abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 23 maart 2010 @ 10:38:00 #251
279894 winka
There is no place like home..
pi_79481732
Tsja op sommige dagen gaat het gewoon minder en dan is er geen reden voor te vinden. Tenminste, dat is uit eigen ervaring. Ik loop wel in het weekend een stuk makkelijker dan door de week na het werk.

Morgen alweer les 26 Ik ben blij dat ik binnenkort af ben van de baggermuziek, maar zal de stem van Evy wel missen
  dinsdag 23 maart 2010 @ 10:40:47 #252
126462 Flappekz
Met pöntjes
pi_79481857
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 10:38 schreef winka het volgende:
Tsja op sommige dagen gaat het gewoon minder en dan is er geen reden voor te vinden. Tenminste, dat is uit eigen ervaring. Ik loop wel in het weekend een stuk makkelijker dan door de week na het werk.

Morgen alweer les 26 Ik ben blij dat ik binnenkort af ben van de baggermuziek, maar zal de stem van Evy wel missen
Les 26 van de eerste serie of van de tweede serie?
Ik ben van pindavlees
  dinsdag 23 maart 2010 @ 10:44:44 #253
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_79482019
quote:
Op maandag 22 maart 2010 11:03 schreef Deepfreeze het volgende:
-knip-

Heeft iemand hier nog tips voor de ademhaling? Ik kom soms echt in de knoop. Dan probeer ik 2 snuffen in, en 2 puffen uit te doen, dat scheelt iets, maar misschien hier iemand iets geniaals??
Ik heb écht ontzettend lopen eikelen met mijn ademhaling. Ik heb heel structureel moeten tellen om geen last te krijgen. Nu kan ik het inmiddels (na enkele maanden) het wat vrijer laten, maar ik liep serieus een uur te tellen als een autist met haar eigen wiskundige mantra. Ik ging ook geheid de mist in als ik met muziek liep, omdat ik dan in de maat ging lopen en dus mijn ademhaling niet onder controle kreeg.

Ik telde zo:
voor laag tempo:
IN/LINKS-twee-drie-vier-UIT/LINKS-twee-drie-vier (dan adem je dus UIT op LINKS en IN op LINKS)
voor hoog tempo:
IN/LINKS-twee-drie-UIT/RECHTS-twee-drie (dan adem je dus UIT op LINKS en IN op RECHTS)

Ik moe(s)t echt heel structureel op links uitademen, ongeacht welk tempo. Deed ik dan niet dan had ik binnen notime steken en het duurde dan echt even voordat ik die weg gewerkt had.

Het heeft kennelijk te maken met organen die aan je middenrif hangen, oa je lever (zwaar orgaan) hangt aan je rechterkant. Als je dan uitademt op rechts worden de krachten te groot. Als je uitademt op links dan minimaliseer je de krachten. En dus steken.

Kortom, probeer eens een keer zonder muziek zodat je je kan contreren op ademhaling. En loop eens met een structurele uitademing op rechts.

Vergeet Evy of records of trainingen heel even. Gewoon aan de kant schuiven voor een mooi uitprobeer/oefenloopje. Pas lauzes in, luister goed naar je lichaam. Even terug naar de basis. Baadt het niet, dan schaadt het niet.
Succes!
  dinsdag 23 maart 2010 @ 10:51:07 #254
97868 Krullehoofd
Knap, intelligent en eerlijk.
pi_79482254
Dat ademhalen gaat bij mij gewoon onbewust. Is nou niet iets waar ik over na hoef te denken tijdens het lopen. Het maakt mij absoluut niet uit of ik nou rechts of links land terwijl ik inadem. Ik heb dan ook geen last van de steken die jullie hier beschrijven.
Een frigide vrouw beminnen is als een lekke fietsband oppompen....
  dinsdag 23 maart 2010 @ 10:57:27 #255
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_79482533
Als je er idd geen last van hebt, moet je er ook niet op gaan letten. Dan gaat het al prima.

Ik had echter echt gelazer als ik niet oplet. Inmiddels wordt ik niet onmiddelijk meer afgestraft, maar in het begin wel. Misschien heeft het ook met conditie te maken, of fysieke gesteldheid. Wie zal het zeggen. Maar als je er last van hebt, is het heel frustrerend en wil je er aan kunnen werken. Als je het namelijk niet onder controle krijgt, dan ga je jezelf echt afvragen waar je in vredesnaam mee bezig bent.

En dat zou zonde zijn.
  dinsdag 23 maart 2010 @ 11:40:00 #256
97868 Krullehoofd
pi_79484064
Je kunt dingen ook over analyseren en jezelf maar af blijven vragen waarom, waarom, waarom.

Wat mij betreft is het gewoon een natuurlijke beweging. Je tilt je voet op en zet hem weer neer, de overige zaken omtrent dit moeten onbewust gaan. Als je teveel gaat letten op bepaalde zaken dan ben je heel erg geforceerd bezig imo. Maar ach, iedereen zijn/haar eigen ding toch ?
pi_79484746
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 10:38 schreef winka het volgende:

Ja ik vind het heel leuk allemaal hoor, en wel handig, maar die muziek heb ik ook wel een beetje gehad ja
Denk dat ik straks gewoon met schema's ga lopen met eigen muziek...
  dinsdag 23 maart 2010 @ 12:03:12 #258
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_79484926
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 11:40 schreef Krullehoofd het volgende:
Je kunt dingen ook over analyseren en jezelf maar af blijven vragen waarom, waarom, waarom.

Wat mij betreft is het gewoon een natuurlijke beweging. Je tilt je voet op en zet hem weer neer, de overige zaken omtrent dit moeten onbewust gaan. Als je teveel gaat letten op bepaalde zaken dan ben je heel erg geforceerd bezig imo. Maar ach, iedereen zijn/haar eigen ding toch ?
Nee, je hebt wel gelijk hoor. Als je er niet over hoeft na te denken en het gaat goed, dan moet je dat vooral zo houden. Inderdaad zinloos om dan te gaan overanalyseren.

Het ging me meer over de situatie áls het lopen dus niét goed gaat. Dan kan je wel stug volhouden, in de hoop dat het misschien ooit eens vanzelf over gaat, maar ik zie het meer als: "Kennelijk werkt het zo niet, ik probeer wat anders."

Voor mij is het nu natuurlijker aan het worden, maar ik heb het (geanalyseer) wel nodig gehad, kennelijk niet een natuurtalent zoals jij.
  dinsdag 23 maart 2010 @ 14:02:37 #259
97868 Krullehoofd
pi_79489241
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 12:03 schreef jack4ya het volgende:

[..]

Het ging me meer over de situatie áls het lopen dus niét goed gaat. Dan kan je wel stug volhouden, in de hoop dat het misschien ooit eens vanzelf over gaat, maar ik zie het meer als: "Kennelijk werkt het zo niet, ik probeer wat anders."

Uiteraard, dat kan ik begrijpen. Iedereen is anders, wat voor de één werkt, hoeft niet perse voor de ander te werken. Maar de principes van het hardlopen zijn wel voor iedereen gelijk, dus dat zou altijd je basis moeten zijn om vanuit te werken.
pi_79500830
Morgen weer! Heb vandaag een mooie band gekregen waarmee ik m'n iPod aan m'n bovenarm kan bevestigen. Die ga ik morgen even uitproberen
pi_79504507
Tnx jack4ya voor de tips.

Bij lopen zelf hoef ik ook niet na te denken, maar het ademen echt wel. Anders houd ik gewoon onbewust mijn adem in voor een lange periode, een minuut of meer. Of ik ga juist te snel ademen ala hyperventilatie. Dus dan ik het wel handig om bewust die ademhaling te doen. En hopen dat het meer automatisme wordt..
pi_79507171
Les 4 vandaag gegaan. Ik moet zeggen dat ik nu ook geen enkele moeite meer heb met de 3 minuten lopen.

Ik ben alleen bang dat ik al een blessure te pakken heb Mn rechterenkel doet echt veel pijn. Ik kon er wel rustig op rennen, maar naarmate de training vorderde werd ie alleen maar stijver en meer pijnlijk. Ik hoop dat t weg gaat in de rust dag!
  dinsdag 23 maart 2010 @ 21:39:17 #263
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_79509217
Een vast ademhalingsritme geeft mij meer rust in mijn lopen en houdt mijn hartslag lager. Let ik er niet op dan ga ik hijgen. Naarmate de conditie beter wordt, wordt mijn ademhaling meer een automatisme. Ik adem exact op mijn stappen en dan in halve teugen, dus in-in, uit-uit op stap 1,2,3,4.

Ik kan me nog van de gymles van vroeger herinneren dat mijn gymleraar het had over inademen door de neus en uitademen door de mond. Ik krijg dat echter niet voor elkaar en adem alles door mijn mond.
  dinsdag 23 maart 2010 @ 21:40:02 #264
236335 neen
schone schijn
pi_79509247
Nou, les 12 gelopen ging aardig... nog 2 minuutjes doorgewandeld tot ik thuis was. Iets meer dan 4.1 km gelopen.. op naar de 5K!
het lijkt niet wat het is
pi_79522178
Ik ga zo maar eens aan les 8 beginnen. In deze les zitten 8 stukjes van 2 minuten lopen, wish me luck...

[ Bericht 1% gewijzigd door Djurbus op 24-03-2010 10:34:51 ]
  woensdag 24 maart 2010 @ 11:00:18 #266
3185 Adelante
To let it go now
pi_79523512
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 10:24 schreef Djurbus het volgende:
Ik ga zo maar eens aan les 8 beginnen. In deze les zitten 8 stukjes van 2 minuten lopen, wish me luck...
Die vond ik vrij zwaar voor een aantal jaren terug, je denkt dat het meevalt, maar je hebt steeds meer 1 minuut rust

Zelf net les 5 gedaan, stond best veel wind, maar in het zonnetje en deze temperatuur ging het prima. Ik ben wel klaar met 3 minuten stukjes en wel verder naar 5 minuten aaneen, maar volg toch maar trouw het schema. Merk ook dat sinds ik op gras loop, ik veel minder last heb van gevoelige schenen, dus dat blijf ik mooi doen
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_79523574
Ik ga pas zaterdag weer lopen , vandaag voor het eerst blessure vrij sinds afgelopen vrijdag.

Even rust dus nog, ook ga ik zondag dus de circuitrun doen dus zaterdag even de spieren"los" lopen
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  woensdag 24 maart 2010 @ 11:04:14 #268
56179 caspervc
Hamster, a dentist
pi_79523688
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 11:01 schreef Joene het volgende:
Ik ga pas zaterdag weer lopen , vandaag voor het eerst blessure vrij sinds afgelopen vrijdag.

Even rust dus nog, ook ga ik zondag dus de circuitrun doen dus zaterdag even de spieren"los" lopen
Loop zaterdag dan lekker rustig, niets forceren, geen records proberen te halen
Het zou toch zonde zijn als je de circuit run zou moeten missen...
Probeer ongeveer 30 sec per km langzamer te lopen dan normaal, en niet te lang.

Circuitrun, 5 of 12 km?
*Soms denk ik dat ik over dingen nadenk
pi_79523720
Ik ga zaterdag maar een rondje van 1,5km ik doe uiteraard nog de 5km
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_79533897
ik ga overigens deze binnenkort bestellen

http://www.thestick.eu/

Hoor hier veel goede verhalen over.
pi_79541341
Zo, net voor het eten Evy-4 gelopen. Ging best lekker. Vooral de laatste 3 minuten gingen duidelijk beter dan de vorige keer.

Vorige les de andere kant opgelopen, de wijk in, maar dat was allemaal op-en-af. In de auto valt het niet op, maar rennend toch wel.. Nu een betere route, vlak genoeg in ieder geval.

Wel een paar steekjes in mijn milt, maar ik denk dat het door het tijdstip kwam. Ik had nu nog wel redelijk wat gegeten in de middag (goede late lunch). De vorige dagen steeds in de loop van de ochtend, maar alleen met een licht ontbijt in mijn maag.
pi_79547119
Ik heb vanmiddag les 19 gelopen. Had vanmorgen wat spierpijn en stijfheid in buik en bovenrug van het werk van Maandag en Dinsdag (tuinwerk en inzaaien, heel veel bukken en gebogen gestaan), maar toch ging het lopen best goed, ik hou 't steeds goed vol hoewel m'n snelheid ietsjes lager ligt dan anderhalve week geleden toen ik verder geen fysiek zwaar werk deed. Van het lopen heb ik nu ik steeds netjes afkoel & even strek niet of nauwelijks spierpijn -maandag een heel klein beetje in m'n rechter heup/bovenbeen maar dat voelde ik alleen toen ik m'n been hoog optilde bij het opstappen op de fiets, voor ik opstapte had ik 't niet eens gemerkt.
Ook de 5 minuten aan het begin was geen probleem -nu overmorgen 4x8, benieuwd hoe dat gaat!
pi_79548363
Heeft er iemand een tip voor een simpele stopwatch die ergens te koop is? Ik hoef alleen maar de tijd te meten, hoeft er verder niet leuk uit te zien ofzo.
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
  woensdag 24 maart 2010 @ 21:46:57 #274
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_79548647
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 21:40 schreef crossover het volgende:
Heeft er iemand een tip voor een simpele stopwatch die ergens te koop is? Ik hoef alleen maar de tijd te meten, hoeft er verder niet leuk uit te zien ofzo.
Euh.. Actie sport, Perry sport..gewoon bij sportwinkels.
pi_79548718
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 21:40 schreef crossover het volgende:
action
Our business in the field of fight, Is not to question, but to prove our might.
[TK] enkele Blu-ray films (in seal)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')