Lijkt me wel. Bij een GTW hoor je het in ieder geval welquote:Op dinsdag 2 februari 2010 20:53 schreef Dr_Flash het volgende:
Soms hoor je het bij cabineritjes ook weleensZouhet in het nieuwe materieel (bijvoorbeeld SLT) ook nog zo'n old school tringeltje zijn eigenlijk?
Waarom hebben die dingen geen jacobsdraaistellen eigenlijk?quote:Op dinsdag 2 februari 2010 20:52 schreef Pheno het volgende:
Vandaag is de E6 in japan bekend gemaakt, het kleine broertje van de E5:
[ afbeelding ]
Vooral wat kleiner en dus een andere kleur. Eerst 300 km/u op de teller. Over 3 jaar 320km/u.
Waarom zijn ze daar zo intensief bezig met het ontwerpen van een trein die 320km/h kan, als bedrijven als Siemens, Bombardier en Alstom treinen met een topsnelheid van 360km/h 'gewoon' in hun catalogus hebben staanquote:Op dinsdag 2 februari 2010 20:52 schreef Pheno het volgende:
Vandaag is de E6 in japan bekend gemaakt, het kleine broertje van de E5:
[ afbeelding ]
Vooral wat kleiner en dus een andere kleur. Eerst 300 km/u op de teller. Over 3 jaar 320km/u.
Ik weet niet eens wat het zijn.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 20:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Waarom hebben die dingen geen jacobsdraaistellen eigenlijk?
Het verschil zal zijn dat ze in hun catalogus staan, terwijl deze krengen ook daadwerkelijk rijden, meteen volle treindienstquote:Op dinsdag 2 februari 2010 20:56 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Waarom zijn ze daar zo intensief bezig met het ontwerpen van een trein die 320km/h kan, als bedrijven als Siemens, Bombardier en Alstom treinen met een topsnelheid van 360km/h 'gewoon' in hun catalogus hebben staan? Toen ik dat ding zag, dacht ik echt; "die rijdt straks met mach1 ofzo.."
Die verbouwde loks zijn dus Pools? Zijn ze dan afgestapt van die grote lampen daar?quote:Op dinsdag 2 februari 2010 14:47 schreef Hr-Flip het volgende:
[..]
Verbouwde loks, waren vroeger van zulke dingen
[ afbeelding ]
En o ja, het is breedspoor, speciaal voor dat eene lijntje naar Rusland, ofzo...
En dan dacht ik dat de V250 lelijk was... dit ding kan er ook wat vanquote:Op dinsdag 2 februari 2010 20:52 schreef Pheno het volgende:
Vandaag is de E6 in japan bekend gemaakt, het kleine broertje van de E5:
[ afbeelding ]
Vooral wat kleiner en dus een andere kleur. Eerst 300 km/u op de teller. Over 3 jaar 320km/u.
Newag verbouwde die locs http://www.newag.pl/?a=galeriaquote:Op dinsdag 2 februari 2010 21:02 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Die verbouwde loks zijn dus Pools? Zijn ze dan afgestapt van die grote lampen daar?
Flinke verbouwing geweest ook trouwens, niet alleen de neus maar de hele bovenkant is vernieuwd.
Lekker lelijk ook weerquote:Op dinsdag 2 februari 2010 21:16 schreef bork het volgende:
[..]
Newag verbouwde die locs http://www.newag.pl/?a=galeria
maken ook dit soort spul
[ afbeelding ]
Ik kan niet wachten om aan bood te gaan in 2011quote:Op dinsdag 2 februari 2010 21:16 schreef James1988 het volgende:
[..]
En dan dacht ik dat de V250 lelijk was... dit ding kan er ook wat van
quote:Op dinsdag 2 februari 2010 20:53 schreef Dr_Flash het volgende:
Soms hoor je het bij cabineritjes ook weleensZouhet in het nieuwe materieel (bijvoorbeeld SLT) ook nog zo'n old school tringeltje zijn eigenlijk?
Thanks! Vanmiddag stond ik toevallig tegen de cabine aan en hoorde het, had het weleens eerder gehoord maar na inderdaad wat gebel ging de trein redelijk rap in de ho-ijzers (waarschijnlijk voor de vertraagde stoptrein voor 'm).quote:Op dinsdag 2 februari 2010 20:16 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De ATB.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Automatische_treinbe%C3%AFnvloeding
een ting geeft een snelheidsverandering aan
een langdurige bel dat de trein boven de maximum aangegeven snelheid rijdt en dat er afgeremd dient te worden
drie korte belletjes achter elkaar is dat de trein de toegestane maximumsnelheid vrijwel bereikt heeft en dat de remmen gelost kunnen worden.
Geen idee eigenlijk, hoewel ik vorig jaar een cabinerit in een SLT heb gehadquote:Op dinsdag 2 februari 2010 20:53 schreef Dr_Flash het volgende:
Soms hoor je het bij cabineritjes ook weleensZouhet in het nieuwe materieel (bijvoorbeeld SLT) ook nog zo'n old school tringeltje zijn eigenlijk?
Wordt bij die Japanse treinen de neus bij elk nieuw model een meter langer ofzo? What's next? Een neus langer dan de trein zelf?quote:Op dinsdag 2 februari 2010 20:52 schreef Pheno het volgende:
Vandaag is de E6 in japan bekend gemaakt, het kleine broertje van de E5:
[ afbeelding ]
Vooral wat kleiner en dus een andere kleur. Eerst 300 km/u op de teller. Over 3 jaar 320km/u.
Heeft met veiligheid te maken.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 21:36 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Wordt bij die Japanse treinen de neus bij elk nieuw model een meter langer ofzo? What's next? Een neus langer dan de trein zelf?
Alles om op te vallen. Nog even en ze staan vooraan in de polonaise! Nee, valt wel mee, de laatst gemaakte 800 series was een braaf normaal treintje. De 700 vond ik ook wel meevallen qua lengte, maar ja, die neus was toen ook wel onderwerp van gesprekquote:Op dinsdag 2 februari 2010 21:36 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Wordt bij die Japanse treinen de neus bij elk nieuw model een meter langer ofzo? What's next? Een neus langer dan de trein zelf?
Nee, dit bewijst alleen hoe inhalig de vervoersbedrijven zijn.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 21:39 schreef Peterselieman het volgende:
Een leuke post over de ov-chipkaart op Somda: http://www.somda.nl/forum/1538/p252958/Veolia/
Dit bewijst hoe goed de kaart is
De 500 is erg mooi.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 21:47 schreef Socios het volgende:
Japanse hogesnelheidstreinen zijn imo lelijker dan Europeesche.![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |