Dank je voor het advies, maar ik heb al veertien jaar geen enkele vorm van schoeisel gedragen. Zelfs geen teenslippers of sokken. Zomers, 'swinters, op m'n werk, 4x avondvierdaagse (waarvan 1x 15km), vakantie in Schotland, ik doe ALLES blootsvoets, en heb geen enkele reden om daar verandering in te brengen. Geen verwondingen, geen pijn, geen vuil wat er niet af te wassen is met water, zeep en een nagelborsteltje. Ik ben echt 100% tevreden.quote:Op woensdag 3 maart 2010 12:01 schreef Krullehoofd het volgende:
Hardlopen op blote voeten is nou niet echt aan te raden. Zeker niet in Nederland op asfalt en de stenen stoep. Heeft een veel te grote impact op je gewrichten, zeker als je wat zwaarder bent dan normaal. En nog maar te zwijgen over alle troep en rotzooi op straat waar je met je blote voeten overheen loopt.
Op een ondergrond als gras of zand zou veel beter zijn. De meeste blotenvoetenloopclinics die ik zie worden gedaan op het strand of in de duinen. Vaak wordt er ook nog speciaal schoeisel gedragen.
Heb ik ook weleens last van gehad, waarschijnlijk is de iPhone dan even het GPS-signaal kwijt. Maar je kan evt. op de site van Runkeeper je route nog enigzins wat aanpassen.quote:Op donderdag 4 maart 2010 19:27 schreef neen het volgende:
De laatste 2 keer trackte Runkeeper m'n route niet echt goed... is dat normaal? Heb het nog niet zo lang maar de eerste 3 keer waren prima in kaart gebracht.
Nou ja, wel Evy les 8 zonder problemen gelopen
Ziet er uit als een prima set.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 21:40 schreef Coelho het volgende:
Omdat ik nog steeds loop met een oude, synthetische trainingsbroek en een fleecetrui, wil ik toch eens wat beters aan gaan schaffen. Op de website van hardloopaanbiedingen tref ik deze combi aan:
http://www.hardloopaanbiedingen.nl/producten/index.php?page=2&Product_Merk=&subcat_id=9&Product_Maat=&Product_Category=kleding&gender=M&Product_ID=2231
Is dit een goede set voor het geld (meer budget heb ik zeker niet, en dit leek me praktisch vanwege 3 in 1 en bovendien kan ik er nog een korte tight bij bestellen omdat ze gratis producten weggeven als je bestelling een bepaalde drempel overstijgt)?
Ik ben 1.87 en momenteel nog 95 kg (toen ik afgelopen jaar 3x per week 6-8km liep was dit rond de 87 en daar wil ik zeker weer naar toe). Moet ik dan een L of een XL bestellen? Hoe valt Asics uit, en dan met name de lange tight? Iemand ervaring?
Ik crosspost dit bij het centrale hardlooptopic, omdat ik alle input kan gebruiken en denk dat de meeste gebruikers niet beide topics volgen.
Ik heb wel flinke bovenbenen, maar heb geen idee over de stretch in dat spul. M'n Bjorn Borgs zijn L, korte fietsbroek met schouderbanden is XL. Heb niet het idee dat het ene beter zit dan het andere. Tshirts heb ik ook over het algemeen in L. Ik ben bang dat met XL het shirt en het jasje misschien te groot/ruim gaan worden, maar anderzijds liever iets te ruim dan uiteindelijk een tight die te tight is.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 23:05 schreef dyna18 het volgende:
[..]
Ziet er uit als een prima set.
Vooral dat het jasje afritsbare mouwen heeft is handig.
Ik heb zelf een vergelijkbaar jasje. In de winter loop ik met mouwen en in de herfst / vroege lente gebruik ik hem als body warmer zonder mouwen.
Als je niet zeker bent over de maat is de tight echter lastig. Dat is nou net een kledingstuk dat je wil passen of het goed zit.
Welke maat is de rest van je kleding? Ik gok dat je XL bent.
Het belangrijkste is denk ik je budget. Ik loop zelf met een Garmin Forerunner 405, met ingebouwde GPS. Kost iets minder dan 300 euro, maar ik vind het geweldig dat ik na het lopen/fietsen kan zien waar ik ben geweest enz.quote:Op zondag 7 maart 2010 18:14 schreef Dude-rs het volgende:
Hallo! Ik ben op zoek naar een goede hartslagmeter. Mogelijk kunnen jullie mij hier in assisteren? Ik wil het hardlopen weer gaan oppakken en in plaats van continu hetzelfde rondje een beetje op tijd te lopen, gewoon lekker in de duinen lopen met gebruik van een hartslagmeter. Nou heb ik de ballen verstand van die dingen, maar een aantal functies lijkt me toch wel handig:
- Het bijhouden van het aantal gelopen kilometers
- Het bijhouden van de gelopen snelheid
In mijn zoektocht kwam ik deze hartslagmeter tegen: Garmin Forerunner 60 Bundel (incl. foot pod). Nou vroeg ik mij af of iemand hier ervaring mee heeft of mogelijk andere suggesties heeft.
Bij voorbaat dank!
Ga voor de Forerunner 305!quote:Op maandag 8 maart 2010 17:38 schreef Dude-rs het volgende:
Bedankt voor de reacties. Mijn budget reikt ongeveer tot de ¤ 200,-. Die GPS functie is trouwens een prachtig middel!
Ik wil er ook eentje, lijkt me zo gaafquote:Op maandag 8 maart 2010 17:49 schreef Joene het volgende:
Straks in mei als ik zekerweet dat ik door wil gaan met rennen wil ik ook zo een ding
Als je het Julianapark bedoelt; dat is over een paar weken tot 21:00 open. Daar kan je dus nog even op wachten. Mocht je in de buurt van dit park wonen, dan is langs de Vecht richting Oud-Zuylen wellicht een optie.quote:Op maandag 8 maart 2010 18:31 schreef Shoombak het volgende:
Ik wil eigenlijk gaan ook weer gaan hardlopen, maar het park hier in de stad (Utrecht) waar ik normaal altijd liep is in deze tijd van het jaar al om 17.00u dicht. En om nou dwars door de stad te gaan rennen vind ik ook weer niks. Hoe doen jullie dat?
En je zou 'm zelfs nog op metrisch kunnen zetten, zodat je gewoon in KM de boel af kunt lezenquote:Op maandag 8 maart 2010 17:41 schreef caspervc het volgende:
[..]
Ga voor de Forerunner 305!
Hier een voorbeeldje van een running log. Kan je de nauwkeurigheid qua afstand zien (zet google maps even op sattelite) Tempo schommelt altijd veel, hangt erg af van de GPS nauwkeurigheid, hoogtemeting heb je praktisch niets aan (behalve als je bijv op de veluwe loopt, dan kan je je profiel er nog wel uit destilleren, maar zoals ik: denk niet dat je een brug over de snelweg terug ziet
)
Hartslag is erg nauwkeurig. Je kan trainen in zones, en hij geeft als je wilt alarm als je boven bepaalde grenzen komt.
http://connect.garmin.com/activity/25912387
Waar woon je in Utrecht?quote:Op maandag 8 maart 2010 18:31 schreef Shoombak het volgende:
Ik wil eigenlijk gaan ook weer gaan hardlopen, maar het park hier in de stad (Utrecht) waar ik normaal altijd liep is in deze tijd van het jaar al om 17.00u dicht. En om nou dwars door de stad te gaan rennen vind ik ook weer niks. Hoe doen jullie dat?
Zit rechtsboven een knopje voor. Mijlen doet ie standaard. Als ik inlog heb ik direct km hoorquote:Op maandag 8 maart 2010 22:58 schreef Coelho het volgende:
[..]
En je zou 'm zelfs nog op metrisch kunnen zetten, zodat je gewoon in KM de boel af kunt lezen
Kloptquote:Op maandag 8 maart 2010 22:07 schreef WD.40 het volgende:
[..]
Als je het Julianapark bedoelt; dat is over een paar weken tot 21:00 open. Daar kan je dus nog even op wachten. Mocht je in de buurt van dit park wonen, dan is langs de Vecht richting Oud-Zuylen wellicht een optie.
Minder stampen misschien ?quote:Op dinsdag 9 maart 2010 14:51 schreef Stefanovich het volgende:
Net les 20 gelopen van de 0 naar 5 km start to run. Zware les... 4x8 minuten... Ging op zich wel redelijk alleen opt einde had ik niet echt tempo meer... me benen worden zo zwaar, vooral bij mijn schenen, nu vooral mijn linker.... vorige les had ik hier ook last van, maar wel een stuk meer. Gaat nu wel iets beter. Loop ik dan te snel of zo?
Leuk om te lezen zo voordat ik les 20 ga lopenquote:Op dinsdag 9 maart 2010 14:51 schreef Stefanovich het volgende:
Net les 20 gelopen van de 0 naar 5 km start to run. Zware les... 4x8 minuten... Ging op zich wel redelijk alleen opt einde had ik niet echt tempo meer... me benen worden zo zwaar, vooral bij mijn schenen, nu vooral mijn linker.... vorige les had ik hier ook last van, maar wel een stuk meer. Gaat nu wel iets beter. Loop ik dan te snel of zo?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |