abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79959807
quote:
Op zondag 4 april 2010 19:50 schreef P.F het volgende:
oeeeeh hij is heeel mooi! alleen dat bruinige staat een beetje kaal,alsof die bloempjes rechtstreeks uit de modder groeien
Ik houd juist wel van dat strakke. Mooie kleuren ook, de bloemen.
  maandag 5 april 2010 @ 14:43:26 #155
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_79967369
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 09:36 schreef Susanne81 het volgende:
Ik heb gisteren paas cupcakes gemaakt en die wil ik cadeau doen op tweede paasdag, maandag dus. Er zit geen vulling in maar zijn wel afgesmeerd met botercreme. Nu lees ik op DLT dat ik ze niet in de koelkast moet zetten, kan dat dan geen kwaad voor de botercreme?

En een tijd terug heb ik een taart workshop gehad en onze fantastische juf daar vertelde dat we de taart (in kartonnen doos en daarna nog een plastic zak eromheen) wel in de koelkast moesten bewaren. Wat is dan het verschil want voor de taart had ik dezelfde producten gebruikt als nu voor de cupcakes?
Dan heb je toch niet goed naar de juf geluisterd De plastic zak is voor als je 'm in wilt vriezen, in de koelkast kan je 'm gewoon in de doos zetten.
Ik heb geen ervaring met cupcakes met botercreme in de koelkast maar lijkt me geen probleem. Uurtje voor serveren er uit halen en in de doos op het aanrecht zetten.
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
pi_79999223
Ik heb m'n Regalice fondant opengemaakt en het stinkt! Het ruikt naar azijn ofzo.
maar het smaakt wel lekker!
pi_80001883
Er kwam net een reclame op tv van Cake Boss, een serie op discovery channel. Gaat over een banketbakker en hoe hij zijn taarten maakt en zo. Kennen jullie het?
pi_80002984
quote:
Op maandag 5 april 2010 14:43 schreef Lips het volgende:

[..]

Dan heb je toch niet goed naar de juf geluisterd De plastic zak is voor als je 'm in wilt vriezen, in de koelkast kan je 'm gewoon in de doos zetten.
Ik heb geen ervaring met cupcakes met botercreme in de koelkast maar lijkt me geen probleem. Uurtje voor serveren er uit halen en in de doos op het aanrecht zetten.
Oh oh, mijn excuses! Ik vond het al zo raar aangezien de ingredienten ongeveer hetzelfde zijn. Niet goed opgelet dus. Sorry!
pi_80017282
Nou, de laatste keer voorlopig dat ik jullie lastig val.
Mijn eerste taart is klaar Ik ben er niet heel tevreden mee, vooral omdat dat fondant heeel snel scheurde, dus de strik is een beetje verpest.
Foto:

pi_80017483
Betere strik dan ik kan maken hoor! Ik waag me er niet aan. Ik vind 'm mooi
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  dinsdag 6 april 2010 @ 20:21:28 #161
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_80017506
Voor een eerste taart vind ik 'm heel strak bekleed!! Fondant moet je gewoon ook even aan wennen, dat gaat steeds beter!
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
pi_80017592
Je eerste taart? Ik vind 'm keurig! . Wat ook kan helpen is om je fondant na het uitrollen even te laten liggen, dan wordt het iets hard en is het wat gemakkelijker te hanteren, over het algemeen. En oefening baart kunst, ik merk ook elke keer weer dat het ietsjes gemakkelijker ging!
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_80017638
Bedankt allemaal
  woensdag 7 april 2010 @ 05:41:39 #164
180137 liessa
*geschift*
pi_80030559
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 13:17 schreef _Loki het volgende:
Er kwam net een reclame op tv van Cake Boss, een serie op discovery channel. Gaat over een banketbakker en hoe hij zijn taarten maakt en zo. Kennen jullie het?
Ja, ik ben een echte Discovery Travel and Living fan, en heb gisteren gekeken. Het is door de week heel vroeg 's ochtends en laat 's avonds. Ik vind het wel heel gaaf, die maken taarten om jaloers op te zijn hoor!
liessaslunch.blogspot.com
pi_80038864
En voorlopig even de laatste taart. De bestelster reageerde een beetje lauwtjes. .

pi_80039026
Nou ik vind em erg leuk! Wat had ze precies als opdracht gegeven dan?

Ik heb nu welgeteld 2 taarten gemaakt, waarvan m'n moeder er eentje mee naar haar werk had genomen, en nu wil een collega 2 taarten voor volgende week voor de verjaardag van haar zoontje!
Vind alleen dat ik het nog lang niet goed genoeg kan, dus vraag er ook geen geld voor, alleen voor de ingrediënten natuurlijk..
pi_80156918
Wat een schattig taartje voor heit hierboven!!!

Ik heb een vraagje... kijk bijvoorbeeld naar die roze/oranje/groene cake met witte bloemetjes van the pink cake shop die vaak in de OP staat.

Er zitten hier allemaal prikkers op met sterren en rondjes etc. Ik neem aan dat die sterren van fondant of iets anders eetbaars gemaakt zijn, maar zijn ze op ijzerdraadjes geprikt? Of sate-stokjes? En hoe heten zulke dingen 'officieel'?

Alvast bedankt ;-)
  zaterdag 10 april 2010 @ 13:48:55 #168
249182 Holy_Goat
mhèèhèhè
pi_80158027
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 13:06 schreef emss het volgende:
Wat een schattig taartje voor heit hierboven!!!

Ik heb een vraagje... kijk bijvoorbeeld naar die roze/oranje/groene cake met witte bloemetjes van the pink cake shop die vaak in de OP staat.

Er zitten hier allemaal prikkers op met sterren en rondjes etc. Ik neem aan dat die sterren van fondant of iets anders eetbaars gemaakt zijn, maar zijn ze op ijzerdraadjes geprikt? Of sate-stokjes? En hoe heten zulke dingen 'officieel'?

Alvast bedankt ;-)
volgens mij is het een variant op de zgh kralenfontein.
pi_80158874
Ik heb hier al een poosje niet gepost maar vanavond zijn er weer taartjes te showen dus nu alvast maar weer even een inhaalslag met reacties doen.

Emss, Ik weet niet of je bedoelde waar je de draadjes kon kopen maar hier is het linkje naar de site van de leukste taarten waar ze in allerlei varianten staan. -klik-

DaD, wat balen als je maar zo'n lauwe reactie van iemand krijgt...sta je je daar zo voor uit te sloven. En ik had nog even een vraagje aan je. Welke letters heb je gebruikt voor het taartje voor Alice?

Verder heb ik weer veel mooie en lekkere dingen voorbij zien komen.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
  zaterdag 10 april 2010 @ 14:43:21 #170
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_80159440
Het is al weer even geleden maar ik heb weer iets te showen (volgens mij zijn het zelfs mijn eerste taarten dit jaar )
Vandaag is mijn verjaardag dus ben druk bezig geweest de hele week voor mijn taarten. Gisteren al visite gehad die heeft mogen proeven! Foto's zijn niet zo super, heb de laatste tijd niet veel zin meer om goede foto's te maken merk ik

Striktaart met koek- en speculaaskruidenbotercrème, speculoos en kersenjam:

Bloembakje met sinaasappelsapbotercreme, sinaasappeljam en frambozenjam:

Miauw
pi_80160077
Ze zijn allebei mooi Lips, maar ik vind het bloemenmandje wel heel erg leuk!
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
pi_80161751
quote:
[b]

Emss, Ik weet niet of je bedoelde waar je de draadjes kon kopen maar hier is het linkje naar de site van de leukste taarten waar ze in allerlei varianten staan. -klik-

[
Ah, dank je.. Ik wilde inderdaad weten hoe ze heten en waar ik ze kan kopen!
  zaterdag 10 april 2010 @ 18:33:59 #173
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_80165229
quote:
Op woensdag 7 april 2010 12:27 schreef DevilsAndDust het volgende:
En voorlopig even de laatste taart. De bestelster reageerde een beetje lauwtjes. .

[ afbeelding ]
ik vind m echt heel mooi! niet zo onzeker zijn hoor! simpele taarten bij de bakker zijn duurder dan jouw heerlijke handwerk, en veel minder stylish dan jouw baksels!
Kwak
pi_80165324
Heel mooi, Lips! .

Dank je, kwak. .

Nanook, die letters heb ik gekocht op www.patchshopgirl.nl. Eigenlijk zijn het koekjesuitstekers, ze kosten ¤7,95 of daaromtrent.
pi_80165458
DaD , hij is heel mooi strak, misschien hadden ze een romantischere taart verwacht !
pi_80165667
Lips gefeliciteerd en ze zijn weer prachtig!
The way you rock'n'roll
pi_80165846
Ik denk dat mijn taarten voor dit weekend inmiddels wel aangesneden zijn.

De eerste was voor mijn collega-tje:

En de tweede was mijn eerste taart voor iemand die ik niet ken. Het plaatje had ze zelf aangeleverd en toen was het nog even stressen om op tijd de eetbare print in huis te krijgen maar gelukkig was Naomi van het DLT forum mijn redder in nood met deze mooie print.

DaD, bedankt voor je antwoord, ik ga ze even zoeken op de site.
pi_80165901
Oh, ik zie net dat ze uitverkocht zijn. Ik raad ze ook aan iedereen aan. . Mooie taarten heb je gemaakt, mooi effect hè met die frosty's!
pi_80178778
Wat een prachtige taarten Nanook en Lips (gefeliciteerd ook alsnog!). Ik ben fan van het bloembakje, wat ziet dat er vrolijk uit!
pi_80179341
quote:

[ afbeelding ]
Ik vind 'm echt héél mooi!
  zondag 11 april 2010 @ 12:53:58 #181
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_80182565
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 14:43 schreef Lips het volgende:

Bloembakje met sinaasappelsapbotercreme, sinaasappeljam en frambozenjam:

oooooh, geweldig die!
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  zondag 11 april 2010 @ 13:00:56 #182
249182 Holy_Goat
mhèèhèhè
pi_80182745
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 18:54 schreef Nanook24 het volgende:
Ik denk dat mijn taarten voor dit weekend inmiddels wel aangesneden zijn.

De eerste was voor mijn collega-tje:
[ afbeelding ]
geocaching?
pi_80183445
Wat een mooie taarten komen er weer voorbij! Ik heb afgelopen week een workshop 3d puzzelplaatje gedaan en wat is dat lastig. Dit is uiteindelijk het resultaat geworden:

pi_80183617
quote:
Op zondag 11 april 2010 13:00 schreef Holy_Goat het volgende:

[..]

geocaching?
Zij is er de aanstichtster van dat er bij ons in het bedrijf nu 3 collega's zijn die geocachen.

Trusten, als die schubjes wat een werk! Maar ze zijn wel leuk geworden.
pi_80188817
Jullie maken toch wel eens kapsels in die ronde schaal van de Ikea? Ik bak er nu een cake in maar het lijkt niet echt te werken ..
pi_80191613
Wat gaat er mis, Breathtaking?
pi_80192964
quote:
Op zondag 11 april 2010 17:09 schreef DevilsAndDust het volgende:
Wat gaat er mis, Breathtaking?
Hij werd gewoon niet goed gaar .. Maar na anderhalf uur in de oven is ie eindelijk gaar, alleen de helft nu wel heel krokant .. tsja.
  zondag 11 april 2010 @ 17:52:12 #188
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_80193292
dat had ik ook met een gewone cake daarin, die werd in t midden niet gaar genoeg... misschien helpt het om hem in een ovenschaal met heet water te zetten tijdens het bakken, had ik daarna bedacht...

oh en ik heb mn hand vreselijk gebrand aan die vorm
Kwak
pi_80193323
quote:

[ afbeelding ]
Friezen zijn wel vaker wat onderkoeld.
pi_80193424
quote:
Op zondag 11 april 2010 17:53 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Friezen zijn wel vaker wat onderkoeld.
I know, ik ben er zelf ook eentje. . Ook voor het eerst dat ik gewoon helemaal niets meer heb gehoord, ook niet of de taart lekker was of zo... Wel jammer, maar misschien denk ik er ook wel wat te zwaar over hoor.
pi_80193452
quote:
Op zondag 11 april 2010 17:56 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

I know, ik ben er zelf ook eentje. . Ook voor het eerst dat ik gewoon helemaal niets meer heb gehoord, ook niet of de taart lekker was of zo... Wel jammer, maar misschien denk ik er ook wel wat te zwaar over hoor.
Hij's prachtig, ik zou me er niet druk om maken.
pi_80197487
quote:
Op zondag 11 april 2010 17:52 schreef kwakz0r het volgende:
dat had ik ook met een gewone cake daarin, die werd in t midden niet gaar genoeg... misschien helpt het om hem in een ovenschaal met heet water te zetten tijdens het bakken, had ik daarna bedacht...

oh en ik heb mn hand vreselijk gebrand aan die vorm
Wat heeft die schaal met heet water voor nut ? Dat de onderkant beter verhit is?

En ja ik ook een beetje ik dacht van 'ooh volgens mij is ie helemaal niet heet' tsssssjjjjjjjjjjjj auw toch wel !
pi_80199140
Cheesecake van Nigella Lawson bak je ook in een ovenschaal met heet water
The way you rock'n'roll
pi_80203579
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 18:56 schreef DevilsAndDust het volgende:
Oh, ik zie net dat ze uitverkocht zijn. Ik raad ze ook aan iedereen aan. . Mooie taarten heb je gemaakt, mooi effect hè met die frosty's!
Ik had gisteren een mailtje gestuurd en de uitstekers worden binnen 1 à 2 weken weer op voorraad verwacht.

En de frosty was helemaal boven verwachting zo mooi. Ik had eens een ouwel bij iemand besteld en dat was me zo tegen gevallen omdat de kleuren heel flets waren, dit was echt 100% mooier en Naomi doet het nog voor een leuke prijs ook.
pi_80225238
quote:
Op zondag 11 april 2010 20:19 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Cheesecake van Nigella Lawson bak je ook in een ovenschaal met heet water
Maar dat is niet om de bodem extra te verhitten, dat is om te zorgen dat de lucht in de oven niet te droog wordt Tenminste, ik ken ook cheesecakerecepten waarbij je gewoon twee ramequinnetjes met water op de bakplaat erbij zet (is ook handiger dan taart in een bak met water ivm eventueel niet geheel waterdichte vorm).
pi_80225665
quote:
Op maandag 12 april 2010 14:14 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Maar dat is niet om de bodem extra te verhitten, dat is om te zorgen dat de lucht in de oven niet te droog wordt Tenminste, ik ken ook cheesecakerecepten waarbij je gewoon twee ramequinnetjes met water op de bakplaat erbij zet (is ook handiger dan taart in een bak met water ivm eventueel niet geheel waterdichte vorm).
True. Ik zeg al niks meer
The way you rock'n'roll
  maandag 12 april 2010 @ 14:31:40 #197
249182 Holy_Goat
mhèèhèhè
pi_80226005
Met m'n vriendinnetje samen voor paasbrunch cupcakes gemaakt
Verder mini cupcakejes, en chocolade crispies. (cornflakes in chocolade boter mengsel)

beetje wazige foto maar ze waren aardig gelukt voor een eerste poging
pi_80229147
Voor een eerste poging vind ik ze meer dan aardig gelukt hoor. Ik zou zo bij jullie zijn aangeschoven met pasen.
pi_80237071
Het ging er een bladzijde eerder al over, maar is er hier ook iemand die ervaring heeft met ijzerdraad in de taart? Ik heb voor in mei een bestelling voor een taart waarin ijzerdraadjes komen met daarop een rood hartje gestoken. Maar nu zie ik door de bomen het bos niet op de DLT webshop in welke dikte etc. ik moet hebben, zodat ze niet doorbuigen enzo...
A balanced diet is a cookie in each hand
pi_80239105
Even een jompel voor de Geocachetaart en de bloembak! Goed bezig jullie!
pi_80239233
quote:
Op maandag 12 april 2010 19:28 schreef Taartje het volgende:
Het ging er een bladzijde eerder al over, maar is er hier ook iemand die ervaring heeft met ijzerdraad in de taart? Ik heb voor in mei een bestelling voor een taart waarin ijzerdraadjes komen met daarop een rood hartje gestoken. Maar nu zie ik door de bomen het bos niet op de DLT webshop in welke dikte etc. ik moet hebben, zodat ze niet doorbuigen enzo...
Hoe hoger het nummer, hoe dunner de draadjes. Het is een beetje afhankelijk van hoe groot de decoraties worden die je op de steeltjes wilt zetten. Zijn het hele kleine dingetjes, dan zijn dunnere draadjes genoeg, maar anders zou ik voor 20 gauge gaan, die kun je mooi buigen de vormen die je nodig hebt en zijn goed stevig. De andere draadjes vind ik persoonlijk nogal wiebelig. Vergeet ook geen flower picks erbij te nemen. Daar kun je alle draadjes insteken en daarna de flower pick in de taart, zodat je ijzerdraadjes niet in contact komen met de taart zelf.
pi_80281607
PaarsBeestje, bedankt voor je antwoord! Het gaat om een taart die een beetje moet lijken op deze, met dezelfde hartjes bovenop: http://www.taartvoorgrootenklein.nl/page3.php?view=preview&category=1&image=96. Welke draadjes zou je dan aanraden? Ik denk de dunne he? Kun je me mss de link geven van de juiste draadjes op de DLT shop? Weet ik zeker dat ik de juiste heb!
pi_80281892
Gemaakt voor een tweeling die twee werd. Er zaten ook nog 4 cupcakes bij, die kreeg ik helaas niet mooi op de foto.

pi_80283253
Geweldige Elmotaart zeg!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')