 
		 
			 
			
			
			 
   
   Het is alleen maar slechter geworden.
 Het is alleen maar slechter geworden.
											 
			 
			
			
			En de ERTMS op de HSL is van Siemens, dat gaat nooit werken.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 15:58 schreef James1988 het volgende:
In principe wel, maar Bombardier heeft ook elders ter wereld ERTMS-implementaties gedaan, waar het allemaal wél goed gaat. De Traxx'en die wij hebben rijden stammen trouwens uit 2006.
 
											 
			 
			
			
			Nee want op de havenspoorlijn werkt alleen maar op ermts level 1quote:Op dinsdag 2 februari 2010 15:53 schreef Duvel het volgende:
Traxx in combinatie met ERTMS Level 1 is wel redelijk nieuw, toch?
 
			 
			
			
			Tekst klopt ook niet:quote:Op dinsdag 2 februari 2010 16:46 schreef Palmboom313 het volgende:
http://www.spitsnieuws.nl(...)hogesnelheidstr.html
Leuk plaatje erbij
quote:Marokko heeft een primeur onder Arabische landen

 
  
											 
			 
			
			
			Die staan er al een deeltje of 10 hoorquote:Op dinsdag 2 februari 2010 15:17 schreef James1988 het volgende:
En die ================================ als scheidingslijn vind ik ook niet echt mooi

quote:Op dinsdag 2 februari 2010 15:52 schreef James1988 het volgende:
Als je wil lachen, klik hier. Als je wil huilen, klik hier.
quote:Vraag aan NS conducteur meer info over de #fyra die niet rijdt. "Helaas, mijnheer, weet ik niet, dat is een concurrent van ons". #ns fail
quote:Ah: Wendy is mijn trainmanager vandaag! Ik voel me gelijk tevreden. Als ze nou die trein nog in beweging krijgt... #fyra #60km/h
quote:So much for 'high' speed on the high speed train. Took 50 minutes instead of 25. Epic fail this #fyra. Convert to bike lane?
Wat een pareltjes staan ertussenquote:Inmiddels gebruikelijk ritueel in #fyra na Hoofddorp: stop van de fyra en voorbij worden gereden door de IC naar Vlissingen. (5 op 5)
 
  
			 
			
			
			Ja, pas sinds december.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 17:33 schreef SpeedyRich het volgende:
[..]
Nee want op de havenspoorlijn werkt alleen maar op ermts level 1
 
			 
			
			
			Bron en meerquote:Man op perron Dordrecht door trein aangereden
Dodrecht - Op het Centraal Station van Dordrecht is dinsdagmiddag een man aangereden door een trein. Hij raakte daarbij gewond.
 
  
  
 
											 
			 
			
			
			Als ik het zo lees, denk ik: "Wat een debiel". Maar misschien is dat wel te snel geoordeeld.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 18:32 schreef greavy het volgende:
[..]
Bron en meer
Toen ik die titel las, dacht ik even, klopt dat wel.. iemand op het perron aangereden


 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Veel plezier straksquote:228 Teletekst di 02 feb
**************************************
*******************************NED.2
**************************************
19.50-20.25 uur RAIL AWAY
Serie documentaires over bijzondere
spoorlijnen.Afl.:Oostenrijk-Italië:
Pustertalbahn.
Vandaag een trip door de besneeuwde
bergen van Tirol in Oostenrijk naar
Italië,langs de Pustertalbahn.Deze lijn
werd aangelegd langs de grens van het
keizerrijk Oostenrijk.
Was de route vroeger vooral van belang
voor het leger,tegenwoordig maken veel
toeristen gebruik van de spoorlijn.Door
het prachtige Pustertal is aan alle
kanten veel te genieten.
www.eo.nl/railaway
index tv 200 radio 250 EO 300
volgende nieuws index tv nu/straks
 
											 
			 
			
			
			Over het algemeen weet je dat niet bij stoppende treinen, omdat de rijweg pas na aankomst wordt ingesteld.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 18:43 schreef greavy het volgende:
Het is zeker een debiel. Welke gek steekt nou zomaar het spoor over..
ALS je dat zou doen, dan kan je het beste de seinen bekijken.. Dan weet je vaak al of er een rijweg is ingesteld of niet..
 
			 
			
			
			Vervolgens word je doodgereden door een machinist die door rood rijdt.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 18:43 schreef greavy het volgende:
Het is zeker een debiel. Welke gek steekt nou zomaar het spoor over..
ALS je dat zou doen, dan kan je het beste de seinen bekijken.. Dan weet je vaak al of er een rijweg is ingesteld of niet..
 
			 
			
			
			Jij hebt er ook echt kijk op hequote:Op dinsdag 2 februari 2010 18:43 schreef greavy het volgende:
Het is zeker een debiel. Welke gek steekt nou zomaar het spoor over..
ALS je dat zou doen, dan kan je het beste de seinen bekijken.. Dan weet je vaak al of er een rijweg is ingesteld of niet..
 Iemand die zo lomp is om het spoor over te steken heft echt geen flauw benul van seinen en ingestelde rijwegen. Anders gezegd: Iemand die weet van seinen en ingestelde rijwegen haalt het niet in zijn hoofd om over het spoor te gaan lopen
 Iemand die zo lomp is om het spoor over te steken heft echt geen flauw benul van seinen en ingestelde rijwegen. Anders gezegd: Iemand die weet van seinen en ingestelde rijwegen haalt het niet in zijn hoofd om over het spoor te gaan lopen  
											 
			 
			
			
			 
											 
			 
			
			
			Nee.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 19:54 schreef Geerd het volgende:
Flash, werk je zelf bij het spoor, of indirect?
 
			 
			
			
			De ATB.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 20:13 schreef ROG het volgende:
Wat is dat fietsbelgeluid uit de cabine bij treinen?
 
			 
			
			
			Dat geeft aan dat de toeelaten maximumsnelheid bereikt is. Tenminste, als het er drie zijnquote:Op dinsdag 2 februari 2010 20:13 schreef ROG het volgende:
Wat is dat fietsbelgeluid uit de cabine bij treinen?
 De rest weet ik niet
 De rest weet ik niet  
											 
			 
			
			
			Was altijd zo mooi te horen in de Wadloper.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 20:16 schreef Peterselieman het volgende:
een ting geeft een snelheidsverandering aan
een langdurige bel dat de trein boven de maximum aangegeven snelheid rijdt en dat er afgeremd dient te worden
drie korte belletjes achter elkaar is dat de trein de toegestane maximumsnelheid vrijwel bereikt heeft en dat de remmen gelost kunnen worden.
 
											 
			 
			
			
			In de omgebouwde icm(3 bakken) ook altijdquote:Op dinsdag 2 februari 2010 20:46 schreef Socios het volgende:
[..]
Was altijd zo mooi te horen in de Wadloper.
 
 
											 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 Zouhet in het nieuwe materieel (bijvoorbeeld SLT) ook nog zo'n old school tringeltje zijn eigenlijk?
 Zouhet in het nieuwe materieel (bijvoorbeeld SLT) ook nog zo'n old school tringeltje zijn eigenlijk?  
											 
			 
			
			
			Lijkt me wel. Bij een GTW hoor je het in ieder geval welquote:Op dinsdag 2 februari 2010 20:53 schreef Dr_Flash het volgende:
Soms hoor je het bij cabineritjes ook weleensZouhet in het nieuwe materieel (bijvoorbeeld SLT) ook nog zo'n old school tringeltje zijn eigenlijk?
 
											 
			 
			
			
			Waarom hebben die dingen geen jacobsdraaistellen eigenlijk?quote:Op dinsdag 2 februari 2010 20:52 schreef Pheno het volgende:
Vandaag is de E6 in japan bekend gemaakt, het kleine broertje van de E5:
[ afbeelding ]
Vooral wat kleiner en dus een andere kleur. Eerst 300 km/u op de teller. Over 3 jaar 320km/u.
 
											 
			 
			
			
			Waarom zijn ze daar zo intensief bezig met het ontwerpen van een trein die 320km/h kan, als bedrijven als Siemens, Bombardier en Alstom treinen met een topsnelheid van 360km/h 'gewoon' in hun catalogus hebben staanquote:Op dinsdag 2 februari 2010 20:52 schreef Pheno het volgende:
Vandaag is de E6 in japan bekend gemaakt, het kleine broertje van de E5:
[ afbeelding ]
Vooral wat kleiner en dus een andere kleur. Eerst 300 km/u op de teller. Over 3 jaar 320km/u.
 ? Toen ik dat ding zag, dacht ik echt; "die rijdt straks met mach1 ofzo.."
 ? Toen ik dat ding zag, dacht ik echt; "die rijdt straks met mach1 ofzo.."   
											 
			 
			
			
			Ik weet niet eens wat het zijn.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 20:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Waarom hebben die dingen geen jacobsdraaistellen eigenlijk?
 
			 
			
			
			Het verschil zal zijn dat ze in hun catalogus staan, terwijl deze krengen ook daadwerkelijk rijden, meteen volle treindienstquote:Op dinsdag 2 februari 2010 20:56 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Waarom zijn ze daar zo intensief bezig met het ontwerpen van een trein die 320km/h kan, als bedrijven als Siemens, Bombardier en Alstom treinen met een topsnelheid van 360km/h 'gewoon' in hun catalogus hebben staan? Toen ik dat ding zag, dacht ik echt; "die rijdt straks met mach1 ofzo.."
 Deze komt ook in 2011. Testruns zijn al gedaan, al zullen de laatste dingen nog wel tig keer getest worden dit jaar. Ik had het filmpje van de E5 al in een vorig topic gepost, die eens gezellig kwam buurten op Tokyo Station.
 Deze komt ook in 2011. Testruns zijn al gedaan, al zullen de laatste dingen nog wel tig keer getest worden dit jaar. Ik had het filmpje van de E5 al in een vorig topic gepost, die eens gezellig kwam buurten op Tokyo Station.
											 
			 
			
			
			Die verbouwde loks zijn dus Pools? Zijn ze dan afgestapt van die grote lampen daar?quote:Op dinsdag 2 februari 2010 14:47 schreef Hr-Flip het volgende:
[..]
Verbouwde loks, waren vroeger van zulke dingen
[ afbeelding ]
En o ja, het is breedspoor, speciaal voor dat eene lijntje naar Rusland, ofzo...
 
			 
			
			
			
			 
			 
			
			
			En dan dacht ik dat de V250 lelijk was... dit ding kan er ook wat vanquote:Op dinsdag 2 februari 2010 20:52 schreef Pheno het volgende:
Vandaag is de E6 in japan bekend gemaakt, het kleine broertje van de E5:
[ afbeelding ]
Vooral wat kleiner en dus een andere kleur. Eerst 300 km/u op de teller. Over 3 jaar 320km/u.
 
											 
			 
			
			
			Newag verbouwde die locs http://www.newag.pl/?a=galeriaquote:Op dinsdag 2 februari 2010 21:02 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Die verbouwde loks zijn dus Pools? Zijn ze dan afgestapt van die grote lampen daar?
Flinke verbouwing geweest ook trouwens, niet alleen de neus maar de hele bovenkant is vernieuwd.
 
			 
			
			
			Lekker lelijk ook weerquote:Op dinsdag 2 februari 2010 21:16 schreef bork het volgende:
[..]
Newag verbouwde die locs http://www.newag.pl/?a=galeria
maken ook dit soort spul
[ afbeelding ]
 
											 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Ik kan niet wachten om aan bood te gaan in 2011quote:Op dinsdag 2 februari 2010 21:16 schreef James1988 het volgende:
[..]
En dan dacht ik dat de V250 lelijk was... dit ding kan er ook wat van
 of een jaartje later, als ik dit jaar alweer richting die kant ga
  of een jaartje later, als ik dit jaar alweer richting die kant ga  
											 
			 
			
			
			quote:Op dinsdag 2 februari 2010 20:53 schreef Dr_Flash het volgende:
Soms hoor je het bij cabineritjes ook weleensZouhet in het nieuwe materieel (bijvoorbeeld SLT) ook nog zo'n old school tringeltje zijn eigenlijk?
 
											 
			 
			
			
			Thanks! Vanmiddag stond ik toevallig tegen de cabine aan en hoorde het, had het weleens eerder gehoord maar na inderdaad wat gebel ging de trein redelijk rap in de ho-ijzers (waarschijnlijk voor de vertraagde stoptrein voor 'm).quote:Op dinsdag 2 februari 2010 20:16 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De ATB.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Automatische_treinbe%C3%AFnvloeding
een ting geeft een snelheidsverandering aan
een langdurige bel dat de trein boven de maximum aangegeven snelheid rijdt en dat er afgeremd dient te worden
drie korte belletjes achter elkaar is dat de trein de toegestane maximumsnelheid vrijwel bereikt heeft en dat de remmen gelost kunnen worden.
 
											 
			 
			
			
			Geen idee eigenlijk, hoewel ik vorig jaar een cabinerit in een SLT heb gehadquote:Op dinsdag 2 februari 2010 20:53 schreef Dr_Flash het volgende:
Soms hoor je het bij cabineritjes ook weleensZouhet in het nieuwe materieel (bijvoorbeeld SLT) ook nog zo'n old school tringeltje zijn eigenlijk?
 
											 
			 
			
			
			Wordt bij die Japanse treinen de neus bij elk nieuw model een meter langer ofzo? What's next? Een neus langer dan de trein zelf?quote:Op dinsdag 2 februari 2010 20:52 schreef Pheno het volgende:
Vandaag is de E6 in japan bekend gemaakt, het kleine broertje van de E5:
[ afbeelding ]
Vooral wat kleiner en dus een andere kleur. Eerst 300 km/u op de teller. Over 3 jaar 320km/u.
 
			 
			
			
			Heeft met veiligheid te maken.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 21:36 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Wordt bij die Japanse treinen de neus bij elk nieuw model een meter langer ofzo? What's next? Een neus langer dan de trein zelf?
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Alles om op te vallen. Nog even en ze staan vooraan in de polonaise! Nee, valt wel mee, de laatst gemaakte 800 series was een braaf normaal treintje. De 700 vond ik ook wel meevallen qua lengte, maar ja, die neus was toen ook wel onderwerp van gesprekquote:Op dinsdag 2 februari 2010 21:36 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Wordt bij die Japanse treinen de neus bij elk nieuw model een meter langer ofzo? What's next? Een neus langer dan de trein zelf?

 
			 
			
			
			Nee, dit bewijst alleen hoe inhalig de vervoersbedrijven zijn.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 21:39 schreef Peterselieman het volgende:
Een leuke post over de ov-chipkaart op Somda: http://www.somda.nl/forum/1538/p252958/Veolia/
Dit bewijst hoe goed de kaart is
 
			 
			
			
			De 500 is erg mooi.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 21:47 schreef Socios het volgende:
Japanse hogesnelheidstreinen zijn imo lelijker dan Europeesche.


| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |