Ik houd juist wel van dat strakke. Mooie kleuren ook, de bloemen.quote:Op zondag 4 april 2010 19:50 schreef P.F het volgende:
oeeeeh hij is heeel mooi! alleen dat bruinige staat een beetje kaal,alsof die bloempjes rechtstreeks uit de modder groeien
Dan heb je toch niet goed naar de juf geluisterdquote:Op zaterdag 3 april 2010 09:36 schreef Susanne81 het volgende:
Ik heb gisteren paas cupcakes gemaakt en die wil ik cadeau doen op tweede paasdag, maandag dus. Er zit geen vulling in maar zijn wel afgesmeerd met botercreme. Nu lees ik op DLT dat ik ze niet in de koelkast moet zetten, kan dat dan geen kwaad voor de botercreme?
En een tijd terug heb ik een taart workshop gehad en onze fantastische juf daarvertelde dat we de taart (in kartonnen doos en daarna nog een plastic zak eromheen) wel in de koelkast moesten bewaren. Wat is dan het verschil want voor de taart had ik dezelfde producten gebruikt als nu voor de cupcakes?
Oh oh, mijn excuses! Ik vond het al zo raar aangezien de ingredienten ongeveer hetzelfde zijn. Niet goed opgelet dus. Sorry!quote:Op maandag 5 april 2010 14:43 schreef Lips het volgende:
[..]
Dan heb je toch niet goed naar de juf geluisterdDe plastic zak is voor als je 'm in wilt vriezen, in de koelkast kan je 'm gewoon in de doos zetten.
Ik heb geen ervaring met cupcakes met botercreme in de koelkast maar lijkt me geen probleem. Uurtje voor serveren er uit halen en in de doos op het aanrecht zetten.
Ja, ik ben een echte Discovery Travel and Living fan, en heb gisteren gekeken. Het is door de week heel vroeg 's ochtends en laat 's avonds. Ik vind het wel heel gaaf, die maken taarten om jaloers op te zijn hoor!quote:Op dinsdag 6 april 2010 13:17 schreef _Loki het volgende:
Er kwam net een reclame op tv van Cake Boss, een serie op discovery channel. Gaat over een banketbakker en hoe hij zijn taarten maakt en zo. Kennen jullie het?
volgens mij is het een variant op de zgh kralenfontein.quote:Op zaterdag 10 april 2010 13:06 schreef emss het volgende:
Wat een schattig taartje voor heit hierboven!!!
Ik heb een vraagje... kijk bijvoorbeeld naar die roze/oranje/groene cake met witte bloemetjes van the pink cake shop die vaak in de OP staat.
Er zitten hier allemaal prikkers op met sterren en rondjes etc. Ik neem aan dat die sterren van fondant of iets anders eetbaars gemaakt zijn, maar zijn ze op ijzerdraadjes geprikt? Of sate-stokjes? En hoe heten zulke dingen 'officieel'?
Alvast bedankt ;-)
Ah, dank je.. Ik wilde inderdaad weten hoe ze heten en waar ik ze kan kopen!quote:[b]
Emss, Ik weet niet of je bedoelde waar je de draadjes kon kopen maar hier is het linkje naar de site van de leukste taarten waar ze in allerlei varianten staan. -klik-
[
ik vind m echt heel mooi! niet zo onzeker zijn hoor! simpele taarten bij de bakker zijn duurder dan jouw heerlijke handwerk, en veel minder stylish dan jouw baksels!quote:Op woensdag 7 april 2010 12:27 schreef DevilsAndDust het volgende:
En voorlopig even de laatste taart. De bestelster reageerde een beetje lauwtjes..
[ afbeelding ]
Ik vind 'm echt héél mooi!quote:Op woensdag 7 april 2010 12:27 schreef DevilsAndDust het volgende:
En voorlopig even de laatste taart. De bestelster reageerde een beetje lauwtjes..
[ afbeelding ]
oooooh, geweldig die!quote:Op zaterdag 10 april 2010 14:43 schreef Lips het volgende:
Bloembakje met sinaasappelsapbotercreme, sinaasappeljam en frambozenjam:
geocaching?quote:Op zaterdag 10 april 2010 18:54 schreef Nanook24 het volgende:
Ik denk dat mijn taarten voor dit weekend inmiddels wel aangesneden zijn.
De eerste was voor mijn collega-tje:
[ afbeelding ]
quote:
Hij werd gewoon niet goed gaarquote:
Friezen zijn wel vaker wat onderkoeld.quote:Op woensdag 7 april 2010 12:27 schreef DevilsAndDust het volgende:
[ afbeelding ]
I know, ik ben er zelf ook eentje.quote:Op zondag 11 april 2010 17:53 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Friezen zijn wel vaker wat onderkoeld.
Hij's prachtig, ik zou me er niet druk om maken.quote:Op zondag 11 april 2010 17:56 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
I know, ik ben er zelf ook eentje.. Ook voor het eerst dat ik gewoon helemaal niets meer heb gehoord, ook niet of de taart lekker was of zo... Wel jammer, maar misschien denk ik er ook wel wat te zwaar over hoor.
Wat heeft die schaal met heet water voor nutquote:Op zondag 11 april 2010 17:52 schreef kwakz0r het volgende:
dat had ik ook met een gewone cake daarin, die werd in t midden niet gaar genoeg... misschien helpt het om hem in een ovenschaal met heet water te zetten tijdens het bakken, had ik daarna bedacht...
oh en ik heb mn hand vreselijk gebrand aan die vorm
Ik had gisteren een mailtje gestuurd en de uitstekers worden binnen 1 à 2 weken weer op voorraad verwacht.quote:Op zaterdag 10 april 2010 18:56 schreef DevilsAndDust het volgende:
Oh, ik zie net dat ze uitverkocht zijn. Ik raad ze ook aan iedereen aan.. Mooie taarten heb je gemaakt, mooi effect hè met die frosty's!
Maar dat is niet om de bodem extra te verhitten, dat is om te zorgen dat de lucht in de oven niet te droog wordtquote:Op zondag 11 april 2010 20:19 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Cheesecake van Nigella Lawson bak je ook in een ovenschaal met heet water
True. Ik zeg al niks meerquote:Op maandag 12 april 2010 14:14 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Maar dat is niet om de bodem extra te verhitten, dat is om te zorgen dat de lucht in de oven niet te droog wordtTenminste, ik ken ook cheesecakerecepten waarbij je gewoon twee ramequinnetjes met water op de bakplaat erbij zet (is ook handiger dan taart in een bak met water ivm eventueel niet geheel waterdichte vorm).
Hoe hoger het nummer, hoe dunner de draadjes. Het is een beetje afhankelijk van hoe groot de decoraties worden die je op de steeltjes wilt zetten. Zijn het hele kleine dingetjes, dan zijn dunnere draadjes genoeg, maar anders zou ik voor 20 gauge gaan, die kun je mooi buigen de vormen die je nodig hebt en zijn goed stevig. De andere draadjes vind ik persoonlijk nogal wiebelig. Vergeet ook geen flower picks erbij te nemen. Daar kun je alle draadjes insteken en daarna de flower pick in de taart, zodat je ijzerdraadjes niet in contact komen met de taart zelf.quote:Op maandag 12 april 2010 19:28 schreef Taartje het volgende:
Het ging er een bladzijde eerder al over, maar is er hier ook iemand die ervaring heeft met ijzerdraad in de taart? Ik heb voor in mei een bestelling voor een taart waarin ijzerdraadjes komen met daarop een rood hartje gestoken. Maar nu zie ik door de bomen het bos niet op de DLT webshop in welke dikte etc. ik moet hebben, zodat ze niet doorbuigen enzo...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |