abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78723888
Welkom in deelt 45, we gaan vrolijk door! Hier bespreken we de huizenmarkt en ook het koop- en huurbeleid in Nederland. Eigenlijk alles wat scheef zit aan de woningmarkt. En ook bedenken we zelf oplossingen voor deze problemen.

Hoe is het zover gekomen:

'Huizenprijzen dalen 20%'
'Huizenprijzen dalen 20%' #2
'Huizenprijzen dalen 20%' #3
Huizenprijzen dalen 20% deel 3
'Huizenprijzen dalen 20%' #4
'Huizenprijzen dalen 20%' #5: De daling is begonnen
Huizenmarkt #6: kopers staken, verkopers geven niet toe.
Huizenmarkt #7: waar de markt muurvast zit
Huizenmarkt # 8: Woningmarkt totaal ingestort
De huizenmarkt #9: *pop* goes the bubble.
Huizenmarkt #10 waar nog steeds een stijging waarneembaar is
Huizenmarkt #11 Woningen in de ramsj?
Huizenmarkt #12 Stevige fundering of door en door rot?
Huizenmarkt #13 Ongeluksgetal? Of blijft het nog stabiel?
Huizenmarkt #14 Waar de meningen verdeeld zijn...
Huizenmarkt #15 Is 't al tijd voor stimuleringsmaatregelen?
Huizenmarkt #16: Waar makelaars hun aanbod photoshoppen
Huizenmarkt 17. Is er verschil in Koop en Huur?
De Huizenmarkt #18: Waar de tophypotheken worden afgeschaft
De Huizenmarkt #19: Waar de tophypotheken toch nog mogen
De Huizenmarkt #20: Waar de bubble in stand moet blijven
De Huizenmarkt #21 Over sukkels en fundimentalisten
De Huizenmarkt #22: waar het CDA de de HRA wil beperken
De Huizenmarkt #23: Waar het er heet aan toe gaat
De Huizenmarkt #24
Huizenmarkt deeltje 25
De Huizenmarkt #26: De discussie gaat door
De Huizenmarkt #27: Fundamenteel discusiėren
Huizenmarkt #28: Stilte voor de storm?
Huizenmarkt #29: Stilstand is achteruitgang!
Huizenmarkt #30: Waar er nog steeds mensen in fase 2 zitten
De Huizenmarkt #31 - Waar de koopjes worden gevonden
De Huizenmarkt 32: Waar 6% in 18 maanden een bubble is
Huizenmarkt #33: Waar de boerderijen in Brabant nog verkopen
Huizenmarkt# 34: De woningmarkt vrij maken of niet?
Huizenmarkt #35: Speculeer hier over wijzigingen HRA
Huizenmarkt #36: Vol verwachting klopt ons hart
Huizenmarkt #37: Waar we ingesneeuwd raken
Huizenmarkt #38 Waar we bullshit verkopen, en anderen dissen
Huizenmarkt #39: Waar aflossen weer de norm wordt?
Huizenmarkt #40: Vals plat
Huizenmarkt #41: Waar heen leidt de weg...
Huizenmarkt #42: 'Geen verdere prijsdaling woningen'
Huizenmarkt #43: Wat doet de lokale politiek aan de crisis?
Huizenmarkt #44: We waar we vrolijk van baan wisselen
pi_78723912
Mijn laatste reactie:

Even een meer gedetailleerde berekening:

De aankoopprijs is 90.000 euro, inclusief ALLE kosten komt dat op net geen 97.000 euro. Aangezien het om een relatief nieuw appartement gaat BJ 2000, zullen de onderhoudskosten de eerste jaren zo goed als niets bedragen, bovendien is er geen lift etc... Ook kunnen redelijk wat onderhoudskosten en een hoop andere risico's (afsluiten brandverzekering enz...) op de huurder geschoven worden. Evenals de gemeenschappelijke kosten die het appartement gebouw heeft (25 euro per maand).

Detail jaar 1:

Huur 5130 euro (5% leegstand)
Belastingsvoordeel 1250 euro
- Lening 5683 euro
- Belasting 913 euro
========================================== - 216 euro

Detail jaar 20, we houden rekening met een gemiddelde inflatie van 2% de komende jaren, wat mij zeer realistisch lijkt, maar in principe hoe meer deze inflatie is hoe beter.

Huur 7473 euro (5% leegstand)
Belastingsvoordeel 857 euro
- Lening 5683 euro
- Belasting -1330 euro ( belastingvoordeel verminder na 10 jaar en daar is dus hier ook rekening mee gehouden)
========================================== + 1317 euro

Daarna verkoop je dit pand, wat als we met inflatie meegaan 133.735 euro waard zal zijn, ik vind dat onrealistisch aangezien de keuken, badkamer daartegen aan vernieuwing toe is enzo... dus ik ga uit van een waarde van 66% daarvan. Dan krijg ik dus op einddatum 88.265 euro, eventuele onwaarschijnlijke waardestijging is dan inderdaad leuk meegenomen, en zal het rendement pas echt de hoogte in doen schieten. Zoals je ziet in bovenstaand voorbeeld zijn de ontvangen inkomsten en uitgaven nagenoeg een 0 operatie. De kosten voor de verkoop (aantal nodige attesten) zullen binnen 20 jaar ongeveer 1.500 euro bedragen.
pi_78723924
TvP
  donderdag 4 maart 2010 @ 11:46:25 #4
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_78724024
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 11:43 schreef Emu het volgende:
De aankoopprijs is 90.000 euro, inclusief ALLE kosten komt dat op net geen 97.000 euro. Aangezien het om een relatief nieuw appartement gaat BJ 2000,
Welk appartement gaat dit over?
censuur :O
pi_78724104
Het is een 1 slp appartement, in een stadje van 38.000 inwoners in Belgie, goed afgewerkt en als oppervlakte 58m². Dat kost in Nederland schat ik zeker 25% meer
pi_78724192
Ik woon op 45 minuten van de grens en daar kost het zeker 75% meer
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_78724278
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 11:43 schreef Emu het volgende:
Mijn laatste reactie:

Even een meer gedetailleerde berekening:

De aankoopprijs is 90.000 euro, inclusief ALLE kosten komt dat op net geen 97.000 euro. Aangezien het om een relatief nieuw appartement gaat BJ 2000, zullen de onderhoudskosten de eerste jaren zo goed als niets bedragen, bovendien is er geen lift etc... Ook kunnen redelijk wat onderhoudskosten en een hoop andere risico's (afsluiten brandverzekering enz...) op de huurder geschoven worden. Evenals de gemeenschappelijke kosten die het appartement gebouw heeft (25 euro per maand).

Detail jaar 1:

Huur 5130 euro (5% leegstand)
Belastingsvoordeel 1250 euro
- Lening 5683 euro
- Belasting 913 euro
========================================== - 216 euro

Detail jaar 20, we houden rekening met een gemiddelde inflatie van 2% de komende jaren, wat mij zeer realistisch lijkt, maar in principe hoe meer deze inflatie is hoe beter.

Huur 7473 euro (5% leegstand)
Belastingsvoordeel 857 euro
- Lening 5683 euro
- Belasting -1330 euro ( belastingvoordeel verminder na 10 jaar en daar is dus hier ook rekening mee gehouden)
========================================== + 1317 euro

Daarna verkoop je dit pand, wat als we met inflatie meegaan 133.735 euro waard zal zijn, ik vind dat onrealistisch aangezien de keuken, badkamer daartegen aan vernieuwing toe is enzo... dus ik ga uit van een waarde van 66% daarvan. Dan krijg ik dus op einddatum 88.265 euro, eventuele onwaarschijnlijke waardestijging is dan inderdaad leuk meegenomen, en zal het rendement pas echt de hoogte in doen schieten. Zoals je ziet in bovenstaand voorbeeld zijn de ontvangen inkomsten en uitgaven nagenoeg een 0 operatie. De kosten voor de verkoop (aantal nodige attesten) zullen binnen 20 jaar ongeveer 1.500 euro bedragen.
Als je het houdt levert je dat na 20 jaar toch ongeveer netto 4000 euro per jaar op?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_78724474
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 11:51 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Als je het houdt levert je dat na 20 jaar toch ongeveer netto 4000 euro per jaar op?
Dat klopt ja, daartegen ben ik zelf 45 jaar, dus de kans dat ik dat wat langer houd is er zeker. Je moet de verkoopmoment gewoon goed proberen timen, er zullen heus nog wel perioden van onder en overwaarding komen de komende 40 jaar. Mijn oom heeft zo bijvoorbeeld 40% van zijn totale bestand verkocht in periode 2005/2007.
pi_78724941
En we gaan weer volgen
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_78725157
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 11:55 schreef Emu het volgende:

[..]

Dat klopt ja, daartegen ben ik zelf 45 jaar, dus de kans dat ik dat wat langer houd is er zeker. Je moet de verkoopmoment gewoon goed proberen timen, er zullen heus nog wel perioden van onder en overwaarding komen de komende 40 jaar. Mijn oom heeft zo bijvoorbeeld 40% van zijn totale bestand verkocht in periode 2005/2007.
Slimme oom
  donderdag 4 maart 2010 @ 12:21:44 #11
292331 Henktay
ik hou van tee
pi_78725814
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 12:10 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Slimme oom
Ja, hij wilde zoiezo meer van het leven gaan genieten nu het nog mogelijk was. Hij is ondertussen ook 59 jaar als ik me niet vergis
pi_78726009
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
pi_78731277
tvp
pi_78731433
TVP
  donderdag 4 maart 2010 @ 15:07:35 #16
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_78731967
M'n huis zojuist verkocht
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_78732192
30% onder de vraagprijs?
  donderdag 4 maart 2010 @ 15:16:16 #18
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_78732378
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 15:12 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
30% onder de vraagprijs?
Nee, 4% ofzo. Heeft iets van anderhalf jaar te koop gestaan, maar ineens een stel kijkers de laatste weken.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_78732786
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 15:16 schreef Perrin het volgende:

[..]

Nee, 4% ofzo. Heeft iets van anderhalf jaar te koop gestaan, maar ineens een stel kijkers de laatste weken.
Wat raar, als je de experts hier moet geloven moet er minimaal 30% vanaf
pi_78733419
Ligt natuurlijk aan de prijscategorie. Ik merk dat het rond de 2ton, 2.5 ton wel meevalt. Bij huizen boven de 4ton ligt het allemaal wat erger, daar is het percentage natuurlijk ook gelijk wat groter.
pi_78733976
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 15:26 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Dat zou wel lekker zijn, maar ik reken er zelf niet op helaas. De grap is natuurlijk dat er nooit iets af "moet", grafiekjes over historisch prijsstijgingen en dergelijke kunnen mensen een bepaalde visie geven, maar bewijzen natuurlijk niks.

Hoe dan ook, mooi dat het gelukt is. Ik zal zelf wel laten weten hoeveel ik eraf krijg als ik ga bieden in Amsterdam, kijken hoe dat zich verhoudt.
pi_78743828
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 15:16 schreef Perrin het volgende:

[..]

Nee, 4% ofzo. Heeft iets van anderhalf jaar te koop gestaan, maar ineens een stel kijkers greater fools de laatste weken.
In ieder geval gefeliciteerd
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_78743905
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 15:26 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Het hoeft niet, maar het zou best wel eens kunnen zijn dat het realiteit gaat worden.
I'll sing you a lullaby.
pi_78744201
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 19:51 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Het hoeft niet, maar het zou best wel eens kunnen zijn dat het realiteit gaat worden.
Had ik nu toch maar een huis gekocht, maar ik geloof nog steeds de kenners dat het 50% daalt
pi_78745325
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 19:58 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

Had ik nu toch maar een huis gekocht, maar ik geloof nog steeds de kenners dat het 50% daalt
Laat je niet tegenhouden door mij, laat je tegenhouden door de bank
I'll sing you a lullaby.
pi_78745360
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 20:21 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Laat je niet tegenhouden door mij, laat je tegenhouden door de bank
Dat eerste wel, dat 2e niet
pi_78747101
Vraagje. Ik ben nu wat aan het kijken ben naar een appartement in centrum Amsterdam, liefst iets richting Haarlemmerstraat / Jordaan. Als ik nu iets vind, wat zien mensen dan als redelijk bod versus vraagprijs? Ik ben gewoon benieuwd of mensen tegenwoordig vraagprijs betalen of openen op een flink lager bedrag?

Het lijkt wel alsof de vraagprijs redelijker zijn dan toen ik vorig jaar keek. Toen was er nauwelijks iets te vinden onder de 5.000/m2, maar nu zit er genoeg rond de 4.500/m2 tussen, scheelt toch weer wat vierkante meters die ik meer kan kopen. Maar goed, dat zal wel tussen mijn oren zitten.
pi_78747158
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 20:57 schreef Drive-r het volgende:
Vraagje. Ik ben nu wat aan het kijken ben naar een appartement in centrum Amsterdam, liefst iets richting Haarlemmerstraat / Jordaan. Als ik nu iets vind, wat zien mensen dan als redelijk bod versus vraagprijs? Ik ben gewoon benieuwd of mensen tegenwoordig vraagprijs betalen of openen op een flink lager bedrag?

Het lijkt wel alsof de vraagprijs redelijker zijn dan toen ik vorig jaar keek. Toen was er nauwelijks iets te vinden onder de 5.000/m2, maar nu zit er genoeg rond de 4.500/m2 tussen, scheelt toch weer wat vierkante meters die ik meer kan kopen. Maar goed, dat zal wel tussen mijn oren zitten.
Bieden kan altijd
pi_78747769
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 20:58 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Bieden kan altijd
Precies, begin maar bij ¤2k/m2. ¤200k voor 100m2 is nog steeds krankzinnig.
I'll sing you a lullaby.
pi_78747831
quote:

Wat betaal je voor een vergelijkbare wijk in London?
pi_78748505
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 21:10 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Wat betaal je voor een vergelijkbare wijk in London?
Zo rond de £10k/m2.
pi_78748556
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 21:09 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Precies, begin maar bij ¤2k/m2. ¤200k voor 100m2 is nog steeds krankzinnig.
Jullie denken duidelijk zoals ik ook denk, maar ik vroeg me af wat ervaringen van mensen zelf zijn. Ik ben niet te beroerd om een echt lullig bod neer te leggen, het is graag of niet immers.
pi_78748616
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 21:26 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Jullie denken duidelijk zoals ik ook denk, maar ik vroeg me af wat ervaringen van mensen zelf zijn. Ik ben niet te beroerd om een echt lullig bod neer te leggen, het is graag of niet immers.
15-20%
pi_78749021
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 21:25 schreef Drive-r het volgende:

Zo rond de £10k/m2.
Koopje
I'll sing you a lullaby.
pi_78749047
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 21:27 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

15-20%
Lager, nee heb je...
I'll sing you a lullaby.
pi_78749262
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 21:35 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Lager, nee heb je...
Het zal ook afhangen van de prijsstelling op zich natuurlijk. Sommige panden zijn gewoon duidelijk opportunistisch geprijsd, daar kan meer af dan 20% - hoop ik dan.
pi_78752097
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 21:39 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Het zal ook afhangen van de prijsstelling op zich natuurlijk. Sommige panden zijn gewoon duidelijk opportunistisch geprijsd, daar kan meer af dan 20% - hoop ik dan.
Waarom probeer je het niet een paar keer uit. Gewoon kijken hoe laag je kan gaan zonder dat de deur dichtgegooid wordt.
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
pi_78752372
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 22:35 schreef Prutzenberg het volgende:

[..]

Waarom probeer je het niet een paar keer uit. Gewoon kijken hoe laag je kan gaan zonder dat de deur dichtgegooid wordt.
Dat zal ongetwijfeld gaan gebeuren
pi_78752479
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 22:40 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Ik wacht wel op de smeuļge verhalen.
  vrijdag 5 maart 2010 @ 00:43:26 #40
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_78757475
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 22:40 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Dan weet je in ieder geval dat je niet te veel betaald
censuur :O
pi_78767290
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 22:35 schreef Prutzenberg het volgende:

[..]

omdat die markt bediend wordt door een paar makelaars, en als je daar een paar fantansiebiedingen op loslaat stoppen die gewoon geen tijd meer in je. Die zijn efficienter dan jij denkt, en in Amsterdam wordt nog steeds prima verkocht. Bieden kan, tot de onderkant van de redelijkheid. De rest is alleen stoere internetpraat.

Bovendien, zoals opgemerkt, is het onzin om een percentage te noemen. Hangt van de vraagprijs af.
pi_78768475
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 11:37 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

omdat die markt bediend wordt door een paar makelaars, en als je daar een paar fantansiebiedingen op loslaat stoppen die gewoon geen tijd meer in je. Die zijn efficienter dan jij denkt, en in Amsterdam wordt nog steeds prima verkocht. Bieden kan, tot de onderkant van de redelijkheid. De rest is alleen stoere internetpraat.

Bovendien, zoals opgemerkt, is het onzin om een percentage te noemen. Hangt van de vraagprijs af.
Hoe meet je die efficiėntie? Volgens mij zijn er heel wat makelaars efficiėnt failliet gegaan het afgelopen jaar, dat moet toch voorkomen uit inefficiėnte bedrijfsvoering lijkt mij? Bedoel jij soms dat 'als' ze werken, ze dit wel efficiėnt doen? Volgens mij zijn er momenteel wel makelaars te vinden die elk bod als een bod zien, ongeacht de hoogte en het gewenste realiteitsgehalte. De realiteit is nl. aan verandering onderhevig
Ik ken een paar inwoners van 020 die hun huis niet kunnen kwijtraken, er komen geen eens kijkers of ramptoeristen langs, misschien moeten ze wat vaker appeltaart bakken
I'll sing you a lullaby.
pi_78768550
quote:
Vraagje. Ik ben nu wat aan het kijken ben naar een appartement in centrum Amsterdam, liefst iets richting Haarlemmerstraat / Jordaan.
Je moet het natuurlijk helemaal zelf weten, maar waarom zou je nu vastgoed kopen terwijl de daling nog maar net begonnen is en de financieel-economische vooruitzichten er belabberd uitzien, zodat aan de daling voorlopig wel geen eind zal komen? Als je een pied-a-terre wilt kun je net zo goed een hotel boeken, dat kost minder dan de helft van wat het een paar jaar geleden kostte.
pi_78768879
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 12:09 schreef dvr het volgende:

Je moet het natuurlijk helemaal zelf weten, maar waarom zou je nu vastgoed kopen terwijl de daling nog maar net begonnen is en de financieel-economische vooruitzichten er belabberd uitzien, zodat aan de daling voorlopig wel geen eind zal komen? Als je een pied-a-terre wilt kun je net zo goed een hotel boeken, dat kost minder dan de helft van wat het een paar jaar geleden kostte.
Daarom gaat hij ook een reėel bod uitbrengen. Alle belachelijke vraagprijzen moet je gewoon negeren.
I'll sing you a lullaby.
pi_78769962
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 12:07 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Hoe meet je die efficiėntie? Volgens mij zijn er heel wat makelaars efficiėnt failliet gegaan het afgelopen jaar, dat moet toch voorkomen uit inefficiėnte bedrijfsvoering lijkt mij? Bedoel jij soms dat 'als' ze werken, ze dit wel efficiėnt doen? Volgens mij zijn er momenteel wel makelaars te vinden die elk bod als een bod zien, ongeacht de hoogte en het gewenste realiteitsgehalte. De realiteit is nl. aan verandering onderhevig
Ik ken een paar inwoners van 020 die hun huis niet kunnen kwijtraken, er komen geen eens kijkers of ramptoeristen langs, misschien moeten ze wat vaker appeltaart bakken
misschien zegt dat laatste meer iets over je kennissenkring....

Geen makelaar die energie gaat steken in een bod waarmee hij koper en verkoper niet bij elkaar brengt, en geen makelaar die energie steekt in ramptoeristen die alleen fantasieboden neerleggen. Al helemaal niet in het deel van Amsterdam waaraan gerefereerd wordt.

Maarre... welke concrete huizen in Amsterdam heb je het dan over? Adressen en concrete verhalen willen we horen. Geen bluf.
pi_78770006
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 12:09 schreef dvr het volgende:

[..]

In 2007 en 2008 leidde dat tot een daling van 5% ongeveer terwijl Nederland nu uit de recessie is en alle voorspellingen wijzen op een stabilisatie, lichte groei

Waar uit maak je op dat de huizenprijsdaling doorzet?
pi_78771772
De overheid gaat 37 miljard besperen, de orders in de industrie dalen nog steeds en de recessie zou voorbij zijn, dream on.
pi_78771872
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 12:49 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

misschien zegt dat laatste meer iets over je kennissenkring....
Uiteraard vragen ze een fantasieprijs, dat is inderdaad hun eigen schuld. Maar dan krijg ik het zielige verhaal te horen dat ze er zelf zoveel voor 'moesten' betalen
quote:
Geen makelaar die energie gaat steken in een bod waarmee hij koper en verkoper niet bij elkaar brengt, en geen makelaar die energie steekt in ramptoeristen die alleen fantasieboden neerleggen. Al helemaal niet in het deel van Amsterdam waaraan gerefereerd wordt.
Er zullen vast wel makelaars zijn die het willen proberen, wie weet komt vraag en aanbod dan wel bij elkaar.
quote:
Maarre... welke concrete huizen in Amsterdam heb je het dan over? Adressen en concrete verhalen willen we horen. Geen bluf.
Ik zou zeggen ga eens een middagje Funda doen, je komt de desbetreffende huizen vanzelf tegen in de categorie 'langer dan een jaar te koop'
Niet de ramptoerist gaan uithangen hč, ze hebben het al zo zwaar.
I'll sing you a lullaby.
pi_78772202
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 13:34 schreef antonwachter het volgende:
De overheid gaat 37 miljard besperen, de orders in de industrie dalen nog steeds en de recessie zou voorbij zijn, dream on.
Inderdaad, totale fantasie

Ik zie nog steeds geen verbeteringen in mijn sector, vorige week bij twee voormalig werkgevers geweest, wel vraag naar informatie over 'nieuwe' producten maar geen orders. Omzetten zitten nog steeds -50..-70% t.o.v. 2007. Maar we klimmen uit het dal, want als je op de bodem zit kan je alleen nog maar omhoog. De vraag naar nieuwe producten is er vermoedelijk vooral omdat de verkoop mannetjes en vrouwtjes hopen dat ze met een nieuw speeltje mogelijk de omzet kunnen verhogen. Ondertussen krijg ik alleen maar te horen dat de producten vooral goedkoper moeten worden, penny-pinching all the way
I'll sing you a lullaby.
pi_78773185
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 13:36 schreef xenobinol het volgende:

Ik zou zeggen ga eens een middagje Funda doen, je komt de desbetreffende huizen vanzelf tegen in de categorie 'langer dan een jaar te koop'
Niet de ramptoerist gaan uithangen hč, ze hebben het al zo zwaar.
je zou een een rondje 10 dagen te koop kunnen doen, en vervolgens met het label 'verkocht onder voorbehoud'

Dat zou je wat leren over de huizenmarkt in met name Amsterdam
Namelijk dat op courante locaties er verschrikkelijk snel verkocht wordt.

Niet als je vrienden in hun onmetelijke wijsheid dachten dat een investering in Amsterdam-Bijlmer een geweldig idee was, want de vierkante meter prijs was natuurlijk substantieel lager dan bijvoorbeeld Watergraafsmeer. Die begrijpen nu dan waarom
pi_78773369
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 13:34 schreef antonwachter het volgende:
Onderbouw je mening graag
pi_78773419
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 13:43 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Ik zie nog steeds geen verbeteringen in mijn sector, vorige week bij twee voormalig werkgevers geweest, wel vraag naar informatie over 'nieuwe' producten maar geen orders. Omzetten zitten nog steeds -50..-70% t.o.v. 2007. Maar we klimmen uit het dal, want als je op de bodem zit kan je alleen nog maar omhoog. De vraag naar nieuwe producten is er vermoedelijk vooral omdat de verkoop mannetjes en vrouwtjes hopen dat ze met een nieuw speeltje mogelijk de omzet kunnen verhogen. Ondertussen krijg ik alleen maar te horen dat de producten vooral goedkoper moeten worden, penny-pinching all the way
Ik zou een andere branche zoeken en dan bij voorkeur op de echte wereld
pi_78773747
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 13:43 schreef xenobinol het volgende:

[..]

daarvoor geldt, evenzeer als de huizenmarkt, zorg dat je een uniek product biedt. Dan heb je maar beperkt last van prijserosie

Een kennis van me maakt rvs balken voor de bouw. Daarop wordt ie uitgeknepen tot en met.
Maar hij heeft ook de zwaarste pers van zowat Brabant. Als er werk komt wat alleen daarop gemaakt kan worden, kan hij gewoon aan zijn prijs vasthouden. Waar moeten ze anders naar toe?

Net de huizenmarkt. Truuc is dat je gerust knaken kan neertellen voor iets wat courant en duurzaam beperkt voorradig is. En goedkoop over twintig tot vijfentwintig jaar duurkoop blijkt te zijn. Hell, een substantieel van de huidige vinex wijken staat dan gewoon leeg.
pi_78773760
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 14:11 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Kom jij dan eens met onderbouwing waarom de huizenprijzen niet zullen dalen? Want er zijn natuurlijk veel meer negatieve factoren op dit moment die spelen dan positieve.

Al zijn er natuurlijk wel locaties die gewild zijn en blijven, maar vinex wijken zijn op dit moment zeer lastig verkoopbaar.
pi_78773951
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 14:09 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Onderbouw je mening graag
Dit is een onderbouwing , maar alleen voor mensen die een klein beetje economische ontwikkeling of gezond verstand hebben.
pi_78774014
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 14:24 schreef antonwachter het volgende:

[..]

Dit is een onderbouwing , maar alleen voor mensen die een klein beetje economische ontwikkeling of gezond verstand hebben.
Ben je nu al uitgeluld?

De vraag was dus kom met een onderbouwing
pi_78774110
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 14:26 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Ben je nu al uitgeluld?

De vraag was dus kom met een onderbouwing
Als je nou eens gaat nadenken ipv trollerige inhoudsloze oneliners hier neer te plempen.
pi_78774150
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 14:28 schreef antonwachter het volgende:

[..]

Als je nou eens gaat nadenken ipv trollerige inhoudsloze oneliners hier neer te plempen.
De vraag was: Kom eens met een onderbouwing
pi_78774498
quote:

[..]

het zou natuurlijk wel leuk zijn als iedereen dat deed, en dus DAM van minder amunitie voorziet.

Voor mij is door het drammerige dogmatische karakter van deze 'discussie' er namelijk ook weinig lol meer aan te beleven.

Anders kunnen we beter Welles en Nietes turven en over vijf jaar nog eens voorzichtig een topic openen.
pi_78774986
Wie gaat nu op de man spelen
pi_78775239
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 14:19 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

daarvoor geldt, evenzeer als de huizenmarkt, zorg dat je een uniek product biedt. Dan heb je maar beperkt last van prijserosie

Een kennis van me maakt rvs balken voor de bouw. Daarop wordt ie uitgeknepen tot en met.
Maar hij heeft ook de zwaarste pers van zowat Brabant. Als er werk komt wat alleen daarop gemaakt kan worden, kan hij gewoon aan zijn prijs vasthouden. Waar moeten ze anders naar toe?

Net de huizenmarkt. Truuc is dat je gerust knaken kan neertellen voor iets wat courant en duurzaam beperkt voorradig is. En goedkoop over twintig tot vijfentwintig jaar duurkoop blijkt te zijn. Hell, een substantieel van de huidige vinex wijken staat dan gewoon leeg.
Ok, daar kunnen we wel overeenstemming in vinden, het bedrijf waar ik werk maakt 'me-too' producten. Maar mijn vorige werkgever maakt echt een uniek product en in tijden dat er vraag naar is kan daar ook echt de hoofdprijs voor gevraagd worden binnen wat economisch verantwoordelijk is. Toch kan je ook met zo'n bedrijfsvoering in de problemen komen, je hebt namelijk wel allerlei vast verplichtingen, bij langdurige vraaguitval kom je dan alsnog in de problemen. Je kan dan in je eigen vlees gaan snijden totdat je doodbloed of alleen maar in staat bent om me-too producten te leveren.
I'll sing you a lullaby.
pi_78775296
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 14:48 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Wie gaat nu op de man spelen
Ja.... wie ja
I'll sing you a lullaby.
pi_78775547
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 14:55 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Ja.... wie ja
Vincent
pi_78775624
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 15:00 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Vincent
Onderbouw dat eens ?
pi_78775888
quote:

[..]

pi_78776006
kinders
pi_78776044
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 15:09 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

I'll sing you a lullaby.
pi_78776086
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 15:00 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Vincent
Hmm... Vind het onderstaande anders ook behoorlijk "op de man spelen":
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 14:11 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

En het is niet de eerste keer dat ik zoiets, of grover, van jou lees...

OT: http://www.welgelegenwonen.nl/html/index.html is nu al een paar jaar bezig met het realiseren van dit project. Tot nu toe zijn er 4 van de 14 woningen verkocht. Dezelfde 4 die vorig jaar rond deze tijd ook verkocht waren.

In al hun "wijsheid" hebben ze de prijzen nog steeds niet verlaagd, maar zijn ze wel al aan de bouw begonnen. Gezien de verkochte woningen, moeten ze 3 2-onder-1-kap bouwen, ipv 2. Die staan ook nog eens niet optimaal gepland qua locatie in dat stukje wijk... Dus aantrekkelijk wonen gaat het sowieso niet zijn.

Ben benieuwd wanneer we te horen krijgen dat die toko failliet is, of de prijzen verlaagd
pi_78776141
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 15:13 schreef RvLaak het volgende:

Waarom is dat op de man spelen?
pi_78776204
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 15:13 schreef RvLaak het volgende:

[..]

[..]

En het is niet de eerste keer dat ik zoiets, of grover, van jou lees...

OT: http://www.welgelegenwonen.nl/html/index.html is nu al een paar jaar bezig met het realiseren van dit project. Tot nu toe zijn er 4 van de 14 woningen verkocht. Dezelfde 4 die vorig jaar rond deze tijd ook verkocht waren.

In al hun "wijsheid" hebben ze de prijzen nog steeds niet verlaagd, maar zijn ze wel al aan de bouw begonnen. Gezien de verkochte woningen, moeten ze 3 2-onder-1-kap bouwen, ipv 2. Die staan ook nog eens niet optimaal gepland qua locatie in dat stukje wijk... Dus aantrekkelijk wonen gaat het sowieso niet zijn.

Ben benieuwd wanneer we te horen krijgen dat die toko failliet is, of de prijzen verlaagd
Niet zo gek met zo'n ontwerp
pi_78776541
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 15:16 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

Niet zo gek met zo'n ontwerp
Over smaak valt te twisten, net als de prijs natuurlijk
I'll sing you a lullaby.
pi_78776596
Prijs wordt bepaald door de markt
pi_78777399
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 15:27 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
En de markt heeft bepaald dat die prijs de huizen onverkoopbaar maakt
pi_78777485
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 12:50 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

In 2007 en 2008 leidde dat tot een daling van 5% ongeveer terwijl Nederland nu uit de recessie is en alle voorspellingen wijzen op een stabilisatie, lichte groei

Waar uit maak je op dat de huizenprijsdaling doorzet?
Omdat de economie er door de overladenheid met schulden fundamenteel echt beroerd voorstaat. De overheden hebben de financiėle en echte economie met kunst- en vliegwerk even op de been gehouden, maar daar kunnen ze nu niet meer mee doorgaan zonder zelf in problemen te komen of de inflatie gevaarlijk aan te jagen. De autonome groei die weer op gang had moeten komen, is vooralsnog uitgebleven (de vraaguitval bij bedrijven en burgers is niet hersteld) maar de overheden gaan nu wel sterk bezuinigen en belastingen verhogen. De bestedingen gaan dus omlaag, winsten dalen, werkloosheid blijft toenemen. De banken moeten ondertussen een nog steeds groeiende hoop kredieten als oninbaar afschrijven. In het beste geval -als er geen bubbels ontploffen, grootbanken of staten omvallen- gaan we jaren van geleidelijke achteruitgang tegemoet waarin de huizenprijzen geleidelijk zullen inleveren of hooguit pas zullen houden met de inflatie. In iets minder gunstige gevallen krijgen we crashes (beurzen, obligaties, China, Engeland, VS) die het proces versnellen en voor accute liquidatiegolven en rentestijgingen leiden die de huizenprijzen in korte tijd fors omlaag duwen, zoals in '79 (of erger, gezien de fundamenteel slechtere situatie).

Kortom, ik heb weinig hoop voor de woningmarkt.

En kijk uit met groeicijfers, die zijn vaak geflatteerd,of er staan hoog oplopende overheidstekorten tegenover die een feitelijke krimp verhullen.
pi_78777530
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 15:27 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Zolang de huizenmarkt in NL grote parallellen vertoond met de voormalige markt voorTrabantjes in de DDR mogen we ons als liberalen daar op voor laten staan
I'll sing you a lullaby.
pi_78777616
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 15:49 schreef dvr het volgende:

En kijk uit met groeicijfers, die zijn vaak geflatteerd,of er staan hoog oplopende overheidstekorten tegenover die een feitelijke krimp verhullen.
Maar het stond in de Telegraaf dat er economisch herstel plaatsvind, echt waar
I'll sing you a lullaby.
pi_78777640
Voor DVR

Ik zie ongeveer 100 beweringen maar geen onderbouwing
pi_78777692
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 15:52 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Voor DVR

Ik zie ongeveer 100 beweringen maar geen onderbouwing
nee, jij wil ze niet zien.
pi_78777710
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 15:47 schreef RvLaak het volgende:

[..]

En de markt heeft bepaald dat die prijs de huizen onverkoopbaar maakt
Biedt ze aan voor de helft
pi_78777737
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 15:53 schreef RvLaak het volgende:

[..]

nee, jij wil ze niet zien.
Het was voor DVR, gevalletje woordblind of zwakzinnig?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')