abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 5 februari 2010 @ 15:02:17 #251
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_77670626
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 14:31 schreef James1988 het volgende:
Er zal wel een behoorlijk gewicht onderin zitten om te voorkomen dat hij zomaar omvalt / om wordt geduwd.
Staat normaal op een stevig verankerde voet...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 5 februari 2010 @ 15:03:19 #253
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_77670672
Naar de huilende kleine kaartautomaatjes?
  vrijdag 5 februari 2010 @ 15:06:56 #254
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_77670835
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 15:03 schreef James1988 het volgende:
Naar de huilende kleine kaartautomaatjes?
Weet jij veel?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_77670947
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 13:56 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Het spoor ziet er niet beschadigd uit, dus 2 uur lang geen treinen daar laten rijden is toch veel te lang?
Wat een kinderachtige kutgrap overigens
Omdat je wel een kraan nodig hebt wil je zo'n automaat van het spoor afkrijgen Dan vind ik 2 uur persoonlijk nog snel, ding weegt wel 200 Kg.
pi_77671973
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 14:01 schreef computergirl het volgende:

[..]

aan die houten paletten te zien waren ze dat ding aan het plaatsen/verplaatsen. Misschien gewoon een suffe actie?
Edit: op telegraaf site staat dat man het bewust op het spoor heeft gegooid

Er zal wel iets van een hijskraan moeten komen om dat ding van het spoor te krijgen, van de arbo mag je dat vast niet het perron optillen
Update Telegraaf:
Het ongeluk gebeurde toen de kaartjesautomaat op het station werd vervangen door een nieuwe. "Het oude apparaat werd op een pompwagen gezet. Die viel om toen de automaat werd afgevoerd", aldus een woordvoerster van de NS.

Het duurde even voor de treinen weer konden rijden, omdat er een kraanwagen aan te pas moest komen om het apparaat van het spoor te krijgen.

  vrijdag 5 februari 2010 @ 16:06:10 #257
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_77673255
Wel goed gedaan dat ze die ouwe verneukt hebben en die nieuwe gewoon volgens plan geplaatst kon worden
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport vrijdag 5 februari 2010 @ 17:58:50 #258
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_77677072
Syntus-fail:
quote:
michiel88 op somda:
Zojuist een half uur vastgezeten in Syntus treinstel 24. Deze is in Hengelo vertrokken met een uitgeschakelde motor wegens olielekkage. Ter hoogte van Laren=Almen stopte de andere motor er ook mee, doordat de brandstof op was. Uiteindelijk ter hoogte van de passeersporen bij de aansluiting bij Eefde was het uitrollen echt ten einde en kwamen we tot stilstand. De meester heeft gebeld voor toestemming om de defecte motor op te starten, hier kreeg hij geen toestemming voor door brandgevaar. De trein van een half uur later is uiteindelijk aan de trein gekoppeld en heeft ons defecte stel naar Zutphen geduwd.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  vrijdag 5 februari 2010 @ 18:35:36 #259
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_77677955
Ja, zo win je nooit meer een concessie natuurlijk
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 5 februari 2010 @ 19:28:34 #260
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_77679653
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 13:31 schreef Crientj het volgende:
Oeps: http://twitpic.com/11heez
Comedy Capers
pi_77680070
Mijn rondje: Haren - Zwolle - Nijmegen - Roermond - Heerlen - Aachen - bus Maastricht - Heerlen - Eindhoven - Breda - bus Hulst (via Antwerpen) - Goes -Schiphol - Haren. Ben bijna in Roosendaal met de 9417
  vrijdag 5 februari 2010 @ 19:57:04 #262
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_77680595
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 19:41 schreef RealZeus het volgende:
Mijn rondje: Haren - Zwolle - Nijmegen - Roermond - Heerlen - Aachen - bus Maastricht - Heerlen - Eindhoven - Breda - bus Hulst (via Antwerpen) - Goes -Schiphol - Haren. Ben bijna in Roosendaal met de 9417
Het lijkt alsof er meer dan één dag in dat rondje zit.
pi_77680712
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 19:57 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Het lijkt alsof er meer dan één dag in dat rondje zit.
Heb je gezien hoe laat-ie is vertrokken
pi_77680855
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 19:57 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Het lijkt alsof er meer dan één dag in dat rondje zit.
Ben begonnen om 5.11u en kan om 23.45u weer terug zijn,maar alles sluit zo strak aan dat ik niet aan eten toe kom,dat ga ik op Schiphol dus even doen.
  vrijdag 5 februari 2010 @ 20:16:54 #265
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_77681348
Hoe zit het met de kilometers RZ?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_77681557
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 20:16 schreef Dr_Flash het volgende:
Hoe zit het met de kilometers RZ?
Ik heb geen idee.

De conducteur bij het zien van mijn bestempelde kaartje:'Nee,jij krijgt niet meer.'
  vrijdag 5 februari 2010 @ 20:37:16 #267
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_77682338
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 19:41 schreef RealZeus het volgende:
Mijn rondje: Haren - Zwolle - Nijmegen - Roermond - Heerlen - Aachen - bus Maastricht - Heerlen - Eindhoven - Breda - bus Hulst (via Antwerpen) - Goes -Schiphol - Haren. Ben bijna in Roosendaal met de 9417
Haren - Zwolle 100 km
Zwolle - Nijmegen 95 km
Nijmegen - Roermond 84 km
Roermond - Heerlen 44 km
Heerlen - Aachen 32 km
Aachen - bus Maastricht 0 km (want geen spoor)
Maastricht - Heerlen 24 km
Heerlen - Eindhoven 96 km
Eindhoven - Breda 58 km
Breda - bus Hulst (via Antwerpen) - Goes 0 km (want geen spoor)
Goes - Schiphol 175 km
Schiphol - Haren 221 km

Samen 929 km. Best netjes, je verprutst ook nog een hoop met die bussen. Had zeker een 1000+ dag ingezeten
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_77696652
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 20:37 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Haren - Zwolle 100 km
Zwolle - Nijmegen 95 km
Nijmegen - Roermond 84 km
Roermond - Heerlen 44 km
Heerlen - Aachen 32 km
Aachen - bus Maastricht 0 km (want geen spoor)
Maastricht - Heerlen 24 km
Heerlen - Eindhoven 96 km
Eindhoven - Breda 58 km
Breda - bus Hulst (via Antwerpen) - Goes 0 km (want geen spoor)
Goes - Schiphol 175 km
Schiphol - Haren 221 km

Samen 929 km. Best netjes, je verprutst ook nog een hoop met die bussen. Had zeker een 1000+ dag ingezeten
Qua totaal aantal kilometers zit ik dus over de 1000.

Mja, ik had niet voor niets een OV-dagkaart, hè? Ik vind bussen ook leuk en ik vind het nou wel grappig dat ik in drie landen ben geweest.
pi_77697364
Mja okee, dan wel >1000 km inderdaad. EN drie landen, pffff. In België heb je geen voet aan de grond gezet man
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_77697455
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 11:29 schreef Dr_Flash het volgende:
Mja okee, dan wel >1000 km inderdaad. EN drie landen, pffff. In België heb je geen voet aan de grond gezet man
Nee, dat niet, maar ik ben er wel door heen gereden.

Bovendien heb ik daar de afgelopen twee jaar al heel veel voeten aan de grond gezet voor mijn werk.
pi_77699536
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 11:35 schreef RealZeus het volgende:
Bovendien heb ik daar de afgelopen twee jaar al heel veel voeten aan de grond gezet voor mijn werk.
Ik meer voor de lol juist

Maar heb je nog een beetje foto's gemaakt van je monsterrit gisteren?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_77699912
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 12:55 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik meer voor de lol juist

Maar heb je nog een beetje foto's gemaakt van je monsterrit gisteren?
Nee.

Heb wel gedeeltelijk in mijn hoofd waarmee ik gereisd heb.

4213
Veolia 360
Veolia 501
Plan V 423
ik heb plan T 528 nog zien rijden
een hoop VIRM en als laatste de 4044
pi_77699958
Geen foto's? Waar doe je het DAN voor??
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_77700077
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 13:09 schreef Dr_Flash het volgende:
Geen foto's? Waar doe je het DAN voor??
Voor de lol, net als vroeger.
pi_77700167
Zelfs vroeger maakte ik soms nog wel wat foto's hoor toen foto's maken nog heel duur was EN ik helemaal geen geld had

Al is er maar bitter weinig van overgebleven okee
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 6 februari 2010 @ 14:28:14 #276
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_77702347
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 13:16 schreef Dr_Flash het volgende:
Zelfs vroeger maakte ik soms nog wel wat foto's hoor toen foto's maken nog heel duur was EN ik helemaal geen geld had

Al is er maar bitter weinig van overgebleven okee
Ik heb nog foto's vanaf '94 volgens mij. Ik heb ze allemaal nog, maar geen van allen ingescand.

Maar ach, zelfs de digitale foto's verwerken duurt bij mij altijd lang.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_77702908
de oudste van mijn foto's zijn ook uit 1992-1994 (die slechte). ZIjn met een afdankertje van mn pa geschoten. Naja, t is tenslotte IETS niewaar
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 6 februari 2010 @ 15:05:12 #278
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_77703290
Mijn oudste treinenfoto's zijn denk ik van Treinen door de Tijd, 1989.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 6 februari 2010 @ 15:11:16 #279
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_77703447
Meer dan 1000 km op een dag, flinke rit, petje af.
pi_77703471
Dat was toen ook een ICE-1 treinstel uit Duitsland naar Utrecht CS kwam voor een kennismaking met het publiek? Grote rijen stonden er op het perron om even naar binnen te kunnen om een kijkje te nemen.
  zaterdag 6 februari 2010 @ 15:16:53 #281
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_77703590
Ahh awesome. Dat stel zal wel niet op eigen kracht hierheen zijn gekomen zeker? Beetje lastig met 1500 volt waar dat ding 15 kV lust.
  zaterdag 6 februari 2010 @ 15:23:23 #282
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_77703807
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 15:05 schreef Duvel het volgende:
Mijn oudste treinenfoto's zijn denk ik van Treinen door de Tijd, 1989.
Oeh, daar ben ik ook nog geweest, alleen toen maakte ik nog geen foto's Volgens mij zouden daar een TGV en een ICE-1 staan en de dag dat wij daar waren was alleen de ICE er. Ik was toen best teleurgesteld, ik had de TGV willen zien
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_77703854
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 15:23 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Oeh, daar ben ik ook nog geweest, alleen toen maakte ik nog geen foto's Volgens mij zouden daar een TGV en een ICE-1 staan en de dag dat wij daar waren was alleen de ICE er. Ik was toen best teleurgesteld, ik had de TGV willen zien
Ik heb toen een uurtje over dat terrein gelopen en de rest van de dag in een TGV Atlantique gezeten Was ook meteen de laaste keer to the present day dat ik in ee TGV gezeten heb
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 6 februari 2010 @ 15:26:33 #284
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_77703895
Breng daar dan eens verandering in, je kunt al vanaf Brussel Zuid in een TGV zitten
  zaterdag 6 februari 2010 @ 15:29:57 #285
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_77703976
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 15:25 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik heb toen een uurtje over dat terrein gelopen en de rest van de dag in een TGV Atlantique gezeten Was ook meteen de laaste keer to the present day dat ik in ee TGV gezeten heb
Ik kan me herinneren dat er ook een stoomshow was met onder andere een grote blauwe stoomloc. Ik vond dat die er erg vreemd uitzag, tot ik door had dat hij achteruit reed. Volgens mij wist ik tot die tijd niet eens dat die dingen ook achteruit konden. En er kwam enorm veel roet uit een van die machines, ik zat helemaal onder.

En voor je me daarover uitlacht, in '89 was ik 6 dus ik vind het al heel wat dat ik dit allemaal nog weet
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_77703997
Ik lach niemand uit hoor
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 6 februari 2010 @ 16:32:38 #287
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_77705715
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 15:25 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik heb toen een uurtje over dat terrein gelopen en de rest van de dag in een TGV Atlantique gezeten Was ook meteen de laaste keer to the present day dat ik in ee TGV gezeten heb
Ik heb pas in 1994 of zo in een TGV gezeten, toen de 325 (toen de houder van het wereldsnelheidsrecord op 515,3 km/h) heen en weer reed tussen Amsterdam en Rotterdam.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 6 februari 2010 @ 16:34:26 #288
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_77705760
Ik heb nog steeds niet in een TGV gezeten, bedenk ik me nu...
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_77706010
Keertje tussen Luxembourg Gare en Paris Est.
pi_77706017
er moet hoognodig een PTA - TGV meet komen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_77706409
ZOu niet eens zo'n gek idee zin trouwens, met een paar man zaterdagmorgen naar Paris, hele dag in de buurt met de RER en de RATP rondkwallen, daar in een cheap ass hoteletje overnachten en zondag terug. Lekker vet van tevoren boeken, dan is het nog enigszins betaalbaar, en knallen maar
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 6 februari 2010 @ 16:58:17 #292
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_77706468
Telt Thalys mee als TGV?

Twee jaar geleden een keertje Aachen - Köln met Thalys gedaan...
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_77706511
Mja dat is nog best een eind met de RE. Wat kost dat eigenlijk met de THA?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 6 februari 2010 @ 17:07:02 #294
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_77706766
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 16:59 schreef Dr_Flash het volgende:
Mja dat is nog best een eind met de RE. Wat kost dat eigenlijk met de THA?
Ongeveer een tientje duurder dan de RE. Met de RE betaal je 14,80 en doe je er 52 minuten over. Thalys kost je 24 euro incl reservering en dan doe je er 36 minuten over. Düren - Köln gaat dan met 250 km/u.

Maar toen ik het ritje maakte had ik nog een dag over van mijn interrail, waardoor ik gratis mee kon zonder toeslag/reservering in rijtuig 28.

Vervolgens doorgereden met een ICE naar Frankfurt a/m, wat rondgekeken en vervolgens weer fijn terug met een doorgaande ICE naar Aachen. Aardig goed voor de kilometers.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_77706828
vgs mij hoef je helemaal niet te reserveren als je de THA pakt van AC naar K. Kan je gewoon met een voor de ICE geldig kaartje in bijv de bar gaan zitten. Of was dat een tijdelijke regeling of zo?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_77707090
- onzin -
  zaterdag 6 februari 2010 @ 17:24:35 #297
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_77707238
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 17:09 schreef Dr_Flash het volgende:
vgs mij hoef je helemaal niet te reserveren als je de THA pakt van AC naar K. Kan je gewoon met een voor de ICE geldig kaartje in bijv de bar gaan zitten. Of was dat een tijdelijke regeling of zo?
Hoeft inderdaad niet, voor binnenlands treinverkeer (Duitsland dus) kun je in rijtuig 28 (2e klasse) zo mee met een ice ticket of gelijkwaardig.

Maar kijk je op bahn.de dan is de reservering al inbegrepen bij die 24 euro.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_77707799
stationsweb.nl is weer eens onacceptabel traag....
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  † In Memoriam † zaterdag 6 februari 2010 @ 18:01:45 #299
248016 goldfinger1963
BBQ KIng
pi_77708307
hoi
Het gaat er niet om wat mensen over je zeggen,
Maar hoe je ermee omgaat !
Een geschreven woord komt anders over dan een gesproken woord.
  † In Memoriam † zaterdag 6 februari 2010 @ 18:04:31 #300
248016 goldfinger1963
BBQ KIng
pi_77708379
voor vragen over treinen moest ik hier zijn zei Flash
Het gaat er niet om wat mensen over je zeggen,
Maar hoe je ermee omgaat !
Een geschreven woord komt anders over dan een gesproken woord.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')