abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77567430
Vandaag is de E6 in japan bekend gemaakt, het kleine broertje van de E5:


Vooral wat kleiner en dus een andere kleur. Eerst 300 km/u op de teller. Over 3 jaar 320km/u.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_77567432
Soms hoor je het bij cabineritjes ook weleens Zouhet in het nieuwe materieel (bijvoorbeeld SLT) ook nog zo'n old school tringeltje zijn eigenlijk?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 2 februari 2010 @ 20:53:57 #78
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_77567483
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 20:53 schreef Dr_Flash het volgende:
Soms hoor je het bij cabineritjes ook weleens Zouhet in het nieuwe materieel (bijvoorbeeld SLT) ook nog zo'n old school tringeltje zijn eigenlijk?
Lijkt me wel. Bij een GTW hoor je het in ieder geval wel
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_77567485
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 20:52 schreef Pheno het volgende:
Vandaag is de E6 in japan bekend gemaakt, het kleine broertje van de E5:
[ afbeelding ]

Vooral wat kleiner en dus een andere kleur. Eerst 300 km/u op de teller. Over 3 jaar 320km/u.
Waarom hebben die dingen geen jacobsdraaistellen eigenlijk?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_77567602
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 20:52 schreef Pheno het volgende:
Vandaag is de E6 in japan bekend gemaakt, het kleine broertje van de E5:
[ afbeelding ]

Vooral wat kleiner en dus een andere kleur. Eerst 300 km/u op de teller. Over 3 jaar 320km/u.
Waarom zijn ze daar zo intensief bezig met het ontwerpen van een trein die 320km/h kan, als bedrijven als Siemens, Bombardier en Alstom treinen met een topsnelheid van 360km/h 'gewoon' in hun catalogus hebben staan ? Toen ik dat ding zag, dacht ik echt; "die rijdt straks met mach1 ofzo.."
pi_77567628
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 20:54 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Waarom hebben die dingen geen jacobsdraaistellen eigenlijk?
Ik weet niet eens wat het zijn.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_77567757
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 20:56 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Waarom zijn ze daar zo intensief bezig met het ontwerpen van een trein die 320km/h kan, als bedrijven als Siemens, Bombardier en Alstom treinen met een topsnelheid van 360km/h 'gewoon' in hun catalogus hebben staan ? Toen ik dat ding zag, dacht ik echt; "die rijdt straks met mach1 ofzo.."
Het verschil zal zijn dat ze in hun catalogus staan, terwijl deze krengen ook daadwerkelijk rijden, meteen volle treindienst Deze komt ook in 2011. Testruns zijn al gedaan, al zullen de laatste dingen nog wel tig keer getest worden dit jaar. Ik had het filmpje van de E5 al in een vorig topic gepost, die eens gezellig kwam buurten op Tokyo Station.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  dinsdag 2 februari 2010 @ 21:02:02 #83
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_77567915
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 14:47 schreef Hr-Flip het volgende:

[..]

Verbouwde loks, waren vroeger van zulke dingen
[ afbeelding ]

En o ja, het is breedspoor, speciaal voor dat eene lijntje naar Rusland, ofzo...
Die verbouwde loks zijn dus Pools? Zijn ze dan afgestapt van die grote lampen daar?

Flinke verbouwing geweest ook trouwens, niet alleen de neus maar de hele bovenkant is vernieuwd.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_77568008
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 20:56 schreef Pheno het volgende:

[..]

Ik weet niet eens wat het zijn.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Jacobsdraaistel
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 2 februari 2010 @ 21:16:33 #85
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_77568636
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 20:52 schreef Pheno het volgende:
Vandaag is de E6 in japan bekend gemaakt, het kleine broertje van de E5:
[ afbeelding ]

Vooral wat kleiner en dus een andere kleur. Eerst 300 km/u op de teller. Over 3 jaar 320km/u.
En dan dacht ik dat de V250 lelijk was... dit ding kan er ook wat van
  dinsdag 2 februari 2010 @ 21:16:35 #86
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_77568638
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 21:02 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Die verbouwde loks zijn dus Pools? Zijn ze dan afgestapt van die grote lampen daar?

Flinke verbouwing geweest ook trouwens, niet alleen de neus maar de hele bovenkant is vernieuwd.
Newag verbouwde die locs http://www.newag.pl/?a=galeria
maken ook dit soort spul
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_77568886
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 20:38 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Typerende reactie.
Jup als je alle treinverbindingen weet ben je hc.
Ik zwaai naar dieren.
pi_77569094
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 21:16 schreef bork het volgende:

[..]

Newag verbouwde die locs http://www.newag.pl/?a=galeria
maken ook dit soort spul
[ afbeelding ]
Lekker lelijk ook weer
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_77569108
Alpen Express


In het winterseizoen rijdt EETC enkele Alpenexpress-treinen vanuit Nederland naar diverse skigebieden in Oostenrijk. Op vrijdagavond 29 januari 2010 is NSR 1737 met trein 13213 in Venlo aangekomen en zal de lok afgekoppeld worden om plaats te maken voor een Duitse lok.


Zo'n 10 minuten later is de DB 101 120 voor de Alpen Express gezet. Na een remproef en de nodige grensformaliteiten zal de trein vertrekken. In Kufstein zal vervolgens weer van lok worden gewisseld. De trein heeft als eindbestemmingen Landeck en Zell am See.
pi_77569144
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 21:16 schreef James1988 het volgende:

[..]

En dan dacht ik dat de V250 lelijk was... dit ding kan er ook wat van
Ik kan niet wachten om aan bood te gaan in 2011 of een jaartje later, als ik dit jaar alweer richting die kant ga
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_77569156
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 20:53 schreef Dr_Flash het volgende:
Soms hoor je het bij cabineritjes ook weleens Zouhet in het nieuwe materieel (bijvoorbeeld SLT) ook nog zo'n old school tringeltje zijn eigenlijk?
  dinsdag 2 februari 2010 @ 21:27:23 #92
67385 ROG
Go on, say it.
pi_77569189
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 20:16 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

De ATB.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Automatische_treinbe%C3%AFnvloeding

een ting geeft een snelheidsverandering aan

een langdurige bel dat de trein boven de maximum aangegeven snelheid rijdt en dat er afgeremd dient te worden

drie korte belletjes achter elkaar is dat de trein de toegestane maximumsnelheid vrijwel bereikt heeft en dat de remmen gelost kunnen worden.
Thanks! Vanmiddag stond ik toevallig tegen de cabine aan en hoorde het, had het weleens eerder gehoord maar na inderdaad wat gebel ging de trein redelijk rap in de ho-ijzers (waarschijnlijk voor de vertraagde stoptrein voor 'm).
  Redactie Sport dinsdag 2 februari 2010 @ 21:27:34 #93
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_77569199
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 20:53 schreef Dr_Flash het volgende:
Soms hoor je het bij cabineritjes ook weleens Zouhet in het nieuwe materieel (bijvoorbeeld SLT) ook nog zo'n old school tringeltje zijn eigenlijk?
Geen idee eigenlijk, hoewel ik vorig jaar een cabinerit in een SLT heb gehad
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_77569638
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 20:52 schreef Pheno het volgende:
Vandaag is de E6 in japan bekend gemaakt, het kleine broertje van de E5:
[ afbeelding ]

Vooral wat kleiner en dus een andere kleur. Eerst 300 km/u op de teller. Over 3 jaar 320km/u.
Wordt bij die Japanse treinen de neus bij elk nieuw model een meter langer ofzo? What's next? Een neus langer dan de trein zelf?
pi_77569766
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 21:36 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Wordt bij die Japanse treinen de neus bij elk nieuw model een meter langer ofzo? What's next? Een neus langer dan de trein zelf?
Heeft met veiligheid te maken.
Door de hogere snelheid heb je ook meer bescherming nodig. Zelfde geldt voor de V250.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 2 februari 2010 @ 21:39:31 #96
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_77569798
Een leuke post over de ov-chipkaart op Somda: http://www.somda.nl/forum/1538/p252958/Veolia/

Dit bewijst hoe goed de kaart is
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_77569801
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 21:36 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Wordt bij die Japanse treinen de neus bij elk nieuw model een meter langer ofzo? What's next? Een neus langer dan de trein zelf?
Alles om op te vallen. Nog even en ze staan vooraan in de polonaise! Nee, valt wel mee, de laatst gemaakte 800 series was een braaf normaal treintje. De 700 vond ik ook wel meevallen qua lengte, maar ja, die neus was toen ook wel onderwerp van gesprek

800


N700


Vreemd genoeg heb ik de bizarre bezigheid om in elk van die krengen te gaan zitten. De N700 is tricky, daar mag je niet in met een JR railPass. Gelukkig had ik die die niet nodig voor mijn laatste reis en kon ik zonder "kut ik heb al 400+ euro betaald voor 3 weken de JR pass" rustig 100 euro uitgeven voor een reisje Tokyo - Osaka.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  dinsdag 2 februari 2010 @ 21:46:13 #98
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_77570158
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 21:39 schreef Peterselieman het volgende:
Een leuke post over de ov-chipkaart op Somda: http://www.somda.nl/forum/1538/p252958/Veolia/

Dit bewijst hoe goed de kaart is
Nee, dit bewijst alleen hoe inhalig de vervoersbedrijven zijn.
pi_77570246
Japanse hogesnelheidstreinen zijn imo lelijker dan Europeesche.
pi_77570331
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 21:47 schreef Socios het volgende:
Japanse hogesnelheidstreinen zijn imo lelijker dan Europeesche.
De 500 is erg mooi.
Maar de ICE3 is inderdaad prachtig

TGV niet speciaal, vooral de blokkerige.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')