Zo doe ik het wel eigenlijk.quote:Op donderdag 24 december 2009 21:29 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Precies. Dan moeten ze het maar goed bezorgen. En het gewoon half uit de bus laten hangen is geen optie, want ik sta bij die adressen met mijn eigen post. Als ik die erbij doe, dus ik automatisch de post van de concurrent mee naar binnen, en doe ik dus het werk wat zij hadden moeten doen. Nu kan ik wel met 1 hand hun post tegenhouden terwijl ik mijn eigen post naar binnen duw, maar dan heb je 2 handen nodig. Dus is het hoppekee hun post eruit, en mijn post er in.
ik bezorg ook regelmatig wanneer de folders half uit de bus steken. Of het stadsblad / plaatselijke sufferdje... dat vind ik ook irritant, maar ik ga echt dat niet uit de bus trekken en dan mijn eigen post erdoor duwen. Als je zelf je post helemaal doorduwt, duw je toch vanzelf die hele handel naar binnen lijkt me.quote:Op donderdag 24 december 2009 22:17 schreef CihV het volgende:
[..]
Zo doe ik het wel eigenlijk.
Maar als je het dan toch wil weggooien, dan kun je het ook altijd meenemen naar kantoor en terugsturen naar Sandd/Selektmail?
Mja, af en toe zit er zon folderpakket vast in. Die haal ik er wel ff uit, maar van iemands post blijf je gewoon af.quote:Op donderdag 24 december 2009 22:20 schreef sbientje het volgende:
[..]
ik bezorg ook regelmatig wanneer de folders half uit de bus steken. Of het stadsblad / plaatselijke sufferdje... dat vind ik ook irritant, maar ik ga echt dat niet uit de bus trekken en dan mijn eigen post erdoor duwen. Als je zelf je post helemaal doorduwt, duw je toch vanzelf die hele handel naar binnen lijkt me.
Zoals ik ook al in het andere topic zei, ik vind het echt onbeschoft om het uit de bus te trekken en op de grond te gooien of in de container
Net als anders?quote:Op donderdag 24 december 2009 22:22 schreef BaggerUser het volgende:
Hoe werkt het tegenwoordig met post als er geen postzegel op zit?
Om misverstanden te voorkomen: ik houd het tegen en duw m'n eigen post er boven of onderdoor. Als de bezorger van Sandd of Selektmail zijn post half uit de bus laat steken ben ik niet degene die dat werk opknapt. Jammer dan. Als het op de grond ligt neem ik het mee naar kantoor en gaat het retour concurrent. Als het half uit de bus steekt kom ik er hoogstens aan om het tegen te houden, niet om naar binnen te werken.quote:Op donderdag 24 december 2009 22:20 schreef sbientje het volgende:
[..]
ik bezorg ook regelmatig wanneer de folders half uit de bus steken. Of het stadsblad / plaatselijke sufferdje... dat vind ik ook irritant, maar ik ga echt dat niet uit de bus trekken en dan mijn eigen post erdoor duwen. Als je zelf je post helemaal doorduwt, duw je toch vanzelf die hele handel naar binnen lijkt me.
Zoals ik ook al in het andere topic zei, ik vind het echt onbeschoft om het uit de bus te trekken en op de grond te gooien of in de container
Oh, dus andermans folders mag je er wel uit halen, maar post niet? Da's meten met twee maten. Bovendien is de post van Sandd en Selektmail in 99% van de gevallen ook reclamedrukwerk, maar dan geadresseerd.quote:Op donderdag 24 december 2009 22:33 schreef seventhseagulll het volgende:
[..]
Mja, af en toe zit er zon folderpakket vast in. Die haal ik er wel ff uit, maar van iemands post blijf je gewoon af.
Dat is niet zo duidelijk te zeggen. Het beste kan je bellen naar het postkantoor, die kunnen dat voor je opzoeken.quote:Op donderdag 24 december 2009 22:42 schreef Goozuh het volgende:
Een vraagje aan de volgende leden omdat ze in de regio werken waar ik woon.
xxiessiexx
Armageddon
seventhseagulll
Hoe staat het met het bezorgen van de brieven lopen jullie op het moment gelijk of achter?
Ik wacht namelijk op een brief die ook naar 3 andere mensen is verstuurd in verschillende regionen.
Die personen hebben hem al ontvangen en ik nog niet.
Zouden jullie me kunnen vertellen waar dat aan licht?
niet precies hetzelfde, maar mijn moeder heeft maandag of dinsdag de kerstkaarten gepost. Mijn ene oma had m al binnen gisteren, terwij ik m voor mijn andere oma vandaag heb gesorteerd. Waar dat aan ligt weet ik niet, sommige post komt gewoon later, het is zo'n stortvloed.quote:Op donderdag 24 december 2009 22:42 schreef Goozuh het volgende:
xxiessiexx
Armageddon
seventhseagulll
Hoe staat het met het bezorgen van de brieven lopen jullie op het moment gelijk of achter?
Ik wacht namelijk op een brief die ook naar 3 andere mensen is verstuurd in verschillende regionen.
Wat zijn jullie allemaal ruimdenkend zeg, pfft!quote:Op donderdag 24 december 2009 22:41 schreef CihV het volgende:
[..]
Om misverstanden te voorkomen: ik houd het tegen en duw m'n eigen post er boven of onderdoor. Als de bezorger van Sandd of Selektmail zijn post half uit de bus laat steken ben ik niet degene die dat werk opknapt. Jammer dan. Als het op de grond ligt neem ik het mee naar kantoor en gaat het retour concurrent. Als het half uit de bus steekt kom ik er hoogstens aan om het tegen te houden, niet om naar binnen te werken.
Ik bel toch ook niet aan als ik een pakje voor de deur zie liggen waar Selektvracht op staat? Ook niet na een week als het verregend is. Kom nou.
dat dusquote:Op donderdag 24 december 2009 22:50 schreef clumsy_clown het volgende:
Mijn God, wat een kansloos kleutergedrag. Als je je zo druk maakt om je kutbaantje dat je wraak gaat zitten nemen op de concerrent met sneue plannetjes is het echt tijd om wat anders te doen. Hopen dat iemand je betrapt en naar je baas stapt.
Ik meet inderdaad met twee maten, folders zijn imo minder belangrijk als gewone post en hoewel er veel ' geadresseerde reclame' tussen zit, ontvang ik zelf ook tijdschriften waar ik op wacht en bepaalde brieven van de overheid gaan via Sandd. Ik vind het belachelijk dat een klant belangrijke post niet krijgt omdat jij boos bent op de manier waarop Sandd te werk gaat.quote:Op donderdag 24 december 2009 22:43 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Oh, dus andermans folders mag je er wel uit halen, maar post niet? Da's meten met twee maten. Bovendien is de post van Sandd en Selektmail in 99% van de gevallen ook reclamedrukwerk, maar dan geadresseerd.
Ja, en simpelweg de situatie uitleggen. Daar beantwoorden ze dagelijks vragen van mensen die er geen verstand van hebben.quote:Op donderdag 24 december 2009 22:50 schreef Goozuh het volgende:
Bellen?
Naar het dichts bij gelegen uitgaven kantoor waar de tnt mensen in en uit gaan?
En wat moet ik dan vragen aan ze? Ik heb er allemaal echt geen verstand van hahahaha.
ja dan krijgt de persoon de post met de port thuis in de bus toch? Wat als die persoon dat nooit betaald of hoe werkt dat?quote:
hahahaha okeej dan. maar dan kom ik met het volgende probleem met kerst en op zondag zitten ze niet toch hahahahaha dan moet ik alsnog tot maandag wachte.quote:Op donderdag 24 december 2009 22:54 schreef seventhseagulll het volgende:
[..]
Ja, en simpelweg de situatie uitleggen. Daar beantwoorden ze dagelijks vragen van mensen die er geen verstand van hebben.
Als op een brief geen zegel zit, of er zitten te weinig zegels op, dan wordt gekeken naar de afzender. Hij of zij krijgt dan een kaartje in huis om port te betalen. Staat er geen afzender op de brief, dan krijgt de geadresseerde een portkaartje in huis. Tegenwoordig hangt zo'n kaartje niet maar aan de brief, maar krijg je een aparte kaart waarop je zegels kunt plakken (of, nog makkelijker, je betaalt elektronisch). Als je dat niet doet krijg je een herinnering en als je daar niet op reageert weet ik niet.quote:Op donderdag 24 december 2009 22:56 schreef BaggerUser het volgende:
[..]
ja dan krijgt de persoon de post met de port thuis in de bus toch? Wat als die persoon dat nooit betaald of hoe werkt dat?
De mensen die zo naïef zijn om bij de concurrent voor een hongerloontje te gaan werken, dat is pas ruimdenkend. Maar goed, daar kunnen ze niets aan doen. Het is de politiek die mensen de keus geeft bij welke postbedrijf te gaan werken. Daardoor stelen ze ONS werk, zo zie ik het. Dat is natuurlijk vanuit mijn perspectief bekeken maar ik mag er dan ook een mening over hebben.quote:Op donderdag 24 december 2009 22:51 schreef sbientje het volgende:
[..]
Wat zijn jullie allemaal ruimdenkend zeg, pfft!
Dat vind ik dus ook. Ik duw het altijd gewoon met mijn post naar binnen. Alleen van die folderpaketten blokkeren vaak die brievenbussen dat is helemaal irritant die hangen er dan half uit daar ga ik niet mee klooien die haal ik eruit de post erin en stop ze op dezelfde manier weer terug erin. Nu we het toch hebben over hongerloontje. Vanmorgen kwam ik de bezorger tegen van Sand die ik elke week zie, die had net zijn hele wijk klaar en dat is ongeveer de helft van mijn grote ochtendwijk en die zei zo van 'zo weer 5 euro verdient'quote:Op donderdag 24 december 2009 23:03 schreef BaggerUser het volgende:
post uit iemands brievenbus trekken == stelen vind ik .
Dat doe ik dus ook, toen ik het nalas kwam mijn post wat onduidelijk over.quote:Op donderdag 24 december 2009 23:45 schreef ries het volgende:
Dat vind ik dus ook. Ik duw het altijd gewoon met mijn post naar binnen. Alleen van die folderpaketten blokkeren vaak die brievenbussen dat is helemaal irritant die hangen er dan half uit daar ga ik niet mee klooien die haal ik eruit de post erin en stop ze op dezelfde manier weer terug erin.
Twee keer Den Haag en een keer Westland...denk dus niet dat je mij moet hebbenquote:Op donderdag 24 december 2009 22:42 schreef Goozuh het volgende:
xxiessiexx
Armageddon
seventhseagulll
Whaha dus als je iemand niet aardig vindt dan stuur je diegene allemaal brieven enzo zonder postzegelquote:Op donderdag 24 december 2009 23:06 schreef CihV het volgende:
[..]
Als op een brief geen zegel zit, of er zitten te weinig zegels op, dan wordt gekeken naar de afzender. Hij of zij krijgt dan een kaartje in huis om port te betalen. Staat er geen afzender op de brief, dan krijgt de geadresseerde een portkaartje in huis. Tegenwoordig hangt zo'n kaartje niet maar aan de brief, maar krijg je een aparte kaart waarop je zegels kunt plakken (of, nog makkelijker, je betaalt elektronisch). Als je dat niet doet krijg je een herinnering en als je daar niet op reageert weet ik niet.
Dat kan je natuurlijk ook omdraaien; die mensen werken bij de concurrent voor een hongerloontje OMDAT TNT zo lang een monopolie positie heeft gehad. Er was voor de concurrent niet meer post en dus ook niet meer "geld" om het personeel fatsoenlijk van te betalen.quote:Op donderdag 24 december 2009 23:12 schreef CihV het volgende:
[..]
De mensen die zo naïef zijn om bij de concurrent voor een hongerloontje te gaan werken, dat is pas ruimdenkend. Maar goed, daar kunnen ze niets aan doen. Het is de politiek die mensen de keus geeft bij welke postbedrijf te gaan werken. Daardoor stelen ze ONS werk, zo zie ik het. Dat is natuurlijk vanuit mijn perspectief bekeken maar ik mag er dan ook een mening over hebben.
Het is gewoon een triest verhaal, kwaliteit van dienstverlening die in het verval raakt. Maar één voordeel, als straks weinig post meer aankomt bestaat er een reële kans dat ook CJIB-incasso's en dergelijke niet meer aankomen.
Ik heb het al eerder gezegd: ik heb niets tegen concurrentie, maar dan moeten wel voor elk bedrijf dezelfde spelregels gelden. Je hebt nu de idiote situatie dat voor TNT hele andere regels gelden dan voor de concurrentie. Die hebben nu de TV-gidsen bij ons weggekaapt voor 11 cent per stuk, een prijs die wij niet eens mogen bieden van de Opta. Een prijs, die zelfs voor Sandd en Selektmail te laag is, zodat ze zich niet kunnen houden aan de afspraak om hun bezorgers in dienst te nemen. Een afspraak die is gemaakt bij het openstellen van de postmarkt, en die ze destijds zonder protest hebben ondertekend! Die betaling volgens stukloon is toch te gek voor woorden! Als ik een bouwbedrijf wil beginnen moet ik mijn mensen betalen volgens de CAO Bouw, en mag ik ze ook niet per gemetselde baksteen ofzo betalen. Maar in de postmarkt mag zoiets wel! Want anders zouden Sandd en Selektmail falliet gaan, en dan zou de liberalisering mislukt zijn. Nu worden die bedrijven met kunstgrepen in leven gehouden, omdat anders de "vrije postmarkt" verloren gaat. Hoezo "vrije postmarkt", als niet voor iedereen dezelfde regels gelden?!quote:Op vrijdag 25 december 2009 10:14 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Dat kan je natuurlijk ook omdraaien; die mensen werken bij de concurrent voor een hongerloontje OMDAT TNT zo lang een monopolie positie heeft gehad. Er was voor de concurrent niet meer post en dus ook niet meer "geld" om het personeel fatsoenlijk van te betalen.
Dat TNT nu slachtoffer is van zijn monopolie positie in 't verleden, kun je de concurrent niet verwijten. Hooguit de overheid, omdat die het mogelijk heeft gemaakt om de marktpositie van TNT te verkleinen. Maar dat is ook het principe van marktwerking; door onderlinge concurrentie krijg je een prijsstrijd, waar de consument baat bij kan hebben. Dat dat hier tenkoste gaat van de postbodes van TNT is vervelend, maar een bijkomstigheid.
Overigens; denk je nou echt dat het anders was geweest als er geen concurrent was geweest? TNT had al jaren te maken met dalende postvolumes vanwege de opkomst van e-mail etc. Het had misschien langer geduurd, maar ook dan had TNT uiteindelijk moeten reorganiseren.
En jongens, niet zo hypocriet allemaal hoor; jullie weten net zo goed als ik dat de postbezorgers voor de concurrent ook gewoon wat willen bijverdienen, die zijn echt niet bewust "jullie" werk aan het pikken.
De bezorgers van sand en selektmail hoeven wel maar bij een paar huizen per straat te bezorgen he, dat scheelt dus ook. Vriend van me werkt bij selektmail, en krijgt tussen de 16 en 18 euro voor zijn wijk. Hij is daar ongeveer 1 a anderhalf uur mee bezig (excl 20min sorteren).quote:Op donderdag 24 december 2009 23:45 schreef ries het volgende:
[..]
Nu we het toch hebben over hongerloontje. Vanmorgen kwam ik de bezorger tegen van Sand die ik elke week zie, die had net zijn hele wijk klaar en dat is ongeveer de helft van mijn grote ochtendwijk en die zei zo van 'zo weer 5 euro verdient'Die mensen weten niet beter denk ik. Ik heb al diverse bezorgers geadviseerd om gewoon bij ons te komen werken bij een ECHT postbedrijf
Wie ben jij in hemelsnaam om voor de klant te bepalen of die die post wel of niet belangrijk vindt? Befehl ist Befehl riep je al eens maar jij gebruikt: het doel heiligt alle middelen?quote:Op donderdag 24 december 2009 22:43 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Oh, dus andermans folders mag je er wel uit halen, maar post niet? Da's meten met twee maten. Bovendien is de post van Sandd en Selektmail in 99% van de gevallen ook reclamedrukwerk, maar dan geadresseerd.
Ja, om al die dure postbodes aan het werk te houden mogen zij OOK nog een keer met de auto door de straat, tegelijk met de postbezorgers. Wat ze doen? Nou aangetekenden rondbrengen, want dat mag (kan?) een postbezorger niet. Vergeet ook niet de pakkettendienst en ook TNT heeft per dag drie mensen door de straat!quote:Op donderdag 24 december 2009 19:55 schreef CihV het volgende:
[..]
Bovendien begrijp ik niet dat de vrije marktwerking in de post efficiëncie oplevert. Hoezo is drie bezorgers door de straat efficiënt? Hoezo is het rijden met drie auto's door dezelfde buitenwijk efficient? Iedereen begrijpt dat dit niet zo is. Maar nee, dat zie ik natuurlijk weer verkeerd; het gaat om bedrijfsefficiencie.
Misschien kun je voor een ieder even uitleggen wat het 'ingroeimodel' is? Alleen het aanbieden van een contract? Ach joh... het is toch wat. Bij VSP wordt je eigenlijk geacht ZELF vervanging te regelen als je op vakantie gaat! Is dat even fijn? Dat hoeft niet hoor als je postbezorger bent bij TNT. Ze werken gewoon hetzelfde als bij SANDD en SELECTMAIL: stukloon. Nu niet gaan lopen roepen dat ze 'zoveel' beter zijn, dat slaat nergens op.quote:Op donderdag 24 december 2009 20:46 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Natuurlijk ben ik het niet eens met alle beslissingen van de TNT directie. Maar noem mij 1 discutabel besluit van TNT waarvan ik (of willekeurig welke postbode dan ook) aan de uitvoering heb meegewerkt.
Wat de bezorgers van Sandd en Selektmail doen is in het geheel geen eerlijk werk, dat heb ik net geprobeerd uit te leggen. Het is pulpwerk, wat het stelsel aan arbeidsvoorwaarden dat in de afgelopen eeuw is opgebouwd ondermijnt.
De bezorgers van Sandd en Selektmail zij wel degelijk uitvoerders van beleid, het beleid van Sandd en Selektmail is mensen in te huren die per bezorgde brief betaald worden. Zij zijn degenen die zich in dienst laten stellen van dit beleid, en zijn dus m.i. moreel verkeerd bezig.
Die eerdergenoemde fictieve vriend zou ik aanraden om voor TNT te gaan werken, of desnoods voor VSP. Natuurlijk lijkt VSP in veel opzichten op Sandd en Selektmail, maar is wat mij betreft het minste van drie kwaden, vandaar mijn keuze van het woord desnoods. VSP heeft tenminste de intentie om het ingroeimodel na te leven en de medewerkers stapsgewijs contracten aan te bieden. Sandd en Selektmail hebben die intentie nooit gehad, en hebben alleen maar ingestemd om de postmarkt open te krijgen. Nu deze open is willen ze plotseling het ingroeimodel ter discussie stellen en hebbn ze een kort geding aangespannen tegen het ministerie van EZ.
Zoals ik net ook al zei: bij TNT kun je bijna alleen maar vanaf 13 uur aan de slag. Dat willen de meeste mensen niet. Degenen die daar wel aan beginnen hopen zo snel mogelijk door te kunnen stromen naar een 11 of 10 uurs postbezorgerswijk maar ja, die zijn natuurlijk allemaal al bezet. Bij de concurrent kun je van 8 uur 's morgens tot 9 uur 's avonds bezorgen en het sorteren hoort er wel bij maar kan tussen de bedrijven (en de kinderen vaak) door.quote:Op donderdag 24 december 2009 23:12 schreef CihV het volgende:
[..]
De mensen die zo naïef zijn om bij de concurrent voor een hongerloontje te gaan werken, dat is pas ruimdenkend. Maar goed, daar kunnen ze niets aan doen. Het is de politiek die mensen de keus geeft bij welke postbedrijf te gaan werken. Daardoor stelen ze ONS werk, zo zie ik het. Dat is natuurlijk vanuit mijn perspectief bekeken maar ik mag er dan ook een mening over hebben.
Het is gewoon een triest verhaal, kwaliteit van dienstverlening die in het verval raakt. Maar één voordeel, als straks weinig post meer aankomt bestaat er een reële kans dat ook CJIB-incasso's en dergelijke niet meer aankomen.
En dan zeggen ze: ja lijkt me prima, maar kan ik dan ook op een normale tijd beginnen?quote:Op donderdag 24 december 2009 23:45 schreef ries het volgende:
[..]
Die mensen weten niet beter denk ik. Ik heb al diverse bezorgers geadviseerd om gewoon bij ons te komen werken bij een ECHT postbedrijf
Dat kan, maar diegene kan de post ook gewoon ongeopend weigeren, tenminste dat kon vroeger (zie hieronder).quote:Op vrijdag 25 december 2009 00:14 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Whaha dus als je iemand niet aardig vindt dan stuur je diegene allemaal brieven enzo zonder postzegel
Dat is niet waar, de concurrenten ontstonden pas nadat een deel van de postconcessie was opgeheven. Eerst boven 500 gram vrij, daarna boven de 100 gram, 50 en als laatste tot 20 gram werd vrijgegeven. Als dat niet was gebeurd hadden we geen concurrenten gehad (want dat mocht immers niet volgens de Postwet) en dus het hele probleem niet.quote:Op vrijdag 25 december 2009 10:14 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Dat kan je natuurlijk ook omdraaien; die mensen werken bij de concurrent voor een hongerloontje OMDAT TNT zo lang een monopolie positie heeft gehad. Er was voor de concurrent niet meer post en dus ook niet meer "geld" om het personeel fatsoenlijk van te betalen.
Waar staat dat ik dat de concurrent verwijt? Ik heb het juist ook over de politieke keuzes die gemaakt zijn: "Het is de politiek die..." Zie mijn vorige post.quote:Dat TNT nu slachtoffer is van zijn monopolie positie in 't verleden, kun je de concurrent niet verwijten. Hooguit de overheid, omdat die het mogelijk heeft gemaakt om de marktpositie van TNT te verkleinen. Maar dat is ook het principe van marktwerking; door onderlinge concurrentie krijg je een prijsstrijd, waar de consument baat bij kan hebben. Dat dat hier tenkoste gaat van de postbodes van TNT is vervelend, maar een bijkomstigheid.
Ja dat denk ik. Zoals ik al zei, volumedaling als gevolg van de opkomst van email e.d. is niet erg. Dat is niet tegen te houden en dat hoor je ook niet te doen. Maar waarom dit versnellen door een al krimpende markt vrij te geven. Met al die oude 50-plussers had je nu het gezeik van dreigend massaontslag niet gehad hoor. Dat was met natuurlijk verloop op te lossen.quote:Overigens; denk je nou echt dat het anders was geweest als er geen concurrent was geweest? TNT had al jaren te maken met dalende postvolumes vanwege de opkomst van e-mail etc. Het had misschien langer geduurd, maar ook dan had TNT uiteindelijk moeten reorganiseren.
Ik denk ook inderdaad dat de meesten niet bewust zijn dat ze ons werk pikken. Dat is gewoon domheid. En de meeste zijn ook echt dom. En hoe de meesten ook bij de weg lopen, als een sloddervos. Niet dat me dat op zichzelf ook mara iets interesseert, maar met een beetje historisch besef is het gewoon belachelijk dat dit tegenwoordig kan.quote:En jongens, niet zo hypocriet allemaal hoor; jullie weten net zo goed als ik dat de postbezorgers voor de concurrent ook gewoon wat willen bijverdienen, die zijn echt niet bewust "jullie" werk aan het pikken.
Je moet wel goed lezen. Ik bepaal dat helemaal niet. Mijn opmerking, waar jij naar verwijst, was een reactie op de post van Seventhseagull, die aangaf dat je post van de concurrent niet uit de bus mocht trekken, maar andermans reclame wel. Toen verweet ik hem dat hij met twee maten mat, en ook nog eens op een onlogische wijze, omdat de post van de concurrent meestal ook reclame is, maar dan geadresseerd. Hij was dus degene die reclame minder belangrijk vond dan post.quote:Op vrijdag 25 december 2009 12:42 schreef Venniper het volgende:
[..]
Wie ben jij in hemelsnaam om voor de klant te bepalen of die die post wel of niet belangrijk vindt? Befehl ist Befehl riep je al eens maar jij gebruikt: het doel heiligt alle middelen?
Dacht je dat ik dat nog nooit gedaan had? Ik heb deze mensen er geregeld op gewezen dat ze hun post moeten doorduwen. Hun reactie varieerde van schouderophalen tot scheldwoorden.quote:Op het moment dat de post bij iemand bezorgd is, of die er nu half uithangt of niet is die post VAN de geadresseerde, daar blijf jij gewoon van af. Overigens is het voor jou meer werk om het eruit te halen en weg te gooien dan om het even door te duwen. Ook kun je die concurrent eens aanspreken en goedendag zeggen en vragen of die de post voortaan door wil duwen ipv denken dat jouw praktijken ertoe leiden dat TNT de post weer terug krijgt.
Zij jij niet in het begin van deze discussie iets over postbodes die neerkeken op postbezorgers? Ik heb namelijk een beetje het idee dat jij een verbitterde postbezorger bent, die neerkijkt op postbodes.quote:Grote jongen ben jij hoor! Echt stoer. Als ik het zou zien dat je mijn post uit mijn brievenbus haalt hoop ik dat je je baan kwijt raakt bij TNT! Mooi, weer een postbode minder!
Jij hebt hem niet begrepen, hij heeft nooit gezegd dat hij de folders WEGGOOIT. Iets wat jij dus wel doet, en niet alleen folders, ook gewoon post. Nogmaals: iets wat in iemands brievenbus zit gooi je niet weg. Als het eruit valt komt dat omdat jij het niet gewoon eerst even opvangt. Jammer dan. Je gooit het NIET weg. Dat is stelen.quote:Je moet wel goed lezen. Ik bepaal dat helemaal niet. Mijn opmerking, waar jij naar verwijst, was een reactie op de post van Seventhseagull, die aangaf dat je post van de concurrent niet uit de bus mocht trekken, maar andermans reclame wel. Toen verweet ik hem dat hij met twee maten mat, en ook nog eens op een onlogische wijze, omdat de post van de concurrent meestal ook reclame is, maar dan geadresseerd. Hij was dus degene die reclame minder belangrijk vond dan post.
Nu lijkt het net of ik dat ook vind, nee JIJ vindt dat, niet ikquote:Met je tweede opmerking moet ik je gelijk geven, ik vind inderdaad dat het doel de middelen heiligt.
[..]
Dat WEGGOOIEN, daar val ik over ja. Dat doe je dus niet, dat is crimineel gedrag, laat het dan maar liggen als het je teveel moeite vindt om het of eerst vast te pakken of op te vangen. Ga je nu zeggen dat het bij elke brievenbus zo is? Heb je zelf al geklaagd bij de concurrent?quote:Overigens heb ik het idee dat nu de indruk ontstaat dat ik post die een klein stukje uitsteekt uit de bus ga lopen hengelen. Dat is niet het geval. Ik heb het over post die zover uitsteekt, dat ik zelf in mijn werk word belemmerd. Ik heb het over brievenbussen waar de post van SM/SND automatisch uitkukelt op het moment dat je de klep van de brievenbus optilt, en over post die de inwerpopening blokkeert: denk aan catalogi en dergelijke, maar ook post die ze als een bal gehakt naar binnen proberen te frommelen. Als ik een klep optil en de post valt eruit, moet ik het dan oprapen? Nee, dan laat ik het liggen, of gooi ik het weg. Ik ga niet andermans fouten herstellen.
[..]
Oh als je geen argumenten hebt ga je dit gebruiken. Ook al zo stoer! Nee, ik heb helemaal niets tegen mijn COLLEGA's, als ze tenminste niet crimineel bezig zijn en mij met gewoon respect behandelen, zoals ik ook mijn concurrenten met respect behandel en ook iemands post!quote:Zij jij niet in het begin van deze discussie iets over postbodes die neerkeken op postbezorgers? Ik heb namelijk een beetje het idee dat jij een verbitterde postbezorger bent, die neerkijkt op postbodes.
Je hebt het over dure postbodes. Weet je dat duur een relatief begrip is? Postbodes zijn relatief duur ten opzichte van die postbezorgers die het minimum verdienen, en duur ten opzichte van de bezorgers van de concurrent die voor stukloon werken. Ze zijn echt niet zo duur als alle post door één bedrijf bezorgd wordt hoor.quote:Op vrijdag 25 december 2009 12:44 schreef Venniper het volgende:
[..]
Ja, om al die dure postbodes aan het werk te houden mogen zij OOK nog een keer met de auto door de straat, tegelijk met de postbezorgers. Wat ze doen? Nou aangetekenden rondbrengen, want dat mag (kan?) een postbezorger niet. Vergeet ook niet de pakkettendienst en ook TNT heeft per dag drie mensen door de straat!
Efficiënt?
Het ingroeimodel is een model dat bepaalt dat in April 2010 10% van de postbezorgers bij de zgn "Nieuwe postbedrijven" een arbeidsovereenkomst moet hebben, het daaropvolgende jaar 30%, vervolgens 60% en uiteindelijk 80% Dit model is vastgelegd in een Algemene Maatregel van Bestuur. (AMvB)quote:Op vrijdag 25 december 2009 12:51 schreef Venniper het volgende:
[..]
Misschien kun je voor een ieder even uitleggen wat het 'ingroeimodel' is?
Postbodes werken niet op een depot, maar dit terzijde. Je geeft hier weer een mooi voorbeeld van hoe sommige postbezorgers kijken naar postbodes: een soort slaafjes die naar hun pijpen moeten dansen, en aan wie je bevelen kunt geven over hoe jij je wijk afgebundeld wilt hebben, en hoe laat dat klaar moet zijn. Je denkt ongetwijfeld ook dat iedere fout die je in je post aantreft door de postbode is gemaakt (en ook nog eens expres), en dat als je wijk te laat af is dat de postbode dan uit z'n neus heeft zitten vreten of te lang koffiepauze heeft gehad.quote:Noem mij een depot waar de postbodes allemaal pas naar buiten mogen als ALLES gesorteerd is, zodat de bezorgers ook eens op tijd kunnen beginnen en de 13 uurs wijken overblijven voor de postbodes (die voor bijna 3x zoveel geld lekker binnen sorteren).
Oja, maar een zo gedifferentieerd bezorgernetwerk is weer goed voor de ontvanger? Ik blijf naar de brievenbus lopen om post te halen. Voorheen had je ook al deeltijdpostbodes die kinderen 's middags van school haalden, of deeltijdpostbodes die 's middags een andere baan hadden.quote:Op vrijdag 25 december 2009 12:51 schreef Venniper het volgende:
[..]
Het voordeel voor de postbezorger bij S, SM en VSP is gewoon dat je ZELF kunt bepalen wanneer je werkt. Je kunt om half negen beginnen, als de kinderen op school zijn, je kunt na het avond eten lopen, als je partner thuis is. Kijk dat is het grote nadeel van TNT. Wel graag moeders van schoolgaande kinderen willen hebben maar ze werk geven vanaf 13 uur 's middags! Helemaal fout natuurlijk!
Logisch dat die moeders liever bij de concurrent werken en jij maar roepen dat ze oneerlijk bezig zijn en jouw werk afnemen. Nee TNT moet eens kijken hoe het anders kan. Noem mij een depot waar de postbodes allemaal pas naar buiten mogen als ALLES gesorteerd is, zodat de bezorgers ook eens op tijd kunnen beginnen en de 13 uurs wijken overblijven voor de postbodes (die voor bijna 3x zoveel geld lekker binnen sorteren).
Nou, als de aangetekenden over gaan naar de pakketdienst loopt er iig één poppetje minder door de straat.quote:Op vrijdag 25 december 2009 14:07 schreef CihV het volgende:
[..]
Je hebt het over dure postbodes. Weet je dat duur een relatief begrip is? Postbodes zijn relatief duur ten opzichte van die postbezorgers die het minimum verdienen, en duur ten opzichte van de bezorgers van de concurrent die voor stukloon werken. Ze zijn echt niet zo duur als alle post door één bedrijf bezorgd wordt hoor.
Pakketdienst is gescheiden van post ja, maar voorheen gingen pakjes met de postbode ook in de auto. Alleen is het nu een andere bedrijfsonderdeel geworden. Wat mij betreft was dat ook gewoon binnen de postdivisie gebleven, maar goed, ook niet mijn beleid. Waarom het gescheiden is weet ik niet meer zeker, maar heeft het niet te maken gehad met de ontwikkelingen op de postmarkt? Heel de postdivisie wordt immers uitgekleed. Nu (per 1 januari) gaan OOK de aangetekenden over naar pakketservice. Eveneens slechte zaak m.i.
Dat is dus appels met peren vergelijken. Zie je dat zelf niet?quote:Op vrijdag 25 december 2009 14:16 schreef Venniper het volgende:
[..]
Nou, als de aangetekenden over gaan naar de pakketdienst loopt er iig één poppetje minder door de straat.
En dat het zo duur zou zijn om drie bezorgers door de wijk te laten lopen: zeg je dat ook van meerdere kappers in je wijk, van al die supermarkten? Het is toch veel goedkoper om 1 grote kapperszaak neer te zetten en 1 grote supersupermarkt?
Zolang S, SM en VSP niet failliet zijn is het blijkbaar voor hun wel gunstig genoeg. Daar heb jij weinig over te zeggen.
Nee, dat het eruit valt komt omdat ze het er niet goed in doen.quote:Op vrijdag 25 december 2009 14:00 schreef Venniper het volgende:
[..]
Jij hebt hem niet begrepen, hij heeft nooit gezegd dat hij de folders WEGGOOIT. Iets wat jij dus wel doet, en niet alleen folders, ook gewoon post. Nogmaals: iets wat in iemands brievenbus zit gooi je niet weg. Als het eruit valt komt dat omdat jij het niet gewoon eerst even opvangt. Jammer dan. Je gooit het NIET weg. Dat is stelen.
Mijn God, leer eens lezen. Jij zegt dat ik stel dat het doel de middelen heiligt, en ik zeg dat jouw aanname correct is: m.a.w.: jouw bewering over mij klopt. Kun je het nog volgen?quote:Nu lijkt het net of ik dat ook vind, nee JIJ vindt dat, niet ik![]()
Iets op de grond laten vallen is ook weggooien. Ik heb nooit gezegd dat het bij elke brievenbus zo is. Klagen bij de concurrent: wat een goed idee! Ik zal gelijk even bellen met hun Klantenservice: Oh nee, die hebben ze niet!quote:Dat WEGGOOIEN, daar val ik over ja. Dat doe je dus niet, dat is crimineel gedrag, laat het dan maar liggen als het je teveel moeite vindt om het of eerst vast te pakken of op te vangen. Ga je nu zeggen dat het bij elke brievenbus zo is? Heb je zelf al geklaagd bij de concurrent?
Je zegt net zelf: "Mooi, weer een postbode minder". Vind je dat van respect tegenover je collega's getuigen? Kijk dat je mij m'n ontslag toewenst is nog tot daar aan toe, maar de opmerking "mooi, weer een postbode minder" getuigt van een zeer neerbuigende houding tegenover postbodes in het algemeen.quote:Oh als je geen argumenten hebt ga je dit gebruiken. Ook al zo stoer! Nee, ik heb helemaal niets tegen mijn COLLEGA's, als ze tenminste niet crimineel bezig zijn en mij met gewoon respect behandelen, zoals ik ook mijn concurrenten met respect behandel en ook iemands post!
Leg eens uit wat dan de verdere voordelen zijn voor de postbezorger en wat dan de financiële nadelen zijn voor S en SM en VSP zodat de concurrentie eerlijker wordt?quote:Het ingroeimodel is een model dat bepaalt dat in April 2010 10% van de postbezorgers bij de zgn "Nieuwe postbedrijven" een arbeidsovereenkomst moet hebben, het daaropvolgende jaar 30%, vervolgens 60% en uiteindelijk 80% Dit model is vastgelegd in een Algemene Maatregel van Bestuur. (AMvB)
Je geeft in ieder geval geen antwoord op mijn vraag. Je kunt ook EN mij corrigeren EN antwoord geven. Een antwoord is ook dat je er geen antwoord op hebt, maar zeg dat dan.quote:Postbodes werken niet op een depot, maar dit terzijde. Je geeft hier weer een mooi voorbeeld van hoe sommige postbezorgers kijken naar postbodes: een soort slaafjes die naar hun pijpen moeten dansen, en aan wie je bevelen kunt geven over hoe jij je wijk afgebundeld wilt hebben, en hoe laat dat klaar moet zijn. Je denkt ongetwijfeld ook dat iedere fout die je in je post aantreft door de postbode is gemaakt (en ook nog eens expres), en dat als je wijk te laat af is dat de postbode dan uit z'n neus heeft zitten vreten of te lang koffiepauze heeft gehad.
Bij ons doen ze dat ook bij nieuwe postbezorgers. Ik loop er al 5,5 jaar en dan weet je ook wel hoe het werkt.quote:Eigenlijk zouden postbezorgers tijdens hun proeftijd ook een weekje binnen moeten meedraaien, weten ze gelijk hoe dat is, en zien ze ook dat de eisen die ze aan ons en de bedrijfsvoering stellen niet altijd redelijk en haalbaar zijn.
Oh jij denkt dat een postbezorger nooit eens een andere wijk loopt? Met de kerst ook altijd dezelfde wijk? Nooit eens voor een collega invalt bij ziekte? Anderhalf keer zoveel? Jij krijgt 13 euro bruto per uur?quote:En postbodes die 3x zoveel verdienen als bezorgers? Wat een lulkoek. Uitgaande van een postbezorger en een postbode van dezelfde leeftijd zal de laatste hooguit 1,5x zoveel verdienen. Maar daar staat tegenover dat een postbode over meer kennis moet beschikken, kennis van straatnamen, wijkindeling, zendingen met aanvullende dienst, etc. Een bezorger hoeft in principe alleen maar z'n eigen wijk te kunnen en de post in de juiste bus te gooien. En voor simpeler werk staat nu eenmaal een lagere vergoeding,. Dat heeft iets te maken met de wet van vraag en aanbod, een kenmerk van de vrije markt waar jij kennelijk voorstander van bent.
Die vergelijking met supermarkten gaat niet op. Of je nu 10 soorten supermarkten hebt met elk 100 filialen, of slechts 1 supermarkt met 1000 filialen maakt niet uit. Slechts 1 grote supermarkt is logistiek ook niet handig, dan zouden sommige mensen 200 km moeten reizen om boodschappen te doen.quote:Op vrijdag 25 december 2009 14:16 schreef Venniper het volgende:
[..]
Nou, als de aangetekenden over gaan naar de pakketdienst loopt er iig één poppetje minder door de straat.
En dat het zo duur zou zijn om drie bezorgers door de wijk te laten lopen: zeg je dat ook van meerdere kappers in je wijk, van al die supermarkten? Het is toch veel goedkoper om 1 grote kapperszaak neer te zetten en 1 grote supersupermarkt?
Zolang S, SM en VSP niet failliet zijn is het blijkbaar voor hun wel gunstig genoeg. Daar heb jij weinig over te zeggen.
Je zou ook eens kunnen Google-en op ingroeimodel, dan krijg je stapels informatie. Maar goed.quote:Op vrijdag 25 december 2009 14:31 schreef Venniper het volgende:
[..]
Leg eens uit wat dan de verdere voordelen zijn voor de postbezorger en wat dan de financiële nadelen zijn voor S en SM en VSP zodat de concurrentie eerlijker wordt?
Ik ontken niet dat wij fouten maken, maar iedereen maakt fouten. Postbezorgers ook. Ik moet fouten herstellen van het sorteercentrum, jij moet fouten van ons herstellen, en als jij een keerje post verkeerd bezorgd moet de ontvanger dit herstellen. Jammer, maar als je ziet hoeveel post er door onze handen komt is het onmogelijk om dat allemaal foutloos te doen.quote:Het blijft nog steeds zo dat de fouten die jullie WEL maken (met je 3x zoveel loon) goed gemaakt moeten worden door mensen die net boven het minimum zitten. Ik ken geen ander vak waar je de fouten goed moet maken van een ander en zoveel minder loon krijgt. En nogmaals; ik WEET welke fouten jullie maken en welke fouten door de computer gemaakt worden.
Ik zeg niet dat een postbezorger maar 1 wijk kent, ik zeg dat ze er niet meer HOEVEN te kennen. Postbodes moeten OVERAL kunnen lopen, al is het in een ander VBG!quote:jij denkt dat een postbezorger nooit eens een andere wijk loopt? Met de kerst ook altijd dezelfde wijk? Nooit eens voor een collega invalt bij ziekte? Anderhalf keer zoveel? Jij krijgt 13 euro bruto per uur?
Ik kan wel lezen maar jij citeert niet of niet genoeg waardoor het voor anderen lijkt alsof ik zeg dat het doel de middelen heiligt. Daar wijs ik je even op.quote:Mijn God, leer eens lezen. Jij zegt dat ik stel dat het doel de middelen heiligt, en ik zeg dat jouw aanname correct is: m.a.w.: jouw bewering over mij klopt. Kun je het nog volgen?
Hoe moet de klant dan klagen daar? Dat was toch jouw hele doel? Dat doel heeft dus ook geen zin als het A niet behaald kan worden en B behaalt zou moeten worden met criminele middelen!quote:Iets op de grond laten vallen is ook weggooien. Ik heb nooit gezegd dat het bij elke brievenbus zo is. Klagen bij de concurrent: wat een goed idee! Ik zal gelijk even bellen met hun Klantenservice: Oh nee, die hebben ze niet!![]()
quote:Op woensdag 23 december 2009 20:35 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Ik groet ze niet, en als ik constateer dat ze post uit de bus laten hangen trek ik het eruit en gooi het op straat, of in de afvalbak.
Het is een stuk netter en vooral eerlijker als je volledig quoot! Ik zei: "Grote jongen ben jij hoor! Echt stoer. Als ik het zou zien dat je mijn post uit mijn brievenbus haalt hoop ik dat je je baan kwijt raakt bij TNT! Mooi, weer een postbode minder!" Logisch! Wat heb ik aan criminele collega's bij TNT? Je zou ook je baan kwijtraken als je je eigen post in de afvalbak gooit. Ik vind dat dus hetzelfde als de post van een ander. Criminele collega's ben ik liever kwijt dan rijk, dat heeft NIETS te maken met neerbuigende houdingen tegenover postbodes in het algemeen (dat zit ook volledig in jouw hoofd geloof ik, wellicht een kwestie; zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten!).quote:Je zegt net zelf: "Mooi, weer een postbode minder". Vind je dat van respect tegenover je collega's getuigen? Kijk dat je mij m'n ontslag toewenst is nog tot daar aan toe, maar de opmerking "mooi, weer een postbode minder" getuigt van een zeer neerbuigende houding tegenover postbodes in het algemeen.
Zucht.. lezen is ook voor jou een vak (en dat is postbode): ik had het over 1 kapperszaak en 1 supermarkt per WIJK, niet per land!quote:Die vergelijking met supermarkten gaat niet op. Of je nu 10 soorten supermarkten hebt met elk 100 filialen, of slechts 1 supermarkt met 1000 filialen maakt niet uit. Slechts 1 grote supermarkt is logistiek ook niet handig, dan zouden sommige mensen 200 km moeten reizen om boodschappen te doen.
Daar ging het niet over, het ging over het feit dat er drie door de straat lopen en dat dat niet efficient zou zijn, en daar ging mijn vergelijking over. Meneer Veronica heeft de keus tussen meerdere verspreiders. Als blijkt dat de concurrent het niet aan kan zal meneer Veronica wel weer terug komen. Dat te bereiken door de post van anderen in de afvalbak gooien lijkt mij niet de manier. Het gaat niet om degene die de post ontvangt, het gaat om degene die de post verstuurd (en betaalt) en ja ik begrijp dat uiteindelijk de ontvanger de Veronicagids betaalt en die zal dus ook wel gaan klagen bij meneer of mevrouw Veronica als het niet goed gaat. Met efficiënt bezig zijn heeft dat niks te maken, dat is de supermarkt en de kapper ook niet als ze niet allemaal samen gaan tot 1 grote AH die tienduizenden filialen heeft in heel Nederland en zo ook één grote kapper.quote:Het grote verschil is dat bij supermarkten de mensen zelf kunnen kiezen waar zij de boodschappen halen, en deze dan ook zelf halen. De ontvanger van post heeft geen keuze over wie hij aan de deur krijgt, en in dit scenario komen mensen hem de post brengen, hij haalt het niet af!
quote:Dat Sandd en SM nog niet failliet zijn komt doordat de spelregels op de postmarkt nog niet voor iedereen gelijk zijn. Als dat straks wel het geval is (het zgn "level playing field") denk ik dat ze snel genoeg failliet gaan. Ze roepen nu zelf al dat wanneer ze hun mensen een contract moeten aanbieden, ze op de fles zullen gaan!
Nou prima plan inderdaad. En als ze failliet gaan dan moet dat zo zijn. Dan krijg je toch wat je wil, zonder post weg te gooien nog wel? Wat is je probleem dan nu nog? Ik kan me voorstellen dat ze zoiets niet meteen kunnen eisen maar langzamerhand gaan we dus de goede kant op. Ik ben ook niet voor niets daar weggegaan, de voordelen (eigen tijd van lopen bepalen) wogen niet meer op tegen de nadelen.quote:Je zou ook eens kunnen Google-en op ingroeimodel, dan krijg je stapels informatie. Maar goed.
Komt 'ie. De voordelen voor de postbezorgers van de concurrent houden in dat wanneer ze een aovk krijgen ze:
-Een betere rechtsbescherming genieten
-Verzekerd zijn voor onder andere WW en WAO
-Doorbetaald worden tijdens ziekte of zwangerschap
-Doorbetaald worden tijdens hun verlof, en dan niet zelf een vervanger hoeven te zoeken
-Een contract krijgen voor een x-aantal uren, zodat hun inkomsten wat zekerder zijn, en niet meer zo afhankelijk van de hoeveelheid te bezorgen post.
Gevolgen voor de concurrenten, waardoor de concurrentie eerlijker verloopt? Door contracten aan te bieden zullen de arbeidskosten bij de concurrent stijgen. Dit moeten ze doorberekenen in de prijzen, waardoor het prijsverschil met TNT kleiner wordt, en de prijsdumping die nu aan de gang is (en waar uiteindelijk alle bezorgers de dupe van zijn) wordt tegengegaan.
Ik heb daarentegen OOK niet gezegd dat ik geen fouten maak, jij denkt dat wij van niets weten en jullie als slaafjes zien. Dat zegt mij al genoeg (kom ik weer met die waard en zijn gasten).quote:Ik ontken niet dat wij fouten maken, maar iedereen maakt fouten. Postbezorgers ook. Ik moet fouten herstellen van het sorteercentrum, jij moet fouten van ons herstellen, en als jij een keerje post verkeerd bezorgd moet de ontvanger dit herstellen. Jammer, maar als je ziet hoeveel post er door onze handen komt is het onmogelijk om dat allemaal foutloos te doen.
En jij denkt dat jij als postbode in een ander VBG beter loopt dan ik in een andere wijk ofzo? Wat wil je nu precies zeggen? Nogmaals, wij lopen ook wel eens andere wijken, dan krijgen we keurig een kaartje mee als je dat zou willen of gewoon alleen de loopvolgorde. Kan ik best hoorquote:Ik zeg niet dat een postbezorger maar 1 wijk kent, ik zeg dat ze er niet meer HOEVEN te kennen. Postbodes moeten OVERAL kunnen lopen, al is het in een ander VBG!
Ok, dat krijg jij niet op je loonstrook maar je bent wel DRIE keer zo duur als een postbezorger van S en SM en VSP: http://www.vkbanen.nl/act(...)hard-met-bonden.html Daar komt mijn drie keer vandaan! En je bent dus bijna 2x zo duur per uur als ik (inderdaad dus niet 3x, mijn excuses).quote:En EUR 13 bruto per uur! Dat mocht ik willen! Dat is alleen voorbehouden aan de postbodes met 25 of meer dienstjaren, die zitten op EUR 13,88 per uur. Dat is de oude garde, uit de tijd dat postbode nog een schaal 3 functie was. Ik zit zelf in schaal 2, Ik zelf krijg ongeveer EUR 11,90 per uur (13 dienstjaren). Maar jij denkt dus dat wij iets van EUR 25 per uur krijgen. Echt niet!
Oja, en een postbezorger krijgt dus iets van 8,50 (voor degenen die nu denken dat wij 13 euro per uur verdienen)quote:
8,54 om precies te zijnquote:Op vrijdag 25 december 2009 15:29 schreef Venniper het volgende:
[..]
Oja, en een postbezorger krijgt dus iets van 8,50 (voor degenen die nu denken dat wij 13 euro per uur verdienen)
idd! en maandag weer voor 8 uur beginnen...quote:Op vrijdag 25 december 2009 18:12 schreef Ohrpolster. het volgende:
Drie dagen uitslapen en niet om 21.00 's avonds in slaap vallen![]()
Dat ken ik. Ik heb kerstmissen gehad dat ik kerstavond om 18 u ff een uurtje ging liggen en 1e kerstdag 's middags wakker werd.quote:Op vrijdag 25 december 2009 19:05 schreef sbientje het volgende:
[..]
idd! en maandag weer voor 8 uur beginnen...
edit- ik ging gisteravond om half 12 naar bed geloof ik, en werd vanmorgen ook weer om half 12 wakker
Ehm, klagen bij de afzender? Wat dacht je daar van?quote:Op vrijdag 25 december 2009 15:07 schreef Venniper het volgende:
Hoe moet de klant dan klagen daar? Dat was toch jouw hele doel? Dat doel heeft dus ook geen zin als het A niet behaald kan worden en B behaalt zou moeten worden met criminele middelen!
Ik kan je hier even niet volgen. Jij ziet hier blijkbaar een tegenstrijdigheid, maar die zie ik niet. Iets op de grond laten vallen of iets in de afvalbak deponeren zijn beide vormen van iets weggooien.quote:Iets op de grond laten vallen is voor jou weggooien? Waarom zei je dan eerst: "Ik groet ze niet, en als ik constateer dat ze post uit de bus laten hangen trek ik het eruit en gooi het op straat, of in de afvalbak"
Dus jij vindt de vetgedrukte tekst niet neerbuigend? Kijk, dat je mij graag kwijt wil is me volkomen duidelijk, maar de zin "mooi, weer een postbode minder" wijst erop je de postbodes graag ziet verdwijnen, en dus niet alleen mij. Stel dat ik een Afrikaan geweest zou zijn, en je had gezegd "mooi, weer een neger minder" dan was daar toch ook zonneklaar uit gebleken dat je een bepaalde groep mensen geen warm hart toedraagt.quote:Het is een stuk netter en vooral eerlijker als je volledig quoot! Ik zei: "Grote jongen ben jij hoor! Echt stoer. Als ik het zou zien dat je mijn post uit mijn brievenbus haalt hoop ik dat je je baan kwijt raakt bij TNT! Mooi, weer een postbode minder!" Logisch! Wat heb ik aan criminele collega's bij TNT? Je zou ook je baan kwijtraken als je je eigen post in de afvalbak gooit. Ik vind dat dus hetzelfde als de post van een ander. Criminele collega's ben ik liever kwijt dan rijk, dat heeft NIETS te maken met neerbuigende houdingen tegenover postbodes in het algemeen (dat zit ook volledig in jouw hoofd geloof ik, wellicht een kwestie; zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten!).
Ik vind dat ik nu wel genoeg heb geprobeerd uit te leggen aan jou, dus nu mag je mij eens wat gaan uitleggen. Je vergelijkt postbedrijven met supermarkten en kapperszaken. Kun je mij uitleggen waarom die 3 zaken volgens jou vergelijkbaar zijn?quote:Op vrijdag 25 december 2009 15:13 schreef Venniper het volgende:
[..]
Zucht.. lezen is ook voor jou een vak (en dat is postbode): ik had het over 1 kapperszaak en 1 supermarkt per WIJK, niet per land!
[..]
Daar ging het niet over, het ging over het feit dat er drie door de straat lopen en dat dat niet efficient zou zijn, en daar ging mijn vergelijking over. Meneer Veronica heeft de keus tussen meerdere verspreiders. Als blijkt dat de concurrent het niet aan kan zal meneer Veronica wel weer terug komen. Dat te bereiken door de post van anderen in de afvalbak gooien lijkt mij niet de manier. Het gaat niet om degene die de post ontvangt, het gaat om degene die de post verstuurd (en betaalt) en ja ik begrijp dat uiteindelijk de ontvanger de Veronicagids betaalt en die zal dus ook wel gaan klagen bij meneer of mevrouw Veronica als het niet goed gaat. Met efficiënt bezig zijn heeft dat niks te maken, dat is de supermarkt en de kapper ook niet als ze niet allemaal samen gaan tot 1 grote AH die tienduizenden filialen heeft in heel Nederland en zo ook één grote kapper.
Ik kan de discussie best aan met jou, maar volgens mij zijn wij het redelijk met elkaar eens. Maar mochten mijn lange lappen tekst overige posters afschrikken, dan wil ik me best even gedeisd houden. Het is niet mijn bedoeling dit topic te kapen.quote:Op zaterdag 26 december 2009 02:41 schreef CihV het volgende:
En is er niemand die een discussie met meer dan twee mensen aankan? Kan juist voor verdieping zorgen toch? Of is het te vermoeiend om op mijn posts in te gaan?
Anders ga ik wel naar POL
Ja, je kunt het uit zijn verband blijven rukken maar vooruit, ik had er bij moeten zetten: mooi weer een CRIMINELE postbode minder. Leg nu eens uit waarom jij vindt dat je post uit een brievenbus mag halen (of vooruit, als het uit de brievenbus valt) en vervolgens in de afvalbak mag gooien?quote:Op zaterdag 26 december 2009 00:07 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Dus jij vindt de vetgedrukte tekst niet neerbuigend? Kijk, dat je mij graag kwijt wil is me volkomen duidelijk, maar de zin "mooi, weer een postbode minder" wijst erop je de postbodes graag ziet verdwijnen, en dus niet alleen mij. Stel dat ik een Afrikaan geweest zou zijn, en je had gezegd "mooi, weer een neger minder" dan was daar toch ook zonneklaar uit gebleken dat je een bepaalde groep mensen geen warm hart toedraagt.
Vergelijkbaar niet totaal natuurlijk, maar ik zie niet in waarom er mensen zijn die niet begrijpen dat er 3 (of eigenlijk 6) mensen met post door de straat lopen maar waarom er wel 3 supermarkten zijn per wijk. Of meerdere kappers. Net zo als dat het goedkoper is om ALLE post en pakketten en aangetekenden in nederland door 1 persoon te laten bezorgen is het goedkoper om 1 grote supermarkt per wijk neer te zetten en 1 grote kapperszaak.quote:Op zaterdag 26 december 2009 00:26 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik vind dat ik nu wel genoeg heb geprobeerd uit te leggen aan jou, dus nu mag je mij eens wat gaan uitleggen. Je vergelijkt postbedrijven met supermarkten en kapperszaken. Kun je mij uitleggen waarom die 3 zaken volgens jou vergelijkbaar zijn?
Nou, nog mooier. JIJ zegt dat je nergens kunt klagen dat de post op straat ligt? Dan kun je zelf toch ook klagen bij de afzender van die post die uit de brievenbus valt en die je eigenlijk in de afvalbak wilt gooien?quote:Ehm, klagen bij de afzender? Wat dacht je daar van?
Ik heb niet zoveel moeite met marktwerking in de postmarkt, maar dat moet dan wel op een level playing field gebeuren, en dat gebeurt nu niet.quote:Op zaterdag 26 december 2009 11:04 schreef Venniper het volgende:
[..]
Vergelijkbaar niet totaal natuurlijk, maar ik zie niet in waarom er mensen zijn die niet begrijpen dat er 3 (of eigenlijk 6) mensen met post door de straat lopen maar waarom er wel 3 supermarkten zijn per wijk. Of meerdere kappers. Net zo als dat het goedkoper is om ALLE post en pakketten en aangetekenden in nederland door 1 persoon te laten bezorgen is het goedkoper om 1 grote supermarkt per wijk neer te zetten en 1 grote kapperszaak.
Leg jij dan nu maar uit waar de vergelijking mank gaat?
quote:Op zaterdag 26 december 2009 09:37 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik kan de discussie best aan met jou, maar volgens mij zijn wij het redelijk met elkaar eens. Maar mochten mijn lange lappen tekst overige posters afschrikken, dan wil ik me best even gedeisd houden. Het is niet mijn bedoeling dit topic te kapen.
Of het kan natuurlijk ook komen doordat de meeste mensen wel wat beters te doen hebben met kerst dan verhitte discussies voeren over de ontwikkelingen op de postmarkt.
Een postbedrijf is anders dan een supermarkt. In je voorbeeld met de Veronicagids gaf je er blijk van dat je Veronica (de afzender) als een klant ziet, en niet de ontvanger van de post. Maar dat is niet juist, en dat is precies waarin de postsector verschilt van andere sectoren. Bij ons is namelijk zowel de afzender als de ontvanger van de post een klant. Wij leveren een bepaalde dienst aan de ontvanger van de post, dus daarom is dat een klant. Maar die dienst leveren wij in opdracht van de afzender, dus da's ook een klant. Bij supermarkten bestaat zo'n constructie niet. Voor de ontvanger van de post is het niet handig, dat hij op verschillende tijdstippen steeds plukjes post ontvangt, waarbij het bovendien niet altijd duidelijk is wie de bezorger is. Bovendien heeft de ontvanger van de post (die dus ook een klant is) hier niet om gevraagd, en heeft hier ook geen baat bij. De Veronicagids gaat straks naar Selektmail, maar het abonnementsgeld is er geen cent lager om geworden.quote:Op zaterdag 26 december 2009 11:04 schreef Venniper het volgende:
[..]
Vergelijkbaar niet totaal natuurlijk, maar ik zie niet in waarom er mensen zijn die niet begrijpen dat er 3 (of eigenlijk 6) mensen met post door de straat lopen maar waarom er wel 3 supermarkten zijn per wijk. Of meerdere kappers. Net zo als dat het goedkoper is om ALLE post en pakketten en aangetekenden in nederland door 1 persoon te laten bezorgen is het goedkoper om 1 grote supermarkt per wijk neer te zetten en 1 grote kapperszaak.
Leg jij dan nu maar uit waar de vergelijking mank gaat?
quote:Op zaterdag 26 december 2009 02:41 schreef CihV het volgende:
En is er niemand die een discussie met meer dan twee mensen aankan? Kan juist voor verdieping zorgen toch? Of is het te vermoeiend om op mijn posts in te gaan?
Anders ga ik wel naar POL
Ik ben toch ingegaan op jouw 'appels met peren' vergelijken vraag?quote:Klopt, maar het was ook meer richting Venniper; die reageert immers alleen op jou terwijl ik me toch graag meng in deze discussie
"quote:Vind jij ook dat elke spoorwegvervoerder zijn eigen spoorwegen moet gaan aanleggen?
Dan heb jij mij niet helemaal goed gevolgd, ik heb gezegd dat Veronica TNT betaalt maar dat indirect natuurlijk de abonnee betaalt. Oke, er is een verschil in constructie maar dat heeft niets te maken met het wel of niet efficiënt bezig zijn (zie hieronder).quote:Een postbedrijf is anders dan een supermarkt. In je voorbeeld met de Veronicagids gaf je er blijk van dat je Veronica (de afzender) als een klant ziet, en niet de ontvanger van de post. Maar dat is niet juist, en dat is precies waarin de postsector verschilt van andere sectoren. Bij ons is namelijk zowel de afzender als de ontvanger van de post een klant. Wij leveren een bepaalde dienst aan de ontvanger van de post, dus daarom is dat een klant. Maar die dienst leveren wij in opdracht van de afzender, dus da's ook een klant. Bij supermarkten bestaat zo'n constructie niet.
Plukjes post op verschillende tijdstippen lijkt me niet zo'n onoverkomelijk probleem. Het verkleint in ieder geval de kans dat je brievenbus in 1x vol of overvol zit. De ontvanger van de post heeft er niet om gevraagd maar die vraagt wel meer niet. De verstuurder van de post vraagt daar wel om, die is namelijk goedkoper uit (of die beter uit is laat ik in het midden) en uiteindelijk de ontvanger ook want die is ook goedkoper uit (of in het geval van de veronicagids iig niet duurder, als ze bij TNT waren gebleven was het abo misschien wel duurder geworden).quote:Voor de ontvanger van de post is het niet handig, dat hij op verschillende tijdstippen steeds plukjes post ontvangt, waarbij het bovendien niet altijd duidelijk is wie de bezorger is. Bovendien heeft de ontvanger van de post (die dus ook een klant is) hier niet om gevraagd, en heeft hier ook geen baat bij. De Veronicagids gaat straks naar Selektmail, maar het abonnementsgeld is er geen cent lager om geworden.
Over het algemeen staat er altijd naast een AH ook een goedkopere supermarkt. Ik bedoel ook niet de wijken waar jij op doelt maar in bijna elk winkelcentrum in Nederland staan twee supermarkten. De buurtsupers niet meegerekend. Natuurlijk heeft elke supermarkt zijn eigen klantenkring, dat komt omdat de een goedkoper werkt dan de ander en de ander weer mikt op het luxe spul en de verkoop daarvan. Dan de kappers: maakt het uit of je kapper 1 of 2 of 3 kiest? Nee één grote kapper kan veel goedkoper werken. Eén grote supermarkt ook. Jij kan niet kiezen welke postbezorger je aan de deur wil, maar dat kan de verzender van de post dus wel. Jij blijft maar van de kant van de brievenbuseigenaar denken.quote:Met supermarkten is dat anders. Om te beginnen doe jij het nu voorkomen of er in elke wijk drie verschillende supermarkten staan, maar dat lijkt me een overdreven voorstelling van zaken. In sommige wijken staan er misschien 3, maar je hebt ook wijken waarin geeneen supermarkt staat. En iedere supermarkt heeft zo zijn eigen klantenkring. De een gaat graag naar de Appie, de ander prefereert de Digros, etc. Bij post is dat niet zo, want ik krijg allerlei postbedrijven aan de deur. Ik kan niet zeggen: ik wil alleen post van de TNT, of alleen de post van Sandd.
Nou, daar heb je ook weinig kijk op. Wat gebeurt er als twee bedrijven fuseren? Dan vliegen er mensen uit. Je hebt namelijk geen 2 hoofd bakkerafdeling nodig en geen 2 hoofdkassieres en geen 2 hoofd magazijn. Het werk wordt wat meer maar niet twee keer zoveel. Je kunt het zoeken in meer goedkopere krachten (vergelijk de postbezorgers). Je zult iets meer kassieres nodig hebben maar niet 2x zoveel etc etc. En nogmaals: ik heb het over 1 supermarkt PER wijk, PER winkelcentrum, je hoeft niet verder te reizen.quote:Als je alle kleine supermarkten zou opdoeken, en vervangen door grotere, zou dat automatisch betekenen dat er minder supermarkten zijn, waardoor de reistijd voor de klanten toeneemt. Dus dat is niet efficient voor de klant. Bovendien is de situatie qua schaalvoordelen tussen supermarkten en postbedrijven anders. Een twee x zo grote supermarkt zal 2 maal zoveel personeel in dienst moeten nemen om de klanten te bedienen.
Waarom kan een postbedrijf wat samen gaat niet tweemaal zoveel mensen nodig hebben en een supermarkt wel? Het distributiessysteem he? Vergeet je nu niet dat de supermarkt bevoorraad wordt door vrachtwagens? Het is toch veel goedkoper om van 1 distrubiecentrum naar 1 supermarkt te rijden ipv al die verschillende distributiecentra voor al die verschillende supermarkten naar meerdere supermarkten in 1 wijk?quote:Als er maar 1 postbedrijf is heeft deze misschien wel 50% meer post te verwerken, maar daar zijn (in elk geval in de bezorging) niet tweemaal zoveel mensen voor nodig. Of ik nu ergens 2 brieven in de bus gooi of 3 maakt nauwelijks verschil. Maar als ik een brief in de bus gooi, dan komt er even later iemand met nog een brief, en om 19.00 uur nog eentje, dan zijn wij er met z'n drie-en ineens 3x zolang mee bezig. Bij supermarkten werkt het distributiesysteem heel anders, omdat mensen in de regel zelf naar een supermarkt gaan, maar klanten van TNT (althans de klant in de zin van de ontvanger) niet z'n post komt ophalen.
Als je ergens voor wordt aangenomen voor loon x ga je toch niet meer claimen omdat je werk y moet doen? Je gaat accoord of je gaat niet accoord met het loon. Maar goed, de aangetekenden gaan inderdaad niet naar postbezorgers maar naar postbodes. Dat lijkt me op termijn ook handiger als je steeds minder vestigingen krijgt want dan moet de postbode ook steeds verderop aan het eind van de dag.quote:- Als iedere postbezorger zelf aangetekenden zou rondbrengen, zou hij meteen een hoger uurloon kunnen claimen en dus duurder worden. En dat terwijl je misschien 3 aangetekende brieven per dag zou hebben!
Nee, maar ze hebben het wel zo slim gedaan dat maatschappij A op het ene traject rijdt, en maatschappij B op het andere. Stel je voor dat je van Amsterdam naar Rotterdam wilt, en daarvoor kunt kiezen tussen de Intercity van de NS, de intercity van Cynthus of nog een ander bedrijf? Dan wordt het ineens behoorlijk druk op het spoor en onoverzichtelijk. En ook dan is het niet efficient: Ik neem aan dat een locomotief met 3 wagons totaal minder energie verbruikt dan drie locomotieven met elk 1 wagon?quote:Op zaterdag 26 december 2009 12:53 schreef Venniper het volgende:
[..]
[..]
Ik ben toch ingegaan op jouw 'appels met peren' vergelijken vraag?
Dat heb ik toch zitten verduidelijken?
[..]
"
Nee, ze gebruiken toch prorail als tussenpersoon. NS heeft ook zijn eigen rails niet meer!
Offtopic: Ik zit me het al een tijdje af te vragen, maar je UI is van Dexter toch?quote:Op vrijdag 25 december 2009 22:00 schreef xxiessiexx het volgende:
Ik denk dat ik na vandaag al rollend post kan bezorgen...![]()
![]()
Ik ga het nu even kort houden, want ik heb nog meer te doen met Kerst. Ik weet heel veel van post, en wat minder van supermarkten. Laten we aannemen dat een paar grote supermarkten efficienter zijn dan vele kleine. Dat zou best kunnen, en het verklaart in ieder geval de teloorgang van de kruidenier om de hoek, en het verrijzen van Megamalls, AH XL, etc.quote:Op zaterdag 26 december 2009 13:11 schreef Venniper het volgende:
Kijk, we komen nu lekker in de discussie, jammer dat er zo weinig deelnemers zijn[quote]
De supermarktdiscussie komt uit het volgende: iemand zegt dat het inefficiënt is om drie mensen door de straat te laten lopen maar vindt het NIET inefficiënt dat er meerdere kappers zijn en meerdere supermarkten. Daar ging het even om.quote:Dan volgt daar toch juist uit dat ik gelijk heb met mijn stelling dat 1 groot postbedrijf efficienter kan werken dan 3 kleinere? En als het bedrijf die efficiencyvoordelen doorgeeft aan de verzender van de post is deze ook goedkoper uit.
Dat stukje komt weer uit JOUW vergezochte:quote:Je verhaal dat het juist wel handig is om meermalen post per dag te krijgen, omdat je dan je bus meermalen per dag kunt legen, is erg vergezocht. Ik ken weinig mensen die zoveel post ontvangen dat ze de bus meermalen per dag moeten legen omdat deze anders te vol raakt. Mocht dat gevaar toch dreigen, dan lijkt mij de aanschaf van een grotere bus een betere oplossing.
Ik geloof dat het de ontvanger niets uitmaakt dat hij meerdere malen per dag plukjes post krijgt als hij goedkoper uit is en als het goed bezorgd wordt. De meeste mensen werken gewoon overdag en vinden één berg post op hun mat of één berg post in hun brievenbus buiten. Men krijgt ook meerdere malen per week de plaatselijke sufferdjes, de bergen reclame en de gewone krant.quote:Voor de ontvanger van de post is het niet handig, dat hij op verschillende tijdstippen steeds plukjes post ontvangt, waarbij het bovendien niet altijd duidelijk is wie de bezorger is. Bovendien heeft de ontvanger van de post (die dus ook een klant is) hier niet om gevraagd, en heeft hier ook geen baat bij.
Vreemd dat ik geen cent extra krijg als ik een andere wijk moet lopen om iemand te vervangen, dat is namelijk ook een stuk ingewikkelder. Je hebt zelf gezegd dat postbodes stratenkennis moeten hebben en overal moeten lopen. Maar dit stukje is ook een doodlopend stukje: agt gaan naar de pakketten.quote:Een postbezorger heeft wel degelijk recht op een hoger loon als hij ook agt zou gaan bezorgen. Dat je bij indiensttreding met een bepaald loon akkoord bent gegaan doet daar niets aan af, omdat op dat moment je takenpakket er ook nog anders uitzag. Je werk wordt iets ingewikkelder, daar hoort een hoger loon bij.
Nee, dat betekent niet dat jij teveel verdiend, maar dat je te duur bent voor het werk. Tenminste dat vinden de hoge bazen bij TNT geloof ikquote:Ik wil nog even terugkomen op je verhaal over het loonverschil tussen postbodes en bezorgers. Ook hier vergelijk je appels met peren. Als je een uitspraak wil doen over het loon van een postbezorger versus een postbode, moet je wel twee mensen van dezelfde leeftijd nemen, met hetzelfde aantal dienstjaren. Dat ik blijkbaar tweemaal zoveel verdien als jij komt in de eerste plaats doordat ik een stuk ouder ben, en hier al veel langer werk. Dus de door jou vermoede discrepantie (postbodes verdienen 3x zoveel als wij, ze zitten lekker binnen, en wij mogen buiten hun fouten goed maken) is wat mij betreft volkomen te rechtvaardigen. Dat ik 3x zo duur ben als een bezorger van Sandd of Selektmail geloof ik meteen, maar betekent dat dat ik teveel verdien! Natuurlijk niet: het betekent dat zij veel te weinig verdienen!
Nog eventjes: je verdient dus niet twee maal zoveel als ik maar je bent twee keer zo DUUR als ik, door alle kosten eromheen die ze niet of minder hebben bij postbezorgers. Postbezorgers kunnen postbodes qua dienstjaren ook nooit bereiken omdat er geen postbodes met vast contract meer worden aangenomen en de oudste postbezorger pas een jaar of 6 werkt.quote:Dat ik blijkbaar tweemaal zoveel verdien als jij komt in de eerste plaats doordat ik een stuk ouder ben, en hier al veel langer werk. Dus de door jou vermoede discrepantie (postbodes verdienen 3x zoveel als wij, ze zitten lekker binnen, en wij mogen buiten hun fouten goed maken) is wat mij betreft volkomen te rechtvaardigen.
Uiteraardquote:Op zaterdag 26 december 2009 13:27 schreef seventhseagulll het volgende:
[..]
Offtopic: Ik zit me het al een tijdje af te vragen, maar je UI is van Dexter toch?
De TT van deel 52 wordt (als ik mag kiezen): [Centraal] TNT Medewerkers deel 52: Waar geen ruimte is voor discussies.quote:Op zaterdag 26 december 2009 11:46 schreef Sapphira het volgende:
Kan die discussie niet in een ander topic?
Ja tegenwoordig worden ze snel aangemaakt. Wat heel goed is.quote:Op zaterdag 26 december 2009 15:16 schreef MissSpooky het volgende:
Moet je wel snel zijn met een nieuw topic he
Hij stond nooit in General Chat. En hij staat ook niet in Politiek.quote:Op zaterdag 26 december 2009 15:30 schreef CihV het volgende:
Maar een goede discussie is toch alleen maar goed? Anders kan dit topic net zo goed weer naar general chat
Gut, ik had niet door dat hier staat dat je niet mag discussiëren. Dit is toch een forum of niet?quote:Het klaag-, praat en vraagtopic voor medewerkers van TNT Post.
Alle postbodes, postbezorgers, pakketchauffeurs, dames van de klantenservice, de medewerkers van de kantoren en alle andere TNT'ers zijn van harte welkom!
Och hemel. Laat je vooral niet tegenhouden door mij als je discussies wilt houden.quote:Op zaterdag 26 december 2009 17:24 schreef Venniper het volgende:
[..]
Gut, ik had niet door dat hier staat dat je niet mag discussiëren. Dit is toch een forum of niet?
Wikipedia: een internetforum of discussieforum (meestal gewoon: forum; meervoud: fora of forums) bestaat uit digitale publieke discussie-pagina's op het Wereldwijde web.
Ja jij bent zinvol bezig in dit draadje! Geef eens een andere bron dan waar het tegendeel beweerd wordt? Altijd dat gevit op wikipedia!quote:
Och heden wat een warm ontvangst.quote:Op zaterdag 26 december 2009 17:29 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Och hemel. Laat je vooral niet tegenhouden door mij als je discussies wilt houden.Maar een vraagje he: Heb je je speciaal aangemeld op FOK! om de hierboven staande discussie te houden?
Dankjequote:Op zaterdag 26 december 2009 17:44 schreef Venniper het volgende:
[..]
Ja jij bent zinvol bezig in dit draadje!
Achjoh, ik hang veel in KLB. Dan mag dat.quote:Op zaterdag 26 december 2009 17:44 schreef Venniper het volgende:
[..]
Geef eens een andere bron dan waar het tegendeel beweerd wordt? Altijd dat gevit op wikipedia!
Offtopic? Nee hoor, ik reageer alleen op jouw -dan ook offtopic- uitleg van wat een forum is. En ik weet heus wel wat een forum is. En ik vind een discussie helemaal niet zo heel erg, maar als het topic (en het vorige topic deels) puur wordt gevuld met de discussie en er daardoor over niet discussie gerelateerde posts heen gelezen wordt of deze zelfs niet meer geplaatst worden vind ik dat jammer. Lees liever over de dagelijkse perikelen van een tnt medewerker. Maargoed.quote:Op zaterdag 26 december 2009 17:46 schreef Venniper het volgende:
[..]
Och heden wat een warm ontvangst.
A. Maakt het wat uit?
B. Absoluut niet, ik zat wat rond te kijken na mijn aanmelding, en zag toevallig dit draadje.
C. Waarom ben ik verantwoording schuldig aan jou?
Ik begrijp even niet waarom jullie zitten te vitten op een beetje discussie terwijl jullie volledig off topic hier reageren?
Daarom zei ik ook, General Chatquote:Op zaterdag 26 december 2009 17:56 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
(...) Lees liever over de dagelijkse perikelen van een tnt medewerker. Maargoed.
En het stond er wel degelijk:quote:Op zaterdag 26 december 2009 15:36 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Hij stond nooit in General Chat. En hij staat ook niet in Politiek.
Dat anderen over niet discussie gerelateerde posting heen lezen, daar kan ik weinig aan doen. Zou dat gewoon niet zo lijken omdat het kerst is toevallig en er zowiezo minder lezers zijn?quote:Op zaterdag 26 december 2009 17:56 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Offtopic? Nee hoor, ik reageer alleen op jouw -dan ook offtopic- uitleg van wat een forum is. En ik weet heus wel wat een forum is. En ik vind een discussie helemaal niet zo heel erg, maar als het topic (en het vorige topic deels) puur wordt gevuld met de discussie en er daardoor over niet discussie gerelateerde posts heen gelezen wordt of deze zelfs niet meer geplaatst worden vind ik dat jammer. Lees liever over de dagelijkse perikelen van een tnt medewerker. Maargoed.
Ah, da's voor mijn tijd. Nou verplaats hem maar naar GC danquote:Op zaterdag 26 december 2009 18:29 schreef CihV het volgende:
[..]
Daarom zei ik ook, General Chat
[..]
En het stond er wel degelijk:
[centraal]TPG topic (de vijf eerste topics stonden in KLB)
Je bedoelt na drie keer een onbepaalde tijd-contract? Volgens mij is het heel plaatselijk, want afgelopen jaar zijn er bij ons nog wel onbepaalde tijd-contracten gegeven. Maar als zaw-er naar postbezorger zou ik ook niet doen idd.quote:Op zaterdag 26 december 2009 19:32 schreef weasel85 het volgende:
fijne boel weer bij tnt .... willen ze mijn contract na 3x niet verlengen naar een jaar contract! Helemaal van de zotte, en dan een brief thuis gestuurd krijgen met die info, of ik zin heb om elke dag voor bezorgertje te spelen... nou nee dank je! Helemaal niet voor 2.5 uur per dag. Dan vraagt mijn teamcoach doodleuk 'heb je een brief gehad?' .... ongelovelijk xD
laatste poging: even bemiddelen via de vestigingsmanager ....
Ik denk dat ie nog het best past tussen de centrale topics, zoals het AH-medewerkerstopic, binnen WGR. Maar ik weet niet hoe dat moet verderquote:Op zaterdag 26 december 2009 18:30 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Ah, da's voor mijn tijd. Nou verplaats hem maar naar GC dan![]()
Jahoor, op kerstavond gegeten en ik leef nogquote:Op zaterdag 26 december 2009 20:20 schreef xxiessiexx het volgende:
Is dat ovenbrood (uit het kerstpakket) te eten zonder dood neer te vallen?
Mag ik nu concluderen dat jij het dus ook inefficiënt vindt dat er soms 3 postbodes door je straat lopen? Ik heb het al eens gehad, in processie door de straat: een oranje, een blauwe en een gele jas.quote:Op zaterdag 26 december 2009 13:54 schreef Venniper het volgende:
De supermarktdiscussie komt uit het volgende: iemand zegt dat het inefficiënt is om drie mensen door de straat te laten lopen maar vindt het NIET inefficiënt dat er meerdere kappers zijn en meerdere supermarkten. Daar ging het even om.
Oh, nu vind je mij (en mijn collega-postbodes) ineens niet meer te duur? Eerst klaagde je nog dat wij teveel verdienden t.o.v. jullie, omdat wij lekker warm binnen zitten en jullie buiten onze fouten mogen herstellen. Nu beweer je ineens dat niet jij degene bent die ons te veel vindt verdienen, maar dat dit slechts de mening van de TNT-directie is.quote:Nee, dat betekent niet dat jij teveel verdiend, maar dat je te duur bent voor het werk. Tenminste dat vinden de hoge bazen bij TNT geloof ik![]()
Ik raad je aan om je eens te verdiepen in de verschillende CAO's van TNT. De grote TNT CAO, de CAO voor Zaterdagbestellers, en de CAO voor Postbezorgers. Dan kun je zelf zien wat eenieder verdient, gegeven leeftijd en dienstjaren, en zul je zien dat de verschillen lang niet zo groot zijn als jij beweert. Ook kan je dan zien dat je opmerking dat een postbezorger "nooit meer omhoog komt" en een zaterdagbesteller wel pertinent onjuist is. De postbezorgers-CAO kent 8 leeftijdsjaren, en 6 schaaljaren.quote:Daarbij kun je als postbezorger gewoon nooit meer omhoog en jij, en de zaterdagmedewerkers tot een bepaalde hoogte, nog wel. Is dat eigenlijk wel eerlijk? Is dat ook niet de reden van het enorme verloop onder postbezorgers? Nog los van de toch wel zeer onhandige werktijden voor de betreffende doelgroep?
Je beweert van alles mbt lonen, maar je toont geen enkel bewijs. Wat kost jij de TNT dan per uur? En wat kost ik de TNT per uur? Ik vind 't knap als jij dat weet, want ik weet het zelf niet eens.quote:Op zaterdag 26 december 2009 14:07 schreef Venniper het volgende:
[..]
Nog eventjes: je verdient dus niet twee maal zoveel als ik maar je bent twee keer zo DUUR als ik, door alle kosten eromheen die ze niet of minder hebben bij postbezorgers.
Dat staat er wel zo? Waar staat dat dan? Laat maar zien dat citaat. Ik zeg dat mijn langere dienstverband een hoger uurloon rechtvaardigd, nergens beweer ik dat jullie daarom mijn fouten goed mogen maken. Het is altijd al zo geweest dat er fouten worden gemaakt bij de sortering, of dit nu machinaal geschiedt of handmatig. Wij zijn mensen, dus we maken fouten. Als ik een wijk loop moet ik daar ook op straat de fouten uithalen, dat hoort bij het uitvoeren van de bestelling. Dat is dus niet een taak die exclusief aan postbezorgers is voorbehouden, want iedereen die een bestelling uitvoert moet dit doen. Tijdens de voorbereiding mogen wij niet eens controleren op fouten, daar dit volgens het management te lang duurt.quote:En alleen omdat jij langer bij TNT werkt is het te rechtvaardigen dat wij jullie fouten goed mogen maken?Ja sorry, dat staat er wel zo
Nogmaals, ik weet niet waar je dat vandaan haalt, maar het is niet waar wat je zegt. Verdiep je eens in je eigen CAO.quote:Nog eens: vind je het eerlijk dat wij niet beloond worden voor langer dienstverband?
Ja, dat weet ik. Je zegt alleen niet hoe oud de zaterdagwerker is. Het beginloon van een zaterdagbesteller van 22 of ouder is EUR 9,25 en na 3 jaar is dat EUR 9,97. Bij een postbezorger van dezelfde leeftijd zijn deze getallen respectievelijk EUR 6,92 en EUR 8,31.quote:Weet jij het beginloon van een zaterdagwerker? En dat loon na een jaar of drie?
Wees gerust. Als we naar 1 postbedrijf gaan krijgen we weer de logge monopolist en dat is ook geen oplossing voor de beide soorten klanten die TNT heeft. Dat is alleen een voordeeltje voor de werknemers.quote:Mag ik nu concluderen dat jij het dus ook inefficiënt vindt dat er soms 3 postbodes door je straat lopen? Ik heb het al eens gehad, in processie door de straat: een oranje, een blauwe en een gele jas.
Je gaat me toch niet vertellen dat we het nu met elkaar eens zijn?![]()
Ik heb nooit gezegd dat ik jou je loon niet gun (ik heb alleen gezegd dat ik verwacht dat een TNT medwerker niet crimineel bezig is en zorgvuldig om gaat met de post die in iemands brievenbus zit, ook al valt die er uit. Laat het desnoods liggen maar gooi het niet in de afvalbak in de hoop dat je daarmee je concurrent om zeep helpt.quote:Oh, nu vind je mij (en mijn collega-postbodes) ineens niet meer te duur? Eerst klaagde je nog dat wij teveel verdienden t.o.v. jullie, omdat wij lekker warm binnen zitten en jullie buiten onze fouten mogen herstellen. Nu beweer je ineens dat niet jij degene bent die ons te veel vindt verdienen, maar dat dit slechts de mening van de TNT-directie is.
Ik doel er dus op dat ik vind dat postbezorgers (die TNT graag wil hebben) niet tevreden zijn met die late wijken. Je mist een gigantisch grote doelgroep: ouders met schoolgaande kinderen. Dat vind ik jammer, die zijn gemotiveerd en die kun je lang in dienst houden.quote:Reactie 40 in dit draadje: Nee TNT moet eens kijken hoe het anders kan. Noem mij een depot waar de postbodes allemaal pas naar buiten mogen als ALLES gesorteerd is, zodat de bezorgers ook eens op tijd kunnen beginnen en de 13 uurs wijken overblijven voor de postbodes (die voor bijna 3x zoveel geld lekker binnen sorteren).
Ik zal eens op zoek gaan, heb je niet een mooi linkje?quote:Ik raad je aan om je eens te verdiepen in de verschillende CAO's van TNT. De grote TNT CAO, de CAO voor Zaterdagbestellers, en de CAO voor Postbezorgers. Dan kun je zelf zien wat eenieder verdient, gegeven leeftijd en dienstjaren, en zul je zien dat de verschillen lang niet zo groot zijn als jij beweert. Ook kan je dan zien dat je opmerking dat een postbezorger "nooit meer omhoog komt" en een zaterdagbesteller wel pertinent onjuist is. De postbezorgers-CAO kent 8 leeftijdsjaren, en 6 schaaljaren.
De link had ik al gegeven (posting 62): http://www.vkbanen.nl/act(...)hard-met-bonden.htmlquote:Je beweert van alles mbt lonen, maar je toont geen enkel bewijs. Wat kost jij de TNT dan per uur? En wat kost ik de TNT per uur? Ik vind 't knap als jij dat weet, want ik weet het zelf niet eens.
Citaat stond er boven:quote:Dat staat er wel zo? Waar staat dat dan? Laat maar zien dat citaat. Ik zeg dat mijn langere dienstverband een hoger uurloon rechtvaardigd, nergens beweer ik dat jullie daarom mijn fouten goed mogen maken. Het is altijd al zo geweest dat er fouten worden gemaakt bij de sortering, of dit nu machinaal geschiedt of handmatig. Wij zijn mensen, dus we maken fouten. Als ik een wijk loop moet ik daar ook op straat de fouten uithalen, dat hoort bij het uitvoeren van de bestelling. Dat is dus niet een taak die exclusief aan postbezorgers is voorbehouden, want iedereen die een bestelling uitvoert moet dit doen. Tijdens de voorbereiding mogen wij niet eens controleren op fouten, daar dit volgens het management te lang duurt.
En ik zeg toch dat ik denk dat je dat niet bedoelde maar dat het er wel staat? Jij zegt dat de door mij vermoede discrepantie wat jou betreft volkomen te rechtvaardigen is. Ik vind niet dat die volgens jou door mij vermoede discrepantie iets is waar wat aan gedaan zou moeten worden. Het is gewoon een feit. Daarvoor ben ik aangenomen en ik klaag daar verder niet over. Nogmaals het is zo. Jij bent postBODE, ik ben postBEZORGER maar dat jij ouder bent heeft niets te maken met dat je meer loon krijgt. Ik ken postbezorgers die ouder zijn dan jij maar ook gewoon een postbezorgersloon krijgen. Wat heeft leeftijd daarmee te maken? Dat je veel langer werkt heeft daar ook niets mee te maken. Je bent postBODE. Ik begrijp hier even niets van.quote:Dat ik blijkbaar tweemaal zoveel verdien als jij komt in de eerste plaats doordat ik een stuk ouder ben, en hier al veel langer werk. Dus de door jou vermoede discrepantie (postbodes verdienen 3x zoveel als wij, ze zitten lekker binnen, en wij mogen buiten hun fouten goed maken) is wat mij betreft volkomen te rechtvaardigen.
Helaas kan ik mijn getallen even niet checken, de rabo notabox doet het nietquote:Ja, dat weet ik. Je zegt alleen niet hoe oud de zaterdagwerker is. Het beginloon van een zaterdagbesteller van 22 of ouder is EUR 9,25 en na 3 jaar is dat EUR 9,97. Bij een postbezorger van dezelfde leeftijd zijn deze getallen respectievelijk EUR 6,92 en EUR 8,31.
Dat was mijn vraag ook niet. Ik vroeg niet of je zou wensen dat er weer 1 postbedrijf was, ik vroeg of 1 postbedrijf efficienter zou vinden dan 3. Mocht je dat namelijk NIET vinden, dan slaat jou vergelijking met supermarkten nergens op, want:quote:Op zondag 27 december 2009 10:48 schreef Venniper het volgende:
[..]
Wees gerust. Als we naar 1 postbedrijf gaan krijgen we weer de logge monopolist en dat is ook geen oplossing voor de beide soorten klanten die TNT heeft. Dat is alleen een voordeeltje voor de werknemers.
Dat heb je niet met die woorden gezegd, maar je hebt wel duidelijk gemaakt dat je vond dat postbodes teveel verdienden, en postbezorgers te weinig. Zo'n opmerking over "jullie met je 3x zoveel loon" maak je niet als je die "jullie" dat loon volkomen gunt.quote:Ik heb nooit gezegd dat ik jou je loon niet gun
quote:Het blijft nog steeds zo dat de fouten die jullie WEL maken (met je 3x zoveel loon) goed gemaakt moeten worden door mensen die net boven het minimum zitten. Ik ken geen ander vak waar je de fouten goed moet maken van een ander en zoveel minder loon krijgt. En nogmaals; ik WEET welke fouten jullie maken en welke fouten door de computer gemaakt worden.
https://medewerkers.tntpost.nl/hr/arbeidsvoorwaarden/cao-tnt/quote:Ik zal eens op zoek gaan, heb je niet een mooi linkje?
Mja, dat ovenbrood viel idd imo een beetje tegen, de rest was wel lekker.quote:Op zaterdag 26 december 2009 23:35 schreef xxiessiexx het volgende:
Ik vond er bijna geen smaak aanzitten, rook sterker dan dat het smaakte. Het zou dan ook niet iets zijn wat wij zouden kopen
Interessante materie voor de zondagochtend, derde kerstdag moet ik zeggen.quote:Ik raad je aan om je eens te verdiepen in de verschillende CAO's van TNT. De grote TNT CAO, de CAO voor Zaterdagbestellers, en de CAO voor Postbezorgers. Dan kun je zelf zien wat eenieder verdient, gegeven leeftijd en dienstjaren, en zul je zien dat de verschillen lang niet zo groot zijn als jij beweert. Ook kan je dan zien dat je opmerking dat een postbezorger "nooit meer omhoog komt" en een zaterdagbesteller wel pertinent onjuist is. De postbezorgers-CAO kent 8 leeftijdsjaren, en 6 schaaljaren.
staan niet in de CAO die ik nu zit te bekijken, waar kun je die uurslonen vinden?quote:Bij een postbezorger van dezelfde leeftijd zijn deze getallen respectievelijk EUR 6,92 en EUR 8,31.
De bedragen in die CAO zijn maandlonen bij een fulltime dienstverband. Je moet die bedragen even door 165 (=aantal uur per maand bij fulltime dienstverband) en dan kom je op t uurloon. Klopt wel ongeveer oor.quote:Op zondag 27 december 2009 11:28 schreef Venniper het volgende:
Jouw getallen van
[..]
staan niet in de CAO die ik nu zit te bekijken, waar kun je die uurslonen vinden?
Die vraag heb je eerder gesteld, daar heb ik in posting 86 al antwoord op gegeven. De uitstap naar de supermarkten was een reactie op diegene die vond dat het inefficiënt is om drie mensen door de straat te laten lopen maar het NIET inefficiënt vindt dat er meerdere kappers zijn en meerdere supermarkten. Daar ging het even om.quote:Dat was mijn vraag ook niet. Ik vroeg niet of je zou wensen dat er weer 1 postbedrijf was, ik vroeg of 1 postbedrijf efficienter zou vinden dan 3. Mocht je dat namelijk NIET vinden, dan slaat jou vergelijking met supermarkten nergens op, want:
(a) Supermarkten zijn vergelijkbaar met postbedrijven, +
(b) Een grote supermarkt per wijk is beter dan meerdere kleinere, dus
(c) Een postbedrijf (of 1 postbode per wijk) is efficienter dan meerdere postbodes per wijk.
Nogmaals: dit zijn dus niet mijn woorden, maar dit is de logische conclusie uit de stellingen a en b, die van jou zelf afkomstig zijn.
quote:Dat heb je niet met die woorden gezegd, maar je hebt wel duidelijk gemaakt dat je vond dat postbodes teveel verdienden, en postbezorgers te weinig. Zo'n opmerking over "jullie met je 3x zoveel loon" maak je niet als je die "jullie" dat loon volkomen gunt.
Met 165 uur per maand gaan we er zelfs 4,5 cent per uur op vooruit.quote:Op zondag 27 december 2009 11:40 schreef silliegirl het volgende:
[..]
De bedragen in die CAO zijn maandlonen bij een fulltime dienstverband. Je moet die bedragen even door 165 (=aantal uur per maand bij fulltime dienstverband) en dan kom je op t uurloon. Klopt wel ongeveer oor.
Alleen gaat dat uurloon niet helemaal op; je krijgt een percentage van het fulltime loon n.a.v. wat je werkt. Werk je ipv 165 uur 82,5 uur per maand, krijg je dus een deeltijdpercentage van 50% van het volledige (fulltime) loon etc.
Dat krantenbericht is veel te kort door de bocht, het is heel algemeen en zeker niet zonder meer op individuen toepasbaar. Je kunt helemaal niet zeggen wat "een postbode" kost, dat hangt er maar net van af hoe oud hij is, en hoe lang hij in dienst is. Met de "traditionele" postbode waar in het krantenartikel sprake van is wordt ongetwijfeld een ouderwetse fulltimer bedoeld, 40-50+ jaar, die al 30 jaar bij het bedrijf werkt. Die kost EUR 23 per uur (maar dat is dus niet zijn uurloon!). Maar er zijn zat postbodes die niet zou oud zijn en niet zo'n lang dienstverband hebben (waaronder ik), en die dus lang niet zoveel kosten. Al met al weet ik nog steeds niet wat ik kost, maar uit het krantenartikel blijkt globaal een verschil van 50% tussen uurloon en kostprijs, dus ik ga er dan maar van uit dat ik ongeveer EUR 17 per uur kost. Dit maakt mij dan dus zo'n 30% duurder dan een postbezorger. (althans, eentje met dezelfde leeftijd als ik)quote:Op zondag 27 december 2009 10:59 schreef Venniper het volgende:
[..]
De link had ik al gegeven (posting 62): http://www.vkbanen.nl/act(...)hard-met-bonden.html
Ik moest het even een paar x herlezen, maar ik begrijp nu waar de verwarring ontstaan is. Ik bedoel dat het loonverschil te rechtvaardigen is, en dat het te rechtvaardigen is dat jullie onze fouten moeten herstellen. Foutloos sorteren is helaas nagenoeg onmogelijk, tenminste wel binnen de aan ons daarvoor gegunde tijd. Ik kan het wel brief voor brief gaan controleren, maar dan heb ik jouw wijk niet op tijd af. Bovendien is het zo dat de laatste controle op straat HOORT plaats te vinden, dat is niet een taak die aan postbezorgers is voorbehouden, maar dat moet IEDEREEN doen die een bestelling loopt, of het nu een postbezorger is, een postbode of een zaterdagwerker.quote:Citaat stond er boven:
[..]
En ik zeg toch dat ik denk dat je dat niet bedoelde maar dat het er wel staat? Jij zegt dat de door mij vermoede discrepantie wat jou betreft volkomen te rechtvaardigen is.
Hoeveel iemand verdient hangt af van 3 zaken:quote:Jij bent postBODE, ik ben postBEZORGER maar dat jij ouder bent heeft niets te maken met dat je meer loon krijgt. Ik ken postbezorgers die ouder zijn dan jij maar ook gewoon een postbezorgersloon krijgen
Wat heeft leeftijd daarmee te maken? Dat je veel langer werkt heeft daar ook niets mee te maken. Je bent postBODE. Ik begrijp hier even niets van.
Je hebt gelijk dat de jaarlijkse loonstijging bij postbezorgers minder groot is dan bij zaterdagbestellers, maar waar het mij om ging was dat jij beweerde dat het loon van postbezorgers niet omhoog ging. En dat is niet waar. Een postbezorger van 28 verdient aanzienlijk meer dan 1 van, pak 'em beet 17. En vergeet niet dat postbezorgers een pensioen opbouwen (al zal het niet veel zijn), en zaterdagbestellers niet.quote:Op zondag 27 december 2009 11:28 schreef Venniper het volgende:
[..]
opgevallen de afgelopen 5 jaar![]()
Jouw getallen van
[..]
staan niet in de CAO die ik nu zit te bekijken, waar kun je die uurslonen vinden?
Ik ben even teruggegaan naar post 86, maar ook daar heb ik het antwoord niet gevonden. Je zei daar oa:quote:Op zondag 27 december 2009 11:44 schreef Venniper het volgende:
Ach we houden elkaar lekker bezig en over minstens 1 ding zijn we het eens: discussieren mag WEL in dit draadje!![]()
[..]
[quote] Die vraag heb je eerder gesteld, daar heb ik in posting 86 al antwoord op gegeven. De uitstap naar de supermarkten was een reactie op diegene die vond dat het inefficiënt is om drie mensen door de straat te laten lopen maar het NIET inefficiënt vindt dat er meerdere kappers zijn en meerdere supermarkten. Daar ging het even om.
Hieruit kan ik niet opmaken of jij vind dat 3 postbedrijven minder efficient zijn dan 1. Kun je misschien deze vraag beantwoorden met een duidelijk ja of nee?quote:De supermarktdiscussie komt uit het volgende: iemand zegt dat het inefficiënt is om drie mensen door de straat te laten lopen maar vindt het NIET inefficiënt dat er meerdere kappers zijn en meerdere supermarkten. Daar ging het even om.
.
Dat was zo'n meisje die niks zei als ze op kantoor kwam. Ze kwam met haar MP3dopjes in haar oor, deed haar ding en ging weer weg. Niks geen hoi of doei ofzo...quote:Op donderdag 24 december 2009 15:53 schreef Dionysiou het volgende:
[..]
En dan zeg je niet: HEY MEISJE! JE KAN DE TNT TAS NAAR ACHTER DOEN ENZO!!
EINSquote:Op donderdag 24 december 2009 16:14 schreef Dionysiou het volgende:
[..]
Weet ik.
Maar ik zie Jojoortje er wel voor aan
Zweiquote:
Slechte vergelijking vind ik dit. Begin nu eens met de leeftijd van 23 jaar. De stap van 22 naar 23 is zo enorm groot bij postbezorgers, dat is dezelfde grote stap als van 21 naar 22 bij zaterdagbestellers. Je meet dus met twee maten door de uurlonen bij de zaterdagbesteller vanaf 22 te nemen en zo ook bij de postbezorgers. Bij de zaterdagbestellers begint het inderdaad bij 22, bij postbezorgers bij 23 Logisch dat ik dat enorm lage bedrag van 6,92 niet terug kon vinden.quote:Ja, dat weet ik. Je zegt alleen niet hoe oud de zaterdagwerker is. Het beginloon van een zaterdagbesteller van 22 of ouder is EUR 9,25 en na 3 jaar is dat EUR 9,97. Bij een postbezorger van dezelfde leeftijd zijn deze getallen respectievelijk EUR 6,92 en EUR 8,31.
Je vergelijkt een loon voor pubers met dat van een volwassene? Man ik verdiende 3,25 gulden toen ik ging bollenpellen op de leeftijd van 15, dat ging ik toch ook niet vergelijken met de volwassene die naast mij stond?quote:Je hebt gelijk dat de jaarlijkse loonstijging bij postbezorgers minder groot is dan bij zaterdagbestellers, maar waar het mij om ging was dat jij beweerde dat het loon van postbezorgers niet omhoog ging. En dat is niet waar. Een postbezorger van 28 verdient aanzienlijk meer dan 1 van, pak 'em beet 17. En vergeet niet dat postbezorgers een pensioen opbouwen (al zal het niet veel zijn), en zaterdagbestellers niet.
Ik denk niet dat je die 50% mag doortrekken. Dat verschil MOET kleiner zijn omdat niet alleen het uurloon de basis is van het verschil. Alle arbeidskosten erom heen blijven haast gelijk voor iemand die langer of korter in dienst is. Dat tekent al genoeg door jouw uiteindelijke verschil van 30% met mij. Ons uurloon verschilde toch al meer?quote:Dat krantenbericht is veel te kort door de bocht, het is heel algemeen en zeker niet zonder meer op individuen toepasbaar. Je kunt helemaal niet zeggen wat "een postbode" kost, dat hangt er maar net van af hoe oud hij is, en hoe lang hij in dienst is. Met de "traditionele" postbode waar in het krantenartikel sprake van is wordt ongetwijfeld een ouderwetse fulltimer bedoeld, 40-50+ jaar, die al 30 jaar bij het bedrijf werkt. Die kost EUR 23 per uur (maar dat is dus niet zijn uurloon!). Maar er zijn zat postbodes die niet zou oud zijn en niet zo'n lang dienstverband hebben (waaronder ik), en die dus lang niet zoveel kosten. Al met al weet ik nog steeds niet wat ik kost, maar uit het krantenartikel blijkt globaal een verschil van 50% tussen uurloon en kostprijs, dus ik ga er dan maar van uit dat ik ongeveer EUR 17 per uur kost. Dit maakt mij dan dus zo'n 30% duurder dan een postbezorger. (althans, eentje met dezelfde leeftijd als ik)
Ik heb ook niet gezegd dat je dat zei, ik zei dat het er stond.quote:Nergens zeg ik dat je meer fouten mag maken omdat je loon hoger is, of dat je een hoger loon zou moeten krijgen als je meer fouten maakt. Dat zou volstrekte kolder zijn.
Ik denk dat de functie in deze het grootste verschil maakt. En dan moet je dus niet beginnen met postbezorgers van 17 of 22, maar gewoon vanaf 23. Die gaan amper nog in loon omhoog, in ieder geval minder dan de inflatie. Je zegt zelf dat je moet vergelijken met dezelfde leeftijd en hetzelfde aantal dienstjaren. Nogmaals dat deed je niet goed in jouw vergelijk met zaterdagmedewerkers.quote:Hoeveel iemand verdient hangt af van 3 zaken:
-leeftijd
-aantal dienstjaren
-functie
De ene keer leidt dit tot een positief verschil, de andere x tot een negatief verschil.
Dat ik meer verdien dan jij komt door al deze 3 factoren: ik ben ouder, werk er langer, en heb een andere functie. Wil je dus lonen vergelijken, en een uitspraak doen over het loonverschil dat veroorzaakt wordt door de factor "functie" ,dan moet je iemand kiezen met dezelfde leeftijd en hetzelfde aantal dienstjaren. Natuurlijk zijn er postbezorgers die ouder zijn dan ik en toch minder verdienen, maar ook in dat geval is het verschil te verklaren aan de hand van bovenstaande 3 zaken. Was het leeftijdsverschil tussen ons kleiner geweest (of groter), dan had het salarisverschil er ook anders uit gezien.
Laat eens zien op welke leeftijd een postbode minder verdient dan een postbezorger (en ja dan wel een met een vast contract, net als de postbezorger) en allebei boven de 22. Anders vergelijk je weer een jeugdloon met dat van een 'volwassene', dat is volstrekt geen vergelijk. Vergelijken dus vanaf schaaljaar nul. Een aanzienlijk verschil he?quote:Maar je moet je focussen op vergelijkbare voorbeelden, niet op extremen. Ik ken ook postbodes die aanzienlijk MINDER verdienen dan sommige postbezorgers, postbezorgers die MEER verdienen dan
sommige zaterdagbestellers, en zelfs zaterdagbestellers die MEER verdienen dan sommige postbodes. Sterker nog: ik ken zelfs postbezorgers die MEER verdienen dan andere postbezorgers.
Niet op een eerlijke manier dus...quote:En in AL deze gevalen is het verschil te verklaren adhv leeftijd, aantal dienstjaren en functie.
Dat was het punt dus niet, maar ik wil je best een antwoord geven: 3 bedrijven opgeteld (dus inkomsten en uitgaven) samen zijn NIET efficiënt. Maar zo benader je toch ook de kappers niet en de supermarkten die dicht bij elkaar op dezelfde klanten zitten te azen? Een bedrijf apart (dus ook een postbedrijf apart) kan prima winst maken, ook als drie dezelfde soort (post)bedrijven door 1 straat gaan. Ik bedoel dus, dat de vraag of ze allemaal winst maken niets te maken heeft met het feit of 1 bedrijf niet efficiënter kan werken.quote:Ik ben even teruggegaan naar post 86, maar ook daar heb ik het antwoord niet gevonden. Je zei daar oa:
(knip)
Hieruit kan ik niet opmaken of jij vind dat 3 postbedrijven minder efficient zijn dan 1. Kun je misschien deze vraag beantwoorden met een duidelijk ja of nee?
Ja, noem nu ook even de nadelen van een logge monopolist.quote:De reden dat ik steeds terugkom op dat efficiencyverhaal is als volgt: iedere aanhanger van de vrije markt en de liberalisering roept steeds dat de grote voordelen zijn:
-betere kwaliteit
-lagere prijzen
-meer keuze voor de klant
-efficienter werken
Heeft het zin om daarover te discussiëren? Daar heb ik niets over te zeggen gehad maar we zijn daar nu eenmaal aangekomen. Terugdraaien kan niet.quote:Nu wil ik echt niet terug naar het communisme, maar ik vind wel dat bovenstaande rijtje geen reden moet zijn om iedere markt maar vrij te geven. Sommige sectoren moet je niet liberaliseren, en wat mij betreft is de postmarkt er 1 van.
Ik heb ook niet gezegd dat twee supermarkten betere kwaliteit leveren dan 1. Als Veronica zo'n prijs stelt op kwaliteit zullen ze met hangende pootjes terug komen en inderdaad onze kwaliteit is ook niet meer wat het vroeger was. Nogmaals, dat vind ik geen discussie waard. Je kunt niet terug. En de post die particulieren in de oranje brievenbussen stoppen: volgens mij verdient TNT daar amper wat aan. Wij MOETEN die post altijd verzorgen (ook geen eerlijke concurrentie met S en SM en VSP). Kijk over dat punt zijn we het helemaal eens: als er concurrentie moet komen moet die eerlijk zijn. Ik heb ook nooit gezegd dat ik het daar niet mee eens ben maar dat is het doel en dat doel heiligt niet de middelen (ons uitgangspunt voor de kerst).quote:Kijkend naar het rijtje moet ik namelijk constateren dat de kwaliteit helemaal niet beter is, niet bij de concurrent, en niet bij ons! We zijn geliberaliseerd en genationaliseerd, dus er moet winst gemaakt worden. Dat betekent zo goedkoop mogelijk werken, ook als dit ten koste gaat van de kwaliteit. Die lagere prijzen en meer keuze komen ook maar zeer ten dele uit: dat geldt alleen voor grote zakelijke klanten. De particuliere klant heeft nauwelijks keuze, en de postzegels worden heus niet goedkoper nu.
Tja, dat zijn precies de voordelen van een staatsbedrijf, een monopolist. Nogmaals, dat was vroeger, we kunnen niet terug. Wat zouden precies de nadelen zijn geweest voor de overheid en de reden om TNT af te stoten?quote:En van efficienter werken is al helemaal geen sprake, met 3 postbodes door de straat. De enigen die garen spinnen bij de liberalisering zijn de grote klanten, de aandeelhouders en het topmanagement. De postbodes ondervinden er nadeel van, en de universele dienstverlening wordt ook niet beter. Nu kun je wel mopperen op het Staatsbedrijf van weleer, maar daar waren ook voordelen aan verbonden:
-Betere kwaliteit, doordat je meer tijd had om je werk te doen, en niet hoefde te jagen om alles op tijd af te krijgen.
-Niet winst maken ten koste van alles: we waren een staatsbedrijf, er hoefde geen winst gemaakt te worden.
Tja, we moeten winst maken. Wat moet ik met die informatie? Wat is je punt nu? Wat zouden de prijzen NU zijn voor postbussen als het nog steeds een staatsbedrijf zou zijn? Weet jij dat?quote:Over dalende prijzen gesproken: Wist je dat toen we nog een Staatsbedrijf waren, de postbussen gratis waren? Tegenwoordig is het EUR 150 per jaar.
Uitgaande van twee medewerkers, alllebei 23 jaar oud, allebei net in dienst:quote:Op zondag 27 december 2009 13:31 schreef Venniper het volgende:
[..]
Slechte vergelijking vind ik dit. Begin nu eens met de leeftijd van 23 jaar. De stap van 22 naar 23 is zo enorm groot bij postbezorgers, dat is dezelfde grote stap als van 21 naar 22 bij zaterdagbestellers. Je meet dus met twee maten door de uurlonen bij de zaterdagbesteller vanaf 22 te nemen en zo ook bij de postbezorgers. Bij de zaterdagbestellers begint het inderdaad bij 22, bij postbezorgers bij 23 Logisch dat ik dat enorm lage bedrag van 6,92 niet terug kon vinden.
Waar het om gaat is dat jij beweerde dat een postbezorgersloon met de jaren niet stijgt. Ik heb aangetoond dat die uitspraak niet klopt.quote:Op zondag 27 december 2009 13:33 schreef Venniper het volgende:
[..]
Je vergelijkt een loon voor pubers met dat van een volwassene? Man ik verdiende 3,25 gulden toen ik ging bollenpellen op de leeftijd van 15, dat ging ik toch ook niet vergelijken met de volwassene die naast mij stond?
Die 8,21 is INCLUSIEF die aanvulling. Wat was je punt nu?quote:Op zondag 27 december 2009 15:23 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Uitgaande van twee medewerkers, alllebei 23 jaar oud, allebei net in dienst:
-zaterdagbesteller, nog steeds EUR 8,51
-postbezorger: EUR 8,21 (exclusief aanvulling tot het minimumloon)
In mijn vuilnisbak compleet met al die andere meuk, wat een rotzooi.quote:Op zondag 27 december 2009 14:44 schreef Jojoortje het volgende:
Even iets heel anders he... Die cappucino in het kerstpakket... Waar kun je die halen?![]()
![]()
![]()
Die vergelijk ik niet met de intentie dat ik het niet eerlijk zou vinden ofzo. Het is een feit. Tevens had ik al gezegd dat er inderdaad een stijging is maar die is A 20% van de stijging van de zaterdagbestellers en er zijn B veel minder schalen en dan vergelijk ik nog niet eens met de postbodes. Ik zit nu gewoon al op mijn tax. Logisch dat ik mijn uurloon wel kan vergelijken met anderen, ik krijg er toch niets meer bij, al werkte ik er al 20 jaar.quote:Op zondag 27 december 2009 15:29 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Waar het om gaat is dat jij beweerde dat een postbezorgersloon met de jaren niet stijgt. Ik heb aangetoond dat die uitspraak niet klopt.
Je zegt dat het niet juist is het loon van een puber te vergelijken met dat van een volwassene. Dat is precies wat ik je al die tijd probeer te vertellen: als je uitspraken doet over het loon van postbezorgers versus postbodes moet je iemand nemen van DEZELFDE leeftijd (en zelfde aantal dienstjaren).
Opvallend is dat je van je eigen bollenpellersvoorbeeld wel de absurditeit inziet, maar ondertussen wel jouw uurloon vergelijkt met mensen die aanzienlijk ouder zijn dan jij en hier veel langer werken dan die, ik meen 5,5 jaar van jou.
Volgens mij bij de Jumbo wel?quote:Op zondag 27 december 2009 14:44 schreef Jojoortje het volgende:
Even iets heel anders he... Die cappucino in het kerstpakket... Waar kun je die halen?![]()
![]()
![]()
Mij wel toch?quote:Op zondag 27 december 2009 15:44 schreef Viper86 het volgende:
[..]
Volgens mij bij de Jumbo wel?
Dit is trouwens mijn eerste post in dit topic. Zo te zien heb ik niks gemist met die grote lappen tekst.
quote:Op zondag 27 december 2009 13:05 schreef Jojoortje het volgende:
ANDERS PM MIJ EVEN ALS JULLIE EEN NIEUW TOPIC OPENEN OFZO
Het punt wat ik wilde maken is dat jouw uitspraken over hoeveel postbodes meer verdienen dan postbezorgers niet kloppen. Als je op een eerlijke manier het loonverschil tussen 2 functies wil bepalen moet je uitgaan van twee functionarissen met dezelfde leeftijd en hetzelfde aantal dienstjaren.quote:Op zondag 27 december 2009 13:46 schreef Venniper het volgende:
Laat eens zien op welke leeftijd een postbode minder verdient dan een postbezorger (en ja dan wel een met een vast contract, net als de postbezorger) en allebei boven de 22. Anders vergelijk je weer een jeugdloon met dat van een 'volwassene', dat is volstrekt geen vergelijk. Vergelijken dus vanaf schaaljaar nul. Een aanzienlijk verschil he?
Ook je vergelijk van postbezorgers met zaterdagbestellers kan niet opgaan als je begint met schaaljaar nul (dat is namelijk al hoger dan het hoogste loon bij postbezorgers). Vind je echt dat je een jeugdloon mag gaan vergelijken met iemand met een loon boven de 23 om je punt te maken (welk punt eigenlijk?).
[..]
Niet op een eerlijke manier dus...
Foutje, maar dat bedrag klopte evengoed niet. Die CAO is van 2008, in 2009 is het minimumloon weer omhoog gegaan. Het minimumloon voor een 23 jarige is (uitgaande van een 38-urige werkweek) zelfs EUR 8,39 per uur.quote:Op zondag 27 december 2009 15:31 schreef Venniper het volgende:
[..]
Die 8,21 is INCLUSIEF die aanvulling. Wat was je punt nu?
Het punt wat ik in het algemeen wil maken met de diverse rekenvoorbeelden is dat jij een aantal uitspraken hebt gedaan die volgens mij onjuist zijn. Een postbezorger gaat wel degelijk ieder jaar meer verdienen (jij beweerde nml van niet). Op een gegeven moment is de stijging er uit, maar dat geldt voor iedere functie bij TNT. Bovendien moeten de lonen toch periodiek verhoogd worden, nml als een nieuwe CAO wordt afgesloten (met daarin nieuwe loonafspraken), en omdat anders je loon onder het minimumloon zou komen (wat ook periodiek verhoogd wordt).quote:Slechte vergelijking vind ik dit. Begin nu eens met de leeftijd van 23 jaar
quote:Op zondag 27 december 2009 15:53 schreef CantFazeMe het volgende:
Werkt hier iemand in traject Assen? Zoja, is het mogelijk dat een medewerker van TNT een pakketje kan checken of brengen?ik wacht al verdulleme op TNT 2 weken.
TNT laat en bezorgt mijn pakketje steeds niet om de 1 of duistere reden. 1x retour met reden "Andere". Verzender kan het ook niet verklaren.
Gelukkigquote:Op zondag 27 december 2009 16:12 schreef Viper86 het volgende:
[..]
Jou heb ik inderdaad heel erg gemist, schat.![]()
![]()
![]()
Noooooquote:Op zondag 27 december 2009 15:33 schreef cgemini21 het volgende:
[..]
In mijn vuilnisbak compleet met al die andere meuk, wat een rotzooi.
Ja, echt heeeeeeeeel lekker. Vandaag laatste zakje opgemaaktquote:Op zondag 27 december 2009 15:48 schreef MissSpooky het volgende:
Vond je die Cappuccino lekker?'t Rook al smerig
Maar ik zou 't niet weten.
Ik heb lekker alles nogquote:Op zondag 27 december 2009 16:20 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
Nooooo![]()
[..]
Ja, echt heeeeeeeeel lekker. Vandaag laatste zakje opgemaakt
Hier ook HAH inderdaad. Vrij irritant.quote:Op zondag 27 december 2009 16:54 schreef Deezertje het volgende:
Dacht even dat het morgen weer lekker rustig zou worden, vergeet ik de HAH...
Dus dat worden weer 3 kerstkaartjes rondbrengen en de rest alleen maar HAH.
Dezelfde aantal dienstjaren zul je nooit bereiken want er zijn geen postbodes meer voor vast aangenomen nadat de postbezorgers kwamen dacht ik.quote:Het punt wat ik wilde maken is dat jouw uitspraken over hoeveel postbodes meer verdienen dan postbezorgers niet kloppen. Als je op een eerlijke manier het loonverschil tussen 2 functies wil bepalen moet je uitgaan van twee functionarissen met dezelfde leeftijd en hetzelfde aantal dienstjaren.
Ik wacht nog steeds op die postbezorger van jou die meer verdient dan een postbode, en een zaterdagbesteller die meer verdient dan een postbode (maar dan zul je wel weer gaan vergelijken met tieners):quote:Natuurlijk waren de door mij aangehaalde voorbeelden over postbezorgers die meer verdienen dan sommige postbodes oneerlijke vergelijkingen: ik gaf deze juist om duidelijk te maken dat je naar mensen met DEZELFDE leeftijd en EVENVEEL dienstjaren moet kijken, omdat het anders leidt tot oneerlijke vergelijkingen. En vervolgens maakte ik een aantal oneerlijke vergelijkingen ter illustratie.
In het algemeen kun je stellen dat postbodes meer verdienen dan postbezorgers. Dat heb ik ook nooit ontkend, ik heb slechts gezegd dat de verschillen volgens mij niet zo groot zijn als jij beweert (een factor 2 of 3 volgens jou), tenminste als je eerlijk vergelijkt.quote:" Ik ken ook postbodes die aanzienlijk MINDER verdienen dan sommige postbezorgers, postbezorgers die MEER verdienen dan sommige zaterdagbestellers, en zelfs zaterdagbestellers die MEER verdienen dan sommige postbodes. Sterker nog: ik ken zelfs postbezorgers die MEER verdienen dan andere postbezorgers"
Het vaste contract was om de postbode eruit te filteren die tijdelijk bij TNT in dienst is.quote:Een postbode van boven de 22 zal nooit minder verdienen dan een postbezorger van dezelfde leeftijd. Dat heb ik ook nooit beweerd. Of ze een vast contract hebben of niet maakt geen bal uit, je loon wordt bepaald door leeftijd, dienstjaren en functie, niet door een al dan niet vast contract.
Het ziet er prachtig uit, wat is je punt hiervan?quote:schaaljr - pbz- postbode
0 - 8,21 - 8,60
1 - 8,23 - 8,82
2 - 8,32 - 9,03
3 - 8,40 - 9,38
4 - 8,51 - 9,62
5 - 8,59 - 9,87
Het schaaljarendeel van de postbezorger eindigt in deze schaal 5, de postbode gaat nog door tot schaal 12, en zit dan op EUR 11,60 per uur.
Dat is niet waar, er zijn daarna geen FULLTIME postbodes meer in vaste dienst gekomen, maar WEL deeltijdwerkers en zaterdagbestellers.quote:Op zondag 27 december 2009 17:08 schreef Venniper het volgende:
[quote] Dezelfde aantal dienstjaren zul je nooit bereiken want er zijn geen postbodes meer voor vast aangenomen nadat de postbezorgers kwamen dacht ik.
Ik heb die vraag al beantwoord, daar heb je wellicht overheen gelezen. In mijn post van 15.58 uur antwoordde ik daarop: "Een postbode van boven de 22 zal nooit minder verdienen dan een postbezorger van dezelfde leeftijd. Dat heb ik ook nooit beweerd. Of ze een vast contract hebben of niet maakt geen bal uit, je loon wordt bepaald door leeftijd, dienstjaren en functie, niet door een al dan niet vast contract."quote:Ik wacht nog steeds op die postbezorger van jou die meer verdient dan een postbode, en een zaterdagbesteller die meer verdient dan een postbode (maar dan zul je wel weer gaan vergelijken met tieners):
Zucht? Wat nou, zucht. Ik zou degene zijn die moet zuchten. Ik weet heus wel dat postbodes niet 3x zoveel verdienen, maar dat was wel wat jij beweerde in je post van 25/12 om 14.31:quote:Zucht: ze VERDIENEN niet 2x (3x was tov de mensen van S, SM en VSP) zoveel ze KOSTEN 2x zoveel. En ja ze zullen in dat artikel wel de duurste postbode hebben genomen. Nou jammer dan. Ik kan daar ook de goedkoopste postbezorger tegenover stellen, eentje van 16 dus, dan is het gat vast groter dan 2x zoveel.
Nu probeer je je eruit te lullen door te zeggen dat die 3x verwees naar mensen van Sandd en Selektmail, maar met die "mensen die boven het minimum zitten" verwijs je duidelijk naar postbezorgers van TNT. Dat zijn immers degenen die op straat de sorteerfouten van de postbodes eruit moeten halen, mensen van Sandd en Selektmail lopen immers niet met door TNT-postbodes gesorteerde post.quote:Het blijft nog steeds zo dat de fouten die jullie WEL maken (met je 3x zoveel loon) goed gemaakt moeten worden door mensen die net boven het minimum zitten.
Als ik er nu nog niet in geslaagd ben mijn punt aan je duidelijk te maken kunnen we beter stoppen met deze discussie. Life's too short.quote:Ter illustratie ben ik even aan het rekenen geslagen. Ik toon je de eerste 5 schaaljaren van een postbode versus een postbezorger.
[..]
Het ziet er prachtig uit, wat is je punt hiervan?
Ik HEB al toegegeven dat je gelijk hebt dat ook postbezorgers iets omhoog kunnen in loon. Ik zou het waarderen als jij mij gelijk geeft dat het peanuts is.quote:Beste Venniper, ik ga nog 1x reageren op jou, dan kap ik ermee. Ik wil best een discussie voeren, maar ik begin er nu een beetje genoeg van te krijgen. Eerst maak je veronderstellingen over lonen van postbezorgers versus postbodes, als ik die vervolgens pareer met concrete feiten (getallen die ik rechtstreeks uit de CAO haal) ga je mij vragen wat mijn punt nu precies is met die getalletjes. Een vraag die ik verdorie al zeker 3x heb beantwoord! Ik merk dat ik in herhaling ga vervallen, en dat voegt niets toe aan wat ik reeds gezegd heb.
Ik blijf een beetje zitten met jouw posting (122):quote:Ik heb die vraag al beantwoord, daar heb je wellicht overheen gelezen. In mijn post van 15.58 uur antwoordde ik daarop: "Een postbode van boven de 22 zal nooit minder verdienen dan een postbezorger van dezelfde leeftijd. Dat heb ik ook nooit beweerd. Of ze een vast contract hebben of niet maakt geen bal uit, je loon wordt bepaald door leeftijd, dienstjaren en functie, niet door een al dan niet vast contract."
Maar goed, jouw punt is blijkbaar dat je mij wilt duidelijk maken dat ik twee verschillende dingen aan het vergelijken was met twee verschillende dingen? Ik ken geen enkele postbode die aanzienelijk minder verdient dan een postbezorger, maar goed.quote:Ik ken ook postbodes die aanzienlijk MINDER verdienen dan sommige postbezorgers, postbezorgers die MEER verdienen dan
sommige zaterdagbestellers, en zelfs zaterdagbestellers die MEER verdienen dan sommige postbodes. Sterker nog: ik ken zelfs postbezorgers die MEER verdienen dan andere postbezorgers
Ja, prima, daar had ik ook allang antwoord op gegeven.quote:Die voorbeelden die je aanhaalt in jouw quote had ik juist genoemd om aan te tonen dat je nooit moet vergelijken met veel jongere of veel oudere mensen, of mensen die veel langer of veel korter in dienst zijn. Dat had ik je een paar posts terug al uitgelegd. Natuurlijk zijn dat idiote voorbeelden, die toonde ik expres om duidelijk te maken dat je altijd moet vergelijken tussen mensen met DEZELFDE leeftijd en HETZELFDE aantal dienstjaren.
Oh daar gaat het nog over? Ik heb dat in posting 62 teruggenomen, erg lang geleden dus.quote:Zucht? Wat nou, zucht. Ik zou degene zijn die moet zuchten. Ik weet heus wel dat postbodes niet 3x zoveel verdienen, maar dat was wel wat jij beweerde in je post van 25/12 om 14.31:
Ik lul me nergens uit, ik had dat stukje teruggenomen in posting 62 (met mijn excuses).quote:Nu probeer je je eruit te lullen door te zeggen dat die 3x verwees naar mensen van Sandd en Selektmail, maar met die "mensen die boven het minimum zitten" verwijs je duidelijk naar postbezorgers van TNT. Dat zijn immers degenen die op straat de sorteerfouten van de postbodes eruit moeten halen, mensen van Sandd en Selektmail lopen immers niet met door TNT-postbodes gesorteerde post.
Nou, niet als je dat bekijkt aan de hand van de concurrent en aan de hand van degenen die jou moeten betalen. Jij kost niet alleen datgene wat je verdient. Veel meer dus.quote:Je geeft aan dat je die getallen over 2 resp. 3x zoveel verdienen uit een krantenartikel hebt gehaald, maar omdat het in dit artikel gaat over wat mensen KOSTEN en niet wat ze VERDIENEN, ga je wederom de mist in.
Tja, toch heb ik het gevoel dat er nog veel open ligt en jij maar blijft vasthouden aan die 2x of 3x zoveel en of dat wel of niet zo is. Op veel punten heb je niet gereageerd maar vooruit: het leven is kort!quote:Als ik er nu nog niet in geslaagd ben mijn punt aan je duidelijk te maken kunnen we beter stoppen met deze discussie. Life's too short.
Niemand kan mij wellicht helpen? Of is het gewoon niet toegestaan?quote:Op zondag 27 december 2009 15:53 schreef CantFazeMe het volgende:
Werkt hier iemand in traject Assen? Zoja, is het mogelijk dat een medewerker van TNT een pakketje kan checken of brengen?ik wacht al verdulleme op TNT 2 weken.
TNT laat en bezorgt mijn pakketje steeds niet om de 1 of duistere reden. 1x retour met reden "Andere". Verzender kan het ook niet verklaren.
Ik denk dat er niemand daar werkt.quote:Op zondag 27 december 2009 18:47 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
Niemand kan mij wellicht helpen? Of is het gewoon niet toegestaan?
Nja iig bedankt. Jammer.quote:Op zondag 27 december 2009 19:16 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Ik denk dat er niemand daar werkt.
Was ook een van de weinige dingen die ik gelijk heb weggegooid, samen met die croutons e.d. voor door de slaquote:Op zondag 27 december 2009 15:48 schreef MissSpooky het volgende:
Vond je die Cappuccino lekker?'t Rook al smerig
Maar ik zou 't niet weten.
Op de terugweg naar jou denk ik.quote:Op maandag 28 december 2009 09:02 schreef McLaura het volgende:
Hey, ik hoop hier terecht te kunnen met een vraag (en een antwoord te krijgen wellicht).
Ik heb een pakket verkeerd geadresseerd (naar nr 25 ipv nr 2). Nr 25 in die straat staat leeg. Waar zou het pakket nu zijn als de bezorger het weer mee heeft genomen?
Mvg Laura
Staat er een duidelijke voor en achternaam op voor de geadresseerde en is die achternaam terug te vinden in het telefoonboek? Dan zou het toch wel goed moeten komen?quote:Op maandag 28 december 2009 09:37 schreef McLaura het volgende:
Goed, daar zit hem de kneep, er staat geen afzender op.
De adressering is duidelijk, en of ze in het telefoonboek staan weet ik niet, maar het had er allang moeten zijn. Het is de 20ste verstuurd dus ik denk zelf dat het in Heerenveen ligt (moest naar Sneek, vandaar de aanname dat het in Heerenveen is).quote:Op maandag 28 december 2009 09:45 schreef Venniper het volgende:
[..]
Staat er een duidelijke voor en achternaam op voor de geadresseerde en is die achternaam terug te vinden in het telefoonboek? Dan zou het toch wel goed moeten komen?
Dan heb je wel kans dat ze gaan uitzoeken wat het echte huisnummer is.quote:Op maandag 28 december 2009 09:37 schreef McLaura het volgende:
Goed, daar zit hem de kneep, er staat geen afzender op.
Hee Viper86, bezorg dat pakketje eens!quote:Op maandag 28 december 2009 09:50 schreef McLaura het volgende:
[..]
De adressering is duidelijk, en of ze in het telefoonboek staan weet ik niet, maar het had er allang moeten zijn. Het is de 20ste verstuurd dus ik denk zelf dat het in Heerenveen ligt (moest naar Sneek, vandaar de aanname dat het in Heerenveen is).
Gewoon werken.quote:Op maandag 28 december 2009 14:21 schreef Bloemhof het volgende:
Moeten we 2 januari ook werken? Of zijn we dan vrij?
quote:Geachte 'Jojoortje',
Hartelijk dank voor uw attente mail, het is altijd fijn om te horen dat onze producten in de smaak vallen bij de consument.
Helaas moeten wij u mededelen dat dit kerstproduct niet in de winkel te koop is. Deze worden specifiek gemaakt voor de kerstpakkettenbranche.
Wel kunnen wij u een van onze andere producten aanbevelen. Onze Oriënt Sunset thee is bijvoorbeeld verkrijgbaar bij Xenos en het assortiment bestaat uit 20 verschillende soorten. Verder is er bij Kruidvat en Trekpleister ook een ruim assortiment thee en koffie beschikbaar onder de eigen merknaam van deze winkels.
Wij gaan ervan uit dat er een artikel bij is dat u bevalt.
Wij vertrouwen u hiermee naar behoren te hebben geïnformeerd en wensen u nog heel veel “drink” genot met onze producten.
Met vriendelijke groeten,
With kind regards,
'Afzender'
Sales Assistant
Het is ook mogelijk dat de pakketbezorger een kennisgeving in de bus heeft gegooid bij geen gehoor. In dat geval ligt het pakje waarschijnlijk op het dichtstbijzijnde postkantoor (of TNT Servicepunt). Daar blijft het in principe 3 weken liggen. Als het binnen die 3 weken niet wordt afgehaald gaat het retour afzender, of, als de afzender niet achterhaald kan worden, naar de afdeling onbestelbare stukken in Den Haag.quote:Op maandag 28 december 2009 09:02 schreef McLaura het volgende:
Hey, ik hoop hier terecht te kunnen met een vraag (en een antwoord te krijgen wellicht).
Ik heb een pakket verkeerd geadresseerd (naar nr 25 ipv nr 2). Nr 25 in die straat staat leeg. Waar zou het pakket nu zijn als de bezorger het weer mee heeft genomen?
Mvg Laura
Had ik vandaag al, de AH. Tenminste als ik het goed heb:P Had ene van de c1000 en een kleintje van de AH geloof ik.quote:
Ik werk wel in vbg ( voorbereidingsgebied ) Sneek, maar niet in Sneek zelf. Ik werk op een bestelkantoor in een andere plaats in hetzelfde gebied.quote:Op maandag 28 december 2009 10:16 schreef McLaura het volgende:
Hopelijk herkent Viper het 'probleem'. Het gaat namelijk om een familie in de problemen die ik (en een aantal met mij) iets leuks wilden sturen.... Zo stom dat ik niet beter wist, ik kom er geregeld maar let niet goed genoeg op het huisnummer!
Eerste keer op maart een THK (hiervoor was ik 5 maanden op reis vanaf september, en was ik ook een lange tijd ZWK)quote:Op zaterdag 26 december 2009 19:58 schreef CihV het volgende:
[..]
Je bedoelt na drie keer een onbepaalde tijd-contract? Volgens mij is het heel plaatselijk, want afgelopen jaar zijn er bij ons nog wel onbepaalde tijd-contracten gegeven. Maar als zaw-er naar postbezorger zou ik ook niet doen idd.
Als ik het goed begrijp heb je vanaf maart 2x een contract als THK-er gehad, en daarna nog 1 als zaterdagwerker?quote:Op maandag 28 december 2009 18:22 schreef weasel85 het volgende:
[..]
Eerste keer op maart een THK (hiervoor was ik 5 maanden op reis vanaf september, en was ik ook een lange tijd ZWK)
Juni 3 maand THK
Sept 3 maand ZWK tot eind 31 dec. Dus kreeg 25 december, een brief thuis met die info... 6 dagen voordat mijn contract afloopt![]()
K'zeg zo tegen de collega's .... bla bla bla... op dat moment kreeg ik een barstende koppijn, stond op, en liep naar de teamcoach (in de pauze, zat hij met 3 andere teamcoaches, en de vestigingsmanager) Ik was zóó boos he! Zat hij daar maar gewoon, zat hem na te doen in zijn gedrag.![]()
Bleek dat ze die info pas vorige week binnengekregen hebben, en 't niet eerder konden laten wetenRot 'n end op dacht ik :S ... Tja, de WW zal ook niet veel zijn... Maar heb echt met zo'n
![]()
![]()
bek rondgelopen de hele dag, kerstfeest was er ook niet echt plezieriger op geworden
Dus vanaf 1 jan. kunnen ze gewoon NIEMAND meer aannemen. 't is nu echt begonnen
Ben maar aan het solliciteren geslagen.
Hmm.... wil best een nieuw contract aangaan, maar alleen met salarisbehoud
idd, het was lekker vandaag! maar het wordt weer kouderquote:Op maandag 28 december 2009 20:01 schreef SharQueDo het volgende:
Note to self: donkerrode straatstenen kunnen GLAD zijn. :x Vanmorgen 2x HARD onderuit gegaan. Au au.
O, en TerugVindPijn!
Antiklacht: Lekker weer.![]()
kijk, das eens lief!quote:Op maandag 28 december 2009 21:39 schreef kip_zonder-kop het volgende:
Het is lekker doorrijden met deze feestdagen. Er waren een stuk of 5 klanten gesloten dus daar hoefde ik geen post op te halen. Vervolgens stond ik al om 17.00 uur bij een klant waar ik pas om 17.30 uur de post op mocht halen. Om 17.35 zat ik weer terug in de auto waarna ik nog een kwartier moest wachten om naar de volgende klant te rijden. Moraal van dit verhaal: morgen neem ik maar eens wat te lezen mee want drie kwartier uit je neus zitten eten is geen pretje.
Ik had overigens wel de Metro (voor de wereldvreemden onder ons: dit is een gratis krant) bij me waar nog een leuk stukje voor de TNT medewerkers in stond. We (nouja, eigenlijk zit ik lekker in de auto dus de échte postbodes) doen het tenminste niet voor niks.![]()
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 28 december 2009 21:39 schreef kip_zonder-kop het volgende:
Het is lekker doorrijden met deze feestdagen. Er waren een stuk of 5 klanten gesloten dus daar hoefde ik geen post op te halen. Vervolgens stond ik al om 17.00 uur bij een klant waar ik pas om 17.30 uur de post op mocht halen. Om 17.35 zat ik weer terug in de auto waarna ik nog een kwartier moest wachten om naar de volgende klant te rijden. Moraal van dit verhaal: morgen neem ik maar eens wat te lezen mee want drie kwartier uit je neus zitten eten is geen pretje.
Ik had overigens wel de Metro (voor de wereldvreemden onder ons: dit is een gratis krant) bij me waar nog een leuk stukje voor de TNT medewerkers in stond. We (nouja, eigenlijk zit ik lekker in de auto dus de échte postbodes) doen het tenminste niet voor niks.![]()
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 27 december 2009 14:44 schreef Jojoortje het volgende:
![]()
![]()
je hebt het goed begrepen ja. ja, zal 't s navragen nog een keer.... ben iig gekalmeerd nuquote:Op maandag 28 december 2009 18:40 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Als ik het goed begrijp heb je vanaf maart 2x een contract als THK-er gehad, en daarna nog 1 als zaterdagwerker?
Waarom ze niet willen verlengen is me wel duidelijk, na 3x een tijdelijk contract moeten ze je namelijk meteen in vaste dienst nemen! Op zich neemt TNT nog steeds mensen aan, maar volgens mij niet meer voor vast (hoewel ze ze zaterdagwerkers volgens mij nog wel na 3 bepaalde-tijdscontracten een vast contract geven, maar dat schijnt per vestiging te verschillen).
Wel vreemd dan dat ze je nog wel een contract als postbezorger willen geven, omdat dat het 4e contract zou zijn zouden ze je als pbz dan namelijk gelijk in vaste dienst moeten nemen.
Dat roep ik nu ook de hele tijd. Maar de politiek luistert niet.quote:Op dinsdag 29 december 2009 12:38 schreef Deezertje het volgende:
Ik liep net met 3 bezorgers door dezelfde straat... TNT, VSP en Sandd.
Het is toch veel voordeliger 1 bezorger met al die post laten lopen?
Ja, maar hoe streng is de controle daarop? Ik zie namelijk regelmatig bezorgers lopen van Selektmail op bijv. vrijdag en maandag!quote:Op dinsdag 29 december 2009 15:38 schreef seppo het volgende:
Bezorgers van Selektmail mogen helemaal hun bezorgdag niet uitkiezen...Ze moeten zich voor 10uur aanmelden via een bepaald telefoonnummer en op dezelfde dag (dinsdag of donderdag dus) zich weer afmelden voor 21.00
Ja, we hebben het geweten vandaag! Flink veel plaatwerk, en toch nog aanzienlijk meer Kerstpost dan verwacht. Tel daarbij op dat gisteren al alle tijdelijke KNJ-krachten zijn weggestuurd met de woorden "bedankt, de drukte is voorbij" (bedankt, meneer de Planner), en je kunt je voorstellen dat het behoorlijk stressen was.quote:H&M bedankt TNT Post medewerkers
29-12-2009 - In de razend drukke KNJ-periode zijn onze collega's van bezorgen en intern transport op de sorteercentra voor een extra uitdaging gesteld. Modeketen H&M laat via TNT Post ruim 1.000.000 voorjaarscatalogi versturen die op 29 december op de mat moeten vallen. Dat betekent een flinke extra inspanning in de KNJ drukte.
De modeketen is een goede klant van TNT Post, waarvoor wij graag een stap extra zetten. H&M heeft onze medewerkers op zeer ludieke wijze bedankt voor alle inspanningen.
Persoonlijk bedankje
Zij heeft voor alle vestigingen posters laten maken waarop zij TNT persoonlijk bedankt: "H&M bedankt alle TNT medewerkers voor hun fantastische inzet tijdens deze drukke bezorgperiode".
H&M: Graag gedaan!
De opdracht is in samenwerking met Spring verkregen. Spring Global Mail (www.springglobalmail.com) is een joint venture tussen TNT Post (Nederland) en Royal Mail (Verenigd Koninkrijk) en biedt wereldwijd oplossingen voor grensoverschrijdende post aan zakelijke klanten.
Wij hadden de H&M gisteren gelukkig al (en dan soms ook echt vier per adresquote:Op dinsdag 29 december 2009 17:33 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ja, we hebben het geweten vandaag! Flink veel plaatwerk, en toch nog aanzienlijk meer Kerstpost dan verwacht. Tel daarbij op dat gisteren al alle tijdelijke KNJ-krachten zijn weggestuurd met de woorden "bedankt, de drukte is voorbij" (bedankt, meneer de Planner), en je kunt je voorstellen dat het behoorlijk stressen was.
hier precies hetzelfde, behalve dat ik dan niet om 5.45 ben begonnen.quote:Op dinsdag 29 december 2009 19:58 schreef Linker_Onderlip het volgende:
[..]
Wij hadden de H&M gisteren gelukkig al (en dan soms ook echt vier per adres). Vandaag echt nog veel kerstpost hier. Elke wijk had zowat nog een halve bak ongesorteerde kerstkaarten die ergens vanuit een hoekje aan waren komen waaien. Einde KNJ betekent voor mij gelukkig ook een einde aan twee weken vanaf 05.45 beginnen
Dit is/was mijn eerste KNJ periode, en behalve dat ik het nu wel ong. beu ben, vond ik het hartstikke leuk eigenlijk. Goed voor de contacten binnen het team (ik kende nog niet zoveel mensen), heb echt veel mensen 'ontmoet'. Vond het op straat ook leuk. Heb zeven dagen gewerkt vanaf de zaterdag voor kerst, en nu nog donderdag en zaterdag op de planning.quote:Op dinsdag 29 december 2009 20:09 schreef Jojoortje het volgende:
Welke KNJperiode vonden jullie drukker? Vorig jaar of dit jaar?
Ja dat is dan wel weer waar. Elke dag mensen bijna dezelfde mensen werken, is wel leukquote:Op dinsdag 29 december 2009 20:44 schreef sbientje het volgende:
Dit is/was mijn eerste KNJ periode, en behalve dat ik het nu wel ong. beu ben, vond ik het hartstikke leuk eigenlijk. Goed voor de contacten binnen het team (ik kende nog niet zoveel mensen), heb echt veel mensen 'ontmoet'. Vond het op straat ook leuk. Heb zeven dagen gewerkt vanaf de zaterdag voor kerst, en nu nog donderdag en zaterdag op de planning.
Wat voor een contract heb je dan?quote:Op dinsdag 29 december 2009 21:14 schreef Bloemhof het volgende:
Ik heb deze hele KNJ-periode niet gewerkt. Terwijl ik wel ben gevraagd of ik beschikbaar was.
ja precies.. stemming was ook altijd wel opgewekt enzo..quote:Op dinsdag 29 december 2009 21:24 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
Ja dat is dan wel weer waar. Elke dag mensen bijna dezelfde mensen werken, is wel leuk
Dat verschilt ook per vestigingquote:Op dinsdag 29 december 2009 21:33 schreef sbientje het volgende:
[..]
ja precies.. stemming was ook altijd wel opgewekt enzo..
Zaterdagbesteller.quote:Op dinsdag 29 december 2009 21:24 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
Wat voor een contract heb je dan?
ja ik heb ook wel een aantal keren moeten wachten op post. de maandag met de sneeuw was ik ook superlaat pas klaar en donderdag ook... maar ja, ach..quote:Op dinsdag 29 december 2009 21:39 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
Dat verschilt ook per vestigingBij ons was tijdens de KNJperiode de machine steeds stuk en onze code krijgt de rode bakken al heel laat, dus nu werd het echt belachelijk laat
En leren van hun fouten doen ze ook niet hier. Dan wordt de post naar een andere vestiging gebracht om ze daar door de machine te halen, blijkt dat de machine de verkeerd software had ofzo, dus er kon niks gesorteerd worden. De tweede keer dat onze machine stuk ging, ging die weer naar een andere vestiging, maar toen viel alle post van de laadklep van de vrachtwagen, dus was alles weer door de war...
Dusssss....De KNJperiode heeft onze vestiging veel geld en uren gekost. Veel mensen moesten uren (betaald) wachten om eindelijk hun wijk weg te brengen. Ik kan je wel vertellen dat het soms wel rot is om uren op kantoor te zitten al wetende dat je niks kunt doen behalve wachten. Bovendien zou het weer ook steeds slechter worden, maar dat viel uiteindelijk mee.
Je hebt wachten en een groot gedeelte van de dag niks doen he...quote:Op dinsdag 29 december 2009 22:02 schreef sbientje het volgende:
[..]
ja ik heb ook wel een aantal keren moeten wachten op post. de maandag met de sneeuw was ik ook superlaat pas klaar en donderdag ook... maar ja, ach..
ja das waar.. maar wachten is al vervelend.. laat staan dat je bijna je hele diesnt zit te wachten, das helemaal geestdodendquote:Op dinsdag 29 december 2009 22:12 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
Je hebt wachten en een groot gedeelte van de dag niks doen he...
Beschikbaar MOEST zijn? De functie is niet voor niets zaterdagwerker, als ze ongegrond over moeten gaan beginnen, zeg je gewoon dat ze moeten opzouten.quote:Op dinsdag 29 december 2009 21:56 schreef Bloemhof het volgende:
Dat wel. Maar er was tegen mij gezegd dat ik ook doordeweeks beschikbaar moest wezen omdat sommige wijken geen bezorger hadden.
Ik blijf dus ook mijn vaste route door de week erbij houden hé!quote:Op dinsdag 29 december 2009 21:31 schreef Jojoortje het volgende:
Een houvast Rub3en, voor zaterdagbesteller:
[ afbeelding ]
Hier nietquote:Op woensdag 30 december 2009 15:31 schreef SharQueDo het volgende:
Nog 1 dagje, dan lekker lang weekend (zaterdag vrij).
![]()
Morgen HAH?
Ze verwachten extreem weinig post geloof ik, maar dat wordt dan wel weer gecompenseerd door 3 soorten huis aan huis.quote:Op woensdag 30 december 2009 16:22 schreef Juninho8 het volgende:
is de verwachting dat er zaterdag veel post is en HAH?
Vandaag een tijdje HAH gezet voor zaterdagquote:Op woensdag 30 december 2009 16:22 schreef Juninho8 het volgende:
Wij hebben 3 HAH.quote:Op woensdag 30 december 2009 16:22 schreef Juninho8 het volgende:
C1000, AH en Plusquote:Op woensdag 30 december 2009 17:19 schreef Bloemhof het volgende:
3 HAH? Welke dan? Hier alleen volgens mij de C1000 en Gamma.
Haha dat is idd hersendodend werkquote:Op woensdag 30 december 2009 17:06 schreef Linker_Onderlip het volgende:
[..]
Vandaag een tijdje HAH gezet voor zaterdag... dat is SAAI!!!11!!!! Wij hebben C1000 en een grote AH
ik heb tijdens de KNJ al een paar keer een wijk waar het morgen niet echt een pretje is ivm vuurwerk denk ik. Ze proberen ons wel op tijd van de straat te hebben, en als het regent is het sowieso al een stuk minder natuurlijkquote:Op woensdag 30 december 2009 14:14 schreef Deezertje het volgende:
Onze gemeente had kennelijk nog wat budget dat net voor het volgende jaar op moet, een HAH mailing ook voor stickers en bedrijven.... en de hele dag regen hier dus dat is extra kkkkkoouudddd
Morgen laatste dagje van het jaarrr!
Gelukkig niet echt een lastige wijk qua vuurwerk morgen.... zijn er hier wel mensen die wijken moeten wegbrengen waar het gewoon gevaarlijk is om te lopen ivm vuurwerk?
Bedoel je www.pvtnt.nl ?quote:Op woensdag 30 december 2009 15:05 schreef hamster90 het volgende:
Ik heb wel eens zo'n boekje gehad met werknemerskortingen op vakanties... dat boekje ben ik echter kwijt. Zijn deze acties ook ergens op een site te zien?
Zal wel landelijk zijn dan, Postcodeloterij? Dat wordt dan Postcodeloterij-rommel, twee HAH en een paar brieven, lekkerquote:Op donderdag 31 december 2009 15:11 schreef Jojoortje het volgende:
Wij hebben zaterdag dus een dikke mailing van de Postcodeloterij.
Iedereen moet een kwartier laten beginnen.
Dat zal 'm zijn, ik heb alleen geen logingegevens... Zal er wel even naar vragen bij ons, volgend jaarquote:
bron: http://www.nu.nl/economie(...)nnen-zaak-staat.htmlquote:DEN HAAG - De postbedrijven Sandd en Selekt Mail hebben een rechtszaak tegen het ministerie van Economische Zaken over het verplicht in vaste dienst nemen van personeel gewonnen.
Dat maakte een woordvoerster van de rechtbank in Den Haag donderdag bekend. Sandd en Selekt Mail hadden het kort geding aangespannen.
Economische Zaken wil niet dat de harde concurrentiestrijd op de postmarkt wordt uitgevochten over de rug van de postbezorgers en eist dat de bedrijven in de loop van de tijd meer werknemers een vast contract moeten aanbieden.
Sandd en Selekt Mail zijn het niet eens met het opgelegde tempo. Zo moet per 1 april minstens 10 procent van de bezorgers in vaste dienst zijn en in 2012 80 procent.
Het ministerie wilde de eis doorvoeren aan de hand van een zogeheten algemene maatregel van bestuur. Maar dat heeft de rechter nu verboden. De rechtbank vindt dat de postbedrijven en de bonden daar zelf uit moeten komen.
Sandd en Selekt Mail zijn concurrenten van TNT Post op de geliberaliseerde postmarkt. Voor de twee bedrijven is het veel duurder om mensen in vaste dienst te nemen dan om ze te laten werken op basis van stukloon, zoals nu nog gebeurt.
Het ministerie van Economische Zaken liet weten zich te beraden op de overwegingen van de rechter. ''Voorop blijft staan dat een 'race to the bottom' op de arbeidsvoorwaarden in de postsector voorkomen moet worden. Dat zal inzet blijven van het kabinet'', aldus staatssecretaris Frank Heemskerk.
''Dit is dramatisch voor de postmarkt'', stelde bestuurder Roeli Hidding van vakbond FNV. De bond had cao-afspraken gemaakt met de postbedrijven, maar deze waren in de ogen van de bond niet spijkerhard.
Zij wilden dan ook graag dat de algemene maatregel van bestuur werd ingevoerd. ''Als stok achter de deur'', aldus Hidding.
Directeur Gert-Jan Morsink van Sandd liet weten ''buitengewoon blij'' te zijn met de uitspraak. ''Ook wij streven naar een percentage van 80 procent in vaste dienst. Maar dan moeten bezorgers het ook zelf willen en het moet betaalbaar zijn'', aldus de directeur.
Volgens FNV ligt de bal nu weer bij de ministeries van Economische Zaken en Sociale Zaken. ''We gaan ze vragen hoe ze het voor elkaar gaan krijgen dat meer mensen een vast contract gaan krijgen'', aldus Hidding.
De VVD vindt het goed dat de rechter heeft ingegrepen. ''Dit geeft aan dat het kabinet op de verkeerde weg zit als nieuwe spelers op de postmarkt met onmogelijke eisen worden opgezadeld'' zegt Tweede Kamerlid Ton Elias.
Inderdaad. En sowieso: Ton Eliasquote:
Over ritme gesproken...ik besefte me tien minuten geleden in het café pas dat ik om half 9 alweer op "de zaak" moet zijnquote:Op vrijdag 1 januari 2010 20:26 schreef MissSpooky het volgende:
Ja inderdaad. 't Hele weekritme is naar de klote.
Hahah, sterktequote:Op zaterdag 2 januari 2010 01:54 schreef Linker_Onderlip het volgende:
[..]
Over ritme gesproken...ik besefte me tien minuten geleden in het café pas dat ik om half 9 alweer op "de zaak" moet zijnNou ja...dat kan er ook nog wel bij...
quote:Op zaterdag 2 januari 2010 15:46 schreef Kramerica-Industries het volgende:
m.u.v. Sandd en Selectmail-medewerkers: die mogen van mij onder de tram fietsen
Bij mij ging het ook uitstekend vandaag maar niet heus. Vandaag was de laatste "extra werk dag", de bedoeling was alle afsluiters (voor het vuurwerk) van de brievenbussen te verwijderen. Aangezien ik niet veel en vaak brievenbussen leeg moest ik met een collega meerijden. Een groot deel van de rit bleek echter in een buurt te liggen waar ik goed bekend ben dus werd de rit gesplitst en mocht ik alle brievenbussen in die wijk doen. De bedoeling was voor 12.00 uur terug te zijn maar om 12.30 had ik nog een stuk of 15 brievenbussen te gaan. Om 12.30 belde de teamleider me en stuurde een collega op me af die me wel even zou helpen, aangezien hij de buurt ook goed zou kennen. Toen de beste collega gearriveerd was en ik hem de lijst met brievenbussen overhandigde bleek hij ook geen enkel adres te kennen. Gelukkig had ik een TomTom bij me die hij in z`n wagen plaatste zodat ik hem kon volgen, dus we kwamen met twee auto`s voor elke brievenbus.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 16:44 schreef rub3n het volgende:
Ik heb vandaag voor het eerst "mijn" boerenwijk alleen gereden. Nou ik heb het geweten!
Ik ben slechts 2 dagen in opleiding geweest voor de wijk. Dus de route was echt verkeerd. 't Was tevens mijn eerste keer (alleen) sorteren/voorbereiden. Dat zag ik terug in de auto. Ik had heel veel verkeerd ingestraat. Kon ik weer terug rijden om paar dingen. En dat een paar keer. Paar keer verkeerd gereden.
Al met al was ik dik 1,5 uur later klaar dan er officieel voor de wijk staat.
En het was spiegelglad op die boerenweggetjes en dijken! Donderdag al een 180 graden gemaakt midden op de weg en eindigend in de berm. Bijna 3 meter van de dijk af. En vandaag ging ik dezelfde bocht iemand tegen de vangrail en ik gleed ook maar op goed geluk door die bocht. Van mij mag de sneeuw DAAR weg.
Oja, ik had wel weinig post. Maar dan wel weer 3x HAH.Dus ik moest elk adres/boerderij af!
Wij hebben best wel wat vrouwelijke zaterdagbestellers, maar doordeweeks ben ik vaak de enige vrouwelijke collega van rond de 20 op de werkvloerquote:Op zaterdag 2 januari 2010 18:48 schreef Deezertje het volgende:
Helaas hebben wij maar 2 meisjes van in de 20 hier, en die bezorgen nou net in een ander dorp...
voor de rest zijn het allemaal vrouwen van de 40/50 als postbezorgers of mannen en jongens als postbodes en zaterdagbestellers...
Waar zijn de meiden gebleven die bij de post willen werken?!
Enne wat is het stil rond CHEVB (ofzoiets)
Ben ik weer de enige die zich hieraan stoort? Voor het gemak maar eens de algemene voorwaarden van dit forum opgezocht:quote:Op zaterdag 2 januari 2010 15:46 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Overigens iedereen hier de beste wensen, m.u.v. Sandd en Selectmail-medewerkers: die mogen van mij onder de tram fietsen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |