quote:
Staat ie niet meer bij Sauber dan?quote:Op donderdag 17 december 2009 14:17 schreef Atreidez het volgende:
Gezeik met die Kobayashi.. die had bestraft moeten worden voor ze 3 keer van lijn veranderen en het eraf rammen van die andere jap, maar in plaats daarvan wordt ie op handen gedragen hier
Waarom komt de naam van Fisi trouwens niet voor op die Silly Season tekening? Hij was toch niet van plan te blijven bij Ferrari in de rol die hij nu heeft? Niet dat ik m graag terug zie, maar als zelfs Trulli een stoeltje heeft kunnen vinden?
Mijn 2e alinea ging niet meer over Kobayashi hequote:Op donderdag 17 december 2009 14:47 schreef nils7 het volgende:
Staat ie niet meer bij Sauber dan?
Wiki is in ieder geval aangepast. Nu de OP nog.quote:Op donderdag 17 december 2009 11:35 schreef Peterselieman het volgende:
De OP kan wel weer bijgewerkt worden
Daar staan hele goede punten in. Ik denk idd ook dat het leuker wordt zonder tankstops.quote:Op donderdag 17 december 2009 11:27 schreef bodylotion het volgende:
verkapte tvp:
14 reasons to love the refuelling ban
Zo danquote:Op donderdag 17 december 2009 18:26 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Wiki is in ieder geval aangepast. Nu de OP nog.
en dat ze over 2 verplichte pitstops aan het praten zijnquote:Op donderdag 17 december 2009 18:29 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Daar staan hele goede punten in. Ik denk idd ook dat het leuker wordt zonder tankstops.
Alleen jammer dat er nog wel een verplichte pitstop is.
Da's helemaal bagger idd.quote:Op donderdag 17 december 2009 18:59 schreef bodylotion het volgende:
[..]
en dat ze over 2 verplichte pitstops aan het praten zijn
quote:Force India heeft een driejarige overeenkomst gesloten met Computational Research Laboratories (CRL). Het bedrijf, dat deel uitmaakt van de Indiase Tata Group, zal het team ondersteunen op het gebied van Computational Fluid Dynamics (CFD).
CFD is een zeer belangrijk hulpmiddel geworden bij het ontwerpen van een Formule 1-auto. Het geeft de ontwerpers de mogelijkheid om de luchtstromen die langs de auto gaan te simuleren en in kaart te brengen. De supercomputer van CRL stelt Force India in staat om de complexe CFD-berekeningen nog sneller uit te voeren, waardoor het ontwerpen van nieuwe aërodynamische onderdelen minder tijd zal kosten.
"Dankzij de samenwerking met CRL kunnen we per direct twee keer zoveel CFD-berekeningen laten uitvoeren", vertelde teambaas Vijay Mallya. "En tegen het einde van 2010 zal de CFD-capaciteit zelfs achthonderd procent groter zijn dan nu. We hebben onze CFD-systemen reeds aangepast aan die van CRL waardoor de engineers in Engeland en India straks perfect met elkaar kunnen samenwerken."
wat is de reden daarvoor eigenlijk?quote:Op donderdag 17 december 2009 18:29 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Daar staan hele goede punten in. Ik denk idd ook dat het leuker wordt zonder tankstops.
Alleen jammer dat er nog wel een verplichte pitstop is.
omdat het verplicht is 2 compounds te gebruiken tijdens een racequote:Op donderdag 17 december 2009 19:50 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
wat is de reden daarvoor eigenlijk?![]()
dat ze die verplichte stop willen?
ja ok, maar wat is de reden dat ze daar aan vast willen blijven houden bedoel ikquote:Op donderdag 17 december 2009 19:56 schreef bodylotion het volgende:
[..]
omdat het verplicht is 2 compounds te gebruiken tijdens een race
Geen idee. Ik snap iig niet de logica waarom het verplicht is twee compounds te gebruiken.quote:Op donderdag 17 december 2009 19:57 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
ja ok, maar wat is de reden dat ze daar aan vast willen blijven houden bedoel ik
ik snap de logica ook niet. was het eerder niet zo dat team per weekend moesten kiezen welke compound ze wilden, en daarmee de race moesten rijden?quote:Op donderdag 17 december 2009 20:20 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Geen idee. Ik snap iig niet de logica waarom het verplicht is twee compounds te gebruiken.
Het is misschien niet mogelijk/makkelijk je wagen optimaal af te stellen voor beide compounds en hopen ze dat er daardoor meer inhaalacties zijn. Ben je op de ene band wel snel, op de andere minder snel.
Volgens mij heeft dit jaar wel bewezen dat het niet zo werkt.
Denk 't ook, maar je hebt dan wel meer keuzevrijheid. En stel nu dat je al vrij vroeg gepit hebt, en op twee derde van de race 10 seconden achter iemand zit die nog niet gepit heeft. Je weet dat 'ie nog moet pitten en je hoeft dus niet echt te proberen om erbij en erlangs te komen. Terwijl als er vrijheid is om te kiezen wat je doet, je die kennis niet hebt.quote:Op donderdag 17 december 2009 20:32 schreef bodylotion het volgende:
[..]
ik snap de logica ook niet. was het eerder niet zo dat team per weekend moesten kiezen welke compound ze wilden, en daarmee de race moesten rijden?
denk trouwens dat als ze die hele zooi vrij laten er wel alsnog gepit gaat worden voor banden
Sato? Veel (onnodig) spektakel en weinig resultaat. Werd bij BAR volledig zoek gereden door Button.quote:Op donderdag 17 december 2009 13:56 schreef ArcticBlizzard het volgende:
Kobayashi![]()
![]()
![]()
Mijn nieuwe held nu kimi en sato niet meer in de F1 zitten.
Dat niet alleen. Weber schijnt de komende dagen een gesprek met Brawn en Haug te hebbenquote:
Da's minder dan hij indertijd bij Ferrari kreeg toch? Volgens mij ging het toen om 250 miljoen in 3 jaar ofzo?quote:Op donderdag 17 december 2009 22:05 schreef Stiggie het volgende:
Nog even en Schumi is back hahaha
En hij krijgt een leuk salaris ook
http://www.crash.net/f1/news/155421/1/schumacher_to_be_paid_20m_by_mercedes_in_f1_2010.html?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=rss
Daar hoop ik wel opquote:Op vrijdag 18 december 2009 17:27 schreef Burnie88 het volgende:
TVP
Zou Sauber weer in de oude vertrouwde kleuren gaan rijden?
Denk het niet. Petronas stopt met sponsoring in de F1, en RedBull is al genoeg vertegenwoordigdquote:Op vrijdag 18 december 2009 17:27 schreef Burnie88 het volgende:
TVP
Zou Sauber weer in de oude vertrouwde kleuren gaan rijden?
Ik las juist weer ergens dat petronas Sauber trouw zou blijven....quote:Op zaterdag 19 december 2009 10:48 schreef bodylotion het volgende:
[..]
Denk het niet. Petronas stopt met sponsoring in de F1, en RedBull is al genoeg vertegenwoordigd
Whehe. Laat 't 'm maar waarmaken. Naar aanleiding van een paar goede regenraces werd hij al 'de nieuwe Schumacher' gedooptquote:Op zaterdag 19 december 2009 18:23 schreef voyeur het volgende:
Straks mogen deze twee tegen elkaar racen
[ afbeelding ]
dat was het eerst ook, maar nu blijkt dat Petronas het team toch gaat verlaten.quote:Op zaterdag 19 december 2009 15:25 schreef sanger het volgende:
[..]
Ik las juist weer ergens dat petronas Sauber trouw zou blijven....
Mwah, hoewel hij betrouwbaar is als CEO van Ferrari is het toch niet de officiele bron die je hooptquote:Op zaterdag 19 december 2009 16:58 schreef Mikkie het volgende:
Kan nu bijna niet meer missen hè. Het wordt een farce als het nu ineens toch niet door gaat
Slonso, Lewis, Button.quote:Op zaterdag 19 december 2009 15:08 schreef Googolplexian het volgende:
Kimi weg (?) maar toch nog vier wereldkampioenen op de baan!
quote:Om zijn nek te kunnen testen, zal Michael Schumacher volgens geruchten eerst plaatsnemen in een GP2-wagen voor besloten wordt of de Duitser tekent bij Mercedes Grand Prix. Zekerheid wordt verlangd wat betreft de blessure die Schumacher dit voorjaar opliep bij een motorongeluk.
Hey, die ziet bekendquote:Op zondag 20 december 2009 14:53 schreef bodylotion het volgende:
als ie straks tekent is dit jochie een van zijn grootste concurrenten
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 15 december 2009 20:56 schreef MPG het volgende:
[..]
Een account registreren op de wiki en daarmee inloggen. De wiki-accounts kunnen helaas niet rechtstreeks aan de FOK!useraccounts gekoppeld worden.
Nog altijd niet officieelquote:
quote:Petronas is titelsponsor geworden van Mercedes Grand Prix. Dit heeft het voormalige Brawn GP-team bekendgemaakt. Het logo van de Maleisische oliemaatschappij komt groot op de voor- en achtervleugel van de zilveren bolides te staan.
De bekendmaking van Petronas als sponsor van Mercedes Grand Prix komt als een grote verrassing, omdat een topman van Petronas vorige week nog verklaarde dat zijn bedrijf niet langer Formule 1-teams wil sponsoren. De afgelopen jaren was Petronas nog sponsor van het fabrieksteam van BMW, dat dit jaar besloot om de Formule 1 te verlaten. De nieuwe Maleisische renstal Lotus F1 had ook bij Petronas aangeklopt voor financiële steun, maar kreeg nul op het rekest. De reden dat de Maleisische onderneming nu in zee gaat met Mercedes Grand Prix, is dat Petronas in de toekomst graag ook buiten de Formule 1 wil samenwerken met de Duitse autofabrikant.
"We zijn erg opgetogen dat we een overeenkomst voor de lange termijn hebben weten te sluiten met Petronas. We kijken erg uit naar een nauwe samenwerking", liet teambaas Ross Brawn weten. "Deze collaboratie geeft ons een goede basis om verder te bouwen op het succes van afgelopen jaar. De voorbereidingen op het nieuwe seizoen verlopen ondertussen erg goed. We kijken er nu naar uit om de auto in de nieuwe livery te zien rijden, tijdens de testsessie in Valencia, in februari."
De officiële teamnaam is nu Mercedes GP Petronas Formula One Team.
das best... apartquote:Op maandag 21 december 2009 10:56 schreef kepler het volgende:
http://f1.gpupdate.net/nl(...)sor-van-mercedes-gp/
[..]
Als er staat dat het logo op de voor- en achtervleugel komt te staan waarom zie ik dan renders van wagens met een logo op de sidepodsquote:Op maandag 21 december 2009 10:56 schreef kepler het volgende:
http://f1.gpupdate.net/nl(...)sor-van-mercedes-gp/
[..]
Misschien hebben ze het net aangepast, maar in het bericht staat :quote:Op maandag 21 december 2009 12:45 schreef nils7 het volgende:
[..]
Als er staat dat het logo op de voor- en achtervleugel komt te staan waarom zie ik dan renders van wagens met een logo op de sidepods
quote:Het logo van de Maleisische oliemaatschappij komt op de voor- en achtervleugel én de sidepods van de zilveren bolides.
quote:Gezamenlijke launch afgeschoten
Tue 22-12 2009
De Formule 1 - teams zullen geen gezamenlijke presentatie houden voor de start van het nieuwe seizoen. De launch zou volgend maand in Valencia plaats vinden.
De kosten van het evenement, ruim 2 miljoen Euro, zouden het belangrijkste obstakel zijn. De 2 miljoen Euro zou door de dertien deelnemende teams betaalt moeten worden, dit zou per team 150.000 Euro kosten.
Daarnaast hebben de kleine teams geklaagd dat de internationale pers nauwelijks aandacht voor hun zou hebben. De aandacht zou vooral uitgaan naar de topteams.
Ook zouden Lotus, Virgin, Campos, en USF1 hun nieuwe bolide mogelijk nog niet gereed hebben.
De meeste teams kiezen nu nog voor eigen presentatie maar deze zal wel simpel en low-budget zijn.
Onzin. Die presentaties is ook maar een half uurtje slap gelul in de marge, het doek eraf, de coureurs even zwaaien en eventueel nog een shakedown.quote:Op dinsdag 22 december 2009 18:17 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik vind het wel een juiste beslissing, individueel geeft meer publiciteit per team
Of dat het stiekem Ralf Schumacher wordt.quote:Op dinsdag 22 december 2009 18:26 schreef Mikkie het volgende:
Poeh! Ik scrollde snel door de pagina, zag twee ''-smileys en was al bang dat de rentree van Schumacher van de baan zou zijn
quote:Stefan GP boss visits Toyota factory
Stefan Grand Prix boss Zoran Stefanovic continued with his plans to enter Formula 1 next season after visiting the ex-Toyota factory in Cologne last week.
The Serbian, who is still aiming to have his team ready for 2010 despite not having an entry, traveled to the facilities used by the Japanese squad before its withdrawal from Formula 1.
Stefanovic is aiming to finalise a deal to take over the design of the car Toyota would have used next year.
He met with Toyota Motorsport president John Howett as well as with Toyota's executive vice president Yoshiaki Kinoshita and Pascal Vasselon, the former technical chief of the team.
"It was very productive session and further cooperation are detailed," Stefan GP said in a statement. "Obviously impressed with work done in TMG it was hard for him to keep smile away."
The team said there will be more news to follow in the next weeks.
Dat zou een dieptepunt zijn.quote:Op dinsdag 22 december 2009 19:08 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Of dat het stiekem Ralf Schumacher wordt.
Maar stiekem zou ik het wel briljant vinden. Eerst de hele wereld lekker maken met M. Schumacher en vervolgens met Ralf aankomen.quote:
Geniale publiciteitsstunt inderdaad... dikke aandacht bij de presentatie. Zou een mooie grap zijnquote:Op dinsdag 22 december 2009 19:13 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Maar stiekem zou ik het wel briljant vinden. Eerst de hele wereld lekker maken met M. Schumacher en vervolgens met Ralf aankomen.
2009:quote:Na het lezen van dit bericht kan men Bernie Ecclestone vast niet meer verwijten dat hij geen humor heeft. De Formule 1-baas schijnt al sinds jaar en dag speciaal voor hem gemaakte kerstkaarten te versturen.
Het gaat natuurlijk niet alleen om de presentatie zelf maar ook wat de tv stations en bladen ervan overnemen, als een zekere M Schumacher voor Mercedes gaat rijden dan kan je er bij een gezamenlijke presentatie zeker van zijn dat de volgende dag in 90% van de bladen en journaals er een foto of item met hem geplaatst wordt met de mededeling dat de andere 12 teams zich ook op hetzelfde moment presenteerdenquote:Op dinsdag 22 december 2009 19:07 schreef vosss het volgende:
[..]
Onzin. Die presentaties is ook maar een half uurtje slap gelul in de marge, het doek eraf, de coureurs even zwaaien en eventueel nog een shakedown.
Dat is op 2 uur max gepiept
hoewel het een tabloid is, schijnt BILD wel betrouwbaar te zijn wat betreft sport.quote:
Klein detailquote:Op dinsdag 22 december 2009 23:27 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Jammer dat er nog 2006 op die foto staat
Nu alleen RTL nogquote:Op woensdag 23 december 2009 00:56 schreef vosss het volgende:
Dat is ook gewoon een photoshop. Hij had daar een Ferrari overall aan.
Maargoed, Bild is doorgaans erg goed geinformeerd over Schumacher in het bijzonder en zij waren ook de eerste die de geruchten naar buiten brachten.
En die zijn dus inmiddels bevestigd door Stefano dat Schumi hem opbelde en zei dat ie heel heel heel erg waarschijnlijk voor MercedesGP ging rijden komend jaar.
Dit bericht van Bild zie ik persoonlijk als de definitieve bevestiging dat Der Schumi inderdaad zijn comeback maakt en ik kan het alleen maar toejuichen!
Alonso komend jaar in de Ferrari, Massa terug van herstel, Button als verse WC, Lewis die de titel terug wil, Vettel die er net naast greep en dan de ubermeister van de WC's
Komend seizoen wordt episch, en wij gaan dat met zijn allen meemaken en ik heb er nu al zin in![]()
![]()
![]()
Ik denk dat er wel meer zijn hoor.quote:Op woensdag 23 december 2009 08:28 schreef Tarabass het volgende:
OMG!!!!!! Ben ik de enige die dit echt erg vind? Ik hou niet van rentrees
Want? Dat is sowieso al een onbetrouwbare bron.quote:
Ik ben altijd benieuwd naar hoe de graphics van zo een ding zijn en in hoeverre zoiets te vergelijken is met een echte F1 auto besturen en hoeveel het verschil is met een degelijke racesimquote:Ferrari onthult nieuwe simulator
22 december 2009
De Italiaanse renstal Ferrari onthulde gisteren haar nieuwe simulator in Maranello te Italië. Het virtueel rijden zou bij Ferrari dus in de toekomst vlotter en kwalitatiever moeten verlopen.
Andrea Bertolini mocht als eerste medewerker proeven van de nieuwe simulator die men bij Ferrari zal gebruiken. Aangezien testen nog amper mogelijk is in de F1 zal men moeten overstappen op allerlei alternatieven. Bertolini was één van de mensen die begon met het ontwikkelen van de nieuwe simulator en meteen weet u dan ook de reden waarom hij als eerste van de simulator mocht proeven.
De simulator op zich werd zowel in de cockpit als in alle apperatuur voorzien van een aluminium en composietstructuur. Het platform alleen al weegt maar liefst twee ton terwijl daar nog eens twee electrisch aangedreven servomotoren werden aangekoppeld die elk op zich nog eens een halve ton wegen. Heel wat gewicht zou u denken maar dan kunnen we er nog gerust aan toevoegen dat de volledige simulator gebouwd werd op een basis die alleen nog eens 200 ton zou wegen. Ik zou er voorlopig dus niet aan denken de simulatort te stelen.
Wat de afmetingen van de simulator betreft kunnen we vrij kort zijn. Het hele boeltje samen is acht meter breed en dezelfde afstand liet men eveneens opmeten voor de lengte. Het toestel is zes meter hoog en men heeft er dus zeker niet dom aan gedaan door het toestel in een ruimte van 180 vierkante meter te plaatsen. Ook de controlekamer ligt uiteraard in hetzelfde gebouw.
Fernando Alonso en Felipe Massa hebben er dus een nieuw snufje bij voor 2010.
Nee inderdaad maar misschien hebben ze hem op een andere manier getestquote:Op woensdag 23 december 2009 10:25 schreef bodylotion het volgende:
[..]
Schumi heeft nog niet in een GP2 ofzo gereden toch?
ik ben er ook niet kapot vanquote:Op woensdag 23 december 2009 08:28 schreef Tarabass het volgende:
OMG!!!!!! Ben ik de enige die dit echt erg vind? Ik hou niet van rentrees
Graphics zijn over het algemeen niet zo goed, staan diverse sims op youtube dacht ik. Gaat vooral het gedrag van de auto en de omstandigheden etc. Graphics zijn niet echt belangrijk omdat het weinig toevoegd aan het weggedrag van de auto.quote:Op woensdag 23 december 2009 09:14 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik ben altijd benieuwd naar hoe de graphics van zo een ding zijn en in hoeverre zoiets te vergelijken is met een echte F1 auto besturen en hoeveel het verschil is met een degelijke racesim
NELSINHO PIQUET IS TWEEDE RIJDER ZOMG WAT EEN DEBIELEN DAAR!!!!!!quote:Op woensdag 23 december 2009 09:56 schreef Tarado het volgende:
Mercedes will announce their new driver at 1030 today.
quote:Mercedes heeft vandaag aan weken van speculeren een eind gemaakt: Michael Schumacher keert volgend seizoen als coureur terug in de Formule 1. De Duitser die zeven wereldtitels won, twee bij Benetton en vijf bij Ferrari, heeft zich voor een jaar verbonden aan Mercedes Grand Prix. Naar verluidt voor een bedrag van zeven miljoen euro. Eind volgende week wordt hij 41 jaar en daarmee is ‘Schumi’ veruit de oudste in een veld van 26 coureurs.
quote:Officieel: Michael Schumacher maakt comeback bij Mercedes!
Uitgegeven door Jordy Stuivenberg 23 december 2009 11:32 - Print artikel
Wat voor iedereen al duidelijk was is zojuist door Mercedes Grand Prix officieel bekend gemaakt. Zevenvoudig wereldkampioen F1 Michael Schumacher maakt in 2010 een sensationele comeback bij het voormalige Brawn GP. Hij wordt bij de Duitse renstal de teamgenoot van Nico Rosberg. Mercedes heeft zo dus toch gekregen wat het wilde: een volledig Duitse line-up.
De geruchtenmolen draaide de afgelopen weken overuren. Het begon allemaal met de overname van Brawn GP door Mercedes en het vertrek van wereldkampioen Jenson Button naar Mclaren. Nick Heidfeld, Robert Kubica en Kimi Raikkonen, allemaal werden ze in verband gebracht met het tweede stoeltje bij Mercedes GP, naast de van Williams overgekomen Nico Rosberg. Van hen zit alleen Heidfeld nog in onzekerheid, hij heeft namelijk nog geen contract op zak voor 2010. Kubica kan bij Renault blijven, terwijl Raikkonen koos voor een avontuur in het WRC met Citroën.
Grootste kanshebber bleek al snel Michael Schumacher. Nieuwe berichten over Schumacher bleven ook maar binnenkomen. Hij zou nog onder contract staan bij Ferrari, maar dat bleek slechts een mondelinge overeenkomst. Zijn nek zou wellicht voor problemen zorgen, maar ook dat lijkt na grondig onderzoek door doktoren geen struikelblok te vormen.
De ontknoping leek de afgelopen dagen pas in het nieuwe jaar te gaan plaatsvinden. Hoge heren van Mercedes lieten namelijk weten dat de bekendmaking van de tweede rijder pas in 2010 zou plaatsvinden. Dat bleek echter niet het geval, want eerder vanochtend liet Mercedes weten dat het vandaan al zou gebeuren: de tweede rijder werd gepresenteerd.
Mercedes GP kwam met goed nieuws voor alle Schumacher-fans, want het maakte bekend dat de Duitser een contract voor 2010 heeft getekend bij de renstal. Hoeveel hij precies zal verdienen, is onduidelijk, maar volgens de geruchten kan Schumi minimaal zeven miljoen euro bijschrijven op zijn al goedgevulde bankrekening.
Schumacher wordt bij Mercedes herenigd met Ross Brawn. De twee vormden in hun tijd bij Ferrari een uiterst succesvolle combinatie met maarliefst vijf wereldtitels als gevolg. Ook bij Benetton werkten de twee al samen, toen resulteerde dat in twee wereldtitels. Of de twee ook bij Mercedes successen gaan behalen, zullen we in 2010 zien.
Schumacher wordt niet alleen herenigd met Brawn. Voor zijn loopbaan in de Formule 1 maakte hij namelijk deel uit van het opleidingsprogramma van Mercedes-Benz. Hij reed onder andere in de Sportscars voor het Duitse merk.
Dat staat toch ook in mijn bericht, dat het een gemaakte foto is?quote:Op woensdag 23 december 2009 00:56 schreef vosss het volgende:
Dat is ook gewoon een photoshop. Hij had daar een Ferrari overall aan.
Ik moet zeggen dat het me wel een leuk jaar lijkt te worden, al ben ik ab-so-luut geen fan van Michael Schumacher...quote:Maargoed, Bild is doorgaans erg goed geinformeerd over Schumacher in het bijzonder en zij waren ook de eerste die de geruchten naar buiten brachten.
En die zijn dus inmiddels bevestigd door Stefano dat Schumi hem opbelde en zei dat ie heel heel heel erg waarschijnlijk voor MercedesGP ging rijden komend jaar.
Dit bericht van Bild zie ik persoonlijk als de definitieve bevestiging dat Der Schumi inderdaad zijn comeback maakt en ik kan het alleen maar toejuichen!
Alonso komend jaar in de Ferrari, Massa terug van herstel, Button als verse WC, Lewis die de titel terug wil, Vettel die er net naast greep en dan de ubermeister van de WC's
Komend seizoen wordt episch, en wij gaan dat met zijn allen meemaken en ik heb er nu al zin in![]()
![]()
![]()
Button verwacht ik niet veel van eerlijk gezegd, die had gewoon alle mazzel dat hij in de eerste seizoenshelft een onverslaanbare auto had. Daar had mijn oma nog in gewonnen.quote:Op woensdag 23 december 2009 12:10 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Schumi!
Button vs. Hamilton vs. Alonso vs. Schumacher
quote:MICHAEL SCHUMACHER JOINS MERCEDES GP PETRONAS
Posted: Wednesday 23 December 2009 at 12:03
Stuttgart/Brackley - The MERCEDES GP PETRONAS Formula One Team can confirm today that seven-times Formula One World Champion Michael Schumacher will make his racing return in 2010 with the Silver Arrows team.
With seven Drivers World Championships, 248 Grand Prix starts, 91 victories, 154 podium finishes and 68 pole positions, the 40-year old German needs no introduction following an illustrious and record-breaking Formula One career from 1991 to 2006 at the Jordan, Benetton and Ferrari teams.
Michaels return to racing with MERCEDES GP PETRONAS sees his return to Mercedes-Benz Motorsport where he began his racing apprenticeship as part of the Junior Programme in 1990, racing in Group C sports cars and DTM, and sees Michael renew his partnership with Ross Brawn with whom he won all seven of his World Championships.
Todays announcement confirms the MERCEDES GP PETRONAS driver line-up for the 2010 season with Michael partnering his compatriot, 24 year old Nico Rosberg, in the Silver Arrows cars.
Michael Schumacher: "MERCEDES GP PETRONAS represents a new challenge for me both in a sporting and a personal context. It is a new chapter in my racing career and I am really looking forward to working with my old friend Ross Brawn and my companions from my days with the Mercedes Junior Programme. I am convinced that together we will be involved in the fight for the Formula 1 World Championship next year and I am already looking forward to getting back onto the race track. For me, this partnership closes the circle. Mercedes supported me for so many years when I began my Formula 1 career and now I can hopefully give something back to the brand with the star."
Nico Rosberg: "It is fantastic that Michael is returning to Formula One and will be my team-mate at MERCEDES GP PETRONAS. Its a great challenge for me to be up against one of the best drivers of all time. Im sure that we will form a very strong partnership as he will have lost none of his speed! It is also great news for our sport and the fans."
Ross Brawn, Team Principal of MERCEDES GP PETRONAS: "I am delighted that we can confirm today that Michael will make his much-anticipated return to Formula One next year and drive for our MERCEDES GP PETRONAS team. As seven-time World Champion, Michaels outstanding record in Formula One speaks for itself and I am looking forward to working with him again. With the completion of our driver line-up, I believe that we now have the most exciting partnership in Formula One with Michael and Nico, who provide the perfect mix of talent, experience, speed and youth. We can now turn our full attention to the preparations for the new season and everyone at MERCEDES GP PETRONAS is extremely excited about the challenge ahead. With the investment and support in our team provided by Daimler, Aabar and our new title partner Petronas, and with two such exciting drivers, we have all of the building blocks in place to have another successful season in 2010."
Norbert Haug, Vice-President of Mercedes-Benz Motorsports: "In April 1991, when I had been in charge of the Mercedes-Benz Motorsport programme for just six months, Michael was standing beside me on the balcony one evening. Without the slightest doubt, he said in a low voice: Its about time that I got into Formula. Michael had just turned 22 years of age and four months later, he made his debut at Spa in a Jordan. Mercedes-Benz helped him to this point and the rest is history: seven World Championship titles, more than any racing driver, 91 Grand Prix wins, more than any racing driver. Michael has more of everything than every other driver. As part of the Mercedes Junior Programme, Michael had raced in Group C sports cars and competed in a few DTM races. Ross Brawn, then our opponent at Jaguar, quickly realised Michaels talent and they went on to win all seven of his Drivers World Championship titles together at Benetton and Ferrari. Our sporting ambition has always been that Michael should drive again where his professional career had started and Michael knew that. We often joked about it after the races and discussed the prospect seriously several times during the last 14 years in Formula 1. It didnt happen in 1995, it didnt happen in 1998 and it didnt happen in 2005. I am delighted that it will now happen in 2010. I am very much looking forward to working with Michael and everybody at Mercedes-Benz and Daimler extends a very warm welcome to our "apprentice" of 19 years ago. That apprentice is now the most successful racing driver of all time."
Dat lees ik nu ook op meerdere sites.quote:
Ik hoop voor je dat je nog wat andere leuke dingen krijgt, maar gefeliciteerd in ieder gevalquote:Op woensdag 23 december 2009 12:40 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat lees ik nu ook op meerdere sites.
Wat een tof verjaardagscadeau voor mij zeg
Thanksquote:Op woensdag 23 december 2009 12:44 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik hoop voor je dat je nog wat andere leuke dingen krijgt, maar gefeliciteerd in ieder geval
quote:Lewis: It's great to have Schumi back
Wednesday 23rd December 2009
Lewis Hamilton is relishing the prospect of going head to head with Michael Schumacher next season.
The seven-time Formula One World Champion has confirmed his return to the sport after three years in retirement, signing a three-year deal with Mercedes GP.
Hamilton has previously stated his biggest disappointment was being unable to compete against Schumacher in his debut season of 2007.
The German, who turns 41 in 11 days' time, called a halt to his 16-season career at the end of 2006, just a few weeks before Hamilton was confirmed as a McLaren driver for the following year.
But with Schumacher fit, after a neck injury had prevented a return with Ferrari in August, Hamilton cannot wait to take him on.
"It's great to have Michael back in Formula One," said Hamilton, the 2008 Champion.
"He is a legend, a really nice guy, and I am happy for him he has again got an opportunity to do the best job in the world - race in Formula One.
"I used to watch Michael race when I was in the junior categories, and I always hoped I would be in Formula One while he was still around.
"I'm now really looking forward to seeing him on the track and back at the top.
"It's brilliant news, and I wish him my absolute best on his comeback with such a fine team and company as Mercedes-Benz."
McLaren boss Martin Whitmarsh echoed Hamilton's sentiments on the prospect of seeing Schumacher back in F1.
"I think I share the sentiment of every single Formula One fan across the world by saying Michael's return to the sport is fantastically exciting - and a thrilling prospect for the 2010 season," said Whitmarsh.
"I've no doubt Michael has studiously examined this opportunity from every possible angle, and he's convinced he still possesses the same fearsome drive and determination required to succeed in Formula One.
"Obviously, Michael is a seven-time Champion and has absolutely nothing left to prove, so it will be fascinating to see what he can achieve in a new team.
"We now look forward to some terrific racing in 2010."
dat past over 3 jaar mooi bij zijn haarkleurquote:Op woensdag 23 december 2009 12:48 schreef vosss het volgende:
Eik staat dat hem beter dan rood, of ben ik nu echt aant vloeken?![]()
en ik in hockenheimquote:Op woensdag 23 december 2009 13:17 schreef Gauner het volgende:
Spa 2010 ben ik er in ieder geval bij.
Gefeliciteerd vosssquote:Op woensdag 23 december 2009 12:40 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat lees ik nu ook op meerdere sites.
Wat een tof verjaardagscadeau voor mij zeg
Die hebben nog geen contract voor de tvrechten dat bedoel ikquote:Op woensdag 23 december 2009 09:12 schreef sanger het volgende:
[..]
Want? Dat is sowieso al een onbetrouwbare bron.
Ik wou dat het maart wasquote:Schumacher doet zijn volledig verhaal
[23 december - 14:54]![]()
Michael Schumacher doet het volledig verhaal over zijn F1-comeback, zijn vertrek bij Ferrari en zijn passie om terug te vechten voor het wereldkampioenschap.
“Ik heb beslist om terug te keren naar de Formule 1. Mercedes GP en ik zijn akkoord gegaan om een team te vormen voor de komende drie seizoenen. En om eerlijk te zijn, ik ben enorm opgewonden door het idee om terug in een F1-cockpit te zitten.”
“Ik wil niet ontkennen dat het idee van een Duits F1-team me enorm verleidt. Ik denk dat elke Duitse piloot zich hetzelfde zou voelen. En natuurlijk speelt het een grote rol dat ik bij Mercedes GP opnieuw kan samenwerken met Ross. Daarenboven is mijn honger voor het racen terug. In Abu Dhabi, toen Ross me vroeg of ik het me kon inbeelden om terug naar de F1 te komen, voelde ik dat ik er niet klaar voor was. Maar twee weken later, toen hij me opnieuw belde, besefte ik dat mijn oude passie er terug was. Opeens stond ik weer in vuur en vlam. Het idee dat ik terug in een F1-wagen zit om te strijden om de wereldkampioenschappen is opwindend en inspireert me enorm.”
“Daarom gaan mijn eerste gedachten uit naar Ferrari. Ik ben heel blij dat de afsplitsing harmonieus is verlopen en dat we nog steeds als vrienden met elkaar kunnen omgaan. Ik wil Luca di Montezemolo en het hele Ferrari-team enorm bedanken voor de tijden die we samen doorbrachten en me de mogelijkheid te bieden om Ferrari in vriendschap te verlaten. Het zijn zulke daden die de ware betekenis van vriendschap inhouden; ook al was het contract nog niet getekend, toch beloofden we elkaar samen te werken door gewoon de hand te schudden. Ik zal altijd een groot deel van Ferrari in mijn hart dragen en ik zal nooit de sympathie en de passie van de tifosi vergeten. Ze hebben me tot over heel de wereld gesteund met hun passie – enorm veel dank daarvoor!”
“Ik ben niet over één nacht ijs gegaan bij het nemen van deze beslissing, en vooral omwille hiervan. Ferrari en ik hebben samengewerkt voor 14 jaar en ik heb veel geweldige momenten met het team kunnen ervaren tijdens deze periode. Het merendeel van mijn leven als F1-piloot is ‘rood’ en er hangt een sterke solidariteit en loyaliteit vast naar deze jongens toe; ze hebben me bijgestaan en hebben altijd geweldige wagens voor me gebouwd. Deze solidariteit zal blijven, ook al zullen onze teams elkaar bekampen op het circuit. Ik ben er zeker van dat Ferrari haar kracht van vroeger terug zal winnen, niet op zijn minst omdat de crew echt sterk en toegewijd is.”
“Mercedes GP zal een nieuwe uitdaging vormen voor mij, en dat trekt me enorm aan. Ik heb er geen twijfels over dat het team heel sterk zal zijn. Ze hebben getoond, door het winnen van twee wereldkampioenschappen, dat er een fantastische mengeling is van professionalisme en de diepste passie. De relatie tussen de competentie van Mercedes en het huidige WK-team is heel aanlokkelijk en belooft goede prestaties. Ik denk dat de strijd op het circuit spannend zal worden. Voor mij is de cirkel eindelijk rond nadat ik al die jaren in de Formule 1 heb vertoefd, want het was bij Mercedes dat ik indertijd mijn eerste contract tekende en het was Mercedes die me steunde toen ik de F1 binnenkwam.”
“Tot een tijdje geleden was ik er absoluut zeker van dat ik mijn carrière had beëindigd als een racepiloot bij Ferrari. Maar soms veranderen de zaken onverwacht en plots. Opeens zijn de omstandigheden niet meer dezelfde. Op dat moment moet je de beslissingen die je gemaakt hebt opnieuw overwegen. En, om eerlijk te zijn, de gefaalde comebackpoging die ik wilde ondernemen afgelopen seizoen gaf mij de reden om mijn situatie te herzien. Ik was verrast hoe snel en hoe sterk ik mezelf terug naar het niveau wilde tillen. Zo te zien werden mijn batterijen volledig opgelaad tijdens de laatste drie jaar. En wanneer – dankzij Ross – de mogelijkheid zich aandient om te rijden voor Mercedes GP, realiseerde ik me dat mijn oude motivatie er terug was, vol energie en met overtuigde daadkracht.”
“Fysiek gezien voel ik me absoluut fit. Ik realiseerde me deze zomer hoe snel ik mijn oude prestatiewaardes terug kon behalen door specifiek te trainen. En sindsdien bleef ik trainen. Mijn nek zorgt voor geen problemen meer. Ik kan nu dezelfde nekoefeningen doen als wanneer ik nog aan het racen was. Dit was afgelopen zomer niet mogelijk omdat er toen maar vijf maanden waren verstreken na mijn accident en mijn nek was daarom niet volledig hersteld. In de tussentijd vormt dit geen probleem meer.”
“Ik heb absoluut genoten van mijn leven in de voorbije drie jaar, ik heb vele zaken gedaan. Er waren geen saaie gevoelens of iets in die aard. Ik reed karting en moto’s zonder problemen. Nu ben ik weer volledig klaar om terug op serieus niveau mee te doen. Ik weet dat mijn ommekeer nogal plots gebeurde en ik denk dat het geweldig is dat Corinna mijn passie apprecieert en dat ze volledig achter mij staat. Toen ik haar vertelde van mijn plannen, voelde ze meteen aan dat het serieus was en ze gaf meteen haar toestemming.”
“Om het in één zin te zeggen: ik ben volledig klaar voor volgend jaar!”
Bron: Vertaald van het exclusieve interview wat ie begin vanmiddag gaf aan BBC World
ik denk dat rosberg hier erg blij mee is, schumacher kan hem natuurlijk toch een hoop lerenquote:Op woensdag 23 december 2009 15:26 schreef Atreidez het volgende:
Is er al een reactie van Rosberg binnen, over zijn status als 2e rijder
Alleen dit volgens mij:quote:Op woensdag 23 december 2009 15:26 schreef Atreidez het volgende:
Is er al een reactie van Rosberg binnen, over zijn status als 2e rijder
Ik denk niet dat hij die status krijgtquote:Op woensdag 23 december 2009 15:26 schreef Atreidez het volgende:
Is er al een reactie van Rosberg binnen, over zijn status als 2e rijder
Waarom niet, in de basis de op 1-2 na snelste bolide aan het eind van afgelopen seizoen. Samen met Schumi zal dat alleen maar beter worden.quote:Op woensdag 23 december 2009 17:06 schreef Leatherface het volgende:
Als de Mercedes ook direct competitief is, wordt het volgend seizoen een mooie strijd om de wereldtitel lijkt me.
Voor zover ik weet gaat Rosberg rijden met startnummer 3, en Schumi met 4. Aldus Bild.de, in het bericht op FOK!sport.quote:Op woensdag 23 december 2009 20:50 schreef sanger het volgende:
[..]
Ik denk niet dat hij die status krijgt
Mercedes wilde het bij McLaren al niet, en Brawn vorig jaar ook al niet. Dus zal ook niet gebeuren.quote:Op woensdag 23 december 2009 20:53 schreef Sally het volgende:
[..]
Voor zover ik weet gaat Rosberg rijden met startnummer 3, en Schumi met 4. Aldus Bild.de, in het bericht op FOK!sport.
Dus waar haalt men de wijsheid vandaan dat Schumacher 1e coureur wordt?
Edit: zelfs Mercedes zelf zegt er niets over.
Ik lees nergens dat Schumacher 1e coureur is, namelijk.quote:Op woensdag 23 december 2009 15:26 schreef Atreidez het volgende:
Is er al een reactie van Rosberg binnen, over zijn status als 2e rijder
Ik heb het al vaker gezegd en ik ga het gewoon nog een keer zeggen.quote:Op donderdag 24 december 2009 01:52 schreef Mikkie het volgende:
Heel gaaf nieuws. Ben wel benieuwd naar komend seizoen, of de Brawns nog steeds zo goed er voor staan. Want laten we eerlijk zijn, een groot deel van het de winst afgelopen jaar hebben ze te danken aan de voorsprong die ze in het begin hadden. Want zo supersterk waren ze later niet meer.
1 Jaquote:Op donderdag 24 december 2009 08:40 schreef sanger het volgende:
Mercedes heeft twee voordelen, of eigenlijk drie.
1. Ross Brawn is een genie
2. Schumi weet hoe hij een team moet vormen en een bolide moet ontwikkelen
3. Rosberg is technisch ook goed onderlegt
Williams wilde hem niet voor niets langer hebben. Volgens de verhalen niet alleen om de pure snelheid.quote:Op donderdag 24 december 2009 08:42 schreef Joene het volgende:
[..]
1 Ja
2 Ja
3. Ben ik niet van overtuigd maar we zullen zien.
Hij ontwerpt de auto's nietquote:Op donderdag 24 december 2009 09:46 schreef Tarado het volgende:
Ross Brawn is waarschijnlijk de beste team manager die er is maar hij ontwerpt de auto's niet dus als de basis snelheid van de auto niet goed is wordt het moeilijk.
Bij Benneton en Ferrari was Rory Byrne dat al, Brawn was altijd degene die het gehele proces overzag, maar de ontwerper zoals bijvoorbeeld Newey is hij nooit geweestquote:Op donderdag 24 december 2009 11:48 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Hij ontwerpt de auto's nietDacht toch dat ie dat juist wel deed.. Nick Fry is meer de managing kant toch?
Ik denk dat je er veilig vanuit mag gaan dat Michael Schumacher niet terugkeert om tweede viool te spelen bij Mercedes. Hang niet teveel op aan het startnummer #4.quote:Op woensdag 23 december 2009 21:04 schreef Sally het volgende:
Ik had het dan ook meer over deze opmerking, die jij weer quotete, sanger
[..]
Ik lees nergens dat Schumacher 1e coureur is, namelijk.
quote:Op donderdag 24 december 2009 13:12 schreef vosss het volgende:
Kaartverkoop Hockenheim loopt storm
Wie nog kaartjes wil kopen moet denk ik snel zijn
Tot je een rijder als Hamilton tegenkomt die gewoon zo hard gaat als íe kan ... en daarmee Alonso te kakken zette. Als Rosberg dat ook flikt omdat Mercedes WEL twee gelijke auto's op de baan zet en omdat Schumi wellicht een Badoer-syndroompje (of Fisi-glitch) heeft dan kan Ross organiseren en goedlullen naar de pers wattie wil, maar ze gaan Rosberg dan echt niet langzamer makenquote:Op donderdag 24 december 2009 13:08 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Ik denk dat je er veilig vanuit mag gaan dat Michael Schumacher niet terugkeert om tweede viool te spelen bij Mercedes. Hang niet teveel op aan het startnummer #4.
Als je naar het verleden van Schumacher kijkt dan zie je dat Ross Brawn de organisatie bij zowel Benetton als Ferrari geheel toespitste op Schumacher; de tweede rijder was ook écht een tweede rijder, die in dienst reed van team Brawn&Schumi.
Vraag maar aan bijvoorbeeld Rubens en Eddie.
Dat zal Rosberg ook niet ontgaan zijn.
Ah zo.quote:Op woensdag 23 december 2009 23:53 schreef Atreidez het volgende:
Mijn uitspraak was op niets anders gebaseerd als de ervaringen uit het verleden, waar overal waar MS reedt hij ogenschijnlijk een voorkeursbehandeling genoot.. en dat heeft natuurlijk ook niets met een startnummer te maken
Nouja zo slecht staat brawn er niet voor. Ze hebben dit jaar ook niet hun uiterste best gedaan voor de ontwikkeling van de auto plus ze hebben nu ook het voordeel dat het chassis echt afgesteld kan worden aan de motor, uitlaatsysteem en de versnellingsbak en niet zoals vorig jaar de boel er maar in hebben gebeund.quote:Op donderdag 24 december 2009 07:52 schreef Tarado het volgende:
Ik denk dat het dit jaar echt moeilijker wordt voor Mercedes maar dat betekent niet dat ze geen winnende auto kunnen hebben, ik verwacht aan het begin van het seizoen een voorsprong van Ferrari omdat die het vroegst (augustus 2009) zich volledig op de 2010 auto hebben gestort terwijl de anderen op de 2009 auto zijn door blijven ontwikkelen.
Dit in combinatie met Alonso maakt wat mij betreft Ferrari licht favoriet aan het begin van het seizoen, of ze moeten er in die tijd weer een Fiat Croma van hebben gebakken
dat waren aanpassingen die je normaal 3 maanden van te voren niet eens wil doen.quote:Op donderdag 24 december 2009 16:46 schreef Kill_em_all het volgende:
[..]
Nouja zo slecht staat brawn er niet voor. Ze hebben dit jaar ook niet hun uiterste best gedaan voor de ontwikkeling van de auto plus ze hebben nu ook het voordeel dat het chassis echt afgesteld kan worden aan de motor, uitlaatsysteem en de versnellingsbak en niet zoals vorig jaar de boel er maar in hebben gebeund.
Cool lijkt me wel dat ze er aan komen dan!quote:Op donderdag 24 december 2009 13:16 schreef vosss het volgende:
Even geen Schumacher nieuws, maar een filmpje over de voortgang bij USF1:
http://www.youtube.com/user/USF1Team
Heb er voorlopig, net de posters boven mij, nog niet zo heel veel vertrouwen in. Al komt dat ook mede door de geruchten die je eerder hoorde dat ze er niet zo heel goed voorstonden. Ik hoop overigens van harte dat ik het mis heb. Lijkt mij alleen maar goed voor de F1 als er een Amerikaans team is.quote:Op donderdag 24 december 2009 20:18 schreef Googolplexian het volgende:
Wat zijn jullie verwachtingen van US F1?
Dat zeker, maar Indianapolis hoef ik zo nodig niet terug op de kalender.quote:Lijkt mij alleen maar goed voor de F1 als er een Amerikaans team is.
Ach, we hebben Canada toch als Noord-Amerikaanse race.quote:Op vrijdag 25 december 2009 10:30 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat zeker, maar Indianapolis hoef ik zo nodig niet terug op de kalender.
Zet er dan Road America op ofzo, dat is tenminste een tof circuit
Ik denk dat Laguna Seca en Daytona net zo bekend zijnquote:Wel jammer, want het is qua naamsbekendheid toch wel hét circuit in de VS.
Mwah, toen ik de autosport nog niet echt volgde zeiden die twee mij niet zo heel veel (lees niks). Denk dus, mede op basis daarvan, dat de gemiddelde leek Indianapolis eerder kent dan die twee. Net zoals dat mijn moeder alleen de naam Schumacher kent qua coureurs.quote:Op vrijdag 25 december 2009 10:40 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik denk dat Laguna Seca en Daytona net zo bekend zijn
Het zijn ook de bekende circuits in Amerika, maar voor europeanen iets minder bekendquote:Op vrijdag 25 december 2009 11:04 schreef vosss het volgende:
Ik reed al op Laguna Seca en Daytona toen ik een jaar of 10 was, dus misschien dat ik ten onrechte denk dat het hele bekende circuits zijn in Amerika?
mwah, ik denk dat laguna seca echt niet veel onbekender is dan indianapolisquote:Op vrijdag 25 december 2009 11:05 schreef staticdata het volgende:
[..]
Het zijn ook de bekende circuits in Amerika, maar voor europeanen iets minder bekend
quote:
quote:wrestling with some alligators
Bij Ferrari en Bennetton was dat het geval ja. Dat was ook niet echt een geheim toch?quote:Op donderdag 24 december 2009 13:08 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Ik denk dat je er veilig vanuit mag gaan dat Michael Schumacher niet terugkeert om tweede viool te spelen bij Mercedes. Hang niet teveel op aan het startnummer #4.
Als je naar het verleden van Schumacher kijkt dan zie je dat Ross Brawn de organisatie bij zowel Benetton als Ferrari geheel toespitste op Schumacher; de tweede rijder was ook écht een tweede rijder, die in dienst reed van team Brawn&Schumi.
Vraag maar aan bijvoorbeeld Rubens en Eddie.
Dat zal Rosberg ook niet ontgaan zijn.
wat reed jij op Laguna?quote:Op vrijdag 25 december 2009 11:04 schreef vosss het volgende:
Ik reed al op Laguna Seca en Daytona toen ik een jaar of 10 was, dus misschien dat ik ten onrechte denk dat het hele bekende circuits zijn in Amerika?
En welk ander team nog meer. Dat maakte de RBR zo snel vorig seizoen imo. Het schijnt 5-6 tienden per ronde op te leveren.quote:Op donderdag 24 december 2009 16:46 schreef Kill_em_all het volgende:
(vraag me af of ferrari bv ook de RBR achterophanging zal kopieren).
Net als van alle nieuwe teams; eerst zien, dan geloven.quote:Op donderdag 24 december 2009 20:18 schreef Googolplexian het volgende:
Wat zijn jullie verwachtingen van US F1?
Computerspelletjequote:
had toch meer zoiets verwacht als West Coast Choppersquote:Op donderdag 24 december 2009 13:16 schreef vosss het volgende:
Even geen Schumacher nieuws, maar een filmpje over de voortgang bij USF1:
http://www.youtube.com/user/USF1Team
Ik vond het in de jaren '90 wel een van de leukere circuits op de Indycar kalender. Kan ook alleen door de corkscrew komen en de inhaalactie van Zanardi op Herta.quote:Op vrijdag 25 december 2009 23:10 schreef Atreidez het volgende:
Idd, vond het met indycars al dodgy. Circuit is toch ook origineel ontworpen als motorcircuit?
Mijn uitlegquote:Op zaterdag 26 december 2009 18:47 schreef bodylotion het volgende:
ik zit een beetje oude video's te kijken op youtube, en wat me opvalt is dat (in bijv. 1994) de rijders behoorlijk revven (hoe zeg je dat in NL) en dat sommigen met veel wielspin wegrijden.
Waarom zie je dat tegenwoordig niet meer?
In ´94 was de launch control toch juist weer verboden.quote:Op zaterdag 26 december 2009 19:03 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Mijn uitleg
a) veel rook wat je ziet bij de start is olie of iets dergelijks dat op de uitlaten komt of zoiets technisch i.p.v. wielspin ... ik kan alleen maar aannemen dat dat vroeger niet minder was.
b) de electronica bepaalde toen hoe je weg reed. Verkeerd afgestelde launch control gaf wielspin ... de coureur zette alleen z'n voet vol op het pedaal (vandaar dat revven / toeren maken)
Geen idee of dit de waarheid benaderd maar lijkt mij het meest logisch![]()
Ik denk dat jij daar gelijk in hebtquote:Op zaterdag 26 december 2009 19:40 schreef voyeur het volgende:
[..]
In ´94 was de launch control toch juist weer verboden.
Heb je Martin Brundle´s demonstratie van starttechniek wel eens gezien. De boyracer versus de oude dame. De boyracer was trager, maar misschien dat de ´94 rijders dat niet allemaal doorhadden. Beter wat wielspin dan afgaan door de anti-stall misschien.quote:Op zaterdag 26 december 2009 18:47 schreef bodylotion het volgende:
ik zit een beetje oude video's te kijken op youtube, en wat me opvalt is dat (in bijv. 1994) de rijders behoorlijk revven (hoe zeg je dat in NL) en dat sommigen met veel wielspin wegrijden.
Waarom zie je dat tegenwoordig niet meer?
hier is het goed te horen:quote:Op zaterdag 26 december 2009 19:03 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Mijn uitleg
a) veel rook wat je ziet bij de start is olie of iets dergelijks dat op de uitlaten komt of zoiets technisch i.p.v. wielspin ... ik kan alleen maar aannemen dat dat vroeger niet minder was.
[...]
Geen idee of dit de waarheid benaderd maar lijkt mij het meest logisch![]()
Hmmm, klinkt wel gaaf, maar ik kan dat gewoon nu nog niet beslissen. Da's wel kut zeg. Bovendien kosten die kaarten natuurlijk een vermogen.quote:Op donderdag 24 december 2009 13:12 schreef vosss het volgende:
Kaartverkoop Hockenheim loopt storm
Wie nog kaartjes wil kopen moet denk ik snel zijn
dat valt best wel mee hoorquote:Op zaterdag 26 december 2009 23:16 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Hmmm, klinkt wel gaaf, maar ik kan dat gewoon nu nog niet beslissen. Da's wel kut zeg. Bovendien kosten die kaarten natuurlijk een vermogen.
Of je zoekt een vrouw die er geen bezwaar tegen heeftquote:Op zondag 27 december 2009 04:10 schreef vosss het volgende:
En tip2, gratis en voor niks: NOOIT TROUWEN!!!
Daar krijg je altijd gezeik mee als je weer een F1 race wilt bezoeken
quote:Op zondag 27 december 2009 04:10 schreef vosss het volgende:
En tip2, gratis en voor niks: NOOIT TROUWEN!!!
Daar krijg je altijd gezeik mee als je weer een F1 race wilt bezoeken
Misschien vind jij (in verhouding) het best meevallen, maar ik vind 400 euro een hoop geldquote:Op zondag 27 december 2009 03:18 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
dat valt best wel mee hoor![]()
wij hebben al jaren kaarten voor ong. 400 euro, voor het hele weekend![]()
(alleen vorig jaar hadden we kutkaarten omdat een van de jongens moest sparen voor een bruiloft..tip: nooit tribune 10a kaarten nemen op de nurburgring)
Is toch net na de Schumacher-S? En als je nou Piquet vlak voor je neus in het grind had zien vliegen, was het misschien wel de moeite geweest.quote:Op zondag 27 december 2009 03:18 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
dat valt best wel mee hoor![]()
wij hebben al jaren kaarten voor ong. 400 euro, voor het hele weekend![]()
(alleen vorig jaar hadden we kutkaarten omdat een van de jongens moest sparen voor een bruiloft..tip: nooit tribune 10a kaarten nemen op de nurburgring)
Zag dat je al een weekendkaart hebt vanaf ¤99,-. Of je dan ook goed zit/staat is een ander verhaal, maar toch.quote:Op zondag 27 december 2009 10:53 schreef Mikkie het volgende:
[..]
[..]
Misschien vind jij (in verhouding) het best meevallen, maar ik vind 400 euro een hoop geld, dat is het mij niet waard.
dat is voor mij ook best veel geld hoor, maar het is wel maar 1x per jaar dus dan valt het op zich wel mee vind ikquote:Op zondag 27 december 2009 10:53 schreef Mikkie het volgende:
Misschien vind jij (in verhouding) het best meevallen, maar ik vind 400 euro een hoop geld, dat is het mij niet waard.
yep, maar we hebben helemaal niks gezien daar, het enige wat daar gebeurd is dat ze positie kiezen om bij de volgende bocht een poging te doen, maar dat kun je vanaf daar dus net niet meer zienquote:Op zondag 27 december 2009 11:13 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Is toch net na de Schumacher-S? En als je nou Piquet vlak voor je neus in het grind had zien vliegen, was het misschien wel de moeite geweest.
op kaartjes moet je echt niet besparen vind ik hoor, daar krijg je echt spijt vanquote:Zag dat je al een weekendkaart hebt vanaf ¤99,-. Of je dan ook goed zit/staat is een ander verhaal, maar toch.
PDF met prijslijst.
quote:Op zondag 27 december 2009 04:10 schreef vosss het volgende:
En tip2, gratis en voor niks: NOOIT TROUWEN!!!
Daar krijg je altijd gezeik mee als je weer een F1 race wilt bezoeken
Heb zelf in 2007 bij de Dunlopkehre gezeten, tribune 8 volgens mij, en daar was het scherm voor het mooie ook net wat te ver weg. Maar volgens mij kon ik dat gedeelte wat jij zag ook nog net zien. In ieder geval een stuk beter dan tribune 10 dus.quote:Op zondag 27 december 2009 11:43 schreef Schunckelstar het volgende:
yep, maar we hebben helemaal niks gezien daar, het enige wat daar gebeurd is dat ze positie kiezen om bij de volgende bocht een poging te doen, maar dat kun je vanaf daar dus net niet meer zien![]()
om je een indicatie te geven:
[ afbeelding ]
dit zie je daar![]()
en de schermen staan er zo ver weg dat je een verrekijker nodig hebt om de stand te lezen.
Klopt. Voor een beetje aardige kaarten ben je al gauw rond de ¤250,- kwijt. Is inderdaad niet goedkoop, maar voor zo af en toe kan het best.quote:op kaartjes moet je echt niet besparen vind ik hoor, daar krijg je echt spijt van
Ah kijk. Maar als ik die tribunes een beetje bekijk, dan moet je toch minimaal oranje of rood zitten voor fatsoenlijke plaatsen. Toch 200 à 250 euro. En daar komt nog vervoer en parkeren e.d. bij...quote:Op zondag 27 december 2009 11:13 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Zag dat je al een weekendkaart hebt vanaf ¤99,-. Of je dan ook goed zit/staat is een ander verhaal, maar toch.
PDF met prijslijst.
Dus je kwam in ieder geval aan je trekken daar.quote:Op zondag 27 december 2009 12:56 schreef bodylotion het volgende:
wij zijn in 2009 naar Spa geweest. Staanplaatsen: 160 euro
uitzicht vanaf de camping (200 euro voor 2 tenten en een auto)
[ afbeelding ]
tijdens de race zijn we op Kemmel-straight gaan zitten, daar stond het grootste scherm (waar je teninste normaal de tijden kon lezen) en je kon Bus Stop/start finish/ingang van de pitstraat zien in de verte:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
tijdens de training vooral rondgelopen en o.a. in Rivage gezeten, daar zit je er super dicht op:
[ afbeelding ]
Verder kon je ook bij de Bus Stop zitten, zat je een 50 meter van de Zilver tribune af
Was mijn eerste Grand Prix weekend trouwens
oja en gratis porno:
[ afbeelding ]
ook gewoon met zijn allen op een stoeltje naar het scherm starenquote:
Alleen voor de duitsers zou je daar al heen moeten gaanquote:Op zondag 27 december 2009 13:00 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
ook gewoon met zijn allen op een stoeltje naar het scherm staren![]()
quote:Op zondag 27 december 2009 12:59 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Dus je kwam in ieder geval aan je trekken daar.
dat is normaal op een f1 camping, wij slepen ook altijd zooi mee waar je een compleet dorp mee kunt bouwen, en het word elk jaar meerquote:Op zondag 27 december 2009 13:11 schreef bodylotion het volgende:
[..]
Alleen voor de duitsers zou je daar al heen moeten gaan
die bouwen complete dorpen op die campings incl. feesttenten, barbeques, biertappen, toiletten en douches![]()
en de race missen omdat ze wasted zijnquote:Op zondag 27 december 2009 13:14 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
dat is normaal op een f1 camping, wij slepen ook altijd zooi mee waar je een compleet dorp mee kunt bouwen, en het word elk jaar meer![]()
wat hou ik toch van de f1-campings![]()
echt he, duitsersquote:Op zondag 27 december 2009 13:20 schreef bodylotion het volgende:
[..]
en de race missen omdat ze wasted zijn
en in Spa mag je natuurlijk je eigen koelbox met bier en snickers meenemen. Hoe zit dat in Duitsland eigenlijk? Bij de TT in Assen is het verbodenquote:Op zondag 27 december 2009 13:34 schreef vosss het volgende:
We boffen maar dat we zo een tof circuit als Spa vlakbij hebben liggen
Ik ga er overigens ook wel vaker naartoe als er hele andere races zijn, geen F1 dus.
Okay, het is dan geen F1, maar wel lekker rustig en ook auto's die hard gaan zegmaar en die kleffe hamburgers smaken ook gewoon hetzelfde dan![]()
in duitsland mag je ook gewoon je eigen spul meenemen, maar de prijzen van het eten+drinken zijn in duitsland een STUK schappelijker dan in belgiequote:Op zondag 27 december 2009 15:16 schreef bodylotion het volgende:
[..]
en in Spa mag je natuurlijk je eigen koelbox met bier en snickers meenemen. Hoe zit dat in Duitsland eigenlijk? Bij de TT in Assen is het verboden
Of opstappen als Der Schumi uitvaltquote:Op zondag 27 december 2009 13:20 schreef bodylotion het volgende:
[..]
en de race missen omdat ze wasted zijn
quote:Op zondag 27 december 2009 19:28 schreef Sinister-D- het volgende:
Als geheugensteuntje voor sommige, vanavond :
RTL GP: Formule 1 Jaaroverzicht 2009, RTL 7, 22:35 uur
Leuke foto's! Ik, als vrij ervaren grand prix bezoeker, wil je er op wijzen dat die gratis porno vooral ook in Duitsland populair is. Sterker nog; wij hebben daar live porno gezien. In een tentje werd gekut en dat werd dan direct uitgezonden op een groot tv-scherm wat er naast stond. Te fout voor woorden.quote:Op zondag 27 december 2009 12:56 schreef bodylotion het volgende:
wij zijn in 2009 naar Spa geweest. Staanplaatsen: 160 euro
uitzicht vanaf de camping (200 euro voor 2 tenten en een auto)
[ afbeelding ]
tijdens de race zijn we op Kemmel-straight gaan zitten, daar stond het grootste scherm (waar je teninste normaal de tijden kon lezen) en je kon Bus Stop/start finish/ingang van de pitstraat zien in de verte:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
tijdens de training vooral rondgelopen en o.a. in Rivage gezeten, daar zit je er super dicht op:
[ afbeelding ]
Verder kon je ook bij de Bus Stop zitten, zat je een 50 meter van de Zilver tribune af
Was mijn eerste Grand Prix weekend trouwens
oja en gratis porno:
[ afbeelding ]
Dat is pas racenquote:Op zondag 27 december 2009 19:45 schreef Tarabass het volgende:
http://www.dumpert.nl/med(...)urburgring_1973.html
Om in te komen
Ze waren er wel ja, maar je kon beter in het bos gaan schijten.. Van die dixies ga je echt over je nek 's morgens om 7 uur met een kater.quote:
Dat heb ik wel eens gedaan, maar het kostte wel uren om uit de files te komen.quote:Op maandag 28 december 2009 00:56 schreef ArcticBlizzard het volgende:
Je kan natuurlijk ook gewoon een hotel nemen![]()
Ik ben nu drie maal naar een F1 wedstrijd geweest, drie maal in Barcelona en alle keren in een hotel. Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik niet het type ben om tussen de dronken duitsers op een camping te staan.
Dit keer wil ik eigenlijk naar Belgie, 's morgens heen rijden, de race zien en dan gewoon weer terugrijden.
Valt reuze mee, je moet parkeren in de buurt bij Les Combes op een van die weilanden. Half uurtje duurt het meestal maar als je eenmaal rijd ben je zo weg via de kleinere dorpjes. Op de snelweg is het altijd super druk na afloop en van te voren inderdaad.quote:Op maandag 28 december 2009 01:25 schreef voyeur het volgende:
[..]
Dat heb ik wel eens gedaan, maar het kostte wel uren om uit de files te komen.
Lekker voor de nieuwe teams + Williams als die Cosworth weer zo crap is..quote:From a letter from Bob Varsha
I had dinner with Peter Windsor last weekend (Dec 12), and he said things are moving along on schedule. They are completing the jigs and molds, and finishing the first car, which gets written off in crash testing. Once the jigs are ready they can build cars at the rate of one every ten days or so, says Peter. The biggest problem they face right now is that things are apparently not going well at Cosworth in the UK. That is bad news for everyone, since Cosworth is building engines for at least four teams, including all three new ones plus Williams.
I'm certainly not the man to speak for the team, but let's remember that they're trying to compete in F1 on a very small budget. They don't have money or time to invest in fancy facilities and cosmetic attractions. In fact, the current building is an interim, until they get on their feet, when they plan to break ground on a purpose-built facility that will better suit the needs of both the team and the fans. According to Peter, they're all working 80-hour weeks, and will be for the forseeable future, even if all goes well. That doesn't leave much time for shmoozing fans and writing press releases. I'm not saying it's the right way to do this, but there are no instructions for starting an F1 team, and this is they way they chose to do it.
I know the team has been quiet, but that is deliberate. Like everything else they are doing, they have to prioritize. Instead of 100 engineers in the design office, they have 35. Rather than spend time on press releases, they are putting their heads down and getting on with the job, which is enormous when you consider that the first four races of next year are fly-away events, so they'll be working out of boxes rather than their transporters (which have been purchased). Here's what I can tell you: the drivers have basically been decided on, along with a group of young Americans who will be spread out across a development program starting in F2000 and working up to GP2. They also have additional sponsors, and all of this will be presented in a single announcement sometime after the first of the year.
We'll all have to be patient, and in the meantime, have a great holiday season.
BV
ik ben ook absoluut niet het type om te gaan kamperen (quote:Op maandag 28 december 2009 00:56 schreef ArcticBlizzard het volgende:
Je kan natuurlijk ook gewoon een hotel nemen![]()
Ik ben nu drie maal naar een F1 wedstrijd geweest, drie maal in Barcelona en alle keren in een hotel. Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik niet het type ben om tussen de dronken duitsers op een camping te staan.
Dit keer wil ik eigenlijk naar Belgie, 's morgens heen rijden, de race zien en dan gewoon weer terugrijden.
quote:Ook Ralf Schumacher heeft oren naar comeback
28 december 2009
Nu Michael Schumacher heeft besloten dat hij in 2010 zijn terugkeer maakt op de Formule 1-grid, begint het bij broertje Ralf ook te jeuken. De Duitser liet weten dat hij niet zou twijfelen als hij het juiste aanbod zou krijgen
ik zou er niet aan moeten denkenquote:Op maandag 28 december 2009 00:56 schreef ArcticBlizzard het volgende:
Je kan natuurlijk ook gewoon een hotel nemen![]()
Wanneer ga je weer.. Moeten toch een keer die bak bier opmakenquote:Op zondag 27 december 2009 13:34 schreef vosss het volgende:
We boffen maar dat we zo een tof circuit als Spa vlakbij hebben liggen
Ik ga er overigens ook wel vaker naartoe als er hele andere races zijn, geen F1 dus.
Okay, het is dan geen F1, maar wel lekker rustig en ook auto's die hard gaan zegmaar en die kleffe hamburgers smaken ook gewoon hetzelfde dan![]()
Hoe kan Bernie anders de F1 sturen? Ik denk niet dat hij nog een keer een nieuw team zomaar effe kampioen wil zien worden omdat ze bijv. een Merc-blok hebben. Regels zijn achteraf (blijkt maar al te vaak) veel makkelijker aan te passen dan een ECU, motor of zelfs een diffuser die vaag omschreven is.quote:Op maandag 28 december 2009 02:53 schreef Glijdt_licht het volgende:
Het schijnt dat Cosworth problemen heeft.
[..]
Lekker voor de nieuwe teams + Williams als die Cosworth weer zo crap is..
Ik denk dat ik komend jaar met de 1000km van Spa weer ga, ik moet alleen nog even kijken wanneer dat precies isquote:Op maandag 28 december 2009 10:34 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Wanneer ga je weer.. Moeten toch een keer die bak bier opmakenHmmm, het is natuurlijk winter nu. Kan wel merken dat ik ontwenningsverschijnselen krijg van de winterstop. Eerste keer dat er weer iets boeiend te zien is is pas 6 febr, de GP Asia race op Abu Dhabi
Dat stond er min of meer alquote:Op donderdag 24 december 2009 13:16 schreef vosss het volgende:
Even geen Schumacher nieuws, maar een filmpje over de voortgang bij USF1:
http://www.youtube.com/user/USF1Team
Gek, maar die brief wordt wel op forums geciteerd, maar lijkt geen echte bron te hebben.quote:Op maandag 28 december 2009 02:53 schreef Glijdt_licht het volgende:
Het schijnt dat Cosworth problemen heeft.
[..]
Lekker voor de nieuwe teams + Williams als die Cosworth weer zo crap is..
Je moet eens naar de F1-kalender kijken op die site van ze. Lekker up to date.quote:Op maandag 28 december 2009 14:36 schreef Tarado het volgende:
Voor de geïnteresseerden, de USF1 website;
http://www.usgpe.com/
autosport.comquote:Ferrari president Luca di Montezemolo says that Formula 1 needs to find answers to its problems as soon as possible if his Maranello-outfit is to stick with the sport for the long-term.
At the end of a year when Ferrari came the closest it has ever been to quitting F1, in the wake of the row over cost cuts and future rules, di Montezemolo has again warned that the Scuderia is seeking further improvements over the next few years.
Ferrari is currently only committed until the end of 2012 and di Montezemolo has hinted that only big progress by teams, FOTA and the sport's commercial chiefs will be enough to turn F1 into how he wants to see it.
"I want F1 to improve between now and 2012, when we sign a new Concorde Agreement, and if not we will have motivation somewhere else," he told selected media, including AUTOSPORT, during a Christmas media event.
"I have been to Le Mans and I was impressed. We cannot accept huge gaps between drivers and the press and public. In the past the pits was full of good looking girls, now it's like a concentration camp. And we need to overtake!"
He added: "There are a lot of answers needed. We need good people at the FIA. [FIA president Jean] Todt is a good person and knows F1, and I’m sure his priority is to recreate a different dialogue and atmosphere. Bernie [Ecclestone] is coming to the end of his career, but I am sure he will look ahead. And FOTA has been very useful. There needs to be a strong triangle between the three parties."
Di Montezemolo thinks that F1 needs to undertake a wholesale rethink about what it is doing, rather than small tinkering of the rules to try and improve the show.
"First we have to decide where we want to position the product," he said. "I think it needs to encompass extreme technology, performance and research. Secondly, we need to save costs without losing the appealing elements. Carbon brakes, for instance, are impossible to use with road cars and we can accept a standard gearbox without losing F1 characteristics.
"Not being allowed to have Felipe [Massa] test a car, for me, is against the very nature of the sport. For the moment, I understand, but it’s not the future. Thirdly, to replace manufacturer teams with teams that I don’t know if they will be ready or in what condition, I don’t think is best."
Di Montezemolo believes some of the cost-cutting regulations, like the current testing ban, have gone too far.
"Years ago we could test every day, now not at all," he explained. "You need a balance. It’s like in Italy, one day the doctor is smoking while he’s doing an operation but now, if you smoke in the street, you’re killed. We need something in the middle.
"We also need to look at the show. I’m not making strong points here, but is it right to run in Europe at 2 or 3 o’clock on a summer afternoon? I don’t know. In soccer they play at 4 or 5pm, or at 8 or 9pm. Is it right that we have two hour races? Maybe they are too long. These are things we need to discuss.
"Should we have such expensive tickets? Today a young boy with his girlfriend can fly around the world for less than attending the Monza GP in the best seats. Is that right? I don’t want to be arrogant or presumptuous, but I want to have professional instruments to look into it.
"I can accept if some manufacturers have left the sport but I think F1 at the beginning of the 2000s has been the best in terms of the public and spectators, with new venues and promotion and investment from the car manufacturers."
Di Montezemolo does have one reason to be optimistic about the future, though. He thinks the arrival of Todt as FIA president will be good news for achieving what is needed without the political confrontation that marred recent years.
"Together with Bernie I’m the oldest guy in the paddock and we share a genuine passion," he said. "Now the FIA opens a new era, thank God, even if I have to say that Mosley did a very good job basically for safety.
"But after what happened for the past two years, with the polemics, manufacturers leaving, unpredictable judging decisions, thank God there is fresh air."
begrijp ik het goed dat hij voor 2012 vooruitgang wil boeken, en dat ze anders wel een andere uitdaging zoeken (buiten de F1) ?quote:Op maandag 28 december 2009 18:44 schreef Tarado het volgende:
Ferrari: F1 must solve its problems
By Jonathan Noble and Tony Dodgins Monday, December 28th 2009, 14:13 GMT
[..]
autosport.com
Daar stopte ik met lezen...quote:Op maandag 28 december 2009 18:44 schreef Tarado het volgende:
now it's like a concentration camp.
Daar kan ik mij zeer zeker in vinden.quote:"Should we have such expensive tickets? Today a young boy with his girlfriend can fly around the world for less than attending the Monza GP in the best seats. Is that right? I don’t want to be arrogant or presumptuous, but I want to have professional instruments to look into it.
best een leuk jaaroverzicht, na een jaar BBC gekeken te hebben.quote:Op maandag 28 december 2009 12:52 schreef Dos37 het volgende:
Dat jaaroverzicht van gisteren![]()
Dat die kerel stopt bij het verkeerde Red Bull team
quote:Om data voor je Formule 1-auto te verzamelen kun je het beste gewoon heel veel rondjes gaan rijden. Maar dat is erg duur. Gelukkig zorgt de hedendaagse technologie ervoor dat een en ander ook digitaal nagebootst kan worden. Daarom komt Ferrari met een F1-simulator die zijn weerga niet kent, getuige het behoorlijk geïmponeerde hoofd van deze man.
Het hoofd van de Scuderia, Stefano Domenicali, presenteerde de simulator onlangs op het Ferrari-hoofdkwartier in Maranello:
“It’s an important day for us as the completion of this project means we will now be able to tackle with confidence some of the challenges that make up modern-day Formula 1, while putting Ferrari at the cutting edge in terms of this technology.”
Helaas lijkt Ferrari niet van zin om al teveel van deze simulator prijs te geven aan het grote publiek, want meer dan bovenstaande foto laten ze vooralsnog niet zien. Het is dan ook een bijzonder beestje, speciaal bedoeld om F1-coureurs te trainen en hen buiten het seizoen scherp te houden. Er is twee jaar aan het project gewerkt door ingenieurs van Ferrari met technische ondersteuning van Moog, en het resultaat gaat alle perken te buiten.
De totale installatie weegt maar liefst tweehonderd ton (!) en huist in een speciaal gebouw van 180 m2 met twee verdiepingen. Het bedieningsgedeelte – een realistische F1-cockpit en vijf schermen die een kijkhoek van ruim 180 graden geven – is ongeveer 8 bij 8 meter groot en 6 meter hoog. De simulator zelf bestaat uit tien multiprocessorcalculators met in totaal 60 GB RAM-geheugen, die per dag zo’n 5 GB aan waardevolle F1-data produceren. Geluid komt uit een Dolby 7.1-systeem van 3.500 W. De installatie produceert in totaal ongeveer 130 kW. Er is meer dan tien kilometer aan kabels in verwerkt.
Waar zat je dan in godsnaam?quote:Op dinsdag 29 december 2009 21:30 schreef kepler het volgende:
Schumacher terug
Weekje in Noorwegen zonder nieuws/internet
haha in een huisje in Trondheim, maar daar hadden ze geen internet. Verder veel tijd besteed aan Kerst en Noorwegen zelf natuurlijk, dus weinig/geen TVquote:Op dinsdag 29 december 2009 22:20 schreef ArcticBlizzard het volgende:
[..]
Waar zat je dan in godsnaam?
Nee, ik heb alleen een playseat, met een g25 ook. Maar een teamlid van die online league is al een stukje verderquote:Op dinsdag 29 december 2009 18:48 schreef vosss het volgende:
Heb jij een playseat met 3 schermen thuis staan?
Ik heb laatst in een simulator van simrace.nl wat rondjes LfS gereden, dat was ook erg vet moet ik zeggen. Snelste tijd by far van iedereen die erin gereden had (ik schat een man of 500 of meer).
Sneller dat Phil Bastiaans ook en die vond dat niet zo leuk. Whehe, loser
rFactor ?quote:Op woensdag 30 december 2009 10:40 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Nee, ik heb alleen een playseat, met een g25 ook. Maar een teamlid van die online league is al een stukje verder
Offtopic: Gaafquote:Op dinsdag 29 december 2009 22:50 schreef kepler het volgende:
[..]
haha in een huisje in Trondheim, maar daar hadden ze geen internet. Verder veel tijd besteed aan Kerst en Noorwegen zelf natuurlijk, dus weinig/geen TV
quote:Toro Rosso plaatst Alguersuari in wachtkamer, Ralf Schumacher klopt op de deur
Uitgegeven door Jordy Stuivenberg 29 december 2009 11:47 - Print artikel
De strijd om het tweede zitje bij Scuderia Toro Rosso leek onlangs gestreden, toen Jaime Alguersuari liet weten dat hij gewonnen had en ook in 2010 voor het Italiaanse F1-team zou rijden. Vanuit het team zelf bleef het echter stil en sindsdien zit de Spanjaard in de wachtkamer. Ondertussen lijkt ook Ralf Schumacher zich te mengen in de strijd.
Lang werd er geen rekening gehouden met de jongere broer van Michael Schumacher, maar sinds zijn broer Michael diens terugkeer bekendgemaakt heeft, komt ook Ralf steeds vaker naar voren als kandidaat bij verschillende teams. Zo zou hij gesproken hebben met Renault en zelfs een aanbieding op zak gehad hebben van een nieuw team. Daarnaast lijkt hij ook met Toro Rosso om de tafel te gaan, al wilde hij dat zelf niet bevestigen.
“Franz Tost en ik zijn erg goede vrienden”, aldus Schumacher tegenover SID. “Maar het lijkt me logisch dat ik niet vertel met wie ik onderhandel of heb gesproken. Het is eigenlijk allemaal speculatie.”
Alguersuari hoopt dat hij begin januari wordt bevestigd als tweede rijder. Volgens bronnen zou Toro Rosso in gesprek zijn met het Spaanse Repsol, wat een belangrijke sponsor moet worden bij het team. De toekomst van Alguersuari bij het team lijkt samen te hangen met het wel of niet doorgaan van de deal tussen het team en de oliegigant.
wat 'n flauwertsquote:Op woensdag 30 december 2009 14:39 schreef Sally het volgende:
Oh wat FLAUW van Toro Rosso!
Alguersuari nog geen contract bieden en dan dit.
Leuk, hout hakken en lekker warm voor de openhaard zitten. Jaren geleden ook in een huisje gezeten in de winterperiodequote:Op dinsdag 29 december 2009 22:50 schreef kepler het volgende:
[..]
haha in een huisje in Trondheim, maar daar hadden ze geen internet. Verder veel tijd besteed aan Kerst en Noorwegen zelf natuurlijk, dus weinig/geen TV
Ik heb eigenlijk geen vrienden die F1 fan zijnquote:Op woensdag 30 december 2009 15:57 schreef ArcticBlizzard het volgende:
[..]
Leuk, hout hakken en lekker warm voor de openhaard zitten. Jaren geleden ook in een huisje gezeten in de winterperiode![]()
Alleen zal je dan inderdaad niet blij worden van de rek. wanneer je mobiel gaat internetten. Ik heb altijd thuis mensen die me dit soort nieuws meteen smsen![]()
RALF terug? Laat hem lekker gaan puzzelen ofzo, dat schijnt het enige te zijn waarin hij beter is dan zijn broer.
Ik wil ook 3 schermen, maar dan wordt het wel heel groot als ik er nog 2 bij koop van 26 inchquote:Op woensdag 30 december 2009 10:40 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Nee, ik heb alleen een playseat, met een g25 ook. Maar een teamlid van die online league is al een stukje verder
Misschien heeft Eddie Irvine ook nog interesse....quote:Op woensdag 30 december 2009 12:48 schreef Atreidez het volgende:
Ach, Ralf op de baan is toch ook sensatie. Coulthard ook nog terug, en dan kunnen ze die puntentelling wel weer terug brengen naar hoe het was vorig jaar
was het maar zo'n feestquote:Op woensdag 30 december 2009 19:36 schreef staticdata het volgende:
[..]
Misschien heeft Eddie Irvine ook nog interesse....
Ralf
mwah, ik ben niet zo'n branson-fanquote:Op woensdag 30 december 2009 19:43 schreef staticdata het volgende:
[..]
Hij zou wel mooi bij het Virgin Race team passen
Inderdaad. En er is wat mij betreft ook niks mis met een terugkeer van Ralf. Deed het best goed in zijn jaren bij Williams. Dus wat mij betreft, Ralf.quote:
Ja, Michael kan rijden, Ralf kan varen op de naam van zijn broerquote:Op woensdag 30 december 2009 19:54 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Inderdaad. En er is wat mij betreft ook niks mis met een terugkeer van Ralf. Deed het best goed in zijn jaren bij Williams. Dus wat mij betreft, Ralf.
Al ben ik daar vrij uniek in geloof ik.
Denk eerder dat die naam een last voor hem was. Ralf was inderdaad minder goed dan zijn broer, maar nog altijd een zeer behoorlijke coureur wat mij betreft.quote:Op woensdag 30 december 2009 19:57 schreef Ermanon het volgende:
[..]
Ja, Michael kan rijden, Ralf kan varen op de naam van zijn broer
Hij heeft wel een mooiere vrouw als je van blonde dellen houdtquote:Op woensdag 30 december 2009 20:00 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Denk eerder dat die naam een last voor hem was. Ralf was inderdaad minder goed dan zijn broer, maar nog altijd een zeer behoorlijke coureur wat mij betreft.
Bij jordan vond ik hem ook niet slecht, vind het ook geen slechte coureur.quote:Op woensdag 30 december 2009 20:00 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Denk eerder dat die naam een last voor hem was. Ralf was inderdaad minder goed dan zijn broer, maar nog altijd een zeer behoorlijke coureur wat mij betreft.
quote:Op woensdag 30 december 2009 20:40 schreef voyeur het volgende:
Ik trek mijn vorige post terug nadat ik dit zag....
[ afbeelding ]
Like, wtfquote:Op woensdag 30 december 2009 10:40 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Nee, ik heb alleen een playseat, met een g25 ook. Maar een teamlid van die online league is al een stukje verder
Er was zo'n fanboy-topicquote:Op woensdag 30 december 2009 19:54 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Inderdaad. En er is wat mij betreft ook niks mis met een terugkeer van Ralf. Deed het best goed in zijn jaren bij Williams. Dus wat mij betreft, Ralf.
Al ben ik daar vrij uniek in geloof ik.
Was het vroeger Rolex Ralf, het is nu Out-of-botox Ralf. Lijkt haast fotosoep, althans, mag ik hopen voor hem...quote:Op woensdag 30 december 2009 20:40 schreef voyeur het volgende:
Ik trek mijn vorige post terug nadat ik dit zag....
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |