abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80843042
Heeft iemand van de Vhv-dames toevallig rode cupcakepapiertjes van Wilton in huis? Bij DLT had ik er per ongeluk te weinig besteld, toen bij Ellens Creative Cakes bijbesteld want dat kon via brievenbus. Was alleen niet bij gezegd dat ze dan uit de verpakking in een envelop werden verzonden, dus ze zijn zo plat als een pannekoek Kan ook die van Dr. Oetker gebruiken, maar de tint rood is anders en dat vind ik zo jammer. Iemand die me kan helpen, heel toevallig?
A balanced diet is a cookie in each hand
  donderdag 29 april 2010 @ 16:46:15 #277
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_80847559
Helaas niet, Taartje. Kun je die pannenkoekdingetjes niet meer terugvouwen?
  donderdag 29 april 2010 @ 16:46:52 #278
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_80847595
Oh misschien ben ik geen Vhv dame? Ik weet niet eens wat dat is.
pi_80848006
Ik heb ze ook niet Taartje, sorry. Ik heb wel rode met stippen maar daar ben je niet mee geholpen ben ik bang...
  donderdag 29 april 2010 @ 17:57:55 #280
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_80849954
Vhv is Veldhoven Spuug
Ik heb ze ook niet taartje, helaas...
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
  donderdag 29 april 2010 @ 19:35:09 #281
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_80852695
quote:
Op donderdag 29 april 2010 17:57 schreef Lips het volgende:
Vhv is Veldhoven Spuug
Ik heb ze ook niet taartje, helaas...
Oh dat is aan de andere kant van Nederland.
pi_80883168
Wat een vooruitgang het-is-mij! Mooi issie geworden!

Ik heb vandaag ook eindelijk weer eens een taart gemaakt, voor de verjaardag van een nichtje. En hij is weer lekkre hysterisch
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
  vrijdag 30 april 2010 @ 22:27:07 #283
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_80887210
Mooi gelukt weer, tessie! Zelf zou ik die blauwe strikjes weggelaten hebben, maar die bloesem vind ik zo mooi, dat wil ik ook een keertje proberen! En dat Pipvogeltje, lief.
pi_80887286
Ja, mooie taart tessie! Waarmee heb je dat rondje bovenop gemaakt? Is dat een uitsteker?
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_80887567
quote:
Op zondag 25 april 2010 11:36 schreef DevilsAndDust het volgende:
[ afbeelding ]

M'n eerste cc's met toef! Best aardig gelukt, al zeg ik het zelf.
Beetje late reactie maar: Wat schattig!! Hoe kun je CC's met botercreme nu het beste bewaren? Ivm botercreme zou ik de koelkast zeggen maar ben bang dat de CC's dan droog worden.

En Tessie, je taart is erg leuk geworden! Leuk gedaan ook met die bloementakken!
pi_80895986
DaD, ik denk dat het deze is: http://www.deleukstetaartenshop.nl/product_info.php?cPath=35_137&products_id=3923&osCsid=5b6443819aa047f2a1a65bfb30ca9d11 Ik heb hem ook, erg leuk om een eenvoudige taart snel wat extra's te geven!
pi_80896008
Oh en jammer dat niemand de papiertjes heeft, maar de kans was natuurlijk ook klein haha. Er komen nog cupcakewrappers om de cupcakes, dus ik denk dat ik voor die laatste paar toch maar papiertjes van dr Oetker gebruik, en hoop dat het niet zo opvalt.

Hoorde gisteren ook dat een vriendin van me met haar lief gaat trouwen, en ik mag misschien 120 cupcakes voor ze maken. Spannend!
pi_80896020
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 10:03 schreef Taartje het volgende:
DaD, ik denk dat het deze is: http://www.deleukstetaartenshop.nl/product_info.php?cPath=35_137&products_id=3923&osCsid=5b6443819aa047f2a1a65bfb30ca9d11 Ik heb hem ook, erg leuk om een eenvoudige taart snel wat extra's te geven!
Ah, dank je wel! Leuk voor een naam of leeftijd of zo.

Susanne81, ik heb de cc's met toef gewoon buiten de koelkast bewaard. Nu moet ik ook wel zeggen dat ze vrij snel op waren. .
pi_80896095
Ja die is het idd, erg leuk ding vind ik het! Alleen de naam die ik er eigenlijk in wou doen, die paste niet haha! Maar zo kon het ook.

Spuuglokje, die bloesemdingen zijn supersimpel om te maken hoor!
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_80898675
kwam deze ergens tegen, wilde hem toch even met jullie delen

http://www.myjuicecup.com/princess-castle-cake/
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
pi_80914242
Een tijdje terug heb ik bij de Taartwinkel een workshop Royal Icing gevolgd. Erg leuk maar moeilijker dan het lijkt Bij deze het resultaat:

En ook vanmorgen ben ik aan het knutselen geweest. We gingen vrienden helpen verhuizen en ik wilde iets lekkers meenemen voor bij de koffie. Aangezien het half 8 's ochtends was en ik weinig tijd had, heb ik het vrij simpel gehouden. Ik heb geprobeerd een Delfts Blauw sfeertje te creeeren:

maandag 3 mei 2010 @ 08:42:28 #292
180137 liessa
*geschift*
pi_80958339
Mijn beste vriendin gaat volgend jaar trouwen, en nu is er afgelopen weekend op de een of andere manier bedacht dat ik dan de bruidstaart moet maken samen met iemand anders, in de vorm van een Dalek (uit Dr Who, zie: http://blogs.birminghammail.net/fromheretomaternity/NewDalek1.jpg )
Ja, vraag me niet hoe, maar ik heb godzijdank nog een jaar om te oefenen.

Mochten er probeerpogingen foto-waardig zijn, dan krijgen jullie ze uiteraard te zien!
liessaslunch.blogspot.com
pi_80962206
quote:
Op maandag 3 mei 2010 08:42 schreef liessa het volgende:
Mijn beste vriendin gaat volgend jaar trouwen, en nu is er afgelopen weekend op de een of andere manier bedacht dat ik dan de bruidstaart moet maken samen met iemand anders, in de vorm van een Dalek (uit Dr Who, zie: http://blogs.birminghammail.net/fromheretomaternity/NewDalek1.jpg )
Ja, vraag me niet hoe, maar ik heb godzijdank nog een jaar om te oefenen.

Mochten er probeerpogingen foto-waardig zijn, dan krijgen jullie ze uiteraard te zien!

Sterkte! Jij liever dan ik..
pi_80985313
Gave creaties weer Delfts blauw.

Ik heb een vraag, niet echt over decoreren, maar wel over cupcakes.
Mijn cakejes zitten nooit echt lekker in de vorm als ze uit de oven komen. De vormpjes zakken uit na een paar minuten, of laat los. En ik weet niet wat ik ertegen kan doen, maar het ziet er slordig en lelijk uit, hoe kan ik dit voorkomen?
pi_80985443
RenRen, over loslatende cupcakepapiertjes zijn al heel wat topics volgeschreven op het DLT-forum. Het kan aan de papiertjes die je gebruikt liggen, aan de manier waarop je ze uit het bakblik haalt, of helemaal nergens aan en de ene keer wel, en de andere keer niet gebeuren. Wat je bedoelt met uitzakken begrijp ik niet helemaal, sorry. .
pi_80985684
Nou ja, het is gewoon dat de papiertjes helemaal loslaten van de cakejes, en losser lijken te zitten, wijder. Ik gebruik namelijk ook geen muffin-bakblik, nooit aan gedacht. Maar dat is wel verstandig om te hebben, meen ik te begrijpen?
pi_80985910
RenRen-, zelf vind ik dat cupcakes een stuk mooier worden in een bakblik. Ze hebben dan ook allemaal dezelfde vorm en zijn even groot. Ik haal de cupcakes er altijd uit door een snijplank op de cupcakes in het blik te leggen en even aan te drukken, dan het geheel omdraaien en het bakblik weghalen. Dan draai ik de cupcakes om, om ze te laten afkoelen. Sinds ik dat doe zijn ze én mooi plat, én laten de papiertjes niet meer los (maar dat kan idd ook toeval zijn, zoals DaD al zei )
pi_80986391
Ik gebruik ook een bakblik en leg er direct na het bakken een snijplank op. Die haal ik dan weer weg, laat de cc's nog even in het blik (of eigenlijk, de siliconenvorm) afkoelen en wip ze er dan uit door de onderkant van de vorm in de duwen. Ik heb gemerkt dat de kans dat de papiertjes loslaten groter is als ik ze er aan het papiertje uit til.
pi_80986871
Ik wil voor moederdag een taart maken maar waar vind ik taartdozen als die hieronder? Om naar de Multivlaai te gaan en om een lege doos te vragen vind ik ook zo raar, haha.
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 21:39 schreef Susanne81 het volgende:
En ook vanmorgen ben ik aan het knutselen geweest. We gingen vrienden helpen verhuizen en ik wilde iets lekkers meenemen voor bij de koffie. Aangezien het half 8 's ochtends was en ik weinig tijd had, heb ik het vrij simpel gehouden. Ik heb geprobeerd een Delfts Blauw sfeertje te creeeren:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
pi_80987423
Dan ga ik dat eens proberen, mijn buurvrouw heeft geloof ik nog wel zo'n bakblik.
Bedankt!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')