abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77622297
ik zit nu in de vervangende ic naar hengelo, normaal rijd deze door naar berlijn. In hengelo moet iedereen overstappen, en dan weer in bad bentheim. Waarom de overstap in hengelo? Deze icmm kan toch gewoon ook door naar bad bentheim?

Van een icm gaat alles in een plan v naar bad bentheim. Wel heel erg krap.

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 04-02-2010 10:57:33 ]
  Redactie Sport donderdag 4 februari 2010 @ 10:57:06 #177
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_77622497
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 10:50 schreef MarkoAlmelo het volgende:
ik zit nu in de vervangende ic naar hengelo, normaal rijd deze door naar berlijn. In hengelo moet iedereen overstappen, en dan weer in bad bentheim. Waarom de overstap in hengelo? Deze icmm kan toch gewoon ook door naar bad bentheim?
ICMm mag niet naar Duitsland omdat ie geen gesloten toiletsysteem heeft
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_77622531
je bent serieus?
  donderdag 4 februari 2010 @ 10:58:14 #179
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_77622534
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 10:50 schreef MarkoAlmelo het volgende:
ik zit nu in de vervangende ic naar hengelo, normaal rijd deze door naar berlijn. In hengelo moet iedereen overstappen, en dan weer in bad bentheim. Waarom de overstap in hengelo? Deze icmm kan toch gewoon ook door naar bad bentheim?
ICM(m) mag Duitsland niet in omdat het geen gesloten toiletsysteem heeft.

tevens een quote van somda:
quote:
Trouwens, nu alle ICMm-IV een bioreactor gaan krijgen, opent dat de mogelijkheid voor een Duitsland-toelating. Die eisen namelijk dat gemoderniseerd materieel alleen het land binnen mag komen als het een gesloten toiletsysteem bezit. Nu nog iemand die zich voor die toelating hard wil maken en we hebben in de toekomst ook nog heel veel lol van Koplopers over de grens.
~~kut, dennis was me voor

Editje2: De snelschakelaar om van spanning te veranderen zal dat waarschijnlijk niet aankunnen, en moet er een vervangende (betere) schakelaar inkomen die dat wel aankan.
pi_77622735
en welke plan V heeft dan wel een gesloten toiletsysteem?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 4 februari 2010 @ 11:06:50 #181
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_77622770
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 10:58 schreef greavy het volgende:
Editje2: De snelschakelaar om van spanning te veranderen zal dat waarschijnlijk niet aankunnen, en moet er een vervangende (betere) schakelaar inkomen die dat wel aankan.
Huh, whut?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 4 februari 2010 @ 11:07:34 #182
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_77622790
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 11:05 schreef Dr_Flash het volgende:
en welke plan V heeft dan wel een gesloten toiletsysteem?
Plan V valt niet onder "gemoderniseerd materieel".

Ze zouden dus wel een niet-omgebouwde ICM-IV kunnen sturen (in theorie).
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_77622871
een omgebouwde ICM mag niet Duitsland in, maar een oude plan v wel?

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 04-02-2010 11:10:54 ]
  donderdag 4 februari 2010 @ 11:11:13 #184
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_77622886
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 11:10 schreef MarkoAlmelo het volgende:
een omgebouwde ICM mag niet Duitsland in, maar een oude plan v wel?
Bedankt voor de samenvatting!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_77623050
Rare jongens, die duitsers
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport donderdag 4 februari 2010 @ 11:18:53 #186
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_77623099
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 10:58 schreef greavy het volgende:
Editje2: De snelschakelaar om van spanning te veranderen zal dat waarschijnlijk niet aankunnen, en moet er een vervangende (betere) schakelaar inkomen die dat wel aankan.
Denk jij dat die dingen in Duitsland op 15kV rijden?
De bovenleiding op dat betreffende spoor wordt op dat moment omgeschakeld van 15kV AC naar 1.5kV DC
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 4 februari 2010 @ 11:21:13 #187
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_77623170
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 11:18 schreef dennistd het volgende:

[..]

Denk jij dat die dingen in Duitsland op 15kV rijden?
De bovenleiding op dat betreffende spoor wordt op dat moment omgeschakeld van 15kV AC naar 1.5kV DC
Ik las het alleen maar op Somda hoor..


Plan V hoort niet onder het gemoderniriseerd materieel, en ICMm valt hier weer wel onder.
En zoals hier weer werd gezegd, zou ICM, het niet gemoderiseerd materieel, weer wél naar Duitsland mogen.
  donderdag 4 februari 2010 @ 11:26:35 #188
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_77623334
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 11:16 schreef Dr_Flash het volgende:
Rare jongens, die duitsers
Ach, het is eigenlijk toch best logisch? Nieuwe denkwijzen over hygiene en milieu zorgen voor de eis voor een gesloten toiletsysteem, maar het zou een beetje idioot zijn om te eisen dat al het materieel direct verbouwd gaat worden met zo'n systeem. Logischer is om de eis op te nemen als matrieel toch al gerenoveerd wordt. Dat hierdoor nu een tijdelijke overgangssituatie ontstaat waarin oud materieel wel toegelaten wordt en sommige gereviseerde stellen niet lijkt dan wat vreemd, maar aan de andere kant, waarom niet meteen bij de revisie zo'n systeem inbouwen?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  donderdag 4 februari 2010 @ 11:38:35 #189
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_77623689
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 11:18 schreef dennistd het volgende:

[..]

Denk jij dat die dingen in Duitsland op 15kV rijden?
De bovenleiding op dat betreffende spoor wordt op dat moment omgeschakeld van 15kV AC naar 1.5kV DC
Het is 1500V tot over de grens daar, emplacement Bad Bentheim is deels omschakelbaar.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Sport donderdag 4 februari 2010 @ 11:46:22 #190
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_77623937
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 11:38 schreef Duvel het volgende:

[..]

Het is 1500V tot over de grens daar, emplacement Bad Bentheim is deels omschakelbaar.
Ik bedoelde ook het perronspoor
(ik typte het alleen wat onduidelijk)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 4 februari 2010 @ 12:30:27 #191
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_77625415
Nou, het gaat over een maandje gebeuren Bork met de Eurostar naar Londen, ben benieuwd!
(was 89 euro retourtje btw )
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_77626061
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 12:30 schreef bork het volgende:
Nou, het gaat over een maandje gebeuren Bork met de Eurostar naar Londen, ben benieuwd!
(was 89 euro retourtje btw )
Uitkijken dat je niet 16 uur vast komt te zitten in de kanaaltunnel
  donderdag 4 februari 2010 @ 13:09:50 #193
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_77626775
Wie denkt dat er volgende week weer ICM in het noorden rijd?
Dit in verband met het 'weer normaal rijden van de dienstregeling' vanaf maandag aanstaande.

Ik verwacht zelf dat het DM'90 nog wel een tijdje in het Noorden blijft vertoeven..
Daarnaast blijft de ICL ook nog wel even in zijn omloop rijden enzovoorts.

Weet iemand tevens of alle omlopen Zwolle - Leeuwarden met DM'90 gereden worden, of maar een paar?
Morgen moet ik Zwijndrecht - Rotterdam(overstap) - Gouda(overstap) - Zwolle(overstap) - Leeuwarden, en mag van mij tussen Zwolle en Leeuwarden wel DM'90 rijden.
  donderdag 4 februari 2010 @ 13:17:39 #194
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_77627007
Als het weer normaal rijdt, dan kan er toch nooit DM'90 blijven rijden tussen Zwolle en Leeuwarden?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 4 februari 2010 @ 13:27:23 #195
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_77627256
Er rijdt geen DM'90 tussen Zwolle en Leeuwarden. Er rijdt alleen DM'90 tussen Wolvega en Leeuwarden. Hiermee spaar je twee stellen ICM uit.
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 4 februari 2010 @ 14:03:58 #196
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_77628520
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 13:27 schreef Peterselieman het volgende:
Er rijdt geen DM'90 tussen Zwolle en Leeuwarden. Er rijdt alleen DM'90 tussen Wolvega en Leeuwarden. Hiermee spaar je twee stellen ICM uit.
Mijn fout
Ik dacht dat het tussen Zwolle en Leeuwarden reed, maar het is dus tussen. Wolvega en Leeuwarden.
Zie het nu ook op somda staan De 9100 en 2900 rijd DM90 in (9100 = Zwolle - Groningen, 2900 Leeuwarden - Wolvega)
  donderdag 4 februari 2010 @ 14:18:09 #197
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_77629033
quote:
NSHispeed Gewonde zwaan op HSL, Thalys rijdt via oude route
maar stopt niet in Den Haag.
about 3 hours ago from web
Aldus de Twitter van NSHiSpeed

FYRA is daarnaast weer 1 of 2 keer uitgevallen, en rond datzelfde uur reed de ICBrussel ook al niet.

[ Bericht 39% gewijzigd door greavy op 04-02-2010 14:30:54 ]
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 4 februari 2010 @ 14:28:56 #198
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_77629407
de redenen voor de vertraging worden steeds leuker
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 4 februari 2010 @ 14:31:27 #199
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_77629514
Ja, dat lijkt er wel op.
De ICBrussel rijd momenteel met ongeveer +25...

En we hebben een nieuwe verstoring, welke vanochtend er óók al was:
quote:
Rotterdam Centraal-Dordrecht
Donderdag 4 Februari 12:04Oorzaak Tussen Rotterdam Lombardijen en Dordrecht rijden minder treinen door een wisselstoring.
Verwachting Houdt u rekening met een langere reistijd. Het is nog niet bekend hoe lang dit duurt.
Reisadvies
Was 'verholpen' en nu is ie er weer
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 4 februari 2010 @ 16:27:37 #200
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_77633802
De NS zet groots in met de SLeT nu.

Volgens een bericht van Broek53 op Somda zullen er vanaf volgende week 4!! stellen per week overgenomen gaan worden.

Mijn schatting is dat er in Duitsland tussen de 40 en 50 nieuwe treinstellen stilstaan
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')