okay, ik heb firefox met pop-up blocker, vandaarquote:Op dinsdag 9 maart 2010 11:50 schreef Trusten het volgende:
@ The_hives, nee maar fotoalbum werkt nog niet zo lekker in IE...komt nog
Wat Lips zegt en is de opdracht erg ingewikkeld qua taart of heb je iets dergelijks ook al eens voor jezelf gemaakt?quote:Op dinsdag 9 maart 2010 17:01 schreef Lips het volgende:
Ik kan me de onzekerheid goed indenken! Is het een goede bekende of wat minder bekend? Kan je veel vooraf doen of moet het last minute?
quote:
Nou met een appelboor lijkt me dat het gat vrij groot wordt en het is lastiger vullen dan gewoon met een spuitzak gaatje prikken en direct vullen.quote:Op donderdag 11 maart 2010 13:28 schreef Berlioz het volgende:
@ Dizzy-Miss-Lizzy: Dankjewel, dat ziet er niet al te moeilijk uit gelukkig. Op het filmpje dat ze die gaatjes ook gewoon met die slagroomspuit maken.. is dat makkelijker dan met een appelboor?
Ik denk dat ik maar met marshmallowfondant begin.. dat icing ziet er namelijk moeilijker uit.
Heb je tips voor een lekkere vulling?
Als je me even uitlegt wat een bakpan is dan ga ik voor je kijken of ik er een heb...Want nu zit ik met het beeld van een gewone tefal pan met steel in mn hoofd en dat is vast niet wat je bedoeltquote:Op vrijdag 12 maart 2010 16:16 schreef Taartje het volgende:
Is er onder de Vhv-naren toevallig iemand die een ronde bakpan heeft van 15 cm die ik zou mogen lenen? Ik ga binnenkort mijn eerste workshop geven () voor tien! mensen (
). Nu moet ik dus ook 10 biscuits bakken, en dat gaat een stuk sneller met twee vormen. Heb het al geprobeerd met een springvorm van de Hema, maar ik zweer toch echt bij de bakpannen!
Gewoon een uit een stuk bestaande vorm zoals dit:quote:Op vrijdag 12 maart 2010 18:26 schreef Susanne81 het volgende:
[..]
Als je me even uitlegt wat een bakpan is dan ga ik voor je kijken of ik er een heb...Want nu zit ik met het beeld van een gewone tefal pan met steel in mn hoofd en dat is vast niet wat je bedoelt
Ik heb niet heel veel materialen maar mocht je bepaalde dingen tekort komen en ik heb het toevallig liggen dan mag je het van me lenen!quote:Op maandag 15 maart 2010 15:20 schreef Taartje het volgende:
Taartjesfee, niets om je voor te schamen. Ik vind hem erg leuk geworden
Dank voor alle succeswensen! Ik ben er in m'n hoofd al druk mee bezig, lijstjes aan het opstellen met wat ik moet bestellen bij de webshop en aan het bedenken hoe het logistiek allemaal moet. Ik heb natuurlijk niet al mijn materialen maal tien, dus dat moet ik even allemaal goed uitzoeken
Heb je de cupcakes vlak afgesneden voor je ze ging versieren? Misschien is dat de oplossing voor een volgende keer?quote:Op maandag 15 maart 2010 20:08 schreef Lips het volgende:
Hier dan de foto's van de cupcakejes welke ik op bestelling had gemaakt voor de geboorte van Senn.
Ik zag vooral op de foto's dat de cakejes niet mooi glad zijn aan de bovenkant (bobbels in de fondant), hoe doen jullie dat?
Ze waren vrij plat want ik heb na het bakken er een plank op gehad. Ik vond het wel erg moeilijk de botercreme egaal uit te smeren omdat je zo uit moet kijken dat je de randjes van het papiertje niet ondersmeert.quote:Op maandag 15 maart 2010 21:47 schreef Nanook24 het volgende:
[..]
Heb je de cupcakes vlak afgesneden voor je ze ging versieren? Misschien is dat de oplossing voor een volgende keer?
Maar ze zijn evengoed erg leuk geworden.
Hoi Taartje, dank je wel voor je reactie. Jammer idd dat je niet in de buurt woont want je cupcakes zien er hartstikke mooi en lekker uit!quote:Op donderdag 18 maart 2010 14:52 schreef Taartje het volgende:
Sorry Proud_mami, ik woon niet in de buurt, anders had ik het graag gedaan!
Ik heb vandaag weer wat cupcakes op bestelling gemaakt. De wensen van de bestelster waren nogal uitgebreid, maar gelukkig was ze helemaal tevreden:
[ afbeelding ]
Voor mijzelf (niet allemaal natuurlijk) heb ik bananencupcakes met een chocoladetopping gemaakt uit het bakboek van The Hummingbird Bakery. De chocoladetopping is lékker!
Heb je een receptje van die cupcakes die je voor jezelf hebt gemaakt misschien?quote:Op donderdag 18 maart 2010 14:52 schreef Taartje het volgende:
Sorry Proud_mami, ik woon niet in de buurt, anders had ik het graag gedaan!
Ik heb vandaag weer wat cupcakes op bestelling gemaakt. De wensen van de bestelster waren nogal uitgebreid, maar gelukkig was ze helemaal tevreden:
[ afbeelding ]
Voor mijzelf (niet allemaal natuurlijk) heb ik bananencupcakes met een chocoladetopping gemaakt uit het bakboek van The Hummingbird Bakery. De chocoladetopping is lékker!
Ik heb eigenlijk dezelfde vraag maar dan voor de regio Groningen.quote:Op woensdag 17 maart 2010 20:24 schreef proud_mami het volgende:
Beste taartenbaksters,
Ik heb een vraag aan jullie. Ik ga begin april trouwen. Het wordt een klein en intiem gebeuren en ben nog op zoek naar een leuke (kleine) bruidstaart of cupcakes. Is er iemand uit de omgeving van Apeldoorn/Deventer die dit soort dingen op bestelling maakt?
Ik vind de taarten bij traditionele bakkers niet zo leuk.
Ik hoor het graag, alvast bedankt!!!
Ah jammer.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 08:02 schreef DevilsAndDust het volgende:
Oh, 12 april zie ik op het DLT-forum. Als ik het al aandurfde zou het me op die termijn echt niet meer lukken.
Succes, ik weet zeker dat je wel iemand gaat vinden, er zitten geweldige taartenbakkers uit Groningen e.o. op dat andere forum!
Voor mensen met meer tijd misschien niet hoor.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 10:59 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Ah jammer.![]()
Is het heel kortdag ja?
http://www.deleukstetaartenshop.nl/product_info.php?cPath=53_55&products_id=650quote:Op dinsdag 23 maart 2010 12:15 schreef _Loki het volgende:
Weten jullie trouwens waar ik zo'n standaard pakket met een paar kleuren fondant kan krijgen? Die had ik ergens gezien op een website, maar die is onvindbaar nu
Wow, wat een te gekke taart!quote:Op donderdag 25 maart 2010 09:31 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik heb dan wel geen Kitchen Aid, maar ik kan ook echt niet meer zonder Kennie.. Ik moet er niet aan denken om zelf te gaan staan mixen voor botercrème en zo!
Wat spannend, een kinderfeestje. Ga je bolletjes met ze maken, Spuug?
Ik heb gister een taart gemaakt voor een Fokster die vandaag haar bul krijgt. Ze is afgestudeerd in kunstgeschiedenis. Langs de zijkanten staat Neeltje Master of Arts.
[ afbeelding ]
heél erg mooiquote:Op donderdag 25 maart 2010 09:31 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik heb dan wel geen Kitchen Aid, maar ik kan ook echt niet meer zonder Kennie.. Ik moet er niet aan denken om zelf te gaan staan mixen voor botercrème en zo!
Ik heb gister een taart gemaakt voor een Fokster die vandaag haar bul krijgt. Ze is afgestudeerd in kunstgeschiedenis. Langs de zijkanten staat Neeltje Master of Arts.
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 25 maart 2010 19:51 schreef Trusten het volgende:
Prachtig DevilsAndDust!!
Heeft iemand toevallig een leuk idee voor een taart in het teken van het sterrenbeeld Vissen?
Bedoel je de 'anti-aanbak' versie? Ik heb nog nooit zo'n plakkerige springvorm gehad, ondanks het insmeren wat normaalgesproken genoeg is. Blij dat ik op de bodem nog wel bakpapier had gedaan voor de zekerheid...quote:Op vrijdag 12 maart 2010 16:16 schreef Taartje het volgende:
Is er onder de Vhv-naren toevallig iemand die een ronde bakpan heeft van 15 cm die ik zou mogen lenen? Ik ga binnenkort mijn eerste workshop geven () voor tien! mensen (
). Nu moet ik dus ook 10 biscuits bakken, en dat gaat een stuk sneller met twee vormen. Heb het al geprobeerd met een springvorm van de Hema, maar ik zweer toch echt bij de bakpannen!
Gebruik je biscuitmix? Want behalve dat wellicht het kapsel niet zo heel hoog wordt kan daar eigenlijk niks aan mislukken.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 22:19 schreef _Loki het volgende:
Nou ik heb m'n spulletjes besteld
Na wat meer fora's afgezocht te hebben, heb ik gekozen voor vanillefondant van Ballina en een rode fondant voor bloemen van RegalIce. Ben benieuwd hoe het uitpakt!
Stiekem ben ik best bang dat het biscuitdeeg mislukt..
DaD, mag ik vragen waar je je frosting sheet hebt besteld?quote:Op donderdag 25 maart 2010 09:31 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik heb gister een taart gemaakt voor een Fokster die vandaag haar bul krijgt. Ze is afgestudeerd in kunstgeschiedenis. Langs de zijkanten staat *naam* Master of Arts.
[ afbeelding ]
Tuurlijk. Ik heb 'm besteld bij riette van www.deleukstetaarten.nl/forum. Haar site is http://www.origineletaarten.nl/.quote:Op vrijdag 2 april 2010 00:01 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
DaD, mag ik vragen waar je je frosting sheet hebt besteld?
Wat een leuke dingenquote:Op zaterdag 3 april 2010 21:29 schreef Susanne81 het volgende:
Ben gisteren de hele middag bezig geweest met het maken van paascupcakes, bij deze het resultaat. Ook nog even wat foto's van de samenwooncupcakes voor mijn zusje die ik een tijd terug al gemaakt heb. Ik had wel moeite met het bruin kleuren. Ik ging eigenlijk voor een chocoladebruin maar dat wilde met die kleurstof niet lukken. Ook niet toen ik al net zo lang aan het kneden was dat ik kramp in mijn handen kreegMisschien toch maar een keertje voorgekleurd fondant bestellen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wauw, die ziet er goed en lekker uit.quote:Op zondag 4 april 2010 12:02 schreef Holy_Goat het volgende:
2e taartje
Vlak na de eerste grote 24cm taart, (die eigenlijk een oefentaart was) de opgedane kennis maar weer in praktijk gebracht om een mooie verjaardagstaart te maken.
We zijn begonnen met het maken van een kapsel, maar dat plakte weer eens. Dus daarna een nieuwe poging in een andere oven. En die ging wel goed
Zie hier het resultaat.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wauw! Echt heel erg mooi!quote:Op zondag 4 april 2010 17:02 schreef DevilsAndDust het volgende:
Een opdracht van een Fok!ster, voor haar moeder. Ik heb de naam weggewerkt omdat ik niet weet of ze het goed vindt dat die online staat. Heb er later de leeftijd nog bijgezet, in het midden bovenin.
[ afbeelding ]
Joepie!quote:Op zondag 4 april 2010 23:35 schreef anna82 het volgende:
De taart viel hier heel erg in de smaak! Heel mooi en gestilleerd en hij smaakte ook heerlijk. DaD, als je wilt mag je hem ook wel plaatsen met naam en leeftijd hoor!
Ik was ook een beetje zenuwachtig voor het ophalen
Ik houd juist wel van dat strakke. Mooie kleuren ook, de bloemen.quote:Op zondag 4 april 2010 19:50 schreef P.F het volgende:
oeeeeh hij is heeel mooi! alleen dat bruinige staat een beetje kaal,alsof die bloempjes rechtstreeks uit de modder groeien
Dan heb je toch niet goed naar de juf geluisterdquote:Op zaterdag 3 april 2010 09:36 schreef Susanne81 het volgende:
Ik heb gisteren paas cupcakes gemaakt en die wil ik cadeau doen op tweede paasdag, maandag dus. Er zit geen vulling in maar zijn wel afgesmeerd met botercreme. Nu lees ik op DLT dat ik ze niet in de koelkast moet zetten, kan dat dan geen kwaad voor de botercreme?
En een tijd terug heb ik een taart workshop gehad en onze fantastische juf daarvertelde dat we de taart (in kartonnen doos en daarna nog een plastic zak eromheen) wel in de koelkast moesten bewaren. Wat is dan het verschil want voor de taart had ik dezelfde producten gebruikt als nu voor de cupcakes?
