Bij de ohra-reclames ook. behalve bassie natuurlijkquote:Op zaterdag 27 februari 2010 00:04 schreef Magic-IRC het volgende:
[..]
Dit is wel het eigen personeel en de directeur:
Hier nog 1quote:Op maandag 1 maart 2010 14:03 schreef -Menn0- het volgende:
Nieuw wegdek -> Langere remweg.
Betekent niet dat je langer kan remmen maar dat je er langer over doet om stil te staan.
Heeft wel een paar jaar geduurd voordat ik het door had
Welke gele pijlen heb jij het over? Want de enige gele pijlen die ik zie op de weg zijn bij wegwerkzaamheden...quote:Op maandag 1 maart 2010 10:17 schreef 9611Niels het volgende:
Dat die gele pijlen op de weg niet betekenen dat precies op die plek een brandkraan zit, maar dat ie hem alleen maar aanwijst. Ik vond het al zo gek dat brandweermannen dan eerst een stuk asfalt moesten weghalen om bij de brandkraan te kunnen..
quote:Op maandag 1 maart 2010 17:34 schreef glasbak het volgende:
[..]
Welke gele pijlen heb jij het over? Want de enige gele pijlen die ik zie op de weg zijn bij wegwerkzaamheden...
Doet me denken aan die punten op de weg die ze gebruiken voor luchtfoto's. Ik heb wel altijd geweten dat het daar voor was maar reed er vroeger altijd overheen en dan naar boven kijken en lachen.quote:Op maandag 1 maart 2010 17:53 schreef maok het volgende:
Volgens mij is dat systeem van die gele driehoeken landelijk.
[ afbeelding ]
Blijkbaar weer iets wat veel mensen pas jaaaaaren later begrepen
is dat altijd al zo geweest? Ik dacht altijd dat die pijlen pas de laatste jaren op de wegen werden gezet om het beter op te laten vallen. Want die paaltjes kunnen nog wel een overwoekert worden.quote:Op maandag 1 maart 2010 17:53 schreef maok het volgende:
Volgens mij is dat systeem van die gele driehoeken landelijk.
[ afbeelding ]
Blijkbaar weer iets wat veel mensen pas jaaaaaren later begrepen
Ik heb er vandaag eens op gelet en ik zag die pijl naar een kraan wijzen, maar toen ik nog even verder keek zag ik ook een rood plaatje op een huis zitten, dus ik weet t nog niet zekerquote:Op maandag 1 maart 2010 19:16 schreef Thijz het volgende:
[..]
is dat altijd al zo geweest? Ik dacht altijd dat die pijlen pas de laatste jaren op de wegen werden gezet om het beter op te laten vallen. Want die paaltjes kunnen nog wel een overwoekert worden.
Wijst die pijl eigenlijk naar zo'n paaltje of naar een kraan? Volgens mij staat op het paaltje waar je de kraan kunt vinden, of zit ik nu mis?
Bij mij zijn ze er al jááren.quote:De Bilt - Veel inwoners van De Bilt zullen het al hebben opgemerkt. Er verschijnen overal gele driehoekjes op het wegdek. Deze worden aangebracht door de brandweer en dienen om met spoed rijdende brandweervoertuigen aan te wijzen waar een bluswatervoorziening te vinden is.
Bluswatervoorzieningen zijn plekken in de gemeente waar de brandweer water kan pakken om brand te blussen. Zo zijn er zogenaamde brandkranen, die zijn aangesloten op het waterleidingnet, en zogenaamde brandputten die toegang geven tot het grondwater. Het is natuurlijk van belang dat die voorzieningen voor de brandweer altijd snel vindbaar zijn. In de praktijk bleek het echter steeds vaker voor te komen dat kranen of putten gezocht moesten worden. In sommige gevallen waren de aanduidingsbordjes verdwenen, in andere gevallen waren ze overwoekerd door planten of gras. Ook staan er vaak auto’s voor of op geparkeerd. Hierdoor gaat kostbare tijd verloren met zoeken in het geval van een brand.
Om er nu voor te zorgen dat vanuit een aanrijdende brandweerauto in een oogopslag kan worden gezien waar een bluswatervoorziening aanwezig is, plakt de brandweer gele driehoekjes op het wegdek die met de punt de goede kant opwijzen. Het systeem is uitvoerig getest en werkt prima. In onze gemeente zijn ruim 1200 brandkranen en 200 brandputten. De brandweer hoopt al deze voorzieningen medio 2009 van zo’n gele driehoek te hebben voorzien.
quote:Op maandag 1 maart 2010 14:03 schreef -Menn0- het volgende:
Nieuw wegdek -> Langere remweg.
Betekent niet dat je langer kan remmen maar dat je er langer over doet om stil te staan.
Heeft wel een paar jaar geduurd voordat ik het door had
Dit geloof ik niet, man dat wist ik al toen ik 5 wasquote:Op maandag 1 maart 2010 00:57 schreef Deeltjesversneller het volgende:
Ik dacht altijd dat februari normaal 30 dagen heeft maar met schrikkeljaar 28. Tot ik nu ineens lees dat het normaal 28 is en met schrikkeljaar 29
Waarom februari trouwens, en niet december?
quote:Op maandag 1 maart 2010 18:09 schreef onderjas het volgende:
[..]
Doet me denken aan die punten op de weg die ze gebruiken voor luchtfoto's. Ik heb wel altijd geweten dat het daar voor was maar reed er vroeger altijd overheen en dan naar boven kijken en lachen.
Haha! Dat is heel irritant inderdaad.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 09:37 schreef Gwywen het volgende:
Dat als je iets zat te typen en hij overschreef ineens je tekst i.p.v. het ertussen te duwen, dat je dan per ongeluk je "insert" had ingedrukt.Hoe vaak ik niet vloekend m'n computer opnieuw heb opgestart als dat weer eens het geval was
Klopt, dat zijn vaak cirkels, voor de tekenaars van het Kadaster. Toen ik er heel wat jaren terug stage liep, vond ik het geweldig knap dat mensen zo'n percelentekening uit het hoofd kon maken. Mij is toen het geheim van de smid verteld: luchtfoto's met tekensquote:Op maandag 1 maart 2010 18:09 schreef onderjas het volgende:
[..]
Doet me denken aan die punten op de weg die ze gebruiken voor luchtfoto's. Ik heb wel altijd geweten dat het daar voor was maar reed er vroeger altijd overheen en dan naar boven kijken en lachen.
quote:Op dinsdag 2 maart 2010 09:37 schreef Gwywen het volgende:
Dat als je iets zat te typen en hij overschreef ineens je tekst i.p.v. het ertussen te duwen, dat je dan per ongeluk je "insert" had ingedrukt.Hoe vaak ik niet vloekend m'n computer opnieuw heb opgestart als dat weer eens het geval was
Ik vraag me af hoe je hier achter bent gekomenquote:Op vrijdag 5 maart 2010 19:20 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
Openbare trappen (stations, winkelcentra, etc.) hebben om de 12 treden een plateau. Je hoeft nooit meer dan 12 stappen te maken voordat je een plateau bereikt. Ga maar eens tellen.
Mijn opa en oma hadden vroeger volgens mij een electische deken waar je onder kon slapen, dat zag er ook echt als een deken.quote:Op maandag 8 maart 2010 10:38 schreef Surf_Bunny het volgende:
Mijn zus kwam er pasgeleden pas achter dat een electrische deken, geen deken is waar je ónder slaapt maar een matje wat je aan je matras vastmaakt
die bestaan trouwens nog steedsquote:Op maandag 8 maart 2010 11:53 schreef maok het volgende:
[..]
Mijn opa en oma hadden vroeger volgens mij een electische deken waar je onder kon slapen, dat zag er ook echt als een deken.
Ik ookquote:
Dat is een gemiddelde. Er zijn ook vrouwen met een menstruatiecyclus van 21 dagen, of van 35 dagen, is allemaal normaal.quote:Op donderdag 25 februari 2010 17:21 schreef Tegan het volgende:
[..]
Het is iedere 28 dagen, dus meer dan eens per maand...
Dat is toch de correcte manier van Duits spellen?quote:
Holy shitquote:Op maandag 22 maart 2010 09:27 schreef defibrillator het volgende:
Dat het klaagbaak is en niet klaagbak
Misschien wel, maar wij zeiden het uit gemakzucht zoquote:Op maandag 22 maart 2010 20:38 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
[..]
Dat is toch de correcte manier van Duits spellen?
Dat koste mij ongeveer.. 7 jaar tot ik daarachter kwamquote:Op dinsdag 2 maart 2010 09:37 schreef Gwywen het volgende:
Da's volgens mij Zett Dee Effquote:Op maandag 22 maart 2010 20:38 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
[..]
Dat is toch de correcte manier van Duits spellen?
Klopt.quote:
quote:Op dinsdag 23 maart 2010 08:35 schreef hilliebillie het volgende:
M'n vriend vroeg gisteren of ik wou kijken of het dakraam op zolder bereikbaar was.. Hij dacht op een of andere manier dat de schoorsteenveger door het dakraam er uit gaat..
Heb hem toch al een paar keer uitgelegd dat die gewoon met een ladder het dak op klimt, maar op een of andere manier gaat dat er bij hem niet in.. Het zou trouwens ook never nooit nie passen door het dakraam naar buiten..
(het is bij ons niet mogelijk de schoorsteen van onder af te vegen...)
Ik vond het allemaal heel nutteloos, want ik dacht dat degene met nummer 1 ook de winnaar was, en de nummer 2 had ook nummer 2. etc. Dus vond het erg vreemd dat ze nog reden.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 00:20 schreef chopshop het volgende:
Als klein jochie vond ik Formule 1 wel vet. Ik was fan van eMCeeLaren....
Ik vond voetbal leuk en zag Patrick Kluivert een keer bukken bij een voorzet. Toen was mijn logische conclusie dat aanvallers niet mogen koppen ofzo... Ook een tijd over gedaan voordat dat rechtgezet was. Net zoals ik dacht dat je pas een doelpunt had gemaakt als de bal in het net lag ipv over de lijn.
Misschien een tipje voor de FIFA?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |