abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73915122

Deel hier je hardloopervaringen, schema's, tips en stel je vragen! Of je nou mét of zonder MP3 speler loopt.

01 | 02 | 03 | 04 | 05 | 06 | 07 | 08 | 09 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18

http://www.runinfo.nl (schema's, voeding, blessures, kledingtips enz.)
http://www.gmap-pedometer.com (afstand meten)
http://www.prorun.nl/

Abbadon Start To Run Serie 1 - Les 18 Doel: tja...eerst maar eens die 30 minuten achter elkaar lopen
Augustus_Thijs Start To Run Serie 1 - Les 19
BaggerUser Start To Run Serie 1 - Les 1 Doel: Beginnen met hardlopen en het ook echt doen
BlaatschaaP Start To Run Serie 1 - Les 20 Doel: Marikenloop 5km
blessed19 Start To Run Serie 1 - Les 2 Doel: 5 km
Blik Start To Run Serie 2 - Les 26 Doel: 10 km Fortis Singelloop Utrecht onder het u
borisz Start To Run Serie 1 - Les 14
Brandwacht Start To Run Serie 1 - Les 19 Doel: Conditie verbeteren en uiteindelijk 10 km lopen
Californium Start To Run Serie 1 - Les 3 Doel: Net zo kunnen rennen als eer-ik en frits
coelho Start To Run Serie 1 - Klaar Doel: Betere conditie, afvallen en Start To Run Serie 2 lopen
Computergirl
Dyna18 Start To Run Serie 1 - Les 8 Doel: Lekker sporten en afvallen.
eer-ik Start To Run Serie 1 - Les 23 Doel: eerst maar eens die 5km.
FJD Start To Run Serie 1 - Les 1 Doel: Rotterdam Marathon 2011
glimworm Start To Run Serie 1 - Les 1 Doel: Rotterdam Ladiesrun 14-06-09, 5km
Houniet
ImHungryLetsGetATaco
jakkop Start To Run Serie 1 - Les 9 Doel: 5 km hardlopen, dan 10.
Jojogirl Doel: De 5k is bereikt dus nu op weg naar de 4EM en de 10k.
jojomen4
Klooney Start To Run Serie 1 - Les 12 Doel: Vooral mijn conditie verbeteren
Ludootje Start To Run Serie 1 - Les 3 Doel: Eerst de 5km, en binnen 6 maanden de 10 km
Marurk Start To Run Serie 2 - Les 1 Doel: Op naar de 10 km.
MissHobje Start To run Serie 1 - Les 1 Doel: Fitter worden en wellicht wat kilo's dumpen.
mjan Start To Run Serie 1 - Les 11
Motorbloempje/Faithy Start To Run Serie 2 - les 9 Doel: Zeven Heuvelen Loop op 17 November
Poezebeest Start To Run Serie 1 - Les 12 Doel: 5 km rennen
Principessa.Farfallus Start To Run Serie 1 - Les 7 Doel: 31 december 5 km in 30 minuten rennen!
Psychonikeo Start To Run Serie 1 - Les 7 Doel: 5 km lopen onder de 38 minuten, mijn vorige tijd.
Sassa Start To Run Serie 1 - Les 22 Doel: Eerst maar eens dat half uurtje rennen!
Skv Start to Run Serie 1 - les 20 Doel: 10 km in 45 minuten / halve marathon Enschede in April.
Sport_Life - Doel: 10 km in 40 minuten, 21,1km in 1,5 uur.
Together-Alone Start To Run Serie 1 - Les 23 Doel: Nu eerst 5 km non-stop kunnen, daarna 10 km.
vrolijke-frits Start To Run Serie 2 Doel: Volgend jaar de 20 van Alphen.
Woodpecker kan inmiddels 30 minuten achter elkaar lopen maar wil méér!
Ymke Start To Run Serie 1 - Les 7 Doel: Hardlopen zonder te hobbelen
Yozd Start to Run Serie 1 - Les 21 Doel: 30 min aan 1 stuk hardlopen!
zesje Start To Run Serie 1 - Les 14 Doel: een half uur achter elkaar kunnen hardlopen

Om te kijken hoe je Start To Run (serie 1) les er uit ziet, kun je hier kijken.

De OP is hier te vinden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Skv op 21-10-2009 15:20:05 ]
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_73915193
Ik wilde net les 21 gaan doen, maar mijn rechterknie en linkerenkel vonden het na 100 meter wel genoeg geweest. UIt het verleden heb ik geleerd niet stug door te zetten, nog maar even een paar dagen extra rust dus..
pi_73915351
Ik kan mijzelf er echt niet toe zetten om te beginnen. Iemand tips om deze luie flikker van de bank te krijgen?
pi_73915382
Tot nu toe doe ik overigens nooit een cooling-down; wie heeft wat goede oefeningen hiervoor?
pi_73915412
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 15:08 schreef Tafelbier het volgende:
Ik kan mijzelf er echt niet toe zetten om te beginnen. Iemand tips om deze luie flikker van de bank te krijgen?
Koop goed materiaal. Dat is een stimulans omdat het zoveel kost én je hebt direct (als het goed is) een prima uitrusting waardoor je weinig kans hebt op blessures.
pi_73915605
Count me in! Ik ga weer mee doen!

Heb de eerste serie een jaar of twee geleden gedaan. Mijn conditie is nu weer dramatisch, dus ik begin gewoon weer bij les 1.
pi_73915713
De link naar het schema werkt trouwens niet (meer).

Hier een andere link:
http://www.vita-atom.be/main/index.php?option=com_content&view=article&id=75:loopschema-start-to-run-0-5km&catid=47:loop-en-trainingsschemas&Itemid=41
  woensdag 21 oktober 2009 @ 17:22:43 #8
274528 Twizu
Is al zindelijk!
pi_73920249
Hier was ik naar opzoek!

Een half jaar geleden begonnen met Start 2 Run, de eerste serie vol trots afgerond. De tweede serie vond ik qua muziek echt teleurstellend en ben verder gegaan met mijn eigen muziek. Nu is het alweer een maand geleden dat ik ben gaan lopen.. (Stalen discipline )

Doe nog wel regelmatig een rondje trimbaan, maar m'n conditie is volgens mij wel echt hard achteruit gegaan..

Kortom: ik moet hier gewoon even gepost hebben, zodat ik steeds weer geconfronteerd (en herinnerd) word aan dit topic..

Wat is overigens het verschil tussen dit en het Centraal topic voor amateurhardlopers, deel 35 - topic?

Loop ze allemaal!
Kiva FOK-team #8 Waar geld echt goed doet!
[b]Op zaterdag 26 juni 2010 18:48 schreef vosss het volgende:[/b]
6 eien
pi_73927180
Daar wordt meer gesproken over wedstrijden en evenementen. Hier gaat het meer over beginnende lopers, Evy en andere opbouw schema's.
  woensdag 21 oktober 2009 @ 20:57:08 #10
274528 Twizu
Is al zindelijk!
pi_73927485
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 20:49 schreef dyna18 het volgende:
Daar wordt meer gesproken over wedstrijden en evenementen. Hier gaat het meer over beginnende lopers, Evy en andere opbouw schema's.
Oké, dan zit ik hier goed..
Kiva FOK-team #8 Waar geld echt goed doet!
[b]Op zaterdag 26 juni 2010 18:48 schreef vosss het volgende:[/b]
6 eien
pi_73927705
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 13:17 schreef caspervc het volgende:
Netjes dat je weer 5km hebt gelopen, dat rondje van jou kan ik ook wel een keer doen Al vind ik het wel jammer dat je heen en weer langs de singel liep, ik probeer altijd heen en terug over dezelfde route te vermijden, anders is dat zo.. tja, geeft het je gevoel van heen en weer lopen.

Wel is het gaaf dat jij de helling van de brug over de A12 mee pakt, mooie hoogte oefening. Als je vanaf daar helemaal tot aan het spoor bij het Houtensepad gaat, heb je toch een aardig mooi rondje, van ca 5 km waarvan je het meeste wel in het groen kan lopen. Ga ik ook eens proberen!
Ah ja, dat is inderdaad ook wel een mooi rondje. Ik loop niet zo vaak meer door het Beatrixpark. Daar heb ik vooral de eerste 10 lessen alleen maar gelopen en heb dat wel een beetje gezien nu . De laatste paar lessen loop ik vooral richting stad en dan langs ledig erf pak ik de singel. Een erg leuk stuk om te lopen en ook een goede ondergrond om op te lopen (niet allemaal zo hard als steen en asfalt).

Om heen en terug dezelfde route te pakken vind ik niet zo erg. Dat maakt het voor mij makkelijk om zonder vooraf te meten een route te kiezen. Ik loop gewoon tot ik op de helft ben en dan draai ik om De laatste keer dat ik een rondje wilde maken, kwam ik helemaal verkeerd uit en liep ik kilometers extra (zie groene route hieronder).

Hier nog een grappig plaatje van waar ik in Utrecht allemaal al langs ben gekomen:

Mijn doel is om in ieder geval nog een keer het centrum rond te lopen langs de singel. Zeg maar een verkorte versie van de Fortis Singelloop
pi_73929099
tvp!
pi_73930279
tvp voor motivatie.
pi_73933189
TVP! Ik moet echt weer eens aan de slag met die **** versnellingslessen van serie 2 Ik loop nu gemiddeld 1x per week 6, 1x 10 km. Maar ik ga niet sneller
  donderdag 22 oktober 2009 @ 00:49:15 #15
52187 Woodpecker
One happy bunny
pi_73936273
Ik heb Evy achter me gelaten en loop nu op eigen initiatief verder. Mag ik dus nu niet meer in dit topic komen?
  donderdag 22 oktober 2009 @ 09:10:14 #16
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_73940014
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 20:49 schreef dyna18 het volgende:
Dan had ik me hier moeten melden ipv daar.
Ben een week geleden voor het eerst in jaaaaaaaren weer gaan hardlopen.
Was het al een tijdje van plan maar omdat ik opeens een mooie applicatie tegenkwam voor mijn telefoon waarmee ik de route, afstand en snelheid e.d. kon bijhouden kreeg ik een extra stukje motivatie. Afgelopen week een aantal keer gelopen en ondanks wat onwillige spieren voel ik me er nu al beter bij
Life is what you make it.
  donderdag 22 oktober 2009 @ 10:57:15 #17
97868 Krullehoofd
Knap, intelligent en eerlijk.
pi_73942507
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 15:08 schreef Tafelbier het volgende:
Realistische doelen stellen en naar buiten gaan om te lopen. Zoek een route waar je niet zoveel last hebt van auto's. Dat loopt een stuk beter.
Een frigide vrouw beminnen is als een lekke fietsband oppompen....
  donderdag 22 oktober 2009 @ 11:05:53 #18
97868 Krullehoofd
pi_73942741
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 15:08 schreef Skv het volgende:
Tot nu toe doe ik overigens nooit een cooling-down; wie heeft wat goede oefeningen hiervoor?
Het startpunt van mijn looproute is wat verder dan de deur van mijn huis. Het stuk wat ik moet afleggen naar het startpunt gebruik ik dan als warming up en cooling down. Overigens cooling down is voor mij niks anders dan in een rustig tempo terug lopen of wandelen en wat stretch oefeningen om de spieren weer wat op te rekken na de inspanning.
  donderdag 22 oktober 2009 @ 11:34:13 #19
97868 Krullehoofd
pi_73943565
Ik ben nu 3 weken bezig met mijn loop schema en op dit moment loop ik 3x per week. Hiervan doe ik 2x een 60 minuten loop en 1x een 90 minuten loop op zaterdag. Ik loop nog steeds in mijn 75%-80% hartslagzone en merk dat het iedere week wel iets gemakkelijker gaat. De afstanden die ik afleg worden groter en ik hoef niet meer te wandelen om mijn hartslag omlaag te krijgen.

Ten opzichte van vorige week loop ik nu 1 km verder op de 60 minuten. Uiteraard word ik nog steeds ingehaald door hijgende mede-hardlopers, maar dat maakt mij niet zoveel uit. Het belangrijkste voor mij is op dit moment om een bepaalde tijd (60 of 90 minuten) in de 75%-80% zone te lopen, hierbij is het tempo niet van belang.
pi_73952245
Nog meer mensen met Start to Run?
Je kan nu Street teams maken, en op die manier op een bepaalde manier tegen elkaar lopen.
Mensen die die van mij willen joinen? Kan via hier
pi_73960063
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 15:08 schreef Skv het volgende:
Een coolingdown is niet moeilijk om te doen. Gewoon de laatste 2 minuten van je training wandelen. Daar moet als het goed is je hartslag genoeg van zakken.
Daarna nog goed je spieren rekken, vooral je been- en kuitspieren.
pi_73960646
Iemand die hier advies over kan geven.
Afgelopen dinsdag had ik erg veel last van mijn enkels tijdens het hardlopen. Daar had ik een soort drukkend gevoel op van bovenaf. Het zat niet echt diep in de enkel. Dit had ik al vrij snel vanaf het begin van mijn training. Nu 2 dagen later heb ik hier nog steeds last van (net groepsles fitness gedaan). Zijn dat overbelaste pezen? of wat kan het anders zijn?
  donderdag 22 oktober 2009 @ 22:39:36 #23
56179 caspervc
Hamster, a dentist
pi_73966838
@Skv, Ik wil je streetrun team wel joinen maar moet je daarvoor RunKeeper gebruiken? Ik heb nml geen iPhone. Ik teken mijn routes gewoon in afstandmeten.nl in, nadat ik heb gelopen (het is nog overzichtelijk). Ter zijner tijd als ik verder loop en ook lange afstanden ga lopen wil ik wel een GPS horloge van Garmin.
Trouwens, kan je ook de OP vervangen met die van de wiki?
Ik heb vanavond mezelf toegevoegd en 2 linkjes naar schema's van het Evy schema.

Overigens vandaag les 8 van Evy voor de tweede keer gelopen. Vorige keer een beetje last van mijn schenen, nu op het einde weer (ik ben relatief aan de zware kant, wel afgevallen de laatste periode, maar zit nog steeds met 82 kg op 1.83). Hardloopschoenen zijn goed, zouden voldoende ondersteuning aan de binnenkant van mijn voet geven, dus hopen dat het met goed rekken en strekken na de training en goed opwarmen voor de training beter zal gaan.
De les opzich ging goed, alleen vond ik het wel vrij lastig, telkens 2 minuten lopen en 1 min wandelen. Wel had ik lekker het tempo erin zitten. Toch 4,2 km afgelegd in de 25 minuten van de les.

Overigens Dyna, vind ik het Beatrixpark lekker om te lopen. Rond de singel lijkt me ook een fijne route, al zit daar meer hoogteverschil in (de binnenroute). Echter heb ik het niet zo met hardlopen en verkeer. Het lekkere van mijn rondje is dat ik eigenlijk alleen door verkeer word opgehouden bij de rotonde bij 't Goyplein. Geeft veel rust vind ik.

Volgende keer les 9. Grotere pauzes tussen het lopen, maar ook grotere stukken 4 en 5 minuten. Ben benieuwd wat dat me gaat brengen.
*Soms denk ik dat ik over dingen nadenk
pi_73967799
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 22:39 schreef caspervc het volgende:
@Skv, Ik wil je streetrun team wel joinen maar moet je daarvoor RunKeeper gebruiken? Ik heb nml geen iPhone. Ik teken mijn routes gewoon in afstandmeten.nl in, nadat ik heb gelopen (het is nog overzichtelijk). Ter zijner tijd als ik verder loop en ook lange afstanden ga lopen wil ik wel een GPS horloge van Garmin.
Trouwens, kan je ook de OP vervangen met die van de wiki?
Ik heb vanavond mezelf toegevoegd en 2 linkjes naar schema's van het Evy schema.

Overigens vandaag les 8 van Evy voor de tweede keer gelopen. Vorige keer een beetje last van mijn schenen, nu op het einde weer (ik ben relatief aan de zware kant, wel afgevallen de laatste periode, maar zit nog steeds met 82 kg op 1.83). Hardloopschoenen zijn goed, zouden voldoende ondersteuning aan de binnenkant van mijn voet geven, dus hopen dat het met goed rekken en strekken na de training en goed opwarmen voor de training beter zal gaan.
De les opzich ging goed, alleen vond ik het wel vrij lastig, telkens 2 minuten lopen en 1 min wandelen. Wel had ik lekker het tempo erin zitten. Toch 4,2 km afgelegd in de 25 minuten van de les.

Overigens Dyna, vind ik het Beatrixpark lekker om te lopen. Rond de singel lijkt me ook een fijne route, al zit daar meer hoogteverschil in (de binnenroute). Echter heb ik het niet zo met hardlopen en verkeer. Het lekkere van mijn rondje is dat ik eigenlijk alleen door verkeer word opgehouden bij de rotonde bij 't Goyplein. Geeft veel rust vind ik.

Volgende keer les 9. Grotere pauzes tussen het lopen, maar ook grotere stukken 4 en 5 minuten. Ben benieuwd wat dat me gaat brengen.
Ik zit met 93 op 1,83 meter.
pi_73968830
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 22:39 schreef caspervc het volgende:
Op de singel heb je geen verkeer en ook om er te komen valt wel mee. Alleen het oversteken bij Ledig Erf is even lastig, maar verder is er niets aan de hand. We kunnen anders wel eens een keertje kijken of we samen kunnen lopen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')