abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76108608
quote:
Op zondag 27 december 2009 16:54 schreef Deezertje het volgende:
Dacht even dat het morgen weer lekker rustig zou worden, vergeet ik de HAH...
Dus dat worden weer 3 kerstkaartjes rondbrengen en de rest alleen maar HAH.
Hier ook HAH inderdaad. Vrij irritant.
pi_76108709
quote:
Het punt wat ik wilde maken is dat jouw uitspraken over hoeveel postbodes meer verdienen dan postbezorgers niet kloppen. Als je op een eerlijke manier het loonverschil tussen 2 functies wil bepalen moet je uitgaan van twee functionarissen met dezelfde leeftijd en hetzelfde aantal dienstjaren.
Dezelfde aantal dienstjaren zul je nooit bereiken want er zijn geen postbodes meer voor vast aangenomen nadat de postbezorgers kwamen dacht ik.
quote:
Natuurlijk waren de door mij aangehaalde voorbeelden over postbezorgers die meer verdienen dan sommige postbodes oneerlijke vergelijkingen: ik gaf deze juist om duidelijk te maken dat je naar mensen met DEZELFDE leeftijd en EVENVEEL dienstjaren moet kijken, omdat het anders leidt tot oneerlijke vergelijkingen. En vervolgens maakte ik een aantal oneerlijke vergelijkingen ter illustratie.
Ik wacht nog steeds op die postbezorger van jou die meer verdient dan een postbode, en een zaterdagbesteller die meer verdient dan een postbode (maar dan zul je wel weer gaan vergelijken met tieners):
quote:
" Ik ken ook postbodes die aanzienlijk MINDER verdienen dan sommige postbezorgers, postbezorgers die MEER verdienen dan sommige zaterdagbestellers, en zelfs zaterdagbestellers die MEER verdienen dan sommige postbodes. Sterker nog: ik ken zelfs postbezorgers die MEER verdienen dan andere postbezorgers"
In het algemeen kun je stellen dat postbodes meer verdienen dan postbezorgers. Dat heb ik ook nooit ontkend, ik heb slechts gezegd dat de verschillen volgens mij niet zo groot zijn als jij beweert (een factor 2 of 3 volgens jou), tenminste als je eerlijk vergelijkt.

Zucht: ze VERDIENEN niet 2x (3x was tov de mensen van S, SM en VSP) zoveel ze KOSTEN 2x zoveel. En ja ze zullen in dat artikel wel de duurste postbode hebben genomen. Nou jammer dan. Ik kan daar ook de goedkoopste postbezorger tegenover stellen, eentje van 16 dus, dan is het gat vast groter dan 2x zoveel.
quote:
Een postbode van boven de 22 zal nooit minder verdienen dan een postbezorger van dezelfde leeftijd. Dat heb ik ook nooit beweerd. Of ze een vast contract hebben of niet maakt geen bal uit, je loon wordt bepaald door leeftijd, dienstjaren en functie, niet door een al dan niet vast contract.
Het vaste contract was om de postbode eruit te filteren die tijdelijk bij TNT in dienst is.

Ter illustratie ben ik even aan het rekenen geslagen. Ik toon je de eerste 5 schaaljaren van een postbode versus een postbezorger.
quote:
schaaljr - pbz- postbode
0 - 8,21 - 8,60
1 - 8,23 - 8,82
2 - 8,32 - 9,03
3 - 8,40 - 9,38
4 - 8,51 - 9,62
5 - 8,59 - 9,87

Het schaaljarendeel van de postbezorger eindigt in deze schaal 5, de postbode gaat nog door tot schaal 12, en zit dan op EUR 11,60 per uur.
Het ziet er prachtig uit, wat is je punt hiervan?

Ik heb het gevoel dat we nu wat blijven hangen bij getalletjes, volgens mij heb ik meer reacties gegeven vandaag...
pi_76109672
Beste Venniper, ik ga nog 1x reageren op jou, dan kap ik ermee. Ik wil best een discussie voeren, maar ik begin er nu een beetje genoeg van te krijgen. Eerst maak je veronderstellingen over lonen van postbezorgers versus postbodes, als ik die vervolgens pareer met concrete feiten (getallen die ik rechtstreeks uit de CAO haal) ga je mij vragen wat mijn punt nu precies is met die getalletjes. Een vraag die ik verdorie al zeker 3x heb beantwoord! Ik merk dat ik in herhaling ga vervallen, en dat voegt niets toe aan wat ik reeds gezegd heb.
quote:
Op zondag 27 december 2009 17:08 schreef Venniper het volgende:

[quote] Dezelfde aantal dienstjaren zul je nooit bereiken want er zijn geen postbodes meer voor vast aangenomen nadat de postbezorgers kwamen dacht ik.
Dat is niet waar, er zijn daarna geen FULLTIME postbodes meer in vaste dienst gekomen, maar WEL deeltijdwerkers en zaterdagbestellers.
quote:
Ik wacht nog steeds op die postbezorger van jou die meer verdient dan een postbode, en een zaterdagbesteller die meer verdient dan een postbode (maar dan zul je wel weer gaan vergelijken met tieners):
Ik heb die vraag al beantwoord, daar heb je wellicht overheen gelezen. In mijn post van 15.58 uur antwoordde ik daarop: "Een postbode van boven de 22 zal nooit minder verdienen dan een postbezorger van dezelfde leeftijd. Dat heb ik ook nooit beweerd. Of ze een vast contract hebben of niet maakt geen bal uit, je loon wordt bepaald door leeftijd, dienstjaren en functie, niet door een al dan niet vast contract."

Die voorbeelden die je aanhaalt in jouw quote had ik juist genoemd om aan te tonen dat je nooit moet vergelijken met veel jongere of veel oudere mensen, of mensen die veel langer of veel korter in dienst zijn. Dat had ik je een paar posts terug al uitgelegd. Natuurlijk zijn dat idiote voorbeelden, die toonde ik expres om duidelijk te maken dat je altijd moet vergelijken tussen mensen met DEZELFDE leeftijd en HETZELFDE aantal dienstjaren.
quote:
Zucht: ze VERDIENEN niet 2x (3x was tov de mensen van S, SM en VSP) zoveel ze KOSTEN 2x zoveel. En ja ze zullen in dat artikel wel de duurste postbode hebben genomen. Nou jammer dan. Ik kan daar ook de goedkoopste postbezorger tegenover stellen, eentje van 16 dus, dan is het gat vast groter dan 2x zoveel.
Zucht? Wat nou, zucht. Ik zou degene zijn die moet zuchten. Ik weet heus wel dat postbodes niet 3x zoveel verdienen, maar dat was wel wat jij beweerde in je post van 25/12 om 14.31:
quote:
Het blijft nog steeds zo dat de fouten die jullie WEL maken (met je 3x zoveel loon) goed gemaakt moeten worden door mensen die net boven het minimum zitten.
Nu probeer je je eruit te lullen door te zeggen dat die 3x verwees naar mensen van Sandd en Selektmail, maar met die "mensen die boven het minimum zitten" verwijs je duidelijk naar postbezorgers van TNT. Dat zijn immers degenen die op straat de sorteerfouten van de postbodes eruit moeten halen, mensen van Sandd en Selektmail lopen immers niet met door TNT-postbodes gesorteerde post.

Je geeft aan dat je die getallen over 2 resp. 3x zoveel verdienen uit een krantenartikel hebt gehaald, maar omdat het in dit artikel gaat over wat mensen KOSTEN en niet wat ze VERDIENEN, ga je wederom de mist in.
quote:
Ter illustratie ben ik even aan het rekenen geslagen. Ik toon je de eerste 5 schaaljaren van een postbode versus een postbezorger.
[..]

Het ziet er prachtig uit, wat is je punt hiervan?
Als ik er nu nog niet in geslaagd ben mijn punt aan je duidelijk te maken kunnen we beter stoppen met deze discussie. Life's too short.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_76111439
quote:
Beste Venniper, ik ga nog 1x reageren op jou, dan kap ik ermee. Ik wil best een discussie voeren, maar ik begin er nu een beetje genoeg van te krijgen. Eerst maak je veronderstellingen over lonen van postbezorgers versus postbodes, als ik die vervolgens pareer met concrete feiten (getallen die ik rechtstreeks uit de CAO haal) ga je mij vragen wat mijn punt nu precies is met die getalletjes. Een vraag die ik verdorie al zeker 3x heb beantwoord! Ik merk dat ik in herhaling ga vervallen, en dat voegt niets toe aan wat ik reeds gezegd heb.
Ik HEB al toegegeven dat je gelijk hebt dat ook postbezorgers iets omhoog kunnen in loon. Ik zou het waarderen als jij mij gelijk geeft dat het peanuts is.
quote:
Ik heb die vraag al beantwoord, daar heb je wellicht overheen gelezen. In mijn post van 15.58 uur antwoordde ik daarop: "Een postbode van boven de 22 zal nooit minder verdienen dan een postbezorger van dezelfde leeftijd. Dat heb ik ook nooit beweerd. Of ze een vast contract hebben of niet maakt geen bal uit, je loon wordt bepaald door leeftijd, dienstjaren en functie, niet door een al dan niet vast contract."
Ik blijf een beetje zitten met jouw posting (122):
quote:
Ik ken ook postbodes die aanzienlijk MINDER verdienen dan sommige postbezorgers, postbezorgers die MEER verdienen dan
sommige zaterdagbestellers, en zelfs zaterdagbestellers die MEER verdienen dan sommige postbodes. Sterker nog: ik ken zelfs postbezorgers die MEER verdienen dan andere postbezorgers
Maar goed, jouw punt is blijkbaar dat je mij wilt duidelijk maken dat ik twee verschillende dingen aan het vergelijken was met twee verschillende dingen? Ik ken geen enkele postbode die aanzienelijk minder verdient dan een postbezorger, maar goed.
quote:
Die voorbeelden die je aanhaalt in jouw quote had ik juist genoemd om aan te tonen dat je nooit moet vergelijken met veel jongere of veel oudere mensen, of mensen die veel langer of veel korter in dienst zijn. Dat had ik je een paar posts terug al uitgelegd. Natuurlijk zijn dat idiote voorbeelden, die toonde ik expres om duidelijk te maken dat je altijd moet vergelijken tussen mensen met DEZELFDE leeftijd en HETZELFDE aantal dienstjaren.
Ja, prima, daar had ik ook allang antwoord op gegeven.
quote:
Zucht? Wat nou, zucht. Ik zou degene zijn die moet zuchten. Ik weet heus wel dat postbodes niet 3x zoveel verdienen, maar dat was wel wat jij beweerde in je post van 25/12 om 14.31:
Oh daar gaat het nog over? Ik heb dat in posting 62 teruggenomen, erg lang geleden dus.
quote:
Nu probeer je je eruit te lullen door te zeggen dat die 3x verwees naar mensen van Sandd en Selektmail, maar met die "mensen die boven het minimum zitten" verwijs je duidelijk naar postbezorgers van TNT. Dat zijn immers degenen die op straat de sorteerfouten van de postbodes eruit moeten halen, mensen van Sandd en Selektmail lopen immers niet met door TNT-postbodes gesorteerde post.
Ik lul me nergens uit, ik had dat stukje teruggenomen in posting 62 (met mijn excuses).
quote:
Je geeft aan dat je die getallen over 2 resp. 3x zoveel verdienen uit een krantenartikel hebt gehaald, maar omdat het in dit artikel gaat over wat mensen KOSTEN en niet wat ze VERDIENEN, ga je wederom de mist in.
Nou, niet als je dat bekijkt aan de hand van de concurrent en aan de hand van degenen die jou moeten betalen. Jij kost niet alleen datgene wat je verdient. Veel meer dus.
quote:
Als ik er nu nog niet in geslaagd ben mijn punt aan je duidelijk te maken kunnen we beter stoppen met deze discussie. Life's too short.
Tja, toch heb ik het gevoel dat er nog veel open ligt en jij maar blijft vasthouden aan die 2x of 3x zoveel en of dat wel of niet zo is. Op veel punten heb je niet gereageerd maar vooruit: het leven is kort!
pi_76111742
Tvp
Soms heb je van die momenten waar je niet meer weet wat je hoort te weten zoals je naam.
  zondag 27 december 2009 @ 18:47:05 #156
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_76111814
quote:
Op zondag 27 december 2009 15:53 schreef CantFazeMe het volgende:
Werkt hier iemand in traject Assen? Zoja, is het mogelijk dat een medewerker van TNT een pakketje kan checken of brengen? ik wacht al verdulleme op TNT 2 weken.

TNT laat en bezorgt mijn pakketje steeds niet om de 1 of duistere reden. 1x retour met reden "Andere". Verzender kan het ook niet verklaren.
Niemand kan mij wellicht helpen? Of is het gewoon niet toegestaan?
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_76112858
quote:
Op zondag 27 december 2009 18:47 schreef CantFazeMe het volgende:

[..]

Niemand kan mij wellicht helpen? Of is het gewoon niet toegestaan?
Ik denk dat er niemand daar werkt.
  zondag 27 december 2009 @ 20:12:10 #158
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_76114836
quote:
Op zondag 27 december 2009 19:16 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Ik denk dat er niemand daar werkt.
Nja iig bedankt. Jammer.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
pi_76118230
quote:
Op zondag 27 december 2009 15:48 schreef MissSpooky het volgende:
Vond je die Cappuccino lekker? 't Rook al smerig
Maar ik zou 't niet weten.
Was ook een van de weinige dingen die ik gelijk heb weggegooid, samen met die croutons e.d. voor door de sla j'
pi_76127176
Er komt weer sneeuw, glad en ijzel voorspelling in de komende dagen ... Veel succes!!
pi_76127280
Volgens de laatste berichten wordt het weer extreem koud in januari
Noot noot.
pi_76130969
Hey, ik hoop hier terecht te kunnen met een vraag (en een antwoord te krijgen wellicht).

Ik heb een pakket verkeerd geadresseerd (naar nr 25 ipv nr 2). Nr 25 in die straat staat leeg. Waar zou het pakket nu zijn als de bezorger het weer mee heeft genomen?

Mvg Laura
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_76131095
quote:
Op maandag 28 december 2009 09:02 schreef McLaura het volgende:
Hey, ik hoop hier terecht te kunnen met een vraag (en een antwoord te krijgen wellicht).

Ik heb een pakket verkeerd geadresseerd (naar nr 25 ipv nr 2). Nr 25 in die straat staat leeg. Waar zou het pakket nu zijn als de bezorger het weer mee heeft genomen?

Mvg Laura
Op de terugweg naar jou denk ik.
pi_76131431
Goed, daar zit hem de kneep, er staat geen afzender op.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
pi_76131594
quote:
Op maandag 28 december 2009 09:37 schreef McLaura het volgende:
Staat er een duidelijke voor en achternaam op voor de geadresseerde en is die achternaam terug te vinden in het telefoonboek? Dan zou het toch wel goed moeten komen?
pi_76131687
quote:
Op maandag 28 december 2009 09:45 schreef Venniper het volgende:

[..]

Staat er een duidelijke voor en achternaam op voor de geadresseerde en is die achternaam terug te vinden in het telefoonboek? Dan zou het toch wel goed moeten komen?
De adressering is duidelijk, en of ze in het telefoonboek staan weet ik niet, maar het had er allang moeten zijn. Het is de 20ste verstuurd dus ik denk zelf dat het in Heerenveen ligt (moest naar Sneek, vandaar de aanname dat het in Heerenveen is).
pi_76131691
quote:
Op maandag 28 december 2009 09:37 schreef McLaura het volgende:
Dan heb je wel kans dat ze gaan uitzoeken wat het echte huisnummer is.
pi_76131706
quote:
Op maandag 28 december 2009 09:50 schreef McLaura het volgende:

[..]

De adressering is duidelijk, en of ze in het telefoonboek staan weet ik niet, maar het had er allang moeten zijn. Het is de 20ste verstuurd dus ik denk zelf dat het in Heerenveen ligt (moest naar Sneek, vandaar de aanname dat het in Heerenveen is).
Hee Viper86, bezorg dat pakketje eens!

(zie OP )
pi_76132208
Hopelijk herkent Viper het 'probleem'. Het gaat namelijk om een familie in de problemen die ik (en een aantal met mij) iets leuks wilden sturen.... Zo stom dat ik niet beter wist, ik kom er geregeld maar let niet goed genoeg op het huisnummer!
  Redactie Frontpage / Sport maandag 28 december 2009 @ 11:16:13 #170
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_76133508
Ik ben al gebeld of ik mee wilde helpen vandaag. Schijnt druk te zijn
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_76136550
H&M gidsen vandaag met C1000.. 5 tassen op de maandag
Ben gelukkig al weer klaar, heb samen met iemand de wijk gedaan!

Hebben we ze gelukkig morgen niet meer...
pi_76138379
Net even langs geweest bij het depot hier, extra uren gevraagd. Ik kan nu elke zaterdag een boerenwijk rijden, naast mijn buslichtingroute elke dag!

Hele week in opleiding, mooi extra uren haha!
pi_76140152
Moeten we 2 januari ook werken? Of zijn we dan vrij?
Soms heb je van die momenten waar je niet meer weet wat je hoort te weten zoals je naam.
pi_76140362
H&M was lekker zwaar vandaag. Voor de rest redelijk rustig.

Is er morgen HAH??
  maandag 28 december 2009 @ 14:41:09 #175
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_76141075
Eindelijk het eerste briefje binnen van dat het pakket niet aangeboden kon worden. Morgen maar weer kijken.

Na 2 weken vuur en gal uitgespuugd te hebben.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
pi_76141140
quote:
Op maandag 28 december 2009 14:21 schreef Bloemhof het volgende:
Moeten we 2 januari ook werken? Of zijn we dan vrij?
Gewoon werken.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_76141259
Hihi mailtje terug over de cappuccino! :
quote:
Geachte 'Jojoortje',

Hartelijk dank voor uw attente mail, het is altijd fijn om te horen dat onze producten in de smaak vallen bij de consument.

Helaas moeten wij u mededelen dat dit kerstproduct niet in de winkel te koop is. Deze worden specifiek gemaakt voor de kerstpakkettenbranche.

Wel kunnen wij u een van onze andere producten aanbevelen. Onze Oriënt Sunset thee is bijvoorbeeld verkrijgbaar bij Xenos en het assortiment bestaat uit 20 verschillende soorten. Verder is er bij Kruidvat en Trekpleister ook een ruim assortiment thee en koffie beschikbaar onder de eigen merknaam van deze winkels.

Wij gaan ervan uit dat er een artikel bij is dat u bevalt.

Wij vertrouwen u hiermee naar behoren te hebben geďnformeerd en wensen u nog heel veel “drink” genot met onze producten.

Met vriendelijke groeten,

With kind regards,

'Afzender'

Sales Assistant
Noot noot.
pi_76141991
Morgen de AH als HAH.
pi_76143195
Wij zaterdag 3 HAH
Noot noot.
pi_76143274
quote:
Op maandag 28 december 2009 09:02 schreef McLaura het volgende:

Mvg Laura
Het is ook mogelijk dat de pakketbezorger een kennisgeving in de bus heeft gegooid bij geen gehoor. In dat geval ligt het pakje waarschijnlijk op het dichtstbijzijnde postkantoor (of TNT Servicepunt). Daar blijft het in principe 3 weken liggen. Als het binnen die 3 weken niet wordt afgehaald gaat het retour afzender, of, als de afzender niet achterhaald kan worden, naar de afdeling onbestelbare stukken in Den Haag.

De beste oplossing lijkt me als de familie voor wie je het pakket bestemd had zich even vervoegd bij het dichtstbijzijnde postkantoor en daar navraag doet of het pakje daar ligt. Ze moeten dan wel even legitimatie meebrengen, zodat duidelijk is dat het betreffende pakket wel voor hun is bestemd.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
pi_76143284
Welke dan??
C1000 en AH hier volgens mij, maar zal me niks verbazen als ze onze vrienden van de Gamma er ook bij mikken... of dat het dan C1000, Gamma en Karwei wordt.

Vorig jaar had ik igg wel Karwei en Gamma op de zaterdag na nieuwjaar of kerst..
Mijn goede voornemen is nog wel geen Gamma en Karwei meer rond te brengen
pi_76143648
Hier C1000, AH en Plus

Gelukkig geen Gamma
Noot noot.
pi_76143796
quote:
Op maandag 28 december 2009 15:04 schreef Deezertje het volgende:
Morgen de AH als HAH.
Had ik vandaag al, de AH. Tenminste als ik het goed heb:P Had ene van de c1000 en een kleintje van de AH geloof ik.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 28 december 2009 @ 15:57:10 #184
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_76144257
vandaag even gewerkt en komende zaterdag zal voor mij waarschijnlijk voorlopig de laatste keer worden dat ik werk. Heb heel wat vrije tijd opgenomen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_76144729
tvp
  maandag 28 december 2009 @ 17:48:41 #186
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_76148169
quote:
Op maandag 28 december 2009 10:16 schreef McLaura het volgende:
Hopelijk herkent Viper het 'probleem'. Het gaat namelijk om een familie in de problemen die ik (en een aantal met mij) iets leuks wilden sturen.... Zo stom dat ik niet beter wist, ik kom er geregeld maar let niet goed genoeg op het huisnummer!
Ik werk wel in vbg ( voorbereidingsgebied ) Sneek, maar niet in Sneek zelf. Ik werk op een bestelkantoor in een andere plaats in hetzelfde gebied.

Sorry! Succes ermee.
Nothing is what it seems
pi_76148188
Update : er is geen 'niet thuis' briefje door de bus gegaan, vriend M heeft de sleutels bij de makelaar mogen halen om te checken.
pi_76148485
pfoe, vandaag viel me zwaar. Had mijn eigen (zaterdag)wijk, eigenlijk 2wijken dus. Dat ging gelukkig wel vlot. Geen HAH in mijn wijk, morgen wel AH heb ik me laten vertellen... Wel een half uur niets zitten doen omdat er geen post was. Het was sowieso weinig post (behalve dan die stomme H&M boeken) en we gingen echt hard. Morgen om 8 uur beginnen, woensdag vrij en donderdag moet ik nog ff kijken
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
pi_76149470
quote:
Op zaterdag 26 december 2009 19:58 schreef CihV het volgende:

[..]

Je bedoelt na drie keer een onbepaalde tijd-contract? Volgens mij is het heel plaatselijk, want afgelopen jaar zijn er bij ons nog wel onbepaalde tijd-contracten gegeven. Maar als zaw-er naar postbezorger zou ik ook niet doen idd.
Eerste keer op maart een THK (hiervoor was ik 5 maanden op reis vanaf september, en was ik ook een lange tijd ZWK)
Juni 3 maand THK
Sept 3 maand ZWK tot eind 31 dec. Dus kreeg 25 december, een brief thuis met die info... 6 dagen voordat mijn contract afloopt

K'zeg zo tegen de collega's .... bla bla bla... op dat moment kreeg ik een barstende koppijn, stond op, en liep naar de teamcoach (in de pauze, zat hij met 3 andere teamcoaches, en de vestigingsmanager) Ik was zóó boos he! Zat hij daar maar gewoon, zat hem na te doen in zijn gedrag.

Bleek dat ze die info pas vorige week binnengekregen hebben, en 't niet eerder konden laten weten Rot 'n end op dacht ik :S ... Tja, de WW zal ook niet veel zijn... Maar heb echt met zo'n bek rondgelopen de hele dag, kerstfeest was er ook niet echt plezieriger op geworden Dus vanaf 1 jan. kunnen ze gewoon NIEMAND meer aannemen. 't is nu echt begonnen Ben maar aan het solliciteren geslagen.

Hmm.... wil best een nieuw contract aangaan, maar alleen met salarisbehoud
I pwn u!
pi_76150230
quote:
Op maandag 28 december 2009 18:22 schreef weasel85 het volgende:

[..]

Eerste keer op maart een THK (hiervoor was ik 5 maanden op reis vanaf september, en was ik ook een lange tijd ZWK)
Juni 3 maand THK
Sept 3 maand ZWK tot eind 31 dec. Dus kreeg 25 december, een brief thuis met die info... 6 dagen voordat mijn contract afloopt

K'zeg zo tegen de collega's .... bla bla bla... op dat moment kreeg ik een barstende koppijn, stond op, en liep naar de teamcoach (in de pauze, zat hij met 3 andere teamcoaches, en de vestigingsmanager) Ik was zóó boos he! Zat hij daar maar gewoon, zat hem na te doen in zijn gedrag.

Bleek dat ze die info pas vorige week binnengekregen hebben, en 't niet eerder konden laten weten Rot 'n end op dacht ik :S ... Tja, de WW zal ook niet veel zijn... Maar heb echt met zo'n bek rondgelopen de hele dag, kerstfeest was er ook niet echt plezieriger op geworden Dus vanaf 1 jan. kunnen ze gewoon NIEMAND meer aannemen. 't is nu echt begonnen Ben maar aan het solliciteren geslagen.

Hmm.... wil best een nieuw contract aangaan, maar alleen met salarisbehoud
Als ik het goed begrijp heb je vanaf maart 2x een contract als THK-er gehad, en daarna nog 1 als zaterdagwerker?

Waarom ze niet willen verlengen is me wel duidelijk, na 3x een tijdelijk contract moeten ze je namelijk meteen in vaste dienst nemen! Op zich neemt TNT nog steeds mensen aan, maar volgens mij niet meer voor vast (hoewel ze ze zaterdagwerkers volgens mij nog wel na 3 bepaalde-tijdscontracten een vast contract geven, maar dat schijnt per vestiging te verschillen).

Wel vreemd dan dat ze je nog wel een contract als postbezorger willen geven, omdat dat het 4e contract zou zijn zouden ze je als pbz dan namelijk gelijk in vaste dienst moeten nemen.
pi_76153893
Note to self: donkerrode straatstenen kunnen GLAD zijn. :x Vanmorgen 2x HARD onderuit gegaan. Au au.

O, en TerugVindPijn!

Antiklacht: Lekker weer.
pi_76156099
quote:
Op maandag 28 december 2009 20:01 schreef SharQueDo het volgende:
Note to self: donkerrode straatstenen kunnen GLAD zijn. :x Vanmorgen 2x HARD onderuit gegaan. Au au.

O, en TerugVindPijn!

Antiklacht: Lekker weer.
idd, het was lekker vandaag! maar het wordt weer kouder
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
pi_76158441
Het is lekker doorrijden met deze feestdagen. Er waren een stuk of 5 klanten gesloten dus daar hoefde ik geen post op te halen. Vervolgens stond ik al om 17.00 uur bij een klant waar ik pas om 17.30 uur de post op mocht halen. Om 17.35 zat ik weer terug in de auto waarna ik nog een kwartier moest wachten om naar de volgende klant te rijden. Moraal van dit verhaal: morgen neem ik maar eens wat te lezen mee want drie kwartier uit je neus zitten eten is geen pretje.

Ik had overigens wel de Metro (voor de wereldvreemden onder ons: dit is een gratis krant) bij me waar nog een leuk stukje voor de TNT medewerkers in stond. We (nouja, eigenlijk zit ik lekker in de auto dus de échte postbodes) doen het tenminste niet voor niks.

[ Bericht 29% gewijzigd door kip_zonder-kop op 28-12-2009 21:49:35 ]
Tok.
pi_76159550
quote:
Op maandag 28 december 2009 21:39 schreef kip_zonder-kop het volgende:
Het is lekker doorrijden met deze feestdagen. Er waren een stuk of 5 klanten gesloten dus daar hoefde ik geen post op te halen. Vervolgens stond ik al om 17.00 uur bij een klant waar ik pas om 17.30 uur de post op mocht halen. Om 17.35 zat ik weer terug in de auto waarna ik nog een kwartier moest wachten om naar de volgende klant te rijden. Moraal van dit verhaal: morgen neem ik maar eens wat te lezen mee want drie kwartier uit je neus zitten eten is geen pretje.

Ik had overigens wel de Metro (voor de wereldvreemden onder ons: dit is een gratis krant) bij me waar nog een leuk stukje voor de TNT medewerkers in stond. We (nouja, eigenlijk zit ik lekker in de auto dus de échte postbodes) doen het tenminste niet voor niks.

[ afbeelding ]
kijk, das eens lief!
pi_76159756
quote:
Op maandag 28 december 2009 21:39 schreef kip_zonder-kop het volgende:

[ afbeelding ]

Zoiets geeft je toch een goed gevoel en voldoening in je werk, de waardering van mensen. Helemaal in bittere tijden.
pi_76159976
quote:
Op zondag 27 december 2009 14:44 schreef Jojoortje het volgende:
Even iets heel anders he... Die cappucino in het kerstpakket... Waar kun je die halen?

Probeer de action, ik kom elk jaar spullen uit het kerstpakket tegen daar!
Dit is een serieuze antwoord.
pi_76160668
quote:
Op maandag 28 december 2009 18:40 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Als ik het goed begrijp heb je vanaf maart 2x een contract als THK-er gehad, en daarna nog 1 als zaterdagwerker?

Waarom ze niet willen verlengen is me wel duidelijk, na 3x een tijdelijk contract moeten ze je namelijk meteen in vaste dienst nemen! Op zich neemt TNT nog steeds mensen aan, maar volgens mij niet meer voor vast (hoewel ze ze zaterdagwerkers volgens mij nog wel na 3 bepaalde-tijdscontracten een vast contract geven, maar dat schijnt per vestiging te verschillen).

Wel vreemd dan dat ze je nog wel een contract als postbezorger willen geven, omdat dat het 4e contract zou zijn zouden ze je als pbz dan namelijk gelijk in vaste dienst moeten nemen.
je hebt het goed begrepen ja. ja, zal 't s navragen nog een keer.... ben iig gekalmeerd nu
I pwn u!
pi_76175878
Zo, de Veronica Gids wordt vanaf editie 2 - 2010 door Selektmail bezorgt voor Donderdag 21.00u, aldus de advertentie in de Veronica deze week. Ronduit belachelijk vind ik nog wel dat als ze elke editie tegen minder dan de helft dan TNT tarief voorheen wordt bezorgd, de abbonemtsprijs die met 5-10 euro kan zakken, gewoon gelijk blijft dan voorheen met TNT bezorging. Oftewel, voor hetzelfde betaalde geld loopt de Selektmail bezorger er nu mee vandoor, terwijl er dus letterlijk minder kosten voor de Veronica zijn en er dus meer winst voor hun achterblijft.... Ik ben benieuwd hoeveel opzeggingen ze kunnen verwachten! Want Donderdags voor 21.00u wordt al gauw vrijdag, dan Zaterdags en nee ik heb geen zin om te bezorgen dus dat wordt em deze week niet... De bezorgers van Selektmail mogen immers zelf hun bezorgdag uitkiezen...

En voor de consument wordt t er niet makkelijker op.
Ik liep net met 3 bezorgers door dezelfde straat... TNT, VSP en Sandd.

Het is toch veel voordeliger 1 bezorger met al die post laten lopen?
pi_76180638
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 12:38 schreef Deezertje het volgende:

Ik liep net met 3 bezorgers door dezelfde straat... TNT, VSP en Sandd.

Het is toch veel voordeliger 1 bezorger met al die post laten lopen?
Dat roep ik nu ook de hele tijd. Maar de politiek luistert niet.
pi_76183233
Bezorgers van Selektmail mogen helemaal hun bezorgdag niet uitkiezen...Ze moeten zich voor 10uur aanmelden via een bepaald telefoonnummer en op dezelfde dag (dinsdag of donderdag dus) zich weer afmelden voor 21.00
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')