abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 3 februari 2010 @ 15:52:20 #151
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_77594370
quote:
s-Hertogenbosch-Nijmegen/Utrecht Centraal
Woensdag 3 Februari 15:45Oorzaak Tussen s-Hertogenbosch en s-Hertogenbosch Oost/Zaltbommel rijden geen treinen.
Verwachting Later volgt meer informatie.
Reisadvies
Ik heb op 9292ov.nl gelezen dat het een aanvaring betreft (boot tegen de spoorbrug aan)
quote:
van station s-hertogenbosch naar station oss v.v., van station s-hertogenbosch naar station geldermalsen v.v.: trein.waar: van station s-hertogenbosch naar station oss in beide richtingen, van station s-hertogenbosch naar station geldermalsen in beide richtingen

modaliteiten: trein
oorzaak: aanvaring van een spoorbrug
gevolg: geen vervoer
bericht van vervoerbedrijf: tussen den bosch en geldermalsen en tussen den bosch en oss moeten reizigers rekening houden met een vertraging van meer dan 60 minuten. door aanvaring van een spoorbrug rijden er tussen den bosch en oss en tussen den bosch en geldermalsen geen treinen.
Wat een achterlijke kut site is dat btw
pi_77595827

SGMm 2940 als trein 7040 hier op weg naar Rijssen.


Traxx 2817 hier onderweg met de Volvo-trein terug richting Duitsland te Wierden


189 049 onderweg met de lege Pon-trein te Wierden


ICMm 4056 rijdt hier als vervanging voor INT145. Het materiaal wat eigenlijk deze trein zou rijden heeft gisteren botsing gehad in Hoofdorp Opstel en dat is een flinke klap geweest. Twee rijtuigen zijn afgekeurd en de 1733 moet met max 60 km/h naar Haarlem.

Meer foto's hier

[ Bericht 0% gewijzigd door thats-me op 03-02-2010 23:15:29 ]
pi_77595872
Mooie foto's!
  woensdag 3 februari 2010 @ 16:31:47 #154
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_77595879
Die Opeltrein is een bijzonderheid. Over een tijd rijdt die niet meer, als Opel Antwerpen dichtgaat. Leuke verliespost ook weer voor B-Cargo.
pi_77597976
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 14:22 schreef thats-me het volgende:

[..]

Of de conducteur als je op het balkon op jou eigen bank zit
Ja precies en dan wil je hem meenemen en komt die gozer mijn bank wat doe je..
  woensdag 3 februari 2010 @ 18:09:11 #156
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_77599550
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 16:30 schreef thats-me het volgende:
Traxx 2817 hier onderweg met de Opeltrein terug richting Duitsland te Wierden
Oh! Ik dacht altijd dat dat de Volvo-trein was!
quote:
ICMm 4056 rijdt hier als vervanging voor INT145. Het materiaal wat eigenlijk deze trein zou rijden heeft gisteren botsing gehad in Hoofdorp Opstel en dat is een flinke klap geweest. Twee rijtuigen zijn afgekeurd en de 1733 moet met max 60 km/h naar Haarlem.
De 1733 dus in de mottenballen? Zijn daar ook foto's van?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_77600255
Hoofddorp opstel? Misschien heeftie wel een fyra mee kortgereden
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_77600689
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 18:31 schreef Dr_Flash het volgende:
Hoofddorp opstel? Misschien heeftie wel een fyra mee kortgereden
Dat zou idd niet verkeerd zijn wat een graf lelijke dingen zijn dat.
Ik zwaai naar dieren.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 3 februari 2010 @ 18:47:05 #159
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_77600730
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 18:31 schreef Dr_Flash het volgende:
Hoofddorp opstel? Misschien heeftie wel een fyra mee kortgereden
Gewoon die stellen bij Hoek van Holland rechtdoor sturen ipv naar het strand
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_77600987
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 18:47 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Gewoon die stellen bij Hoek van Holland rechtdoor sturen ipv naar het strand
  Redactie Sport woensdag 3 februari 2010 @ 18:55:54 #161
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_77601091
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 16:31 schreef James1988 het volgende:
Die Opeltrein is een bijzonderheid. Over een tijd rijdt die niet meer, als Opel Antwerpen dichtgaat. Leuke verliespost ook weer voor B-Cargo.
Mja, ware het niet dat het niet de Opeltrein maar de Volvotrein is op de foto, de Opeltrein gaat via Emmerich dacht ik
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 3 februari 2010 @ 19:41:43 #162
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_77602940
OV-chipkaart hebben voor 1 cent? Klik.
pi_77603861
Jongeren spelen 'levensgevaarlijk' spel op spoor

Ja, heel handig ook om dat station naast een VMBO te bouwen
pi_77605151
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 20:02 schreef RubenK het volgende:
Jongeren spelen 'levensgevaarlijk' spel op spoor

Ja, heel handig ook om dat station naast een VMBO te bouwen
Natuurlijke selectie
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  woensdag 3 februari 2010 @ 22:36:24 #165
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_77611003
E-loc 1826 en 1852 zijn vandaag afgevoerd naar de Sloper.

Daarnaast schijnt het dat er ook VIRM met VanAnaarBeter tekst gaan rijden.


Zijn dus weer 2 locs minder waarvan ik die namen / logo dinges kan fotograferen
  woensdag 3 februari 2010 @ 22:40:45 #166
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_77611220
Vandaag op Rdam

☐ Geschikt | ☑ Ongeschikt
Carved upon my stone my body lie, but still I roam...
pi_77612390
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 16:30 schreef thats-me het volgende:
[ afbeelding ]
ICMm 4056 rijdt hier als vervanging voor INT145. Het materiaal wat eigenlijk deze trein zou rijden heeft gisteren botsing gehad in Hoofdorp Opstel en dat is een flinke klap geweest. Twee rijtuigen zijn afgekeurd en de 1733 moet met max 60 km/h naar Haarlem.
Drie bakken ICMm in plaats van 9 DB-rijtuigen, dat zal wel lekker knus zijn geweest.
pi_77612903
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 23:04 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Drie bakken ICMm in plaats van 9 DB-rijtuigen, dat zal wel lekker knus zijn geweest.
Dit ICMm stel werd pas vanaf Deventer ingezet, daarvoor heeft niets gereden.
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 18:55 schreef dennistd het volgende:

[..]

Mja, ware het niet dat het niet de Opeltrein maar de Volvotrein is op de foto, de Opeltrein gaat via Emmerich dacht ik
Ja klopt, dit is inderdaad de Volvo trein, en niet de opeltrein zoals ik eerst zei.
  woensdag 3 februari 2010 @ 23:52:57 #169
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_77614429
Wel, Mooie fotoos thats-me!

ehm mrSPLIFFY wat is er te zien??
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_77619480
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 03:57 schreef TeringHenkie het volgende:





en die dude kijken van; Wat gaan we hier nou weer aan doen
  donderdag 4 februari 2010 @ 09:09:17 #172
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_77620050
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 23:52 schreef bork het volgende:
Wel, Mooie fotoos thats-me!

ehm mrSPLIFFY wat is er te zien??
Een grote donkere wolk.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  donderdag 4 februari 2010 @ 09:39:01 #173
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_77620551
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 09:09 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Een grote donkere wolk.
inderdaad, met zonnestralen erlangs... zag er bizar uit toen ik daar stond
☐ Geschikt | ☑ Ongeschikt
Carved upon my stone my body lie, but still I roam...
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 4 februari 2010 @ 10:15:51 #174
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_77621354
Gaat nog steeds lekker met het ICM en het volgende week weer volledig laten rijden van de Noord-Oost. Een quote van Somda:
quote:
Ik heb er nog een beetje een hard hoofd in gezien de hoeveelheid stellen ICM die stil staan te staan (aantallen zijn incl die in onderhoud en revisie):

Vanmorgen: 35 drietjes en 12 viertjes, dus 153 bakken. Volgens mij is er onvoldoende materieel die deze aantallen kan vervangen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_77621733
waarom zet de ns nieuwe virms in om supporters te vervoeren? Ongeloflijk.
pi_77622297
ik zit nu in de vervangende ic naar hengelo, normaal rijd deze door naar berlijn. In hengelo moet iedereen overstappen, en dan weer in bad bentheim. Waarom de overstap in hengelo? Deze icmm kan toch gewoon ook door naar bad bentheim?

Van een icm gaat alles in een plan v naar bad bentheim. Wel heel erg krap.

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 04-02-2010 10:57:33 ]
  Redactie Sport donderdag 4 februari 2010 @ 10:57:06 #177
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_77622497
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 10:50 schreef MarkoAlmelo het volgende:
ik zit nu in de vervangende ic naar hengelo, normaal rijd deze door naar berlijn. In hengelo moet iedereen overstappen, en dan weer in bad bentheim. Waarom de overstap in hengelo? Deze icmm kan toch gewoon ook door naar bad bentheim?
ICMm mag niet naar Duitsland omdat ie geen gesloten toiletsysteem heeft
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_77622531
je bent serieus?
  donderdag 4 februari 2010 @ 10:58:14 #179
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_77622534
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 10:50 schreef MarkoAlmelo het volgende:
ik zit nu in de vervangende ic naar hengelo, normaal rijd deze door naar berlijn. In hengelo moet iedereen overstappen, en dan weer in bad bentheim. Waarom de overstap in hengelo? Deze icmm kan toch gewoon ook door naar bad bentheim?
ICM(m) mag Duitsland niet in omdat het geen gesloten toiletsysteem heeft.

tevens een quote van somda:
quote:
Trouwens, nu alle ICMm-IV een bioreactor gaan krijgen, opent dat de mogelijkheid voor een Duitsland-toelating. Die eisen namelijk dat gemoderniseerd materieel alleen het land binnen mag komen als het een gesloten toiletsysteem bezit. Nu nog iemand die zich voor die toelating hard wil maken en we hebben in de toekomst ook nog heel veel lol van Koplopers over de grens.
~~kut, dennis was me voor

Editje2: De snelschakelaar om van spanning te veranderen zal dat waarschijnlijk niet aankunnen, en moet er een vervangende (betere) schakelaar inkomen die dat wel aankan.
pi_77622735
en welke plan V heeft dan wel een gesloten toiletsysteem?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 4 februari 2010 @ 11:06:50 #181
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_77622770
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 10:58 schreef greavy het volgende:
Editje2: De snelschakelaar om van spanning te veranderen zal dat waarschijnlijk niet aankunnen, en moet er een vervangende (betere) schakelaar inkomen die dat wel aankan.
Huh, whut?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 4 februari 2010 @ 11:07:34 #182
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_77622790
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 11:05 schreef Dr_Flash het volgende:
en welke plan V heeft dan wel een gesloten toiletsysteem?
Plan V valt niet onder "gemoderniseerd materieel".

Ze zouden dus wel een niet-omgebouwde ICM-IV kunnen sturen (in theorie).
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_77622871
een omgebouwde ICM mag niet Duitsland in, maar een oude plan v wel?

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 04-02-2010 11:10:54 ]
  donderdag 4 februari 2010 @ 11:11:13 #184
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_77622886
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 11:10 schreef MarkoAlmelo het volgende:
een omgebouwde ICM mag niet Duitsland in, maar een oude plan v wel?
Bedankt voor de samenvatting!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_77623050
Rare jongens, die duitsers
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport donderdag 4 februari 2010 @ 11:18:53 #186
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_77623099
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 10:58 schreef greavy het volgende:
Editje2: De snelschakelaar om van spanning te veranderen zal dat waarschijnlijk niet aankunnen, en moet er een vervangende (betere) schakelaar inkomen die dat wel aankan.
Denk jij dat die dingen in Duitsland op 15kV rijden?
De bovenleiding op dat betreffende spoor wordt op dat moment omgeschakeld van 15kV AC naar 1.5kV DC
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 4 februari 2010 @ 11:21:13 #187
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_77623170
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 11:18 schreef dennistd het volgende:

[..]

Denk jij dat die dingen in Duitsland op 15kV rijden?
De bovenleiding op dat betreffende spoor wordt op dat moment omgeschakeld van 15kV AC naar 1.5kV DC
Ik las het alleen maar op Somda hoor..


Plan V hoort niet onder het gemoderniriseerd materieel, en ICMm valt hier weer wel onder.
En zoals hier weer werd gezegd, zou ICM, het niet gemoderiseerd materieel, weer wél naar Duitsland mogen.
  donderdag 4 februari 2010 @ 11:26:35 #188
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_77623334
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 11:16 schreef Dr_Flash het volgende:
Rare jongens, die duitsers
Ach, het is eigenlijk toch best logisch? Nieuwe denkwijzen over hygiene en milieu zorgen voor de eis voor een gesloten toiletsysteem, maar het zou een beetje idioot zijn om te eisen dat al het materieel direct verbouwd gaat worden met zo'n systeem. Logischer is om de eis op te nemen als matrieel toch al gerenoveerd wordt. Dat hierdoor nu een tijdelijke overgangssituatie ontstaat waarin oud materieel wel toegelaten wordt en sommige gereviseerde stellen niet lijkt dan wat vreemd, maar aan de andere kant, waarom niet meteen bij de revisie zo'n systeem inbouwen?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  donderdag 4 februari 2010 @ 11:38:35 #189
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_77623689
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 11:18 schreef dennistd het volgende:

[..]

Denk jij dat die dingen in Duitsland op 15kV rijden?
De bovenleiding op dat betreffende spoor wordt op dat moment omgeschakeld van 15kV AC naar 1.5kV DC
Het is 1500V tot over de grens daar, emplacement Bad Bentheim is deels omschakelbaar.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Sport donderdag 4 februari 2010 @ 11:46:22 #190
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_77623937
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 11:38 schreef Duvel het volgende:

[..]

Het is 1500V tot over de grens daar, emplacement Bad Bentheim is deels omschakelbaar.
Ik bedoelde ook het perronspoor
(ik typte het alleen wat onduidelijk)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 4 februari 2010 @ 12:30:27 #191
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_77625415
Nou, het gaat over een maandje gebeuren Bork met de Eurostar naar Londen, ben benieuwd!
(was 89 euro retourtje btw )
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_77626061
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 12:30 schreef bork het volgende:
Nou, het gaat over een maandje gebeuren Bork met de Eurostar naar Londen, ben benieuwd!
(was 89 euro retourtje btw )
Uitkijken dat je niet 16 uur vast komt te zitten in de kanaaltunnel
  donderdag 4 februari 2010 @ 13:09:50 #193
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_77626775
Wie denkt dat er volgende week weer ICM in het noorden rijd?
Dit in verband met het 'weer normaal rijden van de dienstregeling' vanaf maandag aanstaande.

Ik verwacht zelf dat het DM'90 nog wel een tijdje in het Noorden blijft vertoeven..
Daarnaast blijft de ICL ook nog wel even in zijn omloop rijden enzovoorts.

Weet iemand tevens of alle omlopen Zwolle - Leeuwarden met DM'90 gereden worden, of maar een paar?
Morgen moet ik Zwijndrecht - Rotterdam(overstap) - Gouda(overstap) - Zwolle(overstap) - Leeuwarden, en mag van mij tussen Zwolle en Leeuwarden wel DM'90 rijden.
  donderdag 4 februari 2010 @ 13:17:39 #194
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_77627007
Als het weer normaal rijdt, dan kan er toch nooit DM'90 blijven rijden tussen Zwolle en Leeuwarden?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 4 februari 2010 @ 13:27:23 #195
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_77627256
Er rijdt geen DM'90 tussen Zwolle en Leeuwarden. Er rijdt alleen DM'90 tussen Wolvega en Leeuwarden. Hiermee spaar je twee stellen ICM uit.
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 4 februari 2010 @ 14:03:58 #196
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_77628520
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 13:27 schreef Peterselieman het volgende:
Er rijdt geen DM'90 tussen Zwolle en Leeuwarden. Er rijdt alleen DM'90 tussen Wolvega en Leeuwarden. Hiermee spaar je twee stellen ICM uit.
Mijn fout
Ik dacht dat het tussen Zwolle en Leeuwarden reed, maar het is dus tussen. Wolvega en Leeuwarden.
Zie het nu ook op somda staan De 9100 en 2900 rijd DM90 in (9100 = Zwolle - Groningen, 2900 Leeuwarden - Wolvega)
  donderdag 4 februari 2010 @ 14:18:09 #197
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_77629033
quote:
NSHispeed Gewonde zwaan op HSL, Thalys rijdt via oude route
maar stopt niet in Den Haag.
about 3 hours ago from web
Aldus de Twitter van NSHiSpeed

FYRA is daarnaast weer 1 of 2 keer uitgevallen, en rond datzelfde uur reed de ICBrussel ook al niet.

[ Bericht 39% gewijzigd door greavy op 04-02-2010 14:30:54 ]
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 4 februari 2010 @ 14:28:56 #198
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_77629407
de redenen voor de vertraging worden steeds leuker
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 4 februari 2010 @ 14:31:27 #199
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_77629514
Ja, dat lijkt er wel op.
De ICBrussel rijd momenteel met ongeveer +25...

En we hebben een nieuwe verstoring, welke vanochtend er óók al was:
quote:
Rotterdam Centraal-Dordrecht
Donderdag 4 Februari 12:04Oorzaak Tussen Rotterdam Lombardijen en Dordrecht rijden minder treinen door een wisselstoring.
Verwachting Houdt u rekening met een langere reistijd. Het is nog niet bekend hoe lang dit duurt.
Reisadvies
Was 'verholpen' en nu is ie er weer
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 4 februari 2010 @ 16:27:37 #200
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_77633802
De NS zet groots in met de SLeT nu.

Volgens een bericht van Broek53 op Somda zullen er vanaf volgende week 4!! stellen per week overgenomen gaan worden.

Mijn schatting is dat er in Duitsland tussen de 40 en 50 nieuwe treinstellen stilstaan
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')