Vraag dat in het GC-FB topicquote:Op maandag 18 januari 2010 23:50 schreef Zuunigerd het volgende:
Potverdikkie, een typo in de titelMods, willen jullie het alsjeblieft aanpassen naar #43?
Ah, dus dat is het!quote:- Horeca staat voor Hotel, Restaurant, Café
quote:Op maandag 18 januari 2010 23:52 schreef Zuunigerd het volgende:
En mijn laatste toevoeging was: 'Fridge' is kort voor 'refrigerator.'
Absoluut!quote:
Dat heb ik ook altijdquote:Op dinsdag 19 januari 2010 00:43 schreef hilliebillie het volgende:
Aargh een paar dagen terug wist ik nog iets voor in dit topic, en nu kom ik het topic tegen en heb ik geen idee meer.. Zeer frustrerend. Maar ik ga er over na denken
Mind = blown.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 00:07 schreef Billy_Talent het volgende:
Uit het liedje Liefs uit Londen van Blof wordt "vandaag uit Praag een kattebel" gezongen. Sinds de Donald Duck van twee week terug weet ik nu dat een kattebel een kort briefje is.
quote:Op dinsdag 19 januari 2010 06:34 schreef Seven. het volgende:
Dat de ideeën van een vrouw de basis vormden voor ariosofisme, oftewel de nazi-rassenleer. Ik ging er echt vanuit dat zulke zieke shit alleen door mannen bedacht kon worden..
quote:Op dinsdag 19 januari 2010 06:34 schreef Seven. het volgende:
Dat de ideeën van een vrouw de basis vormden voor ariosofisme, oftewel de nazi-rassenleer. Ik ging er echt vanuit dat zulke zieke shit alleen door mannen bedacht kon worden..
Dat wist ik ook nooitquote:Op dinsdag 19 januari 2010 00:07 schreef Billy_Talent het volgende:
Uit het liedje Liefs uit Londen van Blof wordt "vandaag uit Praag een kattebel" gezongen. Sinds de Donald Duck van twee week terug weet ik nu dat een kattebel een kort briefje is.
Masturberenquote:Op dinsdag 19 januari 2010 10:40 schreef Karasta het volgende:
Dat ook andere mensen masturbeerden, ik dacht altijd dat ik de enige was en iets nieuws had uitgevonden
Wat snap je nou niet?quote:Op dinsdag 19 januari 2010 10:59 schreef Bart het volgende:
[..]
En nu al weten wat een tvp is, da's best knap
[..]
Masturberen
Geen idee, weet niet wat het is...quote:
Deze tijd geeft een handeling weer die op het moment van spreken plaatsvindt.quote:
Succesful trol is succesful!quote:Op dinsdag 19 januari 2010 11:26 schreef Karasta het volgende:
[..]
Deze tijd geeft een handeling weer die op het moment van spreken plaatsvindt.
ik masturbeer
jij masturbeert
hij masturbeert
wij masturberen
jullie masturberen
zij masturberen
Voltooid tegenwoordige tijd (vtt)
Wordt gebruikt voor handelingen die gezien vanuit het moment van spreken in het verleden plaatsvonden en afgerond zijn.
ik heb gemasturbeerd
jij hebt gemasturbeerd
hij heeft gemasturbeerd
wij hebben gemasturbeerd
jullie hebben gemasturbeerd
zij hebben gemasturbeerd
Onvoltooid verleden tijd (ovt)
Deze geeft een handeling weer die in het verleden plaatsvond, en waarvan het `afgerond zijn` niet nadrukkelijk aanwezig is.
ik masturbeerde
jij masturbeerde
hij masturbeerde
wij masturbeerden
jullie masturbeerden
zij masturbeerden
Zal eens goed naar dat nummer luisteren, dat belletje heb ik nog niet gehoordquote:Op dinsdag 19 januari 2010 10:39 schreef Bart het volgende:
Ik wist het uiteraard wel, maar ik geef toe dat de vergissing niet zo gek is aangezien ze in dat nummer van Blof op de achtergrond vlak na het woord kattebel letterlijk een belletje laten rinkelen
Wel als je er te hard op ramt ofzo of als een bezetene rare dingen gaat doenquote:Op dinsdag 19 januari 2010 10:41 schreef Frollo het volgende:
Ik kwam als kind weleens bij een vriendje waar ze thuis een piano hadden. Hoogst interessant, zo'n groot ding waar geluid uit kwam! Maar we mochten er niet aan komen, zei die moeder, want een piano raakt ontstemd als hij bespeeld wordt door iemand die geen les heeft gehad.
Mijn hele leven ben ik dat half wel, half niet blijven geloven.
het Vlaamse woord 'frigo' komt daar zeker ook vanquote:Op maandag 18 januari 2010 23:52 schreef Zuunigerd het volgende:
En mijn laatste toevoeging was: 'Fridge' is kort voor 'refrigerator.'
En Frigidequote:Op dinsdag 19 januari 2010 12:33 schreef Rijpie het volgende:
[..]
het Vlaamse woord 'frigo' komt daar zeker ook van
Nu ik het teruglees is het idd nogal eenquote:Op dinsdag 19 januari 2010 11:52 schreef Beavis het volgende:
[..]
Je Engelse spelling laat nogal wat te wensen over.
Dat lijkt me nou echt iets voor Help hier users met hun taalquote:Op dinsdag 19 januari 2010 17:34 schreef kamikaze het volgende:
btw, is het nou het idee of de idee? Ik kom het volgens mij beide tegen en ik heb er helemaal genoeg van dat ik het niet weet.
het schijnt dat het allebei kan:quote:Op dinsdag 19 januari 2010 17:34 schreef kamikaze het volgende:
btw, is het nou het idee of de idee? Ik kom het volgens mij beide tegen en ik heb er helemaal genoeg van dat ik het niet weet.
Het ideequote:Op dinsdag 19 januari 2010 17:34 schreef kamikaze het volgende:
quote:Op dinsdag 19 januari 2010 17:55 schreef Maraca het volgende:
Dat Zutphen niet een plaatsje net over de grens in Duitsland is
duidelijk nooit (voorbereidend) wetenschappelijk onderwijs genotenquote:Op dinsdag 19 januari 2010 18:09 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
De idee? Dat klinkt net zo turks als "deze topic"
Duidelijk niet neequote:Op dinsdag 19 januari 2010 18:11 schreef Teteteterek het volgende:
[..]
duidelijk nooit (voorbereidend) wetenschappelijk onderwijs genoten
De spellings- en grammaticaregels vallen ook onder de noemer "Dat ga ik later begrijpen"?quote:Op dinsdag 19 januari 2010 17:57 schreef mien-moeke het volgende:
Brinta betekend BReakfast INstant TArwe.
Dat had ik dus jarenlang met Oldenzaal.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 17:55 schreef Maraca het volgende:
Dat Zutphen niet een plaatsje net over de grens in Duitsland is
Ja, inderdaad.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 18:57 schreef -J-D- het volgende:
[..]
De spellings- en grammaticaregels vallen ook onder de noemer "Dat ga ik later begrijpen"?
quote:Op dinsdag 19 januari 2010 19:45 schreef Scootmobiel het volgende:
[..]
Dat had ik dus jarenlang met Oldenzaal.
Leuk stadje overigens, ben er een paar jaar geleden voor het eerst geweest.
Dank, dan denk ik dat ik er nu pas na jaaaaaaaaaaren achter ben gekomen dat waarschijnlijk een nederlandse filosoof (spinoza misschien?) een taalachterstand had, waarna er weer andere mensen geweest zijn die dachten dat die filosoof dat expres (ipv per ongeluk) had gedaan en het overgenomen. Die hebben zelf anderstalige filosofische boeken vertaald naar het nederlands en daar die taalfout gewoon in gekopieerd.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 17:50 schreef Noortje. het volgende:
[..]
In het algemene gebruik wel. 'De idee' is als je filosofisch wil doen.
Gewoon hond(achtige). Niet hondsquote:Op woensdag 20 januari 2010 18:32 schreef Biefstuk het volgende:
Dat K9 van 'canine' komt, wat weer 'honds' in het Nederlands betekent
quote:Op woensdag 20 januari 2010 18:47 schreef Daywalk3r het volgende:
Ik zat vandaag toevallig ook aan voer te denken.
Whiskas... zou dat iets met Whiskers te maken hebben? Wat dus snorharen zijn?
En van felix, latijn voor geluk.quote:Op woensdag 20 januari 2010 18:38 schreef Beavis het volgende:
[..]
Gewoon hond(achtige). Niet honds
Zo komt kattenvoer naam "Felix" van feline (felinae) wat weer kat(achtige) betekend
quote:Op donderdag 21 januari 2010 16:46 schreef Dastan het volgende:
Ik dacht vroeger altijd dat de vijandjes in mijn computerspel bestuurd werden door de makers van dat spel, ergens in een groot gebouw.![]()
Whehe, dat is inderaad een mooie.quote:Op donderdag 21 januari 2010 16:46 schreef Dastan het volgende:
Ik dacht vroeger altijd dat de vijandjes in mijn computerspel bestuurd werden door de makers van dat spel, ergens in een groot gebouw.![]()
Ja, da's ook een goeie.. Ik wist niet dat "de topic" en bijgevolg dus ook "deze topic" de correcte spelling is.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 18:09 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
De idee? Dat klinkt net zo turks als "deze topic"
Het en de zijn beide correct.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 02:01 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Ja, da's ook een goeie.. Ik wist niet dat "de topic" en bijgevolg dus ook "deze topic" de correcte spelling is.
Volgens Vandale Professioneel (quote:
Alleen heeft Van Dale niets te zeggen over spelling/geslacht enzo van woorden, enkel over de betekenis. Deze site wel: http://woordenlijst.org/zoek/?q=topicquote:Op zaterdag 30 januari 2010 12:55 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Volgens Vandale Professioneel () is enkel de topic correct.
Edit: Verdorie![]()
Van Dale is er uit: de/het topic - het mag allebei
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 22% gewijzigd door mtx1680 op 30-01-2010 14:53:24 ]Een apotheker is tenslotte ook niets meer dan een legale drugsdealer.
Aaaahquote:Op donderdag 28 januari 2010 17:55 schreef wonderer het volgende:
(Carriage) return, omdat je de carriage van de typemachine terugbrengt naar het begin...
Heineken Music Hallquote:Op woensdag 20 januari 2010 09:49 schreef K-Girly het volgende:
Dat ze in de HMH alleen heineken schenken en geen Jupiler zoals ik aan de barman vroeg
Bedanktquote:Op dinsdag 2 februari 2010 00:25 schreef PiRANiA het volgende:
[ afbeelding ]
dat die linkjes ook klikbaar zijn, én handige lijsten opleveren
is dat zo? Nooit op geletquote:Op woensdag 3 februari 2010 19:22 schreef PluisigNijntje het volgende:
Dat 'Kapitein Koek', die ontbijtreepjes, natuurlijk naar de ontdekkingsreiziger Captain Cook zijn genoemd.
Godsamme zeg, wat voelde ik me even dom
Die bedacht ik me ook laatst pas.quote:Op woensdag 3 februari 2010 19:35 schreef .ZilveR. het volgende:
Op tv Gall en Gall reclame: Johnnie Walker wiskey
Origineel Amsterdams van Osdorp Posse, ...en neem een Jan de Wandelaar..
Helder moment![]()
Jan de Wandelaar is dus wiskey
Ik voel me nou zo dom![]()
Woah zo heb ik hem nooit bekekenquote:Op woensdag 3 februari 2010 19:44 schreef 9611Niels het volgende:
Dat XS4ALL niet kusjes voor iedereen betekent.
Dan kun je ook wel bedenken waar het woord jerrycan vandaan komtquote:Op zondag 14 februari 2010 21:32 schreef gifkwal het volgende:
Waarom de Engelsen/Amerikanen de moffen in oorlogsfilms altijd "Jerry" noemen. Dat komt natuurlijk gewoon door Germany > Germans > Gerry's/Jerry's
Ehm... nee? Is dat een Duitse uitvinding dan?quote:Op zondag 14 februari 2010 21:36 schreef Billy_Talent het volgende:
[..]
Dan kun je ook wel bedenken waar het woord jerrycan vandaan komt
Wheh, grappig!quote:Op zondag 14 februari 2010 21:49 schreef Billy_Talent het volgende:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Jerrycan
Weer wat geleerdquote:
quote:Op zondag 14 februari 2010 21:49 schreef Billy_Talent het volgende:
Zijn die dingen pas zo jong?quote:Op zondag 14 februari 2010 21:49 schreef Billy_Talent het volgende:
?quote:Op dinsdag 16 februari 2010 20:11 schreef Zooootje het volgende:
Dat je bij het spreken met 2 woorden niet 2x hetzelfde moet zeggen, maar dat het beleefd is.
Hij dacht dat "Ja ja" beleefd is, in plaats van "ja meneer".quote:
Hoe?quote:Op dinsdag 16 februari 2010 22:02 schreef PluisigNijntje het volgende:
Hoe die aanvoegsels 'kun' en 'san' in het Japans nou werken,
ik snapte niet wanneer iemand ineens kun werd genoemd en door een ander weer san.
Vertel. San is volgens mij meneer en dat zet je erachter, pluisignijntje-san is dus meneer pluisignijntje.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 22:02 schreef PluisigNijntje het volgende:
Hoe die aanvoegsels 'kun' en 'san' in het Japans nou werken,
ik snapte niet wanneer iemand ineens kun werd genoemd en door een ander weer san.
dat dacht ik ook, tot ik het af ent oe ook anders hoordequote:Op dinsdag 16 februari 2010 22:05 schreef Bart het volgende:
[..]
Vertel. San is volgens mij meneer en dat zet je eracht, pluisignijntje-san is dus meneer pluisignijntje.
-san is dus meneer, -kun is jochie.quote:san
Het bekende achtervoegsel -san wordt gebruikt als aanspreekvorm voor volwassenen en staat ongeveer gelijk aan onze meneer of mevrouw. Het kan bijna altijd gebruikt worden, ook binnen een wat formelere relatie, bijv. binnen een bedrijf. Dit achtervoegsel -san, wordt bijna altijd achter de achternaam gebruikt. Achter de voornaam kan wel, maar dit gebeurt eigenlijk alleen door directe familieleden.
San wordt ook gebruikt achter een winkeltypeaanduiding om de eigenaar aan te duiden. Bijvoorbeeld een boekenwinkel is 'honya'. De winkelier is dan 'honyasan'.
sama
Het ook gebruikte achtervoegsel -sama is een beleefdere versie van -san.
chan
Het eerder genoemde -chan is een soort verkleinvorm van -san en wordt alleen bij een wat intiemere (vriendschaps)relatie voor vrouwen gebruikt.
kun
Het achtervoegsel -kun werd oorspronkelijk gebruikt door oudere personen die een jongen of jongere man aanspraken. Tegenwoordig is het gebruik wat ruimer, zo kunnen oudere mannen én vrouwen nu jongeren aanspreken met -kun, zoals Yamaguchikun. Deze jongeren zijn dan meestal jongens maar tegen meisjes wordt het ook wel eens gebruikt, zoals in een bedrijf. Dit betekent over het algemeen wel dat de aangesprokene dan een lagere positie bekleedt.
Meisjes (van kleuterschool tot universiteit) gebruiken vaak -kun tegen jongens, zoals ook moeders hun zonen met -kun roepen.
quote:Op dinsdag 16 februari 2010 23:33 schreef Oldenzaal het volgende:
Ik kwam er laatst achter dat de kassiere van een supermarkt de lopende band helemaal niet bedient met een gaspedaal, maar dat dit automatisch gaat!
Ik dacht dat het vroeger wel met een pedaal (of knop) ging maar dat weet ik niet zeker.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 23:33 schreef Oldenzaal het volgende:
Ik kwam er laatst achter dat de kassiere van een supermarkt de lopende band helemaal niet bedient met een gaspedaal, maar dat dit automatisch gaat!
Omdat er een oog naast de kassa zit die dan geblokkeerd wordt door zo'n bordje wat er tussen gelegd is.quote:Op woensdag 17 februari 2010 11:15 schreef Frollo het volgende:
Tuurlijk bedient de kassière de band, dat kan toch niet anders?
Stel dat het automatisch ging, hoe kan het dan dat de band precies stopt bij de boodschappen van de volgende klant?
Fijn dat je het Frollo nog even uitlegt!quote:Op woensdag 17 februari 2010 11:17 schreef Oldenzaal het volgende:
[..]
Omdat er een oog naast de kassa zit die dan geblokkeerd wordt door zo'n bordje wat er tussen gelegd is.
Veel mensen gebruiken zo'n balkje niet.quote:Op woensdag 17 februari 2010 11:17 schreef Oldenzaal het volgende:
[..]
Omdat er een oog naast de kassa zit die dan geblokkeerd wordt door zo'n bordje wat er tussen gelegd is.
Ja graag, want ik geloof er nog steeds niets van.quote:Op woensdag 17 februari 2010 11:18 schreef Bart het volgende:
[..]
Fijn dat je het Frollo nog even uitlegt!
Die bij de Appie draait gewoon door als er niets op ligt hoor. Aldus ik, een ex-kassabikkel.quote:Op woensdag 17 februari 2010 11:23 schreef MaLo het volgende:
Je hebt voor beide banden een pedaal. De aanvoerband staat toch gewoon stil als er niks opligt, dan draait dat ding niet de hele tijd door. Hij stopt inderdaad wel automatisch zodra er iets voor het oog komt. (Aldus ik, ex-kassajuf
)
Ik werkte niet bij de Appie, ik werkte bij een soort dumpzaakquote:Op woensdag 17 februari 2010 11:24 schreef Bart het volgende:
[..]
Die bij de Appie draait gewoon door als er niets op ligt hoor. Aldus ik, een ex-kassabikkel.
Dat zie ik inderdaad vaak gebeuren.quote:Op woensdag 17 februari 2010 13:08 schreef hilliebillie het volgende:
De aanvoerband stopt automatisch, niet zozeer als er zo'n balkje ligt maar ook als er een boodschap voor ligt. Als er niets op de band ligt draait ie gewoon door, daarom dat de kassamiep ook altijd zelf een balkje op de band legt als er niemand meer boodschappen op de band heeft liggen.
En nee heb geen ervaring als ex-kassamiep of zo (gelukkig niet) maar doe wel regelmatig booschappen en dan zie je dat soort dingen..
Dude ...quote:Op vrijdag 19 februari 2010 18:04 schreef Fingon het volgende:
Dat niet alle vrouwen (ongeveer) de eerste van de maand hun menstruatie hebben.
Hoe ik er achterkwam:
Ik ging vandaag weer even lekker socializen met mijn buurvrouw, en toen kwam zij haar kamer uit met een chagrijnig gezicht ->![]()
, dus ik vraag 'Wat is er aan de hand?'
en zij zegt zo: 'Ik haat het als ik moet menstrueren ->
![]()
Ik kijk eerst van huh wtf, ff rekenen ''Het is toch 18 februari, midden in de maand, dan KAN je toch helemaal niet menstrueren, dat doen alle vrouwen toch aan het begin van elke maan(d)?''
![]()
![]()
Zij natuurlijk zo van wtf![]()
natuurlijk niet alle vrouwen moeten ongeveer om de maand menstrueren maar niet allemaal aan het begin van de maand oen ._O-
.
Ik dus![]()
![]()
![]()
Kleine klacht: Ik ben door mijn biologieboeken helemaal geindoctrineerd met eerste van de maand omdat ze dat altijd als voorbeeld gebruikten en er nooit gezegd werd dat je ook midden in de maand kon menstrueren, en aangezien ik er als jongen nooit veel over heb nagedacht kwam dat ook niet in mezelf op.
quote:Op vrijdag 19 februari 2010 18:04 schreef Fingon het volgende:
Hoe ik er achterkwam:
Ik ging vandaag weer even lekker socializen met mijn buurvrouw, en toen kwam zij haar kamer uit met een chagrijnig gezicht ->![]()
![]()
Ik kijk eerst van huh wtf, ff rekenen ''Het is toch 18 februari, midden in de maand, dan KAN je toch helemaal niet menstrueren, dat doen alle vrouwen toch aan het begin van elke maan(d)?''
![]()
![]()
natuurlijk niet alle vrouwen moeten ongeveer om de maand menstrueren maar niet allemaal aan het begin van de maand oen ._O-
.
Ik dus![]()
![]()
![]()
Kleine klacht: Ik ben door mijn biologieboeken helemaal geindoctrineerd met eerste van de maand omdat ze dat altijd als voorbeeld gebruikten en er nooit gezegd werd dat je ook midden in de maand kon menstrueren, en aangezien ik er als jongen nooit veel over heb nagedacht kwam dat ook niet in mezelf op.
Hoe ik er achterkwam:
![]()
![]()
![]()
.
Ik dus![]()
![]()
![]()
OMGquote:Op vrijdag 19 februari 2010 18:04 schreef Fingon het volgende:
Hoe ik er achterkwam:
![]()
![]()
![]()
.
Ik dus![]()
![]()
![]()
Hoe ik er achterkwam:
![]()
![]()
![]()
.
Ik dus![]()
![]()
![]()
Net zoiets als dat Engels sprekende mensen een 'W' een dubbele U noemen (double u).quote:Op vrijdag 19 februari 2010 18:52 schreef Lano het volgende:
En mn leraar duits zei altijd esvouw ik dacht dat een duitse naam was voor een so maar blijkt dus dat je de V als vouw uitsprak en hij dus gewoon de afkorting SV gebruikte(waar dat voor stond ben ik vergeten)
Bladiebla
Ik zou zoiets alleen echt nooooit lezen, daar let je toch helemaal niet op als bestuurder?quote:Op zaterdag 20 februari 2010 16:34 schreef Proz het volgende:
Dat wanneer de bestickering van een auto/busje aan de voorkant gespiegeld is, dit geen fout is van de bestickeraar maar dat dit is zodat de auto ervoor in zijn spiegels het goed kan lezen
Zeker niet doen!quote:Op zaterdag 20 februari 2010 16:42 schreef Deeltjesversneller het volgende:
[..]
Ik zou zoiets alleen echt nooooit lezen, daar let je toch helemaal niet op als bestuurder?
Dat zou ik ook niet snel doorhebben, misschien als het donker is... Ik kijk alleen of er wat achter me zit maar niet wat precies.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 16:55 schreef Bart het volgende:
[..]
Zeker niet doen!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wel dat, niet wat, waarom zou je?quote:Op zaterdag 20 februari 2010 17:57 schreef fs180 het volgende:
Zijn jullie je echt niet bewust van wat er om je heen rijdt?
Hoe ik er achterkwam:
![]()
![]()
![]()
.
Ik dus![]()
![]()
![]()
En wat nu als het een ambulance is die haast heeft?quote:Op zaterdag 20 februari 2010 18:00 schreef Deeltjesversneller het volgende:
[..]
Wel dat, niet wat, waarom zou je?Ik kijk liever wat er voor me allemaal gebeurt.
Oh ja, mijn collega die tegen een Engelse klant over zijn Bie-Em-Wie begon te pratenquote:Op vrijdag 19 februari 2010 19:58 schreef Thijz het volgende:
[..]
Net zoiets als dat Engels sprekende mensen een 'W' een dubbele U noemen (double u).
Dat zie ik wel... Maar ik ga in de spiegel niet de letters lezen die op een auto staanquote:Op zaterdag 20 februari 2010 19:00 schreef glasbak het volgende:
[..]
En wat nu als het een ambulance is die haast heeft?
quote:Op zaterdag 20 februari 2010 19:59 schreef gifkwal het volgende:
Vroeger speelden we in de buurt onder andere met een Turks meisje dat IJsje heette. Zo noemde iedereen haar tenminste altijd, en ook als iemand aan haar vroeg hoe ze heette zei ze "ik heet IJsje". De eerste keer dacht ik nog "Hmm, vreemde naam" maar later werd het gewoon. Wel plaagden we haar soms en noemden we haar bijvoorbeeld Cornetto.
Heel wat jaren daarna drong het tot me door dat dat arme kind natuurlijk gewoon Aisha heette.
quote:Op zaterdag 20 februari 2010 19:59 schreef gifkwal het volgende:
Vroeger speelden we in de buurt onder andere met een Turks meisje dat IJsje heette. Zo noemde iedereen haar tenminste altijd, en ook als iemand aan haar vroeg hoe ze heette zei ze "ik heet IJsje". De eerste keer dacht ik nog "Hmm, vreemde naam" maar later werd het gewoon. Wel plaagden we haar soms en noemden we haar bijvoorbeeld Cornetto.
Heel wat jaren daarna drong het tot me door dat dat arme kind natuurlijk gewoon Aisha heette.
Je bent niet echt bij de tijd, he?quote:Op vrijdag 19 februari 2010 18:04 schreef Fingon het volgende:
Ik ging vandaag weer even lekker socializen met mijn buurvrouw
''Het is toch 18 februari"
Oeh, dat is zuurquote:Op zondag 21 februari 2010 09:41 schreef robert842 het volgende:
Dat het deuntje dat op de achtergrond speelde bij Wolfenstein 3D het partij-lied was van Hitler in de 2de wereldoorlog![]()
* na het jarenlang als fluitdeuntje gebruikt te hebben
Ik ben blij, dat onze computer toen nog geen geluid kon afspelen...quote:Op zondag 21 februari 2010 09:41 schreef robert842 het volgende:
Dat het deuntje dat op de achtergrond speelde bij Wolfenstein 3D het partij-lied was van Hitler in de 2de wereldoorlog![]()
quote:Op zondag 21 februari 2010 13:15 schreef Frannhere het volgende:
Ik snapte vroeger niet dat Curacao bij Nederland hoorde... want je hoorde nooit op het nieuws iets over Curacao. Ik dacht dat het bij NL hoorde als een geheel land, en niet als een koloniesnap het nu nog niet helemaal trouwens
Dat meen je niet! Dat spel was echt geweldig.quote:Op zondag 21 februari 2010 09:41 schreef robert842 het volgende:
je bedoeld het horst wessel lied?quote:Op zondag 21 februari 2010 09:41 schreef robert842 het volgende:
Dat komt omdat in die biologieboeken het over de eerste dag van de menstruatiecyclus hebben..en die kan op eender welke dag vd maand vallen..quote:Op vrijdag 19 februari 2010 18:04 schreef Fingon het volgende:
Hoe ik er achterkwam:
![]()
![]()
![]()
.
Ik dus![]()
![]()
![]()
Dit is wel erg hoor.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 18:04 schreef Fingon het volgende:
Hoe ik er achterkwam:
![]()
![]()
![]()
.
Ik dus![]()
![]()
![]()
Haha same here!quote:Op vrijdag 19 februari 2010 18:44 schreef v0lt026 het volgende:
Dat Bassie dronken was door pannenkoeken met calvados te eten in de Reis door Europa, afl Frankrijk. Vroeger maar niet begrepen waarom hij dubbel zag en zo vrolijk deed.
Dank je, ik zit nu de hele tijd het do re mi van de sound of music te neurien.quote:Op woensdag 24 februari 2010 17:28 schreef superworm het volgende:
Ik had er serieus nog nooit over nagedacht, maar een paar jaar geleden (ik was toen achttien ofzo) kwam ik er opeens achter, toen ik het nog eens luisterde, dat
DO A DEER A FEMALE DEER
RE A DROP OF GOLDEN SUN
Doe, ray, me, far... die dubbele betekenissen had ik gewoon nog nooit door gehad. Ik vond de lyrics al nooit ergens op slaan
Mijn wereld staat op zijn kop!quote:Op dinsdag 19 januari 2010 17:57 schreef mien-moeke het volgende:
Brinta betekend BReakfast INstant TArwe.
quote:Op woensdag 24 februari 2010 20:51 schreef trainfreak het volgende:
Dat ditnet geen aparte tv-zender is maar gewoon dit net.
[Aankondiging programma], u ziet het vanavond allemaal op dit net
Als variatie op dat thema, ik nam een "gat in je hoofd vallen" ook nogal letterlijk en dacht dan dat er echt een gat in je schedel zat waardoor je je hersenen kon zien enzo.quote:Op woensdag 24 februari 2010 21:56 schreef leRomein het volgende:
Ik dacht als klein kind dat als iemand zijn been of arm had gebroken, dat dan het betreffende ledemaat los van het lichaam was gekomen.
Ja, dat dacht ik ook.quote:Op woensdag 24 februari 2010 22:01 schreef wonderer het volgende:
[..]
Als variatie op dat thema, ik nam een "gat in je hoofd vallen" ook nogal letterlijk en dacht dan dat er echt een gat in je schedel zat waardoor je je hersenen kon zien enzo.
Bron? Ik betwijfel het namelijk.quote:Op woensdag 24 februari 2010 21:10 schreef Shuraa het volgende:
dat het woord normaal komt van "norm-all"
iedereen doet zo, dus doe maar gewoon het zelfde als iedereen. Doe normaal.
aah
![]()
![]()
![]()
![]()
Normal komt van het Latijnse Norma, wat "A norm, standard" betekent.quote:Op woensdag 24 februari 2010 21:10 schreef Shuraa het volgende:
dat het woord normaal komt van "norm-all"
iedereen doet zo, dus doe maar gewoon het zelfde als iedereen. Doe normaal.
aah
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik heb als kind de Nederlandse vertaling geleerd, dus ik snapte het principe wel.quote:Op woensdag 24 februari 2010 17:28 schreef superworm het volgende:
Ik had er serieus nog nooit over nagedacht, maar een paar jaar geleden (ik was toen achttien ofzo) kwam ik er opeens achter, toen ik het nog eens luisterde, dat
DO A DEER A FEMALE DEER
RE A DROP OF GOLDEN SUN
Doe, ray, me, far... die dubbele betekenissen had ik gewoon nog nooit door gehad. Ik vond de lyrics al nooit ergens op slaan
Dat vertelt Adriaan hem toch gewoon? Niet opgelet dusquote:Op vrijdag 19 februari 2010 18:44 schreef v0lt026 het volgende:
Dat Bassie dronken was door pannenkoeken met calvados te eten in de Reis door Europa, afl Frankrijk. Vroeger maar niet begrepen waarom hij dubbel zag en zo vrolijk deed.
Wel Frankrijk, met dat eiland dat bij eb te belopen is en met vloed niet. In Spanje hebben ze toch geen pannenkoeken?quote:Op donderdag 25 februari 2010 10:19 schreef Zapper het volgende:
[..]
Dat vertelt Adriaan hem toch gewoon? Niet opgelet dus
Overigens dacht ik dat het in Spanje was, niet Frankrijk.
Ah daar is de expert alquote:Op donderdag 25 februari 2010 16:50 schreef wonderer het volgende:
Wel Frankrijk, met dat eiland dat bij eb te belopen is en met vloed niet. In Spanje hebben ze toch geen pannenkoeken?
Is het ook niet. Hij snapt alleen "dos" want dat is twee. Dat dat spaans is en niet frans kun je een clown amper kwalijk nemenquote:Op donderdag 25 februari 2010 16:53 schreef Zapper het volgende:
[..]
Ah daar is de expert al
Ik dacht dat Bassie "dos calvados" bestelde, vond ik niet echt Frans haha
Het is iedere 28 dagen, dus meer dan eens per maand...quote:Op zondag 21 februari 2010 00:37 schreef Reese het volgende:
[..]
Je bent niet echt bij de tijd, he?
De buurvrouw ook niet trouwens, want de meeste vrouwen menstrueren elke maand en niet óm de maand
Ik had dat met heinz (voor de sandwich spread)quote:Op vrijdag 26 februari 2010 16:53 schreef Lano het volgende:
Zo begreep ik pas op latere leeftijd dat onze spikkeltjesworst niet overal spikkeltjesworst heet
Ben jij heel jong, of bestaat dat al heeeeeeeeel lang?quote:Op vrijdag 26 februari 2010 17:16 schreef maok het volgende:
[..]
Ik had dat met heinz (voor de sandwich spread)
Ik ben van 1982. Het bestaat al best lang, kijk maar:quote:Op vrijdag 26 februari 2010 17:17 schreef Tegan het volgende:
[..]
Ben jij heel jong, of bestaat dat al heeeeeeeeel lang?
Oh, dacht dat het echt van de laatste paar jaren was.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 17:19 schreef maok het volgende:
[..]
Ik ben van 1982. Het bestaat al best lang, kijk maar:
WTF is spikkeltjesworstquote:Op vrijdag 26 februari 2010 16:53 schreef Lano het volgende:
Zo begreep ik pas op latere leeftijd dat onze spikkeltjesworst niet overal spikkeltjesworst heet
quote:Op vrijdag 26 februari 2010 12:11 schreef hilliebillie het volgende:
Waarom mensen me vreemd aan keken vroeger toen ik vertelde dat m'n zusje niet duimt maar vingert... Snapte ik ook pas vanaf dat ik een jaar of 14/15 was.. En was een uitspraak toen ik een jaar of 5 was.
Ik vond het toen zelf heel logisch aangezien ze altijd haar vinger in haar mond deed als ze sliep.
quote:Op vrijdag 26 februari 2010 20:59 schreef Gwywen het volgende:
Pas toen ik hoorde dat deze meneer een acteur is, drong tot me door dat de mensen die je in de reclamefilmpjes ziet daar dus helemaal niet werken, maar daarvoor ingehuurd worden.
Ik had er nooit echt bij stilgestaan, maar had altijd vaag het idee dat de directie of zo gewoon de leukste of meest gebekte persoon van het bedrijf uitkoos om in een reclamefilmpje te spelen.
Dat klinkt best raar.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 21:03 schreef Lano het volgende:
[..]
Salami ja maar dan de gewone plakjes, de harde worst was bij ons papa's worst
![]()
quote:Op vrijdag 26 februari 2010 17:07 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Het liedje 'huilen is voor jou te laat' .. Ik dacht altijd dat als je dan bv. vóór half twee had gehuild, je nog iets voor elkaar kon krijgen.. maar half vier, nee, echt te laat.. geen ijsje.. Tja..
Dit is wel het eigen personeel en de directeur:quote:Op vrijdag 26 februari 2010 20:59 schreef Gwywen het volgende:
Pas toen ik hoorde dat deze meneer een acteur is, drong tot me door dat de mensen die je in de reclamefilmpjes ziet daar dus helemaal niet werken, maar daarvoor ingehuurd worden.
Ik had er nooit echt bij stilgestaan, maar had altijd vaag het idee dat de directie of zo gewoon de leukste of meest gebekte persoon van het bedrijf uitkoos om in een reclamefilmpje te spelen.
quote:Op vrijdag 26 februari 2010 22:28 schreef glasbak het volgende:
[..]
Huilen is voor jou te laat (goed naar de tekst luisteren)
Maar die bestaat ook gewoon hoor (uit de VS, opgericht in 1977).quote:Op vrijdag 26 februari 2010 14:02 schreef bulbjes het volgende:
[...]ik heb serieus jarenlang gedacht dat er een band bestond die 'The dickies' heette en dat dat een soort ska/ punkbandje of zo dan was![]()
![]()
Ik vind sisiworst nog net iets erger.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 16:53 schreef Lano het volgende:
Sinds een mod het knopje omgezet heeftquote:Op zaterdag 27 februari 2010 12:30 schreef Dastan het volgende:
Hé, sinds wanneer staat deze centraal?
Ik vind het verrassender dat je dacht dat juist die meneer uit het volledig AH personeelsbestand gekozen was vanwege zijn charme en vlotte babbel.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 20:59 schreef Gwywen het volgende:
In Nederland geeft de hardheid van water de hoeveelheid kalk aan, niet de hoeveelheid metaalquote:Op zaterdag 27 februari 2010 16:17 schreef Gizmo112 het volgende:
Dat hard water niets te maken heeft met de snelheid waarmee het uit de kraan komt, maar met de hoeveelheid metaal in het water
http://nl.wikipedia.org/wiki/Waterhardheid Weer wat geleerdquote:Op zaterdag 27 februari 2010 16:23 schreef Bart het volgende:
[..]
In Nederland geeft de hardheid van water de hoeveelheid kalk aan, niet de hoeveelheid metaal
En dat het ook geen ijs isquote:Op zaterdag 27 februari 2010 16:17 schreef Gizmo112 het volgende:
Dat hard water niets te maken heeft met de snelheid waarmee het uit de kraan komt, maar met de hoeveelheid metaal in het water
quote:Op zaterdag 27 februari 2010 16:47 schreef onderjas het volgende:
[..]
En dat het ook geen ijs is.
Waarom staat fils (fila) nog steeds niet in de OP?
Een nieuwslezer heeft wel degelijk een journalistieke opleiding gevolgd hoor. En hij herschrijft meestal ook al zijn teksten.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 15:52 schreef Gwywen het volgende:
En dat goudvissen niet goddelijk verder leven in het riool als ze door de plee gespoeld worden.![]()
Dat een journalist niet de man is die het journaal voorleest, had bij mij overigens ook even tijd nodig
quote:De schrikkeldag is 29 februari. Hij werd na 23 februari ingevoegd in de Juliaanse kalender, waardoor de maand februari in een schrikkeljaar 29 dagen kreeg. Maar de nummering van de dagen in februari eindigde niettemin ook op 28, want de schrikkeldag was een 'nummerloze' dag, ingelast tussen de 23ste en de 24ste februari. Een 'bis'dag dus, zoals ook uit de oude Latijnse aanduiding blijkt: ante diem bis sextus Kalendas Martii. (In het Frans heet een schrikkeljaar nog steeds une année bissextile). Later stapte men van de nummerloze dag af en laste die in na 28 februari en kreeg die het nummer 29.
Een schrikkeldag wordt aan bepaalde jaren toegevoegd omdat het jaar niet precies 365 dagen telt, maar ongeveer 365 en een kwart.
quote:Toen het jaar werd verdeeld in twaalf maanden (onder koning Numa Pompilius), werd de laatste maand februaris gedoopt. Het jaar begon dus met maart.
De schrikkeldag verrekende men logischerwijze aan het einde van het jaar, dus aan het eind van februari. Pas in het jaar 456 werd januari de eerste en februari de tweede maand, de schrikkeldag bleef nu ten bate van de tweede maand komen.
quote:30 februari is in de geschiedenis drie keer voorgekomen.
quote:De geleerde Sacrobosco schreef in 1235 dat keizer Augustus een dag van februari afhaalde opdat de naar hem vernoemde maand augustus evenveel dagen zou hebben als de maand juli (vernoemd naar Julius Caesar).
Vanaf 45 voor (zijnde het begin van de Juliaanse kalender) tot 8 na Christus had februari in het Romeinse Rijk 29 dagen en in schrikkeljaren 30.
Bij de ohra-reclames ook. behalve bassie natuurlijkquote:Op zaterdag 27 februari 2010 00:04 schreef Magic-IRC het volgende:
[..]
Dit is wel het eigen personeel en de directeur:
Hier nog 1quote:Op maandag 1 maart 2010 14:03 schreef -Menn0- het volgende:
Nieuw wegdek -> Langere remweg.
Betekent niet dat je langer kan remmen maar dat je er langer over doet om stil te staan.
Heeft wel een paar jaar geduurd voordat ik het door had
Welke gele pijlen heb jij het over? Want de enige gele pijlen die ik zie op de weg zijn bij wegwerkzaamheden...quote:Op maandag 1 maart 2010 10:17 schreef 9611Niels het volgende:
Dat die gele pijlen op de weg niet betekenen dat precies op die plek een brandkraan zit, maar dat ie hem alleen maar aanwijst. Ik vond het al zo gek dat brandweermannen dan eerst een stuk asfalt moesten weghalen om bij de brandkraan te kunnen..
quote:Op maandag 1 maart 2010 17:34 schreef glasbak het volgende:
[..]
Welke gele pijlen heb jij het over? Want de enige gele pijlen die ik zie op de weg zijn bij wegwerkzaamheden...
Doet me denken aan die punten op de weg die ze gebruiken voor luchtfoto's. Ik heb wel altijd geweten dat het daar voor was maar reed er vroeger altijd overheen en dan naar boven kijken en lachen.quote:Op maandag 1 maart 2010 17:53 schreef maok het volgende:
Volgens mij is dat systeem van die gele driehoeken landelijk.
[ afbeelding ]
Blijkbaar weer iets wat veel mensen pas jaaaaaren later begrepen
is dat altijd al zo geweest? Ik dacht altijd dat die pijlen pas de laatste jaren op de wegen werden gezet om het beter op te laten vallen. Want die paaltjes kunnen nog wel een overwoekert worden.quote:Op maandag 1 maart 2010 17:53 schreef maok het volgende:
Volgens mij is dat systeem van die gele driehoeken landelijk.
[ afbeelding ]
Blijkbaar weer iets wat veel mensen pas jaaaaaren later begrepen
Ik heb er vandaag eens op gelet en ik zag die pijl naar een kraan wijzen, maar toen ik nog even verder keek zag ik ook een rood plaatje op een huis zitten, dus ik weet t nog niet zekerquote:Op maandag 1 maart 2010 19:16 schreef Thijz het volgende:
[..]
is dat altijd al zo geweest? Ik dacht altijd dat die pijlen pas de laatste jaren op de wegen werden gezet om het beter op te laten vallen. Want die paaltjes kunnen nog wel een overwoekert worden.
Wijst die pijl eigenlijk naar zo'n paaltje of naar een kraan? Volgens mij staat op het paaltje waar je de kraan kunt vinden, of zit ik nu mis?
Bij mij zijn ze er al jááren.quote:De Bilt - Veel inwoners van De Bilt zullen het al hebben opgemerkt. Er verschijnen overal gele driehoekjes op het wegdek. Deze worden aangebracht door de brandweer en dienen om met spoed rijdende brandweervoertuigen aan te wijzen waar een bluswatervoorziening te vinden is.
Bluswatervoorzieningen zijn plekken in de gemeente waar de brandweer water kan pakken om brand te blussen. Zo zijn er zogenaamde brandkranen, die zijn aangesloten op het waterleidingnet, en zogenaamde brandputten die toegang geven tot het grondwater. Het is natuurlijk van belang dat die voorzieningen voor de brandweer altijd snel vindbaar zijn. In de praktijk bleek het echter steeds vaker voor te komen dat kranen of putten gezocht moesten worden. In sommige gevallen waren de aanduidingsbordjes verdwenen, in andere gevallen waren ze overwoekerd door planten of gras. Ook staan er vaak auto’s voor of op geparkeerd. Hierdoor gaat kostbare tijd verloren met zoeken in het geval van een brand.
Om er nu voor te zorgen dat vanuit een aanrijdende brandweerauto in een oogopslag kan worden gezien waar een bluswatervoorziening aanwezig is, plakt de brandweer gele driehoekjes op het wegdek die met de punt de goede kant opwijzen. Het systeem is uitvoerig getest en werkt prima. In onze gemeente zijn ruim 1200 brandkranen en 200 brandputten. De brandweer hoopt al deze voorzieningen medio 2009 van zo’n gele driehoek te hebben voorzien.
quote:Op maandag 1 maart 2010 14:03 schreef -Menn0- het volgende:
Nieuw wegdek -> Langere remweg.
Betekent niet dat je langer kan remmen maar dat je er langer over doet om stil te staan.
Heeft wel een paar jaar geduurd voordat ik het door had
Dit geloof ik niet, man dat wist ik al toen ik 5 wasquote:Op maandag 1 maart 2010 00:57 schreef Deeltjesversneller het volgende:
Ik dacht altijd dat februari normaal 30 dagen heeft maar met schrikkeljaar 28. Tot ik nu ineens lees dat het normaal 28 is en met schrikkeljaar 29
Waarom februari trouwens, en niet december?
quote:Op maandag 1 maart 2010 18:09 schreef onderjas het volgende:
[..]
Doet me denken aan die punten op de weg die ze gebruiken voor luchtfoto's. Ik heb wel altijd geweten dat het daar voor was maar reed er vroeger altijd overheen en dan naar boven kijken en lachen.
Haha! Dat is heel irritant inderdaad.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 09:37 schreef Gwywen het volgende:
Dat als je iets zat te typen en hij overschreef ineens je tekst i.p.v. het ertussen te duwen, dat je dan per ongeluk je "insert" had ingedrukt.Hoe vaak ik niet vloekend m'n computer opnieuw heb opgestart als dat weer eens het geval was
Klopt, dat zijn vaak cirkels, voor de tekenaars van het Kadaster. Toen ik er heel wat jaren terug stage liep, vond ik het geweldig knap dat mensen zo'n percelentekening uit het hoofd kon maken. Mij is toen het geheim van de smid verteld: luchtfoto's met tekensquote:Op maandag 1 maart 2010 18:09 schreef onderjas het volgende:
[..]
Doet me denken aan die punten op de weg die ze gebruiken voor luchtfoto's. Ik heb wel altijd geweten dat het daar voor was maar reed er vroeger altijd overheen en dan naar boven kijken en lachen.
quote:Op dinsdag 2 maart 2010 09:37 schreef Gwywen het volgende:
Dat als je iets zat te typen en hij overschreef ineens je tekst i.p.v. het ertussen te duwen, dat je dan per ongeluk je "insert" had ingedrukt.Hoe vaak ik niet vloekend m'n computer opnieuw heb opgestart als dat weer eens het geval was
Ik vraag me af hoe je hier achter bent gekomenquote:Op vrijdag 5 maart 2010 19:20 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
Openbare trappen (stations, winkelcentra, etc.) hebben om de 12 treden een plateau. Je hoeft nooit meer dan 12 stappen te maken voordat je een plateau bereikt. Ga maar eens tellen.
Mijn opa en oma hadden vroeger volgens mij een electische deken waar je onder kon slapen, dat zag er ook echt als een deken.quote:Op maandag 8 maart 2010 10:38 schreef Surf_Bunny het volgende:
Mijn zus kwam er pasgeleden pas achter dat een electrische deken, geen deken is waar je ónder slaapt maar een matje wat je aan je matras vastmaakt
die bestaan trouwens nog steedsquote:Op maandag 8 maart 2010 11:53 schreef maok het volgende:
[..]
Mijn opa en oma hadden vroeger volgens mij een electische deken waar je onder kon slapen, dat zag er ook echt als een deken.
Ik ookquote:
Dat is een gemiddelde. Er zijn ook vrouwen met een menstruatiecyclus van 21 dagen, of van 35 dagen, is allemaal normaal.quote:Op donderdag 25 februari 2010 17:21 schreef Tegan het volgende:
[..]
Het is iedere 28 dagen, dus meer dan eens per maand...
Dat is toch de correcte manier van Duits spellen?quote:
Holy shitquote:Op maandag 22 maart 2010 09:27 schreef defibrillator het volgende:
Dat het klaagbaak is en niet klaagbak
Misschien wel, maar wij zeiden het uit gemakzucht zoquote:Op maandag 22 maart 2010 20:38 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
[..]
Dat is toch de correcte manier van Duits spellen?
Dat koste mij ongeveer.. 7 jaar tot ik daarachter kwamquote:Op dinsdag 2 maart 2010 09:37 schreef Gwywen het volgende:
Da's volgens mij Zett Dee Effquote:Op maandag 22 maart 2010 20:38 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
[..]
Dat is toch de correcte manier van Duits spellen?
Klopt.quote:
quote:Op dinsdag 23 maart 2010 08:35 schreef hilliebillie het volgende:
M'n vriend vroeg gisteren of ik wou kijken of het dakraam op zolder bereikbaar was.. Hij dacht op een of andere manier dat de schoorsteenveger door het dakraam er uit gaat..
Heb hem toch al een paar keer uitgelegd dat die gewoon met een ladder het dak op klimt, maar op een of andere manier gaat dat er bij hem niet in.. Het zou trouwens ook never nooit nie passen door het dakraam naar buiten..
(het is bij ons niet mogelijk de schoorsteen van onder af te vegen...)
Ik vond het allemaal heel nutteloos, want ik dacht dat degene met nummer 1 ook de winnaar was, en de nummer 2 had ook nummer 2. etc. Dus vond het erg vreemd dat ze nog reden.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 00:20 schreef chopshop het volgende:
Als klein jochie vond ik Formule 1 wel vet. Ik was fan van eMCeeLaren....
Ik vond voetbal leuk en zag Patrick Kluivert een keer bukken bij een voorzet. Toen was mijn logische conclusie dat aanvallers niet mogen koppen ofzo... Ook een tijd over gedaan voordat dat rechtgezet was. Net zoals ik dacht dat je pas een doelpunt had gemaakt als de bal in het net lag ipv over de lijn.
Misschien een tipje voor de FIFA?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |