abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78680160
Afgelopen zondag ook maar eens begonnen met Evy. Dit na ruim 4,5 jaar vrijwel niks meer aan sport gedaan te hebben.
Gisteren les 2 gelopen en moet zeggen dat het me niet heel erg tegen viel. Alleen heb ik 'm bijna volledig 2 keer meteen achter elkaar gelopen, anders kon ik geen rondje maken weer thuis te komen ;-)

Afstand: 5.95 km
Tijd: 38 min 20 s.
Gem. snelheid: 9.30 km/h
Gem. pace: 6 min 26 s per km.
pi_78686259
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 12:01 schreef Krullehoofd het volgende:
Hardlopen op blote voeten is nou niet echt aan te raden. Zeker niet in Nederland op asfalt en de stenen stoep. Heeft een veel te grote impact op je gewrichten, zeker als je wat zwaarder bent dan normaal. En nog maar te zwijgen over alle troep en rotzooi op straat waar je met je blote voeten overheen loopt.

Op een ondergrond als gras of zand zou veel beter zijn. De meeste blotenvoetenloopclinics die ik zie worden gedaan op het strand of in de duinen. Vaak wordt er ook nog speciaal schoeisel gedragen.
Dank je voor het advies, maar ik heb al veertien jaar geen enkele vorm van schoeisel gedragen. Zelfs geen teenslippers of sokken. Zomers, 'swinters, op m'n werk, 4x avondvierdaagse (waarvan 1x 15km), vakantie in Schotland, ik doe ALLES blootsvoets, en heb geen enkele reden om daar verandering in te brengen. Geen verwondingen, geen pijn, geen vuil wat er niet af te wassen is met water, zeep en een nagelborsteltje. Ik ben echt 100% tevreden.

En in die veertien jaar heb ik heel veel gelezen over blootsvoets lopen, hardlopen, korte afstanden, lange afstanden, op allerlei terrein, in allerlei weersomstandigheden, in alle denkbare situaties. Zit al die tijd al op een actieve mailing list met zo'n 1000 leden wereldwijd, en naast onze eigen ervaringen wordt er met grote regelmaat een linkje naar een of ander artikel gepost, van populaire krantjes tot wetenschappelijke artikelen. Ik lees alles! Heb ook al jaren contact met meerdere mensen die veel en lang op blote voeten hardlopen. Ik ben dan een beginnend hardloper, maar ik ben absoluut geen beginner op het gebied van blote voeten. (de grootste reden dat ik hier ben gaan posten is voor m'n algemene beginners-vragen. Dacht eerst vanzelfsprekend aan de barefoot running lijst, maar die zit zo vol met duurlopers dat ik me daar niet zo op m'n plek voelde om te posten dat ik 'al' 5 minuutjes achter elkaar loop, of 'al' bij lesje 12 van Evy ben... Terwijl de rest zitten te posten over hun 15-20K races of marathons).

Hier een interessant stukje van http://www.barefooters.org/medicine/j_natl_assoc_chir-49.html
"One hundred and eighteen of those interviewed were rickshaw coolies. Because these men spend very long hours each day on cobblestone or other hard roads pulling their passengers at a run it was of particular interest to survey them. If anything, their feet were more perfect than the others. All of them, however, gave a history of much pain and swelling of the foot and ankle during the first few days of work as a rickshaw puller. But after either a rest of two days or a week's more work on their feet, the pain and swelling passed away and never returned again. There is no occupation more strenuous for the feet than trotting a rickshaw on hard pavement for many hours each day yet these men do it without pain or pathology."
(edit: mijn ervaring + van meerdere internet kennissen, als je rustig opbouwt ipv de hele dag te gaan lopen, voorkom je ook die pijn en zwellingen. )

En meer info:
http://www.therunningbarefoot.com/
http://www.barefootrunning.fas.harvard.edu/
http://www.oerlopen.nl/
http://www.barefooters.org/medicine

[ Bericht 3% gewijzigd door Sheriam op 03-03-2010 16:05:07 ]
  woensdag 3 maart 2010 @ 21:23:36 #46
251893 WD.40
Multispray
pi_78701910
Toch maar weer eens dit topic gaan volgen;
Vanavond 6.50 km gelopen in 33min 56s, gem. pace 5.13 min/km, 11.49 km/u. Ondanks dat het gisteren nogal laat is geworden (ben naar een concert geweest) mag ik hier toch nog best tevreden over zijn.
BTW; hoe plaats je zo'n Runkeeper overzicht hier in een bericht?
Even spuiten...zo gepiept!
pi_78740035
Zo, ik ben net terug van les 12, iets minder snel met 3.66KM maar ik liep wel lekker en hield de 4 & 5 minuutjes best makkelijk vol. Beter dan ik verwacht had, want ik had heel niet lekker geslapen vannacht en had ook een beetje spierpijn in m'n bovenbenen van het lesje van eergisteren. Eerste keer en m'n eigen schuld; zoals ik hier boven postte had ik flink wat sneller gelopen, kwam daarom aan 't einde van het lesje al bijna bij m'n voordeur uit, en ben met m'n stomme, luie kop gewoon rechtstreeks naar huis & naar binnen gegaan. Tsja... Note to self: volgende keer als ik op 100 meter van huis uitkom, niet lui zijn en nog even een blokje om wandelen om af te koelen! Vandaag heb ik voor en vooral na de les een stuk extra gewandeld en dus ook net iets rustiger gelopen, ben benieuwd hoe m'n benen morgen voelen.

En ik heb een klein tasje gekocht waar precies m'n sleutels en ID in passen, gaat met klitteband om m'n pols. Heb 'm vandaag gedragen en zit best. Zo'n riem met drinkflesjes kan altijd nog in de zomer.
  donderdag 4 maart 2010 @ 19:27:38 #48
236335 neen
schone schijn
pi_78742717
De laatste 2 keer trackte Runkeeper m'n route niet echt goed... is dat normaal? Heb het nog niet zo lang maar de eerste 3 keer waren prima in kaart gebracht.

Nou ja, wel Evy les 8 zonder problemen gelopen
het lijkt niet wat het is
  vrijdag 5 maart 2010 @ 15:39:01 #49
279894 winka
There is no place like home..
pi_78777096
Leuk dat ik ook in het lijstje sta
Zometeen les 18! Ik ga vanavond ook eens zoeken naar een leuke hardloopwedstrijd in de buurt van rond de 5 km waar amateurs ook welkom zijn
  vrijdag 5 maart 2010 @ 15:53:54 #50
251893 WD.40
Multispray
pi_78777693
Net 'lekker' 9.53 km (53min02s, gem pace 5.43 min/km, 10.78 km/h) tegen de wind in gelopen. Oké, vooral heen dan. Had dan halverwege ook een behoorlijk dipje en bovendien nogal last van stijve kuiten. Waarschijnlijk nog van de vorige keer. Dus voortaan mss nog maar een extra dagje rust en/of beter rekken voor- en achteraf.
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 19:27 schreef neen het volgende:
De laatste 2 keer trackte Runkeeper m'n route niet echt goed... is dat normaal? Heb het nog niet zo lang maar de eerste 3 keer waren prima in kaart gebracht.

Nou ja, wel Evy les 8 zonder problemen gelopen
Heb ik ook weleens last van gehad, waarschijnlijk is de iPhone dan even het GPS-signaal kwijt. Maar je kan evt. op de site van Runkeeper je route nog enigzins wat aanpassen.
  vrijdag 5 maart 2010 @ 16:11:01 #51
56179 caspervc
Hamster, a dentist
pi_78778394
Ik heb vanmiddag ook weer gelopen.
2x 15 minuten met een klein beetje rust ertussen.

Eerste deel: 2,75km (11 km/u)
Tweede deel: 2,60 km (10.4 km/u)

Ging erg lekker! Binnenkort nog wat interval series doen, en dan... een 10 KM loop proberen!
*Soms denk ik dat ik over dingen nadenk
pi_78796431
Volgend deeltje alweer Loop nu 28 minuten, volgende week 30 minuten, ongeveer 5 km. ( met behulp van de couch to 5k ) Straks beginnen met de evy serie van 5 - 10 km
  zaterdag 6 maart 2010 @ 21:40:37 #53
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_78828276
Omdat ik nog steeds loop met een oude, synthetische trainingsbroek en een fleecetrui, wil ik toch eens wat beters aan gaan schaffen. Op de website van hardloopaanbiedingen tref ik deze combi aan:

http://www.hardloopaanbiedingen.nl/producten/index.php?page=2&Product_Merk=&subcat_id=9&Product_Maat=&Product_Category=kleding&gender=M&Product_ID=2231

Is dit een goede set voor het geld (meer budget heb ik zeker niet, en dit leek me praktisch vanwege 3 in 1 en bovendien kan ik er nog een korte tight bij bestellen omdat ze gratis producten weggeven als je bestelling een bepaalde drempel overstijgt)?

Ik ben 1.87 en momenteel nog 95 kg (toen ik afgelopen jaar 3x per week 6-8km liep was dit rond de 87 en daar wil ik zeker weer naar toe). Moet ik dan een L of een XL bestellen? Hoe valt Asics uit, en dan met name de lange tight? Iemand ervaring?

Ik crosspost dit bij het centrale hardlooptopic, omdat ik alle input kan gebruiken en denk dat de meeste gebruikers niet beide topics volgen.
  zaterdag 6 maart 2010 @ 21:55:52 #54
251529 drijfhout
harder dan hard genoeg
pi_78828820
Is vast prima.
Maar als je echt budgetaantrekkelijk wil kopen, kun je beter langs de Decathlon.
Ik had mijn eerste spulletjes gewoon bij Perry Sport gehaald, maar spul bijgekocht toen ik daarna bij de decathlon kwam. Al die truitjes en broeken enzo hebben meestal een handig zakje minder, maar scheelt echt een smak in prijs.
Ik pak mijn brommer en ik ga.
pi_78831241
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 21:40 schreef Coelho het volgende:
Omdat ik nog steeds loop met een oude, synthetische trainingsbroek en een fleecetrui, wil ik toch eens wat beters aan gaan schaffen. Op de website van hardloopaanbiedingen tref ik deze combi aan:

http://www.hardloopaanbiedingen.nl/producten/index.php?page=2&Product_Merk=&subcat_id=9&Product_Maat=&Product_Category=kleding&gender=M&Product_ID=2231

Is dit een goede set voor het geld (meer budget heb ik zeker niet, en dit leek me praktisch vanwege 3 in 1 en bovendien kan ik er nog een korte tight bij bestellen omdat ze gratis producten weggeven als je bestelling een bepaalde drempel overstijgt)?

Ik ben 1.87 en momenteel nog 95 kg (toen ik afgelopen jaar 3x per week 6-8km liep was dit rond de 87 en daar wil ik zeker weer naar toe). Moet ik dan een L of een XL bestellen? Hoe valt Asics uit, en dan met name de lange tight? Iemand ervaring?

Ik crosspost dit bij het centrale hardlooptopic, omdat ik alle input kan gebruiken en denk dat de meeste gebruikers niet beide topics volgen.
Ziet er uit als een prima set.
Vooral dat het jasje afritsbare mouwen heeft is handig.

Ik heb zelf een vergelijkbaar jasje. In de winter loop ik met mouwen en in de herfst / vroege lente gebruik ik hem als body warmer zonder mouwen.

Als je niet zeker bent over de maat is de tight echter lastig. Dat is nou net een kledingstuk dat je wil passen of het goed zit.

Welke maat is de rest van je kleding? Ik gok dat je XL bent.
  zaterdag 6 maart 2010 @ 23:12:33 #56
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_78831506
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 23:05 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Ziet er uit als een prima set.
Vooral dat het jasje afritsbare mouwen heeft is handig.

Ik heb zelf een vergelijkbaar jasje. In de winter loop ik met mouwen en in de herfst / vroege lente gebruik ik hem als body warmer zonder mouwen.

Als je niet zeker bent over de maat is de tight echter lastig. Dat is nou net een kledingstuk dat je wil passen of het goed zit.

Welke maat is de rest van je kleding? Ik gok dat je XL bent.
Ik heb wel flinke bovenbenen, maar heb geen idee over de stretch in dat spul. M'n Bjorn Borgs zijn L, korte fietsbroek met schouderbanden is XL. Heb niet het idee dat het ene beter zit dan het andere. Tshirts heb ik ook over het algemeen in L. Ik ben bang dat met XL het shirt en het jasje misschien te groot/ruim gaan worden, maar anderzijds liever iets te ruim dan uiteindelijk een tight die te tight is.

Vandaar ook de vraag hoe die dingen uitvallen. Soms heb je dat bepaalde merken wat krapper zijn dan andere bij dezelfde maatvoering. Als Asics nou klein uitvalt, wordt het zeker XL.

Passen heb ik overwogen, maar vind het lullig om ergens uitgebreid te gaan passen en dan de winkel uit te lopen om op internet te gaan bestellen. Het voordeel op internet is echter te groot om te laten lopen.
  zondag 7 maart 2010 @ 10:47:54 #57
279894 winka
pi_78840428
Volgen jullie precies het schema van Evy? Het is nu de bedoeling dat ik twee dagen rust, maar het is vandaag zo'n mooi weer. Wil graag lopen Heb er nu één dag tussen zitten

En kan het kwaad om bv. drie dagen achter elkaar een les te volgen? Toen ik een jaar geleden dit schema liep deed ik dat wel eens, vraag me af of het echt kwaad kan? En moet je sowieso na een keer hardlopen een dag rust ertussen hebben? Hoe goed je ook loopt?

Ben ik even benieuwd naar
  zondag 7 maart 2010 @ 11:29:05 #58
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_78841316
1 dag is prima hoor, ga gewoon lekker lopen. Ik heb zelfs een enkele keer 2 dagen achteraan gelopen. Is geen drama, kijk maar even hoe het gaat. Je loopt nog niet te intensief.
Geen gewoonte van maken natuurlijk en dagen achtereen lopen.

@Coelho: Asics zullen ws te kort voor je zijn. Mijn vriend en ik beiden wat langer, komen op Gore, en IronMan ofzo of Nike uit.
  zondag 7 maart 2010 @ 16:29:52 #59
279894 winka
pi_78850808
Zo, net les 19 gelopen en het ging prima Ook geen pijntjes ofzo. Het is trouwens een heerlijk gevoel dat je bij de eerste stappen al merkt dat je conditie zo vooruit is gegaan. Ik loop ook een stuk stabieler dan een aantal weken geleden, toen was het meer hobbelen.
pi_78853847
Les 13 gelopen, ging lekker. Had van de vorige les geen spoor van spierpijn, nu dus ook weer ruim in- en uit-gewandeld. Dinsdag weer een paar minuutjes erbij. :-)
pi_78854134
Hallo! Ik ben op zoek naar een goede hartslagmeter. Mogelijk kunnen jullie mij hier in assisteren? Ik wil het hardlopen weer gaan oppakken en in plaats van continu hetzelfde rondje een beetje op tijd te lopen, gewoon lekker in de duinen lopen met gebruik van een hartslagmeter. Nou heb ik de ballen verstand van die dingen, maar een aantal functies lijkt me toch wel handig:

- Het bijhouden van het aantal gelopen kilometers
- Het bijhouden van de gelopen snelheid

In mijn zoektocht kwam ik deze hartslagmeter tegen: Garmin Forerunner 60 Bundel (incl. foot pod). Nou vroeg ik mij af of iemand hier ervaring mee heeft of mogelijk andere suggesties heeft.

Bij voorbaat dank!
  zondag 7 maart 2010 @ 21:29:50 #62
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_78863456
quote:
Op zondag 7 maart 2010 18:14 schreef Dude-rs het volgende:
Hallo! Ik ben op zoek naar een goede hartslagmeter. Mogelijk kunnen jullie mij hier in assisteren? Ik wil het hardlopen weer gaan oppakken en in plaats van continu hetzelfde rondje een beetje op tijd te lopen, gewoon lekker in de duinen lopen met gebruik van een hartslagmeter. Nou heb ik de ballen verstand van die dingen, maar een aantal functies lijkt me toch wel handig:

- Het bijhouden van het aantal gelopen kilometers
- Het bijhouden van de gelopen snelheid

In mijn zoektocht kwam ik deze hartslagmeter tegen: Garmin Forerunner 60 Bundel (incl. foot pod). Nou vroeg ik mij af of iemand hier ervaring mee heeft of mogelijk andere suggesties heeft.

Bij voorbaat dank!
Het belangrijkste is denk ik je budget. Ik loop zelf met een Garmin Forerunner 405, met ingebouwde GPS. Kost iets minder dan 300 euro, maar ik vind het geweldig dat ik na het lopen/fietsen kan zien waar ik ben geweest enz.
  zondag 7 maart 2010 @ 22:04:55 #63
56179 caspervc
Hamster, a dentist
pi_78865798
Kijk ook naar een Garmin Forerunner 305. Iets lomper dan de 405, maar wel uitlopend model (dus goedkoop ) en qua gebruiksgemak schijnt de 305 wat fijner te zijn.
Rond de 160, 170 euro ben je ongeveer wel klaar.

Dan heb je hartslag, GPS (na afloop alles zien in google maps waar je hebt gelopen ), live snelheid tijdens het lopen, en veel interessante trainingsopties (ik programmeer altijd trainingen in het horloge, dan geeft ie precies aan wanneer rennen, wandelen, versnellen etc)

http://www.kieskeurig.nl/(...)jzen/276864/#prijzen
pi_78897381
Bedankt voor de reacties. Mijn budget reikt ongeveer tot de ¤ 200,-. Die GPS functie is trouwens een prachtig middel!
pi_78897495
Vandaag les 16 serie 1 nogmaals gelopen

Dit keer ging het een stuk beter dan verleden week , snelheid viel wat tegen ik denk door de heuveltjes die ik heb meegenomen.

4.32 km in 32 minuutjes. 7km 25 seconden op een km .
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  maandag 8 maart 2010 @ 17:41:49 #66
56179 caspervc
Hamster, a dentist
pi_78897527
quote:
Op maandag 8 maart 2010 17:38 schreef Dude-rs het volgende:
Bedankt voor de reacties. Mijn budget reikt ongeveer tot de ¤ 200,-. Die GPS functie is trouwens een prachtig middel!
Ga voor de Forerunner 305!
Hier een voorbeeldje van een running log. Kan je de nauwkeurigheid qua afstand zien (zet google maps even op sattelite ) Tempo schommelt altijd veel, hangt erg af van de GPS nauwkeurigheid, hoogtemeting heb je praktisch niets aan (behalve als je bijv op de veluwe loopt, dan kan je je profiel er nog wel uit destilleren, maar zoals ik: denk niet dat je een brug over de snelweg terug ziet )
Hartslag is erg nauwkeurig. Je kan trainen in zones, en hij geeft als je wilt alarm als je boven bepaalde grenzen komt.
http://connect.garmin.com/activity/25912387
pi_78897834
Straks in mei als ik zekerweet dat ik door wil gaan met rennen wil ik ook zo een ding
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_78899719
Ik wil eigenlijk gaan ook weer gaan hardlopen, maar het park hier in de stad (Utrecht) waar ik normaal altijd liep is in deze tijd van het jaar al om 17.00u dicht. En om nou dwars door de stad te gaan rennen vind ik ook weer niks. Hoe doen jullie dat?
pi_78901592
Sorry, niet zo bekend in Utrecht dus de parken en openingstijden ken ik niet, maar inderdaad door de stad lopen, vaak moeten oversteken enzovoort lijkt me niet handig. Heb je een auto? Zeist heeft prachtige bossen die gewoon dag en nacht open zijn, en als je laat loopt en liever wat straatverlichting hebt, ook veel rustige fietspaden langs wegen waar je hele einden kan lopen zonder last van het verkeer te hebben.
  maandag 8 maart 2010 @ 19:20:56 #70
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_78902209
GPS zelf vind ik inmiddels onmisbaar, ik ben een nerd, want cijfertjes van mijn training houd ik nauwkeurig bij. Ik word nu eenmaal blij van stijgende grafiekjes.

Vandaag weer 9km. In 63min.
8.6 km/h...

Ik vind mezelf zo'n held he
pi_78902468
Zo, ik ben vandaag ook maar eens begonnen met Evy. Ik moest alleen wel noodgedwongen met les 2 beginnen in plaats van les 1 omdat ik tijdens het inlopen les 1 op de één of andere manier niet kon vinden op m'n iPodje. Maar goed, het ging best lekker moet ik zeggen, beter dan verwacht. Inclusief in- en uitlopen heb ik ongeveer 4,1 kilometer afgelegd in iets meer dan een half uurtje. Kan nu wel merken dat ik wat gedaan heb, maar ik heb morgen een rustdag en dan loop ik woensdag les 1 wel. Kan bijna niet wachten...
  maandag 8 maart 2010 @ 19:30:16 #72
279894 winka
pi_78902663
quote:
Op maandag 8 maart 2010 17:49 schreef Joene het volgende:
Straks in mei als ik zekerweet dat ik door wil gaan met rennen wil ik ook zo een ding
Ik wil er ook eentje, lijkt me zo gaaf
  maandag 8 maart 2010 @ 20:18:40 #73
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_78905267
Jullie zouden jezelf kunnen belonen met een horloge? Is een mooie motivatie en nog nuttig ook.

Ik heb nu 220 km in 26 uur gelopen sinds 1 nov. Dat soort feitjes zijn toch grappig...
  maandag 8 maart 2010 @ 20:48:56 #74
279894 winka
pi_78906919
Inderdaad, ik zit nu alleen te bedenken wat.. De vorige keer had ik mijzelf beloond met goede hardloopschoenen toen ik alle lessen van serie 1 had gelopen Daar ben ik nu alweer bijna en dus niet echt een bijzonderheid meer.

Ik denk nog even door
  maandag 8 maart 2010 @ 21:07:47 #75
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_78907930
Ik heb mijn eerste 10K tijdens een wedstrijd/run genomen. Was volstrekt ondenkbaar dat ik dat zou halen, nu lijkt het er op dat het gaat lukken.

Dus misschien een afstandsdoel? Of een bepaalde route die je zou willen?
  maandag 8 maart 2010 @ 22:07:11 #76
251893 WD.40
Multispray
pi_78911001
quote:
Op maandag 8 maart 2010 18:31 schreef Shoombak het volgende:
Ik wil eigenlijk gaan ook weer gaan hardlopen, maar het park hier in de stad (Utrecht) waar ik normaal altijd liep is in deze tijd van het jaar al om 17.00u dicht. En om nou dwars door de stad te gaan rennen vind ik ook weer niks. Hoe doen jullie dat?
Als je het Julianapark bedoelt; dat is over een paar weken tot 21:00 open. Daar kan je dus nog even op wachten. Mocht je in de buurt van dit park wonen, dan is langs de Vecht richting Oud-Zuylen wellicht een optie.
  maandag 8 maart 2010 @ 22:58:13 #77
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_78913770
quote:
Op maandag 8 maart 2010 17:41 schreef caspervc het volgende:

[..]

Ga voor de Forerunner 305!
Hier een voorbeeldje van een running log. Kan je de nauwkeurigheid qua afstand zien (zet google maps even op sattelite ) Tempo schommelt altijd veel, hangt erg af van de GPS nauwkeurigheid, hoogtemeting heb je praktisch niets aan (behalve als je bijv op de veluwe loopt, dan kan je je profiel er nog wel uit destilleren, maar zoals ik: denk niet dat je een brug over de snelweg terug ziet )
Hartslag is erg nauwkeurig. Je kan trainen in zones, en hij geeft als je wilt alarm als je boven bepaalde grenzen komt.
http://connect.garmin.com/activity/25912387
En je zou 'm zelfs nog op metrisch kunnen zetten, zodat je gewoon in KM de boel af kunt lezen
pi_78916104
quote:
Op maandag 8 maart 2010 18:31 schreef Shoombak het volgende:
Waar woon je in Utrecht?
Gewoon zoeken op bijv. www.afstandmeten.nl waar de leuke stukjes zijn om te lopen.

Ook in de stad lopen is niet erg. Voorbeeld van routes die ik gelopen heb:
http://www.afstandmeten.nl/index.php?id=330918
http://www.afstandmeten.nl/index.php?id=338686
http://www.afstandmeten.nl/index.php?id=326737

En vanavond heb ik gelopen:
http://www.afstandmeten.nl/index.php?id=371110

Vooral deze laatste is erg populair bij hardlopers. Op deze 5km ben ik wel zo'n 30 andere lopers tegen gekomen.
  dinsdag 9 maart 2010 @ 09:58:53 #79
56179 caspervc
Hamster, a dentist
pi_78921112
quote:
Op maandag 8 maart 2010 22:58 schreef Coelho het volgende:

[..]

En je zou 'm zelfs nog op metrisch kunnen zetten, zodat je gewoon in KM de boel af kunt lezen
Zit rechtsboven een knopje voor. Mijlen doet ie standaard. Als ik inlog heb ik direct km hoor
pi_78921746
quote:
Op maandag 8 maart 2010 22:07 schreef WD.40 het volgende:

[..]

Als je het Julianapark bedoelt; dat is over een paar weken tot 21:00 open. Daar kan je dus nog even op wachten. Mocht je in de buurt van dit park wonen, dan is langs de Vecht richting Oud-Zuylen wellicht een optie.
Klopt en ik had inderdaad gezien dat het park vanaf 27 maart weer tot 21.00u open is. Maar langs de Vecht is inderdaad een goeie tip. Ga ik vanavond gelijk doen.
  dinsdag 9 maart 2010 @ 12:41:26 #81
251893 WD.40
Multispray
pi_78926217
Nu weet ik niet wat voor een afstand je wilt lopen; maar hou er wel rekening mee dat vanaf de Keizerbrug via de Vechtdijk de eerst volgende mogelijk om de Vecht weer oversteken bij Oud-Zuylen is. Dit is overigens wel een mooi rondje: http://www.afstandmeten.nl/index.php?id=371232&key=MRparN9Unu4M6

[ Bericht 1% gewijzigd door WD.40 op 09-03-2010 12:50:45 ]
pi_78930751
Net les 20 gelopen van de 0 naar 5 km start to run. Zware les... 4x8 minuten... Ging op zich wel redelijk alleen opt einde had ik niet echt tempo meer... me benen worden zo zwaar, vooral bij mijn schenen, nu vooral mijn linker.... vorige les had ik hier ook last van, maar wel een stuk meer. Gaat nu wel iets beter. Loop ik dan te snel of zo?
  dinsdag 9 maart 2010 @ 14:59:20 #83
97868 Krullehoofd
Knap, intelligent en eerlijk.
pi_78931001
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 14:51 schreef Stefanovich het volgende:
Net les 20 gelopen van de 0 naar 5 km start to run. Zware les... 4x8 minuten... Ging op zich wel redelijk alleen opt einde had ik niet echt tempo meer... me benen worden zo zwaar, vooral bij mijn schenen, nu vooral mijn linker.... vorige les had ik hier ook last van, maar wel een stuk meer. Gaat nu wel iets beter. Loop ik dan te snel of zo?
Minder stampen misschien ?
Een frigide vrouw beminnen is als een lekke fietsband oppompen....
  dinsdag 9 maart 2010 @ 15:49:12 #84
279894 winka
pi_78932848
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 14:51 schreef Stefanovich het volgende:
Leuk om te lezen zo voordat ik les 20 ga lopen
  woensdag 10 maart 2010 @ 08:39:27 #85
279894 winka
pi_78958922
Les 20 was inderdaad pittig. Zeker na een dagje ambtenaren gaat het lopen minder makkelijk Ik heb niet gewandeld onderweg, maar vond het bes wel zwaar

Ik mis nu ook het 'warmlook'stukje van 1-2 minuten. Ik moet in het begin er namelijk echt inkomen. De volgende keer ga ik mijzelf eerst opwarmen voordat ik aan de les begin.
pi_78988835
Na afgelopen maandag les 2 te hebben gelopen, heb ik vanmorgen les 1 gelopen. Probleempjes met m'n iPodje hebben mij genoodzaakt om deze lessen om te wisselen haha. Maar het ging, wederom, redelijk vlekkeloos moet ik zeggen. Ik had na afloop van deze les zelfs minder last van de spierpijn van maandag, dan voor deze les!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')