 
		 
			 
			
			
			









 
			 
			
			
			Ja weet ik, want ik had die planning hier ooit neer gegooid en toen zei je dat je die voor je site ging gebruiken.quote:Op maandag 1 februari 2010 22:05 schreef dennistd het volgende:
[..]
Mja, dat SLT komt uit de planning zoals NS hem heeft, en die heb ik gewoon overgenomen voor mijn website
 
											 
			 
			
			
			Mja, daar kijk ik dus echt nooooit inquote:Op maandag 1 februari 2010 22:12 schreef Socios het volgende:
Hoezo? Die is er toch al in de vorm van Bookmarks.
 
											 
			 
			
			
			 Maar hij geldt nog wel natuurlijk
 Maar hij geldt nog wel natuurlijk  
											 
			 
			
			
			Juistquote:Op maandag 1 februari 2010 22:18 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh die anti TVP waarschuwing is weg met die nieuwe hippe OPMaar hij geldt nog wel natuurlijk
 
			 
			
			
			Sinds wanneer heb jij dat stomme Twitter?quote:Op maandag 1 februari 2010 22:18 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh die anti TVP waarschuwing is weg met die nieuwe hippe OPMaar hij geldt nog wel natuurlijk
 
											 
			 
			
			
			Oei, gevaar. Dat moet ik meemaken!quote:
 
											 
			 
			
			
			Sinds ik geen zin heb om iedere ontwikkeling tachtig keer tegen jan en alleman te moeten gaan vertellenquote:Op maandag 1 februari 2010 22:26 schreef Duvel het volgende:
[..]
Sinds wanneer heb jij dat stomme Twitter?
Je bent trouwens wel de eerste waarbij het interessant is om te lezen wat je te melden hebt.

 
			 
			
			
			Ja, dat is toevallig wel handig idd.quote:Op maandag 1 februari 2010 22:29 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Sinds ik geen zin heb om iedere ontwikkeling tachtig keer tegen jan en alleman te moeten gaan vertellen
Mooi dat we dat gezamenlijk hebben vastgesteld. Ik las dat je een half uur kunt zitten. Dan kun je dus ook weer bieren zonder rietje.quote:Verder is twitter natuurlijk totaal kut.
 
											 
			 
			
			
			Zitten in een trein behoort ineens ook tot de optiesquote:Op maandag 1 februari 2010 22:30 schreef Duvel het volgende:
Mooi dat we dat gezamenlijk hebben vastgesteld. Ik las dat je een half uur kunt zitten. Dan kun je dus ook weer bieren zonder rietje.
 Dat rietje is op zich nauwelijks een probleem natuurlijk
 Dat rietje is op zich nauwelijks een probleem natuurlijk  
 SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
 
			 
			
			
			
 
											 
			 
			
			
			quote:Op maandag 1 februari 2010 22:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
 
			 
			
			
			N00b!quote:Op maandag 1 februari 2010 22:36 schreef Eix het volgende:
En die twitter is waar precies te volgen? Als ik op Dr_Flash zoek krijg ik een gast uit Berlijn.
Dan blijf ik ook up to date.
 
			 
			
			
			Staat ook in mn MSN nick trouwens.quote:Op maandag 1 februari 2010 22:36 schreef Eix het volgende:
En die twitter is waar precies te volgen? Als ik op Dr_Flash zoek krijg ik een gast uit Berlijn.
Dan blijf ik ook up to date.
 
											 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			

Bron en meerquote:Advies blijft: haal reisproduct zo snel mogelijk op
Na het besluit van minister Plasterk van het ministerie van OCW om de einddatum van 1februari uit te stellen, is nog geen nieuwe einddatum bekend. Daarover wordt nog tussen de openbaar vervoerbedrijven en de minister gesproken.
 
			 
			
			
			Jij leest wel heel selectief!quote:Op maandag 1 februari 2010 22:45 schreef Ascendancy het volgende:
http://www.cbs.nl/NR/rdon(...)erlandsespoorart.pdf
Dus eigenlijk is het Nederlandse spoor niet bijzonder druk, maar hebben we gewoon het minste spoor van Europa per persoon.

 
			 
			
			
			 
  Ik zie eindeloze mogelijkheden
 Ik zie eindeloze mogelijkheden  
											 
			 
			
			
			Ik gebruik nog altijd het foksilver template en daar staat ie niet bij.quote:
 maar heb m dus nu.
 maar heb m dus nu.   
 
											 
			 
			
			
			waar haal je die vandaan? 2700 is Roosendaal-Antwerpen, 2500 is Antwerpen-Puurs en komt dus niet in rsdquote:2500 Stoptrein AM75 Roosendaal - Antwerpen (- Puurs)
 
			 
			
			
			Uit de prorail treinnummerlijst, en aangezien ik daar in het zuiden niet zo bekend ben was ik er vanuit gegaan dat dit klopte.... slechte keus dus, maar hij is nu wegquote:Op maandag 1 februari 2010 23:51 schreef ReisT het volgende:
nog ff over http://www.spoornieuws.nl/?page=treinseries
[..]
waar haal je die vandaan? 2700 is Roosendaal-Antwerpen, 2500 is Antwerpen-Puurs en komt dus niet in rsd
 
			 
			
			
			 
											 
			 
			
			
			quote:Op maandag 1 februari 2010 22:36 schreef Duvel het volgende:
[..]O, de 6 trappisten uit Tilburg staan te verstoffen?, moet ik ze komen nuttigen of zo? Geen enkel probleem hoorSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Hi, you lose.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 08:24 schreef James1988 het volgende:
Flash, wat is je Twitter? In foksilver (en zeker niet mobile) zit geen Twitter-knop en ik weiger de baggerlayout te gebruiken.
 
			 
			
			
			Fles112quote:Op dinsdag 2 februari 2010 08:24 schreef James1988 het volgende:
Flash, wat is je Twitter? In foksilver (en zeker niet mobile) zit geen Twitter-knop en ik weiger de baggerlayout te gebruiken.
 
			 
			
			
			
 
  
											 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Die niet-inklapbare spiegeltjes voor een goederenlocquote:Op dinsdag 2 februari 2010 11:50 schreef bork het volgende:
Misschien moet ik nog maar eens een verhaaltje produceren, ik heb trouwens nooit antwoord gekregen op dit plaatje, met de vraag wat er bijzonder cq speciaal aan is?
[ afbeelding ]
 
											 
			 
			
			
			Omdat gen enkele andere reizigersgroep erin staat misschien?quote:
 
											 
			 
			
			
			Dan voeg je die toch juist toe?quote:Op dinsdag 2 februari 2010 12:20 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Omdat gen enkele andere reizigersgroep erin staat misschien?
 
											 
			 
			
			
			
 
											 
			 
			
			
			Verbouwde loks, waren vroeger van zulke dingenquote:Op dinsdag 2 februari 2010 11:50 schreef bork het volgende:
Misschien moet ik nog maar eens een verhaaltje produceren, ik heb trouwens nooit antwoord gekregen op dit plaatje, met de vraag wat er bijzonder cq speciaal aan is?
[ afbeelding ]
 
			 
			
			
			quote:Op dinsdag 2 februari 2010 14:47 schreef Hr-Flip het volgende:
[..]
Verbouwde loks, waren vroeger van zulke dingen
[ afbeelding ]
En o ja, het is breedspoor, speciaal voor dat eene lijntje naar Rusland, ofzo...
 
   
 
 
			 
			
			
			 
											 
			 
			
			
			Ik heb gisteravond even snel wat headerplaatjes gemaakt omdat ik de OP zo verschrikkelijk leeg vond. Ik heb alleen de kopjes vervangen door afbeeldingen, meer nietquote:Op dinsdag 2 februari 2010 15:17 schreef James1988 het volgende:
Degene die de headerplaatjes heeft gemaakt mag wel eens naar het contrast kijken... "Afkortingen" en "Verhalen" vind ik erg lastig te lezen. Ook spel je "HSL-Zuid" met een hoofdletter Z.
En die ================================ als scheidingslijn vind ik ook niet echt mooi
 
											 
			 
			
			
			 
											 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 
   
   Het is alleen maar slechter geworden.
 Het is alleen maar slechter geworden.
											 
			 
			
			
			En de ERTMS op de HSL is van Siemens, dat gaat nooit werken.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 15:58 schreef James1988 het volgende:
In principe wel, maar Bombardier heeft ook elders ter wereld ERTMS-implementaties gedaan, waar het allemaal wél goed gaat. De Traxx'en die wij hebben rijden stammen trouwens uit 2006.
 
											 
			 
			
			
			Nee want op de havenspoorlijn werkt alleen maar op ermts level 1quote:Op dinsdag 2 februari 2010 15:53 schreef Duvel het volgende:
Traxx in combinatie met ERTMS Level 1 is wel redelijk nieuw, toch?
 
			 
			
			
			Tekst klopt ook niet:quote:Op dinsdag 2 februari 2010 16:46 schreef Palmboom313 het volgende:
http://www.spitsnieuws.nl(...)hogesnelheidstr.html
Leuk plaatje erbij
quote:Marokko heeft een primeur onder Arabische landen

 
  
											 
			 
			
			
			Die staan er al een deeltje of 10 hoorquote:Op dinsdag 2 februari 2010 15:17 schreef James1988 het volgende:
En die ================================ als scheidingslijn vind ik ook niet echt mooi

quote:Op dinsdag 2 februari 2010 15:52 schreef James1988 het volgende:
Als je wil lachen, klik hier. Als je wil huilen, klik hier.
quote:Vraag aan NS conducteur meer info over de #fyra die niet rijdt. "Helaas, mijnheer, weet ik niet, dat is een concurrent van ons". #ns fail
quote:Ah: Wendy is mijn trainmanager vandaag! Ik voel me gelijk tevreden. Als ze nou die trein nog in beweging krijgt... #fyra #60km/h
quote:So much for 'high' speed on the high speed train. Took 50 minutes instead of 25. Epic fail this #fyra. Convert to bike lane?
Wat een pareltjes staan ertussenquote:Inmiddels gebruikelijk ritueel in #fyra na Hoofddorp: stop van de fyra en voorbij worden gereden door de IC naar Vlissingen. (5 op 5)
 
  
			 
			
			
			Ja, pas sinds december.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 17:33 schreef SpeedyRich het volgende:
[..]
Nee want op de havenspoorlijn werkt alleen maar op ermts level 1
 
			 
			
			
			Bron en meerquote:Man op perron Dordrecht door trein aangereden
Dodrecht - Op het Centraal Station van Dordrecht is dinsdagmiddag een man aangereden door een trein. Hij raakte daarbij gewond.
 
  
  
 
											 
			 
			
			
			Als ik het zo lees, denk ik: "Wat een debiel". Maar misschien is dat wel te snel geoordeeld.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 18:32 schreef greavy het volgende:
[..]
Bron en meer
Toen ik die titel las, dacht ik even, klopt dat wel.. iemand op het perron aangereden


 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Veel plezier straksquote:228 Teletekst di 02 feb
**************************************
*******************************NED.2
**************************************
19.50-20.25 uur RAIL AWAY
Serie documentaires over bijzondere
spoorlijnen.Afl.:Oostenrijk-Italië:
Pustertalbahn.
Vandaag een trip door de besneeuwde
bergen van Tirol in Oostenrijk naar
Italië,langs de Pustertalbahn.Deze lijn
werd aangelegd langs de grens van het
keizerrijk Oostenrijk.
Was de route vroeger vooral van belang
voor het leger,tegenwoordig maken veel
toeristen gebruik van de spoorlijn.Door
het prachtige Pustertal is aan alle
kanten veel te genieten.
www.eo.nl/railaway
index tv 200 radio 250 EO 300
volgende nieuws index tv nu/straks
 
											 
			 
			
			
			Over het algemeen weet je dat niet bij stoppende treinen, omdat de rijweg pas na aankomst wordt ingesteld.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 18:43 schreef greavy het volgende:
Het is zeker een debiel. Welke gek steekt nou zomaar het spoor over..
ALS je dat zou doen, dan kan je het beste de seinen bekijken.. Dan weet je vaak al of er een rijweg is ingesteld of niet..
 
			 
			
			
			Vervolgens word je doodgereden door een machinist die door rood rijdt.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 18:43 schreef greavy het volgende:
Het is zeker een debiel. Welke gek steekt nou zomaar het spoor over..
ALS je dat zou doen, dan kan je het beste de seinen bekijken.. Dan weet je vaak al of er een rijweg is ingesteld of niet..
 
			 
			
			
			Jij hebt er ook echt kijk op hequote:Op dinsdag 2 februari 2010 18:43 schreef greavy het volgende:
Het is zeker een debiel. Welke gek steekt nou zomaar het spoor over..
ALS je dat zou doen, dan kan je het beste de seinen bekijken.. Dan weet je vaak al of er een rijweg is ingesteld of niet..
 Iemand die zo lomp is om het spoor over te steken heft echt geen flauw benul van seinen en ingestelde rijwegen. Anders gezegd: Iemand die weet van seinen en ingestelde rijwegen haalt het niet in zijn hoofd om over het spoor te gaan lopen
 Iemand die zo lomp is om het spoor over te steken heft echt geen flauw benul van seinen en ingestelde rijwegen. Anders gezegd: Iemand die weet van seinen en ingestelde rijwegen haalt het niet in zijn hoofd om over het spoor te gaan lopen  
											 
			 
			
			
			 
											 
			 
			
			
			Nee.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 19:54 schreef Geerd het volgende:
Flash, werk je zelf bij het spoor, of indirect?
 
			 
			
			
			De ATB.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 20:13 schreef ROG het volgende:
Wat is dat fietsbelgeluid uit de cabine bij treinen?
 
			 
			
			
			Dat geeft aan dat de toeelaten maximumsnelheid bereikt is. Tenminste, als het er drie zijnquote:Op dinsdag 2 februari 2010 20:13 schreef ROG het volgende:
Wat is dat fietsbelgeluid uit de cabine bij treinen?
 De rest weet ik niet
 De rest weet ik niet  
											 
			 
			
			
			Was altijd zo mooi te horen in de Wadloper.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 20:16 schreef Peterselieman het volgende:
een ting geeft een snelheidsverandering aan
een langdurige bel dat de trein boven de maximum aangegeven snelheid rijdt en dat er afgeremd dient te worden
drie korte belletjes achter elkaar is dat de trein de toegestane maximumsnelheid vrijwel bereikt heeft en dat de remmen gelost kunnen worden.
 
											 
			 
			
			
			In de omgebouwde icm(3 bakken) ook altijdquote:Op dinsdag 2 februari 2010 20:46 schreef Socios het volgende:
[..]
Was altijd zo mooi te horen in de Wadloper.
 
 
											 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 Zouhet in het nieuwe materieel (bijvoorbeeld SLT) ook nog zo'n old school tringeltje zijn eigenlijk?
 Zouhet in het nieuwe materieel (bijvoorbeeld SLT) ook nog zo'n old school tringeltje zijn eigenlijk?  
											 
			 
			
			
			Lijkt me wel. Bij een GTW hoor je het in ieder geval welquote:Op dinsdag 2 februari 2010 20:53 schreef Dr_Flash het volgende:
Soms hoor je het bij cabineritjes ook weleensZouhet in het nieuwe materieel (bijvoorbeeld SLT) ook nog zo'n old school tringeltje zijn eigenlijk?
 
											 
			 
			
			
			Waarom hebben die dingen geen jacobsdraaistellen eigenlijk?quote:Op dinsdag 2 februari 2010 20:52 schreef Pheno het volgende:
Vandaag is de E6 in japan bekend gemaakt, het kleine broertje van de E5:
[ afbeelding ]
Vooral wat kleiner en dus een andere kleur. Eerst 300 km/u op de teller. Over 3 jaar 320km/u.
 
											 
			 
			
			
			Waarom zijn ze daar zo intensief bezig met het ontwerpen van een trein die 320km/h kan, als bedrijven als Siemens, Bombardier en Alstom treinen met een topsnelheid van 360km/h 'gewoon' in hun catalogus hebben staanquote:Op dinsdag 2 februari 2010 20:52 schreef Pheno het volgende:
Vandaag is de E6 in japan bekend gemaakt, het kleine broertje van de E5:
[ afbeelding ]
Vooral wat kleiner en dus een andere kleur. Eerst 300 km/u op de teller. Over 3 jaar 320km/u.
 ? Toen ik dat ding zag, dacht ik echt; "die rijdt straks met mach1 ofzo.."
 ? Toen ik dat ding zag, dacht ik echt; "die rijdt straks met mach1 ofzo.."   
											 
			 
			
			
			Ik weet niet eens wat het zijn.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 20:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Waarom hebben die dingen geen jacobsdraaistellen eigenlijk?
 
			 
			
			
			Het verschil zal zijn dat ze in hun catalogus staan, terwijl deze krengen ook daadwerkelijk rijden, meteen volle treindienstquote:Op dinsdag 2 februari 2010 20:56 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Waarom zijn ze daar zo intensief bezig met het ontwerpen van een trein die 320km/h kan, als bedrijven als Siemens, Bombardier en Alstom treinen met een topsnelheid van 360km/h 'gewoon' in hun catalogus hebben staan? Toen ik dat ding zag, dacht ik echt; "die rijdt straks met mach1 ofzo.."
 Deze komt ook in 2011. Testruns zijn al gedaan, al zullen de laatste dingen nog wel tig keer getest worden dit jaar. Ik had het filmpje van de E5 al in een vorig topic gepost, die eens gezellig kwam buurten op Tokyo Station.
 Deze komt ook in 2011. Testruns zijn al gedaan, al zullen de laatste dingen nog wel tig keer getest worden dit jaar. Ik had het filmpje van de E5 al in een vorig topic gepost, die eens gezellig kwam buurten op Tokyo Station.
											 
			 
			
			
			Die verbouwde loks zijn dus Pools? Zijn ze dan afgestapt van die grote lampen daar?quote:Op dinsdag 2 februari 2010 14:47 schreef Hr-Flip het volgende:
[..]
Verbouwde loks, waren vroeger van zulke dingen
[ afbeelding ]
En o ja, het is breedspoor, speciaal voor dat eene lijntje naar Rusland, ofzo...
 
			 
			
			
			
			 
			 
			
			
			En dan dacht ik dat de V250 lelijk was... dit ding kan er ook wat vanquote:Op dinsdag 2 februari 2010 20:52 schreef Pheno het volgende:
Vandaag is de E6 in japan bekend gemaakt, het kleine broertje van de E5:
[ afbeelding ]
Vooral wat kleiner en dus een andere kleur. Eerst 300 km/u op de teller. Over 3 jaar 320km/u.
 
											 
			 
			
			
			Newag verbouwde die locs http://www.newag.pl/?a=galeriaquote:Op dinsdag 2 februari 2010 21:02 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Die verbouwde loks zijn dus Pools? Zijn ze dan afgestapt van die grote lampen daar?
Flinke verbouwing geweest ook trouwens, niet alleen de neus maar de hele bovenkant is vernieuwd.
 
			 
			
			
			Lekker lelijk ook weerquote:Op dinsdag 2 februari 2010 21:16 schreef bork het volgende:
[..]
Newag verbouwde die locs http://www.newag.pl/?a=galeria
maken ook dit soort spul
[ afbeelding ]
 
											 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Ik kan niet wachten om aan bood te gaan in 2011quote:Op dinsdag 2 februari 2010 21:16 schreef James1988 het volgende:
[..]
En dan dacht ik dat de V250 lelijk was... dit ding kan er ook wat van
 of een jaartje later, als ik dit jaar alweer richting die kant ga
  of een jaartje later, als ik dit jaar alweer richting die kant ga  
											 
			 
			
			
			quote:Op dinsdag 2 februari 2010 20:53 schreef Dr_Flash het volgende:
Soms hoor je het bij cabineritjes ook weleensZouhet in het nieuwe materieel (bijvoorbeeld SLT) ook nog zo'n old school tringeltje zijn eigenlijk?
 
											 
			 
			
			
			Thanks! Vanmiddag stond ik toevallig tegen de cabine aan en hoorde het, had het weleens eerder gehoord maar na inderdaad wat gebel ging de trein redelijk rap in de ho-ijzers (waarschijnlijk voor de vertraagde stoptrein voor 'm).quote:Op dinsdag 2 februari 2010 20:16 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De ATB.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Automatische_treinbe%C3%AFnvloeding
een ting geeft een snelheidsverandering aan
een langdurige bel dat de trein boven de maximum aangegeven snelheid rijdt en dat er afgeremd dient te worden
drie korte belletjes achter elkaar is dat de trein de toegestane maximumsnelheid vrijwel bereikt heeft en dat de remmen gelost kunnen worden.
 
											 
			 
			
			
			Geen idee eigenlijk, hoewel ik vorig jaar een cabinerit in een SLT heb gehadquote:Op dinsdag 2 februari 2010 20:53 schreef Dr_Flash het volgende:
Soms hoor je het bij cabineritjes ook weleensZouhet in het nieuwe materieel (bijvoorbeeld SLT) ook nog zo'n old school tringeltje zijn eigenlijk?
 
											 
			 
			
			
			Wordt bij die Japanse treinen de neus bij elk nieuw model een meter langer ofzo? What's next? Een neus langer dan de trein zelf?quote:Op dinsdag 2 februari 2010 20:52 schreef Pheno het volgende:
Vandaag is de E6 in japan bekend gemaakt, het kleine broertje van de E5:
[ afbeelding ]
Vooral wat kleiner en dus een andere kleur. Eerst 300 km/u op de teller. Over 3 jaar 320km/u.
 
			 
			
			
			Heeft met veiligheid te maken.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 21:36 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Wordt bij die Japanse treinen de neus bij elk nieuw model een meter langer ofzo? What's next? Een neus langer dan de trein zelf?
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Alles om op te vallen. Nog even en ze staan vooraan in de polonaise! Nee, valt wel mee, de laatst gemaakte 800 series was een braaf normaal treintje. De 700 vond ik ook wel meevallen qua lengte, maar ja, die neus was toen ook wel onderwerp van gesprekquote:Op dinsdag 2 februari 2010 21:36 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Wordt bij die Japanse treinen de neus bij elk nieuw model een meter langer ofzo? What's next? Een neus langer dan de trein zelf?

 
			 
			
			
			Nee, dit bewijst alleen hoe inhalig de vervoersbedrijven zijn.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 21:39 schreef Peterselieman het volgende:
Een leuke post over de ov-chipkaart op Somda: http://www.somda.nl/forum/1538/p252958/Veolia/
Dit bewijst hoe goed de kaart is
 
			 
			
			
			De 500 is erg mooi.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 21:47 schreef Socios het volgende:
Japanse hogesnelheidstreinen zijn imo lelijker dan Europeesche.

 
			 
			
			
			Dat ook, maar het is gewoon zo dat het hele systeem niet deugt.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 21:46 schreef ReisT het volgende:
[..]
Nee, dit bewijst alleen hoe inhalig de vervoersbedrijven zijn.
Uitzonderingen daargelatenquote:Op dinsdag 2 februari 2010 21:47 schreef Socios het volgende:
Japanse hogesnelheidstreinen zijn imo lelijker dan Europeesche.
 
			 
			
			
			Hoe laks ook. Het systeem is maar half af, maar ach, we zadelen de reiziger gewoon met de rest op, klaarquote:Op dinsdag 2 februari 2010 21:46 schreef ReisT het volgende:
[..]
Nee, dit bewijst alleen hoe inhalig de vervoersbedrijven zijn.
 
											 
			 
			
			
			Daar zijn de meningen gelukkig over verdeeldquote:Op dinsdag 2 februari 2010 21:47 schreef Socios het volgende:
Japanse hogesnelheidstreinen zijn imo lelijker dan Europeesche.

 
			 
			
			
			In de DD-AR stammen hoor je ze ook, als je in de stuurstand rijtuig, bij de deuren ( bij de cabine) staat.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 20:50 schreef Geerd het volgende:
[..]
In de omgebouwde icm(3 bakken) ook altijd
 
 
											 
			 
			
			
			quote:
 
  
											 
			 
			
			
			De Velaro vind ik ook wel mooi.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 22:02 schreef James1988 het volgende:
De Thalys PBKA vind ik mooi:
[ afbeelding ]
De Velaro ook:
[ afbeelding ]
 
			 
			
			
			Zou best wettelijk vastgesteld kunnen zijn: "codewisseling is 'ping'", toch?quote:Op dinsdag 2 februari 2010 20:53 schreef Dr_Flash het volgende:
Soms hoor je het bij cabineritjes ook weleensZouhet in het nieuwe materieel (bijvoorbeeld SLT) ook nog zo'n old school tringeltje zijn eigenlijk?
 
			 
			
			
			quote:Op dinsdag 2 februari 2010 22:06 schreef Ascendancy het volgende:
[..]

Het is toch gewoon een trieste vertoning
 
											 
			 
			
			
			Ik was er vandaag bij op Dordrecht, als S&V medewerker, was ook redelijk snel op perron 2...quote:Op dinsdag 2 februari 2010 18:40 schreef Duvel het volgende:
[..]
Als ik het zo lees, denk ik: "Wat een debiel". Maar misschien is dat wel te snel geoordeeld.
 
			 
			
			
			
 
			 
			
			
			Da's klote joh... Last van?quote:Op dinsdag 2 februari 2010 22:13 schreef mrSPLIFFY het volgende:
[..]
Ik was er vandaag bij op Dordrecht, als S&V medewerker, was ook redelijk snel op perron 2...
en het was dus toch een poging tot zelfmoord...
Hij dacht waarschijnlijk voor de IC te springen maar dat bleek een stopper te zijn... Toen twijfelde hij, uitgegleden en door de klap het perron op geslingerd...
werk sinds sept bij het spoor en dit was mn eerste aanrijding met persoon zeg maar...
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Wow dat is allemaal best heftig. Maar goed geregeldquote:Op dinsdag 2 februari 2010 22:35 schreef mrSPLIFFY het volgende:
Nee volgens mij niet echt... Was wel ff shokking.. Been helemaal verfrommeld, bloed op zn gezicht enzo, kotsende reizigers... Maar ik ga nu naar bed, kijken of de film wel of niet gaat komen vannacht..
Voor mn collega's was t wat heftiger, die waren 3 minuten eerder dan ik ter plaatse en hebben em eerste hulp verleend em nek vastgehouden en de machinist op gevangen... ik heb geprobeert de reizigers weg te houden, maar die liepen gewoon om...
en ook 3 ouwe mensen zaten echt te zeuren dat ze die trein in wilden want ze "moesten toch naar vlissingen!! " ja mensen doen raar op zo'n moment.....
maar bij ons was echt de opvang zeer goed geregeld.. echt complimenten voor de ns
 
  
			 
			
			
			 
											 
			 
			
			
			Dat het gevaarlijk kan zijn, weet ik wel. Maar is dit eigenlijk bij wet verboden?quote:
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Dat verklaart. Wat denken die mensen nou. Dat die trein er even overheen rijdt?quote:Op dinsdag 2 februari 2010 22:48 schreef mrSPLIFFY het volgende:
Eeh sorry ik bedoelde dat hij stopte ipv door reed.. Mijn fout
het was dus de ic naar vlissingen... En die mensen wilde er al in toen die knul daar nog lag... En omleiden is geen optie verder he, ze leggen alles stil op dat moment voor de zekerheid... Thnx all voor de suport

 
											 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Probeer er met iemand over te praten, helpt wel hoor. Deed ik ook de eerste keer dat ik met een zelfdoding te maken heb gehad.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 22:35 schreef mrSPLIFFY het volgende:
Nee volgens mij niet echt... Was wel ff shokking.. Been helemaal verfrommeld, bloed op zn gezicht enzo, kotsende reizigers... Maar ik ga nu naar bed, kijken of de film wel of niet gaat komen vannacht..
Voor mn collega's was t wat heftiger, die waren 3 minuten eerder dan ik ter plaatse en hebben em eerste hulp verleend em nek vastgehouden en de machinist op gevangen... ik heb geprobeert de reizigers weg te houden, maar die liepen gewoon om...
en ook 3 ouwe mensen zaten echt te zeuren dat ze die trein in wilden want ze "moesten toch naar vlissingen!! " ja mensen doen raar op zo'n moment.....
maar bij ons was echt de opvang zeer goed geregeld.. echt complimenten voor de ns
 
			 
			
			
			Idd wachtdienst is goed geregeld.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 22:35 schreef mrSPLIFFY het volgende:
Nee volgens mij niet echt... Was wel ff shokking.. Been helemaal verfrommeld, bloed op zn gezicht enzo, kotsende reizigers... Maar ik ga nu naar bed, kijken of de film wel of niet gaat komen vannacht..
Voor mn collega's was t wat heftiger, die waren 3 minuten eerder dan ik ter plaatse en hebben em eerste hulp verleend em nek vastgehouden en de machinist op gevangen... ik heb geprobeert de reizigers weg te houden, maar die liepen gewoon om...
en ook 3 ouwe mensen zaten echt te zeuren dat ze die trein in wilden want ze "moesten toch naar vlissingen!! " ja mensen doen raar op zo'n moment.....
maar bij ons was echt de opvang zeer goed geregeld.. echt complimenten voor de ns
 
   
											 
			 
			
			
			Waar wil je ze neer zetten dan?quote:Op woensdag 3 februari 2010 08:28 schreef RubenK het volgende:
Is niet duur voor 30 stoelenMisschien samen kopen? Iedereen 2 stoelen?
 
  
											 
			 
			
			
			In het clubhuis van PTA FairytaleRail natuurlijkquote:Op woensdag 3 februari 2010 11:53 schreef STTSJT het volgende:
[..]
Waar wil je ze neer zetten dan?
Zou die stoelen nou niet echt mooi vinden om in de woonkamer ofzo te plaatsen
 
											 
			 
			
			
			Ik zou ze niet hebben willen.. Ze zitten wel verneukt, liever de ICMmquote:Op woensdag 3 februari 2010 08:28 schreef RubenK het volgende:
Is niet duur voor 30 stoelenMisschien samen kopen? Iedereen 2 stoelen?
 
											 
			 
			
			
			quote:Op woensdag 3 februari 2010 12:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
In het clubhuis van PTA FairytaleRail natuurlijk
 
   
   
											 
			 
			
			
			Aldus Somda.quote:Het schijnt dat er ter promotie van de OV-chipkaart twee VIRM's overwegend roze worden bestickerd. De treinstellen zullen vanaf maart een jaar in deze uitmonstering rondrijden.
 
											 
			 
			
			
			Vind zowiezo dat treinen wel vaker reclame/promotie mogen rijden ziet er veel leuker uitquote:Op woensdag 3 februari 2010 12:40 schreef James1988 het volgende:
[..]
Aldus Somda.
Ik mag toch hopen van niet... een roze trein
 .
.
											 
			 
			
			
			Sowieso!quote:Op woensdag 3 februari 2010 12:44 schreef Brembo het volgende:
[..]
Vind zowiezo dat treinen wel vaker reclame/promotie mogen rijden ziet er veel leuker uit.

Prijs kan nog oplopen, het is een veiling, maar als er voldoende animo voor is wil ik best 1 bankje!quote:Op woensdag 3 februari 2010 08:28 schreef RubenK het volgende:
Is niet duur voor 30 stoelenMisschien samen kopen? Iedereen 2 stoelen?
 
 
											 
			 
			
			
			Rozeequote:Op woensdag 3 februari 2010 12:40 schreef James1988 het volgende:
[..]
Aldus Somda.
Ik mag toch hopen van niet... een roze trein
 
											 
			 
			
			
			Kunnen ze die trein misschien inzetten voor verover naar de gaypride toe.quote:Op woensdag 3 februari 2010 12:40 schreef James1988 het volgende:
[..]
Aldus Somda.
Ik mag toch hopen van niet... een roze trein
 
			 
			
			
			Opzich zou één bankje nog best grappig zijn om te hebben.quote:Op woensdag 3 februari 2010 12:58 schreef Kankerkachelsverkopert het volgende:
Prijs kan nog oplopen, het is een veiling, maar als er voldoende animo voor is wil ik best 1 bankje!
 De vraag is alleen hoe je die dingen bij half PTA fok rondgebracht krijgt. Kopen is een ding, transport is een heel ander verhaal.
 De vraag is alleen hoe je die dingen bij half PTA fok rondgebracht krijgt. Kopen is een ding, transport is een heel ander verhaal. 
 
 
											 
			 
			
			
			Geweldig om zo'n bank mee te nemen in de trein, bij voorkeur in een ICM viertje.quote:Op woensdag 3 februari 2010 13:40 schreef Eix het volgende:
[..]
Opzich zou één bankje nog best grappig zijn om te hebben.De vraag is alleen hoe je die dingen bij half PTA fok rondgebracht krijgt. Kopen is een ding, transport is een heel ander verhaal.
Ik kan m natuurlijk altijd met de trein meeslepen, gratis met studenten-OV...

 
  
			 
			
			
			Of de conducteur als je op het balkon op jou eigen bank zitquote:Op woensdag 3 februari 2010 13:43 schreef Kankerkachelsverkopert het volgende:
[..]
Geweldig om zo'n bank mee te nemen in de trein, bij voorkeur in een ICM viertje.
Ik ben benieuwd hoe ze op het perron opkijken als je met zo'n bank de trein uit komt zetten..
 
 
											 
			 
			
			
			Ja, de binnenkant is voor het grootste deel al roze..quote:Op woensdag 3 februari 2010 13:38 schreef STTSJT het volgende:
[..]
Kunnen ze die trein misschien inzetten voor verover naar de gaypride toe.
Nu maar hopen dat het alleen bij de buiten kant blijft.
 
			 
			
			
			Die hebben we toch al. Die zuurstok is toch ook gedeeltelijk roze.quote:Op woensdag 3 februari 2010 12:40 schreef James1988 het volgende:
[..]
Aldus Somda.
Ik mag toch hopen van niet... een roze trein
 
			 
			
			
			quote:Op woensdag 3 februari 2010 14:22 schreef Hr-Flip het volgende:
[..]
Nou joepie hoor
de Belgen hebben het ook al eens geprobeerd een roze treinstel
[ afbeelding ]
ziet er niet uit
 
   
											 
			 
			
			
			Dat las ik ook op Somda. De VIRM stellen zullen het zijn.quote:De treinstellen zullen vanaf maart een jaar in deze uitmonstering rondrijden.
 
 
											 
			 
			
			
			Ja, dan kan je "quote:
 " doen, maar over een paar jaar is het gewoon Virm of lopen.
 " doen, maar over een paar jaar is het gewoon Virm of lopen.
											 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Ik heb op 9292ov.nl gelezen dat het een aanvaring betreft (boot tegen de spoorbrug aan)quote:s-Hertogenbosch-Nijmegen/Utrecht Centraal
Woensdag 3 Februari 15:45Oorzaak Tussen s-Hertogenbosch en s-Hertogenbosch Oost/Zaltbommel rijden geen treinen.
Verwachting Later volgt meer informatie.
Reisadvies
Wat een achterlijke kut site is dat btwquote:van station s-hertogenbosch naar station oss v.v., van station s-hertogenbosch naar station geldermalsen v.v.: trein.waar: van station s-hertogenbosch naar station oss in beide richtingen, van station s-hertogenbosch naar station geldermalsen in beide richtingen
modaliteiten: trein
oorzaak: aanvaring van een spoorbrug
gevolg: geen vervoer
bericht van vervoerbedrijf: tussen den bosch en geldermalsen en tussen den bosch en oss moeten reizigers rekening houden met een vertraging van meer dan 60 minuten. door aanvaring van een spoorbrug rijden er tussen den bosch en oss en tussen den bosch en geldermalsen geen treinen.
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Ja precies en dan wil je hem meenemen en komt die gozer mijn bank wat doe je..quote:Op woensdag 3 februari 2010 14:22 schreef thats-me het volgende:
[..]
Of de conducteur als je op het balkon op jou eigen bank zit
 
   
											 
			 
			
			
			Oh! Ik dacht altijd dat dat de Volvo-trein was!quote:Op woensdag 3 februari 2010 16:30 schreef thats-me het volgende:
Traxx 2817 hier onderweg met de Opeltrein terug richting Duitsland te Wierden
De 1733 dus in de mottenballen?quote:ICMm 4056 rijdt hier als vervanging voor INT145. Het materiaal wat eigenlijk deze trein zou rijden heeft gisteren botsing gehad in Hoofdorp Opstel en dat is een flinke klap geweest. Twee rijtuigen zijn afgekeurd en de 1733 moet met max 60 km/h naar Haarlem.
 Zijn daar ook foto's van?
 Zijn daar ook foto's van?
											 
			 
			
			
			 
											 
			 
			
			
			Dat zou idd niet verkeerd zijn wat een graf lelijke dingen zijn dat.quote:Op woensdag 3 februari 2010 18:31 schreef Dr_Flash het volgende:
Hoofddorp opstel? Misschien heeftie wel een fyra mee kortgereden
 
			 
			
			
			Gewoon die stellen bij Hoek van Holland rechtdoor sturen ipv naar het strandquote:Op woensdag 3 februari 2010 18:31 schreef Dr_Flash het volgende:
Hoofddorp opstel? Misschien heeftie wel een fyra mee kortgereden
 
			 
			
			
			quote:Op woensdag 3 februari 2010 18:47 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Gewoon die stellen bij Hoek van Holland rechtdoor sturen ipv naar het strand
 
   
   
   
   
											 
			 
			
			
			Mja, ware het niet dat het niet de Opeltrein maar de Volvotrein is op de foto, de Opeltrein gaat via Emmerich dacht ikquote:Op woensdag 3 februari 2010 16:31 schreef James1988 het volgende:
Die Opeltrein is een bijzonderheid. Over een tijd rijdt die niet meer, als Opel Antwerpen dichtgaat. Leuke verliespost ook weer voor B-Cargo.
 
			 
			
			
			 
 
											 
			 
			
			
			Natuurlijke selectiequote:Op woensdag 3 februari 2010 20:02 schreef RubenK het volgende:
Jongeren spelen 'levensgevaarlijk' spel op spoor
Ja, heel handig ook om dat station naast een VMBO te bouwen
 
											 
			 
			
			
			 
 
											 
			 
			
			
			Drie bakken ICMm in plaats van 9 DB-rijtuigen, dat zal wel lekker knus zijn geweest.quote:Op woensdag 3 februari 2010 16:30 schreef thats-me het volgende:
[ afbeelding ]
ICMm 4056 rijdt hier als vervanging voor INT145. Het materiaal wat eigenlijk deze trein zou rijden heeft gisteren botsing gehad in Hoofdorp Opstel en dat is een flinke klap geweest. Twee rijtuigen zijn afgekeurd en de 1733 moet met max 60 km/h naar Haarlem.
 
			 
			
			
			Dit ICMm stel werd pas vanaf Deventer ingezet, daarvoor heeft niets gereden.quote:Op woensdag 3 februari 2010 23:04 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Drie bakken ICMm in plaats van 9 DB-rijtuigen, dat zal wel lekker knus zijn geweest.
Ja klopt, dit is inderdaad de Volvo trein, en niet de opeltrein zoals ik eerst zei.quote:Op woensdag 3 februari 2010 18:55 schreef dennistd het volgende:
[..]
Mja, ware het niet dat het niet de Opeltrein maar de Volvotrein is op de foto, de Opeltrein gaat via Emmerich dacht ik
 
			 
			
			
			 
 
											 
			 
			
			
			Een grote donkere wolk.quote:Op woensdag 3 februari 2010 23:52 schreef bork het volgende:
Wel, Mooie fotoos thats-me!
ehm mrSPLIFFY wat is er te zien??
 
			 
			
			
			inderdaad, met zonnestralen erlangs... zag er bizar uit toen ik daar stondquote:
 
											 
			 
			
			
			quote:Ik heb er nog een beetje een hard hoofd in gezien de hoeveelheid stellen ICM die stil staan te staan (aantallen zijn incl die in onderhoud en revisie):
Vanmorgen: 35 drietjes en 12 viertjes, dus 153 bakken. Volgens mij is er onvoldoende materieel die deze aantallen kan vervangen.
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			ICMm mag niet naar Duitsland omdat ie geen gesloten toiletsysteem heeftquote:Op donderdag 4 februari 2010 10:50 schreef MarkoAlmelo het volgende:
ik zit nu in de vervangende ic naar hengelo, normaal rijd deze door naar berlijn. In hengelo moet iedereen overstappen, en dan weer in bad bentheim. Waarom de overstap in hengelo? Deze icmm kan toch gewoon ook door naar bad bentheim?
 
			 
			
			
			ICM(m) mag Duitsland niet in omdat het geen gesloten toiletsysteem heeft.quote:Op donderdag 4 februari 2010 10:50 schreef MarkoAlmelo het volgende:
ik zit nu in de vervangende ic naar hengelo, normaal rijd deze door naar berlijn. In hengelo moet iedereen overstappen, en dan weer in bad bentheim. Waarom de overstap in hengelo? Deze icmm kan toch gewoon ook door naar bad bentheim?
~~kut, dennis was me voorquote:Trouwens, nu alle ICMm-IV een bioreactor gaan krijgen, opent dat de mogelijkheid voor een Duitsland-toelating. Die eisen namelijk dat gemoderniseerd materieel alleen het land binnen mag komen als het een gesloten toiletsysteem bezit. Nu nog iemand die zich voor die toelating hard wil maken en we hebben in de toekomst ook nog heel veel lol van Koplopers over de grens.
 
  
			 
			
			
			 
											 
			 
			
			
			Huh, whut?quote:Op donderdag 4 februari 2010 10:58 schreef greavy het volgende:
Editje2: De snelschakelaar om van spanning te veranderen zal dat waarschijnlijk niet aankunnen, en moet er een vervangende (betere) schakelaar inkomen die dat wel aankan.
 
			 
			
			
			Plan V valt niet onder "gemoderniseerd materieel".quote:Op donderdag 4 februari 2010 11:05 schreef Dr_Flash het volgende:
en welke plan V heeft dan wel een gesloten toiletsysteem?
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Bedankt voor de samenvatting!quote:Op donderdag 4 februari 2010 11:10 schreef MarkoAlmelo het volgende:
een omgebouwde ICM mag niet Duitsland in, maar een oude plan v wel?
 
											 
			 
			
			
			Denk jij dat die dingen in Duitsland op 15kV rijden?quote:Op donderdag 4 februari 2010 10:58 schreef greavy het volgende:
Editje2: De snelschakelaar om van spanning te veranderen zal dat waarschijnlijk niet aankunnen, en moet er een vervangende (betere) schakelaar inkomen die dat wel aankan.

 
			 
			
			
			Ik las het alleen maar op Somda hoor..quote:Op donderdag 4 februari 2010 11:18 schreef dennistd het volgende:
[..]
Denk jij dat die dingen in Duitsland op 15kV rijden?
De bovenleiding op dat betreffende spoor wordt op dat moment omgeschakeld van 15kV AC naar 1.5kV DC
 
  
			 
			
			
			Ach, het is eigenlijk toch best logisch? Nieuwe denkwijzen over hygiene en milieu zorgen voor de eis voor een gesloten toiletsysteem, maar het zou een beetje idioot zijn om te eisen dat al het materieel direct verbouwd gaat worden met zo'n systeem. Logischer is om de eis op te nemen als matrieel toch al gerenoveerd wordt. Dat hierdoor nu een tijdelijke overgangssituatie ontstaat waarin oud materieel wel toegelaten wordt en sommige gereviseerde stellen niet lijkt dan wat vreemd, maar aan de andere kant, waarom niet meteen bij de revisie zo'n systeem inbouwen?quote:
 
			 
			
			
			Het is 1500V tot over de grens daar, emplacement Bad Bentheim is deels omschakelbaar.quote:Op donderdag 4 februari 2010 11:18 schreef dennistd het volgende:
[..]
Denk jij dat die dingen in Duitsland op 15kV rijden?
De bovenleiding op dat betreffende spoor wordt op dat moment omgeschakeld van 15kV AC naar 1.5kV DC
 
			 
			
			
			Ik bedoelde ook het perronspoorquote:Op donderdag 4 februari 2010 11:38 schreef Duvel het volgende:
[..]
Het is 1500V tot over de grens daar, emplacement Bad Bentheim is deels omschakelbaar.

 
			 
			
			
			 )
 )
											 
			 
			
			
			Uitkijken dat je niet 16 uur vast komt te zitten in de kanaaltunnelquote:Op donderdag 4 februari 2010 12:30 schreef bork het volgende:
Nou, het gaat over een maandje gebeuren Bork met de Eurostar naar Londen, ben benieuwd!
(was 89 euro retourtje btw)
 
											 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Mijn foutquote:Op donderdag 4 februari 2010 13:27 schreef Peterselieman het volgende:
Er rijdt geen DM'90 tussen Zwolle en Leeuwarden. Er rijdt alleen DM'90 tussen Wolvega en Leeuwarden. Hiermee spaar je twee stellen ICM uit.
 
  De 9100 en 2900 rijd DM90 in (9100 = Zwolle - Groningen, 2900 Leeuwarden - Wolvega)
 De 9100 en 2900 rijd DM90 in (9100 = Zwolle - Groningen, 2900 Leeuwarden - Wolvega)
											 
			 
			
			
			Aldus de Twitter van NSHiSpeedquote:NSHispeed Gewonde zwaan op HSL, Thalys rijdt via oude route
maar stopt niet in Den Haag.
about 3 hours ago from web
 
			 
			
			
			Was 'verholpen' en nu is ie er weerquote:Rotterdam Centraal-Dordrecht
Donderdag 4 Februari 12:04Oorzaak Tussen Rotterdam Lombardijen en Dordrecht rijden minder treinen door een wisselstoring.
Verwachting Houdt u rekening met een langere reistijd. Het is nog niet bekend hoe lang dit duurt.
Reisadvies
 
											 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 
											 
			 
			
			
			 ?
 ?
											 
			 
			
			
			dat staan ze al, dus what else is newquote:Op donderdag 4 februari 2010 16:35 schreef Dr_Flash het volgende:
inderdaad zeg. Straks kunnen de functionele treinen niet meer rijden omdat alle opstelterreinen vol staan met defect spul
 
			 
			
			
			Dat er nog meer nieuw defect spul bijkomt dan hequote:Op donderdag 4 februari 2010 16:37 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat staan ze al, dus what else is new
 
											 
			 
			
			
			 
  
											 
			 
			
			
			De kaartautomaten in Haren en Groningen lieten anders weinig te kiezen.quote:Op donderdag 4 februari 2010 17:15 schreef James1988 het volgende:
Op de webdemo kan ik dat gewoon kiezen
 
											 
			 
			
			
			Eerst maar eens op tijd in Brussel/Zuid te komenquote:Op donderdag 4 februari 2010 12:47 schreef RubenK het volgende:
[..]
Uitkijken dat je niet 16 uur vast komt te zitten in de kanaaltunnel
 
   
   
   
											 
			 
			
			
			Vernomen en nog steeds bezig.quote:Op donderdag 4 februari 2010 14:31 schreef greavy het volgende:
Ja, dat lijkt er wel op.
De ICBrussel rijd momenteel met ongeveer +25...
En we hebben een nieuwe verstoring, welke vanochtend er óók al was:
[..]
Was 'verholpen' en nu is ie er weer
 
			 
			
			
			Kut. Daar gaat Plan T/V.quote:Op donderdag 4 februari 2010 16:27 schreef Peterselieman het volgende:
De NS zet groots in met de SLeT nu.
Volgens een bericht van Broek53 op Somda zullen er vanaf volgende week 4!! stellen per week overgenomen gaan worden.
Mijn schatting is dat er in Duitsland tussen de 40 en 50 nieuwe treinstellen stilstaan
 
  
											 
			 
			
			
			 ) is dat het nog wel een aantal maanden gaat duren met mat 64
 ) is dat het nog wel een aantal maanden gaat duren met mat 64  
											 
			 
			
			
			quote:Tussen Zevenaar en Doetinchem rijden geen treinen door een defect spoor.
 elke dag nu al bus ipv trein
 elke dag nu al bus ipv trein   Pro Rail
 Pro Rail
											 
			 
			
			
			Ik reis de komende tijd zo veel mogelijk met Plan V... Maar alleen als ik het toevallig tegenkom.quote:Op donderdag 4 februari 2010 21:03 schreef Dr_Flash het volgende:
Mijn schatting () is dat het nog wel een aantal maanden gaat duren met mat 64
 
											 
			 
			
			
			Het inzetbare materieel van het Ma't'64 zal zeker nog niet gelijk weggezet worden. Dit blijft voorlopig nog rijden. En het SLT zal niet in een zeer hoog tempo overal worden ingevoerd, maar geleidelijk aan.quote:Op donderdag 4 februari 2010 20:49 schreef Duvel het volgende:
[..]
Kut. Daar gaat Plan T/V.
Ik haat dit.
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 
  
											 
			 
			
			
			 
											 
			 
			
			
			Ga het maar eens VEILIG maken, hebben we meer anquote:Op vrijdag 5 februari 2010 04:31 schreef RealZeus het volgende:
Zo, vandaag even het spoor onveilig maken.
 
											 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Bron: RTV Oostquote:Onderzoeksresultaat treinontsporing Zwolle
De trein die bij het station Zwolle vorig jaar is ontspoord, kon ontsporen omdat spoorbeheerder ProRail en aannemer Strukton jarenlang de slechte staat van onderhoud van het spoor hebben genegeerd.
Dat zegt de inspectie van Verkeer en Waterstaat. In trein zaten geen passagiers, er werd alleen materiële schade veroorzaakt. Volgens de inspectie had het ontsporen van de trein makkelijk grotere gevolgen kunnen hebben. Strukton zou al in 2007 hebben geweten dat het betreffende spoorgedeelte slecht was, maar verzuimde dat aan ProRail te laten weten. De inspectie heeft na het ongeluk ook andere delen van het spoornet laten controleren. Daarbij zijn geen gevaarlijke situaties ontdekt.
Of er een boete volgt voor Strukton en Prorail, is nog onduidelijk.
 
			 
			
			
			Alsjeblieft zeg me dat dit bewust gedaan was als "garpje". Doe het voor mij.quote:
 
			 
			
			
			Oeh, Eisenbahn-romantik, dat keek ik vroeger ook altijd. Maar volgens mij hebben we inmiddels geen SWR meer hier.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 10:35 schreef dennistd het volgende:
Een aflevering van het Duitse programma Eisenbahn-romantik over spoormusea in NL:
http://www.swr.de/eisenba(...)6/1rasli8/index.html
 
			 
			
			
			Zat niet echt op te letten wat ik typtequote:Op vrijdag 5 februari 2010 10:56 schreef Pheno het volgende:
[..]
Alsjeblieft zeg me dat dit bewust gedaan was als "garpje". Doe het voor mij.
 
  
  
			 
			
			
			Had nou gewoon gezegd dat het een foutje was, was iedereen tevredenquote:Op vrijdag 5 februari 2010 11:05 schreef greavy het volgende:
[..]
Zat niet echt op te letten wat ik typte
Heb het aangepast.
editje: qua spelling bedoel ik het dus
 
											 
			 
			
			
			Rapport ff snel gelezen. Ik durf niet meer met de trein.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 10:53 schreef greavy het volgende:
[..]
Bron: RTV Oost
Dit vond ik zojuist op het internet. Het was ook wel duidelijk dat er bij Prorail/Strukton iets fout gedaan was
 
			 
			
			
			Verhaal rammelt aan ale kanten. Er staat nog geen rapport op ivw.nl. Dat wil ik eerst lezen.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 10:53 schreef greavy het volgende:
[..]
Bron: RTV Oost
Dit vond ik zojuist op het internet. Het was ook wel duidelijk dat er bij Prorail/Strukton iets fout gedaan was
 
			 
			
			
			http://www.ivw.nl/onderwe(...)zoeksrapporten/2009/quote:Op vrijdag 5 februari 2010 12:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Verhaal rammelt aan ale kanten. Er staat nog geen rapport op ivw.nl. Dat wil ik eerst lezen.
 
			 
			
			
			De conclusies in het rapport zijn anders best duidelijk.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 12:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Verhaal rammelt aan ale kanten. Er staat nog geen rapport op ivw.nl. Dat wil ik eerst lezen.
 
			 
			
			
			Dat hebben ze, alleen zoals je in het rapport hebt kunnen lezen konden de gegevens door een fout niet meer uitgelezen worden.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 12:49 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
De conclusies in het rapport zijn anders best duidelijk.
Hebben treinen geen apparatuur die de snelheid weergeven tegen de tijd? Dat lijkt me toch vrij nuttig.
 
			 
			
			
			Sorry, ik had het alleen doorgebladerd en heb vooral de conclusies bekeken.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 12:50 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat hebben ze, alleen zoals je in het rapport hebt kunnen lezen konden de gegevens door een fout niet meer uitgelezen worden.
 
											 
			 
			
			
			Tja, onbekendheid met de apparatuur. Amateuristisch.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 12:57 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Sorry, ik had het alleen doorgebladerd en heb vooral de conclusies bekeken.
Wel een grove fout die ze met dat meetblok hebben gemaakt
 
			 
			
			
			Whahahaha!quote:
 
											 
			 
			
			
			quote:13:26 uur
Hilversum<->Naarden Bussum
Door een versperring rijden er tussen
Hilversum en Naarden-Bussum minder
treinen.
Vertraging: ongeveer 30 minuten.
Prognose:
* Einde tussen 15.00 en 16.00 uur
 
											 
			 
			
			
			Die trein heeft ook nog maar net op tijd kunnen stoppen... (of zou de mcn met een lage snelheid zo ver mogelijk doorgereden zijn?)quote:
 
			 
			
			
			 "
 "
											 
			 
			
			
			Het spoor ziet er niet beschadigd uit, dus 2 uur lang geen treinen daar laten rijden is toch veel te lang?quote:
 
											 
			 
			
			
			er zal wel onderzoek gedaan moeten worden naar hoe dat ding op het spoor beland isquote:Op vrijdag 5 februari 2010 13:56 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Het spoor ziet er niet beschadigd uit, dus 2 uur lang geen treinen daar laten rijden is toch veel te lang?
Wat een kinderachtige kutgrap overigens
 
											 
			 
			
			
			aan die houten paletten te zien waren ze dat ding aan het plaatsen/verplaatsen. Misschien gewoon een suffe actie?quote:Op vrijdag 5 februari 2010 13:56 schreef Ascendancy het volgende:
Wat een kinderachtige kutgrap overigens

 
			 
			
			
			Dat kan toch ook terwijl er treinen zijn. Daarvoor hoef je namelijk niet op het spoor te zijn.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 13:58 schreef dennistd het volgende:
[..]
er zal wel onderzoek gedaan moeten worden naar hoe dat ding op het spoor beland is
 
			 
			
			
			Dat zal wel meevallen... Anders kunnen bouwbedrijven en een aantal logistieke bedrijven wel meteen opdoeken..quote:Op vrijdag 5 februari 2010 14:01 schreef computergirl het volgende:
Er zal wel iets van een hijskraan moeten komen om dat ding van het spoor te krijgen, van de arbo mag je dat vast niet het perron optillen
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Men is nog op zoek naar de nabestaanden, DUHquote:Op vrijdag 5 februari 2010 13:57 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Waarom heeft men ruim 2 uur de tijd nodig om een kaartautomaat van 't spoor af te halen?
 
											 
			 
			
			
			Staat normaal op een stevig verankerde voet...quote:Op vrijdag 5 februari 2010 14:31 schreef James1988 het volgende:
Er zal wel een behoorlijk gewicht onderin zitten om te voorkomen dat hij zomaar omvalt / om wordt geduwd.
 
			 
			
			
			Weet jij veel?quote:Op vrijdag 5 februari 2010 15:03 schreef James1988 het volgende:
Naar de huilende kleine kaartautomaatjes?
 
											 
			 
			
			
			Omdat je wel een kraan nodig hebt wil je zo'n automaat van het spoor afkrijgenquote:Op vrijdag 5 februari 2010 13:56 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Het spoor ziet er niet beschadigd uit, dus 2 uur lang geen treinen daar laten rijden is toch veel te lang?
Wat een kinderachtige kutgrap overigens
 Dan vind ik 2 uur persoonlijk nog snel, ding weegt wel 200 Kg.
 Dan vind ik 2 uur persoonlijk nog snel, ding weegt wel 200 Kg.
											 
			 
			
			
			Update Telegraaf:quote:Op vrijdag 5 februari 2010 14:01 schreef computergirl het volgende:
[..]
aan die houten paletten te zien waren ze dat ding aan het plaatsen/verplaatsen. Misschien gewoon een suffe actie?
Edit: op telegraaf site staat dat man het bewust op het spoor heeft gegooid
Er zal wel iets van een hijskraan moeten komen om dat ding van het spoor te krijgen, van de arbo mag je dat vast niet het perron optillen
 
 
											 
			 
			
			
			 
											 
			 
			
			
			quote:michiel88 op somda:
Zojuist een half uur vastgezeten in Syntus treinstel 24. Deze is in Hengelo vertrokken met een uitgeschakelde motor wegens olielekkage. Ter hoogte van Laren=Almen stopte de andere motor er ook mee, doordat de brandstof op was. Uiteindelijk ter hoogte van de passeersporen bij de aansluiting bij Eefde was het uitrollen echt ten einde en kwamen we tot stilstand. De meester heeft gebeld voor toestemming om de defecte motor op te starten, hier kreeg hij geen toestemming voor door brandgevaar. De trein van een half uur later is uiteindelijk aan de trein gekoppeld en heeft ons defecte stel naar Zutphen geduwd.
 
			 
			
			
			 
  
											 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Het lijkt alsof er meer dan één dag in dat rondje zit.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 19:41 schreef RealZeus het volgende:
Mijn rondje: Haren - Zwolle - Nijmegen - Roermond - Heerlen - Aachen - bus Maastricht - Heerlen - Eindhoven - Breda - bus Hulst (via Antwerpen) - Goes -Schiphol - Haren. Ben bijna in Roosendaal met de 9417
 
			 
			
			
			Heb je gezien hoe laat-ie is vertrokkenquote:Op vrijdag 5 februari 2010 19:57 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Het lijkt alsof er meer dan één dag in dat rondje zit.
 
											 
			 
			
			
			Ben begonnen om 5.11u en kan om 23.45u weer terug zijn,maar alles sluit zo strak aan dat ik niet aan eten toe kom,dat ga ik op Schiphol dus even doen.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 19:57 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Het lijkt alsof er meer dan één dag in dat rondje zit.
 
			 
			
			
			Ik heb geen idee.quote:

 
											 
			 
			
			
			Haren - Zwolle 100 kmquote:Op vrijdag 5 februari 2010 19:41 schreef RealZeus het volgende:
Mijn rondje: Haren - Zwolle - Nijmegen - Roermond - Heerlen - Aachen - bus Maastricht - Heerlen - Eindhoven - Breda - bus Hulst (via Antwerpen) - Goes -Schiphol - Haren. Ben bijna in Roosendaal met de 9417
 
											 
			 
			
			
			Qua totaal aantal kilometers zit ik dus over de 1000.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 20:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Haren - Zwolle 100 km
Zwolle - Nijmegen 95 km
Nijmegen - Roermond 84 km
Roermond - Heerlen 44 km
Heerlen - Aachen 32 km
Aachen - bus Maastricht 0 km (want geen spoor)
Maastricht - Heerlen 24 km
Heerlen - Eindhoven 96 km
Eindhoven - Breda 58 km
Breda - bus Hulst (via Antwerpen) - Goes 0 km (want geen spoor)
Goes - Schiphol 175 km
Schiphol - Haren 221 km
Samen 929 km. Best netjes, je verprutst ook nog een hoop met die bussen. Had zeker een 1000+ dag ingezeten
 
  Ik vind bussen ook leuk en ik vind het nou wel grappig dat ik in drie landen ben geweest.
  Ik vind bussen ook leuk en ik vind het nou wel grappig dat ik in drie landen ben geweest.
											 
			 
			
			
			 
											 
			 
			
			
			Nee, dat niet, maar ik ben er wel door heen gereden.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 11:29 schreef Dr_Flash het volgende:
Mja okee, dan wel >1000 km inderdaad. EN drie landen, pffff. In België heb je geen voet aan de grond gezet man
 
  
											 
			 
			
			
			Ik meer voor de lol juistquote:Op zaterdag 6 februari 2010 11:35 schreef RealZeus het volgende:
Bovendien heb ik daar de afgelopen twee jaar al heel veel voeten aan de grond gezet voor mijn werk.
 
  
											 
			 
			
			
			Nee.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 12:55 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik meer voor de lol juist
Maar heb je nog een beetje foto's gemaakt van je monsterrit gisteren?
 
  
			 
			
			
			Voor de lol, net als vroeger.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 13:09 schreef Dr_Flash het volgende:
Geen foto's?Waar doe je het DAN voor??
 
											 
			 
			
			
			 toen foto's maken nog heel duur was EN ik helemaal geen geld had
 toen foto's maken nog heel duur was EN ik helemaal geen geld had  
  
											 
			 
			
			
			Ik heb nog foto's vanaf '94 volgens mij. Ik heb ze allemaal nog, maar geen van allen ingescand.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 13:16 schreef Dr_Flash het volgende:
Zelfs vroeger maakte ik soms nog wel wat foto's hoortoen foto's maken nog heel duur was EN ik helemaal geen geld had

Al is er maar bitter weinig van overgebleven okee
 
											 
			 
			
			
			 
											 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 
											 
			 
			
			
			Oeh, daar ben ik ook nog geweest, alleen toen maakte ik nog geen foto'squote:Op zaterdag 6 februari 2010 15:05 schreef Duvel het volgende:
Mijn oudste treinenfoto's zijn denk ik van Treinen door de Tijd, 1989.
 Volgens mij zouden daar een TGV en een ICE-1 staan en de dag dat wij daar waren was alleen de ICE er. Ik was toen best teleurgesteld, ik had de TGV willen zien
 Volgens mij zouden daar een TGV en een ICE-1 staan en de dag dat wij daar waren was alleen de ICE er. Ik was toen best teleurgesteld, ik had de TGV willen zien  
											 
			 
			
			
			Ik heb toen een uurtje over dat terrein gelopen en de rest van de dag in een TGV Atlantique gezetenquote:Op zaterdag 6 februari 2010 15:23 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Oeh, daar ben ik ook nog geweest, alleen toen maakte ik nog geen foto'sVolgens mij zouden daar een TGV en een ICE-1 staan en de dag dat wij daar waren was alleen de ICE er. Ik was toen best teleurgesteld, ik had de TGV willen zien
 Was ook meteen de laaste keer to the present day dat ik in ee TGV gezeten heb
 Was ook meteen de laaste keer to the present day dat ik in ee TGV gezeten heb  
											 
			 
			
			
			Ik kan me herinneren dat er ook een stoomshow was met onder andere een grote blauwe stoomloc. Ik vond dat die er erg vreemd uitzag, tot ik door had dat hij achteruit reed. Volgens mij wist ik tot die tijd niet eens dat die dingen ook achteruit konden. En er kwam enorm veel roet uit een van die machines, ik zat helemaal onder.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 15:25 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik heb toen een uurtje over dat terrein gelopen en de rest van de dag in een TGV Atlantique gezetenWas ook meteen de laaste keer to the present day dat ik in ee TGV gezeten heb
 
											 
			 
			
			
			Ik heb pas in 1994 of zo in een TGV gezeten, toen de 325 (toen de houder van het wereldsnelheidsrecord op 515,3 km/h) heen en weer reed tussen Amsterdam en Rotterdam.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 15:25 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik heb toen een uurtje over dat terrein gelopen en de rest van de dag in een TGV Atlantique gezetenWas ook meteen de laaste keer to the present day dat ik in ee TGV gezeten heb
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 
											 
			 
			
			
			 
  
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Ongeveer een tientje duurder dan de RE. Met de RE betaal je 14,80 en doe je er 52 minuten over. Thalys kost je 24 euro incl reservering en dan doe je er 36 minuten over. Düren - Köln gaat dan met 250 km/u.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 16:59 schreef Dr_Flash het volgende:
Mja dat is nog best een eind met de RE. Wat kost dat eigenlijk met de THA?
 
											 
			 
			
			
			 
											 
			 
			
			
			Hoeft inderdaad niet, voor binnenlands treinverkeer (Duitsland dus) kun je in rijtuig 28 (2e klasse) zo mee met een ice ticket of gelijkwaardig.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 17:09 schreef Dr_Flash het volgende:
vgs mij hoef je helemaal niet te reserveren als je de THA pakt van AC naar K. Kan je gewoon met een voor de ICE geldig kaartje in bijv de bar gaan zitten. Of was dat een tijdelijke regeling of zo?
 
											 
			 
			
			
			 
											 
			 
			
			
			 
											 
			 
			
			
			 
											
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |