Bedanktquote:Op dinsdag 2 februari 2010 00:25 schreef PiRANiA het volgende:
[ afbeelding ]
dat die linkjes ook klikbaar zijn, én handige lijsten opleveren
is dat zo? Nooit op geletquote:Op woensdag 3 februari 2010 19:22 schreef PluisigNijntje het volgende:
Dat 'Kapitein Koek', die ontbijtreepjes, natuurlijk naar de ontdekkingsreiziger Captain Cook zijn genoemd.
Godsamme zeg, wat voelde ik me even dom
Die bedacht ik me ook laatst pas.quote:Op woensdag 3 februari 2010 19:35 schreef .ZilveR. het volgende:
Op tv Gall en Gall reclame: Johnnie Walker wiskey
Origineel Amsterdams van Osdorp Posse, ...en neem een Jan de Wandelaar..
Helder moment![]()
Jan de Wandelaar is dus wiskey
Ik voel me nou zo dom![]()
Woah zo heb ik hem nooit bekekenquote:Op woensdag 3 februari 2010 19:44 schreef 9611Niels het volgende:
Dat XS4ALL niet kusjes voor iedereen betekent.
Dan kun je ook wel bedenken waar het woord jerrycan vandaan komtquote:Op zondag 14 februari 2010 21:32 schreef gifkwal het volgende:
Waarom de Engelsen/Amerikanen de moffen in oorlogsfilms altijd "Jerry" noemen. Dat komt natuurlijk gewoon door Germany > Germans > Gerry's/Jerry's
Ehm... nee? Is dat een Duitse uitvinding dan?quote:Op zondag 14 februari 2010 21:36 schreef Billy_Talent het volgende:
[..]
Dan kun je ook wel bedenken waar het woord jerrycan vandaan komt
Wheh, grappig!quote:Op zondag 14 februari 2010 21:49 schreef Billy_Talent het volgende:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Jerrycan
Weer wat geleerdquote:
quote:Op zondag 14 februari 2010 21:49 schreef Billy_Talent het volgende:
Zijn die dingen pas zo jong?quote:Op zondag 14 februari 2010 21:49 schreef Billy_Talent het volgende:
?quote:Op dinsdag 16 februari 2010 20:11 schreef Zooootje het volgende:
Dat je bij het spreken met 2 woorden niet 2x hetzelfde moet zeggen, maar dat het beleefd is.
Hij dacht dat "Ja ja" beleefd is, in plaats van "ja meneer".quote:
Hoe?quote:Op dinsdag 16 februari 2010 22:02 schreef PluisigNijntje het volgende:
Hoe die aanvoegsels 'kun' en 'san' in het Japans nou werken,
ik snapte niet wanneer iemand ineens kun werd genoemd en door een ander weer san.
Vertel. San is volgens mij meneer en dat zet je erachter, pluisignijntje-san is dus meneer pluisignijntje.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 22:02 schreef PluisigNijntje het volgende:
Hoe die aanvoegsels 'kun' en 'san' in het Japans nou werken,
ik snapte niet wanneer iemand ineens kun werd genoemd en door een ander weer san.
dat dacht ik ook, tot ik het af ent oe ook anders hoordequote:Op dinsdag 16 februari 2010 22:05 schreef Bart het volgende:
[..]
Vertel. San is volgens mij meneer en dat zet je eracht, pluisignijntje-san is dus meneer pluisignijntje.
-san is dus meneer, -kun is jochie.quote:san
Het bekende achtervoegsel -san wordt gebruikt als aanspreekvorm voor volwassenen en staat ongeveer gelijk aan onze meneer of mevrouw. Het kan bijna altijd gebruikt worden, ook binnen een wat formelere relatie, bijv. binnen een bedrijf. Dit achtervoegsel -san, wordt bijna altijd achter de achternaam gebruikt. Achter de voornaam kan wel, maar dit gebeurt eigenlijk alleen door directe familieleden.
San wordt ook gebruikt achter een winkeltypeaanduiding om de eigenaar aan te duiden. Bijvoorbeeld een boekenwinkel is 'honya'. De winkelier is dan 'honyasan'.
sama
Het ook gebruikte achtervoegsel -sama is een beleefdere versie van -san.
chan
Het eerder genoemde -chan is een soort verkleinvorm van -san en wordt alleen bij een wat intiemere (vriendschaps)relatie voor vrouwen gebruikt.
kun
Het achtervoegsel -kun werd oorspronkelijk gebruikt door oudere personen die een jongen of jongere man aanspraken. Tegenwoordig is het gebruik wat ruimer, zo kunnen oudere mannen én vrouwen nu jongeren aanspreken met -kun, zoals Yamaguchikun. Deze jongeren zijn dan meestal jongens maar tegen meisjes wordt het ook wel eens gebruikt, zoals in een bedrijf. Dit betekent over het algemeen wel dat de aangesprokene dan een lagere positie bekleedt.
Meisjes (van kleuterschool tot universiteit) gebruiken vaak -kun tegen jongens, zoals ook moeders hun zonen met -kun roepen.
quote:Op dinsdag 16 februari 2010 23:33 schreef Oldenzaal het volgende:
Ik kwam er laatst achter dat de kassiere van een supermarkt de lopende band helemaal niet bedient met een gaspedaal, maar dat dit automatisch gaat!
Ik dacht dat het vroeger wel met een pedaal (of knop) ging maar dat weet ik niet zeker.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 23:33 schreef Oldenzaal het volgende:
Ik kwam er laatst achter dat de kassiere van een supermarkt de lopende band helemaal niet bedient met een gaspedaal, maar dat dit automatisch gaat!
Omdat er een oog naast de kassa zit die dan geblokkeerd wordt door zo'n bordje wat er tussen gelegd is.quote:Op woensdag 17 februari 2010 11:15 schreef Frollo het volgende:
Tuurlijk bedient de kassière de band, dat kan toch niet anders?
Stel dat het automatisch ging, hoe kan het dan dat de band precies stopt bij de boodschappen van de volgende klant?
Fijn dat je het Frollo nog even uitlegt!quote:Op woensdag 17 februari 2010 11:17 schreef Oldenzaal het volgende:
[..]
Omdat er een oog naast de kassa zit die dan geblokkeerd wordt door zo'n bordje wat er tussen gelegd is.
Veel mensen gebruiken zo'n balkje niet.quote:Op woensdag 17 februari 2010 11:17 schreef Oldenzaal het volgende:
[..]
Omdat er een oog naast de kassa zit die dan geblokkeerd wordt door zo'n bordje wat er tussen gelegd is.
Ja graag, want ik geloof er nog steeds niets van.quote:Op woensdag 17 februari 2010 11:18 schreef Bart het volgende:
[..]
Fijn dat je het Frollo nog even uitlegt!
Die bij de Appie draait gewoon door als er niets op ligt hoor. Aldus ik, een ex-kassabikkel.quote:Op woensdag 17 februari 2010 11:23 schreef MaLo het volgende:
Je hebt voor beide banden een pedaal. De aanvoerband staat toch gewoon stil als er niks opligt, dan draait dat ding niet de hele tijd door. Hij stopt inderdaad wel automatisch zodra er iets voor het oog komt. (Aldus ik, ex-kassajuf
)
Ik werkte niet bij de Appie, ik werkte bij een soort dumpzaakquote:Op woensdag 17 februari 2010 11:24 schreef Bart het volgende:
[..]
Die bij de Appie draait gewoon door als er niets op ligt hoor. Aldus ik, een ex-kassabikkel.
Dat zie ik inderdaad vaak gebeuren.quote:Op woensdag 17 februari 2010 13:08 schreef hilliebillie het volgende:
De aanvoerband stopt automatisch, niet zozeer als er zo'n balkje ligt maar ook als er een boodschap voor ligt. Als er niets op de band ligt draait ie gewoon door, daarom dat de kassamiep ook altijd zelf een balkje op de band legt als er niemand meer boodschappen op de band heeft liggen.
En nee heb geen ervaring als ex-kassamiep of zo (gelukkig niet) maar doe wel regelmatig booschappen en dan zie je dat soort dingen..
Dude ...quote:Op vrijdag 19 februari 2010 18:04 schreef Fingon het volgende:
Dat niet alle vrouwen (ongeveer) de eerste van de maand hun menstruatie hebben.
Hoe ik er achterkwam:
Ik ging vandaag weer even lekker socializen met mijn buurvrouw, en toen kwam zij haar kamer uit met een chagrijnig gezicht ->![]()
, dus ik vraag 'Wat is er aan de hand?'
en zij zegt zo: 'Ik haat het als ik moet menstrueren ->
![]()
Ik kijk eerst van huh wtf, ff rekenen ''Het is toch 18 februari, midden in de maand, dan KAN je toch helemaal niet menstrueren, dat doen alle vrouwen toch aan het begin van elke maan(d)?''
![]()
![]()
Zij natuurlijk zo van wtf![]()
natuurlijk niet alle vrouwen moeten ongeveer om de maand menstrueren maar niet allemaal aan het begin van de maand oen ._O-
.
Ik dus![]()
![]()
![]()
Kleine klacht: Ik ben door mijn biologieboeken helemaal geindoctrineerd met eerste van de maand omdat ze dat altijd als voorbeeld gebruikten en er nooit gezegd werd dat je ook midden in de maand kon menstrueren, en aangezien ik er als jongen nooit veel over heb nagedacht kwam dat ook niet in mezelf op.
quote:Op vrijdag 19 februari 2010 18:04 schreef Fingon het volgende:
Hoe ik er achterkwam:
Ik ging vandaag weer even lekker socializen met mijn buurvrouw, en toen kwam zij haar kamer uit met een chagrijnig gezicht ->![]()
![]()
Ik kijk eerst van huh wtf, ff rekenen ''Het is toch 18 februari, midden in de maand, dan KAN je toch helemaal niet menstrueren, dat doen alle vrouwen toch aan het begin van elke maan(d)?''
![]()
![]()
natuurlijk niet alle vrouwen moeten ongeveer om de maand menstrueren maar niet allemaal aan het begin van de maand oen ._O-
.
Ik dus![]()
![]()
![]()
Kleine klacht: Ik ben door mijn biologieboeken helemaal geindoctrineerd met eerste van de maand omdat ze dat altijd als voorbeeld gebruikten en er nooit gezegd werd dat je ook midden in de maand kon menstrueren, en aangezien ik er als jongen nooit veel over heb nagedacht kwam dat ook niet in mezelf op.
Hoe ik er achterkwam:
![]()
![]()
![]()
.
Ik dus![]()
![]()
![]()
OMGquote:Op vrijdag 19 februari 2010 18:04 schreef Fingon het volgende:
Hoe ik er achterkwam:
![]()
![]()
![]()
.
Ik dus![]()
![]()
![]()
Hoe ik er achterkwam:
![]()
![]()
![]()
.
Ik dus![]()
![]()
![]()
Net zoiets als dat Engels sprekende mensen een 'W' een dubbele U noemen (double u).quote:Op vrijdag 19 februari 2010 18:52 schreef Lano het volgende:
En mn leraar duits zei altijd esvouw ik dacht dat een duitse naam was voor een so maar blijkt dus dat je de V als vouw uitsprak en hij dus gewoon de afkorting SV gebruikte(waar dat voor stond ben ik vergeten)
Bladiebla
Ik zou zoiets alleen echt nooooit lezen, daar let je toch helemaal niet op als bestuurder?quote:Op zaterdag 20 februari 2010 16:34 schreef Proz het volgende:
Dat wanneer de bestickering van een auto/busje aan de voorkant gespiegeld is, dit geen fout is van de bestickeraar maar dat dit is zodat de auto ervoor in zijn spiegels het goed kan lezen
Zeker niet doen!quote:Op zaterdag 20 februari 2010 16:42 schreef Deeltjesversneller het volgende:
[..]
Ik zou zoiets alleen echt nooooit lezen, daar let je toch helemaal niet op als bestuurder?
Dat zou ik ook niet snel doorhebben, misschien als het donker is... Ik kijk alleen of er wat achter me zit maar niet wat precies.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 16:55 schreef Bart het volgende:
[..]
Zeker niet doen!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wel dat, niet wat, waarom zou je?quote:Op zaterdag 20 februari 2010 17:57 schreef fs180 het volgende:
Zijn jullie je echt niet bewust van wat er om je heen rijdt?
Hoe ik er achterkwam:
![]()
![]()
![]()
.
Ik dus![]()
![]()
![]()
En wat nu als het een ambulance is die haast heeft?quote:Op zaterdag 20 februari 2010 18:00 schreef Deeltjesversneller het volgende:
[..]
Wel dat, niet wat, waarom zou je?Ik kijk liever wat er voor me allemaal gebeurt.
Oh ja, mijn collega die tegen een Engelse klant over zijn Bie-Em-Wie begon te pratenquote:Op vrijdag 19 februari 2010 19:58 schreef Thijz het volgende:
[..]
Net zoiets als dat Engels sprekende mensen een 'W' een dubbele U noemen (double u).
Dat zie ik wel... Maar ik ga in de spiegel niet de letters lezen die op een auto staanquote:Op zaterdag 20 februari 2010 19:00 schreef glasbak het volgende:
[..]
En wat nu als het een ambulance is die haast heeft?
quote:Op zaterdag 20 februari 2010 19:59 schreef gifkwal het volgende:
Vroeger speelden we in de buurt onder andere met een Turks meisje dat IJsje heette. Zo noemde iedereen haar tenminste altijd, en ook als iemand aan haar vroeg hoe ze heette zei ze "ik heet IJsje". De eerste keer dacht ik nog "Hmm, vreemde naam" maar later werd het gewoon. Wel plaagden we haar soms en noemden we haar bijvoorbeeld Cornetto.
Heel wat jaren daarna drong het tot me door dat dat arme kind natuurlijk gewoon Aisha heette.
quote:Op zaterdag 20 februari 2010 19:59 schreef gifkwal het volgende:
Vroeger speelden we in de buurt onder andere met een Turks meisje dat IJsje heette. Zo noemde iedereen haar tenminste altijd, en ook als iemand aan haar vroeg hoe ze heette zei ze "ik heet IJsje". De eerste keer dacht ik nog "Hmm, vreemde naam" maar later werd het gewoon. Wel plaagden we haar soms en noemden we haar bijvoorbeeld Cornetto.
Heel wat jaren daarna drong het tot me door dat dat arme kind natuurlijk gewoon Aisha heette.
Je bent niet echt bij de tijd, he?quote:Op vrijdag 19 februari 2010 18:04 schreef Fingon het volgende:
Ik ging vandaag weer even lekker socializen met mijn buurvrouw
''Het is toch 18 februari"
Oeh, dat is zuurquote:Op zondag 21 februari 2010 09:41 schreef robert842 het volgende:
Dat het deuntje dat op de achtergrond speelde bij Wolfenstein 3D het partij-lied was van Hitler in de 2de wereldoorlog![]()
* na het jarenlang als fluitdeuntje gebruikt te hebben
Ik ben blij, dat onze computer toen nog geen geluid kon afspelen...quote:Op zondag 21 februari 2010 09:41 schreef robert842 het volgende:
Dat het deuntje dat op de achtergrond speelde bij Wolfenstein 3D het partij-lied was van Hitler in de 2de wereldoorlog![]()
quote:Op zondag 21 februari 2010 13:15 schreef Frannhere het volgende:
Ik snapte vroeger niet dat Curacao bij Nederland hoorde... want je hoorde nooit op het nieuws iets over Curacao. Ik dacht dat het bij NL hoorde als een geheel land, en niet als een koloniesnap het nu nog niet helemaal trouwens
Dat meen je niet! Dat spel was echt geweldig.quote:Op zondag 21 februari 2010 09:41 schreef robert842 het volgende:
je bedoeld het horst wessel lied?quote:Op zondag 21 februari 2010 09:41 schreef robert842 het volgende:
Dat komt omdat in die biologieboeken het over de eerste dag van de menstruatiecyclus hebben..en die kan op eender welke dag vd maand vallen..quote:Op vrijdag 19 februari 2010 18:04 schreef Fingon het volgende:
Hoe ik er achterkwam:
![]()
![]()
![]()
.
Ik dus![]()
![]()
![]()
Dit is wel erg hoor.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 18:04 schreef Fingon het volgende:
Hoe ik er achterkwam:
![]()
![]()
![]()
.
Ik dus![]()
![]()
![]()
Haha same here!quote:Op vrijdag 19 februari 2010 18:44 schreef v0lt026 het volgende:
Dat Bassie dronken was door pannenkoeken met calvados te eten in de Reis door Europa, afl Frankrijk. Vroeger maar niet begrepen waarom hij dubbel zag en zo vrolijk deed.
Dank je, ik zit nu de hele tijd het do re mi van de sound of music te neurien.quote:Op woensdag 24 februari 2010 17:28 schreef superworm het volgende:
Ik had er serieus nog nooit over nagedacht, maar een paar jaar geleden (ik was toen achttien ofzo) kwam ik er opeens achter, toen ik het nog eens luisterde, dat
DO A DEER A FEMALE DEER
RE A DROP OF GOLDEN SUN
Doe, ray, me, far... die dubbele betekenissen had ik gewoon nog nooit door gehad. Ik vond de lyrics al nooit ergens op slaan
Mijn wereld staat op zijn kop!quote:Op dinsdag 19 januari 2010 17:57 schreef mien-moeke het volgende:
Brinta betekend BReakfast INstant TArwe.
quote:Op woensdag 24 februari 2010 20:51 schreef trainfreak het volgende:
Dat ditnet geen aparte tv-zender is maar gewoon dit net.
[Aankondiging programma], u ziet het vanavond allemaal op dit net
Als variatie op dat thema, ik nam een "gat in je hoofd vallen" ook nogal letterlijk en dacht dan dat er echt een gat in je schedel zat waardoor je je hersenen kon zien enzo.quote:Op woensdag 24 februari 2010 21:56 schreef leRomein het volgende:
Ik dacht als klein kind dat als iemand zijn been of arm had gebroken, dat dan het betreffende ledemaat los van het lichaam was gekomen.
Ja, dat dacht ik ook.quote:Op woensdag 24 februari 2010 22:01 schreef wonderer het volgende:
[..]
Als variatie op dat thema, ik nam een "gat in je hoofd vallen" ook nogal letterlijk en dacht dan dat er echt een gat in je schedel zat waardoor je je hersenen kon zien enzo.
Bron? Ik betwijfel het namelijk.quote:Op woensdag 24 februari 2010 21:10 schreef Shuraa het volgende:
dat het woord normaal komt van "norm-all"
iedereen doet zo, dus doe maar gewoon het zelfde als iedereen. Doe normaal.
aah
![]()
![]()
![]()
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |