abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79925073
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 18:49 schreef Ireyon het volgende:
Waar elke trein van perron a of b vertrekt waardoor nog steeds iedereen aan één kant instapt
Nee hoor, de intercities richting Arnhem, Maastricht en Alkmaar (en verder) hebben zowel a als b nodig. Behalve op zondag, maar we hadden het over de spits geloof ik
  zondag 4 april 2010 @ 08:58:47 #252
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_79925136
quote:
Op zondag 4 april 2010 08:46 schreef computergirl het volgende:

[..]

Nee hoor, de intercities richting Arnhem, Maastricht en Alkmaar (en verder) hebben zowel a als b nodig. Behalve op zondag, maar we hadden het over de spits geloof ik
Ik dacht dat de IC naar Maastricht/Heerlen op zondag ook als vleugeltrein reed.
  zondag 4 april 2010 @ 09:05:00 #253
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_79925182
jep, die rijdt ook als vleugeltrein., net als Rotterdam-Leeuwarden samen met Den Haag-Groningen tussen Utrecht/Zwolle. a+b nodig. alkmaar-maastricht/heerlen heeft dat tot ze splitsen/vanaf ze splitsen ook nodig. En zo heb je nog wel een paar treinseries die dat hebben gleoof ik
  zondag 4 april 2010 @ 09:06:33 #254
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_79925194
quote:
Op zondag 4 april 2010 09:05 schreef greavy het volgende:
jep, die rijdt ook als vleugeltrein., net als Rotterdam-Leeuwarden samen met Den Haag-Groningen tussen Utrecht/Zwolle. a+b nodig. alkmaar-maastricht/heerlen heeft dat tot ze splitsen/vanaf ze splitsen ook nodig. En zo heb je nog wel een paar treinseries die dat hebben gleoof ik
Ik zat te denken aan de IC Den Haag/Rotterdam-Enschede.

Ik twijfel nog aan de stoptrein Utrecht-Tiel/Breda (ik weet niet of deze nog bestaat).
pi_79926936
quote:
Op zondag 4 april 2010 09:06 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Ik zat te denken aan de IC Den Haag/Rotterdam-Enschede.

Ik twijfel nog aan de stoptrein Utrecht-Tiel/Breda (ik weet niet of deze nog bestaat).
Diie rijden niet meer gekoppeld.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  Redactie Frontpage / Sport zondag 4 april 2010 @ 12:05:31 #256
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_79928178
quote:
Op zondag 4 april 2010 11:05 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Diie rijden niet meer gekoppeld.
In de late avonduren wel
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_79929456
quote:
Op zondag 4 april 2010 12:05 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

In de late avonduren wel
Dan zijn ze vast niet lang genoeg om het perron van de IC leiden te bevolken.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 4 april 2010 @ 12:59:04 #258
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_79929478
quote:
Op zondag 4 april 2010 12:58 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Dan zijn ze vast niet lang genoeg om het perron van de IC leiden te bevolken.
Klopt. Het zijn dan gewoon 2 stelletjes
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 4 april 2010 @ 13:24:47 #259
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_79930201
quote:
Tientallen boetes tijdens treincontroles
Uitgegeven: 4 april 2010 12:03
Laatst gewijzigd: 4 april 2010 12:15

DRIEBERGEN - Tijdens een grote controle in de treinen tussen Rotterdam en Den Haag heeft de spoorwegpolitie in de nacht van zaterdag op zondag tientallen passagiers beboet en enkelen aangehouden.

© ANPDat heeft het Korps landelijke politiediensten (KLPD) bekendgemaakt.

De politie hield twee personen aan omdat ze niet mee wilden werken aan hun staandehouding in de trein. Zij moesten mee naar het bureau om hun identiteit vast te stellen.

Een van hen kreeg een proces-verbaal, de ander moest een nacht doorbrengen in de cel.

Roken

De politie gaf 38 keer een bekeuring wegens roken in de trein, voeten op de bank, geluidsoverlast, openbare dronkenschap en het niet tonen van een identiteitsbewijs.

Ook betrapte de politie vier personen die nog een straf hadden openstaan bij justitie. Verder kregen 83 zwartrijders een boete.

Acht politiemensen hielden de controles tussen tien uur 's avonds en vijf uur 's ochtends. In totaal controleerde de politie zestien treinen.
Bron

Zo, een goede actie vind ik het Moeten ze vaker doen
pi_79930438
Direct een boete voor voeten op de bank is imo belachelijk.
En wat wordt er in deze context onder openbare dronkenschap verstaan?
Ik heb ook wel eens een paar pilsjes op in de trein, moet ik dan direct een boete krijgen.
  zondag 4 april 2010 @ 13:42:27 #261
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_79930773
Ik vind het terecht, want je mag geen voeten op de bank hebben. Van een boete leer je misschien het beste.
Een waarschuwing doe je het later weer, want je hebt geen boete, en tref je een andere agent, die kan niet nakijken of je al een waarschuwing hebt.. En deze geeft je misschien dan wel weer een waarschuwing

Openbare dronkenschap is dat je dronken bent op een openbare plek waar andere mensen staan, lopen, rijden of zitten, zoals een bioscoop, bus, trein, winkels et cetera. Er geld natuurlijk ook een minimale hoeveelheid drank voor; Je bent niet dronken als je 1 pilsje op hebt.
De boete voor het openbare dronkenschap is maximaal 370 euro of 12 dagen celstraf. Bega je binnen 2 jaar opnieuw deze overtreding is de boete maximaal ¤2250,-
quote:
Parallel naast de strafbepaling van openbare dronkenschap van artikel 453 WvSr staat de strafbepaling van artikel 426 WvSr. Deze bepaling stelt strafbaar hij die "in staat van dronkenschap verkeert, hetzij in het openbaar het verkeer belemmert of de orde verstoort, hetzij eens anders veiligheid bedreigt, hetzij enige handeling verricht waarbij, tot voorkoming van gevaar voor leven of gezondheid van derden, bijzondere omzichtigheid of voorzorgen worden vereist."
pi_79930839
Als je voor alles wat niet mag direct een boete krijgt, krijg je een heel vervelende samenleving.
  zondag 4 april 2010 @ 13:47:48 #263
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_79930925
Hiervoor worden al niet veel goede acties voor gehouden, en als er eens een goede actie komt waarbij gelijk boetes worden uitgedeeld, vind ik het meer dan terecht.
Wie zegt dat persoon X het niet vaker doet, in de trein? De nachtnet treinen zijn immers al de lastigste treinen qua passagiers (dronken reizigers die uit zijn gegaan et cetera), en mogen ze dit vaker doen. Regels zijn regels. Af en toe een overtreding is oké, maar het gebeurd in die treinen wel zéér vaak..
Ik heb soms ook de mogelijkheid om met de nachttrein richting huis te gaan, en de laatste 4 km met de taxi, maar ik neem altijd de taxi vanuit Rotterdam, want die nachttreinen zijn echt geen pleziertje.. Een deel is er tuig, omdat ze dronken et cetera zijn
  zondag 4 april 2010 @ 14:05:11 #264
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_79931518
quote:
Op zondag 4 april 2010 13:45 schreef Ascendancy het volgende:
Als je voor alles wat niet mag direct een boete krijgt, krijg je een heel vervelende samenleving.
Door het al decennialang gedogen van jouw soort randgroepvolk, HEBBEN we al een heel vervelende samenleving.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_79931676
quote:
Op zondag 4 april 2010 14:05 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Door het al decennialang gedogen van jouw soort randgroepvolk, HEBBEN we al een heel vervelende samenleving.
Ben ik nu opeens randgroepvolk?
Ik zeg alleen maar dat alles direct hard aanpakken niet werkt. Kijk naar de VS.
  zondag 4 april 2010 @ 14:13:41 #266
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_79931799
Regels zijn er gewoon om je aan te houden, klaar. Iedereen weet dat je niet met je voeten op de bank mag zitten, honderd keer kom je er met een waarschuwing vanaf en de honderd-en-eerste keer is het genoeg geweest. Of wou je beweren dat al die lui die in de nachttrein beboet worden voor voeten op de bank, dat toevallig net die ene keer voor het eerst van hun leven deden? Er zijn regels, je breekt ze, face the consequences. Niks meer of minder
pi_79931870
quote:
Op zondag 4 april 2010 14:10 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Ben ik nu opeens randgroepvolk?
Ik zeg alleen maar dat alles direct hard aanpakken niet werkt. Kijk naar de VS.
Nee, dat kusjekroel gedrag zoals in Nederland normaal gebeurt werkt lekker.
  Redactie Sport zondag 4 april 2010 @ 14:16:18 #268
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_79931881
En wat is het nou voor moeite om er even een krantje neer te leggen als je zo graag met je voeten op de bank wilt zitten?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_79932843
quote:
Op zondag 4 april 2010 13:47 schreef greavy het volgende:
Hiervoor worden al niet veel goede acties voor gehouden, en als er eens een goede actie komt waarbij gelijk boetes worden uitgedeeld, vind ik het meer dan terecht.
Wie zegt dat persoon X het niet vaker doet, in de trein? De nachtnet treinen zijn immers al de lastigste treinen qua passagiers (dronken reizigers die uit zijn gegaan et cetera), en mogen ze dit vaker doen. Regels zijn regels. Af en toe een overtreding is oké, maar het gebeurd in die treinen wel zéér vaak..
Ik heb soms ook de mogelijkheid om met de nachttrein richting huis te gaan, en de laatste 4 km met de taxi, maar ik neem altijd de taxi vanuit Rotterdam, want die nachttreinen zijn echt geen pleziertje.. Een deel is er tuig, omdat ze dronken et cetera zijn
De reden ook dat ik 30 april dit land geheel verlaat en niks met dat kut feest te maken wil hebben. Je wilt niet weten wat voor sjonnies er op die dag, vooral na afloop, in de treinen zitten....
  zondag 4 april 2010 @ 15:08:09 #270
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_79933953
quote:
Op zondag 4 april 2010 14:40 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

De reden ook dat ik 30 april dit land geheel verlaat en niks met dat kut feest te maken wil hebben. Je wilt niet weten wat voor sjonnies er op die dag, vooral na afloop, in de treinen zitten....
Ja precies. Uitstekende dag om in België wat kantoorurenlijntjes af te werken
pi_79934014
Precies, of Duitsland inderdaad.
pi_79935694
quote:
Op zondag 4 april 2010 14:16 schreef dennistd het volgende:
En wat is het nou voor moeite om er even een krantje neer te leggen als je zo graag met je voeten op de bank wilt zitten?
Dat mag ook niet.

@flash: En waarom kan je dat niet normaal zeggen
Sociaal zijn wat ophoudt bij de publieke ruimte is ook niet echt bevorderlijk
  Redactie Sport zondag 4 april 2010 @ 16:37:57 #273
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_79937129
quote:
Op zondag 4 april 2010 15:56 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Dat mag ook niet.
Dat doe ik vaak genoeg, en heb er zelfs nog nooit iets over gehoord van een conducteur. Wat kan dat voor kwaad dan (in een rustige trein).
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_79937145
quote:
Op zondag 4 april 2010 16:37 schreef dennistd het volgende:

[..]

Dat doe ik vaak genoeg, en heb er zelfs nog nooit iets over gehoord van een conducteur. Wat kan dat voor kwaad dan (in een rustige trein).
Ik ben er al 2x op gewezen dat dit niet mag.
  zondag 4 april 2010 @ 17:05:32 #275
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_79937930
Ja, dat kan. Maar de een gedoogt het, de ander niet. Hangt van het humeur af van de HC, maar ook hoe streng hij/zij de regels naleeft. Meer dan terecht dat er boetes worden uitgedeeld.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')