abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79952296
quote:
Op zondag 4 april 2010 17:02 schreef DevilsAndDust het volgende:
Een opdracht van een Fok!ster, voor haar moeder. Ik heb de naam weggewerkt omdat ik niet weet of ze het goed vindt dat die online staat. Heb er later de leeftijd nog bijgezet, in het midden bovenin.

[ afbeelding ]
Wauw! Echt heel erg mooi!
En vast ook smakelijk
pi_79952440
quote:
Op zondag 4 april 2010 23:35 schreef anna82 het volgende:
De taart viel hier heel erg in de smaak! Heel mooi en gestilleerd en hij smaakte ook heerlijk . DaD, als je wilt mag je hem ook wel plaatsen met naam en leeftijd hoor!

Ik was ook een beetje zenuwachtig voor het ophalen
Joepie! . Ik vind het elke keer zo spannend als er een taart wordt gehaald, ik ben benieuwd of dat nog eens gaat wennen. . M'n vriend hoopt van wel, die wordt gek van m'n zenuwachtige gestuiter op zo'n dag. .
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_79959019
zo zonder zwarte vlek is hij veel mooier
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_79959807
quote:
Op zondag 4 april 2010 19:50 schreef P.F het volgende:
oeeeeh hij is heeel mooi! alleen dat bruinige staat een beetje kaal,alsof die bloempjes rechtstreeks uit de modder groeien
Ik houd juist wel van dat strakke. Mooie kleuren ook, de bloemen.
  maandag 5 april 2010 @ 14:43:26 #155
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_79967369
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 09:36 schreef Susanne81 het volgende:
Ik heb gisteren paas cupcakes gemaakt en die wil ik cadeau doen op tweede paasdag, maandag dus. Er zit geen vulling in maar zijn wel afgesmeerd met botercreme. Nu lees ik op DLT dat ik ze niet in de koelkast moet zetten, kan dat dan geen kwaad voor de botercreme?

En een tijd terug heb ik een taart workshop gehad en onze fantastische juf daar vertelde dat we de taart (in kartonnen doos en daarna nog een plastic zak eromheen) wel in de koelkast moesten bewaren. Wat is dan het verschil want voor de taart had ik dezelfde producten gebruikt als nu voor de cupcakes?
Dan heb je toch niet goed naar de juf geluisterd De plastic zak is voor als je 'm in wilt vriezen, in de koelkast kan je 'm gewoon in de doos zetten.
Ik heb geen ervaring met cupcakes met botercreme in de koelkast maar lijkt me geen probleem. Uurtje voor serveren er uit halen en in de doos op het aanrecht zetten.
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
pi_79999223
Ik heb m'n Regalice fondant opengemaakt en het stinkt! Het ruikt naar azijn ofzo.
maar het smaakt wel lekker!
pi_80001883
Er kwam net een reclame op tv van Cake Boss, een serie op discovery channel. Gaat over een banketbakker en hoe hij zijn taarten maakt en zo. Kennen jullie het?
pi_80002984
quote:
Op maandag 5 april 2010 14:43 schreef Lips het volgende:

[..]

Dan heb je toch niet goed naar de juf geluisterd De plastic zak is voor als je 'm in wilt vriezen, in de koelkast kan je 'm gewoon in de doos zetten.
Ik heb geen ervaring met cupcakes met botercreme in de koelkast maar lijkt me geen probleem. Uurtje voor serveren er uit halen en in de doos op het aanrecht zetten.
Oh oh, mijn excuses! Ik vond het al zo raar aangezien de ingredienten ongeveer hetzelfde zijn. Niet goed opgelet dus. Sorry!
pi_80017282
Nou, de laatste keer voorlopig dat ik jullie lastig val.
Mijn eerste taart is klaar Ik ben er niet heel tevreden mee, vooral omdat dat fondant heeel snel scheurde, dus de strik is een beetje verpest.
Foto:

pi_80017483
Betere strik dan ik kan maken hoor! Ik waag me er niet aan. Ik vind 'm mooi
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  dinsdag 6 april 2010 @ 20:21:28 #161
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_80017506
Voor een eerste taart vind ik 'm heel strak bekleed!! Fondant moet je gewoon ook even aan wennen, dat gaat steeds beter!
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
pi_80017592
Je eerste taart? Ik vind 'm keurig! . Wat ook kan helpen is om je fondant na het uitrollen even te laten liggen, dan wordt het iets hard en is het wat gemakkelijker te hanteren, over het algemeen. En oefening baart kunst, ik merk ook elke keer weer dat het ietsjes gemakkelijker ging!
pi_80017638
Bedankt allemaal
  woensdag 7 april 2010 @ 05:41:39 #164
180137 liessa
*geschift*
pi_80030559
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 13:17 schreef _Loki het volgende:
Er kwam net een reclame op tv van Cake Boss, een serie op discovery channel. Gaat over een banketbakker en hoe hij zijn taarten maakt en zo. Kennen jullie het?
Ja, ik ben een echte Discovery Travel and Living fan, en heb gisteren gekeken. Het is door de week heel vroeg 's ochtends en laat 's avonds. Ik vind het wel heel gaaf, die maken taarten om jaloers op te zijn hoor!
liessaslunch.blogspot.com
pi_80038864
En voorlopig even de laatste taart. De bestelster reageerde een beetje lauwtjes. .

pi_80039026
Nou ik vind em erg leuk! Wat had ze precies als opdracht gegeven dan?

Ik heb nu welgeteld 2 taarten gemaakt, waarvan m'n moeder er eentje mee naar haar werk had genomen, en nu wil een collega 2 taarten voor volgende week voor de verjaardag van haar zoontje!
Vind alleen dat ik het nog lang niet goed genoeg kan, dus vraag er ook geen geld voor, alleen voor de ingrediënten natuurlijk..
pi_80156918
Wat een schattig taartje voor heit hierboven!!!

Ik heb een vraagje... kijk bijvoorbeeld naar die roze/oranje/groene cake met witte bloemetjes van the pink cake shop die vaak in de OP staat.

Er zitten hier allemaal prikkers op met sterren en rondjes etc. Ik neem aan dat die sterren van fondant of iets anders eetbaars gemaakt zijn, maar zijn ze op ijzerdraadjes geprikt? Of sate-stokjes? En hoe heten zulke dingen 'officieel'?

Alvast bedankt ;-)
  zaterdag 10 april 2010 @ 13:48:55 #168
249182 Holy_Goat
mhèèhèhè
pi_80158027
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 13:06 schreef emss het volgende:
Wat een schattig taartje voor heit hierboven!!!

Ik heb een vraagje... kijk bijvoorbeeld naar die roze/oranje/groene cake met witte bloemetjes van the pink cake shop die vaak in de OP staat.

Er zitten hier allemaal prikkers op met sterren en rondjes etc. Ik neem aan dat die sterren van fondant of iets anders eetbaars gemaakt zijn, maar zijn ze op ijzerdraadjes geprikt? Of sate-stokjes? En hoe heten zulke dingen 'officieel'?

Alvast bedankt ;-)
volgens mij is het een variant op de zgh kralenfontein.
pi_80158874
Ik heb hier al een poosje niet gepost maar vanavond zijn er weer taartjes te showen dus nu alvast maar weer even een inhaalslag met reacties doen.

Emss, Ik weet niet of je bedoelde waar je de draadjes kon kopen maar hier is het linkje naar de site van de leukste taarten waar ze in allerlei varianten staan. -klik-

DaD, wat balen als je maar zo'n lauwe reactie van iemand krijgt...sta je je daar zo voor uit te sloven. En ik had nog even een vraagje aan je. Welke letters heb je gebruikt voor het taartje voor Alice?

Verder heb ik weer veel mooie en lekkere dingen voorbij zien komen.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
  zaterdag 10 april 2010 @ 14:43:21 #170
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_80159440
Het is al weer even geleden maar ik heb weer iets te showen (volgens mij zijn het zelfs mijn eerste taarten dit jaar )
Vandaag is mijn verjaardag dus ben druk bezig geweest de hele week voor mijn taarten. Gisteren al visite gehad die heeft mogen proeven! Foto's zijn niet zo super, heb de laatste tijd niet veel zin meer om goede foto's te maken merk ik

Striktaart met koek- en speculaaskruidenbotercrème, speculoos en kersenjam:

Bloembakje met sinaasappelsapbotercreme, sinaasappeljam en frambozenjam:

Miauw
pi_80160077
Ze zijn allebei mooi Lips, maar ik vind het bloemenmandje wel heel erg leuk!
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
pi_80161751
quote:
[b]

Emss, Ik weet niet of je bedoelde waar je de draadjes kon kopen maar hier is het linkje naar de site van de leukste taarten waar ze in allerlei varianten staan. -klik-

[
Ah, dank je.. Ik wilde inderdaad weten hoe ze heten en waar ik ze kan kopen!
  zaterdag 10 april 2010 @ 18:33:59 #173
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_80165229
quote:
Op woensdag 7 april 2010 12:27 schreef DevilsAndDust het volgende:
En voorlopig even de laatste taart. De bestelster reageerde een beetje lauwtjes. .

[ afbeelding ]
ik vind m echt heel mooi! niet zo onzeker zijn hoor! simpele taarten bij de bakker zijn duurder dan jouw heerlijke handwerk, en veel minder stylish dan jouw baksels!
Kwak
pi_80165324
Heel mooi, Lips! .

Dank je, kwak. .

Nanook, die letters heb ik gekocht op www.patchshopgirl.nl. Eigenlijk zijn het koekjesuitstekers, ze kosten ¤7,95 of daaromtrent.
pi_80165458
DaD , hij is heel mooi strak, misschien hadden ze een romantischere taart verwacht !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')