'

Oneens. Dordrecht en roosendaal mag ie wat mij betreft ook wel overslaan, maar de freckin regering zit in den haag
Voordeel voor jou zeker
Van mij mag ie er wel stoppen, want anders moet ik een kut eind omreizen, ALS ik er mee zou willen
pi_79779753
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 09:39 schreef greavy het volgende:

[..]

Voordeel voor jou zeker
Van mij mag ie er wel stoppen, want anders moet ik een kut eind omreizen, ALS ik er mee zou willen
Welk belang dient dord dan? Amsterdam is de hoofdstad, den haag zit de regering en rotterdam is ongeveer het centrum van onze economie. Schiphol is de nationale luchthaven...

en dord en roosendaal? Voor jouw is dit een gevalletje persoonlijk gewin. Als ik dat wou zou ik wel een HSL halte bij zoetermeer willen
pi_79779957
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 10:58 schreef Yreal het volgende:

[..]

Welk belang dient dord dan? Amsterdam is de hoofdstad, den haag zit de regering en rotterdam is ongeveer het centrum van onze economie. Schiphol is de nationale luchthaven...

en dord en roosendaal? Voor jouw is dit een gevalletje persoonlijk gewin. Als ik dat wou zou ik wel een HSL halte bij zoetermeer willen
Roosendaal is nog altijd een belangrijk spoorwegknooppunt voor duizenden reizigers per dag, niet te vergeten de kortste weg naar Antwerpen voor een complete provincie en West Brabant.
pi_79780092
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 11:04 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Roosendaal is nog altijd een belangrijk spoorwegknooppunt voor duizenden reizigers per dag, niet te vergeten de kortste weg naar Antwerpen voor een complete provincie en West Brabant.
Zwolle -> roosendaal doortrekken naar vlissingen, want de overstap tussen die trein en de treinen naar vlissingen is zoon beetje alles wat daar overstapt, en Dat boemeltje naar antwerpen nog een keer per uur laten rijden als sneltrein. Klaar
  woensdag 31 maart 2010 @ 11:07:49 #63
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_79780095
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 11:04 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Roosendaal is nog altijd een belangrijk spoorwegknooppunt voor duizenden reizigers per dag, niet te vergeten de kortste weg naar Antwerpen voor een complete provincie en West Brabant.
Van "duizenden" reizigers per dag wordt men niet heel warm, zeker niet als je dat vergelijkt met knooppunten als Amsterdam, Rotterdam, Utrecht...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 31 maart 2010 @ 11:08:17 #64
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_79780110
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 11:07 schreef Yreal het volgende:

[..]

Zwolle -> roosendaal doortrekken naar vlissingen, want de overstap tussen die trein en de treinen naar vlissingen is zoon beetje alles wat daar overstapt, en Dat boemeltje naar antwerpen nog een keer per uur laten rijden als sneltrein. Klaar
Na Bergen op Zoom is dat ding leeg volgens mij. Is dat zinvol?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 31 maart 2010 @ 13:47:26 #65
260104 Unreal88
Wil ook een kleurtje
pi_79786678
jezus hee. Zit nu in de stoptrein van groningen naar zwolle (dm90 toch?) wat schudt dat ding heen en weer zeg
Hoi
pi_79787208
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 08:56 schreef Yreal het volgende:

[..]

'

Oneens. Dordrecht en roosendaal mag ie wat mij betreft ook wel overslaan, maar de freckin regering zit in den haag
snap jij dan hoe het kan dat de 1ste klas thalys naar Brussel iedere dag volgeboekt zit terwijl in de internationale trein niemand zit?
Mu!
pi_79787704
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 14:00 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

.. terwijl in de internationale trein niemand zit?


_!
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 31 maart 2010 @ 14:14:26 #68
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_79787785
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 14:00 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

snap jij dan hoe het kan dat de 1ste klas thalys naar Brussel iedere dag volgeboekt zit terwijl in de internationale trein niemand zit?
De Benelux mag dan een onbetrouwbare treinserie zijn, maar er zit altijd toch redelijk wat volk in.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 31 maart 2010 @ 14:20:37 #69
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_79788019
http://www.nu.nl/politiek(...)ng-zwijggeld-ns.html

Hoe zit het nou precies? Ze mochten geen toeslag vragen, maar de klanten die het al betaald hadden krijgen het niet terug? En nnu hoeft het 'tijdelijk' niet, maar na 1 september mag het dus plots wel?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_79788266
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 22:42 schreef Peterselieman het volgende:
Kwam op een andere site dit toffe filmpje met oude beelden tegen:



Spoorwegviaduct Rotterdam.
pi_79788452
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 14:14 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

De Benelux mag dan een onbetrouwbare treinserie zijn, maar er zit altijd toch redelijk wat volk in.
Eg nie! Twee weken geleden viel de thalys 's ochtends uit, moest ik met de internationale trein. Er zaten 4 mensen in het eerste klasse rijtuig.

Hij vertrekt 's ochtends 3 minuten eerder dan de thalys van Rdam Centraal, dus dan kan je goed zien wat de bezetting is, en die is echt laag. Nog niet Fyra-laag, maar de thalys zit echt altijd vol.
Mu!
  woensdag 31 maart 2010 @ 14:35:38 #72
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_79788757
De tweede klasse zit meestal een stuk voller... veel studenten enzo.
pi_79788917
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 14:29 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

Eg nie! Twee weken geleden viel de thalys 's ochtends uit, moest ik met de internationale trein. Er zaten 4 mensen in het eerste klasse rijtuig.

Hij vertrekt 's ochtends 3 minuten eerder dan de thalys van Rdam Centraal, dus dan kan je goed zien wat de bezetting is, en die is echt laag. Nog niet Fyra-laag, maar de thalys zit echt altijd vol.
Ja, omdat dat ding gebruikt word door mensen die naar brusselzuid willen voor verdere aansluitingen die dan niet nog eens 25 euro extra aan de thalys betalen. Deze mensen zitten dus nooit 1ste klas

Benelux heb ik trouwens een keer op zondag om 6.35 gehad. Zaten al knap wat mensen in
  woensdag 31 maart 2010 @ 14:41:46 #74
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_79789028
http://www.nu.nl/economie(...)fyra-trein-valt.html
quote:
De hogesnelheidstrein Fyra die tussen Amsterdam en Rotterdam rijdt, trekt nog maar weinig belangstelling. De bezettingsgraad van de snelle trein ligt sinds de start vorig jaar september op 15 procent.

Dit blijkt uit het voortgangsrapport 26 HSL-Zuid, dat minister Camiel Eurlings (Verkeer en Waterstaat) woensdag aan de Tweede Kamer heeft aangeboden.

Landelijk ligt de gemiddelde bezetting van de Nederlandse Spoorwegen op 29 procent, terwijl de treinen in de Randstad nog voller zijn.

NS Hispeed, de exploitant van de Fyra, noemde de eerste resultaten met de Fyra in januari nog ''bemoedigend''.

De eerste vier maanden lag de bezettingsgraad van de nieuwe hogesnelheidsverbinding nog op 19 procent. De trein rijdt voorlopig nog één keer per uur, maar het is de bedoeling de frequentie op te voeren.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  woensdag 31 maart 2010 @ 14:46:35 #75
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_79789217
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 15:01 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Morgenochtend eens meetoeren met een goederentrein. Het gele hesje ligt al klaar.
Dat was leuk. Met een 6400 op en neer naar Akzo in Delfzijl geweest.

Morgen nog even een cabineritje naar Leeuwarden.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_79789414
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 14:35 schreef James1988 het volgende:
De tweede klasse zit meestal een stuk voller... veel studenten enzo.
Sorry hoor, maar ik heb toch al 2x meegemaakt dat ik ook in de 1ste Klas nog 'mocht' vragen of ik hier kon zitten.. Een lege Beneluxtrein is echt een uitzondering.
pi_79790100
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 14:52 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Sorry hoor, maar ik heb toch al 2x meegemaakt dat ik ook in de 1ste Klas nog 'mocht' vragen of ik hier kon zitten.. Een lege Beneluxtrein is echt een uitzondering.
hmmm...ik rij al een paar jaar 3-4 keer per week tussen Rotterdam en Brussel heen en weer. Op sommige dagen is íe best druk, maar echt niet vergelijkbaar met de Thalys. En meestal is dat ding gewoon leeg. Uitzondering maandagochtend, donderdag- en vrijdag-avond in brusselse europarlement-weken.

Weet iemand trouwens wanneer de Fyra nou over de HSL naar Brussel door gaat? En waar we op wachten?
Mu!
  woensdag 31 maart 2010 @ 15:18:38 #78
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_79790554
quote:
Trein vermoedelijk beschoten nabij Hardingsveld - Giessendam
woensdag 31 maart 2010 10:20


Gorinchem - Een machinist van vervoersbedrijf Arirva heeft woensdagmorgen de trein stilgezet op station Gorinchem omdat hij het vermoeden had dat zijn trein beschoten was. Dit maakte een woordvoerder van het Korps Landelijke Politiediensten bekend.


Foto: Archief Martin Zaagman
De trein reed in de richting van Geldermalsen toen de machinist ter hoogte van Hardingsveld - Giessendam een klap hoorde. Hierop besloot de Arivva medewerker de politie in te schakelen en op het eerst volgende station de trein stil te zetten.

Op last van de politie werd enige tijd het treinverkeer stilgelegd tussen Geldermalsen en Dordrecht. Nadat het treinstel door de politie was bekeken, bleek er een klein deukje in de trein te zitten. Technisch onderzoek zal moeten uitwijzen wat er precies gebeurd is. Volgens de woordvoerder is nog niet vast komen te staan waardoor het deukje is ontstaan.

Het treinverkeer is omstreeks 10.00 uur weer hervat.
Trein beschoten nabij Gorinchem
Dat is een keer iets anders.. Hierdoor viel Engels Mondelinge uit op school
De docent kon niet op school komen..

En als er echt geschoten is: de dader vind je toch niet meer verwacht ik
  woensdag 31 maart 2010 @ 16:08:28 #79
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_79792638
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 15:18 schreef greavy het volgende:

[..]

Trein beschoten nabij Gorinchem
Dat is een keer iets anders.. Hierdoor viel Engels Mondelinge uit op school
De docent kon niet op school komen..

En als er echt geschoten is: de dader vind je toch niet meer verwacht ik
Een jaar of tien, vijftien geleden is er een trein beschoten bij, ik meen, Hedel. De dader is toen wel gepakt, dus het zou zomaar kunnen dat ook deze keer de schutter gevonden wordt.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  woensdag 31 maart 2010 @ 17:08:38 #80
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_79795220
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 15:07 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

Weet iemand trouwens wanneer de Fyra nou over de HSL naar Brussel door gaat? En waar we op wachten?
Als het goed is met de nieuwe dienstregeling, eind dit jaar dus.
pi_79795537
..en zou die dan een beetje betaalbaar zijn? Een retourtje Rdam-Bxl met de Thalys is 160 eur...
Mu!
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 31 maart 2010 @ 17:20:06 #82
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_79795616
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 17:17 schreef SingleCoil het volgende:
..en zou die dan een beetje betaalbaar zijn? Een retourtje Rdam-Bxl met de Thalys is 160 eur...
Het kan goedkoper, maar dan moet je eerder boeken
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_79795767
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 17:20 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Het kan goedkoper, maar dan moet je eerder boeken
...en niet in de spits. Maar ik wil wél in de spits, en dan zijn er geen goedkope tickets
Mu!
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 31 maart 2010 @ 17:35:24 #84
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_79796142
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 17:24 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

...en niet in de spits. Maar ik wil wél in de spits, en dan zijn er geen goedkope tickets
Als je vroeg genoeg boekt kun je voor 75 euro klaar zijn in de spits. Vertrek om 6:58 uit Rotterdam, aankomst 8:12 in Brussel. Terug 16:50, aankomst 18:01 in Rotterdam
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_79796244
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 14:39 schreef Yreal het volgende:

[..]

Ja, omdat dat ding gebruikt word door mensen die naar brusselzuid willen voor verdere aansluitingen die dan niet nog eens 25 euro extra aan de thalys betalen. Deze mensen zitten dus nooit 1ste klas

Benelux heb ik trouwens een keer op zondag om 6.35 gehad. Zaten al knap wat mensen in
Benelux is één van de best bezette treinseries van Nederland (vaak beter dan de IC Vlissingen-Rotterdam-Amsterdam). Maar inderdaad, daarnaast zit de Thalys meestal ook vol; misschien dat 't iets te maken heeft met de kwaliteit van het Belgische wegennet
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 14:20 schreef De_Hertog het volgende:
http://www.nu.nl/politiek(...)ng-zwijggeld-ns.html

Hoe zit het nou precies? Ze mochten geen toeslag vragen, maar de klanten die het al betaald hadden krijgen het niet terug? En nnu hoeft het 'tijdelijk' niet, maar na 1 september mag het dus plots wel?
Nou kijk, NS beweerd bij hoog en laag dat de het een eigen opgezette ACTIE is (waarvan ze de duur zelf mogen bepalen, in dit geval in de rustige zomerperiode dus), en dat ze helemaal niet juridisch gedwongen zijn /waren om NS Jaarkaarthouders gratis met Fyra/HSL te laten reizen, zoals allerlei bronnen beweerden. Waar het juridisch getouwtrek waarschijnlijk op uit loopt is dat er binnenkort een berichtje naar de Jaarkaarthouders gaat dat ze na 1 september alsnog moeten dokken voor Fyra, en dat dit ook in de Alg Voorwaarden van NS stond/staat, waarbij het regeltje "geldig in alle binnenlandse treinen" op de achterkant van hun kaart over-ruled wordt door deze voorwaarden. Op alle nieuw uit te geven jaarkaarten zal verplichting tot Fyra toeslag vermeld worden. Dat bijv. voor ICE niet betaald hoeft te worden is ook wel verklaarbaar, gezien deze trein over hetzelfde 'goedkope' spoor rijdt en (praktisch) even snel is als de IC, alleen meer comfort heeft. Het draaiende houden van de Fyra kost echter zoveel geld meer, dat ze wel hoge toeslagen moeten eisen. Tweede punt is dan weer hoe lang die hoge toeslagen nog stand houden, waarschijnlijk tot het faillisement van de HSA, waarna de HSL exploitatie opnieuw aanbesteed wordt.
Killing as few patients as possible.
  woensdag 31 maart 2010 @ 18:39:45 #86
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_79798327
Ergens vind ik het wel grappig... jaren geleden werd er al met veel bombarie aangekondigd dat NS "mobiliteit gaat veranderen", dat het snel en betrouwbaar wordt, enzovoorts. Uit de berichten die nu naar buiten komen blijkt dat er voornamelijk lucht wordt vervoerd, en dat het NS miljoenen kost. Typisch gevalletje hoogmoed komt voor de val?

Watbetreft een faillissement van HSA: wanneer dit gebeurt mag HSA nog tot één jaar lang doorrijden, waarbij het ministerie de kosten draagt. Daarna mag een nieuwe partij het overnemen, maar dit zal niet op dezelfde voorwaarden zijn als het HSA-contract, dit i.v.m. nieuwe Europese regelgevingen.
pi_79799989
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 18:39 schreef James1988 het volgende:
Watbetreft een faillissement van HSA: wanneer dit gebeurt mag HSA nog tot één jaar lang doorrijden, waarbij het ministerie de kosten draagt. Daarna mag een nieuwe partij het overnemen, maar dit zal niet op dezelfde voorwaarden zijn als het HSA-contract, dit i.v.m. nieuwe Europese regelgevingen.
De voltallige Tweede Kamer heeft zich echter hard gemaakt dat zowel bij aanpassing van de huidige concessie als bij evt. nieuwe aanbesteding dit de opname van de hsl in het hoofdrailnet (en die is al onderhands aan NS gegund na 2015) niet in de weg moeten staan. Ze willen gewoon van de absurde, verlieslatende situatie af. Ja, Nederland steekt ook wel eens een middelvinger uit naar Europa*: de hsl heeft ons wel 7 miljard gekost, dan wordt er eens een grens getrokken. Het zijn maar richtlijnen®eltjes he, de Duitsers komen hier niet met tanks binnenvallen als we ons er niet aan houden Goede vergelijking hierbij is zijn de EU CO2 doelen voor 2020, sommige landen maken zelfs niet eens plannen om dat enigszins te halen.

* dat hoef niet per se direct, maar wordt de nieuwe aanbesteding gewoon zo absurd (men wil een enorme vergoeding maar kaartjes mogen maar normale treintarief kosten), dat niemand erop ingaat schrijven, en dan wordt ie tussen neus en lippen door alsnog hij het hoofdrailnet gevoegd, waarna zowel NS Hispeed (ICE, Thalys, Fyra) als NSR (binnenlandse treinen) erover mogen rijden.

[ Bericht 2% gewijzigd door davidov2009 op 31-03-2010 19:29:50 ]
Killing as few patients as possible.
  woensdag 31 maart 2010 @ 19:39:43 #88
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_79800598
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 17:38 schreef davidov2009 het volgende:

[..]

Benelux is één van de best bezette treinseries van Nederland (vaak beter dan de IC Vlissingen-Rotterdam-Amsterdam).
Dat is wel een erg kromme vergelijking. Ja, de Beneluxtrein is vaak vol maar het is eigenlijk maar een heel klein treintje, en zes of zeven bakken per uur vol krijgen is niet zo moeilijk. Zou de Benelux met 12 bakken dubbeldeksmat rijden dan was ie ook maar half vol.
pi_79801025
Sowieso rijden er alleen in de spits treinen die een bezettingsgraad van 100% hebben. Daarbuiten ligt deze veel en veel lager. Ga maar eens ´s avonds met de trein. Coupeetje voor jezelf is absoluut geen zeldzaamheid.
  woensdag 31 maart 2010 @ 20:00:40 #90
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_79801472
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 19:49 schreef Socios het volgende:
Sowieso rijden er alleen in de spits treinen die een bezettingsgraad van 100% hebben. Daarbuiten ligt deze veel en veel lager. Ga maar eens ´s avonds met de trein. Coupeetje voor jezelf is absoluut geen zeldzaamheid.
Sterker nog, ik reis nog wel eens met de laatste stoptrein uit Maastricht ri. het noorden en dat is een verkapte ledig mat rit. 3x plan V, met voor mij dan een eigen Vtje.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_79804682
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 17:35 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Als je vroeg genoeg boekt kun je voor 75 euro klaar zijn in de spits. Vertrek om 6:58 uit Rotterdam, aankomst 8:12 in Brussel. Terug 16:50, aankomst 18:01 in Rotterdam
Ah...en jij het al eens zo´n ticket geboekt? Zoals gezegd, ik doe die trip al jeren en nog nooit kon ik en goedkoop ticket krijgen...
Mu!
pi_79805234
Zo goedkoop vind ik dat anders niet. Een ticket Utrecht - Düsseldorf met de ICE over 3 weken, in de vliegende spits, heb je voor 32 euro op en neer.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_79806779
Paar plaatjes van vandaag

Veenendaal-De Klomp, een VIRM op doorreis richting Arnhem en Nijmegen.



Deventer ICMm 4031 staat als rangeerdeel in het zonnetje.



Zutphen, een DM'90 richting Oldenzaal (gehuurd van REGIO NS) en een LINT richting Winterswijk.



Arnhem, eloc 1780 aan kop van een IC richting Roosendaal.



Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_79808270
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 21:44 schreef Dr_Flash het volgende:


Deventer ICMm 4031 staat als rangeerdeel in het zonnetje.

[ afbeelding ]
Die cabineramen.
pi_79808316
Oh ja, ook nog de VolkerRail Mobiele Werkplaats in Zutphen



Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_79808792
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 14:52 schreef Ireyon het volgende:
Een lege Beneluxtrein is echt een uitzondering.
idd. Ik ga altijd eerste klas omdat de tweede stapvol zit. Veel gezinnen van afrikaanse afkomst met ladingen kinderen en koffers etc.
De eerste klas zit tussen Adam en Rdam ook vaak vol in de spits
pi_79810922
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 21:55 schreef Zug-Chef het volgende:
HSL
Benelux op de Oude Lijn

[ afbeelding ]
NMBS 2833 is met een stam I10 rijtuigen als Benelux trein 9236 naar Brussel Zuid onderweg als het station van Delft bijna gepasseerd wordt. Links een oud plakaat van limonadefabrikant Ranja, rechts het stadskantoor en een deel van de Oude Kerk. Zondag 28 maart 2010
Goh, lijkt heel erg op deze. Maar vind jouwe mooier.
  woensdag 31 maart 2010 @ 23:15:35 #98
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_79811603
De I10/I6 stammen zijn mooier als die Prio stammen. Rijden nu al 2x I10/I6 stammen rond in Nederland
pi_79811734
Misschien stond de foto hier al, maar dit zijn dus de GEN stellen voor de NMBS:

Foto gevonden op HGBTF, fotograaf onbekend
pi_79811965
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 23:17 schreef trainfreak het volgende:
Misschien stond de foto hier al, maar dit zijn dus de GEN stellen voor de NMBS:
[ afbeelding ]
Foto gevonden op HGBTF, fotograaf onbekend
Maar ik twijfel wel of het 'echt' is, morgen 1 april...
pi_79813620
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 23:17 schreef trainfreak het volgende:
Misschien stond de foto hier al, maar dit zijn dus de GEN stellen voor de NMBS:
[ afbeelding ]
Foto gevonden op HGBTF, fotograaf onbekend
mooier dan onze sletjes
  donderdag 1 april 2010 @ 09:23:24 #102
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_79819561
Hm ik vind die sletjes anders best een lekker bekkie hebben ( sorry, maar ik moet 'm even inkoppen)
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  Moderator donderdag 1 april 2010 @ 09:25:18 #103
155227 crew  Guppy
dus
pi_79819610
Brr, ik had net natte sneeuw in Ede... Het is april
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  Redactie Sport donderdag 1 april 2010 @ 10:00:48 #104
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_79820533
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 23:02 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Goh, lijkt heel erg op deze. Maar vind jouwe mooier.
Wat is dat trouwens voor een afwijkend sein rechts? Volgens mij zit daar geel boven ipv groen?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 1 april 2010 @ 10:10:14 #105
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_79820829
quote:
Op donderdag 1 april 2010 10:00 schreef dennistd het volgende:

[..]

Wat is dat trouwens voor een afwijkend sein rechts? Volgens mij zit daar geel boven ipv groen?
Restantje van de tijd dat er nog seinbeeld "dubbel geel" bestond, van voor de UIC richtlijnen die groen-geel-rood voorschreven.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_79821001
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 14:48 schreef SingleCoil het volgende:
wat een gezeur weer, over die ovchip. Krijg je dat er ook weer makkelijk af, die cementlijm?
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 14:49 schreef Kankerkachelsverkopert het volgende:

[..]

Ik heb meerdere (RET) OV-chipkaarten dus ik zal het voor de grap eens proberen van de week.
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 15:37 schreef De_Hertog het volgende:
Het wordt nu wel een beetje erg lachwekkend met die chipkaart zeg...
Het wordt zeker lachwekkend, want het was gewoon een 1 APRIL GRAP
Killing as few patients as possible.
  donderdag 1 april 2010 @ 10:21:53 #107
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_79821245
No fucking shit, Sherlock-boy!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_79821255
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 22:22 schreef computergirl het volgende:

[..]

idd. Ik ga altijd eerste klas omdat de tweede stapvol zit. Veel gezinnen van afrikaanse afkomst met ladingen kinderen en koffers etc.
De eerste klas zit tussen Adam en Rdam ook vaak vol in de spits
In de eerste klas is vaak heel veel ruimte, en daar gaat het om: de eerste klas in de Thalys zit vrijwel altijd vol. Tussen Adam en Rdam is gewoon nationaal verkeer.
Mu!
pi_79821301
quote:
Op donderdag 1 april 2010 10:15 schreef davidov2009 het volgende:

[..]


[..]


[..]

Het wordt zeker lachwekkend, want het was gewoon een 1 APRIL GRAP
...en wat een giller zeg! Hoe bedenken ze het! Geniaal!
Mu!
  donderdag 1 april 2010 @ 11:16:11 #110
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_79823026
Thalys in oostelijke richting door Breda. HSL weer kaduuk?
  donderdag 1 april 2010 @ 11:48:23 #111
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_79824277
Er is (alweer) een storing op de HSL, zoals zovaak.
  donderdag 1 april 2010 @ 12:36:13 #112
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_79825965
En dan te bedenken dat Infraspeed een beschikbaarheid van 99,zoveel procent heeft afgegeven

Oh btw:
quote:
Nachtelijke testritten V250 AnsaldoBreda
Geplaatst: 26 maart 2010

In de komende periode worden er 's nachts testritten op het zuidelijke deel van de Hogesnelheidslijn (HSL) tussen Rotterdam en Breda uitgevoerd met een treinstel van het type V250 AnsaoldoBreda (treintype dat in de toekomst onder de productnaam Fyra gaat rijden op de HSL). De maximale snelheid kan daarbij oplopen tot 250 km/u. Tijdens de testen worden diverse technische aspecten en procedures getest.

Nacht en/of dag Tijd Tracé
Vrijdag 2 op zaterdag 3 april 23.00 uur - 05.30 uur Rotterdam–Breda
Zaterdag 3 op zondag 4 april 23.00 uur - 05.00 uur Rotterdam–Breda
(Bron: ProRail)
  donderdag 1 april 2010 @ 12:39:43 #113
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_79826089
Ah, ze hebben ook door dat dat ding zich overdag beter niet buiten kan begeven.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  donderdag 1 april 2010 @ 12:44:36 #114
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_79826294
Het wachten is op de klachtenregen van omwonenden.
  donderdag 1 april 2010 @ 12:46:53 #115
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_79826384
die foto's van die Desiro ML stellen voor het GEN circuleren al langer, dat geloof ik echt wel hoor Die mogen in NL ook wel komen rijden, zijn goeie treintjes
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_79826497
quote:
Op donderdag 1 april 2010 12:46 schreef Dr_Flash het volgende:
die foto's van die Desiro ML stellen voor het GEN circuleren al langer, dat geloof ik echt wel hoor Die mogen in NL ook wel komen rijden, zijn goeie treintjes
Er staat nu ook een foto bij van de voorkant. Nu komt het dus wel geloofwaardiger over
Ik ben benieuwd met wat de rest gaat komen..

(Vorig jaar ofzo stond er een slecht gesoepte in spoorwegjournaal, of de aankondiging van een nieuw type locomotief op spoor 24 in Brussel-Zuid, terwijl dat station er maar 22 heeft ofzo)
  donderdag 1 april 2010 @ 13:05:14 #117
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_79827162
Nou is het ferroviair hobbyisme natuurlijk el bij uitstek de bedrijfstak om 1-aprilgrappen mee uit te halen. Die sociopathen nemen echt ALLES bloedserieus op
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 1 april 2010 @ 13:06:39 #118
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_79827221
Hee heb je het al gehoord? Er gaat een HSL komen van Neerpelt naar Duitsland over de ijzeren Rijn! Er worden speciale gasturbinelocs ontwikkeld om daar 230 km/h met goederentreinen te kunnen rijden! Echt waar! 2014 moet het klaar zijn! Vertel gauw verder!
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 1 april 2010 @ 13:07:50 #119
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_79827273
Nou, ik heb gehoord dat men de Betuweroute wil openstellen voor reizigersverkeer... er zouden zelfs al constructieve gesprekken zijn geweest met Thalys en NS Hispeed om een ICE Amsterdam / Nijmegen / Keulen in te leggen
pi_79827296
Vorig jaar zouden er op 1 april ICE´s rijden door heel het land.
  donderdag 1 april 2010 @ 13:26:17 #121
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_79828055
quote:
Op donderdag 1 april 2010 13:07 schreef James1988 het volgende:
Nou, ik heb gehoord dat men de Betuweroute wil openstellen voor reizigersverkeer... er zouden zelfs al constructieve gesprekken zijn geweest met Thalys en NS Hispeed om een ICE Amsterdam / Nijmegen / Keulen in te leggen
Via de Ponlijn, Kesteren en Groesbeek!
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 1 april 2010 @ 13:29:41 #122
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_79828195
quote:
Keyrail: Ombouw Betuweroute voor reizigersverkeer

Woensdag 31 maart 2010

Zwijndrecht - Keyrail (de exploitant van de Betuwelijn) heeft besloten om de spoorlijn tussen Kijfhoek en de Duitse grens geschikt te maken voor reizigersverkeer. Dit liet woordvoerster Lia Erpen vanmiddag weten.

De tegenvallende vervoersresultaten (op dit moment zo'n 300 treinen per week in plaats van de beoogde 650) hebben Keyrail genoodzaakt op zoek te gaan naar andere inkomsten. Het aanbieden van reizigerstreinen over de spoorlijn is de uitkomst van een intern onderzoek.

Mede door de langdurige buitendienststelling van de westzijde te Arnhem heeft Keyrail besloten hun eigen spoorlijn open te stellen. Hierdoor ontstaat de mogelijkheid om met de ICE vanaf Emmerich via het zogeheten A15-tracé bij Meteren weer af te buigen naar Utrecht en Amsterdam. Ook wordt er samen met Thalys en Deutsche Bahn/NS Hispeed gewerkt aan een verbinding tussen Rotterdam/Antwerpen (via Breda en Meteren) en Keulen. Tot slot wordt er nog gedacht om een verbinding vanaf Amsterdam/Utrecht naar Nijmegen en Kleef/Keulen.

Op korte termijn zullen er enkele aanpassingen gedaan worden aan de tunnels bij Zevenaar, onder het Pannerdensch Kanaal en de Sophiatunnel bij Hendrik Ido Ambacht. Deze zijn noodzakelijk om bij calamiteiten reizigers te kunnen evacueren. Bij Barendrecht zal een aanpassing van de huidige tunnel nodig zijn, op dit moment is Keyrail met IVW bezig voor een tijdelijke ontheffing. Keyrail denkt dat de aanpassingen binnen een jaar gereed kunnen zijn. De aanpassingen van de lijn van Nijmegen naar Kleef worden op dit moment samen met de stadsregio Nijmegen bekeken. Geschat wordt dat de kosten voor de aanpassingen op de Betuwelijn rond de 15 miljoen Euro liggen.

Persbericht Keyrail
Bron: OHIH.



En dit is een mooie column: http://frontpage.fok.nl/c(...)iceert-zichzelf.html
  donderdag 1 april 2010 @ 13:37:25 #123
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_79828481
quote:
Op donderdag 1 april 2010 13:29 schreef James1988 het volgende:
En dit is een mooie column: http://frontpage.fok.nl/c(...)iceert-zichzelf.html
Ouwe driek trapt even na
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 1 april 2010 @ 14:09:55 #124
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_79829783
quote:
Op donderdag 1 april 2010 13:26 schreef Dr_Flash het volgende:

Via de Ponlijn, Kesteren en Groesbeek!
Met een aftakking naar de Rijn om tijdens de buitendienststelling van Arnhem-West de treinen per binnenvaartschip naar Emmerich te vervoeren.
pi_79830673
quote:
Op donderdag 1 april 2010 11:16 schreef JDude het volgende:
Thalys in oostelijke richting door Breda. HSL weer kaduuk?
Ik stond vanochtend net over de belgische grens stil in de Thalys, rond half tien. De trein moest gereset worden en er moesten enige testen uitgevoerd worden. Uiteindelijke vertraging 28 minuten. Typisch hè, nét weer geen half uur...
Mu!
pi_79830925
quote:
Op donderdag 1 april 2010 14:31 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

Ik stond vanochtend net over de belgische grens stil in de Thalys, rond half tien. De trein moest gereset worden en er moesten enige testen uitgevoerd worden. Uiteindelijke vertraging 28 minuten. Typisch hè, nét weer geen half uur...
Wat krijg je dan terug bij een half uur vertraging? Toch maar een paar procent (nog niet eens een kwart volgens mij) van de prijs in tegoedbonnen ?

Overigens stond er vanmorgen bij Tilburg ook een mooie Thalys.. stil te staan.
pi_79831827
quote:
Ouwe driek trapt even na
Verschrikkelijk die gast Hij is de verpersoonlijking van zeurend, ontevreden over-alles-zeikend Nederland.
Meest negatieve persoon op deze aardkloot!
  donderdag 1 april 2010 @ 15:06:09 #128
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_79831991
quote:
Op donderdag 1 april 2010 14:31 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

Ik stond vanochtend net over de belgische grens stil in de Thalys, rond half tien. De trein moest gereset worden en er moesten enige testen uitgevoerd worden. Uiteindelijke vertraging 28 minuten. Typisch hè, nét weer geen half uur...
Waren zeker 2 Thalys-stellen elkaar gepasseerd?
Gebeurd op deze manier vaak
  donderdag 1 april 2010 @ 15:09:31 #129
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_79832111
quote:
Op donderdag 1 april 2010 14:37 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Wat krijg je dan terug bij een half uur vertraging? Toch maar een paar procent (nog niet eens een kwart volgens mij) van de prijs in tegoedbonnen :X ?

Overigens stond er vanmorgen bij Tilburg ook een mooie Thalys.. stil te staan.
1
2
3
4
5
6
Reizen met Thalys
 Hoeveel vertraging had u?   Hoeveel compensatie ontvangt u? 
Minder dan 30 minuten       U krijgt geen compensatie
30 t/m 59 minuten           20% van uw ticketprijs enkele reis in Thalys-tegoedbonnen
60 t/m 119 minuten          50% van uw ticketprijs enkele reis in Thalys-tegoedbonnen of 25% van uw ticketprijs enkele reis in geld
120 minuten of meer        100% van uw ticketprijs enkele reis in Thalys-tegoedbonnen of 50% van uw ticketprijs enkele reis in geld
pi_79832640
...16 euro...
Mu!
  donderdag 1 april 2010 @ 16:02:00 #131
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_79834011
Ik heb mijn voordeelurenkaart binnengekregen, op een OV-chipkaart. Nu staat daar op de voorkant "Eerlijk en slim", srsly? Wat de zwarte balk achterop doet (zoals bij een PIN-pas) is me ook niet helemaal duidelijk...

Overigens kan ik automatisch opladen kennelijk pas activeren als ik er al mee gereisd heb, wat is dat voor bullshit?
pi_79834654
quote:
Op donderdag 1 april 2010 16:02 schreef James1988 het volgende:
Ik heb mijn voordeelurenkaart binnengekregen, op een OV-chipkaart. Nu staat daar op de voorkant "Eerlijk en slim", srsly? Wat de zwarte balk achterop doet (zoals bij een PIN-pas) is me ook niet helemaal duidelijk...

Overigens kan ik automatisch opladen kennelijk pas activeren als ik er al mee gereisd heb, wat is dat voor bullshit?
Eerlijk en slim? Waar ;o
*Kaart onderzoekt.

LOL. Mijn kaart is aan de onderkant ingescheurd.
Hoe de fuck kan dat nu weer, ben altijd zo zuinig op dat ding.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 1 april 2010 @ 16:35:59 #133
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_79835247
quote:
Op donderdag 1 april 2010 13:37 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ouwe driek trapt even na
Het was wel een inkoppertje hoor
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 1 april 2010 @ 16:48:00 #134
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_79835752
quote:
Op donderdag 1 april 2010 16:19 schreef Crientj het volgende:

[..]

Eerlijk en slim? Waar ;o
*Kaart onderzoekt.
Het staat in het hologram... als je 'm schuin tegen het licht houdt, en er van rechtsonderaf op kijkt, zie je het OV-chipkaartlogo overal staan. Middenbovenaan de kaart staat dan ook "OV-chipkaart" en als je de kaart verdraait verandert dat in "Eerlijk en slim".

As if.
  donderdag 1 april 2010 @ 17:15:18 #135
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_79836853
quote:
Op donderdag 1 april 2010 15:00 schreef Stefanovic83 het volgende:

[..]

Verschrikkelijk die gast Hij is de verpersoonlijking van zeurend, ontevreden over-alles-zeikend Nederland.
Meest negatieve persoon op deze aardkloot!
Hij heeft in dit geval wel gelijk in mijn ogen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_79837560
Wat is er dan niet eerlijk en slim aan?
Mu!
pi_79837918
ik kan mijn iphone kabel niet vinden, ik wou effe wat foto's delen
  donderdag 1 april 2010 @ 17:47:44 #138
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_79838066
quote:
Op donderdag 1 april 2010 17:33 schreef SingleCoil het volgende:
Wat is er dan niet eerlijk en slim aan?
Eerlijk zal wel, maar het systeem is allesbehalve slim.
pi_79838115
quote:
Op donderdag 1 april 2010 17:47 schreef James1988 het volgende:

[..]

Eerlijk zal wel, maar het systeem is allesbehalve slim.
Dat..

Serieus . 2 chipkaarten, 1 voor met en 1 voor zonder korting . En over 1ste en 2de klas hebben ze ook niet nagedacht
pi_79838163
Sowieso OV-Chipkaart _!
pi_79838281
quote:
Op donderdag 1 april 2010 17:49 schreef Yreal het volgende:

[..]

Dat..

Serieus . 2 chipkaarten, 1 voor met en 1 voor zonder korting . En over 1ste en 2de klas hebben ze ook niet nagedacht
En aan 'via-'reizen hebben ze niet gedacht.. en aan het meenemen van mensen met korting.. en aan het maken van een rondreis.. en aan toeslag in (hogesnelheids)treinen.. en aan het meenemen van een fiets of hond.. en aan het reizen naar het buitenland.

Het enige wat je fatsoenlijk met een OV-Chipkaart kan is een direct retourtje of enkeltje binnen Nederland en dan houdt het wel op.
  donderdag 1 april 2010 @ 18:13:44 #142
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_79839022
quote:
Op donderdag 1 april 2010 17:15 schreef Duvel het volgende:

[..]

Hij heeft in dit geval wel gelijk in mijn ogen.
Dat wel. Aleen een beetje grappig dat juist hij zo'n stuk schrijft over Rover
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 1 april 2010 @ 18:28:38 #143
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_79839608
quote:
Op donderdag 1 april 2010 17:53 schreef Ireyon het volgende:

En aan 'via-'reizen hebben ze niet gedacht.. en aan het meenemen van mensen met korting.. en aan het maken van een rondreis.. en aan toeslag in (hogesnelheids)treinen.. en aan het meenemen van een fiets of hond.. en aan het reizen naar het buitenland.
En aan een dagmaximum, en aan maandkaarten op je kaart laden, en aan reizen met meerdere vervoerders (NS-Veolia-NS)
pi_79839890
quote:
Op donderdag 1 april 2010 18:28 schreef James1988 het volgende:

[..]

En aan een dagmaximum, en aan maandkaarten op je kaart laden, en aan reizen met meerdere vervoerders (NS-Veolia-NS)
Half hetzelfde als een dagmaximum, maar een automatische 'kies de goedkoopste optie' (dagkaartje bus vs saldo reizen)
pi_79840546
quote:
Op donderdag 1 april 2010 18:28 schreef James1988 het volgende:

[..]

En aan een dagmaximum, en aan maandkaarten op je kaart laden, en aan reizen met meerdere vervoerders (NS-Veolia-NS)
Laatst nog geinformeerd hierover en het schijnt nog minstens 1 jaar en waarschijnlijk 2 jaar te duren voordat dat mogelijk is
pi_79840573
Morgen wil ik een leuk ritje maken met mijn winterweer actie dagkaart Heeft iemand suggesties van een route waar veel te zien is?
pi_79841131
Post van een paar topics terug;
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 11:59 schreef Ireyon het volgende:

.. interessante trajecten in Nederland;

- Over verhoogde dijken rijden en zo uitzicht hebben over een halve provincie in Zeeland
- Bijna-dood ervaringen tussen Leiden en Utrecht
- Door uitgestorven bossen rijden tussen Nijmegen en Venlo
- Mooie natuur en uitzicht op twee rivieren tussen Nijmegen en Arnhem
- Prachtig uitzicht op de heuvels van Limburg tussen Maastricht en Heerlen
Sittard - Maastricht - Heerlen blijft toch wel favoriet
  donderdag 1 april 2010 @ 19:15:51 #148
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_79841269
quote:
Op donderdag 1 april 2010 18:56 schreef RubenK het volgende:

[..]

Laatst nog geinformeerd hierover en het schijnt nog minstens 1 jaar en waarschijnlijk 2 jaar te duren voordat dat mogelijk is
What the hell?
pi_79841281
quote:
Op donderdag 1 april 2010 16:48 schreef James1988 het volgende:

[..]

Het staat in het hologram... als je 'm schuin tegen het licht houdt, en er van rechtsonderaf op kijkt, zie je het OV-chipkaartlogo overal staan. Middenbovenaan de kaart staat dan ook "OV-chipkaart" en als je de kaart verdraait verandert dat in "Eerlijk en slim".

As if.
Ha, dan zal mijn kaart wel oud zijn.
Ik heb het niet namelijk
pi_79841449
NS jaarkaart zie ik het niet in elk geval...
Op vrijdag 12 augustus 2005 01:46 schreef ElisaB het volgende:
Wat is SHERMAN leuk he Bloes O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')