Oh oh, mijn excuses! Ik vond het al zo raar aangezien de ingredienten ongeveer hetzelfde zijn. Niet goed opgelet dus. Sorry!quote:Op maandag 5 april 2010 14:43 schreef Lips het volgende:
[..]
Dan heb je toch niet goed naar de juf geluisterdDe plastic zak is voor als je 'm in wilt vriezen, in de koelkast kan je 'm gewoon in de doos zetten.
Ik heb geen ervaring met cupcakes met botercreme in de koelkast maar lijkt me geen probleem. Uurtje voor serveren er uit halen en in de doos op het aanrecht zetten.
Ja, ik ben een echte Discovery Travel and Living fan, en heb gisteren gekeken. Het is door de week heel vroeg 's ochtends en laat 's avonds. Ik vind het wel heel gaaf, die maken taarten om jaloers op te zijn hoor!quote:Op dinsdag 6 april 2010 13:17 schreef _Loki het volgende:
Er kwam net een reclame op tv van Cake Boss, een serie op discovery channel. Gaat over een banketbakker en hoe hij zijn taarten maakt en zo. Kennen jullie het?
volgens mij is het een variant op de zgh kralenfontein.quote:Op zaterdag 10 april 2010 13:06 schreef emss het volgende:
Wat een schattig taartje voor heit hierboven!!!
Ik heb een vraagje... kijk bijvoorbeeld naar die roze/oranje/groene cake met witte bloemetjes van the pink cake shop die vaak in de OP staat.
Er zitten hier allemaal prikkers op met sterren en rondjes etc. Ik neem aan dat die sterren van fondant of iets anders eetbaars gemaakt zijn, maar zijn ze op ijzerdraadjes geprikt? Of sate-stokjes? En hoe heten zulke dingen 'officieel'?
Alvast bedankt ;-)
Ah, dank je.. Ik wilde inderdaad weten hoe ze heten en waar ik ze kan kopen!quote:[b]
Emss, Ik weet niet of je bedoelde waar je de draadjes kon kopen maar hier is het linkje naar de site van de leukste taarten waar ze in allerlei varianten staan. -klik-
[
ik vind m echt heel mooi! niet zo onzeker zijn hoor! simpele taarten bij de bakker zijn duurder dan jouw heerlijke handwerk, en veel minder stylish dan jouw baksels!quote:Op woensdag 7 april 2010 12:27 schreef DevilsAndDust het volgende:
En voorlopig even de laatste taart. De bestelster reageerde een beetje lauwtjes..
[ afbeelding ]
Ik vind 'm echt héél mooi!quote:Op woensdag 7 april 2010 12:27 schreef DevilsAndDust het volgende:
En voorlopig even de laatste taart. De bestelster reageerde een beetje lauwtjes..
[ afbeelding ]
oooooh, geweldig die!quote:Op zaterdag 10 april 2010 14:43 schreef Lips het volgende:
Bloembakje met sinaasappelsapbotercreme, sinaasappeljam en frambozenjam:
geocaching?quote:Op zaterdag 10 april 2010 18:54 schreef Nanook24 het volgende:
Ik denk dat mijn taarten voor dit weekend inmiddels wel aangesneden zijn.
De eerste was voor mijn collega-tje:
[ afbeelding ]
quote:
Hij werd gewoon niet goed gaarquote:
Friezen zijn wel vaker wat onderkoeld.quote:Op woensdag 7 april 2010 12:27 schreef DevilsAndDust het volgende:
[ afbeelding ]
I know, ik ben er zelf ook eentje.quote:Op zondag 11 april 2010 17:53 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Friezen zijn wel vaker wat onderkoeld.
Hij's prachtig, ik zou me er niet druk om maken.quote:Op zondag 11 april 2010 17:56 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
I know, ik ben er zelf ook eentje.. Ook voor het eerst dat ik gewoon helemaal niets meer heb gehoord, ook niet of de taart lekker was of zo... Wel jammer, maar misschien denk ik er ook wel wat te zwaar over hoor.
Wat heeft die schaal met heet water voor nutquote:Op zondag 11 april 2010 17:52 schreef kwakz0r het volgende:
dat had ik ook met een gewone cake daarin, die werd in t midden niet gaar genoeg... misschien helpt het om hem in een ovenschaal met heet water te zetten tijdens het bakken, had ik daarna bedacht...
oh en ik heb mn hand vreselijk gebrand aan die vorm
Ik had gisteren een mailtje gestuurd en de uitstekers worden binnen 1 à 2 weken weer op voorraad verwacht.quote:Op zaterdag 10 april 2010 18:56 schreef DevilsAndDust het volgende:
Oh, ik zie net dat ze uitverkocht zijn. Ik raad ze ook aan iedereen aan.. Mooie taarten heb je gemaakt, mooi effect hè met die frosty's!
Maar dat is niet om de bodem extra te verhitten, dat is om te zorgen dat de lucht in de oven niet te droog wordtquote:Op zondag 11 april 2010 20:19 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Cheesecake van Nigella Lawson bak je ook in een ovenschaal met heet water
True. Ik zeg al niks meerquote:Op maandag 12 april 2010 14:14 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Maar dat is niet om de bodem extra te verhitten, dat is om te zorgen dat de lucht in de oven niet te droog wordtTenminste, ik ken ook cheesecakerecepten waarbij je gewoon twee ramequinnetjes met water op de bakplaat erbij zet (is ook handiger dan taart in een bak met water ivm eventueel niet geheel waterdichte vorm).
Hoe hoger het nummer, hoe dunner de draadjes. Het is een beetje afhankelijk van hoe groot de decoraties worden die je op de steeltjes wilt zetten. Zijn het hele kleine dingetjes, dan zijn dunnere draadjes genoeg, maar anders zou ik voor 20 gauge gaan, die kun je mooi buigen de vormen die je nodig hebt en zijn goed stevig. De andere draadjes vind ik persoonlijk nogal wiebelig. Vergeet ook geen flower picks erbij te nemen. Daar kun je alle draadjes insteken en daarna de flower pick in de taart, zodat je ijzerdraadjes niet in contact komen met de taart zelf.quote:Op maandag 12 april 2010 19:28 schreef Taartje het volgende:
Het ging er een bladzijde eerder al over, maar is er hier ook iemand die ervaring heeft met ijzerdraad in de taart? Ik heb voor in mei een bestelling voor een taart waarin ijzerdraadjes komen met daarop een rood hartje gestoken. Maar nu zie ik door de bomen het bos niet op de DLT webshop in welke dikte etc. ik moet hebben, zodat ze niet doorbuigen enzo...
Het lijkt me dat je hiervoor stevige draadjes nodig hebtquote:Op dinsdag 13 april 2010 21:33 schreef Taartje het volgende:
PaarsBeestje, bedankt voor je antwoord! Het gaat om een taart die een beetje moet lijken op deze, met dezelfde hartjes bovenop: http://www.taartvoorgrootenklein.nl/page3.php?view=preview&category=1&image=96. Welke draadjes zou je dan aanraden? Ik denk de dunne he? Kun je me mss de link geven van de juiste draadjes op de DLT shop?Weet ik zeker dat ik de juiste heb!
Wat lief, dank je!quote:Op woensdag 14 april 2010 18:36 schreef emss het volgende:
Lips, ik vind je bloemenmandje fantastisch! Heb je daar 1 set cutters voor (bloemen in verschillende groottes + blaadjes)? Ik wil namelijk nog wat bloem cutters aanschaffen en deze zien er super uit!
Oh dank je, die komt ook op m'n verlanglijstje :-)quote:Op woensdag 14 april 2010 19:51 schreef Lips het volgende:
[..]
Wat lief, dank je!
Ik heb een aantal verschillende gebruikt maar welke ik het meeste heb gebruikt zijn deze.
quote:Op dinsdag 20 april 2010 21:52 schreef Mipsie het volgende:
Ik kwam ze al vaker tegen op internet, maar nu toch ook zelf een poging gedaan
[ afbeelding ]
oeh die zijn goed geluktquote:Op dinsdag 20 april 2010 21:52 schreef Mipsie het volgende:
[ afbeelding ]
bwhahaquote:Op dinsdag 20 april 2010 21:52 schreef Mipsie het volgende:
[ afbeelding ]
Nee, maar heb net een paar stukjes op Youtube gezien. Kan best leuk zijn, kende het helemaal niet. Dank voor de tip!quote:Op woensdag 21 april 2010 07:55 schreef The_Hives het volgende:
kijken jullie ook cake boss op Discovery channel?
en koop zo een draaitafeltjequote:Op woensdag 21 april 2010 15:31 schreef DevilsAndDust het volgende:
Zet je de taart na het afsmeren (waarmee doe je dat?) in de koelkast? Als je dan na een half uurtje met een warm paletmes er weer overheen gaat, kun je 'm geweldig glad maken.
Superleuk zeg!quote:Op dinsdag 20 april 2010 21:52 schreef Mipsie het volgende:
[ afbeelding ]
Briljante serie!quote:Op woensdag 14 april 2010 18:26 schreef lemonlime het volgende:
Ik lurk hier al een tijdje mee, ben echt onder de indruk van wat jullie allemaal maken!
Even een tv-tip: Cake Boss vanaf maandag op discovery.
Van de site:.
Buddy Valastro is een van de succesvolste en bekendste taartkunstenaars in de VS. Hij is eigenaar van Carlo's City Hall Bake Shop in Hoboken, New Jersey, en geeft leiding aan een team dat bestaat uit zijn moeder, vier oudere zussen en drie zwagers. 'Cake Boss' gaat over Buddy's grote wens om de droom van zijn overleden vader te realiseren en van Carlo's Bake Shop een begrip te maken. Kijk mee hoe het team zich inzet om de meest adembenemende en unieke bruidstaarten, themataarten en bakkersspecialiteiten te creëren. Maar als er krappe deadlines gehaald moeten worden, is het niet altijd makkelijk om elke dag zo nauw met familieleden te moeten samenwerken.
Misschien voor wat extra inspiratie. Ze maken volgens mij wel van die taarten die je regelmatig op cake wrecks tegen kan komen
Vind wel dat ik mix ook eens moet proberen, dat wel.quote:Op zondag 25 april 2010 14:23 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Oh Lips die had ik laatst ook gebruikt voor paascupcakes op het werk. Idd erg lekker en groot succes.
Maar toefen spuiten moet ik nog wat meer op oefenen merkte ik wel
Ohquote:Op donderdag 29 april 2010 17:57 schreef Lips het volgende:
Vhv is Veldhoven Spuug
Ik heb ze ook niet taartje, helaas...
Beetje late reactie maar: Wat schattig!! Hoe kun je CC's met botercreme nu het beste bewaren? Ivm botercreme zou ik de koelkast zeggen maar ben bang dat de CC's dan droog worden.quote:Op zondag 25 april 2010 11:36 schreef DevilsAndDust het volgende:
[ afbeelding ]
M'n eerste cc's met toef! Best aardig gelukt, al zeg ik het zelf.
Ah, dank je wel! Leuk voor een naam of leeftijd of zo.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 10:03 schreef Taartje het volgende:
DaD, ik denk dat het deze is: http://www.deleukstetaartenshop.nl/product_info.php?cPath=35_137&products_id=3923&osCsid=5b6443819aa047f2a1a65bfb30ca9d11 Ik heb hem ook, erg leuk om een eenvoudige taart snel wat extra's te geven!
quote:Op maandag 3 mei 2010 08:42 schreef liessa het volgende:
Mijn beste vriendin gaat volgend jaar trouwen, en nu is er afgelopen weekend op de een of andere manier bedacht dat ik dan de bruidstaart moet maken samen met iemand anders, in de vorm van een Dalek (uit Dr Who, zie: http://blogs.birminghammail.net/fromheretomaternity/NewDalek1.jpg )
Ja, vraag me niet hoe, maar ik heb godzijdank nog een jaar om te oefenen.
Mochten er probeerpogingen foto-waardig zijn, dan krijgen jullie ze uiteraard te zien!
quote:Op zaterdag 1 mei 2010 21:39 schreef Susanne81 het volgende:
En ook vanmorgen ben ik aan het knutselen geweest. We gingen vrienden helpen verhuizen en ik wilde iets lekkers meenemen voor bij de koffie. Aangezien het half 8 's ochtends was en ik weinig tijd had, heb ik het vrij simpel gehouden. Ik heb geprobeerd een Delfts Blauw sfeertje te creeeren:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Taartdozen zijn meestal alleen te koop per 100 stuks of zo, bij de groothandel. Maar als je er maar eentje hoeft zou ik gewoon bij een bakker (of de HEMA) naar binnen stappen om te vragen, heb ik ook wel eens gedaan.quote:Op maandag 3 mei 2010 22:10 schreef AvecLeCoeur het volgende:
Ik wil voor moederdag een taart makenmaar waar vind ik taartdozen als die hieronder? Om naar de Multivlaai te gaan en om een lege doos te vragen vind ik ook zo raar, haha.
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |