abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79373215
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 13:05 schreef Sharpdressedman het volgende:
wat voor schoenen gebruiken jullie? Misschien domme vraag maar kan me voorstellen dat de starters niet meteen een complete high tech uitrusting hebben gekocht.

100% hardloopschoenen heb ik niet. wel sportschoenen en tennisschoenen maar daarvan is de demping etc weer anders natuurlijk. Denk er zelf aan mijn tennisschoenen de eerste lessen te gebruiken om te kijken hoe het gaat en dan later nieuwe schoenen aan te schaffen.
Ook saucony's, aan laten meten in runner's world.. de echelon, is een neutrale schoen, loop niet met overpronatie oid..

Heb ook pas na een aantal weken goede schoenen gekocht, toen ik zeker wist dat ik wel door zou blijven lopen.. Anders ga ik geen 135 euro aan hardloopschoenen uitgeven
pi_79373671
ik was bang als ik geen goed schoeisel zou hebben dat ik na les 1 al blessures zou hebben had / heb ik geen zin in
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  zaterdag 20 maart 2010 @ 16:18:04 #228
56179 caspervc
Hamster, a dentist
pi_79375680
En ook ik heb snel goede schoenen aan laten meten.
Serie 1 van Evy op Reeboks gelopen die wat oud waren, maar toch veel pijntjes en ditjes en datjes...
Nu loop ik 2,5 maand op nieuwe Brooks GTS Adrenaline schoenen (ivm overpronatie...) en dat loopt super.

Ik zou nooit op tennisschoenen gaan lopen persoonlijk..
*Soms denk ik dat ik over dingen nadenk
pi_79375894
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 12:52 schreef Flappekz het volgende:
Les 3 ging (verrassend) makkelijk
Ik vandaag op mn 3e les gelopen. Het ging wel goed, maar ik vond de sterke wind wat minder..

Lopen jullie maandag ook de 4e?
  zaterdag 20 maart 2010 @ 17:21:49 #230
3185 Adelante
To let it go now
pi_79377744
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 16:25 schreef MOETIG het volgende:

[..]

Ik vandaag op mn 3e les gelopen. Het ging wel goed, maar ik vond de sterke wind wat minder..

Jup, maandag les 4 gepland.
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  zaterdag 20 maart 2010 @ 17:49:03 #231
67670 Skv
Cynist.
pi_79378737
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 14:56 schreef Illuminare het volgende:

[..]

Ook saucony's, aan laten meten in runner's world.. de echelon, is een neutrale schoen, loop niet met overpronatie oid..

Heb ook pas na een aantal weken goede schoenen gekocht, toen ik zeker wist dat ik wel door zou blijven lopen.. Anders ga ik geen 135 euro aan hardloopschoenen uitgeven
Heb ook Saucony. Maar dan wel met overpronatie-steun.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_79380370
Zijn dr meer mensen die zich irriteren aan die 'tips' van evy? Weet er iemand nog een andere podcast van 5 - 10 km zonder geouwehoer over eten enzo erin?
  zaterdag 20 maart 2010 @ 20:12:47 #233
56179 caspervc
Hamster, a dentist
pi_79384383
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 18:34 schreef Illuminare het volgende:
Zijn dr meer mensen die zich irriteren aan die 'tips' van evy? Weet er iemand nog een andere podcast van 5 - 10 km zonder geouwehoer over eten enzo erin?
Gewoon op myasics een schema aanmaken en daarop lopen. Vind ik veeel fijner
*Soms denk ik dat ik over dingen nadenk
pi_79391750
Ik ga morgen nog eens les 17 doen, al ging het vorige keer voor mij best lekker. Als het regent en me hardloopmaatje gaat niet mee, ga ik waarschijnlijk aan les 18 beginnen.

Was in Zweden tot les 23 gekomen, daarna was er sneeuw. En zelfs toen heb ik ipv 10 12 12, 23 en 12 gelopen, dus moet hier in Nederland ook te doen zijn. Kom maar op met die conditie!
  zondag 21 maart 2010 @ 11:33:06 #235
126462 Flappekz
Met pöntjes
pi_79398719
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 16:25 schreef MOETIG het volgende:

[..]

Ik hou me netjes aan het schema, dus neem 2 rustdagen....dinsdagochtend les 4!
Ik ben van pindavlees
pi_79399367
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 20:12 schreef caspervc het volgende:

[..]

Gewoon op myasics een schema aanmaken en daarop lopen. Vind ik veeel fijner
Hm, kan wel inderdaad, maar vind het aan die muziek juist zo lekker dat je niet op je horloge oid moet kijken..
pi_79405033
TVP... misschien vind ik dit topic in mijn actieve topics zo irritant dat ik eindelijk (weer) ga beginnen met lopen... haha
pi_79408815
Zo lekker gelopen in het zonnetje! Wel warm zeg. Heb in totaal 7.65 km gelopen. Les 17, en dan nog van en naar een vriendin gelopen. Heerlijk weertje en lekker gelopen! Woensdag op naar les 18!
  zondag 21 maart 2010 @ 17:52:38 #239
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_79411775
Tegen mijn eigen afspraak in, heb ik weer gelopen na een weekje rust ivm met pijn.
Ging fysiek redelijk, maar ik had gewoon geen zin en verveelde me stierlijk.

Aan de andere kant heb ik nu mijn (beginnende?) "blessure" niet op de spits gedreven.
Ik ben benieuwd wat de fysio morgen zegt.
pi_79415209
En vanmiddag les 18 gelopen! Ging goed, zelfs iets meer gelopen dan het lesje. Ik had een andere weg genomen, was daar al maanden niet geweest, hadden ze een groot stuk opnieuw geasfalteerd met van dat hele grove asfalt. Het was vroeger juist zo'n hele gladde weg -er waren ook vaak rolschaaters/rollerbladers enz daar bezig. M'n voeten kunnen er wel tegen, geen blaren of pijnlijke plekken ofzo, maar echt lekker lopen is 't ook niet. En toen kwam ik helemaal aan 't eind van het laatste stuk lopen uit bij een bospad wat juist heerlijk liep, nog zacht van de regen van gisteren maar net niet meer modderig. Ik had geen zin te stoppen & liep zonder problemen door gedurende de twee minuutjes die ik eigenlijk nog had moeten wandelen Had daarna nog een kleine 10 minuten te wandelen naar huis dus genoeg tijd om af te koelen. Schema's zijn een mooie richtlijn en ik zal niet ineens kilometers extra gaan lopen, maar zo'n stukkie erbij moet maar kunnen hoor!

Oh en ik heb volgende week niet zo'n zwaar rooster als ik dacht, dus als we geen onvoorziene werkzaamheden tegenkomen of zieke collega's krijgen, kan ik gewoon Woensdag/Vrijdag/Zondag lopen!
  maandag 22 maart 2010 @ 10:42:53 #241
3185 Adelante
To let it go now
pi_79439972
Les 4 ging ook weer fijn, voor m'n gevoel een herhaling van vrijdag (les 3), maar dat maag de pret niet drukken. Het was wel fris vanmorgen buiten, volgende keer toch maar weer lang tight ipv korte broek
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  maandag 22 maart 2010 @ 10:44:41 #242
126462 Flappekz
Met pöntjes
pi_79440016
quote:
Op maandag 22 maart 2010 10:42 schreef Adelante het volgende:
Les 4 ging ook weer fijn, voor m'n gevoel een herhaling van vrijdag (les 3), maar dat maag de pret niet drukken. Het was wel fris vanmorgen buiten, volgende keer toch maar weer lang tight ipv korte broek
Evy's les 4 is inderdaad gelijk aan les 3:
http://www.vita-atom.be/main/index.php?option=com_content&view=article&id=75:loopschema-start-to-run-0-5km&catid=47:loop-en-trainingsschemas&Itemid=41
Ik ben van pindavlees
  maandag 22 maart 2010 @ 10:55:13 #243
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_79440321
Gisteren les 12 gelopen. In het begin wat last met het vinden van mijn ritme. Het laatste blok van 5 minuten ging uiteindelijk het beste voor mijn gevoel (ondanks dat ik daar juist mijn hoogste hartslag van de training bereikte)
pi_79440550
Zo, net les 3 gelopen. Die "moest" eigenlijk gisteren, maar dat kwam even helemaal niet uit. Maar vandaag dus lekker gelopen.
Het valt me tot nu toe nog mee, Al waren die laatste 3 minuten wel lang

Ik loop nu op oude sportschoenen, misschien over een paar lessen maar eens kijken naar betere schoenen. Voor nu lopen deze prima. Heb nu in ieder geval geen last van mijn knie, zoals bij eerdere pogingen..

Heeft iemand hier nog tips voor de ademhaling? Ik kom soms echt in de knoop. Dan probeer ik 2 snuffen in, en 2 puffen uit te doen, dat scheelt iets, maar misschien hier iemand iets geniaals??
pi_79446806
Net ff zonder Start-to-run gelopen, moet zeggen dat me dat ook wel bevalt, eigen muziekje erop....
Maar had al 2 weken niet meer gelopen, oke wel 1 keer wezen wielrennen, dus ik dacht dat het wel zwaar zou worden, maar het ging beter dan ooit 6 km in 30 minuten. Woensdag ga ik weer verder met Evy, les 21.
pi_79450819
Vandaag ook les 3 van Evy gedaan en 't beviel bijzonder goed. Laatste stukje was even lastiger, maar alsnog heerlijk gelopen. Heb iets last van m'n heup, maar dat trekt al weer weg.
pi_79464827
quote:
Op maandag 22 maart 2010 11:03 schreef Deepfreeze het volgende:
Zo, net les 3 gelopen. Die "moest" eigenlijk gisteren, maar dat kwam even helemaal niet uit. Maar vandaag dus lekker gelopen.
Het valt me tot nu toe nog mee, Al waren die laatste 3 minuten wel lang

Ik loop nu op oude sportschoenen, misschien over een paar lessen maar eens kijken naar betere schoenen. Voor nu lopen deze prima. Heb nu in ieder geval geen last van mijn knie, zoals bij eerdere pogingen..

Heeft iemand hier nog tips voor de ademhaling? Ik kom soms echt in de knoop. Dan probeer ik 2 snuffen in, en 2 puffen uit te doen, dat scheelt iets, maar misschien hier iemand iets geniaals??
Focus vooral op je uitademen. Blaas goed uit en bal eventueel je vuist.
Dit voorkomt dat je last krijgt van miltsteek.
pi_79465939
Ik zal eens opletten woensdag als ik weer loop. Die miltsteken nu eigenlijk nog niet gehad, dus dat valt ook alweer mee. Alleen mijn onderlip kriebelt/tintelt nogal irritant

Vandaag ook minder last gehad van het lopen dan de 1e twee lessen. Toch meer last van vermoeide spieren. Nu eigenlijk bijna niet. Maar vast wel spierpijn morgen.
  maandag 22 maart 2010 @ 21:28:42 #249
236335 neen
schone schijn
pi_79466095
Morgenochtend of morgenavond lesje 12, in het weekend loop ik of een lesje of een rondje met m'n pa zonder Evy dus soms zullen het niet 3 maar 2 Evy lessen per week zijn. 3x lopen per week probeer ik echter wel aan te houden
het lijkt niet wat het is
  dinsdag 23 maart 2010 @ 10:14:55 #250
126462 Flappekz
Met pöntjes
pi_79480863
Heb zojuist les 4 gelopen, maar heb het idee dat het minder soepel ging. Wellicht omdat ik nu alleen liep, en de vorige keer niet...Of dat ik nu 's morgens liep, en de vorige keer 's middags?
Ik ben van pindavlees
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')