Tijdens de bestelling ben ik overeind gebleven. Vanochtend op weg naar het kantoor was anders. De afdaling van richting Maasdal was spekglad. Niet remmen is geen optie. Alleen de keuze tussen boven vallen of beneden vallen. En natuurlijk precies op de knie van eergisteren gevallen.quote:Op woensdag 23 december 2009 15:08 schreef marcodej het volgende:
Mooie dag vandaag. Posthoeveelheid viel me alles mee, geen HAH, en de sneeuw op de fietspaden was aardig weggedooid. De stoepen waren echter nog een drama: weer (keihard) op mn plaat gegaan. Mn heup is nu auw.
quote:Mooi trouwens: de concurrent gaat vanaf januari de Veronica's e.d. doen, maar ze kunnen de eerste twee maanden al niet aan.Dus TNT heeft de partijen voor een lagere prijs kunnen overnemen. Daardoor blijft de postvolumedaling de eerste twee maanden beperkt.
![]()
quote:
Dik of dikdik?quote:Op woensdag 23 december 2009 17:33 schreef Ohrpolster. het volgende:
[..]in de krant ermee!
Vandaag was hier goed te doen, alle wijken bijtijds weg en alvast wat kunnen doen voor morgen.
Maandag / dinsdag hebben we er weer van die H&M catalogi bijzitten (dik)
En dan per studentenhuis twaalf van die krengen, want je zou maar delen.quote:Op woensdag 23 december 2009 17:33 schreef Ohrpolster. het volgende:
[..]
Maandag / dinsdag hebben we er weer van die H&M catalogi bijzitten (dik)
Hij ziet je vast achter het gordijntje gluren en pakt je terug voor het feit dat hij met het pak opgescheept zit, vervolgens dat ding weer terug moet nemen, papierwerk moet invullen en de volgende dag wéér moet bezorgen.quote:Op woensdag 23 december 2009 19:49 schreef clumsy_clown het volgende:
Yo, even een vraag. Ik heb de laatste tijd veel pakketjes besteld, en regelmatig te maken gehad met mijn, blijkbaar vaste, postbezorger. Als hij aanbelt met pakketjes komt hij sowieso niet naar boven, is dat nieuwe policy ofzo? Ik woon op de 2e verdieping.
Maar dat is het probleem niet zo, op de momenten dat hij aanbelt en ik geen zin heb om open te doen om welke reden dan ook ( en dat is nu al 2 keer voorgekomen) blijft hij consequent aanbellen. Maar hij belt echt aan als een idioot, en houdt soms de bel gewoon minutenlang ingedrukt. Ik vraag me af wat de man bezielt, als ik binnen een minuut of 3 niet open doe, doe ik dat een kwartier (!) later ook niet. What's the deal, waarom dramt hij zo door, jullie worden toch niet betaald per bezorgd pakket?
Gisteren belde hij trouwens om 21.15 nog zo belachelijk aan. Dat is toch veel en veel te laat? Ik zit nu te twijfelen of ik 'm uitscheld of een klacht indien.
Ik negeer ze altijd straal. Soms zegt er eentje "hallo, collega", nou ik ben echt hun collega niet, hoor! Ze jatten ons werk op een oneerlijke manier, door ver onder de kostprijs een offerte te doen, en vervolgens bij de staatssecretaris te gaan jammeren dat ze hun mensen echt niet in dienst kunnen nemen "vanwege de prijzenoorlog". Het klinkt een beetje cru, maar ik zie ze als de vijand. Ik groet ze niet, en als ik constateer dat ze post uit de bus laten hangen trek ik het eruit en gooi het op straat, of in de afvalbak.quote:Op woensdag 23 december 2009 19:33 schreef WammesWaggel het volgende:
De mensen van Selektmail groeten mij niet terug, jullie wel?
Je woont op de tweede maar de bel is beneden. Is er een lift of ben je invalide? Dan word de bezorger geacht naar boven te komen. Is er geen lift en ben je gezond van lijf en leden (en stond je ook niet net je baby te verschonen) dan word je gewoon geacht naar beneden te komen.quote:Op woensdag 23 december 2009 19:49 schreef clumsy_clown het volgende:
Yo, even een vraag. Ik heb de laatste tijd veel pakketjes besteld, en regelmatig te maken gehad met mijn, blijkbaar vaste, postbezorger. Als hij aanbelt met pakketjes komt hij sowieso niet naar boven, is dat nieuwe policy ofzo? Ik woon op de 2e verdieping.
Maar dat is het probleem niet zo, op de momenten dat hij aanbelt en ik geen zin heb om open te doen om welke reden dan ook ( en dat is nu al 2 keer voorgekomen) blijft hij consequent aanbellen. Maar hij belt echt aan als een idioot, en houdt soms de bel gewoon minutenlang ingedrukt. Ik vraag me af wat de man bezielt, als ik binnen een minuut of 3 niet open doe, doe ik dat een kwartier (!) later ook niet. What's the deal, waarom dramt hij zo door, jullie worden toch niet betaald per bezorgd pakket?
Gisteren belde hij trouwens om 21.15 nog zo belachelijk aan. Dat is toch veel en veel te laat? Ik zit nu te twijfelen of ik 'm uitscheld of een klacht indien.
Ik ben tevreden over het uurloon alleen jammer dat je zo weinig uren kan maken als chauffeur Collectie. Vervolgens maak je in december veel extra uren, altijd leuk als extraatje voor de feestdagen, blijkt even later dat de overuren dus pas de volgende maand uit worden betaald. Verder inderdaad een droombaan.quote:Op woensdag 23 december 2009 15:54 schreef rub3n het volgende:
Zo weer lekker werken!Jammer dat het uurloon zo kut is, anders was het een droombaan! haha
De pakketchauffeurs die voor charters werken worden inderdaad per besteld pakket betaald.quote:Op woensdag 23 december 2009 20:41 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Je woont op de tweede maar de bel is beneden. Is er een lift of ben je invalide? Dan word de bezorger geacht naar boven te komen. Is er geen lift en ben je gezond van lijf en leden (en stond je ook niet net je baby te verschonen) dan word je gewoon geacht naar beneden te komen.
Dat hij minutenlang blijft bellen is niet aardig, maar dat jij die gast gewoon voor jan met de korte achternaam voor je deur laat staan omdat je geen zin hebt om open te doen, is ook tamelijk onvriendelijk. Als je dat bij mij zou flikken en ik zou weten dat je thuis was dan ging je pakketje retour afzender met de mededeling "Geweigerd door geadresseerde".
Lekker onbeschoft om pakketje te bestellen maar vervolgens te lui zijn om de deur open te doen..quote:Op woensdag 23 december 2009 19:49 schreef clumsy_clown het volgende:
Jaquote:Op woensdag 23 december 2009 21:58 schreef Bloemhof het volgende:
Zoals Kip_zonder-kop vroeg: Zijn wij 1e en 2e kerstdag vrij?
Dan doe je iets verkeerdquote:Op woensdag 23 december 2009 22:50 schreef Sapphira het volgende:
Krijgen jullie ook veel blauwe plekken op je benen als je naast je fiets moet lopen? Bij mij tikken mijn benen vaak tegen die posttassen aan tijdens het lopen.Ik heb nu heel veel blauwe plekken op mijn benen zitten.
Hahahaha briljantquote:Op woensdag 23 december 2009 20:35 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik negeer ze altijd straal. Soms zegt er eentje "hallo, collega", nou ik ben echt hun collega niet, hoor! Ze jatten ons werk op een oneerlijke manier, door ver onder de kostprijs een offerte te doen, en vervolgens bij de staatssecretaris te gaan jammeren dat ze hun mensen echt niet in dienst kunnen nemen "vanwege de prijzenoorlog". Het klinkt een beetje cru, maar ik zie ze als de vijand. Ik groet ze niet, en als ik constateer dat ze post uit de bus laten hangen trek ik het eruit en gooi het op straat, of in de afvalbak.
Ik bepaal toch echt zelf wel of ik open doe of niet, en als ik ziek ben of onder de douche sta, of zoals godverdomme gisteren na een dienst al vroeg in bed lig, ga ik écht geen moeite doen. Dat ik thuis ben kan de postbode niet weten, wat je af doet vragen waarom hij aan blijft bellen, maar goed.quote:Op woensdag 23 december 2009 21:29 schreef rub3n het volgende:
[..]
Lekker onbeschoft om pakketje te bestellen maar vervolgens te lui zijn om de deur open te doen..
Anderen klagen juist dat de postbode te weinig moeite doet om het pakketje bij de juiste persoon te krijgen. Had ik maar zo'n fanatieke bezorger.quote:Op woensdag 23 december 2009 23:14 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Ik bepaal toch echt zelf wel of ik open doe of niet, en als ik ziek ben of onder de douche sta, of zoals godverdomme gisteren na een dienst al vroeg in bed lig, ga ik écht geen moeite doen. Dat ik thuis ben kan de postbode niet weten, wat je af doet vragen waarom hij aan blijft bellen, maar goed.
Overigens zou ik het liefst aan willen geven dat pakketten direct naar het postkantoor gaan, aangezien ik onregelmatig thuis ben, maar ja, dat kon dan weer niet.
Is het nodig, zo'n scheldwoord? Jij bestelt die pakketten toch? De postbode doet zijn werk zoals het hoort. Er zijn ook bezorgers die even kort aanbellen en dan weer snel wegrijden.quote:Op woensdag 23 december 2009 23:14 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Ik bepaal toch echt zelf wel of ik open doe of niet, en als ik ziek ben of onder de douche sta, of zoals godverdomme gisteren na een dienst al vroeg in bed lig, ga ik écht geen moeite doen. Dat ik thuis ben kan de postbode niet weten, wat je af doet vragen waarom hij aan blijft bellen, maar goed.
Overigens zou ik het liefst aan willen geven dat pakketten direct naar het postkantoor gaan, aangezien ik onregelmatig thuis ben, maar ja, dat kon dan weer niet.
jep, ik zit helemaal onder de blauwe plekken op het momentquote:Op woensdag 23 december 2009 22:50 schreef Sapphira het volgende:
Krijgen jullie ook veel blauwe plekken op je benen als je naast je fiets moet lopen? Bij mij tikken mijn benen vaak tegen die posttassen aan tijdens het lopen.Ik heb nu heel veel blauwe plekken op mijn benen zitten.
nou ja, ik vind een kwartier aanbellen wel enigszins overdreven hoor... gewoon 2 of 3 keer aanbellen, maar zeker niet onwijs op de bel gaan hangen.quote:Op woensdag 23 december 2009 23:30 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Is het nodig, zo'n scheldwoord? Jij bestelt die pakketten toch? De postbode doet zijn werk zoals het hoort. Er zijn ook bezorgers die even kort aanbellen en dan weer snel wegrijden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |