abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77595827

SGMm 2940 als trein 7040 hier op weg naar Rijssen.


Traxx 2817 hier onderweg met de Volvo-trein terug richting Duitsland te Wierden


189 049 onderweg met de lege Pon-trein te Wierden


ICMm 4056 rijdt hier als vervanging voor INT145. Het materiaal wat eigenlijk deze trein zou rijden heeft gisteren botsing gehad in Hoofdorp Opstel en dat is een flinke klap geweest. Twee rijtuigen zijn afgekeurd en de 1733 moet met max 60 km/h naar Haarlem.

Meer foto's hier

[ Bericht 0% gewijzigd door thats-me op 03-02-2010 23:15:29 ]
pi_77595872
Mooie foto's!
  woensdag 3 februari 2010 @ 16:31:47 #154
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_77595879
Die Opeltrein is een bijzonderheid. Over een tijd rijdt die niet meer, als Opel Antwerpen dichtgaat. Leuke verliespost ook weer voor B-Cargo.
pi_77597976
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 14:22 schreef thats-me het volgende:

[..]

Of de conducteur als je op het balkon op jou eigen bank zit
Ja precies en dan wil je hem meenemen en komt die gozer mijn bank wat doe je..
  woensdag 3 februari 2010 @ 18:09:11 #156
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_77599550
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 16:30 schreef thats-me het volgende:
Traxx 2817 hier onderweg met de Opeltrein terug richting Duitsland te Wierden
Oh! Ik dacht altijd dat dat de Volvo-trein was!
quote:
ICMm 4056 rijdt hier als vervanging voor INT145. Het materiaal wat eigenlijk deze trein zou rijden heeft gisteren botsing gehad in Hoofdorp Opstel en dat is een flinke klap geweest. Twee rijtuigen zijn afgekeurd en de 1733 moet met max 60 km/h naar Haarlem.
De 1733 dus in de mottenballen? Zijn daar ook foto's van?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_77600255
Hoofddorp opstel? Misschien heeftie wel een fyra mee kortgereden
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_77600689
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 18:31 schreef Dr_Flash het volgende:
Hoofddorp opstel? Misschien heeftie wel een fyra mee kortgereden
Dat zou idd niet verkeerd zijn wat een graf lelijke dingen zijn dat.
Ik zwaai naar dieren.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 3 februari 2010 @ 18:47:05 #159
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_77600730
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 18:31 schreef Dr_Flash het volgende:
Hoofddorp opstel? Misschien heeftie wel een fyra mee kortgereden
Gewoon die stellen bij Hoek van Holland rechtdoor sturen ipv naar het strand
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_77600987
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 18:47 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Gewoon die stellen bij Hoek van Holland rechtdoor sturen ipv naar het strand
  Redactie Sport woensdag 3 februari 2010 @ 18:55:54 #161
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_77601091
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 16:31 schreef James1988 het volgende:
Die Opeltrein is een bijzonderheid. Over een tijd rijdt die niet meer, als Opel Antwerpen dichtgaat. Leuke verliespost ook weer voor B-Cargo.
Mja, ware het niet dat het niet de Opeltrein maar de Volvotrein is op de foto, de Opeltrein gaat via Emmerich dacht ik
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 3 februari 2010 @ 19:41:43 #162
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_77602940
OV-chipkaart hebben voor 1 cent? Klik.
pi_77603861
Jongeren spelen 'levensgevaarlijk' spel op spoor

Ja, heel handig ook om dat station naast een VMBO te bouwen
pi_77605151
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 20:02 schreef RubenK het volgende:
Jongeren spelen 'levensgevaarlijk' spel op spoor

Ja, heel handig ook om dat station naast een VMBO te bouwen
Natuurlijke selectie
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  woensdag 3 februari 2010 @ 22:36:24 #165
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_77611003
E-loc 1826 en 1852 zijn vandaag afgevoerd naar de Sloper.

Daarnaast schijnt het dat er ook VIRM met VanAnaarBeter tekst gaan rijden.


Zijn dus weer 2 locs minder waarvan ik die namen / logo dinges kan fotograferen
  woensdag 3 februari 2010 @ 22:40:45 #166
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_77611220
Vandaag op Rdam

☐ Geschikt | ☑ Ongeschikt
Carved upon my stone my body lie, but still I roam...
pi_77612390
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 16:30 schreef thats-me het volgende:
[ afbeelding ]
ICMm 4056 rijdt hier als vervanging voor INT145. Het materiaal wat eigenlijk deze trein zou rijden heeft gisteren botsing gehad in Hoofdorp Opstel en dat is een flinke klap geweest. Twee rijtuigen zijn afgekeurd en de 1733 moet met max 60 km/h naar Haarlem.
Drie bakken ICMm in plaats van 9 DB-rijtuigen, dat zal wel lekker knus zijn geweest.
pi_77612903
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 23:04 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Drie bakken ICMm in plaats van 9 DB-rijtuigen, dat zal wel lekker knus zijn geweest.
Dit ICMm stel werd pas vanaf Deventer ingezet, daarvoor heeft niets gereden.
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 18:55 schreef dennistd het volgende:

[..]

Mja, ware het niet dat het niet de Opeltrein maar de Volvotrein is op de foto, de Opeltrein gaat via Emmerich dacht ik
Ja klopt, dit is inderdaad de Volvo trein, en niet de opeltrein zoals ik eerst zei.
  woensdag 3 februari 2010 @ 23:52:57 #169
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_77614429
Wel, Mooie fotoos thats-me!

ehm mrSPLIFFY wat is er te zien??
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_77619480
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 03:57 schreef TeringHenkie het volgende:





en die dude kijken van; Wat gaan we hier nou weer aan doen
  donderdag 4 februari 2010 @ 09:09:17 #172
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_77620050
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 23:52 schreef bork het volgende:
Wel, Mooie fotoos thats-me!

ehm mrSPLIFFY wat is er te zien??
Een grote donkere wolk.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  donderdag 4 februari 2010 @ 09:39:01 #173
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_77620551
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 09:09 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Een grote donkere wolk.
inderdaad, met zonnestralen erlangs... zag er bizar uit toen ik daar stond
☐ Geschikt | ☑ Ongeschikt
Carved upon my stone my body lie, but still I roam...
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 4 februari 2010 @ 10:15:51 #174
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_77621354
Gaat nog steeds lekker met het ICM en het volgende week weer volledig laten rijden van de Noord-Oost. Een quote van Somda:
quote:
Ik heb er nog een beetje een hard hoofd in gezien de hoeveelheid stellen ICM die stil staan te staan (aantallen zijn incl die in onderhoud en revisie):

Vanmorgen: 35 drietjes en 12 viertjes, dus 153 bakken. Volgens mij is er onvoldoende materieel die deze aantallen kan vervangen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_77621733
waarom zet de ns nieuwe virms in om supporters te vervoeren? Ongeloflijk.
pi_77622297
ik zit nu in de vervangende ic naar hengelo, normaal rijd deze door naar berlijn. In hengelo moet iedereen overstappen, en dan weer in bad bentheim. Waarom de overstap in hengelo? Deze icmm kan toch gewoon ook door naar bad bentheim?

Van een icm gaat alles in een plan v naar bad bentheim. Wel heel erg krap.

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 04-02-2010 10:57:33 ]
  Redactie Sport donderdag 4 februari 2010 @ 10:57:06 #177
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_77622497
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 10:50 schreef MarkoAlmelo het volgende:
ik zit nu in de vervangende ic naar hengelo, normaal rijd deze door naar berlijn. In hengelo moet iedereen overstappen, en dan weer in bad bentheim. Waarom de overstap in hengelo? Deze icmm kan toch gewoon ook door naar bad bentheim?
ICMm mag niet naar Duitsland omdat ie geen gesloten toiletsysteem heeft
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_77622531
je bent serieus?
  donderdag 4 februari 2010 @ 10:58:14 #179
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_77622534
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 10:50 schreef MarkoAlmelo het volgende:
ik zit nu in de vervangende ic naar hengelo, normaal rijd deze door naar berlijn. In hengelo moet iedereen overstappen, en dan weer in bad bentheim. Waarom de overstap in hengelo? Deze icmm kan toch gewoon ook door naar bad bentheim?
ICM(m) mag Duitsland niet in omdat het geen gesloten toiletsysteem heeft.

tevens een quote van somda:
quote:
Trouwens, nu alle ICMm-IV een bioreactor gaan krijgen, opent dat de mogelijkheid voor een Duitsland-toelating. Die eisen namelijk dat gemoderniseerd materieel alleen het land binnen mag komen als het een gesloten toiletsysteem bezit. Nu nog iemand die zich voor die toelating hard wil maken en we hebben in de toekomst ook nog heel veel lol van Koplopers over de grens.
~~kut, dennis was me voor

Editje2: De snelschakelaar om van spanning te veranderen zal dat waarschijnlijk niet aankunnen, en moet er een vervangende (betere) schakelaar inkomen die dat wel aankan.
pi_77622735
en welke plan V heeft dan wel een gesloten toiletsysteem?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 4 februari 2010 @ 11:06:50 #181
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_77622770
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 10:58 schreef greavy het volgende:
Editje2: De snelschakelaar om van spanning te veranderen zal dat waarschijnlijk niet aankunnen, en moet er een vervangende (betere) schakelaar inkomen die dat wel aankan.
Huh, whut?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 4 februari 2010 @ 11:07:34 #182
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_77622790
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 11:05 schreef Dr_Flash het volgende:
en welke plan V heeft dan wel een gesloten toiletsysteem?
Plan V valt niet onder "gemoderniseerd materieel".

Ze zouden dus wel een niet-omgebouwde ICM-IV kunnen sturen (in theorie).
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_77622871
een omgebouwde ICM mag niet Duitsland in, maar een oude plan v wel?

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 04-02-2010 11:10:54 ]
  donderdag 4 februari 2010 @ 11:11:13 #184
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_77622886
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 11:10 schreef MarkoAlmelo het volgende:
een omgebouwde ICM mag niet Duitsland in, maar een oude plan v wel?
Bedankt voor de samenvatting!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_77623050
Rare jongens, die duitsers
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport donderdag 4 februari 2010 @ 11:18:53 #186
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_77623099
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 10:58 schreef greavy het volgende:
Editje2: De snelschakelaar om van spanning te veranderen zal dat waarschijnlijk niet aankunnen, en moet er een vervangende (betere) schakelaar inkomen die dat wel aankan.
Denk jij dat die dingen in Duitsland op 15kV rijden?
De bovenleiding op dat betreffende spoor wordt op dat moment omgeschakeld van 15kV AC naar 1.5kV DC
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 4 februari 2010 @ 11:21:13 #187
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_77623170
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 11:18 schreef dennistd het volgende:

[..]

Denk jij dat die dingen in Duitsland op 15kV rijden?
De bovenleiding op dat betreffende spoor wordt op dat moment omgeschakeld van 15kV AC naar 1.5kV DC
Ik las het alleen maar op Somda hoor..


Plan V hoort niet onder het gemoderniriseerd materieel, en ICMm valt hier weer wel onder.
En zoals hier weer werd gezegd, zou ICM, het niet gemoderiseerd materieel, weer wél naar Duitsland mogen.
  donderdag 4 februari 2010 @ 11:26:35 #188
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_77623334
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 11:16 schreef Dr_Flash het volgende:
Rare jongens, die duitsers
Ach, het is eigenlijk toch best logisch? Nieuwe denkwijzen over hygiene en milieu zorgen voor de eis voor een gesloten toiletsysteem, maar het zou een beetje idioot zijn om te eisen dat al het materieel direct verbouwd gaat worden met zo'n systeem. Logischer is om de eis op te nemen als matrieel toch al gerenoveerd wordt. Dat hierdoor nu een tijdelijke overgangssituatie ontstaat waarin oud materieel wel toegelaten wordt en sommige gereviseerde stellen niet lijkt dan wat vreemd, maar aan de andere kant, waarom niet meteen bij de revisie zo'n systeem inbouwen?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  donderdag 4 februari 2010 @ 11:38:35 #189
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_77623689
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 11:18 schreef dennistd het volgende:

[..]

Denk jij dat die dingen in Duitsland op 15kV rijden?
De bovenleiding op dat betreffende spoor wordt op dat moment omgeschakeld van 15kV AC naar 1.5kV DC
Het is 1500V tot over de grens daar, emplacement Bad Bentheim is deels omschakelbaar.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Sport donderdag 4 februari 2010 @ 11:46:22 #190
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_77623937
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 11:38 schreef Duvel het volgende:

[..]

Het is 1500V tot over de grens daar, emplacement Bad Bentheim is deels omschakelbaar.
Ik bedoelde ook het perronspoor
(ik typte het alleen wat onduidelijk)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 4 februari 2010 @ 12:30:27 #191
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_77625415
Nou, het gaat over een maandje gebeuren Bork met de Eurostar naar Londen, ben benieuwd!
(was 89 euro retourtje btw )
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_77626061
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 12:30 schreef bork het volgende:
Nou, het gaat over een maandje gebeuren Bork met de Eurostar naar Londen, ben benieuwd!
(was 89 euro retourtje btw )
Uitkijken dat je niet 16 uur vast komt te zitten in de kanaaltunnel
  donderdag 4 februari 2010 @ 13:09:50 #193
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_77626775
Wie denkt dat er volgende week weer ICM in het noorden rijd?
Dit in verband met het 'weer normaal rijden van de dienstregeling' vanaf maandag aanstaande.

Ik verwacht zelf dat het DM'90 nog wel een tijdje in het Noorden blijft vertoeven..
Daarnaast blijft de ICL ook nog wel even in zijn omloop rijden enzovoorts.

Weet iemand tevens of alle omlopen Zwolle - Leeuwarden met DM'90 gereden worden, of maar een paar?
Morgen moet ik Zwijndrecht - Rotterdam(overstap) - Gouda(overstap) - Zwolle(overstap) - Leeuwarden, en mag van mij tussen Zwolle en Leeuwarden wel DM'90 rijden.
  donderdag 4 februari 2010 @ 13:17:39 #194
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_77627007
Als het weer normaal rijdt, dan kan er toch nooit DM'90 blijven rijden tussen Zwolle en Leeuwarden?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 4 februari 2010 @ 13:27:23 #195
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_77627256
Er rijdt geen DM'90 tussen Zwolle en Leeuwarden. Er rijdt alleen DM'90 tussen Wolvega en Leeuwarden. Hiermee spaar je twee stellen ICM uit.
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 4 februari 2010 @ 14:03:58 #196
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_77628520
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 13:27 schreef Peterselieman het volgende:
Er rijdt geen DM'90 tussen Zwolle en Leeuwarden. Er rijdt alleen DM'90 tussen Wolvega en Leeuwarden. Hiermee spaar je twee stellen ICM uit.
Mijn fout
Ik dacht dat het tussen Zwolle en Leeuwarden reed, maar het is dus tussen. Wolvega en Leeuwarden.
Zie het nu ook op somda staan De 9100 en 2900 rijd DM90 in (9100 = Zwolle - Groningen, 2900 Leeuwarden - Wolvega)
  donderdag 4 februari 2010 @ 14:18:09 #197
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_77629033
quote:
NSHispeed Gewonde zwaan op HSL, Thalys rijdt via oude route
maar stopt niet in Den Haag.
about 3 hours ago from web
Aldus de Twitter van NSHiSpeed

FYRA is daarnaast weer 1 of 2 keer uitgevallen, en rond datzelfde uur reed de ICBrussel ook al niet.

[ Bericht 39% gewijzigd door greavy op 04-02-2010 14:30:54 ]
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 4 februari 2010 @ 14:28:56 #198
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_77629407
de redenen voor de vertraging worden steeds leuker
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 4 februari 2010 @ 14:31:27 #199
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_77629514
Ja, dat lijkt er wel op.
De ICBrussel rijd momenteel met ongeveer +25...

En we hebben een nieuwe verstoring, welke vanochtend er ķķk al was:
quote:
Rotterdam Centraal-Dordrecht
Donderdag 4 Februari 12:04Oorzaak Tussen Rotterdam Lombardijen en Dordrecht rijden minder treinen door een wisselstoring.
Verwachting Houdt u rekening met een langere reistijd. Het is nog niet bekend hoe lang dit duurt.
Reisadvies
Was 'verholpen' en nu is ie er weer
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 4 februari 2010 @ 16:27:37 #200
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_77633802
De NS zet groots in met de SLeT nu.

Volgens een bericht van Broek53 op Somda zullen er vanaf volgende week 4!! stellen per week overgenomen gaan worden.

Mijn schatting is dat er in Duitsland tussen de 40 en 50 nieuwe treinstellen stilstaan
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 4 februari 2010 @ 16:31:38 #201
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_77633934
Als de problemen dan ook maar verholpen zijn, niet dat NS.nl volgende week vol staat met "In verband met een defecte trein rijden er minder treinen tussen <plaats A> en <plaats B>."
pi_77634106
inderdaad zeg. Straks kunnen de functionele treinen niet meer rijden omdat alle opstelterreinen vol staan met defect spul
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_77634158
Wat heeft het trouwens voor nut om continu die schermen aan te laten staan? Er staat nu al een week een SLT'tje in Roosendaal en zowel 's ochtends vroeg, als overdag, als middernacht staan die schermen aan ?
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 4 februari 2010 @ 16:37:46 #204
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_77634169
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 16:35 schreef Dr_Flash het volgende:
inderdaad zeg. Straks kunnen de functionele treinen niet meer rijden omdat alle opstelterreinen vol staan met defect spul
dat staan ze al, dus what else is new
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_77634340
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 16:37 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

dat staan ze al, dus what else is new
Dat er nog meer nieuw defect spul bijkomt dan he
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_77634411
Waarom kon ik geen ongedateerde dagkaart uit de automaat halen?

Welke klapjosti heeft bedacht dat het wel handig was om die optie uit te schakelen, nou moest ik heel erg 1990 naar het loket, voor 50 cent extra.
  donderdag 4 februari 2010 @ 17:15:09 #207
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_77635509
Op de webdemo kan ik dat gewoon kiezen
pi_77635579
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 17:15 schreef James1988 het volgende:
Op de webdemo kan ik dat gewoon kiezen
De kaartautomaten in Haren en Groningen lieten anders weinig te kiezen.
  donderdag 4 februari 2010 @ 18:19:18 #209
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_77637413
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 12:47 schreef RubenK het volgende:

[..]

Uitkijken dat je niet 16 uur vast komt te zitten in de kanaaltunnel
Eerst maar eens op tijd in Brussel/Zuid te komen
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  donderdag 4 februari 2010 @ 18:53:16 #210
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_77638528
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 14:31 schreef greavy het volgende:
Ja, dat lijkt er wel op.
De ICBrussel rijd momenteel met ongeveer +25...

En we hebben een nieuwe verstoring, welke vanochtend er ķķk al was:
[..]

Was 'verholpen' en nu is ie er weer
Vernomen en nog steeds bezig.

Ook andere treinen ondervinden overlast van die wisselstoring.
  donderdag 4 februari 2010 @ 20:49:04 #211
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_77643469
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 16:27 schreef Peterselieman het volgende:
De NS zet groots in met de SLeT nu.

Volgens een bericht van Broek53 op Somda zullen er vanaf volgende week 4!! stellen per week overgenomen gaan worden.

Mijn schatting is dat er in Duitsland tussen de 40 en 50 nieuwe treinstellen stilstaan
Kut. Daar gaat Plan T/V.

Ik haat dit.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_77644222
Mijn schatting ( ) is dat het nog wel een aantal maanden gaat duren met mat 64
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_77644620
quote:
Tussen Zevenaar en Doetinchem rijden geen treinen door een defect spoor.
elke dag nu al bus ipv trein Pro Rail
  donderdag 4 februari 2010 @ 21:36:20 #214
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_77645727
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 21:03 schreef Dr_Flash het volgende:
Mijn schatting ( ) is dat het nog wel een aantal maanden gaat duren met mat 64
Ik reis de komende tijd zo veel mogelijk met Plan V... Maar alleen als ik het toevallig tegenkom.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 4 februari 2010 @ 22:18:19 #215
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_77648077
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 20:49 schreef Duvel het volgende:

[..]

Kut. Daar gaat Plan T/V.

Ik haat dit.
Het inzetbare materieel van het Ma't'64 zal zeker nog niet gelijk weggezet worden. Dit blijft voorlopig nog rijden. En het SLT zal niet in een zeer hoog tempo overal worden ingevoerd, maar geleidelijk aan.

Daarnaast is het immers te duur om een stel waarbij een erg dure onderhoudsbeurt is uitgevoerd (zie maar naar enkele T'tjes, die in de verlengingstermijn zitten) gelijk aan de kant te gooien.
Ik verwacht dat de T'tjes einde van het jaar nog wel halen.
Ik verwacht, als ze niet meer ingezet worden, nog wel even als reserve blijven, want de SLT heeft nogal veel kuren (gehad). Dan is zo'n stel sneller op de baan dan het terzijde komt en dergelijke.

[ Bericht 4% gewijzigd door greavy op 04-02-2010 22:23:50 ]
  donderdag 4 februari 2010 @ 22:45:48 #216
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_77649699
Verwacht, verwacht... Wie ben je, Erwin Kroll?

Met iedere twee stel SLT(4) die in dienst gesteld worden, kunnen drie V'tjes aan de kant... Dus zes V's per maand. Dan gaat het hard hoor.

(Nog niet eens over SLT(6) gehad..., die per treinstel één T overbodig maken.)
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_77656847
Zo, vandaag even het spoor onveilig maken.

En omdat ik om 3 uur nog naar de wekker lag te loeren ben ik er maar uit gegaan en pak ik straks de eerste trein en dan zien we wel waar we langs tuffen en waar we in zitten.
pi_77656857
Lol, goede reis.
pi_77657266
Zat gisteren in een v'tje naar amsterdam toe vanaf gouda.. Dat is toch echt een stuk beter zitten dan slet. Sowieso ruimere 4 zits en een wat donkerderre inrichting is prettig aan de ogen
  vrijdag 5 februari 2010 @ 10:34:06 #220
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_77660979
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 04:31 schreef RealZeus het volgende:
Zo, vandaag even het spoor onveilig maken.
Ga het maar eens VEILIG maken, hebben we meer an
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport vrijdag 5 februari 2010 @ 10:35:28 #221
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_77661040
Een aflevering van het Duitse programma Eisenbahn-romantik over spoormusea in NL:
http://www.swr.de/eisenba(...)6/1rasli8/index.html
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  vrijdag 5 februari 2010 @ 10:36:31 #222
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_77661080
Hé, lollig!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 5 februari 2010 @ 10:53:58 #223
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_77661711
quote:
Onderzoeksresultaat treinontsporing Zwolle
De trein die bij het station Zwolle vorig jaar is ontspoord, kon ontsporen omdat spoorbeheerder ProRail en aannemer Strukton jarenlang de slechte staat van onderhoud van het spoor hebben genegeerd.

Dat zegt de inspectie van Verkeer en Waterstaat. In trein zaten geen passagiers, er werd alleen materiële schade veroorzaakt. Volgens de inspectie had het ontsporen van de trein makkelijk grotere gevolgen kunnen hebben. Strukton zou al in 2007 hebben geweten dat het betreffende spoorgedeelte slecht was, maar verzuimde dat aan ProRail te laten weten. De inspectie heeft na het ongeluk ook andere delen van het spoornet laten controleren. Daarbij zijn geen gevaarlijke situaties ontdekt.

Of er een boete volgt voor Strukton en Prorail, is nog onduidelijk.
Bron: RTV Oost
Dit vond ik zojuist op het internet. Het was ook wel duidelijk dat er bij Prorail/Strukton iets fout gedaan was

[ Bericht 1% gewijzigd door greavy op 05-02-2010 11:06:16 ]
pi_77661793
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 10:53 schreef greavy het volgende:

[..]

Bron: RTV Oost
foud
Alsjeblieft zeg me dat dit bewust gedaan was als "garpje". Doe het voor mij.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  vrijdag 5 februari 2010 @ 11:03:12 #225
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_77662016
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 10:35 schreef dennistd het volgende:
Een aflevering van het Duitse programma Eisenbahn-romantik over spoormusea in NL:
http://www.swr.de/eisenba(...)6/1rasli8/index.html
Oeh, Eisenbahn-romantik, dat keek ik vroeger ook altijd. Maar volgens mij hebben we inmiddels geen SWR meer hier.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  vrijdag 5 februari 2010 @ 11:05:58 #226
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_77662101
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 10:56 schreef Pheno het volgende:

[..]

Alsjeblieft zeg me dat dit bewust gedaan was als "garpje". Doe het voor mij.
Zat niet echt op te letten wat ik typte
Heb het aangepast.

editje: qua spelling bedoel ik het dus

[ Bericht 12% gewijzigd door greavy op 05-02-2010 11:11:07 ]
  vrijdag 5 februari 2010 @ 11:27:21 #227
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_77662791
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 11:05 schreef greavy het volgende:

[..]

Zat niet echt op te letten wat ik typte
Heb het aangepast.

editje: qua spelling bedoel ik het dus
Had nou gewoon gezegd dat het een foutje was, was iedereen tevreden
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  vrijdag 5 februari 2010 @ 11:56:22 #228
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_77663861
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 10:53 schreef greavy het volgende:

[..]

Bron: RTV Oost
Dit vond ik zojuist op het internet. Het was ook wel duidelijk dat er bij Prorail/Strukton iets fout gedaan was
Rapport ff snel gelezen. Ik durf niet meer met de trein.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 5 februari 2010 @ 12:16:50 #229
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_77664626
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 10:53 schreef greavy het volgende:

[..]

Bron: RTV Oost
Dit vond ik zojuist op het internet. Het was ook wel duidelijk dat er bij Prorail/Strukton iets fout gedaan was
Verhaal rammelt aan ale kanten. Er staat nog geen rapport op ivw.nl. Dat wil ik eerst lezen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport vrijdag 5 februari 2010 @ 12:26:17 #230
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_77664936
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 12:16 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Verhaal rammelt aan ale kanten. Er staat nog geen rapport op ivw.nl. Dat wil ik eerst lezen.
http://www.ivw.nl/onderwe(...)zoeksrapporten/2009/

Vreemd vind ik dat het IVW een kaartje van sporenplan.nl gebruikt.... zou ProRail zelf geen kaartjes meer hebben? (zie pag 11)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_77665629
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 12:16 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Verhaal rammelt aan ale kanten. Er staat nog geen rapport op ivw.nl. Dat wil ik eerst lezen.
De conclusies in het rapport zijn anders best duidelijk.
Hebben treinen geen apparatuur die de snelheid weergeven tegen de tijd? Dat lijkt me toch vrij nuttig.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 5 februari 2010 @ 12:50:29 #232
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_77665665
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 12:49 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

De conclusies in het rapport zijn anders best duidelijk.
Hebben treinen geen apparatuur die de snelheid weergeven tegen de tijd? Dat lijkt me toch vrij nuttig.
Dat hebben ze, alleen zoals je in het rapport hebt kunnen lezen konden de gegevens door een fout niet meer uitgelezen worden.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_77665879
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 12:50 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dat hebben ze, alleen zoals je in het rapport hebt kunnen lezen konden de gegevens door een fout niet meer uitgelezen worden.
Sorry, ik had het alleen doorgebladerd en heb vooral de conclusies bekeken.
Wel een grove fout die ze met dat meetblok hebben gemaakt
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  vrijdag 5 februari 2010 @ 13:32:56 #235
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_77667092
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 12:57 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Sorry, ik had het alleen doorgebladerd en heb vooral de conclusies bekeken.
Wel een grove fout die ze met dat meetblok hebben gemaakt
Tja, onbekendheid met de apparatuur. Amateuristisch.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_77667114
Lekker handig
  vrijdag 5 februari 2010 @ 13:33:39 #237
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_77667122
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 13:31 schreef Crientj het volgende:
Oeps: http://twitpic.com/11heez
Whahahaha!

Dat gevaarsein ook op die trein.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 5 februari 2010 @ 13:39:11 #238
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_77667319
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 13:31 schreef Crientj het volgende:
Oeps: http://twitpic.com/11heez
Altijd leuk dat station Hilversum Noord
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 5 februari 2010 @ 13:41:51 #239
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_77667429
quote:
13:26 uur

Hilversum<->Naarden Bussum

Door een versperring rijden er tussen
Hilversum en Naarden-Bussum minder
treinen.

Vertraging: ongeveer 30 minuten.

Prognose:
* Einde tussen 15.00 en 16.00 uur
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Sport vrijdag 5 februari 2010 @ 13:45:56 #240
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_77667598
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 13:31 schreef Crientj het volgende:
Oeps: http://twitpic.com/11heez
Die trein heeft ook nog maar net op tijd kunnen stoppen... (of zou de mcn met een lage snelheid zo ver mogelijk doorgereden zijn?)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  vrijdag 5 februari 2010 @ 13:55:06 #241
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_77667896
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 13:31 schreef Crientj het volgende:
Oeps: http://twitpic.com/11heez
Hijsfijn
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_77667917
Truth be told, dat is me toch wel een idiote reden om vertraging te krijgen. Ik zie het gesprek al voor me.

"Waarom was jij later?"
"Omdat er een kaartautomaat op het spoor lag. "
"Friendship is like wetting your pants. Everyone can see it, but only you can feel its warmth."
pi_77667935
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 13:41 schreef Duvel het volgende:

[..]

Het spoor ziet er niet beschadigd uit, dus 2 uur lang geen treinen daar laten rijden is toch veel te lang?
Wat een kinderachtige kutgrap overigens
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_77667990
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 13:41 schreef Duvel het volgende:

[..]


Waarom heeft men ruim 2 uur de tijd nodig om een kaartautomaat van 't spoor af te halen ?
  Redactie Sport vrijdag 5 februari 2010 @ 13:58:30 #245
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_77668033
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 13:56 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Het spoor ziet er niet beschadigd uit, dus 2 uur lang geen treinen daar laten rijden is toch veel te lang?
Wat een kinderachtige kutgrap overigens
er zal wel onderzoek gedaan moeten worden naar hoe dat ding op het spoor beland is
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_77668186
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 13:56 schreef Ascendancy het volgende:
Wat een kinderachtige kutgrap overigens
aan die houten paletten te zien waren ze dat ding aan het plaatsen/verplaatsen. Misschien gewoon een suffe actie?
Edit: op telegraaf site staat dat man het bewust op het spoor heeft gegooid

Er zal wel iets van een hijskraan moeten komen om dat ding van het spoor te krijgen, van de arbo mag je dat vast niet het perron optillen

[ Bericht 5% gewijzigd door HaverMoutKoekje op 05-02-2010 14:17:32 ]
pi_77668883
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 13:58 schreef dennistd het volgende:

[..]

er zal wel onderzoek gedaan moeten worden naar hoe dat ding op het spoor beland is
Dat kan toch ook terwijl er treinen zijn. Daarvoor hoef je namelijk niet op het spoor te zijn.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  vrijdag 5 februari 2010 @ 14:26:10 #248
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_77669160
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 14:01 schreef computergirl het volgende:


Er zal wel iets van een hijskraan moeten komen om dat ding van het spoor te krijgen, van de arbo mag je dat vast niet het perron optillen
Dat zal wel meevallen... Anders kunnen bouwbedrijven en een aantal logistieke bedrijven wel meteen opdoeken..

Wat zou zo'n ding wegen?
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  vrijdag 5 februari 2010 @ 14:31:50 #249
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_77669377
Er zal wel een behoorlijk gewicht onderin zitten om te voorkomen dat hij zomaar omvalt / om wordt geduwd.
  vrijdag 5 februari 2010 @ 14:39:58 #250
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_77669663
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 13:57 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Waarom heeft men ruim 2 uur de tijd nodig om een kaartautomaat van 't spoor af te halen ?
Men is nog op zoek naar de nabestaanden, DUH
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 5 februari 2010 @ 15:02:17 #251
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_77670626
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 14:31 schreef James1988 het volgende:
Er zal wel een behoorlijk gewicht onderin zitten om te voorkomen dat hij zomaar omvalt / om wordt geduwd.
Staat normaal op een stevig verankerde voet...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 5 februari 2010 @ 15:03:19 #253
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_77670672
Naar de huilende kleine kaartautomaatjes?
  vrijdag 5 februari 2010 @ 15:06:56 #254
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_77670835
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 15:03 schreef James1988 het volgende:
Naar de huilende kleine kaartautomaatjes?
Weet jij veel?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_77670947
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 13:56 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Het spoor ziet er niet beschadigd uit, dus 2 uur lang geen treinen daar laten rijden is toch veel te lang?
Wat een kinderachtige kutgrap overigens
Omdat je wel een kraan nodig hebt wil je zo'n automaat van het spoor afkrijgen Dan vind ik 2 uur persoonlijk nog snel, ding weegt wel 200 Kg.
pi_77671973
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 14:01 schreef computergirl het volgende:

[..]

aan die houten paletten te zien waren ze dat ding aan het plaatsen/verplaatsen. Misschien gewoon een suffe actie?
Edit: op telegraaf site staat dat man het bewust op het spoor heeft gegooid

Er zal wel iets van een hijskraan moeten komen om dat ding van het spoor te krijgen, van de arbo mag je dat vast niet het perron optillen
Update Telegraaf:
Het ongeluk gebeurde toen de kaartjesautomaat op het station werd vervangen door een nieuwe. "Het oude apparaat werd op een pompwagen gezet. Die viel om toen de automaat werd afgevoerd", aldus een woordvoerster van de NS.

Het duurde even voor de treinen weer konden rijden, omdat er een kraanwagen aan te pas moest komen om het apparaat van het spoor te krijgen.

  vrijdag 5 februari 2010 @ 16:06:10 #257
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_77673255
Wel goed gedaan dat ze die ouwe verneukt hebben en die nieuwe gewoon volgens plan geplaatst kon worden
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport vrijdag 5 februari 2010 @ 17:58:50 #258
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_77677072
Syntus-fail:
quote:
michiel88 op somda:
Zojuist een half uur vastgezeten in Syntus treinstel 24. Deze is in Hengelo vertrokken met een uitgeschakelde motor wegens olielekkage. Ter hoogte van Laren=Almen stopte de andere motor er ook mee, doordat de brandstof op was. Uiteindelijk ter hoogte van de passeersporen bij de aansluiting bij Eefde was het uitrollen echt ten einde en kwamen we tot stilstand. De meester heeft gebeld voor toestemming om de defecte motor op te starten, hier kreeg hij geen toestemming voor door brandgevaar. De trein van een half uur later is uiteindelijk aan de trein gekoppeld en heeft ons defecte stel naar Zutphen geduwd.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  vrijdag 5 februari 2010 @ 18:35:36 #259
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_77677955
Ja, zo win je nooit meer een concessie natuurlijk
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 5 februari 2010 @ 19:28:34 #260
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_77679653
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 13:31 schreef Crientj het volgende:
Oeps: http://twitpic.com/11heez
Comedy Capers
pi_77680070
Mijn rondje: Haren - Zwolle - Nijmegen - Roermond - Heerlen - Aachen - bus Maastricht - Heerlen - Eindhoven - Breda - bus Hulst (via Antwerpen) - Goes -Schiphol - Haren. Ben bijna in Roosendaal met de 9417
  vrijdag 5 februari 2010 @ 19:57:04 #262
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_77680595
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 19:41 schreef RealZeus het volgende:
Mijn rondje: Haren - Zwolle - Nijmegen - Roermond - Heerlen - Aachen - bus Maastricht - Heerlen - Eindhoven - Breda - bus Hulst (via Antwerpen) - Goes -Schiphol - Haren. Ben bijna in Roosendaal met de 9417
Het lijkt alsof er meer dan één dag in dat rondje zit.
pi_77680712
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 19:57 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Het lijkt alsof er meer dan één dag in dat rondje zit.
Heb je gezien hoe laat-ie is vertrokken
pi_77680855
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 19:57 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Het lijkt alsof er meer dan één dag in dat rondje zit.
Ben begonnen om 5.11u en kan om 23.45u weer terug zijn,maar alles sluit zo strak aan dat ik niet aan eten toe kom,dat ga ik op Schiphol dus even doen.
  vrijdag 5 februari 2010 @ 20:16:54 #265
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_77681348
Hoe zit het met de kilometers RZ?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_77681557
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 20:16 schreef Dr_Flash het volgende:
Hoe zit het met de kilometers RZ?
Ik heb geen idee.

De conducteur bij het zien van mijn bestempelde kaartje:'Nee,jij krijgt niet meer.'
  vrijdag 5 februari 2010 @ 20:37:16 #267
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_77682338
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 19:41 schreef RealZeus het volgende:
Mijn rondje: Haren - Zwolle - Nijmegen - Roermond - Heerlen - Aachen - bus Maastricht - Heerlen - Eindhoven - Breda - bus Hulst (via Antwerpen) - Goes -Schiphol - Haren. Ben bijna in Roosendaal met de 9417
Haren - Zwolle 100 km
Zwolle - Nijmegen 95 km
Nijmegen - Roermond 84 km
Roermond - Heerlen 44 km
Heerlen - Aachen 32 km
Aachen - bus Maastricht 0 km (want geen spoor)
Maastricht - Heerlen 24 km
Heerlen - Eindhoven 96 km
Eindhoven - Breda 58 km
Breda - bus Hulst (via Antwerpen) - Goes 0 km (want geen spoor)
Goes - Schiphol 175 km
Schiphol - Haren 221 km

Samen 929 km. Best netjes, je verprutst ook nog een hoop met die bussen. Had zeker een 1000+ dag ingezeten
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_77696652
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 20:37 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Haren - Zwolle 100 km
Zwolle - Nijmegen 95 km
Nijmegen - Roermond 84 km
Roermond - Heerlen 44 km
Heerlen - Aachen 32 km
Aachen - bus Maastricht 0 km (want geen spoor)
Maastricht - Heerlen 24 km
Heerlen - Eindhoven 96 km
Eindhoven - Breda 58 km
Breda - bus Hulst (via Antwerpen) - Goes 0 km (want geen spoor)
Goes - Schiphol 175 km
Schiphol - Haren 221 km

Samen 929 km. Best netjes, je verprutst ook nog een hoop met die bussen. Had zeker een 1000+ dag ingezeten
Qua totaal aantal kilometers zit ik dus over de 1000.

Mja, ik had niet voor niets een OV-dagkaart, hč? Ik vind bussen ook leuk en ik vind het nou wel grappig dat ik in drie landen ben geweest.
pi_77697364
Mja okee, dan wel >1000 km inderdaad. EN drie landen, pffff. In België heb je geen voet aan de grond gezet man
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_77697455
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 11:29 schreef Dr_Flash het volgende:
Mja okee, dan wel >1000 km inderdaad. EN drie landen, pffff. In België heb je geen voet aan de grond gezet man
Nee, dat niet, maar ik ben er wel door heen gereden.

Bovendien heb ik daar de afgelopen twee jaar al heel veel voeten aan de grond gezet voor mijn werk.
pi_77699536
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 11:35 schreef RealZeus het volgende:
Bovendien heb ik daar de afgelopen twee jaar al heel veel voeten aan de grond gezet voor mijn werk.
Ik meer voor de lol juist

Maar heb je nog een beetje foto's gemaakt van je monsterrit gisteren?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_77699912
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 12:55 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik meer voor de lol juist

Maar heb je nog een beetje foto's gemaakt van je monsterrit gisteren?
Nee.

Heb wel gedeeltelijk in mijn hoofd waarmee ik gereisd heb.

4213
Veolia 360
Veolia 501
Plan V 423
ik heb plan T 528 nog zien rijden
een hoop VIRM en als laatste de 4044
pi_77699958
Geen foto's? Waar doe je het DAN voor??
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_77700077
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 13:09 schreef Dr_Flash het volgende:
Geen foto's? Waar doe je het DAN voor??
Voor de lol, net als vroeger.
pi_77700167
Zelfs vroeger maakte ik soms nog wel wat foto's hoor toen foto's maken nog heel duur was EN ik helemaal geen geld had

Al is er maar bitter weinig van overgebleven okee
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 6 februari 2010 @ 14:28:14 #276
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_77702347
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 13:16 schreef Dr_Flash het volgende:
Zelfs vroeger maakte ik soms nog wel wat foto's hoor toen foto's maken nog heel duur was EN ik helemaal geen geld had

Al is er maar bitter weinig van overgebleven okee
Ik heb nog foto's vanaf '94 volgens mij. Ik heb ze allemaal nog, maar geen van allen ingescand.

Maar ach, zelfs de digitale foto's verwerken duurt bij mij altijd lang.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_77702908
de oudste van mijn foto's zijn ook uit 1992-1994 (die slechte). ZIjn met een afdankertje van mn pa geschoten. Naja, t is tenslotte IETS niewaar
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 6 februari 2010 @ 15:05:12 #278
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_77703290
Mijn oudste treinenfoto's zijn denk ik van Treinen door de Tijd, 1989.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 6 februari 2010 @ 15:11:16 #279
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_77703447
Meer dan 1000 km op een dag, flinke rit, petje af.
pi_77703471
Dat was toen ook een ICE-1 treinstel uit Duitsland naar Utrecht CS kwam voor een kennismaking met het publiek? Grote rijen stonden er op het perron om even naar binnen te kunnen om een kijkje te nemen.
  zaterdag 6 februari 2010 @ 15:16:53 #281
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_77703590
Ahh awesome. Dat stel zal wel niet op eigen kracht hierheen zijn gekomen zeker? Beetje lastig met 1500 volt waar dat ding 15 kV lust.
  zaterdag 6 februari 2010 @ 15:23:23 #282
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_77703807
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 15:05 schreef Duvel het volgende:
Mijn oudste treinenfoto's zijn denk ik van Treinen door de Tijd, 1989.
Oeh, daar ben ik ook nog geweest, alleen toen maakte ik nog geen foto's Volgens mij zouden daar een TGV en een ICE-1 staan en de dag dat wij daar waren was alleen de ICE er. Ik was toen best teleurgesteld, ik had de TGV willen zien
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_77703854
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 15:23 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Oeh, daar ben ik ook nog geweest, alleen toen maakte ik nog geen foto's Volgens mij zouden daar een TGV en een ICE-1 staan en de dag dat wij daar waren was alleen de ICE er. Ik was toen best teleurgesteld, ik had de TGV willen zien
Ik heb toen een uurtje over dat terrein gelopen en de rest van de dag in een TGV Atlantique gezeten Was ook meteen de laaste keer to the present day dat ik in ee TGV gezeten heb
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 6 februari 2010 @ 15:26:33 #284
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_77703895
Breng daar dan eens verandering in, je kunt al vanaf Brussel Zuid in een TGV zitten
  zaterdag 6 februari 2010 @ 15:29:57 #285
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_77703976
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 15:25 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik heb toen een uurtje over dat terrein gelopen en de rest van de dag in een TGV Atlantique gezeten Was ook meteen de laaste keer to the present day dat ik in ee TGV gezeten heb
Ik kan me herinneren dat er ook een stoomshow was met onder andere een grote blauwe stoomloc. Ik vond dat die er erg vreemd uitzag, tot ik door had dat hij achteruit reed. Volgens mij wist ik tot die tijd niet eens dat die dingen ook achteruit konden. En er kwam enorm veel roet uit een van die machines, ik zat helemaal onder.

En voor je me daarover uitlacht, in '89 was ik 6 dus ik vind het al heel wat dat ik dit allemaal nog weet
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_77703997
Ik lach niemand uit hoor
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 6 februari 2010 @ 16:32:38 #287
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_77705715
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 15:25 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik heb toen een uurtje over dat terrein gelopen en de rest van de dag in een TGV Atlantique gezeten Was ook meteen de laaste keer to the present day dat ik in ee TGV gezeten heb
Ik heb pas in 1994 of zo in een TGV gezeten, toen de 325 (toen de houder van het wereldsnelheidsrecord op 515,3 km/h) heen en weer reed tussen Amsterdam en Rotterdam.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 6 februari 2010 @ 16:34:26 #288
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_77705760
Ik heb nog steeds niet in een TGV gezeten, bedenk ik me nu...
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_77706010
Keertje tussen Luxembourg Gare en Paris Est.
pi_77706017
er moet hoognodig een PTA - TGV meet komen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_77706409
ZOu niet eens zo'n gek idee zin trouwens, met een paar man zaterdagmorgen naar Paris, hele dag in de buurt met de RER en de RATP rondkwallen, daar in een cheap ass hoteletje overnachten en zondag terug. Lekker vet van tevoren boeken, dan is het nog enigszins betaalbaar, en knallen maar
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 6 februari 2010 @ 16:58:17 #292
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_77706468
Telt Thalys mee als TGV?

Twee jaar geleden een keertje Aachen - Köln met Thalys gedaan...
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_77706511
Mja dat is nog best een eind met de RE. Wat kost dat eigenlijk met de THA?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 6 februari 2010 @ 17:07:02 #294
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_77706766
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 16:59 schreef Dr_Flash het volgende:
Mja dat is nog best een eind met de RE. Wat kost dat eigenlijk met de THA?
Ongeveer een tientje duurder dan de RE. Met de RE betaal je 14,80 en doe je er 52 minuten over. Thalys kost je 24 euro incl reservering en dan doe je er 36 minuten over. Düren - Köln gaat dan met 250 km/u.

Maar toen ik het ritje maakte had ik nog een dag over van mijn interrail, waardoor ik gratis mee kon zonder toeslag/reservering in rijtuig 28.

Vervolgens doorgereden met een ICE naar Frankfurt a/m, wat rondgekeken en vervolgens weer fijn terug met een doorgaande ICE naar Aachen. Aardig goed voor de kilometers.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_77706828
vgs mij hoef je helemaal niet te reserveren als je de THA pakt van AC naar K. Kan je gewoon met een voor de ICE geldig kaartje in bijv de bar gaan zitten. Of was dat een tijdelijke regeling of zo?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_77707090
- onzin -
  zaterdag 6 februari 2010 @ 17:24:35 #297
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_77707238
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 17:09 schreef Dr_Flash het volgende:
vgs mij hoef je helemaal niet te reserveren als je de THA pakt van AC naar K. Kan je gewoon met een voor de ICE geldig kaartje in bijv de bar gaan zitten. Of was dat een tijdelijke regeling of zo?
Hoeft inderdaad niet, voor binnenlands treinverkeer (Duitsland dus) kun je in rijtuig 28 (2e klasse) zo mee met een ice ticket of gelijkwaardig.

Maar kijk je op bahn.de dan is de reservering al inbegrepen bij die 24 euro.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_77707799
stationsweb.nl is weer eens onacceptabel traag....
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  † In Memoriam † zaterdag 6 februari 2010 @ 18:01:45 #299
248016 goldfinger1963
BBQ KIng
pi_77708307
hoi
Het gaat er niet om wat mensen over je zeggen,
Maar hoe je ermee omgaat !
Een geschreven woord komt anders over dan een gesproken woord.
  † In Memoriam † zaterdag 6 februari 2010 @ 18:04:31 #300
248016 goldfinger1963
BBQ KIng
pi_77708379
voor vragen over treinen moest ik hier zijn zei Flash
Het gaat er niet om wat mensen over je zeggen,
Maar hoe je ermee omgaat !
Een geschreven woord komt anders over dan een gesproken woord.
  zaterdag 6 februari 2010 @ 18:06:27 #301
35154 James1988
Schommelbotenlover
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')