abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78773369
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 13:34 schreef antonwachter het volgende:
De overheid gaat 37 miljard besperen, de orders in de industrie dalen nog steeds en de recessie zou voorbij zijn, dream on.
Onderbouw je mening graag
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_78773419
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 13:43 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Inderdaad, totale fantasie

Ik zie nog steeds geen verbeteringen in mijn sector, vorige week bij twee voormalig werkgevers geweest, wel vraag naar informatie over 'nieuwe' producten maar geen orders. Omzetten zitten nog steeds -50..-70% t.o.v. 2007. Maar we klimmen uit het dal, want als je op de bodem zit kan je alleen nog maar omhoog. De vraag naar nieuwe producten is er vermoedelijk vooral omdat de verkoop mannetjes en vrouwtjes hopen dat ze met een nieuw speeltje mogelijk de omzet kunnen verhogen. Ondertussen krijg ik alleen maar te horen dat de producten vooral goedkoper moeten worden, penny-pinching all the way
Ik zou een andere branche zoeken en dan bij voorkeur op de echte wereld
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_78773747
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 13:43 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Inderdaad, totale fantasie

Ik zie nog steeds geen verbeteringen in mijn sector, vorige week bij twee voormalig werkgevers geweest, wel vraag naar informatie over 'nieuwe' producten maar geen orders. Omzetten zitten nog steeds -50..-70% t.o.v. 2007. Maar we klimmen uit het dal, want als je op de bodem zit kan je alleen nog maar omhoog. De vraag naar nieuwe producten is er vermoedelijk vooral omdat de verkoop mannetjes en vrouwtjes hopen dat ze met een nieuw speeltje mogelijk de omzet kunnen verhogen. Ondertussen krijg ik alleen maar te horen dat de producten vooral goedkoper moeten worden, penny-pinching all the way
daarvoor geldt, evenzeer als de huizenmarkt, zorg dat je een uniek product biedt. Dan heb je maar beperkt last van prijserosie

Een kennis van me maakt rvs balken voor de bouw. Daarop wordt ie uitgeknepen tot en met.
Maar hij heeft ook de zwaarste pers van zowat Brabant. Als er werk komt wat alleen daarop gemaakt kan worden, kan hij gewoon aan zijn prijs vasthouden. Waar moeten ze anders naar toe?

Net de huizenmarkt. Truuc is dat je gerust knaken kan neertellen voor iets wat courant en duurzaam beperkt voorradig is. En goedkoop over twintig tot vijfentwintig jaar duurkoop blijkt te zijn. Hell, een substantieel van de huidige vinex wijken staat dan gewoon leeg.
pi_78773760
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 14:11 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Kom jij dan eens met onderbouwing waarom de huizenprijzen niet zullen dalen? Want er zijn natuurlijk veel meer negatieve factoren op dit moment die spelen dan positieve.

Al zijn er natuurlijk wel locaties die gewild zijn en blijven, maar vinex wijken zijn op dit moment zeer lastig verkoopbaar.
pi_78773951
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 14:09 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Onderbouw je mening graag
Dit is een onderbouwing , maar alleen voor mensen die een klein beetje economische ontwikkeling of gezond verstand hebben.
pi_78774014
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 14:24 schreef antonwachter het volgende:

[..]

Dit is een onderbouwing , maar alleen voor mensen die een klein beetje economische ontwikkeling of gezond verstand hebben.
Ben je nu al uitgeluld?

De vraag was dus kom met een onderbouwing
pi_78774110
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 14:26 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Ben je nu al uitgeluld?

De vraag was dus kom met een onderbouwing
Als je nou eens gaat nadenken ipv trollerige inhoudsloze oneliners hier neer te plempen.
pi_78774150
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 14:28 schreef antonwachter het volgende:

[..]

Als je nou eens gaat nadenken ipv trollerige inhoudsloze oneliners hier neer te plempen.
De vraag was: Kom eens met een onderbouwing
pi_78774498
quote:

[..]

het zou natuurlijk wel leuk zijn als iedereen dat deed, en dus DAM van minder amunitie voorziet.

Voor mij is door het drammerige dogmatische karakter van deze 'discussie' er namelijk ook weinig lol meer aan te beleven.

Anders kunnen we beter Welles en Nietes turven en over vijf jaar nog eens voorzichtig een topic openen.
pi_78774986
Wie gaat nu op de man spelen
pi_78775239
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 14:19 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

daarvoor geldt, evenzeer als de huizenmarkt, zorg dat je een uniek product biedt. Dan heb je maar beperkt last van prijserosie

Een kennis van me maakt rvs balken voor de bouw. Daarop wordt ie uitgeknepen tot en met.
Maar hij heeft ook de zwaarste pers van zowat Brabant. Als er werk komt wat alleen daarop gemaakt kan worden, kan hij gewoon aan zijn prijs vasthouden. Waar moeten ze anders naar toe?

Net de huizenmarkt. Truuc is dat je gerust knaken kan neertellen voor iets wat courant en duurzaam beperkt voorradig is. En goedkoop over twintig tot vijfentwintig jaar duurkoop blijkt te zijn. Hell, een substantieel van de huidige vinex wijken staat dan gewoon leeg.
Ok, daar kunnen we wel overeenstemming in vinden, het bedrijf waar ik werk maakt 'me-too' producten. Maar mijn vorige werkgever maakt echt een uniek product en in tijden dat er vraag naar is kan daar ook echt de hoofdprijs voor gevraagd worden binnen wat economisch verantwoordelijk is. Toch kan je ook met zo'n bedrijfsvoering in de problemen komen, je hebt namelijk wel allerlei vast verplichtingen, bij langdurige vraaguitval kom je dan alsnog in de problemen. Je kan dan in je eigen vlees gaan snijden totdat je doodbloed of alleen maar in staat bent om me-too producten te leveren.
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_78775296
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 14:48 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Wie gaat nu op de man spelen
Ja.... wie ja
I'll sing you a lullaby.
pi_78775547
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 14:55 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Ja.... wie ja
Vincent
pi_78775624
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 15:00 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Vincent
Onderbouw dat eens ?
pi_78775888
quote:

[..]

pi_78776006
kinders
pi_78776044
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 15:09 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

I'll sing you a lullaby.
pi_78776086
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 15:00 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Vincent
Hmm... Vind het onderstaande anders ook behoorlijk "op de man spelen":
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 14:11 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

En het is niet de eerste keer dat ik zoiets, of grover, van jou lees...

OT: http://www.welgelegenwonen.nl/html/index.html is nu al een paar jaar bezig met het realiseren van dit project. Tot nu toe zijn er 4 van de 14 woningen verkocht. Dezelfde 4 die vorig jaar rond deze tijd ook verkocht waren.

In al hun "wijsheid" hebben ze de prijzen nog steeds niet verlaagd, maar zijn ze wel al aan de bouw begonnen. Gezien de verkochte woningen, moeten ze 3 2-onder-1-kap bouwen, ipv 2. Die staan ook nog eens niet optimaal gepland qua locatie in dat stukje wijk... Dus aantrekkelijk wonen gaat het sowieso niet zijn.

Ben benieuwd wanneer we te horen krijgen dat die toko failliet is, of de prijzen verlaagd
pi_78776141
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 15:13 schreef RvLaak het volgende:

Waarom is dat op de man spelen?
pi_78776204
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 15:13 schreef RvLaak het volgende:

[..]

[..]

En het is niet de eerste keer dat ik zoiets, of grover, van jou lees...

OT: http://www.welgelegenwonen.nl/html/index.html is nu al een paar jaar bezig met het realiseren van dit project. Tot nu toe zijn er 4 van de 14 woningen verkocht. Dezelfde 4 die vorig jaar rond deze tijd ook verkocht waren.

In al hun "wijsheid" hebben ze de prijzen nog steeds niet verlaagd, maar zijn ze wel al aan de bouw begonnen. Gezien de verkochte woningen, moeten ze 3 2-onder-1-kap bouwen, ipv 2. Die staan ook nog eens niet optimaal gepland qua locatie in dat stukje wijk... Dus aantrekkelijk wonen gaat het sowieso niet zijn.

Ben benieuwd wanneer we te horen krijgen dat die toko failliet is, of de prijzen verlaagd
Niet zo gek met zo'n ontwerp
pi_78776541
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 15:16 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

Niet zo gek met zo'n ontwerp
Over smaak valt te twisten, net als de prijs natuurlijk
I'll sing you a lullaby.
pi_78776596
Prijs wordt bepaald door de markt
pi_78777399
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 15:27 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
En de markt heeft bepaald dat die prijs de huizen onverkoopbaar maakt
pi_78777485
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 12:50 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

In 2007 en 2008 leidde dat tot een daling van 5% ongeveer terwijl Nederland nu uit de recessie is en alle voorspellingen wijzen op een stabilisatie, lichte groei

Waar uit maak je op dat de huizenprijsdaling doorzet?
Omdat de economie er door de overladenheid met schulden fundamenteel echt beroerd voorstaat. De overheden hebben de financiële en echte economie met kunst- en vliegwerk even op de been gehouden, maar daar kunnen ze nu niet meer mee doorgaan zonder zelf in problemen te komen of de inflatie gevaarlijk aan te jagen. De autonome groei die weer op gang had moeten komen, is vooralsnog uitgebleven (de vraaguitval bij bedrijven en burgers is niet hersteld) maar de overheden gaan nu wel sterk bezuinigen en belastingen verhogen. De bestedingen gaan dus omlaag, winsten dalen, werkloosheid blijft toenemen. De banken moeten ondertussen een nog steeds groeiende hoop kredieten als oninbaar afschrijven. In het beste geval -als er geen bubbels ontploffen, grootbanken of staten omvallen- gaan we jaren van geleidelijke achteruitgang tegemoet waarin de huizenprijzen geleidelijk zullen inleveren of hooguit pas zullen houden met de inflatie. In iets minder gunstige gevallen krijgen we crashes (beurzen, obligaties, China, Engeland, VS) die het proces versnellen en voor accute liquidatiegolven en rentestijgingen leiden die de huizenprijzen in korte tijd fors omlaag duwen, zoals in '79 (of erger, gezien de fundamenteel slechtere situatie).

Kortom, ik heb weinig hoop voor de woningmarkt.

En kijk uit met groeicijfers, die zijn vaak geflatteerd,of er staan hoog oplopende overheidstekorten tegenover die een feitelijke krimp verhullen.
pi_78777530
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 15:27 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Zolang de huizenmarkt in NL grote parallellen vertoond met de voormalige markt voorTrabantjes in de DDR mogen we ons als liberalen daar op voor laten staan
I'll sing you a lullaby.
pi_78777616
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 15:49 schreef dvr het volgende:

En kijk uit met groeicijfers, die zijn vaak geflatteerd,of er staan hoog oplopende overheidstekorten tegenover die een feitelijke krimp verhullen.
Maar het stond in de Telegraaf dat er economisch herstel plaatsvind, echt waar
I'll sing you a lullaby.
pi_78777640
Voor DVR

Ik zie ongeveer 100 beweringen maar geen onderbouwing
pi_78777692
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 15:52 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Voor DVR

nee, jij wil ze niet zien.
pi_78777710
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 15:47 schreef RvLaak het volgende:

[..]

En de markt heeft bepaald dat die prijs de huizen onverkoopbaar maakt
Biedt ze aan voor de helft
pi_78777737
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 15:53 schreef RvLaak het volgende:

[..]

nee, jij wil ze niet zien.
Het was voor DVR, gevalletje woordblind of zwakzinnig?
pi_78777772
.

ach waarom ook?

veel plezier in de zandbak verder

.
pi_78778322
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 15:54 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

Het was voor DVR, gevalletje woordblind of zwakzinnig?
woord·blind bn dyslectisch

zwak·zin·nig bn zwak van verstand; geestelijk gehandicapt

Werd je vroeger vaak gepest of zo dat je zo neerkijkt op dit soort aandoeningen? Je moet je dan maar voorhouden dat die mensen dat vaak deden om hun eigen zwak- en onzekerheden te verbergen
I'll sing you a lullaby.
pi_78779142
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 15:52 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

Ja, die is lekker! Ik ga hier niet de financiële verslaggeving van de afgelopen twee jaar voor je herhalen. Zoek de cijfers over de ontwikkeling van de Amerikaanse en Europese staatsschulden, de uitstaande hypotheken en andere kredieten (creditcard, pers. krediet, studieschulden) en de risicoratings daarvan, de vermogenspositie van banken, de groei/krimp van het bruto nationaal product, de werkloosheid, etc, zelf maar even op. Of lees de héél voorzichtig geformuleerde zorgen van de hoofdeconoom bij het CBD: http://www.volkskrant.nl/(...)omie_verliest_kracht
pi_78779372
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 16:27 schreef dvr het volgende:

[..]

Ja, die is lekker! Ik ga hier niet de financiële verslaggeving van de afgelopen twee jaar voor je herhalen. Zoek de cijfers over de ontwikkeling van de Amerikaanse en Europese staatsschulden, de uitstaande hypotheken en andere kredieten (creditcard, pers. krediet, studieschulden) en de risicoratings daarvan, de vermogenspositie van banken, de groei/krimp van het bruto nationaal product, de werkloosheid, etc, zelf maar even op. Of lees de héél voorzichtig geformuleerde zorgen van de hoofdeconoom bij het CBD: http://www.volkskrant.nl/(...)omie_verliest_kracht
Je hebt het niet over 2007 en 2008 maar over 2010 en verder

Dus kom maar op met die onderbouwing
pi_78779513
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 16:32 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Je hebt het niet over 2007 en 2008 maar over 2010 en verder

Dus kom maar op met die onderbouwing
Misschien moet je je leesbril maar eens opzetten
pi_78779586
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 16:36 schreef mierenfokker het volgende:

[..]

Misschien moet je je leesbril maar eens opzetten
Als jij dan zegt waar de onderbouwing staat voor het geblaat van DVR
pi_78784694
Ik had in mijn geblaat al een linkje gezet naar het geblaat van de hoofdeconoom van het CBS, maar je zou bijvoorbeeld ook het engelstalige geblaat van The Economist tot je kunnen nemen. Maar hoe dan ook, de kranten en websites staan nog dagelijks bol van alarmerende economische berichten en als jij daarvoor je kop in het zand wilt steken zal dat mij een zorg zijn.
  vrijdag 5 maart 2010 @ 18:50:23 #88
58560 Oksel
Gezellig.
pi_78784862
Nu is natuurlijk de vraag heel simpel.. Zal ik het komende jaar een huis kopen of niet? Ipv. huren? Iets goedkoops.. rond de 130k ofzo..?
pi_78784927
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 18:46 schreef dvr het volgende:
Ik had in mijn geblaat al een linkje gezet naar het geblaat van de hoofdeconoom van het CBS, maar je zou bijvoorbeeld ook het engelstalige geblaat van The Economist tot je kunnen nemen. Maar hoe dan ook, de kranten en websites staan nog dagelijks bol van alarmerende economische berichten en als jij daarvoor je kop in het zand wilt steken zal dat mij een zorg zijn.
Ik heb in heel dat artikel niks gevonden wat jij beweerd
pi_78784990
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 18:50 schreef Oksel het volgende:
Nu is natuurlijk de vraag heel simpel.. Zal ik het komende jaar een huis kopen of niet? Ipv. huren? Iets goedkoops.. rond de 130k ofzo..?
Bij ons lukt een woonwagen op de camping niet. Veel succes
pi_78784992
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 18:50 schreef Oksel het volgende:
130k is nog steeds een sloot geld, je kan wel iets 'goedkoops' kopen maar het ligt er helemaal aan wat je voor dat geld dan krijgt.
I'll sing you a lullaby.
pi_78785014
In Feyenoord kan het goedkoper
  vrijdag 5 maart 2010 @ 18:54:37 #93
58560 Oksel
Gezellig.
pi_78785070
Ik ben nu trouwens in Simmern, Duitsland.. vader van mijn vriendin handelt in real estate. Staat hier om de hoek een huis te koop, vrijstaand, 5 slaapkamers.. keuken etc. redelijk gedateerd.. 150k.
  vrijdag 5 maart 2010 @ 18:55:32 #94
58560 Oksel
Gezellig.
pi_78785104
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 18:52 schreef xenobinol het volgende:

[..]

130k is nog steeds een sloot geld, je kan wel iets 'goedkoops' kopen maar het ligt er helemaal aan wat je voor dat geld dan krijgt.
2 verdieners.. buiten de randstad.
pi_78785146
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 18:54 schreef Oksel het volgende:
Ik ben nu trouwens in Simmern, Duitsland.. vader van mijn vriendin handelt in real estate. Staat hier om de hoek een huis te koop, vrijstaand, 5 slaapkamers.. keuken etc. redelijk gedateerd.. 150k.
Als dat te koop staat voor die prijs zal het vast niet de moeite waard zijn om te verbouwen. Als je er tenminste niet 15-20 jaar wil zitten
pi_78785169
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 18:53 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
In Feyenoord kan het goedkoper
Feyenoord
I'll sing you a lullaby.
pi_78785191
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 18:55 schreef Oksel het volgende:

[..]

Met 130k blijft er weinig keus over. Ik zou overigens een normale baan gaan zoeken als je niet meer kan lenen als 130k met 2 inkomens
  vrijdag 5 maart 2010 @ 18:58:41 #98
58560 Oksel
Gezellig.
pi_78785250
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 18:52 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Bij ons lukt een woonwagen op de camping niet. Veel succes
Zomaar even snel wat opgezocht..

http://www.funda.nl/koop/(...)knoopshofte-7/fotos/
pi_78785257
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 18:57 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Feyenoord
Feijenoord, jij je zin
pi_78785278
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 18:55 schreef Oksel het volgende:

[..]

Mmm... dan kun je een ex-corporatiewoning kopen. Vind ik zelf eigenlijkt niks aangezien ik nu zoiets huur
I'll sing you a lullaby.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')