abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76324501
Oooomg wat een dag.

Geen postcodeloterij hier, maar waterschappen! Weten jullie wel? Die groene brieven voor elk huis zowat? Dus toch 3 HAH in totaal.

Om 9.30 was iedereen al klaar met de wijken ingooien, maar we moesten wachten op de laatste rode bakken. Om 11.30 kon iedereen weg

Op straat was het echt zooo ontzettend glad. Overal om mij heen gleden de mensen uit. Zelfs auto's raakten in de slip, echt zo irritant. Dat betekende dus lopen met de fiets in de hand en dat is pas irritant. Alsof je de band lekt hebt

Anyway, ben niet gevallen Geen idee hoe dat mogelijk is, aangezien ik geen profiel meer heb aan de onderkant van mijn sportschoentjes.

Kortom: bijna geen post in de blauwe bakken, rode bakken twee keer zoveel, glad gladder gladst en 3 HAH

Hoe is het bij jullie gegaan vandaag?
Noot noot.
pi_76324995
2 HAH C1000 en AH. Weinig post, niet zo koud

Volgende week vrij
pi_76325666
Het was heerlijk rustig, 3 uur voor m'n tijd klaar
pi_76326334
Rustig dagje. Weinig post, maar wel twee hah, waardoor ik toch nog afgeladen de deur uitging. Een tikkeltje glad door het dunne laagje sneeuw, maar niet zo koud (boven het vriespunt).

Overigens iedereen hier de beste wensen, m.u.v. Sandd en Selectmail-medewerkers: die mogen van mij onder de tram fietsen
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_76326348
Wat een lekker weer vandaag, heerlijk rustig, alleen jammer van de HAH.
pi_76326802
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 15:46 schreef Kramerica-Industries het volgende:
m.u.v. Sandd en Selectmail-medewerkers: die mogen van mij onder de tram fietsen
!
Noot noot.
pi_76326980
Vandaag lekker weinig post. En sommige grote straten in 2 bundels die normaal 7 bundels hebben. En alleen C1000 als HAH. Alleen sommige straten was net een ijsbaan, maar ben gelukkig niet gevallen
Soms heb je van die momenten waar je niet meer weet wat je hoort te weten zoals je naam.
pi_76327166
Hier hoogstens 2 blauwe bakken per wijk, maar de meeste hadden er maar 1. Heel relaxt. Nja, tot je naar buiten ging dan he, want ook hier was het spekglad. Ik ging om half 10 naar buiten voor m'n eerste wijk en door de HAH daar toch wel zo'n 2 uur over gedaan (grote wijk en overal stapvoets voortbewegen met al die sneeuwzooi), maar toen ik zo rond half 12 het depot/sorteercentrum/postophaalding/vulzelfmaarin uit kwam was ineens alles weg. Alsof het niet gesneeuwd had. Vet relaxt Tweede wijk ging dan ook van een leien dakje
pi_76328181
Ik heb vandaag voor het eerst "mijn" boerenwijk alleen gereden. Nou ik heb het geweten!

Ik ben slechts 2 dagen in opleiding geweest voor de wijk. Dus de route was echt verkeerd. 't Was tevens mijn eerste keer (alleen) sorteren/voorbereiden. Dat zag ik terug in de auto. Ik had heel veel verkeerd ingestraat. Kon ik weer terug rijden om paar dingen. En dat een paar keer. Paar keer verkeerd gereden.

Al met al was ik dik 1,5 uur later klaar dan er officieel voor de wijk staat.

En het was spiegelglad op die boerenweggetjes en dijken! Donderdag al een 180 graden gemaakt midden op de weg en eindigend in de berm. Bijna 3 meter van de dijk af. En vandaag ging ik dezelfde bocht iemand tegen de vangrail en ik gleed ook maar op goed geluk door die bocht. Van mij mag de sneeuw DAAR weg.

Oja, ik had wel weinig post. Maar dan wel weer 3x HAH.Dus ik moest elk adres/boerderij af!
  zaterdag 2 januari 2010 @ 17:03:01 #285
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_76328784
3 HAH en 5 tassen post. Best veel nog. 6 uurtjes gewerkt.
Mijn bedrijfspas binnen en genoten van het laatste gratis bakkie warme choco
[b]Op zaterdag 21 november 2009 00:42 schreef Bravebart het volgende:[/b]
Toch frappant dat zo'n knaapje zich in 1 week zo heeft ingelikt binnen PUB dat hij een verjaardagstopic krijgt.
pi_76329288
In de ene regio 2 HAH en de andere regio dus 3 HAH

Hier (centrum/midden) hadden we vandaag C1000 en AH en dinsdag hebben we onze grote vrienden weer... Gamma en Karwei
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 2 januari 2010 @ 17:27:23 #287
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_76329647
Ik ging al op mijn plaat voordat ik überhaupt aan het werk was. Op een pijnlijke plek niets aan overgehouden gelukkig.

De sneeuw werd bij mij steeds meer, dus ik heb er al met al toch een stuk langer over gedaan dan normaal. En dat ondanks 2x HAH en weinig post.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_76330102
Lekker dagje vandaag. Wel sneeuw hier, maar het was niet echt glad. Verder twee soorten HAH, maar heel weinig post, waardoor ik alsnog vroeg klaar was.
pi_76330516
Echt heeel weinig post, maar wel 3 HAH. En op sommige plaatsen was het echt spékglad, maar ik ben overeind gebleven.
A liar is a person who uses the valid designations, the words, in order to make something which is unreal appear to be real. - Nietzche
pi_76331490
Wat een dag vandaag.

Het begon allemaal zo lekker. Weinig post, maar wel voor een bepaalde postcode 3-stuks HAH. De rest standaard 2 stuks. Toen ik binnen bezig was, begon het hier keihard te sneeuwen, en glad dat het was niet normaal meer.

Ik was echt gek dat ik bij bepaalde boeren langs ging, want die wegen er naar toe waren spek en spek glad. Halverwege bij een bocht schiet ik plotseling door en glij ik. Probeerde nog tegen te sturen. Maar hup de auto van de weg en in een soort van geul, kwam de auto terecht. Daar zat ik dan. En als je glijd dan glij je ook door. Probeerde de auto nog op de weg te houden, maar helaas. Kwam opzich nog goed terecht, had geen letsel en kon er relatief makelijk uit stappen. De auto had ook geen schade.

Meteen even bellen, dat ik hulp kon krijgen. Nou daar sta je dan, wachtend op hulp in die kou op zo'n boerenwegetje. Ondertussen was mijn hele haar al bevroren.

Bergingsmaatschappij zei al: je bent niet de enige, ik was hier zonet op dezelfde plek ook, maar diegene kwam aan de verkeerde kant van de weg en wel in de sloot terecht. Dit was al de 6e deze week dat er daar iets gebeurde. Die man die mij er uit sleepte zei al: ik heb ook een collega van jou, er ook uit moeten trekken in een ander dorp.

De auto stond weer op de weg en kon mijn weg weer vervolgen, op die rottige kut wegetjes. De auto gleed echt zo weg.

Eindelijk klaar met de route terug naar het kantoor. Daar zag ik die jongen, die ook met zijn auto in de sloot was terecht gekomen. Die heeft een flinke klap gemaakt. Auto ondersteboven en alle post is blijkbaar uit de auto gekomen. Zeik en zeik nat en onder de blubber. Auto is weggesleept. Daar mogen ze maandag een nieuwe voor bestellen. Gelukkig heeft hij er niets aan overgehouden, maar het kon erger. Alle post is nu in de bakken in de kantine gezet, zodat er maandag naar gekeken kan worden. Waardeloos en stinken naar de blubber. Waardeloos dit weer.

[ Bericht 0% gewijzigd door Zipportal op 02-01-2010 18:36:45 ]
pi_76331578
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 16:44 schreef rub3n het volgende:
Ik heb vandaag voor het eerst "mijn" boerenwijk alleen gereden. Nou ik heb het geweten!

Ik ben slechts 2 dagen in opleiding geweest voor de wijk. Dus de route was echt verkeerd. 't Was tevens mijn eerste keer (alleen) sorteren/voorbereiden. Dat zag ik terug in de auto. Ik had heel veel verkeerd ingestraat. Kon ik weer terug rijden om paar dingen. En dat een paar keer. Paar keer verkeerd gereden.

Al met al was ik dik 1,5 uur later klaar dan er officieel voor de wijk staat.

En het was spiegelglad op die boerenweggetjes en dijken! Donderdag al een 180 graden gemaakt midden op de weg en eindigend in de berm. Bijna 3 meter van de dijk af. En vandaag ging ik dezelfde bocht iemand tegen de vangrail en ik gleed ook maar op goed geluk door die bocht. Van mij mag de sneeuw DAAR weg.

Oja, ik had wel weinig post. Maar dan wel weer 3x HAH.Dus ik moest elk adres/boerderij af!
Bij mij ging het ook uitstekend vandaag maar niet heus. Vandaag was de laatste "extra werk dag", de bedoeling was alle afsluiters (voor het vuurwerk) van de brievenbussen te verwijderen. Aangezien ik niet veel en vaak brievenbussen leeg moest ik met een collega meerijden. Een groot deel van de rit bleek echter in een buurt te liggen waar ik goed bekend ben dus werd de rit gesplitst en mocht ik alle brievenbussen in die wijk doen. De bedoeling was voor 12.00 uur terug te zijn maar om 12.30 had ik nog een stuk of 15 brievenbussen te gaan. Om 12.30 belde de teamleider me en stuurde een collega op me af die me wel even zou helpen, aangezien hij de buurt ook goed zou kennen. Toen de beste collega gearriveerd was en ik hem de lijst met brievenbussen overhandigde bleek hij ook geen enkel adres te kennen. Gelukkig had ik een TomTom bij me die hij in z`n wagen plaatste zodat ik hem kon volgen, dus we kwamen met twee auto`s voor elke brievenbus.

Met andere woorden: de bedoeling was waarschijnlijk om tijd en geld te besparen door die collega te sturen, maar het tegenovergestelde werd bereikt. Er werd een extra collega gestuurd (kost TNT meer salaris) + een extra auto (kost extra brandstof) en we hebben er totaal geen tijdswinst mee bereikt, ik durf te wedden dat ik in mijn eentje toch sneller was geweest. Om 14.45 uur waren we pas klaar, maar het was wel een leuk dagje om extra contacten op te doen, dat dan weer wel.
Tok.
pi_76331796
^ Ik zou het ook wel relaxt vinden, je maakt meer uren en je kan gezellig met een collega optrekken. Daarom vind ik mensen opleiden altijd leuk, omdat je dan met z'n 2-en loopt (en ik tref het altijd met degenen die ik op moet leiden ).
pi_76332362
Helaas hebben wij maar 2 meisjes van in de 20 hier, en die bezorgen nou net in een ander dorp...

voor de rest zijn het allemaal vrouwen van de 40/50 als postbezorgers of mannen en jongens als postbodes en zaterdagbestellers...

Waar zijn de meiden gebleven die bij de post willen werken?!

Enne wat is het stil rond CHEVB (ofzoiets)
pi_76332703
@ Zipportal, wat een dag idd... Kut dat ze daar niet strooien.
Noot noot.
pi_76333283
Tja, 't is echt een mannenbaan, i guess, maar ik vermaak me prima.
A liar is a person who uses the valid designations, the words, in order to make something which is unreal appear to be real. - Nietzche
pi_76334040
Zeer weinig post, en slechts 1 HAH. Voorbereiding ging dus uitermate relaxed, we hebben flink wat pauzes genomen... Door de HAH en het dunne laagje plaksneeuw (wat toch nog wel voor wat gladheid zorgde, rustig aan lopen dus. Dit keer niet op mn muil gegaan ) toch nog vrij lang over mn wijk gedaan. Was niet eens veel sneller dan normaal klaar.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_76334120
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 18:48 schreef Deezertje het volgende:
Helaas hebben wij maar 2 meisjes van in de 20 hier, en die bezorgen nou net in een ander dorp...

voor de rest zijn het allemaal vrouwen van de 40/50 als postbezorgers of mannen en jongens als postbodes en zaterdagbestellers...

Waar zijn de meiden gebleven die bij de post willen werken?!

Enne wat is het stil rond CHEVB (ofzoiets)
Wij hebben best wel wat vrouwelijke zaterdagbestellers, maar doordeweeks ben ik vaak de enige vrouwelijke collega van rond de 20 op de werkvloer Wel wat oudere dames, die ook heel gezellig zijn
Ze laten wel veel vrouwen HAH zetten, het is daar echt een kippenhok altijd. Echt niks voor mij Zet me dan maar tussen de mannen die allemaal idiote dingen naar elkaar roepen

En wat is er met die CHEdinges dan? Mis je haar? Ze had al een vriendje hoor
pi_76334729
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 15:46 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Overigens iedereen hier de beste wensen, m.u.v. Sandd en Selectmail-medewerkers: die mogen van mij onder de tram fietsen
Ben ik weer de enige die zich hieraan stoort? Voor het gemak maar eens de algemene voorwaarden van dit forum opgezocht:

b. Gebruiker dient zich te allen tijde te houden aan de zogenaamde ‘netiquette’: de algemene fatsoens- en omgangsregels van het internet.

Ik vind het duiveltjesteken geen smiley, dan zou het wellicht nog kunnen.
pi_76334818
Wat is eigenlijk het verschil tussen die blauwe en rode bakken? Vroeg 't me nl al een poosje af, en ik als simpele bezorger sorteer dus nooit en heb daar dan ook niets mee te maken..
Pomtiedomtiedom...
pi_76334962
Rode bakken is de fijne post die al gesorteerd binnenkomt, de post in blauwe bakken moet eerst worden ingegooid in de kasten en dan tussen de post in de rode bakken worden gezet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')