Ja precies en dan wil je hem meenemen en komt die gozer mijn bank wat doe je..quote:Op woensdag 3 februari 2010 14:22 schreef thats-me het volgende:
[..]
Of de conducteur als je op het balkon op jou eigen bank zit![]()
Oh! Ik dacht altijd dat dat de Volvo-trein was!quote:Op woensdag 3 februari 2010 16:30 schreef thats-me het volgende:
Traxx 2817 hier onderweg met de Opeltrein terug richting Duitsland te Wierden
De 1733 dus in de mottenballen?quote:ICMm 4056 rijdt hier als vervanging voor INT145. Het materiaal wat eigenlijk deze trein zou rijden heeft gisteren botsing gehad in Hoofdorp Opstel en dat is een flinke klap geweest. Twee rijtuigen zijn afgekeurd en de 1733 moet met max 60 km/h naar Haarlem.
Dat zou idd niet verkeerd zijn wat een graf lelijke dingen zijn dat.quote:Op woensdag 3 februari 2010 18:31 schreef Dr_Flash het volgende:
Hoofddorp opstel? Misschien heeftie wel een fyra mee kortgereden
Gewoon die stellen bij Hoek van Holland rechtdoor sturen ipv naar het strandquote:Op woensdag 3 februari 2010 18:31 schreef Dr_Flash het volgende:
Hoofddorp opstel? Misschien heeftie wel een fyra mee kortgereden
quote:Op woensdag 3 februari 2010 18:47 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Gewoon die stellen bij Hoek van Holland rechtdoor sturen ipv naar het strand
Mja, ware het niet dat het niet de Opeltrein maar de Volvotrein is op de foto, de Opeltrein gaat via Emmerich dacht ikquote:Op woensdag 3 februari 2010 16:31 schreef James1988 het volgende:
Die Opeltrein is een bijzonderheid. Over een tijd rijdt die niet meer, als Opel Antwerpen dichtgaat. Leuke verliespost ook weer voor B-Cargo.
Natuurlijke selectiequote:Op woensdag 3 februari 2010 20:02 schreef RubenK het volgende:
Jongeren spelen 'levensgevaarlijk' spel op spoor
Ja, heel handig ook om dat station naast een VMBO te bouwen![]()
Drie bakken ICMm in plaats van 9 DB-rijtuigen, dat zal wel lekker knus zijn geweest.quote:Op woensdag 3 februari 2010 16:30 schreef thats-me het volgende:
[ afbeelding ]
ICMm 4056 rijdt hier als vervanging voor INT145. Het materiaal wat eigenlijk deze trein zou rijden heeft gisteren botsing gehad in Hoofdorp Opstel en dat is een flinke klap geweest. Twee rijtuigen zijn afgekeurd en de 1733 moet met max 60 km/h naar Haarlem.
Dit ICMm stel werd pas vanaf Deventer ingezet, daarvoor heeft niets gereden.quote:Op woensdag 3 februari 2010 23:04 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Drie bakken ICMm in plaats van 9 DB-rijtuigen, dat zal wel lekker knus zijn geweest.
Ja klopt, dit is inderdaad de Volvo trein, en niet de opeltrein zoals ik eerst zei.quote:Op woensdag 3 februari 2010 18:55 schreef dennistd het volgende:
[..]
Mja, ware het niet dat het niet de Opeltrein maar de Volvotrein is op de foto, de Opeltrein gaat via Emmerich dacht ik
Een grote donkere wolk.quote:Op woensdag 3 februari 2010 23:52 schreef bork het volgende:
Wel, Mooie fotoos thats-me!
ehm mrSPLIFFY wat is er te zien??![]()
inderdaad, met zonnestralen erlangs... zag er bizar uit toen ik daar stondquote:
quote:Ik heb er nog een beetje een hard hoofd in gezien de hoeveelheid stellen ICM die stil staan te staan (aantallen zijn incl die in onderhoud en revisie):
Vanmorgen: 35 drietjes en 12 viertjes, dus 153 bakken. Volgens mij is er onvoldoende materieel die deze aantallen kan vervangen.
ICMm mag niet naar Duitsland omdat ie geen gesloten toiletsysteem heeftquote:Op donderdag 4 februari 2010 10:50 schreef MarkoAlmelo het volgende:
ik zit nu in de vervangende ic naar hengelo, normaal rijd deze door naar berlijn. In hengelo moet iedereen overstappen, en dan weer in bad bentheim. Waarom de overstap in hengelo? Deze icmm kan toch gewoon ook door naar bad bentheim?
ICM(m) mag Duitsland niet in omdat het geen gesloten toiletsysteem heeft.quote:Op donderdag 4 februari 2010 10:50 schreef MarkoAlmelo het volgende:
ik zit nu in de vervangende ic naar hengelo, normaal rijd deze door naar berlijn. In hengelo moet iedereen overstappen, en dan weer in bad bentheim. Waarom de overstap in hengelo? Deze icmm kan toch gewoon ook door naar bad bentheim?
~~kut, dennis was me voorquote:Trouwens, nu alle ICMm-IV een bioreactor gaan krijgen, opent dat de mogelijkheid voor een Duitsland-toelating. Die eisen namelijk dat gemoderniseerd materieel alleen het land binnen mag komen als het een gesloten toiletsysteem bezit. Nu nog iemand die zich voor die toelating hard wil maken en we hebben in de toekomst ook nog heel veel lol van Koplopers over de grens.
Huh, whut?quote:Op donderdag 4 februari 2010 10:58 schreef greavy het volgende:
Editje2: De snelschakelaar om van spanning te veranderen zal dat waarschijnlijk niet aankunnen, en moet er een vervangende (betere) schakelaar inkomen die dat wel aankan.
Plan V valt niet onder "gemoderniseerd materieel".quote:Op donderdag 4 februari 2010 11:05 schreef Dr_Flash het volgende:
en welke plan V heeft dan wel een gesloten toiletsysteem?
Bedankt voor de samenvatting!quote:Op donderdag 4 februari 2010 11:10 schreef MarkoAlmelo het volgende:
een omgebouwde ICM mag niet Duitsland in, maar een oude plan v wel?
Denk jij dat die dingen in Duitsland op 15kV rijden?quote:Op donderdag 4 februari 2010 10:58 schreef greavy het volgende:
Editje2: De snelschakelaar om van spanning te veranderen zal dat waarschijnlijk niet aankunnen, en moet er een vervangende (betere) schakelaar inkomen die dat wel aankan.
Ik las het alleen maar op Somda hoor..quote:Op donderdag 4 februari 2010 11:18 schreef dennistd het volgende:
[..]
Denk jij dat die dingen in Duitsland op 15kV rijden?
De bovenleiding op dat betreffende spoor wordt op dat moment omgeschakeld van 15kV AC naar 1.5kV DC
Ach, het is eigenlijk toch best logisch? Nieuwe denkwijzen over hygiene en milieu zorgen voor de eis voor een gesloten toiletsysteem, maar het zou een beetje idioot zijn om te eisen dat al het materieel direct verbouwd gaat worden met zo'n systeem. Logischer is om de eis op te nemen als matrieel toch al gerenoveerd wordt. Dat hierdoor nu een tijdelijke overgangssituatie ontstaat waarin oud materieel wel toegelaten wordt en sommige gereviseerde stellen niet lijkt dan wat vreemd, maar aan de andere kant, waarom niet meteen bij de revisie zo'n systeem inbouwen?quote:
Het is 1500V tot over de grens daar, emplacement Bad Bentheim is deels omschakelbaar.quote:Op donderdag 4 februari 2010 11:18 schreef dennistd het volgende:
[..]
Denk jij dat die dingen in Duitsland op 15kV rijden?
De bovenleiding op dat betreffende spoor wordt op dat moment omgeschakeld van 15kV AC naar 1.5kV DC
Ik bedoelde ook het perronspoorquote:Op donderdag 4 februari 2010 11:38 schreef Duvel het volgende:
[..]
Het is 1500V tot over de grens daar, emplacement Bad Bentheim is deels omschakelbaar.
Uitkijken dat je niet 16 uur vast komt te zitten in de kanaaltunnelquote:Op donderdag 4 februari 2010 12:30 schreef bork het volgende:
Nou, het gaat over een maandje gebeuren Bork met de Eurostar naar Londen, ben benieuwd!
(was 89 euro retourtje btw)
Mijn foutquote:Op donderdag 4 februari 2010 13:27 schreef Peterselieman het volgende:
Er rijdt geen DM'90 tussen Zwolle en Leeuwarden. Er rijdt alleen DM'90 tussen Wolvega en Leeuwarden. Hiermee spaar je twee stellen ICM uit.
Aldus de Twitter van NSHiSpeedquote:NSHispeed Gewonde zwaan op HSL, Thalys rijdt via oude route
maar stopt niet in Den Haag.
about 3 hours ago from web
Was 'verholpen' en nu is ie er weerquote:Rotterdam Centraal-Dordrecht
Donderdag 4 Februari 12:04Oorzaak Tussen Rotterdam Lombardijen en Dordrecht rijden minder treinen door een wisselstoring.
Verwachting Houdt u rekening met een langere reistijd. Het is nog niet bekend hoe lang dit duurt.
Reisadvies
dat staan ze al, dus what else is newquote:Op donderdag 4 februari 2010 16:35 schreef Dr_Flash het volgende:
inderdaad zeg. Straks kunnen de functionele treinen niet meer rijden omdat alle opstelterreinen vol staan met defect spul
Dat er nog meer nieuw defect spul bijkomt dan hequote:Op donderdag 4 februari 2010 16:37 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat staan ze al, dus what else is new
De kaartautomaten in Haren en Groningen lieten anders weinig te kiezen.quote:Op donderdag 4 februari 2010 17:15 schreef James1988 het volgende:
Op de webdemo kan ik dat gewoon kiezen
Eerst maar eens op tijd in Brussel/Zuid te komenquote:Op donderdag 4 februari 2010 12:47 schreef RubenK het volgende:
[..]
Uitkijken dat je niet 16 uur vast komt te zitten in de kanaaltunnel
Vernomen en nog steeds bezig.quote:Op donderdag 4 februari 2010 14:31 schreef greavy het volgende:
Ja, dat lijkt er wel op.
De ICBrussel rijd momenteel met ongeveer +25...
En we hebben een nieuwe verstoring, welke vanochtend er ķķk al was:
[..]
Was 'verholpen' en nu is ie er weer
Kut. Daar gaat Plan T/V.quote:Op donderdag 4 februari 2010 16:27 schreef Peterselieman het volgende:
De NS zet groots in met de SLeT nu.
Volgens een bericht van Broek53 op Somda zullen er vanaf volgende week 4!! stellen per week overgenomen gaan worden.
Mijn schatting is dat er in Duitsland tussen de 40 en 50 nieuwe treinstellen stilstaan
quote:Tussen Zevenaar en Doetinchem rijden geen treinen door een defect spoor.
Ik reis de komende tijd zo veel mogelijk met Plan V... Maar alleen als ik het toevallig tegenkom.quote:Op donderdag 4 februari 2010 21:03 schreef Dr_Flash het volgende:
Mijn schatting () is dat het nog wel een aantal maanden gaat duren met mat 64
Het inzetbare materieel van het Ma't'64 zal zeker nog niet gelijk weggezet worden. Dit blijft voorlopig nog rijden. En het SLT zal niet in een zeer hoog tempo overal worden ingevoerd, maar geleidelijk aan.quote:Op donderdag 4 februari 2010 20:49 schreef Duvel het volgende:
[..]
Kut. Daar gaat Plan T/V.![]()
Ik haat dit.
Ga het maar eens VEILIG maken, hebben we meer anquote:Op vrijdag 5 februari 2010 04:31 schreef RealZeus het volgende:
Zo, vandaag even het spoor onveilig maken.![]()
Bron: RTV Oostquote:Onderzoeksresultaat treinontsporing Zwolle
De trein die bij het station Zwolle vorig jaar is ontspoord, kon ontsporen omdat spoorbeheerder ProRail en aannemer Strukton jarenlang de slechte staat van onderhoud van het spoor hebben genegeerd.
Dat zegt de inspectie van Verkeer en Waterstaat. In trein zaten geen passagiers, er werd alleen materiële schade veroorzaakt. Volgens de inspectie had het ontsporen van de trein makkelijk grotere gevolgen kunnen hebben. Strukton zou al in 2007 hebben geweten dat het betreffende spoorgedeelte slecht was, maar verzuimde dat aan ProRail te laten weten. De inspectie heeft na het ongeluk ook andere delen van het spoornet laten controleren. Daarbij zijn geen gevaarlijke situaties ontdekt.
Of er een boete volgt voor Strukton en Prorail, is nog onduidelijk.
Alsjeblieft zeg me dat dit bewust gedaan was als "garpje". Doe het voor mij.quote:
Oeh, Eisenbahn-romantik, dat keek ik vroeger ook altijd. Maar volgens mij hebben we inmiddels geen SWR meer hier.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 10:35 schreef dennistd het volgende:
Een aflevering van het Duitse programma Eisenbahn-romantik over spoormusea in NL:
http://www.swr.de/eisenba(...)6/1rasli8/index.html
Zat niet echt op te letten wat ik typtequote:Op vrijdag 5 februari 2010 10:56 schreef Pheno het volgende:
[..]
Alsjeblieft zeg me dat dit bewust gedaan was als "garpje". Doe het voor mij.
Had nou gewoon gezegd dat het een foutje was, was iedereen tevredenquote:Op vrijdag 5 februari 2010 11:05 schreef greavy het volgende:
[..]
Zat niet echt op te letten wat ik typte![]()
Heb het aangepast.
editje: qua spelling bedoel ik het dus![]()
Rapport ff snel gelezen. Ik durf niet meer met de trein.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 10:53 schreef greavy het volgende:
[..]
Bron: RTV Oost
Dit vond ik zojuist op het internet. Het was ook wel duidelijk dat er bij Prorail/Strukton iets fout gedaan was
Verhaal rammelt aan ale kanten. Er staat nog geen rapport op ivw.nl. Dat wil ik eerst lezen.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 10:53 schreef greavy het volgende:
[..]
Bron: RTV Oost
Dit vond ik zojuist op het internet. Het was ook wel duidelijk dat er bij Prorail/Strukton iets fout gedaan was
http://www.ivw.nl/onderwe(...)zoeksrapporten/2009/quote:Op vrijdag 5 februari 2010 12:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Verhaal rammelt aan ale kanten. Er staat nog geen rapport op ivw.nl. Dat wil ik eerst lezen.
De conclusies in het rapport zijn anders best duidelijk.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 12:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Verhaal rammelt aan ale kanten. Er staat nog geen rapport op ivw.nl. Dat wil ik eerst lezen.
Dat hebben ze, alleen zoals je in het rapport hebt kunnen lezen konden de gegevens door een fout niet meer uitgelezen worden.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 12:49 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
De conclusies in het rapport zijn anders best duidelijk.
Hebben treinen geen apparatuur die de snelheid weergeven tegen de tijd? Dat lijkt me toch vrij nuttig.
Sorry, ik had het alleen doorgebladerd en heb vooral de conclusies bekeken.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 12:50 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat hebben ze, alleen zoals je in het rapport hebt kunnen lezen konden de gegevens door een fout niet meer uitgelezen worden.
Tja, onbekendheid met de apparatuur. Amateuristisch.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 12:57 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Sorry, ik had het alleen doorgebladerd en heb vooral de conclusies bekeken.
Wel een grove fout die ze met dat meetblok hebben gemaakt
Whahahaha!quote:
quote:13:26 uur
Hilversum<->Naarden Bussum
Door een versperring rijden er tussen
Hilversum en Naarden-Bussum minder
treinen.
Vertraging: ongeveer 30 minuten.
Prognose:
* Einde tussen 15.00 en 16.00 uur
Die trein heeft ook nog maar net op tijd kunnen stoppen... (of zou de mcn met een lage snelheid zo ver mogelijk doorgereden zijn?)quote:
Het spoor ziet er niet beschadigd uit, dus 2 uur lang geen treinen daar laten rijden is toch veel te lang?quote:
er zal wel onderzoek gedaan moeten worden naar hoe dat ding op het spoor beland isquote:Op vrijdag 5 februari 2010 13:56 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Het spoor ziet er niet beschadigd uit, dus 2 uur lang geen treinen daar laten rijden is toch veel te lang?
Wat een kinderachtige kutgrap overigens
aan die houten paletten te zien waren ze dat ding aan het plaatsen/verplaatsen. Misschien gewoon een suffe actie?quote:Op vrijdag 5 februari 2010 13:56 schreef Ascendancy het volgende:
Wat een kinderachtige kutgrap overigens
Dat kan toch ook terwijl er treinen zijn. Daarvoor hoef je namelijk niet op het spoor te zijn.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 13:58 schreef dennistd het volgende:
[..]
er zal wel onderzoek gedaan moeten worden naar hoe dat ding op het spoor beland is
Dat zal wel meevallen... Anders kunnen bouwbedrijven en een aantal logistieke bedrijven wel meteen opdoeken..quote:Op vrijdag 5 februari 2010 14:01 schreef computergirl het volgende:
Er zal wel iets van een hijskraan moeten komen om dat ding van het spoor te krijgen, van de arbo mag je dat vast niet het perron optillen
Men is nog op zoek naar de nabestaanden, DUHquote:Op vrijdag 5 februari 2010 13:57 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Waarom heeft men ruim 2 uur de tijd nodig om een kaartautomaat van 't spoor af te halen?
Staat normaal op een stevig verankerde voet...quote:Op vrijdag 5 februari 2010 14:31 schreef James1988 het volgende:
Er zal wel een behoorlijk gewicht onderin zitten om te voorkomen dat hij zomaar omvalt / om wordt geduwd.
Weet jij veel?quote:Op vrijdag 5 februari 2010 15:03 schreef James1988 het volgende:
Naar de huilende kleine kaartautomaatjes?
Omdat je wel een kraan nodig hebt wil je zo'n automaat van het spoor afkrijgenquote:Op vrijdag 5 februari 2010 13:56 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Het spoor ziet er niet beschadigd uit, dus 2 uur lang geen treinen daar laten rijden is toch veel te lang?
Wat een kinderachtige kutgrap overigens
Update Telegraaf:quote:Op vrijdag 5 februari 2010 14:01 schreef computergirl het volgende:
[..]
aan die houten paletten te zien waren ze dat ding aan het plaatsen/verplaatsen. Misschien gewoon een suffe actie?
Edit: op telegraaf site staat dat man het bewust op het spoor heeft gegooid
Er zal wel iets van een hijskraan moeten komen om dat ding van het spoor te krijgen, van de arbo mag je dat vast niet het perron optillen
quote:michiel88 op somda:
Zojuist een half uur vastgezeten in Syntus treinstel 24. Deze is in Hengelo vertrokken met een uitgeschakelde motor wegens olielekkage. Ter hoogte van Laren=Almen stopte de andere motor er ook mee, doordat de brandstof op was. Uiteindelijk ter hoogte van de passeersporen bij de aansluiting bij Eefde was het uitrollen echt ten einde en kwamen we tot stilstand. De meester heeft gebeld voor toestemming om de defecte motor op te starten, hier kreeg hij geen toestemming voor door brandgevaar. De trein van een half uur later is uiteindelijk aan de trein gekoppeld en heeft ons defecte stel naar Zutphen geduwd.
Het lijkt alsof er meer dan één dag in dat rondje zit.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 19:41 schreef RealZeus het volgende:
Mijn rondje: Haren - Zwolle - Nijmegen - Roermond - Heerlen - Aachen - bus Maastricht - Heerlen - Eindhoven - Breda - bus Hulst (via Antwerpen) - Goes -Schiphol - Haren. Ben bijna in Roosendaal met de 9417
Heb je gezien hoe laat-ie is vertrokkenquote:Op vrijdag 5 februari 2010 19:57 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Het lijkt alsof er meer dan één dag in dat rondje zit.
Ben begonnen om 5.11u en kan om 23.45u weer terug zijn,maar alles sluit zo strak aan dat ik niet aan eten toe kom,dat ga ik op Schiphol dus even doen.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 19:57 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Het lijkt alsof er meer dan één dag in dat rondje zit.
Ik heb geen idee.quote:
Haren - Zwolle 100 kmquote:Op vrijdag 5 februari 2010 19:41 schreef RealZeus het volgende:
Mijn rondje: Haren - Zwolle - Nijmegen - Roermond - Heerlen - Aachen - bus Maastricht - Heerlen - Eindhoven - Breda - bus Hulst (via Antwerpen) - Goes -Schiphol - Haren. Ben bijna in Roosendaal met de 9417
Qua totaal aantal kilometers zit ik dus over de 1000.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 20:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Haren - Zwolle 100 km
Zwolle - Nijmegen 95 km
Nijmegen - Roermond 84 km
Roermond - Heerlen 44 km
Heerlen - Aachen 32 km
Aachen - bus Maastricht 0 km (want geen spoor)
Maastricht - Heerlen 24 km
Heerlen - Eindhoven 96 km
Eindhoven - Breda 58 km
Breda - bus Hulst (via Antwerpen) - Goes 0 km (want geen spoor)
Goes - Schiphol 175 km
Schiphol - Haren 221 km
Samen 929 km. Best netjes, je verprutst ook nog een hoop met die bussen. Had zeker een 1000+ dag ingezeten
Nee, dat niet, maar ik ben er wel door heen gereden.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 11:29 schreef Dr_Flash het volgende:
Mja okee, dan wel >1000 km inderdaad. EN drie landen, pffff. In België heb je geen voet aan de grond gezet man
Ik meer voor de lol juistquote:Op zaterdag 6 februari 2010 11:35 schreef RealZeus het volgende:
Bovendien heb ik daar de afgelopen twee jaar al heel veel voeten aan de grond gezet voor mijn werk.
Nee.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 12:55 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik meer voor de lol juist![]()
Maar heb je nog een beetje foto's gemaakt van je monsterrit gisteren?
Voor de lol, net als vroeger.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 13:09 schreef Dr_Flash het volgende:
Geen foto's?Waar doe je het DAN voor??
Ik heb nog foto's vanaf '94 volgens mij. Ik heb ze allemaal nog, maar geen van allen ingescand.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 13:16 schreef Dr_Flash het volgende:
Zelfs vroeger maakte ik soms nog wel wat foto's hoortoen foto's maken nog heel duur was EN ik helemaal geen geld had
![]()
Al is er maar bitter weinig van overgebleven okee
Oeh, daar ben ik ook nog geweest, alleen toen maakte ik nog geen foto'squote:Op zaterdag 6 februari 2010 15:05 schreef Duvel het volgende:
Mijn oudste treinenfoto's zijn denk ik van Treinen door de Tijd, 1989.
Ik heb toen een uurtje over dat terrein gelopen en de rest van de dag in een TGV Atlantique gezetenquote:Op zaterdag 6 februari 2010 15:23 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Oeh, daar ben ik ook nog geweest, alleen toen maakte ik nog geen foto'sVolgens mij zouden daar een TGV en een ICE-1 staan en de dag dat wij daar waren was alleen de ICE er. Ik was toen best teleurgesteld, ik had de TGV willen zien
Ik kan me herinneren dat er ook een stoomshow was met onder andere een grote blauwe stoomloc. Ik vond dat die er erg vreemd uitzag, tot ik door had dat hij achteruit reed. Volgens mij wist ik tot die tijd niet eens dat die dingen ook achteruit konden. En er kwam enorm veel roet uit een van die machines, ik zat helemaal onder.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 15:25 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik heb toen een uurtje over dat terrein gelopen en de rest van de dag in een TGV Atlantique gezetenWas ook meteen de laaste keer to the present day dat ik in ee TGV gezeten heb
Ik heb pas in 1994 of zo in een TGV gezeten, toen de 325 (toen de houder van het wereldsnelheidsrecord op 515,3 km/h) heen en weer reed tussen Amsterdam en Rotterdam.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 15:25 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik heb toen een uurtje over dat terrein gelopen en de rest van de dag in een TGV Atlantique gezetenWas ook meteen de laaste keer to the present day dat ik in ee TGV gezeten heb
Ongeveer een tientje duurder dan de RE. Met de RE betaal je 14,80 en doe je er 52 minuten over. Thalys kost je 24 euro incl reservering en dan doe je er 36 minuten over. Düren - Köln gaat dan met 250 km/u.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 16:59 schreef Dr_Flash het volgende:
Mja dat is nog best een eind met de RE. Wat kost dat eigenlijk met de THA?
Hoeft inderdaad niet, voor binnenlands treinverkeer (Duitsland dus) kun je in rijtuig 28 (2e klasse) zo mee met een ice ticket of gelijkwaardig.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 17:09 schreef Dr_Flash het volgende:
vgs mij hoef je helemaal niet te reserveren als je de THA pakt van AC naar K. Kan je gewoon met een voor de ICE geldig kaartje in bijv de bar gaan zitten. Of was dat een tijdelijke regeling of zo?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |