Ik heb op 9292ov.nl gelezen dat het een aanvaring betreft (boot tegen de spoorbrug aan)quote:s-Hertogenbosch-Nijmegen/Utrecht Centraal
Woensdag 3 Februari 15:45Oorzaak Tussen s-Hertogenbosch en s-Hertogenbosch Oost/Zaltbommel rijden geen treinen.
Verwachting Later volgt meer informatie.
Reisadvies
Wat een achterlijke kut site is dat btwquote:van station s-hertogenbosch naar station oss v.v., van station s-hertogenbosch naar station geldermalsen v.v.: trein.waar: van station s-hertogenbosch naar station oss in beide richtingen, van station s-hertogenbosch naar station geldermalsen in beide richtingen
modaliteiten: trein
oorzaak: aanvaring van een spoorbrug
gevolg: geen vervoer
bericht van vervoerbedrijf: tussen den bosch en geldermalsen en tussen den bosch en oss moeten reizigers rekening houden met een vertraging van meer dan 60 minuten. door aanvaring van een spoorbrug rijden er tussen den bosch en oss en tussen den bosch en geldermalsen geen treinen.
Ja precies en dan wil je hem meenemen en komt die gozer mijn bank wat doe je..quote:Op woensdag 3 februari 2010 14:22 schreef thats-me het volgende:
[..]
Of de conducteur als je op het balkon op jou eigen bank zit![]()
Oh! Ik dacht altijd dat dat de Volvo-trein was!quote:Op woensdag 3 februari 2010 16:30 schreef thats-me het volgende:
Traxx 2817 hier onderweg met de Opeltrein terug richting Duitsland te Wierden
De 1733 dus in de mottenballen?quote:ICMm 4056 rijdt hier als vervanging voor INT145. Het materiaal wat eigenlijk deze trein zou rijden heeft gisteren botsing gehad in Hoofdorp Opstel en dat is een flinke klap geweest. Twee rijtuigen zijn afgekeurd en de 1733 moet met max 60 km/h naar Haarlem.
Dat zou idd niet verkeerd zijn wat een graf lelijke dingen zijn dat.quote:Op woensdag 3 februari 2010 18:31 schreef Dr_Flash het volgende:
Hoofddorp opstel? Misschien heeftie wel een fyra mee kortgereden
Gewoon die stellen bij Hoek van Holland rechtdoor sturen ipv naar het strandquote:Op woensdag 3 februari 2010 18:31 schreef Dr_Flash het volgende:
Hoofddorp opstel? Misschien heeftie wel een fyra mee kortgereden
quote:Op woensdag 3 februari 2010 18:47 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Gewoon die stellen bij Hoek van Holland rechtdoor sturen ipv naar het strand
Mja, ware het niet dat het niet de Opeltrein maar de Volvotrein is op de foto, de Opeltrein gaat via Emmerich dacht ikquote:Op woensdag 3 februari 2010 16:31 schreef James1988 het volgende:
Die Opeltrein is een bijzonderheid. Over een tijd rijdt die niet meer, als Opel Antwerpen dichtgaat. Leuke verliespost ook weer voor B-Cargo.
Natuurlijke selectiequote:Op woensdag 3 februari 2010 20:02 schreef RubenK het volgende:
Jongeren spelen 'levensgevaarlijk' spel op spoor
Ja, heel handig ook om dat station naast een VMBO te bouwen![]()
Drie bakken ICMm in plaats van 9 DB-rijtuigen, dat zal wel lekker knus zijn geweest.quote:Op woensdag 3 februari 2010 16:30 schreef thats-me het volgende:
[ afbeelding ]
ICMm 4056 rijdt hier als vervanging voor INT145. Het materiaal wat eigenlijk deze trein zou rijden heeft gisteren botsing gehad in Hoofdorp Opstel en dat is een flinke klap geweest. Twee rijtuigen zijn afgekeurd en de 1733 moet met max 60 km/h naar Haarlem.
Dit ICMm stel werd pas vanaf Deventer ingezet, daarvoor heeft niets gereden.quote:Op woensdag 3 februari 2010 23:04 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Drie bakken ICMm in plaats van 9 DB-rijtuigen, dat zal wel lekker knus zijn geweest.
Ja klopt, dit is inderdaad de Volvo trein, en niet de opeltrein zoals ik eerst zei.quote:Op woensdag 3 februari 2010 18:55 schreef dennistd het volgende:
[..]
Mja, ware het niet dat het niet de Opeltrein maar de Volvotrein is op de foto, de Opeltrein gaat via Emmerich dacht ik
Een grote donkere wolk.quote:Op woensdag 3 februari 2010 23:52 schreef bork het volgende:
Wel, Mooie fotoos thats-me!
ehm mrSPLIFFY wat is er te zien??![]()
inderdaad, met zonnestralen erlangs... zag er bizar uit toen ik daar stondquote:
quote:Ik heb er nog een beetje een hard hoofd in gezien de hoeveelheid stellen ICM die stil staan te staan (aantallen zijn incl die in onderhoud en revisie):
Vanmorgen: 35 drietjes en 12 viertjes, dus 153 bakken. Volgens mij is er onvoldoende materieel die deze aantallen kan vervangen.
ICMm mag niet naar Duitsland omdat ie geen gesloten toiletsysteem heeftquote:Op donderdag 4 februari 2010 10:50 schreef MarkoAlmelo het volgende:
ik zit nu in de vervangende ic naar hengelo, normaal rijd deze door naar berlijn. In hengelo moet iedereen overstappen, en dan weer in bad bentheim. Waarom de overstap in hengelo? Deze icmm kan toch gewoon ook door naar bad bentheim?
ICM(m) mag Duitsland niet in omdat het geen gesloten toiletsysteem heeft.quote:Op donderdag 4 februari 2010 10:50 schreef MarkoAlmelo het volgende:
ik zit nu in de vervangende ic naar hengelo, normaal rijd deze door naar berlijn. In hengelo moet iedereen overstappen, en dan weer in bad bentheim. Waarom de overstap in hengelo? Deze icmm kan toch gewoon ook door naar bad bentheim?
~~kut, dennis was me voorquote:Trouwens, nu alle ICMm-IV een bioreactor gaan krijgen, opent dat de mogelijkheid voor een Duitsland-toelating. Die eisen namelijk dat gemoderniseerd materieel alleen het land binnen mag komen als het een gesloten toiletsysteem bezit. Nu nog iemand die zich voor die toelating hard wil maken en we hebben in de toekomst ook nog heel veel lol van Koplopers over de grens.
Huh, whut?quote:Op donderdag 4 februari 2010 10:58 schreef greavy het volgende:
Editje2: De snelschakelaar om van spanning te veranderen zal dat waarschijnlijk niet aankunnen, en moet er een vervangende (betere) schakelaar inkomen die dat wel aankan.
Plan V valt niet onder "gemoderniseerd materieel".quote:Op donderdag 4 februari 2010 11:05 schreef Dr_Flash het volgende:
en welke plan V heeft dan wel een gesloten toiletsysteem?
Bedankt voor de samenvatting!quote:Op donderdag 4 februari 2010 11:10 schreef MarkoAlmelo het volgende:
een omgebouwde ICM mag niet Duitsland in, maar een oude plan v wel?
Denk jij dat die dingen in Duitsland op 15kV rijden?quote:Op donderdag 4 februari 2010 10:58 schreef greavy het volgende:
Editje2: De snelschakelaar om van spanning te veranderen zal dat waarschijnlijk niet aankunnen, en moet er een vervangende (betere) schakelaar inkomen die dat wel aankan.
Ik las het alleen maar op Somda hoor..quote:Op donderdag 4 februari 2010 11:18 schreef dennistd het volgende:
[..]
Denk jij dat die dingen in Duitsland op 15kV rijden?
De bovenleiding op dat betreffende spoor wordt op dat moment omgeschakeld van 15kV AC naar 1.5kV DC
Ach, het is eigenlijk toch best logisch? Nieuwe denkwijzen over hygiene en milieu zorgen voor de eis voor een gesloten toiletsysteem, maar het zou een beetje idioot zijn om te eisen dat al het materieel direct verbouwd gaat worden met zo'n systeem. Logischer is om de eis op te nemen als matrieel toch al gerenoveerd wordt. Dat hierdoor nu een tijdelijke overgangssituatie ontstaat waarin oud materieel wel toegelaten wordt en sommige gereviseerde stellen niet lijkt dan wat vreemd, maar aan de andere kant, waarom niet meteen bij de revisie zo'n systeem inbouwen?quote:
Het is 1500V tot over de grens daar, emplacement Bad Bentheim is deels omschakelbaar.quote:Op donderdag 4 februari 2010 11:18 schreef dennistd het volgende:
[..]
Denk jij dat die dingen in Duitsland op 15kV rijden?
De bovenleiding op dat betreffende spoor wordt op dat moment omgeschakeld van 15kV AC naar 1.5kV DC
Ik bedoelde ook het perronspoorquote:Op donderdag 4 februari 2010 11:38 schreef Duvel het volgende:
[..]
Het is 1500V tot over de grens daar, emplacement Bad Bentheim is deels omschakelbaar.
Uitkijken dat je niet 16 uur vast komt te zitten in de kanaaltunnelquote:Op donderdag 4 februari 2010 12:30 schreef bork het volgende:
Nou, het gaat over een maandje gebeuren Bork met de Eurostar naar Londen, ben benieuwd!
(was 89 euro retourtje btw)
Mijn foutquote:Op donderdag 4 februari 2010 13:27 schreef Peterselieman het volgende:
Er rijdt geen DM'90 tussen Zwolle en Leeuwarden. Er rijdt alleen DM'90 tussen Wolvega en Leeuwarden. Hiermee spaar je twee stellen ICM uit.
Aldus de Twitter van NSHiSpeedquote:NSHispeed Gewonde zwaan op HSL, Thalys rijdt via oude route
maar stopt niet in Den Haag.
about 3 hours ago from web
Was 'verholpen' en nu is ie er weerquote:Rotterdam Centraal-Dordrecht
Donderdag 4 Februari 12:04Oorzaak Tussen Rotterdam Lombardijen en Dordrecht rijden minder treinen door een wisselstoring.
Verwachting Houdt u rekening met een langere reistijd. Het is nog niet bekend hoe lang dit duurt.
Reisadvies
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |