Ja weet ik, want ik had die planning hier ooit neer gegooid en toen zei je dat je die voor je site ging gebruiken.quote:Op maandag 1 februari 2010 22:05 schreef dennistd het volgende:
[..]
Mja, dat SLT komt uit de planning zoals NS hem heeft, en die heb ik gewoon overgenomen voor mijn website
Mja, daar kijk ik dus echt nooooit inquote:Op maandag 1 februari 2010 22:12 schreef Socios het volgende:
Hoezo? Die is er toch al in de vorm van Bookmarks.
Juistquote:Op maandag 1 februari 2010 22:18 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh die anti TVP waarschuwing is weg met die nieuwe hippe OPMaar hij geldt nog wel natuurlijk
Sinds wanneer heb jij dat stomme Twitter?quote:Op maandag 1 februari 2010 22:18 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh die anti TVP waarschuwing is weg met die nieuwe hippe OPMaar hij geldt nog wel natuurlijk
Oei, gevaar. Dat moet ik meemaken!quote:
Sinds ik geen zin heb om iedere ontwikkeling tachtig keer tegen jan en alleman te moeten gaan vertellenquote:Op maandag 1 februari 2010 22:26 schreef Duvel het volgende:
[..]
Sinds wanneer heb jij dat stomme Twitter?
Je bent trouwens wel de eerste waarbij het interessant is om te lezen wat je te melden hebt.
Ja, dat is toevallig wel handig idd.quote:Op maandag 1 februari 2010 22:29 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Sinds ik geen zin heb om iedere ontwikkeling tachtig keer tegen jan en alleman te moeten gaan vertellen
Mooi dat we dat gezamenlijk hebben vastgesteld. Ik las dat je een half uur kunt zitten. Dan kun je dus ook weer bieren zonder rietje.quote:Verder is twitter natuurlijk totaal kut.
Zitten in een trein behoort ineens ook tot de optiesquote:Op maandag 1 februari 2010 22:30 schreef Duvel het volgende:
Mooi dat we dat gezamenlijk hebben vastgesteld. Ik las dat je een half uur kunt zitten. Dan kun je dus ook weer bieren zonder rietje.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
quote:Op maandag 1 februari 2010 22:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
N00b!quote:Op maandag 1 februari 2010 22:36 schreef Eix het volgende:
En die twitter is waar precies te volgen? Als ik op Dr_Flash zoek krijg ik een gast uit Berlijn.
Dan blijf ik ook up to date.
Staat ook in mn MSN nick trouwens.quote:Op maandag 1 februari 2010 22:36 schreef Eix het volgende:
En die twitter is waar precies te volgen? Als ik op Dr_Flash zoek krijg ik een gast uit Berlijn.
Dan blijf ik ook up to date.
Bron en meerquote:Advies blijft: haal reisproduct zo snel mogelijk op
Na het besluit van minister Plasterk van het ministerie van OCW om de einddatum van 1februari uit te stellen, is nog geen nieuwe einddatum bekend. Daarover wordt nog tussen de openbaar vervoerbedrijven en de minister gesproken.
Jij leest wel heel selectief!quote:Op maandag 1 februari 2010 22:45 schreef Ascendancy het volgende:
http://www.cbs.nl/NR/rdon(...)erlandsespoorart.pdf
Dus eigenlijk is het Nederlandse spoor niet bijzonder druk, maar hebben we gewoon het minste spoor van Europa per persoon.
Ik gebruik nog altijd het foksilver template en daar staat ie niet bij.quote:
waar haal je die vandaan? 2700 is Roosendaal-Antwerpen, 2500 is Antwerpen-Puurs en komt dus niet in rsdquote:2500 Stoptrein AM75 Roosendaal - Antwerpen (- Puurs)
Uit de prorail treinnummerlijst, en aangezien ik daar in het zuiden niet zo bekend ben was ik er vanuit gegaan dat dit klopte.... slechte keus dus, maar hij is nu wegquote:Op maandag 1 februari 2010 23:51 schreef ReisT het volgende:
nog ff over http://www.spoornieuws.nl/?page=treinseries
[..]
waar haal je die vandaan? 2700 is Roosendaal-Antwerpen, 2500 is Antwerpen-Puurs en komt dus niet in rsd
quote:Op maandag 1 februari 2010 22:36 schreef Duvel het volgende:
[..]O, de 6 trappisten uit Tilburg staan te verstoffen?, moet ik ze komen nuttigen of zo? Geen enkel probleem hoorSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Hi, you lose.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 08:24 schreef James1988 het volgende:
Flash, wat is je Twitter? In foksilver (en zeker niet mobile) zit geen Twitter-knop en ik weiger de baggerlayout te gebruiken.
Fles112quote:Op dinsdag 2 februari 2010 08:24 schreef James1988 het volgende:
Flash, wat is je Twitter? In foksilver (en zeker niet mobile) zit geen Twitter-knop en ik weiger de baggerlayout te gebruiken.
Die niet-inklapbare spiegeltjes voor een goederenlocquote:Op dinsdag 2 februari 2010 11:50 schreef bork het volgende:
Misschien moet ik nog maar eens een verhaaltje produceren, ik heb trouwens nooit antwoord gekregen op dit plaatje, met de vraag wat er bijzonder cq speciaal aan is?
[ afbeelding ]
Omdat gen enkele andere reizigersgroep erin staat misschien?quote:
Dan voeg je die toch juist toe?quote:Op dinsdag 2 februari 2010 12:20 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Omdat gen enkele andere reizigersgroep erin staat misschien?
Verbouwde loks, waren vroeger van zulke dingenquote:Op dinsdag 2 februari 2010 11:50 schreef bork het volgende:
Misschien moet ik nog maar eens een verhaaltje produceren, ik heb trouwens nooit antwoord gekregen op dit plaatje, met de vraag wat er bijzonder cq speciaal aan is?
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 2 februari 2010 14:47 schreef Hr-Flip het volgende:
[..]
Verbouwde loks, waren vroeger van zulke dingen
[ afbeelding ]
En o ja, het is breedspoor, speciaal voor dat eene lijntje naar Rusland, ofzo...
Ik heb gisteravond even snel wat headerplaatjes gemaakt omdat ik de OP zo verschrikkelijk leeg vond. Ik heb alleen de kopjes vervangen door afbeeldingen, meer nietquote:Op dinsdag 2 februari 2010 15:17 schreef James1988 het volgende:
Degene die de headerplaatjes heeft gemaakt mag wel eens naar het contrast kijken... "Afkortingen" en "Verhalen" vind ik erg lastig te lezen. Ook spel je "HSL-Zuid" met een hoofdletter Z.
En die ================================ als scheidingslijn vind ik ook niet echt mooi
En de ERTMS op de HSL is van Siemens, dat gaat nooit werken.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 15:58 schreef James1988 het volgende:
In principe wel, maar Bombardier heeft ook elders ter wereld ERTMS-implementaties gedaan, waar het allemaal wél goed gaat. De Traxx'en die wij hebben rijden stammen trouwens uit 2006.
Nee want op de havenspoorlijn werkt alleen maar op ermts level 1quote:Op dinsdag 2 februari 2010 15:53 schreef Duvel het volgende:
Traxx in combinatie met ERTMS Level 1 is wel redelijk nieuw, toch?
Tekst klopt ook niet:quote:Op dinsdag 2 februari 2010 16:46 schreef Palmboom313 het volgende:
http://www.spitsnieuws.nl(...)hogesnelheidstr.html![]()
Leuk plaatje erbij
quote:Marokko heeft een primeur onder Arabische landen
Die staan er al een deeltje of 10 hoorquote:Op dinsdag 2 februari 2010 15:17 schreef James1988 het volgende:
En die ================================ als scheidingslijn vind ik ook niet echt mooi
quote:Op dinsdag 2 februari 2010 15:52 schreef James1988 het volgende:
Als je wil lachen, klik hier. Als je wil huilen, klik hier.
quote:Vraag aan NS conducteur meer info over de #fyra die niet rijdt. "Helaas, mijnheer, weet ik niet, dat is een concurrent van ons". #ns fail
quote:Ah: Wendy is mijn trainmanager vandaag! Ik voel me gelijk tevreden. Als ze nou die trein nog in beweging krijgt... #fyra #60km/h
quote:So much for 'high' speed on the high speed train. Took 50 minutes instead of 25. Epic fail this #fyra. Convert to bike lane?
Wat een pareltjes staan ertussenquote:Inmiddels gebruikelijk ritueel in #fyra na Hoofddorp: stop van de fyra en voorbij worden gereden door de IC naar Vlissingen. (5 op 5)
Ja, pas sinds december.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 17:33 schreef SpeedyRich het volgende:
[..]
Nee want op de havenspoorlijn werkt alleen maar op ermts level 1
Bron en meerquote:Man op perron Dordrecht door trein aangereden
Dodrecht - Op het Centraal Station van Dordrecht is dinsdagmiddag een man aangereden door een trein. Hij raakte daarbij gewond.
Als ik het zo lees, denk ik: "Wat een debiel". Maar misschien is dat wel te snel geoordeeld.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 18:32 schreef greavy het volgende:
[..]
Bron en meer
Toen ik die titel las, dacht ik even, klopt dat wel.. iemand op het perron aangereden![]()
![]()
![]()
Veel plezier straksquote:228 Teletekst di 02 feb
**************************************
*******************************NED.2
**************************************
19.50-20.25 uur RAIL AWAY
Serie documentaires over bijzondere
spoorlijnen.Afl.:Oostenrijk-Italië:
Pustertalbahn.
Vandaag een trip door de besneeuwde
bergen van Tirol in Oostenrijk naar
Italië,langs de Pustertalbahn.Deze lijn
werd aangelegd langs de grens van het
keizerrijk Oostenrijk.
Was de route vroeger vooral van belang
voor het leger,tegenwoordig maken veel
toeristen gebruik van de spoorlijn.Door
het prachtige Pustertal is aan alle
kanten veel te genieten.
www.eo.nl/railaway
index tv 200 radio 250 EO 300
volgende nieuws index tv nu/straks
Over het algemeen weet je dat niet bij stoppende treinen, omdat de rijweg pas na aankomst wordt ingesteld.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 18:43 schreef greavy het volgende:
Het is zeker een debiel. Welke gek steekt nou zomaar het spoor over..
ALS je dat zou doen, dan kan je het beste de seinen bekijken.. Dan weet je vaak al of er een rijweg is ingesteld of niet..
Vervolgens word je doodgereden door een machinist die door rood rijdt.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 18:43 schreef greavy het volgende:
Het is zeker een debiel. Welke gek steekt nou zomaar het spoor over..
ALS je dat zou doen, dan kan je het beste de seinen bekijken.. Dan weet je vaak al of er een rijweg is ingesteld of niet..
Jij hebt er ook echt kijk op hequote:Op dinsdag 2 februari 2010 18:43 schreef greavy het volgende:
Het is zeker een debiel. Welke gek steekt nou zomaar het spoor over..
ALS je dat zou doen, dan kan je het beste de seinen bekijken.. Dan weet je vaak al of er een rijweg is ingesteld of niet..
Nee.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 19:54 schreef Geerd het volgende:
Flash, werk je zelf bij het spoor, of indirect?
De ATB.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 20:13 schreef ROG het volgende:
Wat is dat fietsbelgeluid uit de cabine bij treinen?
Dat geeft aan dat de toeelaten maximumsnelheid bereikt is. Tenminste, als het er drie zijnquote:Op dinsdag 2 februari 2010 20:13 schreef ROG het volgende:
Wat is dat fietsbelgeluid uit de cabine bij treinen?
Was altijd zo mooi te horen in de Wadloper.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 20:16 schreef Peterselieman het volgende:
een ting geeft een snelheidsverandering aan
een langdurige bel dat de trein boven de maximum aangegeven snelheid rijdt en dat er afgeremd dient te worden
drie korte belletjes achter elkaar is dat de trein de toegestane maximumsnelheid vrijwel bereikt heeft en dat de remmen gelost kunnen worden.
In de omgebouwde icm(3 bakken) ook altijdquote:Op dinsdag 2 februari 2010 20:46 schreef Socios het volgende:
[..]
Was altijd zo mooi te horen in de Wadloper.
Lijkt me wel. Bij een GTW hoor je het in ieder geval welquote:Op dinsdag 2 februari 2010 20:53 schreef Dr_Flash het volgende:
Soms hoor je het bij cabineritjes ook weleensZouhet in het nieuwe materieel (bijvoorbeeld SLT) ook nog zo'n old school tringeltje zijn eigenlijk?
Waarom hebben die dingen geen jacobsdraaistellen eigenlijk?quote:Op dinsdag 2 februari 2010 20:52 schreef Pheno het volgende:
Vandaag is de E6 in japan bekend gemaakt, het kleine broertje van de E5:
[ afbeelding ]
Vooral wat kleiner en dus een andere kleur. Eerst 300 km/u op de teller. Over 3 jaar 320km/u.
Waarom zijn ze daar zo intensief bezig met het ontwerpen van een trein die 320km/h kan, als bedrijven als Siemens, Bombardier en Alstom treinen met een topsnelheid van 360km/h 'gewoon' in hun catalogus hebben staanquote:Op dinsdag 2 februari 2010 20:52 schreef Pheno het volgende:
Vandaag is de E6 in japan bekend gemaakt, het kleine broertje van de E5:
[ afbeelding ]
Vooral wat kleiner en dus een andere kleur. Eerst 300 km/u op de teller. Over 3 jaar 320km/u.
Ik weet niet eens wat het zijn.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 20:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Waarom hebben die dingen geen jacobsdraaistellen eigenlijk?
Het verschil zal zijn dat ze in hun catalogus staan, terwijl deze krengen ook daadwerkelijk rijden, meteen volle treindienstquote:Op dinsdag 2 februari 2010 20:56 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Waarom zijn ze daar zo intensief bezig met het ontwerpen van een trein die 320km/h kan, als bedrijven als Siemens, Bombardier en Alstom treinen met een topsnelheid van 360km/h 'gewoon' in hun catalogus hebben staan? Toen ik dat ding zag, dacht ik echt; "die rijdt straks met mach1 ofzo.."
Die verbouwde loks zijn dus Pools? Zijn ze dan afgestapt van die grote lampen daar?quote:Op dinsdag 2 februari 2010 14:47 schreef Hr-Flip het volgende:
[..]
Verbouwde loks, waren vroeger van zulke dingen
[ afbeelding ]
En o ja, het is breedspoor, speciaal voor dat eene lijntje naar Rusland, ofzo...
En dan dacht ik dat de V250 lelijk was... dit ding kan er ook wat vanquote:Op dinsdag 2 februari 2010 20:52 schreef Pheno het volgende:
Vandaag is de E6 in japan bekend gemaakt, het kleine broertje van de E5:
[ afbeelding ]
Vooral wat kleiner en dus een andere kleur. Eerst 300 km/u op de teller. Over 3 jaar 320km/u.
Newag verbouwde die locs http://www.newag.pl/?a=galeriaquote:Op dinsdag 2 februari 2010 21:02 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Die verbouwde loks zijn dus Pools? Zijn ze dan afgestapt van die grote lampen daar?
Flinke verbouwing geweest ook trouwens, niet alleen de neus maar de hele bovenkant is vernieuwd.
Lekker lelijk ook weerquote:Op dinsdag 2 februari 2010 21:16 schreef bork het volgende:
[..]
Newag verbouwde die locs http://www.newag.pl/?a=galeria
maken ook dit soort spul
[ afbeelding ]
Ik kan niet wachten om aan bood te gaan in 2011quote:Op dinsdag 2 februari 2010 21:16 schreef James1988 het volgende:
[..]
En dan dacht ik dat de V250 lelijk was... dit ding kan er ook wat van
quote:Op dinsdag 2 februari 2010 20:53 schreef Dr_Flash het volgende:
Soms hoor je het bij cabineritjes ook weleensZouhet in het nieuwe materieel (bijvoorbeeld SLT) ook nog zo'n old school tringeltje zijn eigenlijk?
Thanks! Vanmiddag stond ik toevallig tegen de cabine aan en hoorde het, had het weleens eerder gehoord maar na inderdaad wat gebel ging de trein redelijk rap in de ho-ijzers (waarschijnlijk voor de vertraagde stoptrein voor 'm).quote:Op dinsdag 2 februari 2010 20:16 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De ATB.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Automatische_treinbe%C3%AFnvloeding
een ting geeft een snelheidsverandering aan
een langdurige bel dat de trein boven de maximum aangegeven snelheid rijdt en dat er afgeremd dient te worden
drie korte belletjes achter elkaar is dat de trein de toegestane maximumsnelheid vrijwel bereikt heeft en dat de remmen gelost kunnen worden.
Geen idee eigenlijk, hoewel ik vorig jaar een cabinerit in een SLT heb gehadquote:Op dinsdag 2 februari 2010 20:53 schreef Dr_Flash het volgende:
Soms hoor je het bij cabineritjes ook weleensZouhet in het nieuwe materieel (bijvoorbeeld SLT) ook nog zo'n old school tringeltje zijn eigenlijk?
Wordt bij die Japanse treinen de neus bij elk nieuw model een meter langer ofzo? What's next? Een neus langer dan de trein zelf?quote:Op dinsdag 2 februari 2010 20:52 schreef Pheno het volgende:
Vandaag is de E6 in japan bekend gemaakt, het kleine broertje van de E5:
[ afbeelding ]
Vooral wat kleiner en dus een andere kleur. Eerst 300 km/u op de teller. Over 3 jaar 320km/u.
Heeft met veiligheid te maken.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 21:36 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Wordt bij die Japanse treinen de neus bij elk nieuw model een meter langer ofzo? What's next? Een neus langer dan de trein zelf?
Alles om op te vallen. Nog even en ze staan vooraan in de polonaise! Nee, valt wel mee, de laatst gemaakte 800 series was een braaf normaal treintje. De 700 vond ik ook wel meevallen qua lengte, maar ja, die neus was toen ook wel onderwerp van gesprekquote:Op dinsdag 2 februari 2010 21:36 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Wordt bij die Japanse treinen de neus bij elk nieuw model een meter langer ofzo? What's next? Een neus langer dan de trein zelf?
Nee, dit bewijst alleen hoe inhalig de vervoersbedrijven zijn.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 21:39 schreef Peterselieman het volgende:
Een leuke post over de ov-chipkaart op Somda: http://www.somda.nl/forum/1538/p252958/Veolia/
Dit bewijst hoe goed de kaart is
De 500 is erg mooi.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 21:47 schreef Socios het volgende:
Japanse hogesnelheidstreinen zijn imo lelijker dan Europeesche.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |