quote:Op dinsdag 2 maart 2010 10:09 schreef jack4ya het volgende:
Ik kan niet bij de wiki dus het is een beetje een pruts OP.
Dus....quote:Op dinsdag 2 maart 2010 10:19 schreef Krullehoofd het volgende:
[..]
Je staat er zelf niet eens bij ?!
Zijn we ineens te min voor je ?quote:
Netjes... heel netjes hoor. Hoog tempo ook. Die run haal je wel, als ik iedereen zo moet geloven. Je zit al heel dichtbij.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 14:18 schreef caspervc het volgende:
Het doel van de 12 km komt steeds dichterbij!
Niet alleen in datum (de zandvoort circuit run is over een krappe 4 weken) maar ook qua afstand.
Vandaag 3 stukken van 15 min gelopen met 2 min wandelen ertussen. Ook natuurlijk een stukje inlopen en een stukje uitlopen. 59 minuten onderweg geweest en uiteindelijk 9.75 km gelopen. Hier ben ik natuurlijk zeer tevreden mee. Dit geeft me mooi een maand om nog aan wat snelheid en opbouw naar 12 km te werken! Ben helemaal blij.
Het lopen zelf ging eigenlijk ook erg lekker. Merk dat de conditie verbetert, zie het ook terug in mijn hartslag. Die blijft lager, en het duurt langer voor deze op de max is!
Voor de geinteresseerden:
http://connect.garmin.com/activity/25912383
Ik ben wel eens later gaan lopen. Vind ik veel fijner, niemand die in de weg rijdt of auto's die je verblindenquote:Op dinsdag 2 maart 2010 13:28 schreef Joene het volgende:
WTF savonds om half 12 gaan hardlopen.
Bedankt voor de tip, maar ik zie mezelf hier niet op lopen. Ik denk dat ik morgenmiddag maar even naar de Intersport ga en daar wat advies over schoeisel ga inwinnen!quote:Op maandag 1 maart 2010 21:16 schreef Sheriam het volgende:
@Djurbus Wel eens aan deze gedacht? http://www.5fingers.nl/
Hahaha, zo makkelijk kom je er niet vanaf. Ik stel voor dat je de komende twee OPs doetquote:Op dinsdag 2 maart 2010 15:41 schreef jack4ya het volgende:
[..]
Ja tuurlijk...![]()
Ben mezelf gewoon vergeten... zal me erbij zetten.
Sorry, had ik niet door. Postte vanaf mijn iPhone..quote:Op dinsdag 2 maart 2010 16:57 schreef jack4ya het volgende:
Tsa! Ik heb er al 2 gedaan. En Skv had de LP van het vorige topic. Je mag me wel dankbaar zijn.
Zo... en nu naar huis.![]()
We zitten qua snelheid en afstand dan praktisch gelijk!quote:Op dinsdag 2 maart 2010 14:18 schreef caspervc het volgende:
Het doel van de 12 km komt steeds dichterbij!
Niet alleen in datum (de zandvoort circuit run is over een krappe 4 weken) maar ook qua afstand.
Vandaag 3 stukken van 15 min gelopen met 2 min wandelen ertussen. Ook natuurlijk een stukje inlopen en een stukje uitlopen. 59 minuten onderweg geweest en uiteindelijk 9.75 km gelopen. Hier ben ik natuurlijk zeer tevreden mee. Dit geeft me mooi een maand om nog aan wat snelheid en opbouw naar 12 km te werken! Ben helemaal blij.
Het lopen zelf ging eigenlijk ook erg lekker. Merk dat de conditie verbetert, zie het ook terug in mijn hartslag. Die blijft lager, en het duurt langer voor deze op de max is!
Voor de geinteresseerden:
http://connect.garmin.com/activity/25912383
Ik ben 's ochtends altijd moe.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 13:58 schreef Krullehoofd het volgende:
Heb periodes gehad dat ik om 05:00 opstond en dan om 05:15 buiten stond om te gaan hardlopen. Heerlijk om dan in alle rust en stilte een uurtje te doen. Tijdens het lopen wordt het dan langzaam licht en dan komt het hele dierenrijk tot leven. Dat is gewoon genieten
Runners world hebben ze ze sowieso.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 18:10 schreef Sheriam het volgende:
Zo'n riem lijkt me wel wat! Twee vrij grote sleutels (dubbel slot) en ID kaart is wat veel voor een ring en ik ben wat het draagcomfort tevreden met m'n leggings (en heb ook heerlijke shorts voor dadelijk als 't nog een beetje warmer is) dus ik denk niet dat ik een hele andere broek ervoor ga kopen. Gewoon bij de sportwinkel te koop? En hoe heet zo'n ding? Ik neem aan dat de meeste verkopers 't van de beschrijving wel snappen, maar zul je altijd zien dat ik een idioot tref die er z'n eerste dag staat en 't assortiment niet kent
ik tegenwoordig ookquote:
IDkaart neem ik niet mee.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 17:33 schreef Sheriam het volgende:
waar doen jullie IDkaart en huissleutels in?
Ik bedoelde het motivatieplaatje onderaan met de blonde meisjes.quote:
Dank je voor het advies, maar ik heb al veertien jaar geen enkele vorm van schoeisel gedragen. Zelfs geen teenslippers of sokken. Zomers, 'swinters, op m'n werk, 4x avondvierdaagse (waarvan 1x 15km), vakantie in Schotland, ik doe ALLES blootsvoets, en heb geen enkele reden om daar verandering in te brengen. Geen verwondingen, geen pijn, geen vuil wat er niet af te wassen is met water, zeep en een nagelborsteltje. Ik ben echt 100% tevreden.quote:Op woensdag 3 maart 2010 12:01 schreef Krullehoofd het volgende:
Hardlopen op blote voeten is nou niet echt aan te raden. Zeker niet in Nederland op asfalt en de stenen stoep. Heeft een veel te grote impact op je gewrichten, zeker als je wat zwaarder bent dan normaal. En nog maar te zwijgen over alle troep en rotzooi op straat waar je met je blote voeten overheen loopt.
Op een ondergrond als gras of zand zou veel beter zijn. De meeste blotenvoetenloopclinics die ik zie worden gedaan op het strand of in de duinen. Vaak wordt er ook nog speciaal schoeisel gedragen.
Heb ik ook weleens last van gehad, waarschijnlijk is de iPhone dan even het GPS-signaal kwijt. Maar je kan evt. op de site van Runkeeper je route nog enigzins wat aanpassen.quote:Op donderdag 4 maart 2010 19:27 schreef neen het volgende:
De laatste 2 keer trackte Runkeeper m'n route niet echt goed... is dat normaal? Heb het nog niet zo lang maar de eerste 3 keer waren prima in kaart gebracht.
Nou ja, wel Evy les 8 zonder problemen gelopen
Ziet er uit als een prima set.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 21:40 schreef Coelho het volgende:
Omdat ik nog steeds loop met een oude, synthetische trainingsbroek en een fleecetrui, wil ik toch eens wat beters aan gaan schaffen. Op de website van hardloopaanbiedingen tref ik deze combi aan:
http://www.hardloopaanbiedingen.nl/producten/index.php?page=2&Product_Merk=&subcat_id=9&Product_Maat=&Product_Category=kleding&gender=M&Product_ID=2231
Is dit een goede set voor het geld (meer budget heb ik zeker niet, en dit leek me praktisch vanwege 3 in 1 en bovendien kan ik er nog een korte tight bij bestellen omdat ze gratis producten weggeven als je bestelling een bepaalde drempel overstijgt)?
Ik ben 1.87 en momenteel nog 95 kg (toen ik afgelopen jaar 3x per week 6-8km liep was dit rond de 87 en daar wil ik zeker weer naar toe). Moet ik dan een L of een XL bestellen? Hoe valt Asics uit, en dan met name de lange tight? Iemand ervaring?
Ik crosspost dit bij het centrale hardlooptopic, omdat ik alle input kan gebruiken en denk dat de meeste gebruikers niet beide topics volgen.
Ik heb wel flinke bovenbenen, maar heb geen idee over de stretch in dat spul. M'n Bjorn Borgs zijn L, korte fietsbroek met schouderbanden is XL. Heb niet het idee dat het ene beter zit dan het andere. Tshirts heb ik ook over het algemeen in L. Ik ben bang dat met XL het shirt en het jasje misschien te groot/ruim gaan worden, maar anderzijds liever iets te ruim dan uiteindelijk een tight die te tight is.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 23:05 schreef dyna18 het volgende:
[..]
Ziet er uit als een prima set.
Vooral dat het jasje afritsbare mouwen heeft is handig.
Ik heb zelf een vergelijkbaar jasje. In de winter loop ik met mouwen en in de herfst / vroege lente gebruik ik hem als body warmer zonder mouwen.
Als je niet zeker bent over de maat is de tight echter lastig. Dat is nou net een kledingstuk dat je wil passen of het goed zit.
Welke maat is de rest van je kleding? Ik gok dat je XL bent.
Het belangrijkste is denk ik je budget. Ik loop zelf met een Garmin Forerunner 405, met ingebouwde GPS. Kost iets minder dan 300 euro, maar ik vind het geweldig dat ik na het lopen/fietsen kan zien waar ik ben geweest enz.quote:Op zondag 7 maart 2010 18:14 schreef Dude-rs het volgende:
Hallo! Ik ben op zoek naar een goede hartslagmeter. Mogelijk kunnen jullie mij hier in assisteren? Ik wil het hardlopen weer gaan oppakken en in plaats van continu hetzelfde rondje een beetje op tijd te lopen, gewoon lekker in de duinen lopen met gebruik van een hartslagmeter. Nou heb ik de ballen verstand van die dingen, maar een aantal functies lijkt me toch wel handig:
- Het bijhouden van het aantal gelopen kilometers
- Het bijhouden van de gelopen snelheid
In mijn zoektocht kwam ik deze hartslagmeter tegen: Garmin Forerunner 60 Bundel (incl. foot pod). Nou vroeg ik mij af of iemand hier ervaring mee heeft of mogelijk andere suggesties heeft.
Bij voorbaat dank!
Ga voor de Forerunner 305!quote:Op maandag 8 maart 2010 17:38 schreef Dude-rs het volgende:
Bedankt voor de reacties. Mijn budget reikt ongeveer tot de ¤ 200,-. Die GPS functie is trouwens een prachtig middel!
Ik wil er ook eentje, lijkt me zo gaafquote:Op maandag 8 maart 2010 17:49 schreef Joene het volgende:
Straks in mei als ik zekerweet dat ik door wil gaan met rennen wil ik ook zo een ding
Als je het Julianapark bedoelt; dat is over een paar weken tot 21:00 open. Daar kan je dus nog even op wachten. Mocht je in de buurt van dit park wonen, dan is langs de Vecht richting Oud-Zuylen wellicht een optie.quote:Op maandag 8 maart 2010 18:31 schreef Shoombak het volgende:
Ik wil eigenlijk gaan ook weer gaan hardlopen, maar het park hier in de stad (Utrecht) waar ik normaal altijd liep is in deze tijd van het jaar al om 17.00u dicht. En om nou dwars door de stad te gaan rennen vind ik ook weer niks. Hoe doen jullie dat?
En je zou 'm zelfs nog op metrisch kunnen zetten, zodat je gewoon in KM de boel af kunt lezenquote:Op maandag 8 maart 2010 17:41 schreef caspervc het volgende:
[..]
Ga voor de Forerunner 305!
Hier een voorbeeldje van een running log. Kan je de nauwkeurigheid qua afstand zien (zet google maps even op sattelite) Tempo schommelt altijd veel, hangt erg af van de GPS nauwkeurigheid, hoogtemeting heb je praktisch niets aan (behalve als je bijv op de veluwe loopt, dan kan je je profiel er nog wel uit destilleren, maar zoals ik: denk niet dat je een brug over de snelweg terug ziet
)
Hartslag is erg nauwkeurig. Je kan trainen in zones, en hij geeft als je wilt alarm als je boven bepaalde grenzen komt.
http://connect.garmin.com/activity/25912387
Waar woon je in Utrecht?quote:Op maandag 8 maart 2010 18:31 schreef Shoombak het volgende:
Ik wil eigenlijk gaan ook weer gaan hardlopen, maar het park hier in de stad (Utrecht) waar ik normaal altijd liep is in deze tijd van het jaar al om 17.00u dicht. En om nou dwars door de stad te gaan rennen vind ik ook weer niks. Hoe doen jullie dat?
Zit rechtsboven een knopje voor. Mijlen doet ie standaard. Als ik inlog heb ik direct km hoorquote:Op maandag 8 maart 2010 22:58 schreef Coelho het volgende:
[..]
En je zou 'm zelfs nog op metrisch kunnen zetten, zodat je gewoon in KM de boel af kunt lezen
Kloptquote:Op maandag 8 maart 2010 22:07 schreef WD.40 het volgende:
[..]
Als je het Julianapark bedoelt; dat is over een paar weken tot 21:00 open. Daar kan je dus nog even op wachten. Mocht je in de buurt van dit park wonen, dan is langs de Vecht richting Oud-Zuylen wellicht een optie.
Minder stampen misschien ?quote:Op dinsdag 9 maart 2010 14:51 schreef Stefanovich het volgende:
Net les 20 gelopen van de 0 naar 5 km start to run. Zware les... 4x8 minuten... Ging op zich wel redelijk alleen opt einde had ik niet echt tempo meer... me benen worden zo zwaar, vooral bij mijn schenen, nu vooral mijn linker.... vorige les had ik hier ook last van, maar wel een stuk meer. Gaat nu wel iets beter. Loop ik dan te snel of zo?
Leuk om te lezen zo voordat ik les 20 ga lopenquote:Op dinsdag 9 maart 2010 14:51 schreef Stefanovich het volgende:
Net les 20 gelopen van de 0 naar 5 km start to run. Zware les... 4x8 minuten... Ging op zich wel redelijk alleen opt einde had ik niet echt tempo meer... me benen worden zo zwaar, vooral bij mijn schenen, nu vooral mijn linker.... vorige les had ik hier ook last van, maar wel een stuk meer. Gaat nu wel iets beter. Loop ik dan te snel of zo?
quote:Op maandag 8 maart 2010 22:07 schreef WD.40 het volgende:
[..]
Als je het Julianapark bedoelt; dat is over een paar weken tot 21:00 open. Daar kan je dus nog even op wachten. Mocht je in de buurt van dit park wonen, dan is langs de Vecht richting Oud-Zuylen wellicht een optie.
quote:Op donderdag 11 maart 2010 22:05 schreef Blik het volgende:
[..]
![]()
Ik woon in Zuilen, en loop altijd langs de VEcht en door Oud-Zuilen. Ook in de weilanden erachter. Heerlijk rustig, perfect voor hardlopen
quote:Op dinsdag 9 maart 2010 12:41 schreef WD.40 het volgende:
Dit is overigens wel een mooi rondje: http://www.afstandmeten.nl/index.php?id=371232&key=MRparN9Unu4M6
Leuk rondje! Ga ik zondag misschien eens lopen.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 12:58 schreef WD.40 het volgende:
Dit rondje misschien?:
Ik ook! Die schijnt namelijk niet zo prettig te zijn, dus ben benieuwd naar je ervaringenquote:Op zaterdag 13 maart 2010 12:02 schreef Illuminare het volgende:
Volgende week beginnen aan het evy-programma naar 10 km.. Ben benieuwd!
quote:Op zaterdag 13 maart 2010 13:21 schreef caspervc het volgende:
Net rondje Paul! Ziet er goed uit voor de 10K op de marathon!
Ik heb van de week mijn eerste 10k gelopen. Precies in 1 uur. Dat wordt 5 april dus ook mijn doel!
@winka, ik probeer zoveel mogelijk verkeer te vermijden door door parken of over fietspaden te lopen. Soms moet je echter even wachten, en probeer ik wel wat te dribbelen ofzo. Kan je helaas niets aan doen.
Oh hoezo niet? Die volg ik ookquote:Op zaterdag 13 maart 2010 17:43 schreef winka het volgende:
[..]
Ik ook! Die schijnt namelijk niet zo prettig te zijn, dus ben benieuwd naar je ervaringen![]()
Ik vind het ideaal, na een tijdje weet je gewoon precies wat je aankan qua hartslag en kun je je tempo daarop aanpassen zodat je het langer vol kan houden.quote:Op maandag 15 maart 2010 12:34 schreef Stefanovich het volgende:
Lopen jullie allemaal met een hartslag horloge? Ik zit er over te denken een te halen.... is dat nodig of...?
Ja joh het gaat best redelijk als je netjes elke week 3 keer gaat.quote:Op maandag 15 maart 2010 11:53 schreef Adelante het volgende:
Tering, J., dat gaat hard, ik hoop met 6 weken ook zo ver te zijn
ik wissel bos / asfalt afquote:Op maandag 15 maart 2010 12:46 schreef Adelante het volgende:
Ik ben al bewust op voetbalden gaan lopen om niet de klap van het asfalt iedere keer te hebben.
Het blijkt dus helemaal niet zo'n rare vraag te zijnquote:Op maandag 15 maart 2010 09:55 schreef Joene het volgende:
ik draag een normale slip of niets onder mn tight.
dit is echt too much informationquote:Op maandag 15 maart 2010 16:45 schreef jack4ya het volgende:
Nogmaals ik ben geen man, maar ik gok dat men het beste af is met een slip.
Een boxer lijkt me nog wat kunnen schuren op de bovenbenen, bij de onderrand zeg maar.
Overigens heb ik wel eens een man zonder iets onder de tight zien lopen, en dat vond ik echt héél érg 'brrrr'... Ik vind het bijna ongepast.(eigenlijk nog erger, maar dat houd ik maar voor me.)
Doe je medemens één lol... zorg dan wel dat je een zwarte tight draagt![]()
*rilt nog bij de herinnering*
Ja, duh! Hij kwam me tegemoet lopen, dus er was geen ontwijken aan.quote:Op maandag 15 maart 2010 16:50 schreef Krullehoofd het volgende:
[..]
dit is echt too much information
Tuurlijkquote:Op maandag 15 maart 2010 16:51 schreef jack4ya het volgende:
[..]
Ja, duh! Hij kwam me tegemoet lopen, dus er was geen ontwijken aan.
In de regen lopen is juist lekker.quote:Op maandag 15 maart 2010 17:03 schreef winka het volgende:
Even een ander onderwerp![]()
Het regent, maar toch ga ik zo les 23 lopen
vanavond weer, 8 km op 139 - 150 bpmquote:
Het is inderdaad lekker (zeker nu er maar twee pauzes inzitten) maar niet met windquote:
Het is 10 km geworden, gemiddelde hartslag 147, tempo rond de 8:00 min/km. Dikke 1 uur en 20 minuten door de plassen, regen en wind.quote:Op maandag 15 maart 2010 17:32 schreef Krullehoofd het volgende:
[..]
vanavond weer, 8 km op 139 - 150 bpm
quote:Op maandag 15 maart 2010 17:04 schreef jack4ya het volgende:
Serieus... er was geen ontkomen aan... Ik ga het verder niet uitleggen.
Probleem van slip kan zijn dat hij zich in de lies snijdt.quote:Op maandag 15 maart 2010 16:45 schreef jack4ya het volgende:
Nogmaals ik ben geen man, maar ik gok dat men het beste af is met een slip.
Een boxer lijkt me nog wat kunnen schuren op de bovenbenen, bij de onderrand zeg maar.
Ik ga morgen les 5 lopen, en ik kijk er nu ook al echt naar uit hoor!quote:Op dinsdag 16 maart 2010 16:30 schreef MOETIG het volgende:
ik zou haast zeggen dat ik zin heb in de volgende les.
Op straat en fietspaden. Als het maar geasfalteerd is. De stoep vind ik niks, veelste veel heen en weer gewiebel op m'n enkels.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 18:58 schreef Niara het volgende:
Hoi
Ik had een vraagje: waar gaan jullie meestal hardlopen?
Gewoon op straat? Atletiekbaan? Park?
Mij lijkt het wel interessant, maar ik zie het mezelf nog niet zo snel op straat doen..
Bij de universiteit is wel een atletiekbaan, misschien is dat een idee,
Dus tja, waar lopen jullie hard?
Op een atletiekbaan loop je steeds rondjes en dat gaat je eerder vervelen dan dat je gewoon een willekeurige route uitkiest op straat. Uit ervaring kan ik spreken dat het op een baan lijkt alsof het veel langer allemaal duurt en dat je veel minder loopt dan een willekeurige route. Uiteraard zit dit tussen de oren en je kunt het beter zelf maar proberen om te kijken wat je fijner vindt.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 18:58 schreef Niara het volgende:
Hoi
Mij lijkt het wel interessant, maar ik zie het mezelf nog niet zo snel op straat doen..
Net mijn eerste les van de 5-10km serie gelopen, maar ik ben nu al niet zo'n fan van de 'tips'.. Die gezondheidstips aan het begin van de les.. "Let op vetrijk voedsel, blabla" .. Maargoed, eerste les is ook nog maar 30 minuutjes.. En verder is de muziek wel aardig om op te rennenquote:Op zondag 14 maart 2010 17:40 schreef winka het volgende:
Ik had verschillende verhalen gelezen op internetMaar ik zou heel blij zijn als het niet zo was
tja het probleem is dat ik in een buurt woon met alleen maar kinderkopjes op straat..quote:Op dinsdag 16 maart 2010 19:09 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Op een atletiekbaan loop je steeds rondjes en dat gaat je eerder vervelen dan dat je gewoon een willekeurige route uitkiest op straat. Uit ervaring kan ik spreken dat het op een baan lijkt alsof het veel langer allemaal duurt en dat je veel minder loopt dan een willekeurige route. Uiteraard zit dit tussen de oren en je kunt het beter zelf maar proberen om te kijken wat je fijner vindt.
Ben heel erg benieuwd naar de volgende lessen, hoop dat je ervaringen hier in het topic kwijtwiltquote:Op dinsdag 16 maart 2010 19:37 schreef Illuminare het volgende:
[..]
Net mijn eerste les van de 5-10km serie gelopen, maar ik ben nu al niet zo'n fan van de 'tips'.. Die gezondheidstips aan het begin van de les.. "Let op vetrijk voedsel, blabla" .. Maargoed, eerste les is ook nog maar 30 minuutjes.. En verder is de muziek wel aardig om op te rennen
hoe maak je dit?quote:Op dinsdag 2 maart 2010 13:27 schreef Skv het volgende:
[ afbeelding ]
Gisteren midden in de nacht gaan lopen. Ging erg lekker!
10 kilometer in 56:16 minuten.
Wel een beetje spierpijn nu.
Wat dat betreft jammer dat ik een simpel telefoontje hebt. Daarom vraag ik voor mijn verjaardag een Forerunner 305. Nu nog hopen dat ik 'm krijgquote:Op dinsdag 16 maart 2010 21:32 schreef neen het volgende:
Runkeeper
Alleen tracked die van mij niet echt netjeseerste paar keer wel en nu niet :x
Dat werkt alleen met een iPhone?quote:Op dinsdag 16 maart 2010 21:32 schreef neen het volgende:
Runkeeper
Alleen tracked die van mij niet echt netjeseerste paar keer wel en nu niet :x
Tot nu toe ga ik elke keer in het Zuiderpark lopenquote:Op dinsdag 16 maart 2010 18:58 schreef Niara het volgende:
Hoi
Nog niet voor anderen denk ik danquote:Are you planning to launch RunKeeper on other mobile platforms?
The iPhone is where we started, but ultimately, we will expand onto several additional smartphone platforms as well.
Inderdaad. Zolang het maar een iPhone 3G of 3GS is.quote:
Hoe werkt dat 'runkeeper' op iphone?quote:Op dinsdag 16 maart 2010 22:34 schreef Skv het volgende:
[..]
Inderdaad. Zolang het maar een iPhone 3G of 3GS is.
Wereldhorlogequote:Op dinsdag 16 maart 2010 21:33 schreef winka het volgende:
[..]
Wat dat betreft jammer dat ik een simpel telefoontje hebt. Daarom vraag ik voor mijn verjaardag een Forerunner 305. Nu nog hopen dat ik 'm krijg
Vast wel.quote:Op woensdag 17 maart 2010 14:16 schreef Deepfreeze het volgende:
Whaah, mijn 1e post in SPT
Ik ga proberen vriendjes te worden met Evy...
Vanochtend les 1 gedaan, en mijn conditie is echt bagger.
Wel de les gehaald, maar ik denk dat ik deze vrijdag gewoon nog eens over doe.
Wel fijn om wat muziek en opmerkingen over de tijd te hebben. Ooit eens geprobeerd met een horloge/stopwatch, maar dat is saai en onhandig. Nu kun je tenminste normaal doorlopen.
Eens kijken of ik over 10 weken echt 5 km kan hardlopen. Eigenlijk zou ik het een wonder vinden![]()
Welkom !quote:Op woensdag 17 maart 2010 14:16 schreef Deepfreeze het volgende:
Wel fijn om wat muziek en opmerkingen over de tijd te hebben. Ooit eens geprobeerd met een horloge/stopwatch, maar dat is saai en onhandig. Nu kun je tenminste normaal doorlopen.
Eens kijken of ik over 10 weken echt 5 km kan hardlopen. Eigenlijk zou ik het een wonder vinden![]()
die weet ik nog welquote:Op woensdag 17 maart 2010 15:20 schreef jack4ya het volgende:
[..]
Vast wel.Ik had 16/17 jaar niet gesport en nu loop ik bijna 10km in een tijdstek van 4 maanden. Ergens in een vorige topic kan je me nog zien posten dat me dat godsonmogelijk leek en dat ik het noooit zou halen.
Heb me ook rot gezocht, ik kon ze via nieuwsgroepen nog binnenhalen.quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:03 schreef Pablo88 het volgende:
Waar zijn die audio bestanden van Evy te vinden?
Op deze site: http://www.start-to-run-mp3.com/ zijn de links al een tijdje dood.
Om je even een hart onder de riem te steken. Als onervaren loper ga je de eerste lessen sowieso te hard van start en zul je standaard kapot zijn op het einde van de les. Het juiste tempo inschatten is iets wat je leert gedurende de lessenquote:Op woensdag 17 maart 2010 14:16 schreef Deepfreeze het volgende:
typ bij google podcast Evy in.. eerste link geeft een aantal suggesties...quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:06 schreef Mr.Myst het volgende:
[..]
Heb me ook rot gezocht, ik kon ze via nieuwsgroepen nog binnenhalen.
Misschien niet goed genoeg gezocht dan, ik kreeg vrij veel dode links. Maar goed, bij mij boden nieuwsgroepen vanmorgen de uitkomst, dus ik kon vanmorgen heerlijk hardlopen.quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:13 schreef MOETIG het volgende:
[..]
typ bij google podcast Evy in.. eerste link geeft een aantal suggesties...
Same here, ben benieuwd hoe ik het er morgen vanaf ga brengen...quote:Op donderdag 18 maart 2010 13:29 schreef Deepfreeze het volgende:
Zo, hier iemand met lekkere spierpijn. Morgen lesje 2
Werkt retegoed tegen pijn en ontstekingenquote:Op donderdag 18 maart 2010 19:15 schreef jack4ya het volgende:
Nog steeds 'pijn', onverminderd en die &$#)@# fysio's hebben pas volgende week tijd.![]()
Dus ik loop al een week niet.
Nja, mijn schema sloeg zichzelf automatisch op in de podcast, vreemd genoeg. Behalve les 1quote:Op vrijdag 19 maart 2010 09:57 schreef crossover het volgende:
Is dit schema ook in podcast te verkrijgen?
We zitten op exact hetzelfde schemaquote:Op vrijdag 19 maart 2010 10:08 schreef MOETIG het volgende:
Les 2 van Evy was wederom goed te doen! Dat motiveert me voor de volgende les morgen!
Herkenbaar.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 18:41 schreef Sheriam het volgende:
-knip-
Edit: D'uh moment: toen 't tijdens het derde loopstukje begon te regenen, ging ik automatisch sneller lopen, tot ik me realiseerde dat ik op een tijdsschema liep en dus echt niet sneller binnen zou zijn door harder te lopen.![]()
Goed gedaan man!quote:Op vrijdag 19 maart 2010 19:44 schreef Joene het volgende:
Vandaag 7km in 46 minuten gelopen , geen topsnelheid wel de max afstand voor mij tot nu toe![]()
Resultaat -> zeer linker bovenbeen.
7 km! Netjes hoor, en het is toch geen wedstrijdquote:Op vrijdag 19 maart 2010 19:44 schreef Joene het volgende:
Vandaag 7km in 46 minuten gelopen , geen topsnelheid wel de max afstand voor mij tot nu toe![]()
Pas je goed op! Fanatiek zijn is goed. Je spieren kunnen veel hebben en snel groeien, maar je pezen niet. Te snel beginnen -> blessures!quote:Op vrijdag 19 maart 2010 19:44 schreef Joene het volgende:
Ik loop van mezelf al veel te snel, dus voor mij is het wel goed om met GotC mee te lopen. Doe ik iig wat rustiger aan. Laatste stuk pak ik meestal toch mn eigen tempoquote:Op zaterdag 20 maart 2010 11:03 schreef Joene het volgende:
Succes en probeer niet elkaar bij te houdenkwa snelheid.
Vandaar dat we les 3 doen vandaagquote:Op zaterdag 20 maart 2010 11:03 schreef caspervc het volgende:
[..]
Pas je goed op! Fanatiek zijn is goed. Je spieren kunnen veel hebben en snel groeien, maar je pezen niet. Te snel beginnen -> blessures!
Was verkeerde quotequote:Op zaterdag 20 maart 2010 11:06 schreef GotC het volgende:
[..]
Vandaar dat we les 3 doen vandaagMaar bedankt
.
Ik heb inderdaad geen hightech uitrusting, maar mn schoenen heb ik me wel aan laten meten in een gespecialiseerde winkel (de hardloopwinkel). Dat vind ik wel zo belangrijk, zeker gezien het eventueel voorkomen van blessuresquote:Op zaterdag 20 maart 2010 13:05 schreef Sharpdressedman het volgende:
wat voor schoenen gebruiken jullie? Misschien domme vraag maar kan me voorstellen dat de starters niet meteen een complete high tech uitrusting hebben gekocht.
100% hardloopschoenen heb ik niet. wel sportschoenen en tennisschoenen maar daarvan is de demping etc weer anders natuurlijk. Denk er zelf aan mijn tennisschoenen de eerste lessen te gebruiken om te kijken hoe het gaat en dan later nieuwe schoenen aan te schaffen.
Nice! Welke afstand is dat?quote:Op zaterdag 20 maart 2010 13:21 schreef Joene het volgende:
Overigens zat net mn Startnr voor de circuitun en de chip bij de post
Ik heb een paar Asics Gel Flashfire II. Ook al ben ik een beginner, ik ben wel iemand die de uitrusting wel goed voor elkaar wil hebben. Heb daarnaast nog een paar hardloopshirts, een hardloopjack, hardloopsokken en een hartslagmeter gekocht. Misschien is dat juist wel een stimulans om te blijven lopen, anders vind ik het zonde van al het geld wat ik erin geïnvesteerd heb!quote:Op zaterdag 20 maart 2010 13:05 schreef Sharpdressedman het volgende:
wat voor schoenen gebruiken jullie? Misschien domme vraag maar kan me voorstellen dat de starters niet meteen een complete high tech uitrusting hebben gekocht.
ik doe 5km maar je kan ook 12kmquote:
Ook saucony's, aan laten meten in runner's world.. de echelon, is een neutrale schoen, loop niet met overpronatie oid..quote:Op zaterdag 20 maart 2010 13:05 schreef Sharpdressedman het volgende:
100% hardloopschoenen heb ik niet. wel sportschoenen en tennisschoenen maar daarvan is de demping etc weer anders natuurlijk. Denk er zelf aan mijn tennisschoenen de eerste lessen te gebruiken om te kijken hoe het gaat en dan later nieuwe schoenen aan te schaffen.
Ik vandaag op mn 3e les gelopen. Het ging wel goed, maar ik vond de sterke wind wat minder..quote:
Jup, maandag les 4 gepland.quote:Op zaterdag 20 maart 2010 16:25 schreef MOETIG het volgende:
[..]
Ik vandaag op mn 3e les gelopen. Het ging wel goed, maar ik vond de sterke wind wat minder..
Lopen jullie maandag ook de 4e?
Heb ook Saucony. Maar dan wel met overpronatie-steun.quote:Op zaterdag 20 maart 2010 14:56 schreef Illuminare het volgende:
[..]
Ook saucony's, aan laten meten in runner's world.. de echelon, is een neutrale schoen, loop niet met overpronatie oid..
Heb ook pas na een aantal weken goede schoenen gekocht, toen ik zeker wist dat ik wel door zou blijven lopen.. Anders ga ik geen 135 euro aan hardloopschoenen uitgeven
Gewoon op myasics een schema aanmaken en daarop lopen. Vind ik veeel fijnerquote:Op zaterdag 20 maart 2010 18:34 schreef Illuminare het volgende:
Zijn dr meer mensen die zich irriteren aan die 'tips' van evy?Weet er iemand nog een andere podcast van 5 - 10 km zonder geouwehoer over eten enzo erin?
Ik hou me netjes aan het schema, dus neem 2 rustdagen....dinsdagochtend les 4!quote:Op zaterdag 20 maart 2010 16:25 schreef MOETIG het volgende:
[..]
Ik vandaag op mn 3e les gelopen. Het ging wel goed, maar ik vond de sterke wind wat minder..
Lopen jullie maandag ook de 4e?
Hm, kan wel inderdaad, maar vind het aan die muziek juist zo lekker dat je niet op je horloge oid moet kijken..quote:Op zaterdag 20 maart 2010 20:12 schreef caspervc het volgende:
[..]
Gewoon op myasics een schema aanmaken en daarop lopen. Vind ik veeel fijner
Evy's les 4 is inderdaad gelijk aan les 3:quote:Op maandag 22 maart 2010 10:42 schreef Adelante het volgende:
Les 4 ging ook weer fijn, voor m'n gevoel een herhaling van vrijdag (les 3), maar dat maag de pret niet drukken. Het was wel fris vanmorgen buiten, volgende keer toch maar weer lang tight ipv korte broek
Focus vooral op je uitademen. Blaas goed uit en bal eventueel je vuist.quote:Op maandag 22 maart 2010 11:03 schreef Deepfreeze het volgende:
Zo, net les 3 gelopen. Die "moest" eigenlijk gisteren, maar dat kwam even helemaal niet uit. Maar vandaag dus lekker gelopen.
Het valt me tot nu toe nog mee, Al waren die laatste 3 minuten wel lang![]()
Ik loop nu op oude sportschoenen, misschien over een paar lessen maar eens kijken naar betere schoenen. Voor nu lopen deze prima. Heb nu in ieder geval geen last van mijn knie, zoals bij eerdere pogingen..
Heeft iemand hier nog tips voor de ademhaling? Ik kom soms echt in de knoop. Dan probeer ik 2 snuffen in, en 2 puffen uit te doen, dat scheelt iets, maar misschien hier iemand iets geniaals??
Les 26 van de eerste serie of van de tweede serie?quote:Op dinsdag 23 maart 2010 10:38 schreef winka het volgende:
Tsja op sommige dagen gaat het gewoon minder en dan is er geen reden voor te vinden. Tenminste, dat is uit eigen ervaring. Ik loop wel in het weekend een stuk makkelijker dan door de week na het werk.
Morgen alweer les 26Ik ben blij dat ik binnenkort af ben van de baggermuziek, maar zal de stem van Evy wel missen
Ik heb écht ontzettend lopen eikelen met mijn ademhaling. Ik heb heel structureel moeten tellen om geen last te krijgen. Nu kan ik het inmiddels (na enkele maanden) het wat vrijer laten, maar ik liep serieus een uur te tellen als een autist met haar eigen wiskundige mantra.quote:Op maandag 22 maart 2010 11:03 schreef Deepfreeze het volgende:
-knip-
Heeft iemand hier nog tips voor de ademhaling? Ik kom soms echt in de knoop. Dan probeer ik 2 snuffen in, en 2 puffen uit te doen, dat scheelt iets, maar misschien hier iemand iets geniaals??
Ja ik vind het heel leuk allemaal hoor, en wel handig, maar die muziek heb ik ook wel een beetje gehad jaquote:Op dinsdag 23 maart 2010 10:38 schreef winka het volgende:
Tsja op sommige dagen gaat het gewoon minder en dan is er geen reden voor te vinden. Tenminste, dat is uit eigen ervaring. Ik loop wel in het weekend een stuk makkelijker dan door de week na het werk.
Morgen alweer les 26Ik ben blij dat ik binnenkort af ben van de baggermuziek, maar zal de stem van Evy wel missen
Nee, je hebt wel gelijk hoor. Als je er niet over hoeft na te denken en het gaat goed, dan moet je dat vooral zo houden.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 11:40 schreef Krullehoofd het volgende:
Je kunt dingen ook over analyseren en jezelf maar af blijven vragen waarom, waarom, waarom.
Wat mij betreft is het gewoon een natuurlijke beweging. Je tilt je voet op en zet hem weer neer, de overige zaken omtrent dit moeten onbewust gaan. Als je teveel gaat letten op bepaalde zaken dan ben je heel erg geforceerd bezig imo. Maar ach, iedereen zijn/haar eigen ding toch ?
Uiteraard, dat kan ik begrijpen. Iedereen is anders, wat voor de één werkt, hoeft niet perse voor de ander te werken. Maar de principes van het hardlopen zijn wel voor iedereen gelijk, dus dat zou altijd je basis moeten zijn om vanuit te werken.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 12:03 schreef jack4ya het volgende:
[..]
Het ging me meer over de situatie áls het lopen dus niét goed gaat. Dan kan je wel stug volhouden, in de hoop dat het misschien ooit eens vanzelf over gaat, maar ik zie het meer als: "Kennelijk werkt het zo niet, ik probeer wat anders."![]()
Die vond ik vrij zwaar voor een aantal jaren terug, je denkt dat het meevalt, maar je hebt steeds meer 1 minuut rustquote:Op woensdag 24 maart 2010 10:24 schreef Djurbus het volgende:
Ik ga zo maar eens aan les 8 beginnen. In deze les zitten 8 stukjes van 2 minuten lopen, wish me luck...
Loop zaterdag dan lekker rustig, niets forceren, geen records proberen te halenquote:Op woensdag 24 maart 2010 11:01 schreef Joene het volgende:
Ik ga pas zaterdag weer lopen , vandaag voor het eerst blessure vrij sinds afgelopen vrijdag.
Even rust dus nog, ook ga ik zondag dus de circuitrun doen dus zaterdag even de spieren"los" lopen
Euh.. Actie sport, Perry sport..gewoon bij sportwinkels.quote:Op woensdag 24 maart 2010 21:40 schreef crossover het volgende:
Heeft er iemand een tip voor een simpele stopwatch die ergens te koop is? Ik hoef alleen maar de tijd te meten, hoeft er verder niet leuk uit te zien ofzo.
actionquote:Op woensdag 24 maart 2010 21:40 schreef crossover het volgende:
Heeft er iemand een tip voor een simpele stopwatch die ergens te koop is? Ik hoef alleen maar de tijd te meten, hoeft er verder niet leuk uit te zien ofzo.
Dan ga ik daar eens kijken.quote:
hoe bereken je je snelheid?quote:Op woensdag 24 maart 2010 22:26 schreef SolnaStockholm het volgende:
Net met 2 vriendinnen les 18 gelopen. Merkte toch wel dat 1 vriendin harder ging. Normaal lopen we 8 km/h en nu toch bijna rond de 10. Gaat eigenlijk nog ontzettend langzaam, maar we gaan eerst die 30 min volmaken en er dan een beetje tempo tegenaan gooien. Ben benieuwd of dat werkt. Hoe hard lopen jullie ongeveer? Naar mijn idee is 8 wel heel zacht..
Ik loop zo rond de 10 km/u. De ene keer wat meer, de andere keer minder. Loop nu meestal een uur.quote:Op woensdag 24 maart 2010 22:26 schreef SolnaStockholm het volgende:
Net met 2 vriendinnen les 18 gelopen. Merkte toch wel dat 1 vriendin harder ging. Normaal lopen we 8 km/h en nu toch bijna rond de 10. Gaat eigenlijk nog ontzettend langzaam, maar we gaan eerst die 30 min volmaken en er dan een beetje tempo tegenaan gooien. Ben benieuwd of dat werkt. Hoe hard lopen jullie ongeveer? Naar mijn idee is 8 wel heel zacht..
Ik heb echt geen flauw idee hoe hard ik loop eigenlijk....Best jammer....quote:Op donderdag 25 maart 2010 08:44 schreef caspervc het volgende:
[..]
Ik loop zo rond de 10 km/u. De ene keer wat meer, de andere keer minder. Loop nu meestal een uur.
Via www.afstandmeten.nlquote:Op woensdag 24 maart 2010 22:27 schreef Sharpdressedman het volgende:
[..]
hoe bereken je je snelheid?
Goede tip! Volgens mij werkt dat wel aardig.quote:Op woensdag 24 maart 2010 22:29 schreef SolnaStockholm het volgende:
Ik loop met nokia sports tracker, gaat op GPS, dus dat rekent hij netjes voor me uit
*rent er meteen heen*quote:Op donderdag 25 maart 2010 10:17 schreef crossover het volgende:
[..]
Goede tip! Volgens mij werkt dat wel aardig.
De zoektocht naar het horloge is ook geslaagd:
[ afbeelding ]
7.50 bij de blokker
Je postcount, wat doe je !?!?!quote:Op donderdag 25 maart 2010 22:52 schreef PiRANiA het volgende:
Eergisteren maar begonnen (eindelijk). Vanavond les 2 gedaan
Nee lijkt me niet... gewoon met een stopwatch lopen, mp3 speler en een schema... Op die site van start to run staan ook wel papieren schema's voor de 0 naar 5 en 5 tot 10 km he, en zo zijn er wel meer sites....quote:Op donderdag 25 maart 2010 23:48 schreef Smart_ass het volgende:
Vandaag les 10 gedaan maar ik denk dat ik ermee stop. Ik haalde het allemaal vrij makkelijk, het was 1,2,3,3,3 geloof ik. De les ervoor was 2,4,4,5 ofzo? Dat haalde ik echt maar nét. Eigenlijk net niet.
Ik heb gewoon het idee dat ik door die lessen van Evy veel te veel gefocust ben op hoelang ik nog moet, en de muziek vind ik echt bagger. Ik was daarnet dus klaar met les 10, maar ik had het idee dat ik veel beter moest kunnen. Daarom maar even een lekker nummertje opgezet (Ricardo Villalobos - Dexter) van 9 minuten, en maar kijken hoever ik kwam. Uiteindelijk vrij makkelijk 20 minuten achtereen gelopen. Dus ik denk dat ik maar stop met Evy en voortaan afspeellijsten ga maken met nummers die ik wel fijn vind lopen.
Wat denken jullie? Of is dit heel onverstandig ofzo?
M'n conditie is redelijk, ik fiets zo'n 25 minuten per dag (naar de uni en terugquote:Op vrijdag 26 maart 2010 00:48 schreef Stefanovich het volgende:
[..]
Nee lijkt me niet... gewoon met een stopwatch lopen, mp3 speler en een schema... Op die site van start to run staan ook wel papieren schema's voor de 0 naar 5 en 5 tot 10 km he, en zo zijn er wel meer sites....
Ik weet ook niet hoe je conditie is, je lichamelijke gesteldheid, of je al lang sport/vaak, maar ik zou niet zomaar wat gaan lopen, rustig aan opbouwen is nooit verkeerd. Begin dan aan het papieren schema van 5 tot 10..?
Ik ben zelf bij les 7 begonnen, omdat ik ook al wel een beetje conditie had voordat ik begon, en ben nu bij les 21, maar ik stap er ook vanaf denk ik, met mijn eigen muziek merk ik ook dat het veel makkelijker gaat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |