Welk appartement gaat dit over?quote:Op donderdag 4 maart 2010 11:43 schreef Emu het volgende:
De aankoopprijs is 90.000 euro, inclusief ALLE kosten komt dat op net geen 97.000 euro. Aangezien het om een relatief nieuw appartement gaat BJ 2000,
Als je het houdt levert je dat na 20 jaar toch ongeveer netto 4000 euro per jaar op?quote:Op donderdag 4 maart 2010 11:43 schreef Emu het volgende:
Mijn laatste reactie:
Even een meer gedetailleerde berekening:
De aankoopprijs is 90.000 euro, inclusief ALLE kosten komt dat op net geen 97.000 euro. Aangezien het om een relatief nieuw appartement gaat BJ 2000, zullen de onderhoudskosten de eerste jaren zo goed als niets bedragen, bovendien is er geen lift etc... Ook kunnen redelijk wat onderhoudskosten en een hoop andere risico's (afsluiten brandverzekering enz...) op de huurder geschoven worden. Evenals de gemeenschappelijke kosten die het appartement gebouw heeft (25 euro per maand).
Detail jaar 1:
Huur 5130 euro (5% leegstand)
Belastingsvoordeel 1250 euro
- Lening 5683 euro
- Belasting 913 euro
========================================== - 216 euro
Detail jaar 20, we houden rekening met een gemiddelde inflatie van 2% de komende jaren, wat mij zeer realistisch lijkt, maar in principe hoe meer deze inflatie is hoe beter.
Huur 7473 euro (5% leegstand)
Belastingsvoordeel 857 euro
- Lening 5683 euro
- Belasting -1330 euro ( belastingvoordeel verminder na 10 jaar en daar is dus hier ook rekening mee gehouden)
========================================== + 1317 euro
Daarna verkoop je dit pand, wat als we met inflatie meegaan 133.735 euro waard zal zijn, ik vind dat onrealistisch aangezien de keuken, badkamer daartegen aan vernieuwing toe is enzo... dus ik ga uit van een waarde van 66% daarvan. Dan krijg ik dus op einddatum 88.265 euro, eventuele onwaarschijnlijke waardestijging is dan inderdaad leuk meegenomen, en zal het rendement pas echt de hoogte in doen schieten. Zoals je ziet in bovenstaand voorbeeld zijn de ontvangen inkomsten en uitgaven nagenoeg een 0 operatie. De kosten voor de verkoop (aantal nodige attesten) zullen binnen 20 jaar ongeveer 1.500 euro bedragen.
Dat klopt ja, daartegen ben ik zelf 45 jaar, dus de kans dat ik dat wat langer houd is er zeker. Je moet de verkoopmoment gewoon goed proberen timen, er zullen heus nog wel perioden van onder en overwaarding komen de komende 40 jaar. Mijn oom heeft zo bijvoorbeeld 40% van zijn totale bestand verkocht in periode 2005/2007.quote:Op donderdag 4 maart 2010 11:51 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Als je het houdt levert je dat na 20 jaar toch ongeveer netto 4000 euro per jaar op?
Slimme oomquote:Op donderdag 4 maart 2010 11:55 schreef Emu het volgende:
[..]
Dat klopt ja, daartegen ben ik zelf 45 jaar, dus de kans dat ik dat wat langer houd is er zeker. Je moet de verkoopmoment gewoon goed proberen timen, er zullen heus nog wel perioden van onder en overwaarding komen de komende 40 jaar. Mijn oom heeft zo bijvoorbeeld 40% van zijn totale bestand verkocht in periode 2005/2007.
Ja, hij wilde zoiezo meer van het leven gaan genieten nu het nog mogelijk was. Hij is ondertussen ook 59 jaar als ik me niet vergisquote:
Nee, 4% ofzo. Heeft iets van anderhalf jaar te koop gestaan, maar ineens een stel kijkers de laatste weken.quote:
Wat raar, als je de experts hier moet geloven moet er minimaal 30% vanafquote:Op donderdag 4 maart 2010 15:16 schreef Perrin het volgende:
[..]
Nee, 4% ofzo. Heeft iets van anderhalf jaar te koop gestaan, maar ineens een stel kijkers de laatste weken.
Dat zou wel lekker zijn, maar ik reken er zelf niet op helaas. De grap is natuurlijk dat er nooit iets af "moet", grafiekjes over historisch prijsstijgingen en dergelijke kunnen mensen een bepaalde visie geven, maar bewijzen natuurlijk niks.quote:Op donderdag 4 maart 2010 15:26 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Wat raar, als je de experts hier moet geloven moet er minimaal 30% vanaf
In ieder geval gefeliciteerdquote:Op donderdag 4 maart 2010 15:16 schreef Perrin het volgende:
[..]
Nee, 4% ofzo. Heeft iets van anderhalf jaar te koop gestaan, maar ineens een stel kijkers greater fools de laatste weken.
Het hoeft niet, maar het zou best wel eens kunnen zijn dat het realiteit gaat worden.quote:Op donderdag 4 maart 2010 15:26 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Wat raar, als je de experts hier moet geloven moet er minimaal 30% vanaf
Had ik nu toch maar een huis gekocht, maar ik geloof nog steeds de kenners dat het 50% daaltquote:Op donderdag 4 maart 2010 19:51 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Het hoeft niet, maar het zou best wel eens kunnen zijn dat het realiteit gaat worden.
Laat je niet tegenhouden door mij, laat je tegenhouden door de bankquote:Op donderdag 4 maart 2010 19:58 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Had ik nu toch maar een huis gekocht, maar ik geloof nog steeds de kenners dat het 50% daalt
Dat eerste wel, dat 2e nietquote:Op donderdag 4 maart 2010 20:21 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Laat je niet tegenhouden door mij, laat je tegenhouden door de bank
Bieden kan altijdquote:Op donderdag 4 maart 2010 20:57 schreef Drive-r het volgende:
Vraagje. Ik ben nu wat aan het kijken ben naar een appartement in centrum Amsterdam, liefst iets richting Haarlemmerstraat / Jordaan. Als ik nu iets vind, wat zien mensen dan als redelijk bod versus vraagprijs? Ik ben gewoon benieuwd of mensen tegenwoordig vraagprijs betalen of openen op een flink lager bedrag?
Het lijkt wel alsof de vraagprijs redelijker zijn dan toen ik vorig jaar keek. Toen was er nauwelijks iets te vinden onder de 5.000/m2, maar nu zit er genoeg rond de 4.500/m2 tussen, scheelt toch weer wat vierkante meters die ik meer kan kopen. Maar goed, dat zal wel tussen mijn oren zitten.
Precies, begin maar bij ¤2k/m2. ¤200k voor 100m2 is nog steeds krankzinnig.quote:
Wat betaal je voor een vergelijkbare wijk in London?quote:Op donderdag 4 maart 2010 20:57 schreef Drive-r het volgende:
Vraagje. Ik ben nu wat aan het kijken ben naar een appartement in centrum Amsterdam, liefst iets richting Haarlemmerstraat / Jordaan. Als ik nu iets vind, wat zien mensen dan als redelijk bod versus vraagprijs? Ik ben gewoon benieuwd of mensen tegenwoordig vraagprijs betalen of openen op een flink lager bedrag?
Het lijkt wel alsof de vraagprijs redelijker zijn dan toen ik vorig jaar keek. Toen was er nauwelijks iets te vinden onder de 5.000/m2, maar nu zit er genoeg rond de 4.500/m2 tussen, scheelt toch weer wat vierkante meters die ik meer kan kopen. Maar goed, dat zal wel tussen mijn oren zitten.
Zo rond de £10k/m2.quote:Op donderdag 4 maart 2010 21:10 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Wat betaal je voor een vergelijkbare wijk in London?
Jullie denken duidelijk zoals ik ook denk, maar ik vroeg me af wat ervaringen van mensen zelf zijn. Ik ben niet te beroerd om een echt lullig bod neer te leggen, het is graag of niet immers.quote:Op donderdag 4 maart 2010 21:09 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Precies, begin maar bij ¤2k/m2. ¤200k voor 100m2 is nog steeds krankzinnig.
15-20%quote:Op donderdag 4 maart 2010 21:26 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Jullie denken duidelijk zoals ik ook denk, maar ik vroeg me af wat ervaringen van mensen zelf zijn. Ik ben niet te beroerd om een echt lullig bod neer te leggen, het is graag of niet immers.
Koopjequote:
Lager, nee heb je...quote:
Het zal ook afhangen van de prijsstelling op zich natuurlijk. Sommige panden zijn gewoon duidelijk opportunistisch geprijsd, daar kan meer af dan 20% - hoop ik dan.quote:
Waarom probeer je het niet een paar keer uit. Gewoon kijken hoe laag je kan gaan zonder dat de deur dichtgegooid wordt.quote:Op donderdag 4 maart 2010 21:39 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Het zal ook afhangen van de prijsstelling op zich natuurlijk. Sommige panden zijn gewoon duidelijk opportunistisch geprijsd, daar kan meer af dan 20% - hoop ik dan.
Dat zal ongetwijfeld gaan gebeurenquote:Op donderdag 4 maart 2010 22:35 schreef Prutzenberg het volgende:
[..]
Waarom probeer je het niet een paar keer uit. Gewoon kijken hoe laag je kan gaan zonder dat de deur dichtgegooid wordt.
Ik wacht wel op de smeuļge verhalen.quote:
omdat die markt bediend wordt door een paar makelaars, en als je daar een paar fantansiebiedingen op loslaat stoppen die gewoon geen tijd meer in je. Die zijn efficienter dan jij denkt, en in Amsterdam wordt nog steeds prima verkocht. Bieden kan, tot de onderkant van de redelijkheid. De rest is alleen stoere internetpraat.quote:Op donderdag 4 maart 2010 22:35 schreef Prutzenberg het volgende:
[..]
Waarom probeer je het niet een paar keer uit. Gewoon kijken hoe laag je kan gaan zonder dat de deur dichtgegooid wordt.
Hoe meet je die efficiėntie? Volgens mij zijn er heel wat makelaars efficiėnt failliet gegaan het afgelopen jaar, dat moet toch voorkomen uit inefficiėnte bedrijfsvoering lijkt mij? Bedoel jij soms dat 'als' ze werken, ze dit wel efficiėnt doen? Volgens mij zijn er momenteel wel makelaars te vinden die elk bod als een bod zien, ongeacht de hoogte en het gewenste realiteitsgehalte. De realiteit is nl. aan verandering onderhevigquote:Op vrijdag 5 maart 2010 11:37 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
omdat die markt bediend wordt door een paar makelaars, en als je daar een paar fantansiebiedingen op loslaat stoppen die gewoon geen tijd meer in je. Die zijn efficienter dan jij denkt, en in Amsterdam wordt nog steeds prima verkocht. Bieden kan, tot de onderkant van de redelijkheid. De rest is alleen stoere internetpraat.
Bovendien, zoals opgemerkt, is het onzin om een percentage te noemen. Hangt van de vraagprijs af.
Je moet het natuurlijk helemaal zelf weten, maar waarom zou je nu vastgoed kopen terwijl de daling nog maar net begonnen is en de financieel-economische vooruitzichten er belabberd uitzien, zodat aan de daling voorlopig wel geen eind zal komen? Als je een pied-a-terre wilt kun je net zo goed een hotel boeken, dat kost minder dan de helft van wat het een paar jaar geleden kostte.quote:Op donderdag 4 maart 2010 20:57 schreef Drive-r het volgende:
Vraagje. Ik ben nu wat aan het kijken ben naar een appartement in centrum Amsterdam, liefst iets richting Haarlemmerstraat / Jordaan.
Daarom gaat hij ook een reėel bod uitbrengen. Alle belachelijke vraagprijzen moet je gewoon negeren.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 12:09 schreef dvr het volgende:
Je moet het natuurlijk helemaal zelf weten, maar waarom zou je nu vastgoed kopen terwijl de daling nog maar net begonnen is en de financieel-economische vooruitzichten er belabberd uitzien, zodat aan de daling voorlopig wel geen eind zal komen? Als je een pied-a-terre wilt kun je net zo goed een hotel boeken, dat kost minder dan de helft van wat het een paar jaar geleden kostte.
misschien zegt dat laatste meer iets over je kennissenkring....quote:Op vrijdag 5 maart 2010 12:07 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Hoe meet je die efficiėntie? Volgens mij zijn er heel wat makelaars efficiėnt failliet gegaan het afgelopen jaar, dat moet toch voorkomen uit inefficiėnte bedrijfsvoering lijkt mij? Bedoel jij soms dat 'als' ze werken, ze dit wel efficiėnt doen? Volgens mij zijn er momenteel wel makelaars te vinden die elk bod als een bod zien, ongeacht de hoogte en het gewenste realiteitsgehalte. De realiteit is nl. aan verandering onderhevig![]()
Ik ken een paar inwoners van 020 die hun huis niet kunnen kwijtraken, er komen geen eens kijkers of ramptoeristen langs, misschien moeten ze wat vaker appeltaart bakken
In 2007 en 2008 leidde dat tot een daling van 5% ongeveer terwijl Nederland nu uit de recessie is en alle voorspellingen wijzen op een stabilisatie, lichte groeiquote:Op vrijdag 5 maart 2010 12:09 schreef dvr het volgende:
[..]
Je moet het natuurlijk helemaal zelf weten, maar waarom zou je nu vastgoed kopen terwijl de daling nog maar net begonnen is en de financieel-economische vooruitzichten er belabberd uitzien, zodat aan de daling voorlopig wel geen eind zal komen? Als je een pied-a-terre wilt kun je net zo goed een hotel boeken, dat kost minder dan de helft van wat het een paar jaar geleden kostte.
Uiteraard vragen ze een fantasieprijs, dat is inderdaad hun eigen schuld. Maar dan krijg ik het zielige verhaal te horen dat ze er zelf zoveel voor 'moesten' betalenquote:Op vrijdag 5 maart 2010 12:49 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
misschien zegt dat laatste meer iets over je kennissenkring....
Er zullen vast wel makelaars zijn die het willen proberen, wie weet komt vraag en aanbod dan wel bij elkaar.quote:Geen makelaar die energie gaat steken in een bod waarmee hij koper en verkoper niet bij elkaar brengt, en geen makelaar die energie steekt in ramptoeristen die alleen fantasieboden neerleggen. Al helemaal niet in het deel van Amsterdam waaraan gerefereerd wordt.
Ik zou zeggen ga eens een middagje Funda doen, je komt de desbetreffende huizen vanzelf tegen in de categorie 'langer dan een jaar te koop'quote:Maarre... welke concrete huizen in Amsterdam heb je het dan over? Adressen en concrete verhalen willen we horen. Geen bluf.
Inderdaad, totale fantasiequote:Op vrijdag 5 maart 2010 13:34 schreef antonwachter het volgende:
De overheid gaat 37 miljard besperen, de orders in de industrie dalen nog steeds en de recessie zou voorbij zijn, dream on.
je zou een een rondje 10 dagen te koop kunnen doen, en vervolgens met het label 'verkocht onder voorbehoud'quote:Op vrijdag 5 maart 2010 13:36 schreef xenobinol het volgende:
Ik zou zeggen ga eens een middagje Funda doen, je komt de desbetreffende huizen vanzelf tegen in de categorie 'langer dan een jaar te koop'![]()
Niet de ramptoerist gaan uithangen hč, ze hebben het al zo zwaar.
Onderbouw je mening graagquote:Op vrijdag 5 maart 2010 13:34 schreef antonwachter het volgende:
De overheid gaat 37 miljard besperen, de orders in de industrie dalen nog steeds en de recessie zou voorbij zijn, dream on.
Ik zou een andere branche zoeken en dan bij voorkeur op de echte wereldquote:Op vrijdag 5 maart 2010 13:43 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Inderdaad, totale fantasie![]()
Ik zie nog steeds geen verbeteringen in mijn sector, vorige week bij twee voormalig werkgevers geweest, wel vraag naar informatie over 'nieuwe' producten maar geen orders. Omzetten zitten nog steeds -50..-70% t.o.v. 2007. Maar we klimmen uit het dal, want als je op de bodem zit kan je alleen nog maar omhoog. De vraag naar nieuwe producten is er vermoedelijk vooral omdat de verkoop mannetjes en vrouwtjes hopen dat ze met een nieuw speeltje mogelijk de omzet kunnen verhogen. Ondertussen krijg ik alleen maar te horen dat de producten vooral goedkoper moeten worden, penny-pinching all the way
daarvoor geldt, evenzeer als de huizenmarkt, zorg dat je een uniek product biedt. Dan heb je maar beperkt last van prijserosiequote:Op vrijdag 5 maart 2010 13:43 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Inderdaad, totale fantasie![]()
Ik zie nog steeds geen verbeteringen in mijn sector, vorige week bij twee voormalig werkgevers geweest, wel vraag naar informatie over 'nieuwe' producten maar geen orders. Omzetten zitten nog steeds -50..-70% t.o.v. 2007. Maar we klimmen uit het dal, want als je op de bodem zit kan je alleen nog maar omhoog. De vraag naar nieuwe producten is er vermoedelijk vooral omdat de verkoop mannetjes en vrouwtjes hopen dat ze met een nieuw speeltje mogelijk de omzet kunnen verhogen. Ondertussen krijg ik alleen maar te horen dat de producten vooral goedkoper moeten worden, penny-pinching all the way
Kom jij dan eens met onderbouwing waarom de huizenprijzen niet zullen dalen? Want er zijn natuurlijk veel meer negatieve factoren op dit moment die spelen dan positieve.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 14:11 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Ik zou een andere branche zoeken en dan bij voorkeur op de echte wereld
Dit is een onderbouwing , maar alleen voor mensen die een klein beetje economische ontwikkeling of gezond verstand hebben.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 14:09 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Onderbouw je mening graag
Ben je nu al uitgeluld?quote:Op vrijdag 5 maart 2010 14:24 schreef antonwachter het volgende:
[..]
Dit is een onderbouwing , maar alleen voor mensen die een klein beetje economische ontwikkeling of gezond verstand hebben.
Als je nou eens gaat nadenken ipv trollerige inhoudsloze oneliners hier neer te plempen.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 14:26 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Ben je nu al uitgeluld?
De vraag was dus kom met een onderbouwing
De vraag was: Kom eens met een onderbouwingquote:Op vrijdag 5 maart 2010 14:28 schreef antonwachter het volgende:
[..]
Als je nou eens gaat nadenken ipv trollerige inhoudsloze oneliners hier neer te plempen.
het zou natuurlijk wel leuk zijn als iedereen dat deed, en dus DAM van minder amunitie voorziet.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 14:28 schreef antonwachter het volgende:
[..]
Als je nou eens gaat nadenken ipv trollerige inhoudsloze oneliners hier neer te plempen.
Ok, daar kunnen we wel overeenstemming in vinden, het bedrijf waar ik werk maakt 'me-too' producten. Maar mijn vorige werkgever maakt echt een uniek product en in tijden dat er vraag naar is kan daar ook echt de hoofdprijs voor gevraagd worden binnen wat economisch verantwoordelijk is. Toch kan je ook met zo'n bedrijfsvoering in de problemen komen, je hebt namelijk wel allerlei vast verplichtingen, bij langdurige vraaguitval kom je dan alsnog in de problemen. Je kan dan in je eigen vlees gaan snijden totdat je doodbloed of alleen maar in staat bent om me-too producten te leveren.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 14:19 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
daarvoor geldt, evenzeer als de huizenmarkt, zorg dat je een uniek product biedt. Dan heb je maar beperkt last van prijserosie
Een kennis van me maakt rvs balken voor de bouw. Daarop wordt ie uitgeknepen tot en met.
Maar hij heeft ook de zwaarste pers van zowat Brabant. Als er werk komt wat alleen daarop gemaakt kan worden, kan hij gewoon aan zijn prijs vasthouden. Waar moeten ze anders naar toe?
Net de huizenmarkt. Truuc is dat je gerust knaken kan neertellen voor iets wat courant en duurzaam beperkt voorradig is. En goedkoop over twintig tot vijfentwintig jaar duurkoop blijkt te zijn. Hell, een substantieel van de huidige vinex wijken staat dan gewoon leeg.
Ja.... wie jaquote:Op vrijdag 5 maart 2010 14:48 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Wie gaat nu op de man spelen
Vincentquote:
quote:Op vrijdag 5 maart 2010 14:28 schreef antonwachter het volgende:
[..]
Hmm... Vind het onderstaande anders ook behoorlijk "op de man spelen":quote:
En het is niet de eerste keer dat ik zoiets, of grover, van jou lees...quote:Op vrijdag 5 maart 2010 14:11 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Ik zou een andere branche zoeken en dan bij voorkeur op de echte wereld
Waarom is dat op de man spelen?quote:Op vrijdag 5 maart 2010 15:13 schreef RvLaak het volgende:
Hmm... Vind het onderstaande anders ook behoorlijk "op de man spelen":
Niet zo gek met zo'n ontwerpquote:Op vrijdag 5 maart 2010 15:13 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Hmm... Vind het onderstaande anders ook behoorlijk "op de man spelen":
[..]
En het is niet de eerste keer dat ik zoiets, of grover, van jou lees...
OT: http://www.welgelegenwonen.nl/html/index.html is nu al een paar jaar bezig met het realiseren van dit project. Tot nu toe zijn er 4 van de 14 woningen verkocht. Dezelfde 4 die vorig jaar rond deze tijd ook verkocht waren.
In al hun "wijsheid" hebben ze de prijzen nog steeds niet verlaagd, maar zijn ze wel al aan de bouw begonnen. Gezien de verkochte woningen, moeten ze 3 2-onder-1-kap bouwen, ipv 2. Die staan ook nog eens niet optimaal gepland qua locatie in dat stukje wijk... Dus aantrekkelijk wonen gaat het sowieso niet zijn.
Ben benieuwd wanneer we te horen krijgen dat die toko failliet is, of de prijzen verlaagd
Over smaak valt te twisten, net als de prijs natuurlijkquote:Op vrijdag 5 maart 2010 15:16 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Niet zo gek met zo'n ontwerp
En de markt heeft bepaald dat die prijs de huizen onverkoopbaar maaktquote:Op vrijdag 5 maart 2010 15:27 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Prijs wordt bepaald door de markt
Omdat de economie er door de overladenheid met schulden fundamenteel echt beroerd voorstaat. De overheden hebben de financiėle en echte economie met kunst- en vliegwerk even op de been gehouden, maar daar kunnen ze nu niet meer mee doorgaan zonder zelf in problemen te komen of de inflatie gevaarlijk aan te jagen. De autonome groei die weer op gang had moeten komen, is vooralsnog uitgebleven (de vraaguitval bij bedrijven en burgers is niet hersteld) maar de overheden gaan nu wel sterk bezuinigen en belastingen verhogen. De bestedingen gaan dus omlaag, winsten dalen, werkloosheid blijft toenemen. De banken moeten ondertussen een nog steeds groeiende hoop kredieten als oninbaar afschrijven. In het beste geval -als er geen bubbels ontploffen, grootbanken of staten omvallen- gaan we jaren van geleidelijke achteruitgang tegemoet waarin de huizenprijzen geleidelijk zullen inleveren of hooguit pas zullen houden met de inflatie. In iets minder gunstige gevallen krijgen we crashes (beurzen, obligaties, China, Engeland, VS) die het proces versnellen en voor accute liquidatiegolven en rentestijgingen leiden die de huizenprijzen in korte tijd fors omlaag duwen, zoals in '79 (of erger, gezien de fundamenteel slechtere situatie).quote:Op vrijdag 5 maart 2010 12:50 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
In 2007 en 2008 leidde dat tot een daling van 5% ongeveer terwijl Nederland nu uit de recessie is en alle voorspellingen wijzen op een stabilisatie, lichte groei
Waar uit maak je op dat de huizenprijsdaling doorzet?
Zolang de huizenmarkt in NL grote parallellen vertoond met de voormalige markt voorTrabantjes in de DDR mogen we ons als liberalen daar op voor laten staanquote:Op vrijdag 5 maart 2010 15:27 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Prijs wordt bepaald door de markt
Maar het stond in de Telegraaf dat er economisch herstel plaatsvind, echt waarquote:Op vrijdag 5 maart 2010 15:49 schreef dvr het volgende:
En kijk uit met groeicijfers, die zijn vaak geflatteerd,of er staan hoog oplopende overheidstekorten tegenover die een feitelijke krimp verhullen.
nee, jij wil ze niet zien.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 15:52 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Voor DVR
Ik zie ongeveer 100 beweringen maar geen onderbouwing
Biedt ze aan voor de helftquote:Op vrijdag 5 maart 2010 15:47 schreef RvLaak het volgende:
[..]
En de markt heeft bepaald dat die prijs de huizen onverkoopbaar maakt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |