De 500 is erg mooi.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 21:47 schreef Socios het volgende:
Japanse hogesnelheidstreinen zijn imo lelijker dan Europeesche.![]()
Dat ook, maar het is gewoon zo dat het hele systeem niet deugt.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 21:46 schreef ReisT het volgende:
[..]
Nee, dit bewijst alleen hoe inhalig de vervoersbedrijven zijn.
Uitzonderingen daargelatenquote:Op dinsdag 2 februari 2010 21:47 schreef Socios het volgende:
Japanse hogesnelheidstreinen zijn imo lelijker dan Europeesche.![]()
Hoe laks ook. Het systeem is maar half af, maar ach, we zadelen de reiziger gewoon met de rest op, klaarquote:Op dinsdag 2 februari 2010 21:46 schreef ReisT het volgende:
[..]
Nee, dit bewijst alleen hoe inhalig de vervoersbedrijven zijn.
Daar zijn de meningen gelukkig over verdeeldquote:Op dinsdag 2 februari 2010 21:47 schreef Socios het volgende:
Japanse hogesnelheidstreinen zijn imo lelijker dan Europeesche.![]()
In de DD-AR stammen hoor je ze ook, als je in de stuurstand rijtuig, bij de deuren ( bij de cabine) staat.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 20:50 schreef Geerd het volgende:
[..]
In de omgebouwde icm(3 bakken) ook altijd![]()
quote:
De Velaro vind ik ook wel mooi.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 22:02 schreef James1988 het volgende:
De Thalys PBKA vind ik mooi:
[ afbeelding ]
De Velaro ook:
[ afbeelding ]
Zou best wettelijk vastgesteld kunnen zijn: "codewisseling is 'ping'", toch?quote:Op dinsdag 2 februari 2010 20:53 schreef Dr_Flash het volgende:
Soms hoor je het bij cabineritjes ook weleensZouhet in het nieuwe materieel (bijvoorbeeld SLT) ook nog zo'n old school tringeltje zijn eigenlijk?
quote:Op dinsdag 2 februari 2010 22:06 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
![]()
Het is toch gewoon een trieste vertoning
Ik was er vandaag bij op Dordrecht, als S&V medewerker, was ook redelijk snel op perron 2...quote:Op dinsdag 2 februari 2010 18:40 schreef Duvel het volgende:
[..]
Als ik het zo lees, denk ik: "Wat een debiel". Maar misschien is dat wel te snel geoordeeld.
Da's klote joh... Last van?quote:Op dinsdag 2 februari 2010 22:13 schreef mrSPLIFFY het volgende:
[..]
Ik was er vandaag bij op Dordrecht, als S&V medewerker, was ook redelijk snel op perron 2...
en het was dus toch een poging tot zelfmoord...
Hij dacht waarschijnlijk voor de IC te springen maar dat bleek een stopper te zijn... Toen twijfelde hij, uitgegleden en door de klap het perron op geslingerd...
werk sinds sept bij het spoor en dit was mn eerste aanrijding met persoon zeg maar...
Wow dat is allemaal best heftig. Maar goed geregeldquote:Op dinsdag 2 februari 2010 22:35 schreef mrSPLIFFY het volgende:
Nee volgens mij niet echt... Was wel ff shokking.. Been helemaal verfrommeld, bloed op zn gezicht enzo, kotsende reizigers... Maar ik ga nu naar bed, kijken of de film wel of niet gaat komen vannacht..
Voor mn collega's was t wat heftiger, die waren 3 minuten eerder dan ik ter plaatse en hebben em eerste hulp verleend em nek vastgehouden en de machinist op gevangen... ik heb geprobeert de reizigers weg te houden, maar die liepen gewoon om...
en ook 3 ouwe mensen zaten echt te zeuren dat ze die trein in wilden want ze "moesten toch naar vlissingen!! " ja mensen doen raar op zo'n moment.....
maar bij ons was echt de opvang zeer goed geregeld.. echt complimenten voor de ns
Dat het gevaarlijk kan zijn, weet ik wel. Maar is dit eigenlijk bij wet verboden?quote:
Dat verklaart. Wat denken die mensen nou. Dat die trein er even overheen rijdt?quote:Op dinsdag 2 februari 2010 22:48 schreef mrSPLIFFY het volgende:
Eeh sorry ik bedoelde dat hij stopte ipv door reed.. Mijn fout
het was dus de ic naar vlissingen... En die mensen wilde er al in toen die knul daar nog lag... En omleiden is geen optie verder he, ze leggen alles stil op dat moment voor de zekerheid... Thnx all voor de suport
Probeer er met iemand over te praten, helpt wel hoor. Deed ik ook de eerste keer dat ik met een zelfdoding te maken heb gehad.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 22:35 schreef mrSPLIFFY het volgende:
Nee volgens mij niet echt... Was wel ff shokking.. Been helemaal verfrommeld, bloed op zn gezicht enzo, kotsende reizigers... Maar ik ga nu naar bed, kijken of de film wel of niet gaat komen vannacht..
Voor mn collega's was t wat heftiger, die waren 3 minuten eerder dan ik ter plaatse en hebben em eerste hulp verleend em nek vastgehouden en de machinist op gevangen... ik heb geprobeert de reizigers weg te houden, maar die liepen gewoon om...
en ook 3 ouwe mensen zaten echt te zeuren dat ze die trein in wilden want ze "moesten toch naar vlissingen!! " ja mensen doen raar op zo'n moment.....
maar bij ons was echt de opvang zeer goed geregeld.. echt complimenten voor de ns
Idd wachtdienst is goed geregeld.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 22:35 schreef mrSPLIFFY het volgende:
Nee volgens mij niet echt... Was wel ff shokking.. Been helemaal verfrommeld, bloed op zn gezicht enzo, kotsende reizigers... Maar ik ga nu naar bed, kijken of de film wel of niet gaat komen vannacht..
Voor mn collega's was t wat heftiger, die waren 3 minuten eerder dan ik ter plaatse en hebben em eerste hulp verleend em nek vastgehouden en de machinist op gevangen... ik heb geprobeert de reizigers weg te houden, maar die liepen gewoon om...
en ook 3 ouwe mensen zaten echt te zeuren dat ze die trein in wilden want ze "moesten toch naar vlissingen!! " ja mensen doen raar op zo'n moment.....
maar bij ons was echt de opvang zeer goed geregeld.. echt complimenten voor de ns
Waar wil je ze neer zetten dan?quote:Op woensdag 3 februari 2010 08:28 schreef RubenK het volgende:
Is niet duur voor 30 stoelenMisschien samen kopen? Iedereen 2 stoelen?
In het clubhuis van PTA FairytaleRail natuurlijkquote:Op woensdag 3 februari 2010 11:53 schreef STTSJT het volgende:
[..]
Waar wil je ze neer zetten dan?![]()
Zou die stoelen nou niet echt mooi vinden om in de woonkamer ofzo te plaatsen
Ik zou ze niet hebben willen.. Ze zitten wel verneukt, liever de ICMmquote:Op woensdag 3 februari 2010 08:28 schreef RubenK het volgende:
Is niet duur voor 30 stoelenMisschien samen kopen? Iedereen 2 stoelen?
quote:Op woensdag 3 februari 2010 12:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
In het clubhuis van PTA FairytaleRail natuurlijk
Aldus Somda.quote:Het schijnt dat er ter promotie van de OV-chipkaart twee VIRM's overwegend roze worden bestickerd. De treinstellen zullen vanaf maart een jaar in deze uitmonstering rondrijden.
Vind zowiezo dat treinen wel vaker reclame/promotie mogen rijden ziet er veel leuker uitquote:Op woensdag 3 februari 2010 12:40 schreef James1988 het volgende:
[..]
Aldus Somda.
Ik mag toch hopen van niet... een roze trein
Sowieso!quote:Op woensdag 3 februari 2010 12:44 schreef Brembo het volgende:
[..]
Vind zowiezo dat treinen wel vaker reclame/promotie mogen rijden ziet er veel leuker uit.
Prijs kan nog oplopen, het is een veiling, maar als er voldoende animo voor is wil ik best 1 bankje!quote:Op woensdag 3 februari 2010 08:28 schreef RubenK het volgende:
Is niet duur voor 30 stoelenMisschien samen kopen? Iedereen 2 stoelen?
Rozeequote:Op woensdag 3 februari 2010 12:40 schreef James1988 het volgende:
[..]
Aldus Somda.
Ik mag toch hopen van niet... een roze trein
Kunnen ze die trein misschien inzetten voor verover naar de gaypride toe.quote:Op woensdag 3 februari 2010 12:40 schreef James1988 het volgende:
[..]
Aldus Somda.
Ik mag toch hopen van niet... een roze trein
Opzich zou één bankje nog best grappig zijn om te hebben.quote:Op woensdag 3 februari 2010 12:58 schreef Kankerkachelsverkopert het volgende:
Prijs kan nog oplopen, het is een veiling, maar als er voldoende animo voor is wil ik best 1 bankje!![]()
Geweldig om zo'n bank mee te nemen in de trein, bij voorkeur in een ICM viertje.quote:Op woensdag 3 februari 2010 13:40 schreef Eix het volgende:
[..]
Opzich zou één bankje nog best grappig zijn om te hebben.De vraag is alleen hoe je die dingen bij half PTA fok rondgebracht krijgt. Kopen is een ding, transport is een heel ander verhaal.
Ik kan m natuurlijk altijd met de trein meeslepen, gratis met studenten-OV...![]()
Of de conducteur als je op het balkon op jou eigen bank zitquote:Op woensdag 3 februari 2010 13:43 schreef Kankerkachelsverkopert het volgende:
[..]
Geweldig om zo'n bank mee te nemen in de trein, bij voorkeur in een ICM viertje.
Ik ben benieuwd hoe ze op het perron opkijken als je met zo'n bank de trein uit komt zetten..![]()
Ja, de binnenkant is voor het grootste deel al roze..quote:Op woensdag 3 februari 2010 13:38 schreef STTSJT het volgende:
[..]
Kunnen ze die trein misschien inzetten voor verover naar de gaypride toe.
Nu maar hopen dat het alleen bij de buiten kant blijft.
Die hebben we toch al. Die zuurstok is toch ook gedeeltelijk roze.quote:Op woensdag 3 februari 2010 12:40 schreef James1988 het volgende:
[..]
Aldus Somda.
Ik mag toch hopen van niet... een roze trein
quote:Op woensdag 3 februari 2010 14:22 schreef Hr-Flip het volgende:
[..]
Nou joepie hoor
de Belgen hebben het ook al eens geprobeerd een roze treinstel
[ afbeelding ]
ziet er niet uit
Dat las ik ook op Somda. De VIRM stellen zullen het zijn.quote:De treinstellen zullen vanaf maart een jaar in deze uitmonstering rondrijden.
Ja, dan kan je "quote:
Ik heb op 9292ov.nl gelezen dat het een aanvaring betreft (boot tegen de spoorbrug aan)quote:s-Hertogenbosch-Nijmegen/Utrecht Centraal
Woensdag 3 Februari 15:45Oorzaak Tussen s-Hertogenbosch en s-Hertogenbosch Oost/Zaltbommel rijden geen treinen.
Verwachting Later volgt meer informatie.
Reisadvies
Wat een achterlijke kut site is dat btwquote:van station s-hertogenbosch naar station oss v.v., van station s-hertogenbosch naar station geldermalsen v.v.: trein.waar: van station s-hertogenbosch naar station oss in beide richtingen, van station s-hertogenbosch naar station geldermalsen in beide richtingen
modaliteiten: trein
oorzaak: aanvaring van een spoorbrug
gevolg: geen vervoer
bericht van vervoerbedrijf: tussen den bosch en geldermalsen en tussen den bosch en oss moeten reizigers rekening houden met een vertraging van meer dan 60 minuten. door aanvaring van een spoorbrug rijden er tussen den bosch en oss en tussen den bosch en geldermalsen geen treinen.
Ja precies en dan wil je hem meenemen en komt die gozer mijn bank wat doe je..quote:Op woensdag 3 februari 2010 14:22 schreef thats-me het volgende:
[..]
Of de conducteur als je op het balkon op jou eigen bank zit![]()
Oh! Ik dacht altijd dat dat de Volvo-trein was!quote:Op woensdag 3 februari 2010 16:30 schreef thats-me het volgende:
Traxx 2817 hier onderweg met de Opeltrein terug richting Duitsland te Wierden
De 1733 dus in de mottenballen?quote:ICMm 4056 rijdt hier als vervanging voor INT145. Het materiaal wat eigenlijk deze trein zou rijden heeft gisteren botsing gehad in Hoofdorp Opstel en dat is een flinke klap geweest. Twee rijtuigen zijn afgekeurd en de 1733 moet met max 60 km/h naar Haarlem.
Dat zou idd niet verkeerd zijn wat een graf lelijke dingen zijn dat.quote:Op woensdag 3 februari 2010 18:31 schreef Dr_Flash het volgende:
Hoofddorp opstel? Misschien heeftie wel een fyra mee kortgereden
Gewoon die stellen bij Hoek van Holland rechtdoor sturen ipv naar het strandquote:Op woensdag 3 februari 2010 18:31 schreef Dr_Flash het volgende:
Hoofddorp opstel? Misschien heeftie wel een fyra mee kortgereden
quote:Op woensdag 3 februari 2010 18:47 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Gewoon die stellen bij Hoek van Holland rechtdoor sturen ipv naar het strand
Mja, ware het niet dat het niet de Opeltrein maar de Volvotrein is op de foto, de Opeltrein gaat via Emmerich dacht ikquote:Op woensdag 3 februari 2010 16:31 schreef James1988 het volgende:
Die Opeltrein is een bijzonderheid. Over een tijd rijdt die niet meer, als Opel Antwerpen dichtgaat. Leuke verliespost ook weer voor B-Cargo.
Natuurlijke selectiequote:Op woensdag 3 februari 2010 20:02 schreef RubenK het volgende:
Jongeren spelen 'levensgevaarlijk' spel op spoor
Ja, heel handig ook om dat station naast een VMBO te bouwen![]()
Drie bakken ICMm in plaats van 9 DB-rijtuigen, dat zal wel lekker knus zijn geweest.quote:Op woensdag 3 februari 2010 16:30 schreef thats-me het volgende:
[ afbeelding ]
ICMm 4056 rijdt hier als vervanging voor INT145. Het materiaal wat eigenlijk deze trein zou rijden heeft gisteren botsing gehad in Hoofdorp Opstel en dat is een flinke klap geweest. Twee rijtuigen zijn afgekeurd en de 1733 moet met max 60 km/h naar Haarlem.
Dit ICMm stel werd pas vanaf Deventer ingezet, daarvoor heeft niets gereden.quote:Op woensdag 3 februari 2010 23:04 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Drie bakken ICMm in plaats van 9 DB-rijtuigen, dat zal wel lekker knus zijn geweest.
Ja klopt, dit is inderdaad de Volvo trein, en niet de opeltrein zoals ik eerst zei.quote:Op woensdag 3 februari 2010 18:55 schreef dennistd het volgende:
[..]
Mja, ware het niet dat het niet de Opeltrein maar de Volvotrein is op de foto, de Opeltrein gaat via Emmerich dacht ik
Een grote donkere wolk.quote:Op woensdag 3 februari 2010 23:52 schreef bork het volgende:
Wel, Mooie fotoos thats-me!
ehm mrSPLIFFY wat is er te zien??![]()
inderdaad, met zonnestralen erlangs... zag er bizar uit toen ik daar stondquote:
quote:Ik heb er nog een beetje een hard hoofd in gezien de hoeveelheid stellen ICM die stil staan te staan (aantallen zijn incl die in onderhoud en revisie):
Vanmorgen: 35 drietjes en 12 viertjes, dus 153 bakken. Volgens mij is er onvoldoende materieel die deze aantallen kan vervangen.
ICMm mag niet naar Duitsland omdat ie geen gesloten toiletsysteem heeftquote:Op donderdag 4 februari 2010 10:50 schreef MarkoAlmelo het volgende:
ik zit nu in de vervangende ic naar hengelo, normaal rijd deze door naar berlijn. In hengelo moet iedereen overstappen, en dan weer in bad bentheim. Waarom de overstap in hengelo? Deze icmm kan toch gewoon ook door naar bad bentheim?
ICM(m) mag Duitsland niet in omdat het geen gesloten toiletsysteem heeft.quote:Op donderdag 4 februari 2010 10:50 schreef MarkoAlmelo het volgende:
ik zit nu in de vervangende ic naar hengelo, normaal rijd deze door naar berlijn. In hengelo moet iedereen overstappen, en dan weer in bad bentheim. Waarom de overstap in hengelo? Deze icmm kan toch gewoon ook door naar bad bentheim?
~~kut, dennis was me voorquote:Trouwens, nu alle ICMm-IV een bioreactor gaan krijgen, opent dat de mogelijkheid voor een Duitsland-toelating. Die eisen namelijk dat gemoderniseerd materieel alleen het land binnen mag komen als het een gesloten toiletsysteem bezit. Nu nog iemand die zich voor die toelating hard wil maken en we hebben in de toekomst ook nog heel veel lol van Koplopers over de grens.
Huh, whut?quote:Op donderdag 4 februari 2010 10:58 schreef greavy het volgende:
Editje2: De snelschakelaar om van spanning te veranderen zal dat waarschijnlijk niet aankunnen, en moet er een vervangende (betere) schakelaar inkomen die dat wel aankan.
Plan V valt niet onder "gemoderniseerd materieel".quote:Op donderdag 4 februari 2010 11:05 schreef Dr_Flash het volgende:
en welke plan V heeft dan wel een gesloten toiletsysteem?
Bedankt voor de samenvatting!quote:Op donderdag 4 februari 2010 11:10 schreef MarkoAlmelo het volgende:
een omgebouwde ICM mag niet Duitsland in, maar een oude plan v wel?
Denk jij dat die dingen in Duitsland op 15kV rijden?quote:Op donderdag 4 februari 2010 10:58 schreef greavy het volgende:
Editje2: De snelschakelaar om van spanning te veranderen zal dat waarschijnlijk niet aankunnen, en moet er een vervangende (betere) schakelaar inkomen die dat wel aankan.
Ik las het alleen maar op Somda hoor..quote:Op donderdag 4 februari 2010 11:18 schreef dennistd het volgende:
[..]
Denk jij dat die dingen in Duitsland op 15kV rijden?
De bovenleiding op dat betreffende spoor wordt op dat moment omgeschakeld van 15kV AC naar 1.5kV DC
Ach, het is eigenlijk toch best logisch? Nieuwe denkwijzen over hygiene en milieu zorgen voor de eis voor een gesloten toiletsysteem, maar het zou een beetje idioot zijn om te eisen dat al het materieel direct verbouwd gaat worden met zo'n systeem. Logischer is om de eis op te nemen als matrieel toch al gerenoveerd wordt. Dat hierdoor nu een tijdelijke overgangssituatie ontstaat waarin oud materieel wel toegelaten wordt en sommige gereviseerde stellen niet lijkt dan wat vreemd, maar aan de andere kant, waarom niet meteen bij de revisie zo'n systeem inbouwen?quote:
Het is 1500V tot over de grens daar, emplacement Bad Bentheim is deels omschakelbaar.quote:Op donderdag 4 februari 2010 11:18 schreef dennistd het volgende:
[..]
Denk jij dat die dingen in Duitsland op 15kV rijden?
De bovenleiding op dat betreffende spoor wordt op dat moment omgeschakeld van 15kV AC naar 1.5kV DC
Ik bedoelde ook het perronspoorquote:Op donderdag 4 februari 2010 11:38 schreef Duvel het volgende:
[..]
Het is 1500V tot over de grens daar, emplacement Bad Bentheim is deels omschakelbaar.
Uitkijken dat je niet 16 uur vast komt te zitten in de kanaaltunnelquote:Op donderdag 4 februari 2010 12:30 schreef bork het volgende:
Nou, het gaat over een maandje gebeuren Bork met de Eurostar naar Londen, ben benieuwd!
(was 89 euro retourtje btw)
Mijn foutquote:Op donderdag 4 februari 2010 13:27 schreef Peterselieman het volgende:
Er rijdt geen DM'90 tussen Zwolle en Leeuwarden. Er rijdt alleen DM'90 tussen Wolvega en Leeuwarden. Hiermee spaar je twee stellen ICM uit.
Aldus de Twitter van NSHiSpeedquote:NSHispeed Gewonde zwaan op HSL, Thalys rijdt via oude route
maar stopt niet in Den Haag.
about 3 hours ago from web
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |